abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2023 @ 13:32:45 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_210393507
McDonalds en andere fastfoodrestaurants worstelen al jaren met klanten die hun parkeerplaats gebruiken als een soort vuilnisbelt. In een nieuwe video op Dumpert is te zien hoe een vrouw het asociale gedrag van twee klanten zat is en het door hen weggegooide afval terug de auto in gooit. Het veelzeggende fragment staat volgens deskundigen symbool voor een landelijk probleem dat al jaren sluimert. ,,Dit is heel zorgelijk.”

En nu is het genoeg, zo lijkt een vrouw na haar bezoek aan McDonalds in Heerde (Gelderland) te denken. Gedecideerd loopt ze richting een auto op de parkeerplaats waarvan de voorste portieren openstaan. Op de grond liggen meerdere kartonnen verpakkingen. Weggegooid door twee jongeren die in hun auto hun hamburger zitten te eten, zo lijkt het. Opstaan om naar een prullenbak verderop te lopen lijkt te veel gevraagd, dus neemt de vrouw het heft in eigen handen.

Ze probeert het eerst diplomatiek op te lossen en wijst de inzittenden, naar verluidt twee jongens, op het afval dat op de grond ligt. Er volgt een woordenwisseling, waarna de vrouw het afval terug de auto in gooit. Vervolgens sluit ze het portier en steekt ze een duim omhoog naar een bekende die verderop staat. Een andere klant filmde de actie vanuit een stilstaande auto en stuurde de beelden naar filmpjeswebsite Dumpert, waar ze meer dan 125.000 keer zijn bekeken.

De reacties op het optreden van de vrouw zijn louter positief. ‘Wat sterk en dapper van die dame om zulke gasten aan te spreken’, valt onder meer te lezen. ‘Nog daadkrachtiger om die troep de auto in te slingeren.’ Anderen noemen haar zelfs ‘heldhaftig’.

Meerdere rondjes
Zwerfafval dat achterblijft op de parkeerplaats is helaas een doodnormale zaak geworden, bevestigt McDonalds. ,,We moeten tegenwoordig iedere dag meerdere rondjes maken om het terrein schoon te houden”, zegt een woordvoerder van de Gelderse vestiging. ,,Het is jammer dat het nodig is. Overal staan prullenbakken, maar kennelijk is het normaal om niet even de moeite te nemen om naar de prullenbak te lopen. Dat is niet een probleem van alleen de McDonalds, het is iets wat in de gehele maatschappij terugkomt.”

Deskundigen bevestigen dat. ,,We zien dit helaas al jaren”, verzucht Suzie van de Pas, woordvoerder bij de Koninklijke Vereniging voor Afval- en Reinigingsmanagement (NVRD), de vereniging voor bedrijven rond afvalbeheer. ,,Een deel van de bevolking ziet wegwerpverpakkingen als iets zonder waarde en gooit ze dan zonder na te denken weg. Je ziet dat inderdaad veel rondom fastfoodketens, maar het gebeurt ook veel rond supermarkten.” Dit komt steeds vaker voor, blijkt ook uit cijfers van de Landelijke Zwerfafvalmonitor. Verpakkingen vormen de meest voorkomende ‘soort’ binnen het fijne zwerfafval.

Deze bewustwording is ‘hard nodig’ want er belanden teveel verpakkingen in het milieu, zegt Ingrid Goethart, directeur van Stichting Nederland Schoon. ,,Het op straat gooien van verpakkingen voor eenmalig gebruik is geen recente trend en zien we helaas al jaren. Vele partijen zetten zich in om (zwerf)afval te verminderen”, vertelt ze. Met de campagne ‘Supporter van Schoon’ stimuleert Nederland Schoon het gebruik van herbruikbare verpakkingen. ,,Met als doel om er voor te zorgen dat er minder verpakkingen voor eenmalig gebruik, zoals te zien is in het filmpje, in de natuur belanden.”

Geen zwarte lijst
Voor McDonalds is het vele afval een doorn in het oog. ,,Je merkt het vooral in de weekenden. Dan komen gasten van een feestje of festival vandaan. Er is dan meer activiteit rond ons restaurant en dat zien we na afloop ook op de parkeerplaats. Het is gek om te zeggen dat we graag dat rondje lopen, maar we willen wel dat de omgeving schoon is. Hoewel we het zelf niet achterlaten, is het soms wel van ons restaurant afkomstig. We nemen daarin dus onze verantwoordelijkheid.”

Suzie van de Pas, NVRD
Saillant detail: lang niet al het gevonden afval komt van McDonalds. ,,We vinden ook veel verpakkingen die uit de supermarkt en tankstations komen. Het is erg zonde en vooral onnodig. Ons lijkt het een kleine moeite om het weg te gooien. Als we het zelf zien gebeuren, spreken we degene daarop aan. Met een zwarte lijst werken we niet. Dat heeft weinig zin, denk ik.” Wat McDonalds verder nog doet? ,,We geven presentaties op basisscholen waarin we duidelijk maken wat de gevolgen kunnen zijn voor het milieu.”

‘Dieren worden ziek’
Die gevolgen zijn niet niks, benadrukt de NVRD. ,,Er komen veel schadelijke afvalstoffen in het milieu, dieren eten ervan en worden ziek of gaan dood. En de omgeving vervuilt natuurlijk. Wat ons betreft is deze trend heel zorgelijk.” Het gedrag van de jongeren in het filmpje is volgens woordvoerder Van de Pas onbegrijpelijk. ,,Overal staan prullenbakken. Mensen vervuilen hun eigen leefomgeving tot grote irritatie van anderen. En wij mogen het opruimen. Het opruimen van zwerfafval kost 300 miljoen euro per jaar. Dat is zonde.”

Wat kunnen we hiertegen doen? ,,Het begint ermee dat mensen blijkbaar denken dat een ‘wegwerpverpakking’ dat ook letterlijk meteen is. We moeten als maatschappij dan ook toe naar minder wegwerp. We moeten gaan inzien hoeveel waarde spullen hebben, ook als wij er klaar mee zijn. Dat geldt eigenlijk voor alles”, stelt Van de Pas.

Gedragsverandering
De Europese Commissie heeft besloten producenten van verpakkingen mee te laten betalen aan het opruimen van zwerfafval, en om consumenten te laten betalen voor plastic wegwerpverpakkingen. ,,Dat leidt op het moment helaas nog niet tot meer herbruikbare verpakkingen of brede inzet van statiegeld”, constateert Van de Pas.

