abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210409036
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zijn niet enkel allochtonen, ook blanke jochies. Veel jeugd, vaak blikjes energiedrank, verpakkingen van snacks, etc.

Maar is niet typisch Nederlands, hier in het buitenland precies hetzelfde.

Dat zeg ik ook zeker niet, maar ik heb wel het idee dat het onder de allochtonen gebruikelijker is dan onder de autochtonen. Dat is tenminste wel mijn constatering.

Als je daar een woonwijk woont, is echt wel te zien wat voor volk er woont. Kijkend naar de teringzooi op straat heb je al heel snel een indicatie van de bevolkingssamenstelling in ieder geval. Hetzelfde als het aantal schotels aan de muur of het aantal duiven een indicatie vormen.

De jeugd zou weer eens opvoeding moeten krijgen :Y
pi_210409372
Hoera, we kunnen gelukkig de buitenlanders weer de schuld geven. De Nederlanders zijn namelijk zo schoon van zichzelf dat die nooit iets uit het raam zullen gooien.

Nederlanders poepen op hoofden of schoppen tegen die hoofden maar gelukkig gooien ze nooit een peuk op de grond.

We zijn er weer. Het duurde wel lang deze keer.
pi_210409915
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nederland heeft op zich een cultuur van schoonhouden. Meer dan de meeste andere culturen, dan ga je hier andere culturen neerplanten, en dan raar opkijken dat het minder wordt. Hetzelfde met verkeersveiligheid, racisme, onderwijsniveau, ook de dingen die goed zijn aan de Nederlandse cultuur worden gewoon verdund, tot een punt dat het geen effect meer heeft. Vuil trekt vuil aan, als het toch om de zoveel meter een bende is, gaan mensen er ook minder op letten.

Dus ik filter de stoere jochies er al uit, maar als je dan de uitbater van een ijssalon ziet staan koekeloeren terwijl zijn terras een smerige bende is, dan denk ik dat die het gewoon niet ziet, dat dat echt cultureel is.
Het is sowieso waar dat zuidelijke landen cultureel gezien een zooitje maken van hun publieke ruimte, dat begint al in Spanje. iedereen kent wel de zonvakantie appartementen waarbij de voorkant er netjes uitziet, met aangeharkte rotstuintjes en palmbomen, maar zodra je achter het gebouw, (soms 1 of 2 straatjes verder) kijkt is het een grote puinzooi, elk braakliggend stukje grond wordt als vuilnisbelt gebruikt. bouwafval, vuiniszakken, zwerfvuil, men kiepert het allemaal over het talud. Deels zal dat door toeristen gedaan worden, maar het meeste is gewoon de locals.

Wat ze wél doen is de hotspots erg goed schoon houden. Het plein, de winkelstraat, het lokale kasteel, de middeleeuwse kerk. Veel straatvegers, elke ochtend is alles weer tip top... Maar in de woonwijken is het flikker het maar in de bush.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 19:25:13 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210410073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Hoera, we kunnen gelukkig de buitenlanders weer de schuld geven. De Nederlanders zijn namelijk zo schoon van zichzelf dat die nooit iets uit het raam zullen gooien.

Nederlanders poepen op hoofden of schoppen tegen die hoofden maar gelukkig gooien ze nooit een peuk op de grond.

We zijn er weer. Het duurde wel lang deze keer.
Behalve dat die knul op de foto volgens mij gewoon al tig generaties Nederlands is, dus dat eeuwige buitenlandergezeik is weer eens niet van toepassing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210410103
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nederland heeft op zich een cultuur van schoonhouden. Meer dan de meeste andere culturen, dan ga je hier andere culturen neerplanten, en dan raar opkijken dat het minder wordt. Hetzelfde met verkeersveiligheid, racisme, onderwijsniveau, ook de dingen die goed zijn aan de Nederlandse cultuur worden gewoon verdund, tot een punt dat het geen effect meer heeft. Vuil trekt vuil aan, als het toch om de zoveel meter een bende is, gaan mensen er ook minder op letten.

