abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210364393
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:51 schreef Jojoke het volgende:
Laatst zag ik wel iemand pleiten voor verdubbeling van de Tweede Kamer en de nieuwe zetels worden dan gekoppeld aan een districtenstelsel. 50/50 dus.

Misschien dat dat kan werken. Grondwettelijk hof vervangt Eerste Kamer. Tweede Kamer wordt de Staten-Generaal en verdubbelt, 50% van landelijke lijst en 50% uit districten.
In zo'n systeem telt niet iedere stem evenveel. Ik vind dat zeer zorgwekkend.
Een stem op een kleinere partij zoals de SP, telt veel minder dan een stem op de VVD.
Hoe democratisch vind je dat? Nu telt iedere stem even zwaar. Voor mij is dat een groot goed.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 21 augustus 2023 @ 10:34:44 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210364400
Beter had 'ie ChatGPT ingeschakeld voor de naam :') .

Benieuwd hoeveel stemmen hij van de BBBBBBBB, de PVVVVVVVVV, en het CDA weet af te snoepen.
Huilen dan.
  maandag 21 augustus 2023 @ 10:37:33 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210364422
In dat districtensysteem zie ik ook niets maar dat gaat er toch niet komen.

Verder ben ik wel positief over zijn deelname. Het is een kans om het Fortuyn spook een keer uit te drijven.
pi_210364459
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:30 schreef capricia het volgende:
Wie heeft een idee over wie Eddy van Hijum precies is? Die schrijft het verkiezingsprogramma. Maar het lijkt me gewoon een beetje een 'saaie' CDAer?
Het lijkt mij niet verrassend dat de partij van Omtzigt vooral zal leunen op (oud) CDA'ers, toch?

Je ziet ook al weer het aloude "participatie maatschappij" thema terugkomen in wat Omtzigt tot nu toe gezegd heeft, volgens mij. Kortom, een CDA wat geen VVD light is lijkt de insteek van Omtzigt te zijn.
pi_210364482
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:30 schreef capricia het volgende:
Wie heeft een idee over wie Eddy van Hijum precies is? Die schrijft het verkiezingsprogramma. Maar het lijkt me gewoon een beetje een 'saaie' CDAer?
Heeft jarenlang in de kamer gezeten. Lastig om precies te bepalen wat iemands persoonlijke standpunten dan zijn, maar ik zou zeggen conservatief en redelijk in het midden van het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210364553
wat kan je verwachten van een ex-CDAer...
dat districtenstelsel is gruwelijk, en laat zien dat hij gewoon even de basis van onze vrijheid wil gaan afbreken. fuck die gast.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:31:02 #32
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210365584
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:41 schreef Malavita het volgende:

[..]
Duidelijk, thanks :)
Wel is het zo dat de bekendere kamerleden zoals de premier weggestemd kunnen worden. Alleen om dat te voorkomen gaan ze vaak in een district zitten waar ze eigenlijk helemaal niet wonen maar hun partij sowieso een absolute meerderheid heeft.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210365617
De afkorting NSC is wel wat ongelukkig.
pi_210365980
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
De afkorting NSC is wel wat ongelukkig.
Dat valt wel mee toch? Je moet wel heel flauw zijn om daar NSB van te maken.
pi_210366238
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit dus.

NSC doet mij vooral denken aan een voetbalclub uit Nijkerk waar ik vroeger elk seizoen tegen moest spelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210366279
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er zijn een hoop flauwe mensen.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:36:56 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210366361
twitter

Iemand van Europeese bank ?
pi_210366435
Op zich juich ik toe dat Omtzigt een eigen partij begint, dikke kans dat hij de wind uit de zeilen neemt van de BBB en wappiepartijen zoals FvD en BVNL. Misschien snoept hij zelfs wat zetels af van de PVV.

Maar ik ben persoonlijk geen groot fan van Omtzigt. Prima hoor, hoe hij zich vastbeet in de toeslagenaffaire. Maar je merkt ook dat hij zijn pittbull-imago is gaan cultiveren en er zich daar ook naar gaat gedragen. Het gevolg dat hij (soms) spijkers op laagwater zoekt en de plank enorm misslaat, zie bijvoorbeeld dat debacle met de zogenaamde MH17-getuige. Dat is puur het gevolg van Omtzigt die per se superkritisch wil zijn en daarom een tegendraadse positie inneemt.

En laten we voor het gemak niet vergeten dat Omtzigt mede debet is aan een toeslagenaffaire, want hij was een van de Kamerleden die aandrong op harder en strenger optreden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210366507
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

https://www.algemenebestu(...)bouw-en-ontwikkeling
Iemand met een serieuze diplomatieke carrière
zie email 27 oktober
pi_210366514
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heeft jarenlang in de kamer gezeten. Lastig om precies te bepalen wat iemands persoonlijke standpunten dan zijn, maar ik zou zeggen conservatief en redelijk in het midden van het CDA.
Was lang gedeputeerde hier in Overijssel. Werd in die rol altijd wel breed gewaardeerd.
zie email 27 oktober
pi_210366564
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Tja....Omtzigt staat voor zijn zaak roepen terwijl we nog geen flauw idee hebben wat zijn zaak inhoudt? Ik kan het niet sterk noemen.

En als zijn periode als onafhankelijk Kamerlid de leidraad moet zijn dan weet ik nog niet wat zijn zaak is.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:55:27 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210366589
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Was lang gedeputeerde hier in Overijssel. Werd in die rol altijd wel breed gewaardeerd.
Ik denk dat dit mensen zijn die Omtzigt al kende eerder, zo te zien ook een regionale connectie.
pi_210366604
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Op zich juich ik toe dat Omtzigt een eigen partij begint, dikke kans dat hij de wind uit de zeilen neemt van de BBB en wappiepartijen zoals FvD en BVNL. Misschien snoept hij zelfs wat zetels af van de PVV.

Maar ik ben persoonlijk geen groot fan van Omtzigt. Prima hoor, hoe hij zich vastbeet in de toeslagenaffaire. Maar je merkt ook dat hij zijn pittbull-imago is gaan cultiveren en er zich daar ook naar gaat gedragen. Het gevolg dat hij (soms) spijkers op laagwater zoekt en de plank enorm misslaat, zie bijvoorbeeld dat debacle met de zogenaamde MH17-getuige. Dat is puur het gevolg van Omtzigt die per se superkritisch wil zijn en daarom een tegendraadse positie inneemt.

En laten we voor het gemak niet vergeten dat Omtzigt mede debet is aan een toeslagenaffaire, want hij was een van de Kamerleden die aandrong op harder en strenger optreden.
Ik vind dit een vreemde manier van redeneren.
Iemand die kritisch is mag niet? Ja, de uitkomst kan zijn dat je het mis hebt. Dat is precies de reden waaróm je iemand nodig hebt die kritisch is, dat voorkomt dat een tegenpartij de makkelijke korte weg neemt.
Het gaat om de uitkomst, niet om het gelijk hebben.

Toeslagenaffaire: harder en strenger optreden != is niet gelijk aan optreden op basis van ongecontroleerde voorkeursselectie.

Wat je eigenlijk wilt is:
- geen kritiek
- geen controle

Juist daardoor zijn zaken als de toeslagenaffaire ontstaan. En uiteindelijk leidt het tot polarisatie, want iedereen die wel iets wil controleren of bevraagt wordt meteen als wappie afgeschilderd. Dat is echt de perfecte manier op weg naar zakkenvullen en corruptie.
pi_210366643
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:57 schreef R2R het volgende:

[..]
Ik vind dit een vreemde manier van redeneren.
Iemand die kritisch is mag niet? Ja, de uitkomst kan zijn dat je het mis hebt. Dat is precies de reden waaróm je iemand nodig hebt die kritisch is, dat voorkomt dat een tegenpartij de makkelijke korte weg neemt.
Het gaat om de uitkomst, niet om het gelijk hebben.

Toeslagenaffaire: harder en strenger optreden != is niet gelijk aan optreden op basis van ongecontroleerde voorkeursselectie.

Wat je eigenlijk wilt is:
- geen kritiek
- geen controle

Juist daardoor zijn zaken als de toeslagenaffaire ontstaan. En uiteindelijk leidt het tot polarisatie, want iedereen die wel iets wil controleren of bevraagt wordt meteen als wappie afgeschilderd. Dat is echt de perfecte manier op weg naar zakkenvullen en corruptie.
Omtzigt zei letterlijk dat hij er van uit ging dat iedereen die een formulier verkeerd invulde bij de toeslagen een fraudeur is. Dat heeft niks met controle te maken, dat is gewoon het uitlokken van de toeslagenaffaire.

En Omtzigt is vaak niet kritisch, maar onredelijk. Ambtenaren die enorm hun best doen maar zelfs scheldkanonades over zich heen krijgen omdat ze door hem onredelijk gestelde limieten overschrijden. Hij wil altijd alles nu en onmiddelijk en wordt dan boos als het niet compleet is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210366661
Wat een achterlijke naam.

En hoe snel gaat hij dit keer een burn-out krijgen? Al tijdens de 1e bijeenkomst gok ik.
Zijn er serieus mensen die op dit achterlijk figuur zouden stemmen?
Mag toch hopen van niet.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 14:04:08 #46
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210366683
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:02 schreef bianconeri het volgende:

En hoe snel gaat hij dit keer een burn-out krijgen? Al tijdens de 1e bijeenkomst gok ik.
Mag toch hopen van niet.
Er stemmen toch ook nog steeds mensen op Baudet?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210366729
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Er stemmen toch ook nog steeds mensen op Baudet?
Tja, dat klopt. Weinig te verwachten dus van Nederlandse stemmers.

Baudet heeft overigens wel een plusje tov Omtzigt. Baudet is mentaal ten minste sterk. Dus als je dan op iets geks/een gek wilt stemmen voor de lol, dan toch beter iemand die het ook vol kan houden.
pi_210366737
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:02 schreef bianconeri het volgende:

Mag toch hopen van niet.
Achterlijk figuur? Dat is hij zeker niet.
pi_210366763
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:57 schreef R2R het volgende:

Dat is echt onzin....

Er is in NL veel controle. Op van alles en nog wat. Ook in de politiek, in de samenleving.

Kritisch zijn is heel wat anders dan een wappie schaap zijn.
Niemand gaat een ander direct wegzetten als een wappie schaap vanwege kritisch te zijn.
Juist alleen maar vanwege kansloze vragen en onderwerpen.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 14:11:16 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210366764
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Tja, dat klopt. Weinig te verwachten dus van Nederlandse stemmers.

Baudet heeft overigens wel een plusje tov Omtzigt. Baudet is mentaal ten minste sterk. Dus als je dan op iets geks/een gek wilt stemmen voor de lol, dan toch beter iemand die het ook vol kan houden.
Verstandige mensen stemmen Dilan :)

@Smoofie
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')