SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:12 schreef Eppie_NL het volgende:
Wagner gaat echt niks doen en er gaat niks veranderen in Rusland of iets gebeuren met Putin.
Eens.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:12 schreef Eppie_NL het volgende:
Wagner gaat echt niks doen en er gaat niks veranderen in Rusland of iets gebeuren met Putin.
Haha wou net zeggen: het is pas net 21u geweestquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:14 schreef oheng het volgende:
Hier is een van de grootste Wagner Telegram kanalen, Grey Zone. Zij melden dat het vliegtuig waarschijnlijk is neergeschoten door de russische luchtverdediging.
De militaire man van Wagner, Dimitri Utkin (bekend van SS tatooes) was ook aan boord.
Dus de eindstand van vandaag is:
- S-400 SAM batterij ter waarde van 200-500 miljoen dollar vernietigd vanuit de lucht
- Een russische piloot heeft een MI-8 helikopter overhandig aan Oekraine
- Igor Strelkov Girkin (o.a. bekend van MH-17) ligt op sterven in de russische gevangenis
- Prigozhin, baas van Wagner is "verongelukt" (+ Dimitri Utkin)
- Generaal Surovikin is ontslagen
- Maanrace verloren van India
Maar let op: de dag is nog niet voorbij, het kan nog erger worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant... benieuwd wat voor welkom die geëvacueerde Wagners daar dan gaan krijgen.quote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Interessant... benieuwd wat voor welkom die geëvacueerde Wagners daar dan gaan krijgen.
Oprechte vraag, wat is hier de bedoeling van? Willen ze de Wagners “ontvoeren” voordat ze zelf wat kunnen ondernemen tegen Poetin?quote:
Putin eiste excuses die zijn nu aanvaard.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oprechte vraag, wat is hier de bedoeling van? Willen ze de Wagners “ontvoeren” voordat ze zelf wat kunnen ondernemen tegen Poetin?
In Moskou 2200 uur.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:15 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Haha wou net zeggen: het is pas net 21u geweest
Ik vermoed gewoon opnemen in het reguliere leger. Het voetvolk zal er niet zo principieel in staan, die werken gewoon voor degene die ze het best betaald of meest onder druk zet. Een principiële kwestie zal het eerder bij de leiding zijn maar die kunnen vrij weinig zonder voetvolk.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oprechte vraag, wat is hier de bedoeling van? Willen ze de Wagners “ontvoeren” voordat ze zelf wat kunnen ondernemen tegen Poetin?
Maar gras is niet altijd groen en sneeuw niet altijd witquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:25 schreef TLC het volgende:
rusland het land van randdebielen en quincy promes, maar dat is zo iets als zeggen witte sneeuw of groen gras
Loekie wil geen babysit spelen?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jah en Quincy is dan de pepernoot van kokosnootquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:25 schreef TLC het volgende:
rusland het land van randdebielen en quincy promes, maar dat is zo iets als zeggen witte sneeuw of groen gras
Dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik moet nog het eea teruglezen, maar wat in me op kwam is dat dit ook wel eens aas kan zijn geweest, mits hij daadwerkelijk nog leeft. Dat zou betekenen dat hij het hard kan maken dat ome Poetin het op hem gemunt heeft en daar naar handelen.
Maar dit is een brainfart na een lange dag werken
slechtquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wat is eigenlijk het narratief in Rusland?
Oud nieuws.quote:
Waarschijnlijk dat de NAVO-nazi's er achter zitten en dat het een gevaarlijke EsCaLaTiE is.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wat is eigenlijk het narratief in Rusland?
Je kunt nu alle kanten op speculeren.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik moet nog het eea teruglezen, maar wat in me op kwam is dat dit ook wel eens aas kan zijn geweest, mits hij daadwerkelijk nog leeft. Dat zou betekenen dat hij het hard kan maken dat ome Poetin het op hem gemunt heeft en daar naar handelen.
Maar dit is een brainfart na een lange dag werken
inb4 deepfakesquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou gvd wel wat zijn als die volgende week weer met zo’n live filmpje op telegram verschijnt.
Ik verwacht nog wel een filmpje op Telegram waar hij op verschijnt, maar niet meer pratend.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou gvd wel wat zijn als die volgende week weer met zo’n live filmpje op telegram verschijnt.
Vergeet u niet rekening te houden met tijdszones?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:14 schreef oheng het volgende:
Hier is een van de grootste Wagner Telegram kanalen, Grey Zone. Zij melden dat het vliegtuig waarschijnlijk is neergeschoten door de russische luchtverdediging.
De militaire man van Wagner, Dimitri Utkin (bekend van SS tatooes) was ook aan boord.
- S-400 SAM batterij ter waarde van 200-500 miljoen dollar vernietigd vanuit de lucht
- Igor Strelkov Girkin (o.a. bekend van MH-17) ligt op sterven in de russische gevangenis
Girkin ziek? Bron?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:14 schreef oheng het volgende:
Wat is AA?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:21 schreef oheng het volgende:
Milinfo Telegram heeft meer info. Sporen van AA op het vliegtuigwrak, en een bevestiging dat Prigozhin inderdaad dood is.
Omg wat een land.
Anti air maar dat is wel een erg ruim begripquote:
Anti Airquote:
Luchtverdedigingquote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Anti air maar dat is wel een erg ruim begrip
quote:
Thanks!quote:
Dit soort berichten beschouw ik vooralsnog als propaganda, vanuit Oekraine, om te kijken of ze een beetje kunnen stokenquote:
Denk dat hij gewoon geaccepteerd heeft dat als men hem dood wil, dat toch wel gaat gebeuren. Of ie nou in Belarus, Mali of Moskou zat.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:50 schreef Breekfast het volgende:
Het blijft ook wel bizar dat Prigozhin zich zeker genoeg voelde om na die halve coup gewoon weer vrij in Rusland te reizen.
Laten ze daar nou net van de symboliek zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:50 schreef xpompompomx het volgende:
Op 23 juni begon Wagner aan de opmars naar Moskou, 23 augustus is Prigo de pijp uit. Precies 2 maanden ertussen
Ik vind het bizar dat het leiderschap zich na de coup zo veilig voelden dat ze samen reisden.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:50 schreef Breekfast het volgende:
Het blijft ook wel bizar dat Prigozhin zich zeker genoeg voelde om na die halve coup gewoon weer vrij in Rusland te reizen.
Zijn dat ook bekenden? (Behalve Utkin dan)quote:
Hij durft zelfs geen condoleances te plaatsen?quote:
CNNquote:US President Joe Biden suggested that Russian President Vladimir Putin may have been behind the crash of a plane near Moscow.
Wagner chief Yevgeny Prigozhin is listed among passengers of the plane, and Biden said he wasn’t surprised that the Russian mercenary may have been targeted.
"You may recall, I was asked about this," Biden told CNN’s Kevin Liptak, alluding to comments he made in July in which he said Prighozin should be worried about his safety following the failed mutiny.
"I said I would be careful what I rode in. I don’t know for a fact what happened, but I’m not surprised," Biden said today.
At a press conference in Helsinki, Finland, in July, Biden joked that if he were Prighozin, "I’d be careful what I eat, keep my eye on my menu."
Biden added that there is "not much that happens in Russia that Putin is not behind but I don’t know enough to know the answer."
Wat mij betreft mag hij de volgende zijn op de staatspropaganda-tv meuk die afgeknald wordt of een raam ziet.quote:
Dit zag ik in een tweetquote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zijn dat ook bekenden? (Behalve Utkin dan)
quote:Senior leaders of Wagner PMC were killed in Yevgeny Prigozhin's plane.
Among the dead is another deputy for Wagner is Valeriy Chekalov, who, among other things, was responsible for the work of Wagner.
Anonieme Alcoholisten, en het wordt ook gebruikt voor de auto's van het Koninklijk Huisquote:
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Otherquote:Rosaviatsia, the Russian Aviation Authority has confirmed that Russian mercenary chief Evgeny Prigozhin and Wagner chief commander Dmitry Utkin were on board the crashed Embraer plane, Reuters reports.
Dat zou iemand denken als Wagner of zeg maaar het Presidentschap het doel is.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vind het bizar dat het leiderschap zich na de coup zo veilig voelden dat ze samen reisden.
Ik zou denken, nooit meer samen reizen, 1tje blijft altijd in de Wagner basis terwijl de ander weg is.
Wie weet, of nee... eigenlijk hopelijk pakt zijn vrouw of een zijn kinderen nog eerst een autobom voor hem, zoals de dochter van die halve gare fascist met de lange baard vorig jaar.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag hij de volgende zijn op de staatspropaganda-tv meuk die afgeknald wordt of een raam ziet.
Blijft raar, nu hebben ze met het neerhalen van 1 vliegtuig het gehele Wagner leiderschap onthoofd. De nr1 en 2 zijn iig dood, weet niet wat de andere 5 doen maar die zijn vast ook belangrijk binnen de organisatiequote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:19 schreef Vallon het volgende:
Dat zou iemand denken als Wagner of zeg maaar het Presidentschap het doel is.
Samen reizen vororkomt dat de één, de ander doet neerstorten.
Keep your enemies close, denk ik dan.
Die gozer eraan zou ook genot zijn ja.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag hij de volgende zijn op de staatspropaganda-tv meuk die afgeknald wordt of een raam ziet.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Blijft raar, nu hebben ze met het neerhalen van 1 vliegtuig het gehele Wagner leiderschap onthoofd. De nr1 en 2 zijn iig dood, weet niet wat de andere 5 doen maar die zijn vast ook belangrijk binnen de organisatie
Dat zou mij niets verbazen. Hij heeft al genoeg kritiek gehad op het leger en de leiding.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Solovyov zou ik graag gekneveld in zijn Italiaanse villa opgesloten zien worden, waarna die villa vervolgens in brand gestoken wordt.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
quote:The head of the Main Directorate of Intelligence of the Ministry of Defense of Ukraine Kyrylo Budanov told Radio Svoboda the details of the operation with the Russian helicopter that landed in the Kharkiv region.
To the pilot, "they found the right approach, created the conditions to take out his entire family inconspicuously for everyone, in the end to create such conditions so that he could overrun this ship with a crew who did not know what was going on." In addition to the pilot, there were two more people on board. When they realized where they sat down, they tried to run away. "Unfortunately, they were destroyed, we would like to take them alive, but we have what we have, and our pilot feels great, he is doing well."
Why the pilot decided to cooperate with Ukraine is unknown. Budanov considers this operation one of the best.
▪️The Mi-8 helicopter is currently in Kyiv, and no one is keeping the pilot behind bars.
Nogmaals dat een Putin of een Prigo (net als Stalin of Lenin) een organisatie in stand willen houden, is - hoe ook verteld - niet hun drijfveer. Het is vooral dat je niet door directe concurrenten naar de hemel kan worden geschoten.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Blijft raar, nu hebben ze met het neerhalen van 1 vliegtuig het gehele Wagner leiderschap onthoofd. De nr1 en 2 zijn iig dood, weet niet wat de andere 5 doen maar die zijn vast ook belangrijk binnen de organisatie
en verzuipen in zijn zwembadquote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Solovyov zou ik graag gekneveld in zijn Italiaanse villa opgesloten zien worden, waarna die villa vervolgens in brand gestoken wordt.
Ja dat was een stelquote:
CNNquote:CNN is unable to confirm the authenticity of the video, but RIA Novosti claimed it was the moment that an Embraer jet fell from the sky in the Tver region of Russia.
The plane seen in the video appears similar to Embraer Legacy 600, a match to an aircraft registered to Wagner founder Yevgeny Prigozhin. Its paint is dark and the engines — two almost boxy ovals — are set far back near the tail.
It's seen falling in the video in one piece; there's no indication of a catastrophic explosion in the body of the plane. However, as the plane twists, there appears to be only one wing still attached.
It is evident that the plane is out of control as it spirals downward.
Al ff geleden hoorquote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:41 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen bevestigd dat Prigozhin is omgekomen.
Je moet hier met de minuut meeposten hoor. Dit is voor dit topic oud nieuwsquote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:41 schreef Seven. het volgende:
In Putin vliegtuig die nu onderweg is naar zijn bunker. "Zo... dus jij dacht mij ff te kunnen vermoorden?"quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:43 schreef descon het volgende:
[..]
Zou toch briljant zijn als ie nu ineens opduikt
BOE!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:43 schreef descon het volgende:
[..]
Zou toch briljant zijn als ie nu ineens opduikt
MH-17-ed! Die lijers verdienden ook niet beter..quote:
Girkin had ook wel aan boord mogen zitten.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
MH-17-ed! Die lijers verdienden ook niet beter..
Joh hij is al maden aan het genererenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:41 schreef Seven. het volgende:
Eten maden as ?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:46 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Joh hij is al maden aan het genereren
Ooh hij ging niet naar Valday dus?quote:
Mocht het zo zijn denk ik niet dat we daar ooit achter gaan komenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:47 schreef Frutsel het volgende:
Ik moet het allemaal nog zien of ie echt dood is en of dit niet allemaal in scène is gezet. Ze zijn wel snel met alle gegevens en lijsten.
Ja dat denk ik ook. Godsallejezus zijn wij de laatste 2 mods die BNW gaan doen?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:47 schreef Frutsel het volgende:
Ik moet het allemaal nog zien of ie echt dood is en of dit niet allemaal in scène is gezet. Ze zijn wel snel met alle gegevens en lijsten.
We weten zelfs nu nog steeds niet wat er gebeurd is waardoor Prigozhin de opmars gestopt heeft. Iets met zijn familie? Of zijn bankrekening? Of hij kreeg minder steun dan waar hij op rekende en deed een nieuwe calculatie van zijn overwinningskansen tegen welke prijs?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:44 schreef Dutch_view het volgende:
Prigozhin was toch eigenlijk een vreselijk naïeve man?
Eerst oprukken naar Moskou en Putin daarmee te vernederen om vervolgens via vage onderhandelingen met Loekasjenko een soort van het toneel te verdwijnen. Hij had toch toen kunnen weten Putin hem ooit zou wreken![]()
Hij had beter gewoon kunnen doorstoten naar Moskou. Het doodvonnis Prigozhin was immers al getekend met zijn acties.
Prigozhin een naïeve man noemen. De man had zijn zaken, geld en een privé-leger.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:44 schreef Dutch_view het volgende:
Prigozhin was toch eigenlijk een vreselijk naïeve man?
Eerst oprukken naar Moskou en Putin daarmee te vernederen om vervolgens via vage onderhandelingen met Loekasjenko een soort van het toneel te verdwijnen. Hij had toch toen kunnen weten Putin hem ooit zou wreken![]()
Hij had beter gewoon kunnen doorstoten naar Moskou. Het doodvonnis Prigozhin was immers al getekend met zijn acties.
Mwoah zonder. Hoe slecht die ook was, ballen had die welquote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Prigozhin een naïeve man noemen. De man had zijn zaken, geld en een privé-leger.
Volgens mij had hij al gewoon zelfmoordgedachten toen hij richting Moskou ging.
Een man zonder ballen dus.
Onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:56 schreef Momo het volgende:
Ik geloof niet dat Wagner echt gaat vechten tegen de overheid daar straks, maar wat gaat wel gebeuren met Wagner? Blijven die gewoon in Afrika mensen daar terroriseren?
Ze zijn er in ieder geval heel erg bang voor.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:56 schreef Momo het volgende:
Ik geloof niet dat Wagner echt gaat vechten tegen de overheid daar straks, maar wat gaat wel gebeuren met Wagner? Blijven die gewoon in Afrika mensen daar terroriseren?
Bijzondere conclusie wel...quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Prigozhin een naïeve man noemen. De man had zijn zaken, geld en een privé-leger.
Volgens mij had hij al gewoon zelfmoordgedachten toen hij richting Moskou ging.
Een man zonder ballen dus.
Wagner naar/tegen Kremlin, dan is het toch meteen boem klaar. Grote grap zou dat zijn.quote:
Dan zal er toch eerst een gecoordineerde leiding moeten zijn, en ja...dat zou wel eens gewoon het Kremlin kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:56 schreef Momo het volgende:
Nee ik geloof daar ook niet in dat Wagner massaal naar Kremlin gaan om te vechten of wat. Denk dat de meesten ook niet zo maar dood willen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wagner naar/tegen Kremlin, dan is het toch meteen boem klaar. Grote grap zou dat zijn.
quote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:56 schreef Momo het volgende:
Ik geloof, na alles wat er gebeurd is, niet dat Wagner zich laat leiden door het Kremlin…quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal er toch eerst een gecoordineerde leiding moeten zijn, en ja...dat zou wel eens gewoon het Kremlin kunnen zijn.
Als ze in het leger gedwongen worden worden ze direct als kanonnenvoer ingezet en zijn ze ook dood./.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee ik geloof daar ook niet in dat Wagner massaal naar Kremlin gaan om te vechten of wat. Denk dat de meesten ook niet zo maar dood willen.
Dat vraag ik me ook dus af.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
De vraag is. Waarom wil het Kremlin deze moord op zo’n bombastische manier brengen. De hele media zit in hun zak.
Zou je dit als powermove van het Kremlin kunnen zien?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
De vraag is. Waarom wil het Kremlin deze moord op zo’n bombastische manier brengen. De hele media zit in hun zak.