Dus ik filter de stoere jochies er al uit, maar als je dan de uitbater van een ijssalon ziet staan koekeloeren terwijl zijn terras een smerige bende is, dan denk ik dat die het gewoon niet ziet, dat dat echt cultureel is.
Waarom heb je de focus toch zo op ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
  donderdag 24 augustus 2023 @ 19:27:43 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210410114
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:27 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Waarom heb je de focus toch zo ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
Waarschijnlijk is zijn bloedsuiker niet helemaal lekker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210410145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
link naar de video: https://www.dumpert.nl/item/100069842_87fb2013

en een pic van de stumpert
[ link | afbeelding ]
Precies soort type wat je verwacht ook.
pi_210410618
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:27 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Waarom heb je de focus toch zo op ‘andere culturen’. Daar gaat het helemaal niet over. Ben je een racist?
Ik heb het over cultuur, jij begint over ras, dan ben jij de racist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210410707
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Behalve dat die knul op de foto volgens mij gewoon al tig generaties Nederlands is, dus dat eeuwige buitenlandergezeik is weer eens niet van toepassing.
We hebben nou eenmaal te maken het eigenlijk nogal stompzinnige idee dat als er door de overheid, ongevraagd, een multiculturele samenleving wordt en mensen hier met behoud van vreemde cultuur verblijven, de deugden van de Nederlandse cultuur geheel onaangeroerd blijven.

Ik kan het niet helpen, ik zie een andere houding tegenover rotzooi op straat dan ik zou verwachten van een uitbater. Je wil toch dat je terras er netjes uitziet? Gewoon voor de knaken? Dan zie je dat toch?

Verder ging het al lang niet meer over dit incident maar over het steeds viezer worden van de straten in het algemeen.
pi_210410906
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
We hebben nou eenmaal te maken het eigenlijk nogal stompzinnige idee dat als er door de overheid, ongevraagd, een multiculturele samenleving wordt en mensen hier met behoud van vreemde cultuur verblijven, de deugden van de Nederlandse cultuur geheel onaangeroerd blijven.

Ik kan het niet helpen, ik zie een andere houding tegenover rotzooi op straat dan ik zou verwachten van een uitbater. Je wil toch dat je terras er netjes uitziet? Gewoon voor de knaken? Dan zie je dat toch?

Verder ging het al lang niet meer over dit incident maar over het steeds viezer worden van de straten in het algemeen.
Een witte Nederlandse jongen gooit zijn afval uit de auto en jij begint leugens uit jouw eigen (neem ik aan) angst en haat tegenover mensen van andere culturen te spuien. Waarom?
pi_210413829
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:09 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Een witte Nederlandse jongen gooit zijn afval uit de auto en jij begint leugens uit jouw eigen (neem ik aan) angst en haat tegenover mensen van andere culturen te spuien. Waarom?
Jij ging off topic, en ik bracht het terug naar vervuiling maar wel in een breder verband. En dan iemand voor racist uitmaken omdat bepaalde culturele trekjes bekritiseerd worden, knap hoor. Flikker maar lekker een end op.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 22:41:57 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210413944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het heeft niets met dit topic te maken.

Dit topic gaat over een blanke, waarschijnlijk Nederlandse jongere die een teringbende maakt op de parkeerplaats van de Mac, en een blanke, waarschijnlijk Nederlandse vrouw die die jongens een lesje leert.
Er is geen enkele reden om vervolgens een heel verhaal over multiculti dit, multiculti dat op te hangen, gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210413958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hier rijdt het tuig de straat in -waar ze wonen- vreten in de auto hun MekDrek op, gooien de verpakking dan uit het raam op straat en gaan naar binnen. Wel eerst de schoenen uit in de gang want anders wordt de woonwagen het huis van Tiffany en Lorenzo vies.

Als je ze aanspreekt hebben ze zo'n blik van het licht is wel aan maar er is niemand thuis, dezelfde blik als toen ik ze vroeg of het ze opgevallen was dat verder niemand een karaoke-machine in de tuin heeft.

En dat is dan nog de minst erge reactie want als je het minder vriendelijk vraagt waan je je in Maaskantje.
_O_ _O-
pi_210414048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hier rijdt het tuig de straat in -waar ze wonen- vreten in de auto hun MekDrek op, gooien de verpakking dan uit het raam op straat en gaan naar binnen. Wel eerst de schoenen uit in de gang want anders wordt de woonwagen het huis van Tiffany en Lorenzo vies.

Als je ze aanspreekt hebben ze zo'n blik van het licht is wel aan maar er is niemand thuis, dezelfde blik als toen ik ze vroeg of het ze opgevallen was dat verder niemand een karaoke-machine in de tuin heeft.

En dat is dan nog de minst erge reactie want als je het minder vriendelijk vraagt waan je je in Maaskantje.
_O-
pi_210414086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Stereotype uiterlijk wel
Lekker hardstyluh jonguh, BAM!!!
pi_210414093
goede actie moesten er meer doen
pi_210414195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook zeker niet, maar ik heb wel het idee dat het onder de allochtonen gebruikelijker is dan onder de autochtonen. Dat is tenminste wel mijn constatering.

Als je daar een woonwijk woont, is echt wel te zien wat voor volk er woont. Kijkend naar de teringzooi op straat heb je al heel snel een indicatie van de bevolkingssamenstelling in ieder geval. Hetzelfde als het aantal schotels aan de muur of het aantal duiven een indicatie vormen.

De jeugd zou weer eens opvoeding moeten krijgen :Y
Het aantal tuinstoelen in voortuinen en het aantal in de straat geparkeerde Opel Vectra's is ook wel een goeie graadmeter voor het tokkiegehalte van een straat. :Y
pi_210414292
Hoe zit dat eigenlijk met camera's langs de weg en privacy?

Zou denken dat je toch gewoon een camera langs de berm zet en iedereen die iets uit z'n auto gooit een leuke brief op de mat krijgt.
pi_210414426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 22:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het heeft niets met dit topic te maken.

Dit topic gaat over een blanke, waarschijnlijk Nederlandse jongere die een teringbende maakt op de parkeerplaats van de Mac, en een blanke, waarschijnlijk Nederlandse vrouw die die jongens een lesje leert.
Nee, dan was het topic al lang klaar geweest, het gaat om over toenemende rotzooi in de openbare ruimte en waar dat vandaan komt.

quote:
Er is geen enkele reden om vervolgens een heel verhaal over multiculti dit, multiculti dat op te hangen, gewoon niet.
Ik laat de opgeschoten jongeren er buiten, ik deel mijn waarneming en werp op dat mensen met een andere culturele achtergrond kennelijk anders tegen rotzooi op straat aankijken. Maar dat mag niet, want andere culturen zijn alleen maar leuk.
pi_210414438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dan was het topic al lang klaar geweest, het gaat om over toenemende rotzooi in de openbare ruimte en waar dat vandaan komt.
[..]
Ik laat de opgeschoten jongeren er buiten, ik deel mijn waarneming en werp op dat mensen met een andere culturele achtergrond kennelijk anders tegen rotzooi op straat aankijken. Maar dat mag niet, want andere culturen zijn alleen maar leuk.
Je bent er obsessief mee bezig. Dat is echt niet gezond, sorry.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 23:51:28 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210414476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Ah, als het een Nederlandse jongere is die de boel verpest is het topic zo klaar maar als het om allochtone jongeren gaat dan mag er maar over doorgeneuzeld worden?
En die trend is inmiddels zo erg dat zelfs een topic over Nederlandse jongeren die de boel verpesten verdraaid wordt in een topic over allochtone jongeren die de boel verpesten, want "anders was het topic al lang klaar geweest".

Kennelijk is het allemaal niet zo interessant als het om autochtoon tuig gaat maar kan er grenzeloos doorgezeurd worden als het om allochtoon tuig gaat.

So be it als het topic dan al lang klaar geweest was terwijl het niet eens op de helft is, of komt dat een beetje slecht uit als het volgende keer wel om allochtoon tuig gaat en er 4 topics nodig zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210414596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:09 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
''Witte''.
''Leugens''.
''(neem ik aan).
''angst en haat tegenover mensen van andere culturen''.

Zow, dit gaat ff lekker met die bingo kaart zeg. _O_
pi_210414608
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:51 schreef Leandra het volgende:
Ah, als het een Nederlandse jongere is die de boel verpest is het topic zo klaar maar als het om allochtone jongeren gaat dan mag er maar over doorgeneuzeld worden?
Ja.

Vraag anders even waarom dan.
pi_210414811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
En die trend is inmiddels zo erg dat zelfs een topic over Nederlandse jongeren die de boel verpesten verdraaid wordt in een topic over allochtone jongeren die de boel verpesten, want "anders was het topic al lang klaar geweest".
Het topic gaat al lang niet meer om het incident uit the filmpje.

quote:
Kennelijk is het allemaal niet zo interessant als het om autochtoon tuig gaat maar kan er grenzeloos doorgezeurd worden als het om autochtoon tuig gaat.

So be it als het topic dan al lang klaar geweest was terwijl het niet eens op de helft is, of komt dat een beetje slecht uit als het volgende keer wel om allochtoon tuig gaat en er 4 topics nodig zijn?
Ik had het niet eens over tuig, ik had het over anderzins vlijtige ondernemers, uitbaters van een terrasje of avondwinkel. Die schijnen mij toe blijkbaar anders tegen afval op straat aan te kijken. Misschien zou het bij een Zwitserse avondwinkel niet beter zijn, dat zou kunnen.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 01:06:30 #125
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210414832
Molotov cocktail erin was beter geweest.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')