Gedragsverandering heeft bovendien tijd nodig, stelt Nederland Schoon. ,,We zien al veel herbruikbare (water)flessen en verwachten dat ook eigen bakjes daar op termijn aan toegevoegd worden. Denk ook bijvoorbeeld aan de toeslag op plastic tasjes. Sinds de invoering hiervan vinden we fundamenteel minder plastic tasjes in de natuur.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-al-jaren~ad63c16b/

Ik deed het laatst bij me "voor" de deur, bij twee bouwvakkers. Gooiden een bananenschil uit hun auto precies voor m'n voeten. Deze dappere held raapte het op en gooide het terug in de auto. Liep stug door en keek maar niet achterom. Ze riepen me nog wel na: 'Vieze buitenlanders vriendje." Ik zie er schijnbaar Groen Linkserig uit. Ha ha ha.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210393521
link naar de video: https://www.dumpert.nl/item/100069842_87fb2013

en een pic van de stumpert

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2023 13:34:15 ]
  Spellchecker woensdag 23 augustus 2023 @ 13:33:36 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210393523
Super

Hopelijk gaan er meer volgen, zonder ellende achteraf ...
pi_210393542
ik had ook nog een stoeptegel door de achterruit gegooid

wat een stel mongolen
  Spellchecker woensdag 23 augustus 2023 @ 13:35:12 #5
197773 crew  maily
pi_210393553
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:34 schreef Jahr00n het volgende:

wat een stel mongolen
_O-
  Spellchecker woensdag 23 augustus 2023 @ 13:35:28 #6
197773 crew  maily
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:38:13 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210393590
Die lui moet je shamen, filmen en publiek tonen. En nisschien even in elkaar rammen als ze het blijven doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210393597
De Mac kan maar beter beginnen met het scannen van nummerborden.

Dit soort gastjes met de auto van papa een terrein/Mcdrive verbod geven.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Spellchecker woensdag 23 augustus 2023 @ 13:38:50 #9
197773 crew  maily
pi_210393600
quote:
16s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Die lui moet je shamen, filmen en publiek tonen. En nisschien even in elkaar rammen als ze het blijven doen.
Me dunkt, als je zo op Dumpert staat _O_
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:39:18 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210393604
Bij mijn vorige woning woonde ik niet ver van een McDrive af naast een kruispunt. Bosjes naast dat kruispunt zaten echt helemaal vol met McDonalds afval. Mensen die bij stoplicht stil stonden, gewoon hun raampje open doen en dan spul naar buiten gooide. Vaak ook nog van die dure auto's met van die jonge gasten erin.
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 13:39:39 #11
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_210393606
quote:

wat een stel mongolen
Nee, dat had je zeker weten niet gedaan. ;)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Spellchecker woensdag 23 augustus 2023 @ 13:39:53 #12
197773 crew  maily
pi_210393608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:39 schreef Momo het volgende:
Bij mijn vorige woning woonde ik niet ver van een McDrive af naast een kruispunt. Bosjes naast dat kruispunt zaten echt helemaal vol met McDonalds afval. Mensen die bij stoplicht stil stonden, gewoon hun raampje open doen en dan spul naar buiten gooide. Vaak ook nog van die dure auto's met van die jonge gasten erin.
Jij had er een dagtaak aan om alles terug te gooien? -O-
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2023 @ 13:42:05 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_210393628
quote:
Wat dacht je hoe stranden worden achtergelaten ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210393629
quote:
Terwijl er daar toch echt meerdere prullenbakken opgesteld staan. Ik snap die mentaliteit niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:44:33 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210393654
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:39 schreef maily het volgende:

[..]
Jij had er een dagtaak aan om alles terug te gooien? -O-
Zou wel een leuke baan zijn geweest... de gemeente ruimde het wel regelmatig omdat er anders waarschijnlijk een kleine vuilnisbelt zou ontstaan
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:45:06 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210393660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:42 schreef Hathor het volgende:

[..]
Terwijl er daar toch echt meerdere prullenbakken opgesteld staan. Ik snap die mentaliteit niet.
Schijnbaar ben je geen G als je afval netjes in de prullenbak doet
pi_210393689
Ach ja, toen de McDonalds hier van zins was een McDrive te openen gaven ze in reactie op zorgen in de buurt om zwerfafval ook aan dat ze zelf de boel zouden schoonhouden. Nou, inmiddels staat de McDrive er goed en wel een paar jaar, en van die beloftes is nauwelijks iets terecht gekomen. Het stikt er ook van de meeuwen en ander ongedierte nu.

Pauperketen voor tokkietuig.
pi_210393715
Idd wel dapper, klasse actie van deze jongedame :)

Hoewel ik hoop dat niet iedereen dit gaat doen, want ben bang dat sommige "jongeren" nogal agressief kunnen reageren en we dan een artikel lezen dat iemand is doodgeschopt bij de McDonald's.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210393759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:38 schreef schommelstoel het volgende:

Ach doen ze het niet bij de Mac dan gooien ze het wel uit het raam zodra ze wegrijden bij de Mac, woon ongeveer 2 km af van een Mac en zelfs bij in de straat liggen vaker complete zakken Mac afval op de grond wat gewoon uit de auto gegooid wordt. Actie van deze dame is klasse, hoewel ik iedereen wil aanraden dit echt niet overal te doen, ik heb mijn lesje ook wel geleerd met bepaalde types aan te spreken in dit land, dat draait meestal uit op zware agressie. Dit moet de politie gewoon oppakken, laat ze maar een maand rotzooi prikken als ze betrapt worden, dan leren ze het misschien eens af.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210393779
quote:
Pauperketen voor tokkietuig.
Flaming and gaming..
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:56:12 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210393799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[ link | afbeelding ]
Vertel me dat je ouders nauw verwant zijn zonder te zeggen dat je ouders neef en nicht waren.
pi_210393814
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ach doen ze het niet bij de Mac dan gooien ze het wel uit het raam zodra ze wegrijden bij de Mac, woon ongeveer 2 km af van een Mac en zelfs bij in de straat liggen vaker complete zakken Mac afval op de grond wat gewoon uit de auto gegooid wordt. Actie van deze dame is klasse, hoewel ik iedereen wil aanraden dit echt niet overal te doen, ik heb mijn lesje ook wel geleerd met bepaalde types aan te spreken in dit land, dat draait meestal uit op zware agressie. Dit moet de politie gewoon oppakken, laat ze maar een maand rotzooi prikken als ze betrapt worden, dan leren ze het misschien eens af.
Hier in mijn omgeving ook het geval.
Er zit hier masr 1 Mac, maar het is verwonderlijk hoe ver je van de Mac af nog afval kan vinden van de Mac.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:58:34 #23
459912 FlippingCoin
pi_210393833
quote:

[..]
Wat er zou moeten gebeuren is dat je hier gewoon een foto kan maken en dat je ze dan kan melden waarop ze automatisch een boete krijgen thuisgestuurd, waarop ze dan in bezwaar kunnen gaan, zo als het gaat met kleinere snelheidsovertredingen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Spellchecker woensdag 23 augustus 2023 @ 14:00:00 #24
197773 crew  maily
pi_210393854
Ze hebben toch een tijdje de kentekens op de bon geprint?
Niet dat dat geholpen heeft ...
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:00:16 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210393858
quote:

[..]
Hier rijdt het tuig de straat in -waar ze wonen- vreten in de auto hun MekDrek op, gooien de verpakking dan uit het raam op straat en gaan naar binnen. Wel eerst de schoenen uit in de gang want anders wordt de woonwagen het huis van Tiffany en Lorenzo vies.

Als je ze aanspreekt hebben ze zo'n blik van het licht is wel aan maar er is niemand thuis, dezelfde blik als toen ik ze vroeg of het ze opgevallen was dat verder niemand een karaoke-machine in de tuin heeft.

En dat is dan nog de minst erge reactie want als je het minder vriendelijk vraagt waan je je in Maaskantje.
  Forum Admin woensdag 23 augustus 2023 @ 14:00:27 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210393865
De Mac heeft al eens geopperd om kentekens te koppelen aan verpakking (oid) maar dat mocht niet vanwege privacy.

Gooi de sanctie trouwens maar omhoog, iets van 500 euro ofzo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin woensdag 23 augustus 2023 @ 14:01:03 #27
pi_210393875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[ link | afbeelding ]
Stereotype uiterlijk wel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:02:13 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210393897
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:
De Mac heeft al eens geopperd om kentekens te koppelen aan verpakking (oid) maar dat mocht niet vanwege privacy.

Moet wel toevallig die anderhalve agent die toevallig dienst heeft net langsrijden en zin hebben in hyperagressief gedoe en 3 uur administratie inzake de nasleep.
pi_210393906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:

Serieus? Zat net een beetje te denken hierover, hoe pak je dat nu aan, het idee van kentekens koppelen aan verpakking kwam meteen in mij op, gewoon ff een kleine print op het zakje en wat inhoud en bingo je hebt ze. :D

Toevallig, maar idd die privacy weer.

Vroeger hadden we hier in de buurt nog wel eens van die grote ringen langs de weg met van die netten eraan, waar automobilisten hun vuilnis in konden gooien, misschien daar maar weer eens wat meer van plaatsen, want die zijn immers allemaal weg. Zou anders ook niet weten hoe dit te stoppen, het is vooral opvoeding en denk niet dat de politie mankracht gaat uitrekken om te kijken wie wat weggooit bij de Mac.
pi_210393926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hier rijdt het tuig de straat in -waar ze wonen- vreten in de auto hun MekDrek op, gooien de verpakking dan uit het raam op straat en gaan naar binnen. Wel eerst de schoenen uit in de gang want anders wordt de woonwagen het huis van Tiffany en Lorenzo vies.

Als je ze aanspreekt hebben ze zo'n blik van het licht is wel aan maar er is niemand thuis, dezelfde blik als toen ik ze vroeg of het ze opgevallen was dat verder niemand een karaoke-machine in de tuin heeft.

En dat is dan nog de minst erge reactie want als je het minder vriendelijk vraagt waan je je in Maaskantje.
Mensen die zo'n rotzooi op straat gooien zijn gewoon tokkies, dus beter ver bij uit de buurt blijven. Het siert dat vrouwtje wel, maar ik had het zelf niet gedaan.
pi_210393951
Op dit vlak kunnen wij veel van Singapore leren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210393959
Een karaoke machine in de tuin. :')
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:07:50 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210393989
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Serieus? Zat net een beetje te denken hierover, hoe pak je dat nu aan, het idee van kentekens koppelen aan verpakking kwam meteen in mij op, gewoon ff een kleine print op het zakje en wat inhoud en bingo je hebt ze. :D

Vroeger hadden we hier in de buurt nog wel eens van die grote ringen langs de weg met van die netten eraan, waar automobilisten hun vuilnis in konden gooien, misschien daar maar weer eens wat meer van plaatsen, want die zijn immers allemaal weg. Zou anders ook niet weten hoe dit te stoppen, het is vooral opvoeding en denk niet dat de politie mankracht gaat uitrekken om te kijken wie wat weggooit bij de Mac.
Grappig dat je het zegt. Ze zijn er hier eentje vergeten weg te halen en die valt me altijd op.
Ze hebben hier in de gemeente een paar jaar terug bijna alle vuilnisbakken weggehaald. Die mocht je dan als buurtbewoner "adopteren" en bijhouden en dan kreeg je m terug. Overal zooi op straat natuurlijk want niemand deed dat. Een van de duurste gemeenten qua belastingen en dan dit.

Het afvalbeleid is in januari gewijzigd naar dat systeem dat ze in Arnhem ook hadden en inmiddels weer afgeschaft is omdat de hele stad verpauperde. Hier inmiddels hetzelfde beeld maar de verantwoordelijke wethouder kon zogenaamd tot juni niks zeggen over de staat der dingen.

Al die plannen en idealen sneuvelen op hetzelfde punt: er is geen handhaving.
pi_210393995
quote:

[..]

Dat soort dingen hebben we hier ook nog, meestal langs fietspaden.
Blikvangers noemen ze die hier.

Alleen sinds de invoering van statiegeld op blikjes zie je daar geregeld personen in rommelen voor het statiegeld.
  Forum Admin woensdag 23 augustus 2023 @ 14:09:43 #35
pi_210394014
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Moet wel toevallig die anderhalve agent die toevallig dienst heeft net langsrijden en zin hebben in hyperagressief gedoe en 3 uur administratie inzake de nasleep.
Zeker, de politie is al onderbezet, maar dit zijn van die klassieke hufterige overtredingen waar iedereen zich aan stoort..dus ja
quote:

[..]

Zoiets was het ook geloof ik.

En inderdaad, die blikvangers waren dat. Er lag ook zat naast, maar het was in ieder geval geconcentreerd en het hielp wel degelijk.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:11:42 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210394049
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit. Veel mensen kunnen de verantwoordelijkheid die voortvloeit uit vrijheid niet aan. Die hebben een harde hand nodig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210394071
wat een dappere vrouw , moet een oranje speld van nassau orde ridder krijgen vind ik
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_210394113
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:04 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mensen die zo'n rotzooi op straat gooien zijn gewoon tokkies, dus beter ver bij uit de buurt blijven. Het siert dat vrouwtje wel, maar ik had het zelf niet gedaan.
Zelf zou ik ook in staat kunnen zijn om dat soort debielen hun vuilnis op hun schoot te gooien, tot afgrijzen van mijn man. Die is altijd bang dat hij nog een keer in een knokpartij komt door zoiets. ;)
Maar ik snap ook best dat je er bij uit de buurt zou blijven. Ik kan er gewoon erg slecht tegen en reageer dan vaak ook impulsief. Nog nooit een knokpartij uit ontstaan gelukkig.
pi_210394291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:15 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zelf zou ik ook in staat kunnen zijn om dat soort debielen hun vuilnis op hun schoot te gooien, tot afgrijzen van mijn man. Die is altijd bang dat hij nog een keer in een knokpartij komt door zoiets. ;)
Maar ik snap ook best dat je er bij uit de buurt zou blijven. Ik kan er gewoon erg slecht tegen en reageer dan vaak ook impulsief. Nog nooit een knokpartij uit ontstaan gelukkig.
Beter laat je het gaan. Die gastjes zullen nooit iemand worden in de maatschappij.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:29:52 #40
459912 FlippingCoin
pi_210394313
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:15 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ja ik snap je man wel, een vrouw slaan of neersteken is niet stoer voor veel van die debielen, met een groepje een man aftuigen wel.
pi_210394326
Voor dat geld is opruimen de taak van het personeel.
pi_210394328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Of Japan, gewoon strafbaar maken, dikke boete of taakstraf. :)
pi_210394388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Of Japan, gewoon strafbaar maken, dikke boete of taakstraf. :)
Simpel: taakstraf van een paar middagen vuilnis opruimen. Elke keer betrapt worden is opnieuw een paar dagen vegen. Niet op komen draven is boete erbovenop.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 augustus 2023 @ 14:37:46 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210394396
quote:

[ link | afbeelding ]
Daar sta je dan overal op internet, met je primitieve bakkes. Lekker bezig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 augustus 2023 @ 14:40:21 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210394439
quote:

[..]
Hier langs de vrij rustige zijwegen in het bos ligt al regelmatig wat en dan ben je toch echt al zeker een kwartier onderweg vanaf de dichtstbijzijnde Mac. Er valt nauwelijks aan te ontsnappen, kennelijk, debielen heb je overal ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210394541
"Dappere" vrouw, alleen omdat haar man in de bosjes meekijkt.
pi_210394542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Beter laat je het gaan. Die gastjes zullen nooit iemand worden in de maatschappij.
Dat is waar hoor. Maar net als deze dame kan ik het soms ook niet tegenhouden. Al is het onverstandig. Ze steken zo een mes tussen je ribben.
pi_210394625
En alle boomers trappen erin. Niemand die dat 'duimpje' op het laatst ziet?

Fake.
pi_210394659
Het soort randtuig dat naar Mallorca gaat voor de vakantie
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210394708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:58 schreef theunderdog het volgende:
En alle boomers trappen erin. Niemand die dat 'duimpje' op het laatst ziet?

Fake.
Want dat duimpje maakt het fake? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210394741
Leeft ze nog?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_210394765
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Want dat duimpje maakt het fake? :')
Uiteraard. 'staat het er goed op'.

Ze deed dit niet omdat ze daadwerkelijk iets geeft om het straat milieu.
pi_210394773
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:49 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat is waar hoor. Maar net als deze dame kan ik het soms ook niet tegenhouden. Al is het onverstandig. Ze steken zo een mes tussen je ribben.
...en dan krijgen ze een taakstraf.
pi_210394783
Overduidelijk fake
U MAD?
pi_210394790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:15 schreef theunderdog het volgende:

Je hebt het nieuwsbericht niet gelezen.
pi_210394796
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
...en dan krijgen ze een taakstraf.
Dat is ook de reden dat sommige mensen dat soort etters zelf in elkaar beukt.
pi_210394799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:17 schreef de_boswachter het volgende:
Overduidelijk fake
Ja, er is toevallig net iemand aan het filmen terwijl die vrouw dat doet. Valt niet op ofzo.
pi_210394814
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:20 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat is ook de reden dat sommige mensen dat soort etters zelf in elkaar beukt.
Ja, ik ben zelf een vrouw, maar dat zie ik deze vrouw nog niet zo snel doen, dat in elkaar beuken ;)

...en imezelf ook niet.
  Spellchecker woensdag 23 augustus 2023 @ 15:22:33 #59
197773 crew  maily
pi_210394821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, er is toevallig net iemand aan het filmen terwijl die vrouw dat doet. Valt niet op ofzo.
https://www.dumpert.nl/item/7196773_d4d02dc4
pi_210394939
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik ben zelf een vrouw, maar dat zie ik deze vrouw nog niet zo snel doen, dat in elkaar beuken ;)

...en imezelf ook niet.
Met dat soort gasten trek je aan het kortste eind. Helaas.
Maar ze is zeker niet iemand die zich de kaas van het brood laat eten. :7
Die vent heeft trouwens de domste kop ooit.
pi_210395244
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of ze kreeg bijval van een omstander :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210395291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:38 schreef schommelstoel het volgende:

De Mac zou op elke verpakking een uniek code kunnen printen, bij autoverkoop wordt de nummerplaat aan de verpakkingen gekoppeld en bij het vinden van verpakkingen buiten de restaurants een boete van 100 euro of zo per verpakking. :+
pi_210395441
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De Mac zou op elke verpakking een uniek code kunnen printen, bij autoverkoop wordt de nummerplaat aan de verpakkingen gekoppeld en bij het vinden van verpakkingen buiten de restaurants een boete van 100 euro of zo per verpakking. :+
Dat zou best goed kunnen werken. Hoewel er dan vast iemand gaat procederen dat een ander het afval weer uit de bak heeft getrokken.

En het is de vraag of de AVG toestaat dat je ongevraagd lijsten met kentekens verzameld. Dat kan natuurlijk weer voor reclame gebruikt worden.
pi_210395509
De Mac mag hun parkeerterrein anders ook wel wat vaker vegen en de uitpuilende prullenbakken legen. Wat een gore tyfusbende is het daar altijd. Is toch deel van het restaurant?

Buiten het terrein ¤500,- boete inderdaad
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210395511
Ik vind het erg dom. Maar ze heeft ook geluk gehad als ik zo kijk wat er in die auto zit.

Probeer maar eens in Rotterdam ofzo, kun je er na naar het ziekenhuis met een mes tussen je ribben.
pi_210395611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:
De Mac mag hun parkeerterrein anders ook wel wat vaker vegen en de uitpuilende prullenbakken legen. Wat een gore tyfusbende is het daar altijd. Is toch deel van het restaurant?

Voor wie eigenlijk als het van de parkeerplaats overwaait?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210395633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Voor wie eigenlijk als het van de parkeerplaats overwaait?
Bij een ‘heterdaadje’ natuurlijk. Die waanzin om verpakkingen te koppelen aan personen ga ik niet in mee
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210395661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Bij een ‘heterdaadje’ natuurlijk. Die waanzin om verpakkingen te koppelen aan personen ga ik niet in mee
Ik vroeg me af of de verantwoordelijkheid, wanneer een boa een papiertje van het terrein op de straat ziet belanden, niet gewoon bij de Mac gelegd kan worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210395677
Ironisch... dumpert.nl
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210395693
Hier in de straat woont ook zo’n achterlijke klapmongool. Die neemt het dan we netjes mee naar huis om op de parkeerplaats hier alles uit zn tokkie wagen te k*nkeren.

Voordeel is wel dar nu met het statiegeld de blikjes redbull niet meer te zien zijn
pi_210395761
Ook wel eens afval terug geflikkerd bij 2 van die "stoere" gastjes.

Mij boeit het niet, gewoon terug de auto inflikkeren, aso's.

Sowieso verbaas ik mij ook aan die totaalidioten die iets meenemen het bos is, waar je over het algemeen wandelen doet, en dan het afval achterlaten....

Of nog erger;
Hondenpoep opruimen met een zakje.....maar dat zakje in de bosjes flikkeren...

Ja, hoe achterlijk ben je dan?
  woensdag 23 augustus 2023 @ 17:20:23 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210396010
Ik denk dat dat afval op de parkeerplaats no big deal is. Er is vast wel een medewerker die een rondje maakt en met zo'n knijper afval opraapt en die het wel fijn vind om buiten een rondje te lopen.
pi_210396037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik denk dat dat afval op de parkeerplaats no big deal is. Er is vast wel een medewerker die een rondje maakt en met zo'n knijper afval opraapt en die het wel fijn vind om buiten een rondje te lopen.
Bleef het maar bij alleen de parkeerplaats....

Wel eens bij afritten gekeken?
  woensdag 23 augustus 2023 @ 17:25:39 #74
459912 FlippingCoin
pi_210396065
quote:
Ja als het daar zou blijven liggen misschien. :')
pi_210396121
Ook eens gedaan bij de Mac. Jongeren die wat rommel uit de wagen flikkeren. Netjes aan de bestuurder gevraagd of u dat wil opruimen? Hangende pootjes en voor lul bij zijn maten ging hij het oprapen..

Achja hopelijk heeft het geholpen voor in de toekomst.
pi_210396243
Ze mag blij zijn dat ze het er levend vanaf heeft gebracht.
pi_210396275
En terecht....

Als je soms ziet dat mensen gewoon echt letterlijk alles overal en nergens neergooien.
Onderweg ook, regelmatig zie je mensen met raam naar beneden om de peuk weg te gooien.
En soms zie je een meter van een prullenbak nog een blikje liggen. Echt walgelijk :r
pi_210396295
quote:
.. met petjes en een kleurtje.

Moet gewoon keihard tegen opgetreden worden. Gemeentes zouden gewoon eens een aantal keer zo'n BOA moeten inzetten die gewoon keer op keer bekeurt op kenteken. Maak er een nieuwsberichtje van, herhaal het een paar keer en de mensen leren het vanzelf.

Pakkans is nul en dat is de reden waarom het zo vaak gebeurt. :r
pi_210396469
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:41 schreef Scorpie het volgende:
Ze mag blij zijn dat ze het er levend vanaf heeft gebracht.
Etnisch profilieren :Y

Blanke = overleven
Tintje = dreiging je moeder te neuken, lama-gedrag of fysiek geweld.

Dr moet veel harder opgetreden worden tegen dit pleurisvolk. Gewoon, met gerichte serveillance en forse boetes. Laat de gemeente er maar eens een undercover BOA op zetten die gelijk mag bekeuren.
pi_210396510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Stereotype uiterlijk wel
Had 'm toch wat zonnebanktinten donkerder verwacht ondanks het petje. MAar hij staat er mooi op :)
  woensdag 23 augustus 2023 @ 18:00:53 #81
459912 FlippingCoin
pi_210396520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:56 schreef Inbox het volgende:

[..]
Etnisch profilieren :Y

Blanke = overleven
Tintje = dreiging je moeder te neuken, lama-gedrag of fysiek geweld.

Dr moet veel harder opgetreden worden tegen dit pleurisvolk. Gewoon, met gerichte serveillance en forse boetes. Laat de gemeente er maar eens een undercover BOA op zetten die gelijk mag bekeuren.
Alsof die klote boas dat durven

Die vallen alleen brave mensen lastig met hun geouwehoer
pi_210396533
quote:

[..]

Zouden ook gemeentelijke BOA's kunnen zijn en als je de opbrengsten in de gemeentekas laat vloeien hoeft dat niet veel te kosten. De boa betaalt zichzelf terug.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 18:15:11 #83
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210396651
quote:

wat een stel mongolen
Jij weet wel van aanpakken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210402716
Nederlanders denken dat ze overal boven de wet staan. Geen wonder dat ze in het buitenland steeds meer een hekel aan ons krijgen.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef maily het volgende:
Super

Hopelijk gaan er meer volgen, zonder ellende achteraf ...
Klopt. In dit land hebben mensen een te kort lontje. Voor je weet heb je een mes tussen je ribben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 augustus 2023 @ 09:35:13 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_210403680
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 07:19 schreef HSG het volgende:
Nederlanders denken dat ze overal boven de wet staan. Geen wonder dat ze in het buitenland steeds meer een hekel aan ons krijgen.
[..]
Klopt. In dit land hebben mensen een te kort lontje. Voor je weet heb je een mes tussen je ribben.

pi_210403775
quote:
16s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat er zou moeten gebeuren is dat je hier gewoon een foto kan maken en dat je ze dan kan melden waarop ze automatisch een boete krijgen thuisgestuurd, waarop ze dan in bezwaar kunnen gaan, zo als het gaat met kleinere snelheidsovertredingen.
Helaas niet genoeg bewijslast, dan zou je het afval gooien echt moeten filmen.

pot verf over de voorruit gooien....... maar helaas, dat mag ook al niet.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_210403866
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
zo erg is het gelukkig ook niet, een paar jaar ouder en wat verantwoordelijkheid, vaste vriendin, en plannen etc en ze kunnen nog wel veranderen.

bron: ik werk op een ROC en we hebben massa's van dit soort aso jongeren in de klas, en een flink deel van die probleemgevallen is echt heel anders als ze 25 zijn ipv 19 . en als ze dan een opleiding hebben afgemaakt (ook al is het de 3de waar ze aan begonnen zijn, dat maakt echt niks uit, dan wordt het ook nog wat.
pi_210404864
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 07:19 schreef HSG het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nieuwe Nederlanders onevenredig bijdragen aan het zwerfvuil. De stoere jongens die willen laten zien hoeveel schijt ze hebben aan dit land, maar er zit hier ook zo'n rijtje van Mediterrane etablissementen. Alle bezorgers pleuren hun peuken op straat, de uitbater van het terras van de ijssalon komt niet op het idee om tussendoor even wat servetjes op te rapen, en dan om de hoek heb je ook weer een berg peuken en afval in het gemeentelijk groen omdat daar een avondwinkel zit. De andere tenten daar halen gewoon even een bezem over hun stuk stoep heen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210404997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de nieuwe Nederlanders onevenredig bijdragen aan het zwerfvuil. De stoere jongens die willen laten zien hoeveel schijt ze hebben aan dit land, maar er zit hier ook zo'n rijtje van Mediterrane etablissementen. Alle bezorgers pleuren hun peuken op straat, de uitbater van het terras van de ijssalon komt niet op het idee om tussendoor even wat servetjes op te rapen, en dan om de hoek heb je ook weer een berg peuken en afval in het gemeentelijk groen omdat daar een avondwinkel zit. De andere tenten daar halen gewoon even een bezem over hun stuk stoep heen.
In Spanje, Kroatië etc zijn ze toch wat huiverig voor de asociale Nederlanders inmiddels die zich vol laten lopen met drank en zich misdragen. Denk aan mensen in elkaar rammen, op mensen poepen of zelfs doodtrappen.

Laatst ook weer 2 Nederlanders die een man hebben laten verzuipen.
pi_210405191
quote:
Niet mee eens. Het is kwestie van fatsoenlijk opvoeden.

quote:

[..]
Ze integeren gewoon. Dat is wat Nederlanders willen.
pi_210405293
De parkeerplaats van Mcdonalds is toch de prullenbak :? Dat zullen die werknemers toch gewoon opruimen einde van de dienst.
Plaats hier uw advertentie
  Trouwste user 2022 donderdag 24 augustus 2023 @ 13:26:14 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_210406241
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 11:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Niet mee eens. Het is kwestie van fatsoenlijk opvoeden.
[..]
Ze integeren gewoon. Dat is wat Nederlanders willen.
Gelul in de ruimte. Ik ben onfatsoenlijk opgevoed en voed de eendjes nog steeds niet.

pi_210406378
Sowieso is dat eten bij McDonalds een slechte deal.

12 euro voor een menu voor een kleine hamburger, beetje goedkope patat en een bak frisdrank dat te groot is.

Zwaar overpriced. En het is waardeloos junkfood.

Kan je beter naar de kwalitaria.
pi_210406386
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 13:26 schreef tong80 het volgende:

[..]
Gelul in de ruimte. Ik ben onfatsoenlijk opgevoed en voed de eendjes nog steeds niet.

Ik wel en heb nog steeds niet je auto bekrast.
  roze donderdag 24 augustus 2023 @ 13:46:11 #95
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_210406435
quote:
:')
Your beauty never ever scared me.
pi_210406959
Bij mij is een kleine Mac en daarnaast ligt een tankstation. Uitgerekend daar vind ik heel veel van hun afval met daarin en daarbij ook veel statiegeld flessen en blikken. Voor mij een hotspot.
De reden waarom veel parkeerplaatsen buiten de Mac om worden gebruikt is dat veel bezoekers naast hun Mac maaltijden ook flessen en blikken consumeren wat niet is toegestaan om daar niet gekochte maaltijden te nuttigen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_210407177
quote:

[..]
Avondwinkel hier wordt vele bezocht door niet-Nederlanders die wat te eten halen. Wordt opgegeten in de auto en hoe vaak ik wel niet zie dat er naast de parkeerplek dan een leeg blikje/flesje/zak met eetzooi ligt is belachelijk.

Zelfde als de allochtone buurjongen met wat vrienden voor de deur of in het portiek heeft rondgehangen. Blikjes of chipszakken blijven achter. Niet die van mn buurtjes -die zijn gelukkig keurig opgevoed- maar wel van dr allochtonen vrienden.

Het bankje bij de supermarkt. Ook al zo'n verzamelplek voor blikjes/flesjes/snack- en snoepverpakkingen, want oh..oh.. wat is het moeilijk om de zooi 5 meter verderop in de vuilnisbak te gooien naast de ingang van de supermarkt.

Het is gewoon een mentaliteitsprobleem en dat los je maar met een ding op: bekeuren, bekeuren en nog eens bekeuren! Hup, gewoon 250 euro per keer, zonder genade. Ook voor het 12-jarige snotjoch, want als 5 meter lopen om je afval even weg te gooien in een vuilnisbak je al teveel moeite kost, misschien moeten ze dan financieel maar eens gestimuleerd worden zich te gedragen.

Woon nu in een buurt waar alleen maar koopwoningen staan. Hier in de wijk zie je minder vuil op straat dan in de wijken vol met sociale huurwoningen. Een verademing, weer in Nederland te wonen wat dat betreft :Y Want wat hier woont is 99% Nederlands en werkend/gepensioneerd.
pi_210408895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 11:39 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
In Spanje, Kroatië etc zijn ze toch wat huiverig voor de asociale Nederlanders inmiddels die zich vol laten lopen met drank en zich misdragen. Denk aan mensen in elkaar rammen, op mensen poepen of zelfs doodtrappen.

Laatst ook weer 2 Nederlanders die een man hebben laten verzuipen.
Nederland heeft op zich een cultuur van schoonhouden. Meer dan de meeste andere culturen, dan ga je hier andere culturen neerplanten, en dan raar opkijken dat het minder wordt. Hetzelfde met verkeersveiligheid, racisme, onderwijsniveau, ook de dingen die goed zijn aan de Nederlandse cultuur worden gewoon verdund, tot een punt dat het geen effect meer heeft. Vuil trekt vuil aan, als het toch om de zoveel meter een bende is, gaan mensen er ook minder op letten.

Dus ik filter de stoere jochies er al uit, maar als je dan de uitbater van een ijssalon ziet staan koekeloeren terwijl zijn terras een smerige bende is, dan denk ik dat die het gewoon niet ziet, dat dat echt cultureel is.
pi_210408922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:

Is gratis reclame die afval overal. Waarom opruimen, aldus McDonald's.
pi_210408945
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 14:56 schreef Inbox het volgende:

[..]
Avondwinkel hier wordt vele bezocht door niet-Nederlanders die wat te eten halen. Wordt opgegeten in de auto en hoe vaak ik wel niet zie dat er naast de parkeerplek dan een leeg blikje/flesje/zak met eetzooi ligt is belachelijk.

Zelfde als de allochtone buurjongen met wat vrienden voor de deur of in het portiek heeft rondgehangen. Blikjes of chipszakken blijven achter. Niet die van mn buurtjes -die zijn gelukkig keurig opgevoed- maar wel van dr allochtonen vrienden.

Zijn niet enkel allochtonen, ook blanke jochies. Veel jeugd, vaak blikjes energiedrank, verpakkingen van snacks, etc.

Maar is niet typisch Nederlands, hier in het buitenland precies hetzelfde.
pi_210409036
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zijn niet enkel allochtonen, ook blanke jochies. Veel jeugd, vaak blikjes energiedrank, verpakkingen van snacks, etc.

Maar is niet typisch Nederlands, hier in het buitenland precies hetzelfde.

Dat zeg ik ook zeker niet, maar ik heb wel het idee dat het onder de allochtonen gebruikelijker is dan onder de autochtonen. Dat is tenminste wel mijn constatering.

Als je daar een woonwijk woont, is echt wel te zien wat voor volk er woont. Kijkend naar de teringzooi op straat heb je al heel snel een indicatie van de bevolkingssamenstelling in ieder geval. Hetzelfde als het aantal schotels aan de muur of het aantal duiven een indicatie vormen.

De jeugd zou weer eens opvoeding moeten krijgen :Y
pi_210409372
Hoera, we kunnen gelukkig de buitenlanders weer de schuld geven. De Nederlanders zijn namelijk zo schoon van zichzelf dat die nooit iets uit het raam zullen gooien.

Nederlanders poepen op hoofden of schoppen tegen die hoofden maar gelukkig gooien ze nooit een peuk op de grond.

We zijn er weer. Het duurde wel lang deze keer.
pi_210409915
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nederland heeft op zich een cultuur van schoonhouden. Meer dan de meeste andere culturen, dan ga je hier andere culturen neerplanten, en dan raar opkijken dat het minder wordt. Hetzelfde met verkeersveiligheid, racisme, onderwijsniveau, ook de dingen die goed zijn aan de Nederlandse cultuur worden gewoon verdund, tot een punt dat het geen effect meer heeft. Vuil trekt vuil aan, als het toch om de zoveel meter een bende is, gaan mensen er ook minder op letten.

Dus ik filter de stoere jochies er al uit, maar als je dan de uitbater van een ijssalon ziet staan koekeloeren terwijl zijn terras een smerige bende is, dan denk ik dat die het gewoon niet ziet, dat dat echt cultureel is.
Het is sowieso waar dat zuidelijke landen cultureel gezien een zooitje maken van hun publieke ruimte, dat begint al in Spanje. iedereen kent wel de zonvakantie appartementen waarbij de voorkant er netjes uitziet, met aangeharkte rotstuintjes en palmbomen, maar zodra je achter het gebouw, (soms 1 of 2 straatjes verder) kijkt is het een grote puinzooi, elk braakliggend stukje grond wordt als vuilnisbelt gebruikt. bouwafval, vuiniszakken, zwerfvuil, men kiepert het allemaal over het talud. Deels zal dat door toeristen gedaan worden, maar het meeste is gewoon de locals.

Wat ze wél doen is de hotspots erg goed schoon houden. Het plein, de winkelstraat, het lokale kasteel, de middeleeuwse kerk. Veel straatvegers, elke ochtend is alles weer tip top... Maar in de woonwijken is het flikker het maar in de bush.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 19:25:13 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210410073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Hoera, we kunnen gelukkig de buitenlanders weer de schuld geven. De Nederlanders zijn namelijk zo schoon van zichzelf dat die nooit iets uit het raam zullen gooien.

Nederlanders poepen op hoofden of schoppen tegen die hoofden maar gelukkig gooien ze nooit een peuk op de grond.

We zijn er weer. Het duurde wel lang deze keer.
Behalve dat die knul op de foto volgens mij gewoon al tig generaties Nederlands is, dus dat eeuwige buitenlandergezeik is weer eens niet van toepassing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210410103
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom heb je de focus toch zo op ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
  donderdag 24 augustus 2023 @ 19:27:43 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210410114
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:27 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Waarom heb je de focus toch zo ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
Waarschijnlijk is zijn bloedsuiker niet helemaal lekker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210410145
quote:

[ link | afbeelding ]
Precies soort type wat je verwacht ook.
pi_210410618
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:27 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Waarom heb je de focus toch zo op ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
Ik heb het over cultuur, jij begint over ras, dan ben jij de racist.
pi_210410707
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Behalve dat die knul op de foto volgens mij gewoon al tig generaties Nederlands is, dus dat eeuwige buitenlandergezeik is weer eens niet van toepassing.
We hebben nou eenmaal te maken het eigenlijk nogal stompzinnige idee dat als er door de overheid, ongevraagd, een multiculturele samenleving wordt en mensen hier met behoud van vreemde cultuur verblijven, de deugden van de Nederlandse cultuur geheel onaangeroerd blijven.

Ik kan het niet helpen, ik zie een andere houding tegenover rotzooi op straat dan ik zou verwachten van een uitbater. Je wil toch dat je terras er netjes uitziet? Gewoon voor de knaken? Dan zie je dat toch?

Verder ging het al lang niet meer over dit incident maar over het steeds viezer worden van de straten in het algemeen.
pi_210410906
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
We hebben nou eenmaal te maken het eigenlijk nogal stompzinnige idee dat als er door de overheid, ongevraagd, een multiculturele samenleving wordt en mensen hier met behoud van vreemde cultuur verblijven, de deugden van de Nederlandse cultuur geheel onaangeroerd blijven.

Ik kan het niet helpen, ik zie een andere houding tegenover rotzooi op straat dan ik zou verwachten van een uitbater. Je wil toch dat je terras er netjes uitziet? Gewoon voor de knaken? Dan zie je dat toch?

Verder ging het al lang niet meer over dit incident maar over het steeds viezer worden van de straten in het algemeen.
Een witte Nederlandse jongen gooit zijn afval uit de auto en jij begint leugens uit jouw eigen (neem ik aan) angst en haat tegenover mensen van andere culturen te spuien. Waarom?
pi_210413829
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:09 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Een witte Nederlandse jongen gooit zijn afval uit de auto en jij begint leugens uit jouw eigen (neem ik aan) angst en haat tegenover mensen van andere culturen te spuien. Waarom?
Jij ging off topic, en ik bracht het terug naar vervuiling maar wel in een breder verband. En dan iemand voor racist uitmaken omdat bepaalde culturele trekjes bekritiseerd worden, knap hoor. Flikker maar lekker een end op.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 22:41:57 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210413944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het heeft niets met dit topic te maken.

Dit topic gaat over een blanke, waarschijnlijk Nederlandse jongere die een teringbende maakt op de parkeerplaats van de Mac, en een blanke, waarschijnlijk Nederlandse vrouw die die jongens een lesje leert.
Er is geen enkele reden om vervolgens een heel verhaal over multiculti dit, multiculti dat op te hangen, gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210413958
quote:

[..]

_O_ _O-
pi_210414048
quote:

[..]

_O-
pi_210414086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Stereotype uiterlijk wel
Lekker hardstyluh jonguh, BAM!!!
pi_210414093
goede actie moesten er meer doen
pi_210414195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook zeker niet, maar ik heb wel het idee dat het onder de allochtonen gebruikelijker is dan onder de autochtonen. Dat is tenminste wel mijn constatering.

Als je daar een woonwijk woont, is echt wel te zien wat voor volk er woont. Kijkend naar de teringzooi op straat heb je al heel snel een indicatie van de bevolkingssamenstelling in ieder geval. Hetzelfde als het aantal schotels aan de muur of het aantal duiven een indicatie vormen.

De jeugd zou weer eens opvoeding moeten krijgen :Y
Het aantal tuinstoelen in voortuinen en het aantal in de straat geparkeerde Opel Vectra's is ook wel een goeie graadmeter voor het tokkiegehalte van een straat. :Y
pi_210414292
Hoe zit dat eigenlijk met camera's langs de weg en privacy?

Zou denken dat je toch gewoon een camera langs de berm zet en iedereen die iets uit z'n auto gooit een leuke brief op de mat krijgt.
pi_210414426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 22:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het heeft niets met dit topic te maken.

Dit topic gaat over een blanke, waarschijnlijk Nederlandse jongere die een teringbende maakt op de parkeerplaats van de Mac, en een blanke, waarschijnlijk Nederlandse vrouw die die jongens een lesje leert.
Nee, dan was het topic al lang klaar geweest, het gaat om over toenemende rotzooi in de openbare ruimte en waar dat vandaan komt.

quote:
Er is geen enkele reden om vervolgens een heel verhaal over multiculti dit, multiculti dat op te hangen, gewoon niet.
Ik laat de opgeschoten jongeren er buiten, ik deel mijn waarneming en werp op dat mensen met een andere culturele achtergrond kennelijk anders tegen rotzooi op straat aankijken. Maar dat mag niet, want andere culturen zijn alleen maar leuk.
pi_210414438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dan was het topic al lang klaar geweest, het gaat om over toenemende rotzooi in de openbare ruimte en waar dat vandaan komt.
[..]
Ik laat de opgeschoten jongeren er buiten, ik deel mijn waarneming en werp op dat mensen met een andere culturele achtergrond kennelijk anders tegen rotzooi op straat aankijken. Maar dat mag niet, want andere culturen zijn alleen maar leuk.
Je bent er obsessief mee bezig. Dat is echt niet gezond, sorry.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 23:51:28 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210414476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Ah, als het een Nederlandse jongere is die de boel verpest is het topic zo klaar maar als het om allochtone jongeren gaat dan mag er maar over doorgeneuzeld worden?
En die trend is inmiddels zo erg dat zelfs een topic over Nederlandse jongeren die de boel verpesten verdraaid wordt in een topic over allochtone jongeren die de boel verpesten, want "anders was het topic al lang klaar geweest".

Kennelijk is het allemaal niet zo interessant als het om autochtoon tuig gaat maar kan er grenzeloos doorgezeurd worden als het om allochtoon tuig gaat.

So be it als het topic dan al lang klaar geweest was terwijl het niet eens op de helft is, of komt dat een beetje slecht uit als het volgende keer wel om allochtoon tuig gaat en er 4 topics nodig zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210414596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:09 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
''Witte''.
''Leugens''.
''(neem ik aan).
''angst en haat tegenover mensen van andere culturen''.

Zow, dit gaat ff lekker met die bingo kaart zeg. _O_
pi_210414608
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:51 schreef Leandra het volgende:
Ah, als het een Nederlandse jongere is die de boel verpest is het topic zo klaar maar als het om allochtone jongeren gaat dan mag er maar over doorgeneuzeld worden?
Ja.

Vraag anders even waarom dan.
pi_210414811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
En die trend is inmiddels zo erg dat zelfs een topic over Nederlandse jongeren die de boel verpesten verdraaid wordt in een topic over allochtone jongeren die de boel verpesten, want "anders was het topic al lang klaar geweest".
Het topic gaat al lang niet meer om het incident uit the filmpje.

quote:
Kennelijk is het allemaal niet zo interessant als het om autochtoon tuig gaat maar kan er grenzeloos doorgezeurd worden als het om autochtoon tuig gaat.

So be it als het topic dan al lang klaar geweest was terwijl het niet eens op de helft is, of komt dat een beetje slecht uit als het volgende keer wel om allochtoon tuig gaat en er 4 topics nodig zijn?
Ik had het niet eens over tuig, ik had het over anderzins vlijtige ondernemers, uitbaters van een terrasje of avondwinkel. Die schijnen mij toe blijkbaar anders tegen afval op straat aan te kijken. Misschien zou het bij een Zwitserse avondwinkel niet beter zijn, dat zou kunnen.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 01:06:30 #125
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210414832
Molotov cocktail erin was beter geweest.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')