Machtsvertoon, vanuit hun perspectief dan.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje apart is het wel ja.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Daarom geloof ik het ook niet, alles wat de Russen zeggen is gelogen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Even een reminder, Russische media melden als eerste dat die dood is.
Westerse media volgt zonder ter plekke te kunnen..
Misschien als boodschap aan anderen in het establishment die er aan zitten te denken om in opstand te komen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze doen in ieder geval geen moeite hun aanslag te verhullen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou je dit als powermove van het Kremlin kunnen zien?
Wagner is niet meer dan een bende huurmoordenaars, je geeft ze teveel credits.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik geloof, na alles wat er gebeurd is, niet dat Wagner zich laat leiden door het Kremlin…
Ik dacht eerder aan:quote:
Dat zou wat zijnquote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:08 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat is wel heeeel makkelijk voor Oekraine.
Ff een drone op die nucleaire ICBM gooien en hopppa
Mweh als je dat bericht leest is dat puur gerelateerd aan dat gedoe met de grensovergangen. Lijkt me ook niet gek om daarvoor zo een bericht de deur uit te doen.quote:
En waarom wil het Kremlin de hardliners die Prigozhin wel zagen zitten zo kwaad maken?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom het Kremlin zo duidelijk een boodschap zou doen, simpel: do not fuck with us.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook dus af.
In welk opzicht geef ik ze credits als ik van mening ben dat ze zich niet door het Kremlin zullen laten leiden?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wagner is niet meer dan een bende huurmoordenaars, je geeft ze teveel credits.
Wat gaan ze doen zonder leiding, hoe kunnen ze nog zeker zijn van hun inkomen?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In welk opzicht geef ik ze credits als ik van mening ben dat ze zich niet door het Kremlin zullen laten leiden?
Ben het met je eens dat het een bende huurmoordenaars is, die m.i. vooral loyaal zijn aan elkaar en niet aan enig ander gezag, ook al hebben ze soms, min of meer, dezelfde doelen…
Oke dat was best wel grappigquote:
Ooit van corruptie gehoord?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik geloof, na alles wat er gebeurd is, niet dat Wagner zich laat leiden door het Kremlin…
Zou jij het leger vertrouwen als je bij Wagner zat?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ooit van corruptie gehoord?
Onderaan de streep verandert er niks. Wagner was volgens mij al niet meer een deelnemer in deze oorlog en nu hun leider dood is zijn ze echt nergens meer.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen zonder leiding, hoe kunnen ze nog zeker zijn van hun inkomen?
Weetje wat best handig geweest was om in dat plan te zetten: Laten we niet met zijn alle in het zelfde vliegtuig gaan zittenquote:
Ik zou werkelijkwaar iedereen en zijn moeder niet vertrouwen als ik bij Wagner zat. Ook niet de Russen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zou jij het leger vertrouwen als je bij Wagner zat?
Ja, hoezo?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Corruptie? Door een huurleger?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar het zijn nog steeds enkele tienduizenden goed getrainde veteranen, beter meestal dan het reguliere Russische leger. Wat gaan ze doen? Terug naar moeders de vrouw? Terug naar een baantje in de bouw? Ik denk dat als je een aantal jaren dat soort dingen gedaan hebt, het heel moeilijk gaat zijn om weer een plekje in de 'normale' maatschappij te vinden.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Onderaan de streep verandert er niks. Wagner was volgens mij al niet meer een deelnemer in deze oorlog en nu hun leider dood is zijn ze echt nergens meer.
Zelfs bij het eventueel niet meer kunnen verkrijgen van een inkomen vanuit Wagner kan ik me niet voorstellen dat ze hun hoofd laten hangen naar iemand die hun 'grote leider' om zeep heeft geholpen…quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen zonder leiding, hoe kunnen ze nog zeker zijn van hun inkomen?
Truste!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:19 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga pitten. Dromen over een enorme chaos in Rusland
Dus? Revolutie? Verzet?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zelfs bij het eventueel niet meer kunnen verkrijgen van een inkomen vanuit Wagner kan ik me niet voorstellen dat ze hun hoofd laten hangen naar iemand die hun 'grote leider' om zeep heeft geholpen…
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Maar ik kan echt nog niet beoordelen of ie wel dood is. Daar gaat echt wel even tijd en onderzoek over heen.
Met Oekraïns paspoort melden als vluchteling in de EUquote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar het zijn nog steeds enkele tienduizenden goed getrainde veteranen, beter meestal dan het reguliere Russische leger. Wat gaan ze doen? Terug naar moeders de vrouw? Terug naar een baantje in de bouw? Ik denk dat als je een aantal jaren dat soort dingen gedaan hebt, het heel moeilijk gaat zijn om weer een plekje in de 'normale' maatschappij te vinden.
Tot morgenquote:
Welke tijd en onderzoek precies? Er kunnen alleen Russen bij wrak, er is geen onafhankelijke instantie daar ofzo. Als diezelfde kanalen zeggen dat ze hem geïdentificeerd hebben geloof je dat dan wel?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, hopelijk gaat Wagner nu voor vuurwerk zorgen als het waar is van Prigozin's contingency plan. Dat gaat leuk worden voor het Kremlin.
Maar ik kan echt nog niet beoordelen of ie wel dood is. Daar gaat echt wel even tijd en onderzoek over heen.
Wel heel jammer, Prigozin was m'n favoriete personage in deze hele soap. SHOIGUUUU!!, GERASIMOV!! BLYAT
Dat heb ik dus gemist.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:00 schreef Barbusse het volgende:
Dat helicopter verhaal is ook wel een grote spionagethriller zeg...
Dan weet je in ieder geval wie binnen de kortste keren de cokehandel in bezit hebbenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met Oekraïns paspoort melden als vluchteling in de EU
Vind die verhalen eerlijk gezegd als bullshit klinken. Echt van die geruchten die gebaseerd zijn op wensdenken. Wagner is gestript van financiering, gestript van leiders, gestript van wapens, niemand in het leger gaat het aandurven om ze dit keer te steunen, en het Kremlin is dit keer echt wel voorbereid op zo’n scenario. Nu naar Moskou trekken zou een kansloze zelfmoordmissie zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, hopelijk gaat Wagner nu voor vuurwerk zorgen als het waar is van Prigozin's contingency plan. Dat gaat leuk worden voor het Kremlin.
Wagner zelf heeft het bevestigd. Ik snap zijn probleem niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke tijd en onderzoek precies? Er kunnen alleen Russen bij wrak, er is geen onafhankelijke instantie daar ofzo. Als diezelfde kanalen zeggen dat ze hem geïdentificeerd hebben geloof je dat dan wel?
This is all you get.
Dus moet je maar geloven dat hij dood is? Of is er dan juist meer reden om te twijfelen?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke tijd en onderzoek precies? Er kunnen alleen Russen bij wrak, er is geen onafhankelijke instantie daar ofzo. Als diezelfde kanalen zeggen dat ze hem geïdentificeerd hebben geloof je dat dan wel?
This is all you get.
Jij stelt ook echt nooit teleurquote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Wel heel jammer, Prigozin was m'n favoriete personage in deze hele soap. SHOIGUUUU!!, GERASIMOV!! BLYAT
Toeval? Filmpje was niet van vandaag? Etc.?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Maar vanwaar die ICBM van daarstraks?
Maar dingen gaan in het begin altijd een eigen verhaal leiden. Of het nou op Twitter of Telegram of onze eigen media is. Zoiets moet eerst even bezinken en dan kristaliseert het vanzelf. Even de draadjes aan elkaar.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:22 schreef Momo het volgende:
[..]
This is all you get.
Maar welk bewijs moet er dan komen dat we het wel geloven en 0% twijfel hebben? Nog een extra verklaring van de Russische overheid of Wagner?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus moet je maar geloven dat hij dood is? Of is er dan juist meer reden om te twijfelen?
Nee. Dus blijft er twijfel. Er zijn (vooralsnog) geen betrouwbare bronnen en evt. beeldmateriaal kan gemanipuleerd worden. Enige mate van twijfel lijkt me in deze niet onterecht.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar welk bewijs moet er dan komen dat we het wel geloven en 0% twijfel hebben? Nog een extra verklaring van de Russische overheid of Wagner?
Ondertussen heeft iedereen en zijn moeder in Rusland verklaard dat hij dood is van Wagner tot overheidsinstanties. Wat moet daar nog aan kristalliseren? Mocht het echt een complot zijn dan komen wij daar toch nooit achter buiten Rusland. Ik weet niet op welke onderzoeken jij nog iets van verwacht dan.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dingen gaan in het begin altijd een eigen verhaal leiden. Of het nou op Twitter of Telegram of onze eigen media is. Zoiets moet eerst even bezinken en dan kristaliseert het vanzelf. Even de draadjes aan elkaar.
Iemand zin om me hierover bij te praten of me een linkje te verschaffen?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus gemist.
Maar er is een Russische helicopter aan Oekraïne "overgedragen" oid?
Wat doe jij moeilijk man. Je kan het nooit 100% zeker weten. Waarom moet ik per se een kant kiezen, wel of niet? Dat weet ik toch niet joh. Wat mij part is ie wel dood als je zo graag wil dat ik dat wil denken.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar welk bewijs moet er dan komen dat we het wel geloven en 0% twijfel hebben? Nog een extra verklaring van de Russische overheid of Wagner?
Nee, je weet nooit 100% zeker met die Russen, maar die betrouwbare bronnen gaan niet komen, niet nu en niet over 100 weken.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dus blijft er twijfel. Er zijn (vooralsnog) geen betrouwbare bronnen en evt. beeldmateriaal kan gemanipuleerd worden. Enige mate van twijfel lijkt me in deze niet onterecht.
Dus blijft de twijfel bestaan. En dat lijkt me volledig terecht. Ik snap de mensen dan ook niet die in de poll kiezen voor zoiets als "ik zei ja en ik zeg nog steeds ja".quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, je weet nooit 100% zeker met die Russen, maar die betrouwbare bronnen gaan niet komen, niet nu en niet over 100 weken.
Ja dit dus, geen betrouwbare bronnen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dus blijft er twijfel. Er zijn (vooralsnog) geen betrouwbare bronnen en evt. beeldmateriaal kan gemanipuleerd worden. Enige mate van twijfel lijkt me in deze niet onterecht.
Er waren tig jaren na Elvis dood nog verhalen dat hij ergens gespot is. Ook over Hitler gingen verhalen rond dat hij in Argentinië is gaan wonen en daar een goed leven heeft gehad tot en met zijn echte dood. Dus ja, we gaan dit opnieuw meemaken met Prigozhin vrees ik.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij doet moeilijk en zegt dat je onderzoeken wilt afwachten. Maar die onderzoeken gaan helemaal nooit komen bij de Russen. Hoe kun je die onderzoeken dan afwachten om je " besluit" te maken?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat doe jij moeilijk man. Je kan het nooit 100% zeker weten. Waarom moet ik per se een kant kiezen, wel of niet? Dat weet ik toch niet joh. Wat mij part is ie wel dood als je zo graag wil dat ik dat wil denken.
Dit zal Wagner zeker moeten onderzoeken. Ik neem aan dat Rusland ze wel laat meedoen. Ze vonden tenslotte zelf dat ze daar bij MH17 ook recht op hadden.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Daar gaat echt wel even tijd en onderzoek over heen.
Maar wie representeert Wagner nu dan nog?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit zal Wagner zeker moeten onderzoeken. Ik neem aan dat Rusland ze wel laat meedoen. Ze vonden tenslotte zelf dat ze daar bij MH17 ook recht op hadden.
Yup. En zo kan je alles wel kapot discussiëren.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja dit dus, geen betrouwbare bronnen.
Jij hebt broeders?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Yup. En zo kan je alles wel kapot discussiëren.
En richting BNW gaan waar mijn broeders moderator zijn.
Ik hoop echt dat hij neergeknald is. Maar het zou zomaar kunnen van niet.
Niemand?!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wie representeert Wagner nu dan nog?
Ja dit zal wel een tijdje nog zo zijn, mensen die denken hem te hebben gezien op een strand ergens ofzo. Maar natuurlijk allemaal vergezochte verhalen. Ik verwacht geen 5D chess van de Russen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:34 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Er waren tig jaren na Elvis dood nog verhalen dat hij ergens gespot is. Ook over Hitler gingen verhalen rond dat hij in Argentinië is gaan wonen en daar een goed leven heeft gehad tot en met zijn echte dood. Dus ja, we gaan dit opnieuw meemaken met Prigozhin vrees ik.
Mooiste is als hij neergeknald is door de CIA of Oekraine, en dat Wagner nu helemaal los gaat op Putin.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Yup. En zo kan je alles wel kapot discussiëren.
En richting BNW gaan waar mijn broeders moderator zijn.
Ik hoop echt dat hij neergeknald is. Maar het zou zomaar kunnen van niet.
Gewoon, wat strijders. Die kunnen toch prima het onderzoek begeleiden?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Juist, geen partij meer dus. Onschadelijk gemaakt.quote:
Ik denk dat ze vooral zichzelf representeren, zo veel mogelijk onafhankelijk, maar soms met gemeenschappelijke doelen zoals bijv. Rusland.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja...quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus blijft de twijfel bestaan. En dat lijkt me volledig terecht. Ik snap de mensen dan ook niet die in de poll kiezen voor zoiets als "ik zei ja en ik zeg nog steeds ja".
Als die iets te bijdehand gaan lopen doen, vallen ze ook uit een raam.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon, wat strijders. Die kunnen toch prima het onderzoek begeleiden?
Dat zal de komende tijd blijken. Of het dondert uit elkaar of er staat een nieuwe leider op (met volgelingen die de nr 2 en 3 etc worden).quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oekraine? Hoe dan?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:40 schreef hangtime het volgende:
[..]
Mooiste is als hij neergeknald is door de CIA of Oekraine, en dat Wagner nu helemaal los gaat op Putin.
Ik ken de hiërarchie niet maar het lijkt mij dat de momenteel de hoogste in rang die nog in leven is de leiding krijgt? Of misschien zijn er een paar die hun kans schoon zien om de leiding te nemen. We gaan het zien.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk vrij onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:43 schreef hangtime het volgende:
[..]
Rus omgekocht met commando over een AA.
Voor zijn hele familie asiel en geld o.i.d.?
Een Russische piloot is met helikopter vol straaljager-onderdelen overgelopen naar Ukraine. Half jaar planning, zijn familie in veiligheid gebracht, 2 andere bemanningsleden zouden dood zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand zin om me hierover bij te praten of me een linkje te verschaffen?
Dank alvast!
Uit eigen beweging?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een Russische piloot is met helikopter vol straaljager-onderdelen overgelopen naar Ukraine.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:46 schreef hangtime het volgende:
[..]
Uit eigen beweging lijkt mij persoonlijk dan weer vrij onwaarschlijk 🤣😅
Het is laatquote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:50 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Als je de zin letterlijk neemt dan snap je het wel.
Abelquote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:00 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik app net tegen iemand dat Prigozhin allang verleden tijd was.
Zijn dood is een kruimeltje
Zijn vrouw beheert zijn Telegram kanaal. Zij meldt onder andere:quote:
quote:
Is gewoon een stukje powerplay en een waarschuwing van het Kremlin. Elke oligarchie weet nu weer wat er gebeurt als hij gaat muiten. Elke weldenkende Rus weet ook weer zijn positie en de zombie kijkende televisie kijker in Rusland geloof elk verhaaltje wel waar ze mee komen op het nieuws.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze doen in ieder geval geen moeite hun aanslag te verhullen.
Dat vraag ik me ten zeerste af.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:00 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik app net tegen iemand dat Prigozhin allang verleden tijd was.
Zijn dood is een kruimeltje
Om eerlijk te zijn snap ik Prigozhin niet zo goed waarom hij terug ging naar Rusland. Poetin is gewoon een gangsterleider van een bende gangsters (wat Prigozhin ook was trouwens) en als dan een handlanger zijn baas verraad weet hij de gevolgen. Dat zag je ook terug bij de andere verdachten overlijdens. Het waren mensen die openlijk kritiek hadden op Poetin. Maar die mensen zijn ook vaak gewoon rijk geworden door Poetin. Als Prigozhin Poetin niet had ontmoet was hij nooit zo rijk geworden als die nu was.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ten zeerste af.
Die actie in juni was bizar (de afloop ervan dan. Op het oog. Maar er moet een logica achter gezeten hebben), en daar heb ik toen ook luid en duidelijk vraagtekens bij gezet.
En nee, ik heb geen affiniteit met BNW (voor iemand daarmee komt). Ben juist erg vd logische verklaringen.
Daarom juist (onder andere). Het is (lijkt) allemaal volkomen onlogisch. Maar Prigo was niet dom. Hij kon prima bedenken wat wij ook bedenken.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn snap ik Prigozhin niet zo goed waarom hij terug ging naar Rusland. Poetin is gewoon een gangsterleider van een bende gangsters (wat Prigozhin ook was trouwens) en als dan een handlanger zijn baas verraad weet hij de gevolgen. Dat zag je ook terug bij de andere verdachten overlijdens. Het waren mensen die openlijk kritiek hadden op Poetin. Maar die mensen zijn ook vaak gewoon rijk geworden door Poetin. Als Prigozhin Poetin niet had ontmoet was hij nooit zo rijk geworden als die nu was.
Ik denk dat hij zich gewoon veilig voelde en dat hij door de steun vanuit de bevolking dacht dat Poetin het niet zo durven. Stukje gegokt en verloren. Zeker op deze manier is het voor mij gewoon meer powerplay dan toevallig uit het raam gevallen of een verkeerd kopje thee.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarom juist. Het is (lijkt) allemaal volkomen onlogisch. Maar Prigo was niet dom. Hij kon prima bedenken wat wij ook bedenken.
Dus er klopt hier iets niet (in juni al niet, nu nog steeds niet). Of beyer gezegd: er mort iets zijn wat wij niet weten wat Prigo een reden gaf te handelen zosls hij gedaan heeft. Iets wat zijn gedrag wél logisch maakt.
Dat kan en mag uiteraard. Ik zie dat echt anders, maar dat is ook maar een meningquote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich gewoon veilig voelde en dat hij door de steun vanuit de bevolking dacht dat Poetin het niet zo durven. Stukje gegokt en verloren. Zeker op deze manier is het voor mij gewoon meer powerplay dan toevallig uit het raam gevallen of een verkeerd kopje thee.
Ik snap ook dingen niet nee. Nu de complete top in zijn vliegtuig boven Rusland..quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarom juist (onder andere). Het is (lijkt) allemaal volkomen onlogisch. Maar Prigo was niet dom. Hij kon prima bedenken wat wij ook bedenken.
Dus er klopt hier iets niet (in juni al niet, nu nog steeds niet). Of beter gezegd: er moet iets zijn wat wij niet weten wat Prigo een reden gaf te handelen zoals hij gedaan heeft. Iets wat zijn gedrag wél logisch maakt.
Toch is het wel verschrikkelijk dom en typerend voor het totale gebrek aan strategie van de Wagner leiding. dat de hele leiding in 1 vliegtuig gaat zitten.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich gewoon veilig voelde en dat hij door de steun vanuit de bevolking dacht dat Poetin het niet zo durven. Stukje gegokt en verloren. Zeker op deze manier is het voor mij gewoon meer powerplay dan toevallig uit het raam gevallen of een verkeerd kopje thee.
Pcies. Er is m.i. té veel onlogisch. En Prigo is/was dan wat mij betreft werkelijk 1 vd afschuwelijke uitwassen vh menselijke geslacht. Maar dom is/was hij zeker NIET.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik snap ook dingen niet nee. Nu de complete top in zijn vliegtuig boven Rusland..
Ik geloof nog steeds dat hij met die coup vooral sterker naast Putin wilde komen te staan ipv Putin zijn plek overnemen, wie weet had hij enige steun van Putin nog, maar werd een bevel van een ander hem fataal.
Er moeten haast wel meerdere lagen zijn die wij jiet zien..
Tijdens zijn opmars naar Moskou was 1 van de dingen die hij aanstipte de corruptie. Net zoals in Oekraïne is daar ook een wens dat de corruptie eindelijk is wordt aangepakt. Je zag ook toen dat hij in Rostov bijna als held werd uitgezwaaid toen hij weg ging. Het zou me niks verwonderen dat hij echt zo dacht.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan en mag uiteraard. Ik zie dat echt anders, maar dat is ook maar een mening
Dat verklaart de "onlogica" vd acties van Prigo vd laatste maanden wat mij betreft niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tijdens zijn opmars naar Moskou was 1 van de dingen die hij aanstipte de corruptie. Net zoals in Oekraïne is daar ook een wens dat de corruptie eindelijk is wordt aangepakt. Je zag ook toen dat hij in Rostov bijna als held werd uitgezwaaid toen hij weg ging. Het zou me niks verwonderen dat hij echt zo dacht.
Daarnaast zijn er meer oligarchie met privélegers aan het front in Oekraïne. Sterker nog een gedeelte van de oud Wagner soldaten was al naar dat soort legers gegaan. Dus om een volgende Prigozin te voorkomen heeft Poetin even laten zien wie de sterkste is. John Sweeney had het er nog over in zijn dagelijks twitter update dat er meer erg toevallige vliegtuig ongelukken geweest zijn in het verleden.
[ twitter ]
Wat ik zal zei verwachten dat Poetin het niet zou durven omdat hij steun voelde vanuit de bevolking. Rusland is op dit moment al niet zo stabiel. Dus een actie op Prigozhin had ook de wel bekende vlam in de pan kunnen zijn voor Poetin en dat hij het daarom niet zou durven. Bedoel als je nu in het buitenland gaat zit zitten en wat gaat schoppen vanaf de zijlijn nemen veel Russen je ook niet meer serieus. Mensen die gevlucht zijn uit Rusland om de dienstplicht te ontduiken ectra worden daar ook gewoon gezien als landverraders.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verklaart de "onlogica" vd acties van Prigo vd laatste maanden wat mij betreft niet.
En dat is wat waar ik het over heb. De acties van Prigo, niet die van Poetin.
Het kan. Voelt voor mij niet als logische verklaring, maar als jij gelijk blijkt te hebben dan is dat zo.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik zal zei verwachten dat Poetin het niet zou durven omdat hij steun voelde vanuit de bevolking. Rusland is op dit moment al niet zo stabiel. Dus een actie op Prigozhin had ook de wel bekende vlam in de pan kunnen zijn voor Poetin en dat hij het daarom niet zou durven. Bedoel als je nu in het buitenland gaat zit zitten en wat gaat schoppen vanaf de zijlijn nemen veel Russen je ook niet meer serieus. Mensen die gevlucht zijn uit Rusland om de dienstplicht te ontduiken ectra worden daar ook gewoon gezien als landverraders.
Dat zullen we de komende dagen/weken wel merken. Maar misschien had die wel maar zonder dat hij dat wist was het al in handen van Poetin gevallen. Dan kunnen alle theorieën meteen de kast in. Alleen zullen we dat waarschijnlijk nooit te weten komen helaas.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:44 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me ook af of hij nog ergens iets van een levensverzekering had. In de vorm van informatie wat nu naar buiten gaat komen.
de vraag is wel of er een georganiseerde kern is rondom wagner. Het is denk ik niet gebruikelijk dat er een 'kern' is rondom huurlingen legers, aangezien er geen gezamelijke identiteit is, zoals een nationaal leger, rebellen etc wel hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Zijn vrouw beheert zijn Telegram kanaal. Zij meldt onder andere:
At the same time, during the detention of Girkin AND.The. in custody in the Lefortovo pre-trial detention center, Girkin I.V., due to his age and state of health, previously repeatedly undermined due to moral and physical overload due to special conditions of service, including participation in real hostilities, aggravated his heart - vascular diseases (increasing tachycardia), which poses a serious threat to his life and health and requires an urgent medical examination and qualified medical care.
Currently, he is in a serious condition - his arm began to be taken away, convulsions, shortness of breath, possibly a pre-infarction condition. If he continues not to receive medical care, the consequences are predictable.
En voor we hier weer de meest idiote conspiracy theorieën gaan uitkramen, de harde kern van wagner zelf weet dat hier maar 1 groep voor verantwoordelijk is. En dat is de groep rond putin, Shoigu, Gerasimov, etc.
De tweedracht is gezaaid, nu afwachten wat de gevolgen zullen zijn.
Kompromat.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zullen we de komende dagen/weken wel merken. Maar misschien had die wel maar zonder dat hij dat wist was het al in handen van Poetin gevallen. Dan kunnen alle theorieën meteen de kast in. Alleen zullen we dat waarschijnlijk nooit te weten komen helaas.
Ik weet niet of ik gelijk heb maar voor mij is dit het enige logische. Hij voelde zich veilig maar de enige die weet waarom is of zijn dood. Plus overschatting is niks menselijks vreemd. Het precieze verhaal zullen we toch nooit achter komen vrees ik. Want dit soort dingen worden echt niet gedocumenteerd. Ik ga alleen niet mee in bepaalde theorieën dat de mars naar Moskou in scene gezet was en dat Progizhin zich daarom wel veilig voelde. Poetin was toen echt goed boos en het is echt niet een goeie acteur.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het kan. Voelt voor mij niet als logische verklaring, maar als jij gelijk blijkt te hebben dan is dat zo.
Dus ook jij schat hem in als "niet dom".quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:04 schreef Barbusse het volgende:
Levensverzekering weet ik niet, kan idd zijn dat die inmiddels 'verlopen' was. Maar denk dat hij wel zeker een scenario heeft opgesteld waarin hij door Putin omgelegd zou worden.
Ben daardoor dus meer benieuwd naar wat komen gaat dan wat gebeurd is
Nee, ik vond veel van hem, maar dom viel daar niet onder. En dingen klinken onlogisch idd, maar dat komt voor een groot gedeelte doordat we niet alles weten en ook nooit zullen weten.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus ook jij schat hem in als "niet dom".
En ja, wat er vanaf nu gaat gebeuren is zeker buitengewoon interessant.
Maar het verleden wat mij betreft ook. Juist als er een flinke component onlogica in zit. Kan wel eens de sleutel zijn naar het totale plaatje begrijpen.
Ik geloof niet dat we het oneens zijnquote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, ik vond veel van hem, maar dom viel daar niet onder. En dingen klinken onlogisch idd, maar dat komt voor een groot gedeelte doordat we niet alles weten en ook nooit zullen weten.
En Wagner mag dan wel qua leiding onthoofd zijn, nu heb je dus een paar duizend mad dogs in anarchistisch verband. Ik zou ze niet onderschatten. Dus; popcorn
Arne-referentie +1quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is gewoon een stukje powerplay en een waarschuwing van het Kremlin. Elke oligarchie weet nu weer wat er gebeurt als hij gaat muiten. Elke weldenkende Rus weet ook weer zijn positie en de zombie kijkende televisie kijker in Rusland geloof elk verhaaltje wel waar ze mee komen op het nieuws.
Je leert zo iets alleen maar van de grootste strategen en filosofen in de wereld. En voetbal is tenslotte oorlog.quote:
Dit soort informatie komt uiteindelijk wel naar buiten, de vraag is echter of dat 5,10,15 of wellicht 20 jaar gaat duren.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik gelijk heb maar voor mij is dit het enige logische. Hij voelde zich veilig maar de enige die weet waarom is of zijn dood. Plus overschatting is niks menselijks vreemd. Het precieze verhaal zullen we toch nooit achter komen vrees ik. Want dit soort dingen worden echt niet gedocumenteerd. Ik ga alleen niet mee in bepaalde theorieën dat de mars naar Moskou in scene gezet was en dat Progizhin zich daarom wel veilig voelde. Poetin was toen echt goed boos en het is echt niet een goeie acteur.
Zijn hand overspeelt, is niet de eerste keer in de geschiedenis.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pcies. Er is m.i. té veel onlogisch. En Prigo is/was dan wat mij betreft werkelijk 1 vd afschuwelijke uitwassen vh menselijke geslacht. Maar dom is/was hij zeker NIET.
Dat zat ik nou ook te denken.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 04:59 schreef Toby56 het volgende:
Wel erg rigoreus, dit.
Konden ze hem niet gewoon uit een raampje laten vallen, 5 miles high?
ZIEDEND!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:42 schreef TLC het volgende:
wagner is vieskwaad
https://www.ad.nl/buitenl(...)utm_campaign=stdc_ad
Dat media die Russische kletskoek zo overnemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:42 schreef TLC het volgende:
wagner is vieskwaad
https://www.ad.nl/buitenl(...)utm_campaign=stdc_ad
Jij hebt het artikel volgens mij niet gelezenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat media die Russische kletskoek zo overnemen.
Mijn ex was/is(?) stewardess, komt wel erg dichtbij zo.quote:
Hun reacties in Telegramgroepen zijn toch redelijk te verifiëren?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat media die Russische kletskoek zo overnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |