Zuurdesembrood, da's lang geleden, ja!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:52 schreef Soury het volgende:
Wat ik ook nooit meer zie dat is een soort Duits brood was een beetje zurig. Vond ik altijd echt lekker
Ui, champignon, spek, kaas, salami en tomaat op de pannenkoekquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:27 schreef Lovely het volgende:
[..]
ui, champignons en spekjes op de pannenkoek
Ik weet niet hoe het heet maar zoietsquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Zuurdesembrood, da's lang geleden, ja!
Ja, die!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het heet maar zoiets[ link | afbeelding ]
Zit je wel snel vol denk ikquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:54 schreef engine het volgende:
[..]
Ui, champignon, spek, kaas, salami en tomaat op de pannenkoek
Zuurdesembrood is wat anders dan Duitsbrood wat Soury bedoeld.quote:
Ik zie Oberlander maar de super had het altijd gewoonquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zuurdesembrood is wat anders dan Duitsbrood wat Soury bedoeld.
Het meeste Duitse brood is op basis van zuurdesem. Dat is de manier van gistenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zuurdesembrood is wat anders dan Duitsbrood wat Soury bedoeld.
Heeft iets te maken met de manier van gisten te maken als ik het goed heb.
Dat is correctquote:
Het had ook iets te maken met de temperatuur van het deeg. Hier doen we dat op kamertemperatuur om luchtig deeg te krijgen en in Duitsland bereiden ze het deeg op koele temperatuur.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Het meeste Duitse brood is op basis van zuurdesem. Dat is de manier van gisten
Heb dat nog nooit gegeten volgens mijquote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:31 schreef Aoibhin het volgende:
Ik heb heel vaak zuurdesembrood thuisDat vind ik echt lekker
Ik heb het een tijdlang ook gegeten, geen idee waarom ik het al zo lang niet op heb want ik vond het wel heel lekker.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:31 schreef Aoibhin het volgende:
Moest hier echt zoeken naar normaal broodquote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:31 schreef Aoibhin het volgende:
Daar hebben ze toch ook lekker brood. Kaizer bolletjesquote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Moest hier echt zoeken naar normaal brood
En als ik het in Duitsland haal helemaal
Oh zo'n broodbak machinequote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:02 schreef cafca het volgende:
Ik heb het een tijdje zelf gebakken, maar dat was een hoop gedoe
Gebruikt en nieuwe wat wil je?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:58 schreef marcb1974 het volgende:
Heeft er nog iemand ergens een slabbetje liggen?
Ik zou de gebruikte geven, de nieuwe heb je voor jezelf nog nodig.quote:
Daar heb je wel een punt, waar zou ik toch zijn zonder badeendquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:18 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik zou de gebruikte geven, de nieuwe heb je voor jezelf nog nodig.
Wat een leuk idee, een soort kettingbrood, maar dan anders.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:21 schreef Aoibhin het volgende:
Vroeger gingen er hier in de wijk tussen mij en klasgenootjes ook wel eens 'Hermannen' rond![]()
Het principe van de Herman is dat je een stuk brooddeeg van iemand krijgt, en dat voedt je dan de dagen erna met steeds weer wat ingrediënten. Op de laatste dag verdeel je het deeg in vieren; één deel hou je zelf om het brood van te bakken en de andere drie geef je weer weg aan anderen; zo verspreidt de Herman zich onder steeds meer mensen![]()
https://receptidee.nl/recipe/herman-het-vriendschapsbrood/
Ik hoorde een paar jaar geleden een kennis weer over de Herman en kreeg gelijk weer jeugdsentiment. Ik had er in de tussenliggende jaren niemand meer over gehoord
Jaquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat een leuk idee, een soort kettingbrood, maar dan anders.
Dat heb ik ook nog een tijdje gedaan, ik had ook zo'n machine, het huis rook er altijd heerlijk van, maar het was wel een gedoetje altijd.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh zo'n broodbak machineEén keer meegemaakt met een weekendje weg. Wat een ellende
Dat begrijp ik, als ik het recept leesquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
JaHet was ook altijd leuk om te krijgen en weer weg te geven.
Het brood zelf vond ik ook lekker en niet echt te vergelijken met wat anders. Qua smaak zat het meer tussen brood en cake in.
Kunnen we op Fok ook doenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat een leuk idee, een soort kettingbrood, maar dan anders.
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:41 schreef D. het volgende:
[..]
Kunnen we op Fok ook doen
Maken we het aan een paal vast met een kettingslot....
FokStokbrood
Nee dat is eng, dan moeten we FOK!kers ontmoetenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:41 schreef D. het volgende:
[..]
Kunnen we op Fok ook doen
Maken we het aan een paal vast met een kettingslot....
FokStokbrood
Je laat het toch gewoon onbemand achter aan de paal?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee dat is eng, dan moeten we FOK!kers ontmoeten
Maar wel met smeersels dan toch?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:44 schreef D. het volgende:
[..]
Je laat het toch gewoon onbemand achter aan de paal?
Hoe lang heeft jouw stok aan de paal gezeten voordat je hem ophaalde?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:44 schreef D. het volgende:
[..]
Je laat het toch gewoon onbemand achter aan de paal?
Die vallen soms best meequote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee dat is eng, dan moeten we FOK!kers ontmoeten
Herman en hondenplas lijkt me geen goede combiquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hoe lang heeft jouw stok aan de paal gezeten voordat je hem ophaalde?
En dan plassen er honden tegenaan
Nog geen 24 uur volgens mijquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hoe lang heeft jouw stok aan de paal gezeten voordat je hem ophaalde?
He, bahquote:En dan plassen er honden tegenaan
[Miguel Wiels] Maar, dat is toch dat liedje? [/Miguel Wiels]quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Herman en hondenplas lijkt me geen goede combi
Nee.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zuurdesemquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Een hond doet veel plasjes in die tijd, ik kan het weten.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:47 schreef D. het volgende:
[..]
Nog geen 24 uur volgens mij
[..]
He, bah
Fles azijn ernaastquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een hond doet veel plasjes in die tijd, ik kan het weten.
Vuelta kijkenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:56 schreef Deisyy het volgende:
Ik sta aan de rand van een groot gapend gat, B&B Vol Liefde en Een Jaar Van Je Leven (bijna) afgelopen
Wat moet ik met mijn leven nu?
Er komen 2 RLS'en aan, even geduldquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:56 schreef Deisyy het volgende:
Ik sta aan de rand van een groot gapend gat, B&B Vol Liefde en Een Jaar Van Je Leven (bijna) afgelopen
Wat moet ik met mijn leven nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |