Ik kan je alleen maar aanraden om een topic te maken. Ook een beetje eigenbelang want ik lees het graag. Je huis leent zich in ieder geval bijzonder goed voor een topicquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:38 schreef pmponer het volgende:
@:seven noem het maar een saai filmpje, het is wel een duidelijk filmpje, ben benieuwd wat je gaat met .... dat bosje wat 2 meter naar links groeit. Zijn dat struiken die je kan terug snoeien zodat ze weer opnieuw beginnen (wanneer er wel genoeg lucht en licht is?)
Wat gaan jullie met de kozijnen/ramen doen?
Ik zit ook nog erg in dubio of ik ook een topic aan zal maken, misschien voor wat onderdelen omdat we bijvoorbeeld niet weten wat we ermee willen bijvoorbeeld.
Maar zo oud is het huis nietquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:22 schreef Sport_Life het volgende:
Aawh dat windscherm is nostalgie, dat hadden mijn opa en oma vroeger ook op hun boerderij (ouderlijk huis mijn moeder). Zowel t huis als de bewoners zijn inmiddels niet meer :/
Dat wil zeggen dat t windscherm echt heel oud is, vermoed ik. (Ik denk jaren 60/70 stijl zoiets).
Ik vind het windscherm echt supermooiquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:22 schreef Sport_Life het volgende:
Aawh dat windscherm is nostalgie, dat hadden mijn opa en oma vroeger ook op hun boerderij (ouderlijk huis mijn moeder). Zowel t huis als de bewoners zijn inmiddels niet meer :/
Dat wil zeggen dat t windscherm echt heel oud is, vermoed ik. (Ik denk jaren 60/70 stijl zoiets).
Precies dat!quote:Op zondag 3 september 2023 07:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zo oud is het huis niet
Oveigens lijkt dat voor vrijwel het hele huis te gelden: het is in de jaren 80 gebouwd als een jaren 70 huis.
Ja, het is zeker een wilde bende... Maar veel van de kleinere struiken krijgen een nieuw leven. Alle laurier gaat eruit, dan is zo'n 25% van de begroeiing al getackeld.quote:Op zondag 3 september 2023 07:40 schreef tux87 het volgende:
Wat een wilde bende in de tuin. Zo was het hier ook. Daar kun je gerust een kraan bijhalen want je krijgt er geen schop in de grond van alle wortels..
Je kan ook een deel laten doen. Wij hebben de tuin laten leeg halen door een stratenmaker, die heeft daarna een prachtig pad, grasveld en twee terrassen gelegd en de rest van de tuin voorzien van zwarte aarde waar we vervolgens zelf de rest op hebben aangeplant.quote:Op zondag 3 september 2023 08:27 schreef Seven. het volgende:
We dachten eerst nog 'zelf doen' maar het is zwaar werk en zelf ben je weken bezig. Hovenier hooguit een paar dagen.
Bedoeling is dat de hovenier nu (een deel) gaat ruimen. Terrassen verwijderen, grasveld, aanplanten enzo doen we zelf. Bestrating laten we (waarschijnlijk volgend jaar pas) doen.quote:Op zondag 3 september 2023 16:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kan ook een deel laten doen. Wij hebben de tuin laten leeg halen door een stratenmaker, die heeft daarna een prachtig pad, grasveld en twee terrassen gelegd en de rest van de tuin voorzien van zwarte aarde waar we vervolgens zelf de rest op hebben aangeplant.
Was alsnog niet goedkoop, maar wel goedkoper dan alles laten doen door een hovenier.
Houden we zeker in gedachten. Kan best zijn dat we je Bobcat tzt nodig hebben.quote:Op maandag 4 september 2023 15:28 schreef Makrolon het volgende:
Mocht er alleen grondwerkzaamheden en bestrating gedaan moeten worden en jullie hebben geduld tot volgend jaar dan kan ik dat ook doen.Just saying 😁
@monsterd. zei het al: als het glas met een zekere kitsoort in het houten kozijn gezet is, dan is het een crime om de glaslatten te verwijderen. En dat is bij ons zeker het geval. Als we dan zien dat glas vervangen + buiten schilderwerk alsnog richting 20k gaat, dan is het niet zo gek om in ieder geval te kijken naar het volledig vervangen.quote:Op maandag 4 september 2023 21:03 schreef pmponer het volgende:
Ai, ik heb nog niet gevraagd voor glas vervangen, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen
Triple glas kan nog wel een dingetje zijn met condensvorming op de buitenkant.\
Verder ook in gewicht natuurlijk wanneer het om een grote lap gaat.
No offence maar wat is het "dingetje" met condens aan de buitenkant precies?quote:Op maandag 4 september 2023 21:03 schreef pmponer het volgende:
Ai, ik heb nog niet gevraagd voor glas vervangen, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen
Hoe balanceer je triple glas met ventilatie? Ik maak me een beetje zorgen over de slaapkamer waar straks geen beweegbaar raam zit (hoewel... Dat kunnen we wel regelen als de kozijnen vervangen worden).quote:Op maandag 4 september 2023 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
No offence maar wat is het "dingetje" met condens aan de buitenkant precies?
Ik heb nu al ruim 2 jaar triple glas, en ja, er staat soms condens op aan de buitenkant maar ik weet niet wat daar een probleem aan is, het oogt vooral old school gezellig, alsof de bloemen op de ramen staan, maar in plaats van in een tochtige hut zit je dan lekker warm en comfortabel.
Condens krijg je ook met hr++ glas, het is juist goed om het op glas te hebben want als de condens op de muur zit (indien raam beter is geïsoleerd dan muur) dan krijg je weer andere problemen.quote:Op maandag 4 september 2023 21:03 schreef pmponer het volgende:
Je kunt zon rooster in laten bouwen als je het glas vervangt. Zou ik op de slaapkamer wel doen.quote:Op maandag 4 september 2023 22:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe balanceer je triple glas met ventilatie? Ik maak me een beetje zorgen over de slaapkamer waar straks geen beweegbaar raam zit (hoewel... Dat kunnen we wel regelen als de kozijnen vervangen worden).
Dat lijkt me zeker verstandig. Ik zal ff kijken of het meegenomen is in de offerte van het glas vervangen.quote:Op maandag 4 september 2023 22:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je kunt zon rooster in laten bouwen als je het glas vervangt. Zou ik op de slaapkamer wel doen.
Cool! Bobcat staat wel te koop 😁 maar kan altijd huren mocht t nodig zijnquote:Op maandag 4 september 2023 19:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Houden we zeker in gedachten. Kan best zijn dat we je Bobcat tzt nodig hebben.
Voor nu proberen we op korte termijn e.e.a. te ruimen want voor de bouw hebben we ruimte nodig. Ze hebben een dagje nodig, schijnbaar. Valt mee!
De hovenier denkt trouwens dat we een acacia hebben, in plaats van een es. Als we ook afscheid willen nemen van de wortels van laurier die er omheen staan, dan overleeft de boom dat niet. Dus dat stelt mij voor een lastig dilemma. De boom zelf is best wel mooi, maar of het nou een acacia of een es is: ze worden uiteindelijk veel te groot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |