quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:34 schreef Jahr00n het volgende:
ik had ook nog een stoeptegel door de achterruit gegooid
wat een stel mongolen
Nog beterquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
link naar de video: https://www.dumpert.nl/item/100069842_87fb2013
en een pic van de stumpert
[ link | afbeelding ]
Me dunkt, als je zo op Dumpert staatquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Die lui moet je shamen, filmen en publiek tonen. En nisschien even in elkaar rammen als ze het blijven doen.
Nee, dat had je zeker weten niet gedaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:34 schreef Jahr00n het volgende:
wat een stel mongolen
Jij had er een dagtaak aan om alles terug te gooien?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:39 schreef Momo het volgende:
Bij mijn vorige woning woonde ik niet ver van een McDrive af naast een kruispunt. Bosjes naast dat kruispunt zaten echt helemaal vol met McDonalds afval. Mensen die bij stoplicht stil stonden, gewoon hun raampje open doen en dan spul naar buiten gooide. Vaak ook nog van die dure auto's met van die jonge gasten erin.
Wat dacht je hoe stranden worden achtergelaten ?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:39 schreef Momo het volgende:
Bij mijn vorige woning woonde ik niet ver van een McDrive af naast een kruispunt. Bosjes naast dat kruispunt zaten echt helemaal vol met McDonalds afval. Mensen die bij stoplicht stil stonden, gewoon hun raampje open doen en dan spul naar buiten gooide. Vaak ook nog van die dure auto's met van die jonge gasten erin.
Terwijl er daar toch echt meerdere prullenbakken opgesteld staan. Ik snap die mentaliteit niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:39 schreef Momo het volgende:
Zou wel een leuke baan zijn geweest... de gemeente ruimde het wel regelmatig omdat er anders waarschijnlijk een kleine vuilnisbelt zou ontstaanquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:39 schreef maily het volgende:
[..]
Jij had er een dagtaak aan om alles terug te gooien?
Schijnbaar ben je geen G als je afval netjes in de prullenbak doetquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Terwijl er daar toch echt meerdere prullenbakken opgesteld staan. Ik snap die mentaliteit niet.
Ach doen ze het niet bij de Mac dan gooien ze het wel uit het raam zodra ze wegrijden bij de Mac, woon ongeveer 2 km af van een Mac en zelfs bij in de straat liggen vaker complete zakken Mac afval op de grond wat gewoon uit de auto gegooid wordt. Actie van deze dame is klasse, hoewel ik iedereen wil aanraden dit echt niet overal te doen, ik heb mijn lesje ook wel geleerd met bepaalde types aan te spreken in dit land, dat draait meestal uit op zware agressie. Dit moet de politie gewoon oppakken, laat ze maar een maand rotzooi prikken als ze betrapt worden, dan leren ze het misschien eens af.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:38 schreef schommelstoel het volgende:
De Mac kan maar beter beginnen met het scannen van nummerborden.
Dit soort gastjes met de auto van papa een terrein/Mcdrive verbod geven.
Vertel me dat je ouders nauw verwant zijn zonder te zeggen dat je ouders neef en nicht waren.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hier in mijn omgeving ook het geval.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach doen ze het niet bij de Mac dan gooien ze het wel uit het raam zodra ze wegrijden bij de Mac, woon ongeveer 2 km af van een Mac en zelfs bij in de straat liggen vaker complete zakken Mac afval op de grond wat gewoon uit de auto gegooid wordt. Actie van deze dame is klasse, hoewel ik iedereen wil aanraden dit echt niet overal te doen, ik heb mijn lesje ook wel geleerd met bepaalde types aan te spreken in dit land, dat draait meestal uit op zware agressie. Dit moet de politie gewoon oppakken, laat ze maar een maand rotzooi prikken als ze betrapt worden, dan leren ze het misschien eens af.
Wat er zou moeten gebeuren is dat je hier gewoon een foto kan maken en dat je ze dan kan melden waarop ze automatisch een boete krijgen thuisgestuurd, waarop ze dan in bezwaar kunnen gaan, zo als het gaat met kleinere snelheidsovertredingen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach doen ze het niet bij de Mac dan gooien ze het wel uit het raam zodra ze wegrijden bij de Mac, woon ongeveer 2 km af van een Mac en zelfs bij in de straat liggen vaker complete zakken Mac afval op de grond wat gewoon uit de auto gegooid wordt. Actie van deze dame is klasse, hoewel ik iedereen wil aanraden dit echt niet overal te doen, ik heb mijn lesje ook wel geleerd met bepaalde types aan te spreken in dit land, dat draait meestal uit op zware agressie. Dit moet de politie gewoon oppakken, laat ze maar een maand rotzooi prikken als ze betrapt worden, dan leren ze het misschien eens af.
Hier rijdt het tuig de straat in -waar ze wonen- vreten in de auto hun MekDrek op, gooien de verpakking dan uit het raam op straat en gaan naar binnen. Wel eerst de schoenen uit in de gang want anders wordt de woonwagen het huis van Tiffany en Lorenzo vies.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Stereotype uiterlijk welquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ link | afbeelding ]
Moet wel toevallig die anderhalve agent die toevallig dienst heeft net langsrijden en zin hebben in hyperagressief gedoe en 3 uur administratie inzake de nasleep.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:
De Mac heeft al eens geopperd om kentekens te koppelen aan verpakking (oid) maar dat mocht niet vanwege privacy.
Gooi de sanctie trouwens maar omhoog, iets van 500 euro ofzo.
Serieus? Zat net een beetje te denken hierover, hoe pak je dat nu aan, het idee van kentekens koppelen aan verpakking kwam meteen in mij op, gewoon ff een kleine print op het zakje en wat inhoud en bingo je hebt ze.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:
De Mac heeft al eens geopperd om kentekens te koppelen aan verpakking (oid) maar dat mocht niet vanwege privacy.
Gooi de sanctie trouwens maar omhoog, iets van 500 euro ofzo.
Mensen die zo'n rotzooi op straat gooien zijn gewoon tokkies, dus beter ver bij uit de buurt blijven. Het siert dat vrouwtje wel, maar ik had het zelf niet gedaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier rijdt het tuig de straat in -waar ze wonen- vreten in de auto hun MekDrek op, gooien de verpakking dan uit het raam op straat en gaan naar binnen. Wel eerst de schoenen uit in de gang want anders wordt de woonwagen het huis van Tiffany en Lorenzo vies.
Als je ze aanspreekt hebben ze zo'n blik van het licht is wel aan maar er is niemand thuis, dezelfde blik als toen ik ze vroeg of het ze opgevallen was dat verder niemand een karaoke-machine in de tuin heeft.
En dat is dan nog de minst erge reactie want als je het minder vriendelijk vraagt waan je je in Maaskantje.
Grappig dat je het zegt. Ze zijn er hier eentje vergeten weg te halen en die valt me altijd op.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Serieus? Zat net een beetje te denken hierover, hoe pak je dat nu aan, het idee van kentekens koppelen aan verpakking kwam meteen in mij op, gewoon ff een kleine print op het zakje en wat inhoud en bingo je hebt ze.![]()
Toevallig, maar idd die privacy weer.
Vroeger hadden we hier in de buurt nog wel eens van die grote ringen langs de weg met van die netten eraan, waar automobilisten hun vuilnis in konden gooien, misschien daar maar weer eens wat meer van plaatsen, want die zijn immers allemaal weg. Zou anders ook niet weten hoe dit te stoppen, het is vooral opvoeding en denk niet dat de politie mankracht gaat uitrekken om te kijken wie wat weggooit bij de Mac.
Dat soort dingen hebben we hier ook nog, meestal langs fietspaden.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Serieus? Zat net een beetje te denken hierover, hoe pak je dat nu aan, het idee van kentekens koppelen aan verpakking kwam meteen in mij op, gewoon ff een kleine print op het zakje en wat inhoud en bingo je hebt ze.![]()
Vroeger hadden we hier in de buurt nog wel eens van die grote ringen langs de weg met van die netten eraan, waar automobilisten hun vuilnis in konden gooien, misschien daar maar weer eens wat meer van plaatsen, want die zijn immers allemaal weg. Zou anders ook niet weten hoe dit te stoppen, het is vooral opvoeding en denk niet dat de politie mankracht gaat uitrekken om te kijken wie wat weggooit bij de Mac.
Zeker, de politie is al onderbezet, maar dit zijn van die klassieke hufterige overtredingen waar iedereen zich aan stoort..dus jaquote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Moet wel toevallig die anderhalve agent die toevallig dienst heeft net langsrijden en zin hebben in hyperagressief gedoe en 3 uur administratie inzake de nasleep.
Zoiets was het ook geloof ik.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit. Veel mensen kunnen de verantwoordelijkheid die voortvloeit uit vrijheid niet aan. Die hebben een harde hand nodig.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op dit vlak kunnen wij veel van Singapore leren.
Zelf zou ik ook in staat kunnen zijn om dat soort debielen hun vuilnis op hun schoot te gooien, tot afgrijzen van mijn man. Die is altijd bang dat hij nog een keer in een knokpartij komt door zoiets.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mensen die zo'n rotzooi op straat gooien zijn gewoon tokkies, dus beter ver bij uit de buurt blijven. Het siert dat vrouwtje wel, maar ik had het zelf niet gedaan.
Beter laat je het gaan. Die gastjes zullen nooit iemand worden in de maatschappij.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zelf zou ik ook in staat kunnen zijn om dat soort debielen hun vuilnis op hun schoot te gooien, tot afgrijzen van mijn man. Die is altijd bang dat hij nog een keer in een knokpartij komt door zoiets.![]()
Maar ik snap ook best dat je er bij uit de buurt zou blijven. Ik kan er gewoon erg slecht tegen en reageer dan vaak ook impulsief. Nog nooit een knokpartij uit ontstaan gelukkig.
Ja ik snap je man wel, een vrouw slaan of neersteken is niet stoer voor veel van die debielen, met een groepje een man aftuigen wel.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zelf zou ik ook in staat kunnen zijn om dat soort debielen hun vuilnis op hun schoot te gooien, tot afgrijzen van mijn man. Die is altijd bang dat hij nog een keer in een knokpartij komt door zoiets.![]()
Maar ik snap ook best dat je er bij uit de buurt zou blijven. Ik kan er gewoon erg slecht tegen en reageer dan vaak ook impulsief. Nog nooit een knokpartij uit ontstaan gelukkig.
Of Japan, gewoon strafbaar maken, dikke boete of taakstraf.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op dit vlak kunnen wij veel van Singapore leren.
Simpel: taakstraf van een paar middagen vuilnis opruimen. Elke keer betrapt worden is opnieuw een paar dagen vegen. Niet op komen draven is boete erbovenop.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Of Japan, gewoon strafbaar maken, dikke boete of taakstraf.
Daar sta je dan overal op internet, met je primitieve bakkes. Lekker bezig.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hier langs de vrij rustige zijwegen in het bos ligt al regelmatig wat en dan ben je toch echt al zeker een kwartier onderweg vanaf de dichtstbijzijnde Mac. Er valt nauwelijks aan te ontsnappen, kennelijk, debielen heb je overalquote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is waar hoor. Maar net als deze dame kan ik het soms ook niet tegenhouden. Al is het onverstandig. Ze steken zo een mes tussen je ribben.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:27 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Beter laat je het gaan. Die gastjes zullen nooit iemand worden in de maatschappij.
Want dat duimpje maakt het fake?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:58 schreef theunderdog het volgende:
En alle boomers trappen erin. Niemand die dat 'duimpje' op het laatst ziet?
Fake.
Uiteraard. 'staat het er goed op'.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want dat duimpje maakt het fake?
...en dan krijgen ze een taakstraf.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:49 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is waar hoor. Maar net als deze dame kan ik het soms ook niet tegenhouden. Al is het onverstandig. Ze steken zo een mes tussen je ribben.
Je hebt het nieuwsbericht niet gelezen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:15 schreef theunderdog het volgende:
Uiteraard. 'staat het er goed op'.
Ze deed dit niet omdat ze daadwerkelijk iets geeft om het straat milieu.
Dat is ook de reden dat sommige mensen dat soort etters zelf in elkaar beukt.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en dan krijgen ze een taakstraf.
Ja, er is toevallig net iemand aan het filmen terwijl die vrouw dat doet. Valt niet op ofzo.quote:
Ja, ik ben zelf een vrouw, maar dat zie ik deze vrouw nog niet zo snel doen, dat in elkaar beukenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:20 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat sommige mensen dat soort etters zelf in elkaar beukt.
https://www.dumpert.nl/item/7196773_d4d02dc4quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, er is toevallig net iemand aan het filmen terwijl die vrouw dat doet. Valt niet op ofzo.
Met dat soort gasten trek je aan het kortste eind. Helaas.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik ben zelf een vrouw, maar dat zie ik deze vrouw nog niet zo snel doen, dat in elkaar beuken![]()
...en imezelf ook niet.
Of ze kreeg bijval van een omstanderquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard. 'staat het er goed op'.
Ze deed dit niet omdat ze daadwerkelijk iets geeft om het straat milieu.
De Mac zou op elke verpakking een uniek code kunnen printen, bij autoverkoop wordt de nummerplaat aan de verpakkingen gekoppeld en bij het vinden van verpakkingen buiten de restaurants een boete van 100 euro of zo per verpakking.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:38 schreef schommelstoel het volgende:
De Mac kan maar beter beginnen met het scannen van nummerborden.
Dit soort gastjes met de auto van papa een terrein/Mcdrive verbod geven.
Dat zou best goed kunnen werken. Hoewel er dan vast iemand gaat procederen dat een ander het afval weer uit de bak heeft getrokken.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De Mac zou op elke verpakking een uniek code kunnen printen, bij autoverkoop wordt de nummerplaat aan de verpakkingen gekoppeld en bij het vinden van verpakkingen buiten de restaurants een boete van 100 euro of zo per verpakking.
Voor wie eigenlijk als het van de parkeerplaats overwaait?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:
De Mac mag hun parkeerterrein anders ook wel wat vaker vegen en de uitpuilende prullenbakken legen. Wat een gore tyfusbende is het daar altijd. Is toch deel van het restaurant?
Buiten het terrein ¤500,- boete inderdaad
Bij een ‘heterdaadje’ natuurlijk. Die waanzin om verpakkingen te koppelen aan personen ga ik niet in meequote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Voor wie eigenlijk als het van de parkeerplaats overwaait?
Ik vroeg me af of de verantwoordelijkheid, wanneer een boa een papiertje van het terrein op de straat ziet belanden, niet gewoon bij de Mac gelegd kan worden.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bij een ‘heterdaadje’ natuurlijk. Die waanzin om verpakkingen te koppelen aan personen ga ik niet in mee
Bleef het maar bij alleen de parkeerplaats....quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik denk dat dat afval op de parkeerplaats no big deal is. Er is vast wel een medewerker die een rondje maakt en met zo'n knijper afval opraapt en die het wel fijn vind om buiten een rondje te lopen.
Ja als het daar zou blijven liggen misschien.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik denk dat dat afval op de parkeerplaats no big deal is. Er is vast wel een medewerker die een rondje maakt en met zo'n knijper afval opraapt en die het wel fijn vind om buiten een rondje te lopen.
.. met petjes en een kleurtje.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:39 schreef Momo het volgende:
Etnisch profilierenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:41 schreef Scorpie het volgende:
Ze mag blij zijn dat ze het er levend vanaf heeft gebracht.
Had 'm toch wat zonnebanktinten donkerder verwacht ondanks het petje. MAar hij staat er mooi opquote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stereotype uiterlijk wel
Alsof die klote boas dat durvenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:56 schreef Inbox het volgende:
[..]
Etnisch profilieren
Blanke = overleven
Tintje = dreiging je moeder te neuken, lama-gedrag of fysiek geweld.
Dr moet veel harder opgetreden worden tegen dit pleurisvolk. Gewoon, met gerichte serveillance en forse boetes. Laat de gemeente er maar eens een undercover BOA op zetten die gelijk mag bekeuren.
Zouden ook gemeentelijke BOA's kunnen zijn en als je de opbrengsten in de gemeentekas laat vloeien hoeft dat niet veel te kosten. De boa betaalt zichzelf terug.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jij weet wel van aanpakken.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:34 schreef Jahr00n het volgende:
wat een stel mongolen
Klopt. In dit land hebben mensen een te kort lontje. Voor je weet heb je een mes tussen je ribben.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef maily het volgende:
Super
Hopelijk gaan er meer volgen, zonder ellende achteraf ...
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:19 schreef HSG het volgende:
Nederlanders denken dat ze overal boven de wet staan. Geen wonder dat ze in het buitenland steeds meer een hekel aan ons krijgen.
[..]
Klopt. In dit land hebben mensen een te kort lontje. Voor je weet heb je een mes tussen je ribben.
Helaas niet genoeg bewijslast, dan zou je het afval gooien echt moeten filmen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat er zou moeten gebeuren is dat je hier gewoon een foto kan maken en dat je ze dan kan melden waarop ze automatisch een boete krijgen thuisgestuurd, waarop ze dan in bezwaar kunnen gaan, zo als het gaat met kleinere snelheidsovertredingen.
zo erg is het gelukkig ook niet, een paar jaar ouder en wat verantwoordelijkheid, vaste vriendin, en plannen etc en ze kunnen nog wel veranderen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:27 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Beter laat je het gaan. Die gastjes zullen nooit iemand worden in de maatschappij.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nieuwe Nederlanders onevenredig bijdragen aan het zwerfvuil. De stoere jongens die willen laten zien hoeveel schijt ze hebben aan dit land, maar er zit hier ook zo'n rijtje van Mediterrane etablissementen. Alle bezorgers pleuren hun peuken op straat, de uitbater van het terras van de ijssalon komt niet op het idee om tussendoor even wat servetjes op te rapen, en dan om de hoek heb je ook weer een berg peuken en afval in het gemeentelijk groen omdat daar een avondwinkel zit. De andere tenten daar halen gewoon even een bezem over hun stuk stoep heen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:19 schreef HSG het volgende:
Nederlanders denken dat ze overal boven de wet staan. Geen wonder dat ze in het buitenland steeds meer een hekel aan ons krijgen.
In Spanje, Kroatië etc zijn ze toch wat huiverig voor de asociale Nederlanders inmiddels die zich vol laten lopen met drank en zich misdragen. Denk aan mensen in elkaar rammen, op mensen poepen of zelfs doodtrappen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nieuwe Nederlanders onevenredig bijdragen aan het zwerfvuil. De stoere jongens die willen laten zien hoeveel schijt ze hebben aan dit land, maar er zit hier ook zo'n rijtje van Mediterrane etablissementen. Alle bezorgers pleuren hun peuken op straat, de uitbater van het terras van de ijssalon komt niet op het idee om tussendoor even wat servetjes op te rapen, en dan om de hoek heb je ook weer een berg peuken en afval in het gemeentelijk groen omdat daar een avondwinkel zit. De andere tenten daar halen gewoon even een bezem over hun stuk stoep heen.
Niet mee eens. Het is kwestie van fatsoenlijk opvoeden.quote:
Ze integeren gewoon. Dat is wat Nederlanders willen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nieuwe Nederlanders onevenredig bijdragen aan het zwerfvuil. De stoere jongens die willen laten zien hoeveel schijt ze hebben aan dit land, maar er zit hier ook zo'n rijtje van Mediterrane etablissementen. Alle bezorgers pleuren hun peuken op straat, de uitbater van het terras van de ijssalon komt niet op het idee om tussendoor even wat servetjes op te rapen, en dan om de hoek heb je ook weer een berg peuken en afval in het gemeentelijk groen omdat daar een avondwinkel zit. De andere tenten daar halen gewoon even een bezem over hun stuk stoep heen.
Gelul in de ruimte. Ik ben onfatsoenlijk opgevoed en voed de eendjes nog steeds niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het is kwestie van fatsoenlijk opvoeden.
[..]
Ze integeren gewoon. Dat is wat Nederlanders willen.
Ik wel en heb nog steeds niet je auto bekrast.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gelul in de ruimte. Ik ben onfatsoenlijk opgevoed en voed de eendjes nog steeds niet.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Avondwinkel hier wordt vele bezocht door niet-Nederlanders die wat te eten halen. Wordt opgegeten in de auto en hoe vaak ik wel niet zie dat er naast de parkeerplek dan een leeg blikje/flesje/zak met eetzooi ligt is belachelijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland heeft op zich een cultuur van schoonhouden. Meer dan de meeste andere culturen, dan ga je hier andere culturen neerplanten, en dan raar opkijken dat het minder wordt. Hetzelfde met verkeersveiligheid, racisme, onderwijsniveau, ook de dingen die goed zijn aan de Nederlandse cultuur worden gewoon verdund, tot een punt dat het geen effect meer heeft. Vuil trekt vuil aan, als het toch om de zoveel meter een bende is, gaan mensen er ook minder op letten.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:39 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
In Spanje, Kroatië etc zijn ze toch wat huiverig voor de asociale Nederlanders inmiddels die zich vol laten lopen met drank en zich misdragen. Denk aan mensen in elkaar rammen, op mensen poepen of zelfs doodtrappen.
Laatst ook weer 2 Nederlanders die een man hebben laten verzuipen.
Is gratis reclame die afval overal. Waarom opruimen, aldus McDonald's.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:
De Mac mag hun parkeerterrein anders ook wel wat vaker vegen en de uitpuilende prullenbakken legen. Wat een gore tyfusbende is het daar altijd. Is toch deel van het restaurant?
Buiten het terrein ¤500,- boete inderdaad
Zijn niet enkel allochtonen, ook blanke jochies. Veel jeugd, vaak blikjes energiedrank, verpakkingen van snacks, etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:56 schreef Inbox het volgende:
[..]
Avondwinkel hier wordt vele bezocht door niet-Nederlanders die wat te eten halen. Wordt opgegeten in de auto en hoe vaak ik wel niet zie dat er naast de parkeerplek dan een leeg blikje/flesje/zak met eetzooi ligt is belachelijk.
Zelfde als de allochtone buurjongen met wat vrienden voor de deur of in het portiek heeft rondgehangen. Blikjes of chipszakken blijven achter. Niet die van mn buurtjes -die zijn gelukkig keurig opgevoed- maar wel van dr allochtonen vrienden.
Dat zeg ik ook zeker niet, maar ik heb wel het idee dat het onder de allochtonen gebruikelijker is dan onder de autochtonen. Dat is tenminste wel mijn constatering.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zijn niet enkel allochtonen, ook blanke jochies. Veel jeugd, vaak blikjes energiedrank, verpakkingen van snacks, etc.
Maar is niet typisch Nederlands, hier in het buitenland precies hetzelfde.
Het is sowieso waar dat zuidelijke landen cultureel gezien een zooitje maken van hun publieke ruimte, dat begint al in Spanje. iedereen kent wel de zonvakantie appartementen waarbij de voorkant er netjes uitziet, met aangeharkte rotstuintjes en palmbomen, maar zodra je achter het gebouw, (soms 1 of 2 straatjes verder) kijkt is het een grote puinzooi, elk braakliggend stukje grond wordt als vuilnisbelt gebruikt. bouwafval, vuiniszakken, zwerfvuil, men kiepert het allemaal over het talud. Deels zal dat door toeristen gedaan worden, maar het meeste is gewoon de locals.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland heeft op zich een cultuur van schoonhouden. Meer dan de meeste andere culturen, dan ga je hier andere culturen neerplanten, en dan raar opkijken dat het minder wordt. Hetzelfde met verkeersveiligheid, racisme, onderwijsniveau, ook de dingen die goed zijn aan de Nederlandse cultuur worden gewoon verdund, tot een punt dat het geen effect meer heeft. Vuil trekt vuil aan, als het toch om de zoveel meter een bende is, gaan mensen er ook minder op letten.
Dus ik filter de stoere jochies er al uit, maar als je dan de uitbater van een ijssalon ziet staan koekeloeren terwijl zijn terras een smerige bende is, dan denk ik dat die het gewoon niet ziet, dat dat echt cultureel is.
Behalve dat die knul op de foto volgens mij gewoon al tig generaties Nederlands is, dus dat eeuwige buitenlandergezeik is weer eens niet van toepassing.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Hoera, we kunnen gelukkig de buitenlanders weer de schuld geven. De Nederlanders zijn namelijk zo schoon van zichzelf dat die nooit iets uit het raam zullen gooien.
Nederlanders poepen op hoofden of schoppen tegen die hoofden maar gelukkig gooien ze nooit een peuk op de grond.
We zijn er weer. Het duurde wel lang deze keer.
Waarom heb je de focus toch zo op ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland heeft op zich een cultuur van schoonhouden. Meer dan de meeste andere culturen, dan ga je hier andere culturen neerplanten, en dan raar opkijken dat het minder wordt. Hetzelfde met verkeersveiligheid, racisme, onderwijsniveau, ook de dingen die goed zijn aan de Nederlandse cultuur worden gewoon verdund, tot een punt dat het geen effect meer heeft. Vuil trekt vuil aan, als het toch om de zoveel meter een bende is, gaan mensen er ook minder op letten.
Dus ik filter de stoere jochies er al uit, maar als je dan de uitbater van een ijssalon ziet staan koekeloeren terwijl zijn terras een smerige bende is, dan denk ik dat die het gewoon niet ziet, dat dat echt cultureel is.
Waarschijnlijk is zijn bloedsuiker niet helemaal lekker.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:27 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Waarom heb je de focus toch zo ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
Precies soort type wat je verwacht ook.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik heb het over cultuur, jij begint over ras, dan ben jij de racist.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:27 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Waarom heb je de focus toch zo op ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
We hebben nou eenmaal te maken het eigenlijk nogal stompzinnige idee dat als er door de overheid, ongevraagd, een multiculturele samenleving wordt en mensen hier met behoud van vreemde cultuur verblijven, de deugden van de Nederlandse cultuur geheel onaangeroerd blijven.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat die knul op de foto volgens mij gewoon al tig generaties Nederlands is, dus dat eeuwige buitenlandergezeik is weer eens niet van toepassing.
Een witte Nederlandse jongen gooit zijn afval uit de auto en jij begint leugens uit jouw eigen (neem ik aan) angst en haat tegenover mensen van andere culturen te spuien. Waarom?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal te maken het eigenlijk nogal stompzinnige idee dat als er door de overheid, ongevraagd, een multiculturele samenleving wordt en mensen hier met behoud van vreemde cultuur verblijven, de deugden van de Nederlandse cultuur geheel onaangeroerd blijven.
Ik kan het niet helpen, ik zie een andere houding tegenover rotzooi op straat dan ik zou verwachten van een uitbater. Je wil toch dat je terras er netjes uitziet? Gewoon voor de knaken? Dan zie je dat toch?
Verder ging het al lang niet meer over dit incident maar over het steeds viezer worden van de straten in het algemeen.
Jij ging off topic, en ik bracht het terug naar vervuiling maar wel in een breder verband. En dan iemand voor racist uitmaken omdat bepaalde culturele trekjes bekritiseerd worden, knap hoor. Flikker maar lekker een end op.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:09 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Een witte Nederlandse jongen gooit zijn afval uit de auto en jij begint leugens uit jouw eigen (neem ik aan) angst en haat tegenover mensen van andere culturen te spuien. Waarom?
Het heeft niets met dit topic te maken.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We hebben nou eenmaal te maken het eigenlijk nogal stompzinnige idee dat als er door de overheid, ongevraagd, een multiculturele samenleving wordt en mensen hier met behoud van vreemde cultuur verblijven, de deugden van de Nederlandse cultuur geheel onaangeroerd blijven.
Ik kan het niet helpen, ik zie een andere houding tegenover rotzooi op straat dan ik zou verwachten van een uitbater. Je wil toch dat je terras er netjes uitziet? Gewoon voor de knaken? Dan zie je dat toch?
Verder ging het al lang niet meer over dit incident maar over het steeds viezer worden van de straten in het algemeen.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier rijdt het tuig de straat in -waar ze wonen- vreten in de auto hun MekDrek op, gooien de verpakking dan uit het raam op straat en gaan naar binnen. Wel eerst de schoenen uit in de gang want anders wordt de woonwagen het huis van Tiffany en Lorenzo vies.
Als je ze aanspreekt hebben ze zo'n blik van het licht is wel aan maar er is niemand thuis, dezelfde blik als toen ik ze vroeg of het ze opgevallen was dat verder niemand een karaoke-machine in de tuin heeft.
En dat is dan nog de minst erge reactie want als je het minder vriendelijk vraagt waan je je in Maaskantje.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Lekker hardstyluh jonguh, BAM!!!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stereotype uiterlijk wel
Het aantal tuinstoelen in voortuinen en het aantal in de straat geparkeerde Opel Vectra's is ook wel een goeie graadmeter voor het tokkiegehalte van een straat.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:05 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook zeker niet, maar ik heb wel het idee dat het onder de allochtonen gebruikelijker is dan onder de autochtonen. Dat is tenminste wel mijn constatering.
Als je daar een woonwijk woont, is echt wel te zien wat voor volk er woont. Kijkend naar de teringzooi op straat heb je al heel snel een indicatie van de bevolkingssamenstelling in ieder geval. Hetzelfde als het aantal schotels aan de muur of het aantal duiven een indicatie vormen.
De jeugd zou weer eens opvoeding moeten krijgen
Nee, dan was het topic al lang klaar geweest, het gaat om over toenemende rotzooi in de openbare ruimte en waar dat vandaan komt.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het heeft niets met dit topic te maken.
Dit topic gaat over een blanke, waarschijnlijk Nederlandse jongere die een teringbende maakt op de parkeerplaats van de Mac, en een blanke, waarschijnlijk Nederlandse vrouw die die jongens een lesje leert.
Ik laat de opgeschoten jongeren er buiten, ik deel mijn waarneming en werp op dat mensen met een andere culturele achtergrond kennelijk anders tegen rotzooi op straat aankijken. Maar dat mag niet, want andere culturen zijn alleen maar leuk.quote:Er is geen enkele reden om vervolgens een heel verhaal over multiculti dit, multiculti dat op te hangen, gewoon niet.
Je bent er obsessief mee bezig. Dat is echt niet gezond, sorry.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dan was het topic al lang klaar geweest, het gaat om over toenemende rotzooi in de openbare ruimte en waar dat vandaan komt.
[..]
Ik laat de opgeschoten jongeren er buiten, ik deel mijn waarneming en werp op dat mensen met een andere culturele achtergrond kennelijk anders tegen rotzooi op straat aankijken. Maar dat mag niet, want andere culturen zijn alleen maar leuk.
Ah, als het een Nederlandse jongere is die de boel verpest is het topic zo klaar maar als het om allochtone jongeren gaat dan mag er maar over doorgeneuzeld worden?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dan was het topic al lang klaar geweest, het gaat om over toenemende rotzooi in de openbare ruimte en waar dat vandaan komt.
[..]
Ik laat de opgeschoten jongeren er buiten, ik deel mijn waarneming en werp op dat mensen met een andere culturele achtergrond kennelijk anders tegen rotzooi op straat aankijken. Maar dat mag niet, want andere culturen zijn alleen maar leuk.
''Witte''.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:09 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Een witte Nederlandse jongen gooit zijn afval uit de auto en jij begint leugens uit jouw eigen (neem ik aan) angst en haat tegenover mensen van andere culturen te spuien. Waarom?
Ja.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:51 schreef Leandra het volgende:
Ah, als het een Nederlandse jongere is die de boel verpest is het topic zo klaar maar als het om allochtone jongeren gaat dan mag er maar over doorgeneuzeld worden?
Het topic gaat al lang niet meer om het incident uit the filmpje.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, als het een Nederlandse jongere is die de boel verpest is het topic zo klaar maar als het om allochtone jongeren gaat dan mag er maar over doorgeneuzeld worden?
En die trend is inmiddels zo erg dat zelfs een topic over Nederlandse jongeren die de boel verpesten verdraaid wordt in een topic over allochtone jongeren die de boel verpesten, want "anders was het topic al lang klaar geweest".
Ik had het niet eens over tuig, ik had het over anderzins vlijtige ondernemers, uitbaters van een terrasje of avondwinkel. Die schijnen mij toe blijkbaar anders tegen afval op straat aan te kijken. Misschien zou het bij een Zwitserse avondwinkel niet beter zijn, dat zou kunnen.quote:Kennelijk is het allemaal niet zo interessant als het om autochtoon tuig gaat maar kan er grenzeloos doorgezeurd worden als het om autochtoon tuig gaat.
So be it als het topic dan al lang klaar geweest was terwijl het niet eens op de helft is, of komt dat een beetje slecht uit als het volgende keer wel om allochtoon tuig gaat en er 4 topics nodig zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |