Ja ik had het ook bond genoemd.quote:
quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:10 schreef Gehrman het volgende:
Een nieuw Nederland in een nieuw Europa.
Strijdt mee in de NSC.
😆quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik had het ook bond genoemd.
Hopelijk meer dan een A4tjequote:
Nee, ik wil niet medeverantwoordelijk zijn voor zijn onvermijdelijke burnout.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Spring jij ook op de NSC-trein?
ik had het band genoemdquote:Op zondag 20 augustus 2023 22:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als ie rmaar vast 12 zetels haalt dan doet ie toch leuk meequote:Op zondag 20 augustus 2023 22:15 schreef Arcee het volgende:
Veel zetels en dan bij de volgende verkiezingen nog 2 zetels over.
Beweging was nog leuker geweest.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat wilde ik net zeggenquote:
Eerst in november die magische 50 aantikkenquote:Op zondag 20 augustus 2023 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ie rmaar vast 12 zetels haalt dan doet ie toch leuk mee
Z'n boek zal wel het programma zijnquote:Op zondag 20 augustus 2023 22:21 schreef Malavita het volgende:
[..]
iedereen wel denk.
Zal me niks verbazen als er veel open deuren en oneliners in staan
We gaan het anders doen, huizen en eten voor iedereen!quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Betrouwbare overheid, controle van de macht, blablabla.
WTFquote:Op zondag 20 augustus 2023 22:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Z'n boek zal wel het programma zijn
De dingen die hij zei in zijn tweetje over een nieuw kiesstelsel en dat Kamerleden per regio gekozen moeten worden ben ik al geen fan van. Dat werkt ook niet echt in het Verenigd Koninkrijk.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:21 schreef Malavita het volgende:
[..]
iedereen wel denk.
Zal me niks verbazen als er veel open deuren en oneliners in staan
nee dat verwacht ik nietquote:Op zondag 20 augustus 2023 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eerst in november die magische 50 aantikken
die halen ook wel 12 zetelsquote:
nou eten ?quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:24 schreef Caland het volgende:
[..]
We gaan het anders doen, huizen en eten voor iedereen!
Wel een goed plan als die zich daar primair op zou focussen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Erg armoedig die democratische vernieuwing van hem inderdaad.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De dingen die hij zei in zijn tweetje over een nieuw kiesstelsel en dat Kamerleden per regio gekozen moeten worden ben ik al geen fan van. Dat werkt ook niet echt in het Verenigd Koninkrijk.
Dat is te magisch. Dat zou betekenen dat 1/3 van NL hem de winst gunt. Dat is compleet niet realistisch. Hoe populair hij ook is. NL is veel te verdeeld momenteel.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eerst in november die magische 50 aantikken
Omtzigt is de messias. De redder van het vaderland.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:24 schreef Caland het volgende:
[..]
We gaan het anders doen, huizen en eten voor iedereen!
Slim.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
WTFZijn boek heet ook Nieuw Sociaal Contract
[ afbeelding ]
Wat ons kiesstelsel nodig heeft is een hogere kiesdrempel.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De dingen die hij zei in zijn tweetje over een nieuw kiesstelsel en dat Kamerleden per regio gekozen moeten worden ben ik al geen fan van. Dat werkt ook niet echt in het Verenigd Koninkrijk.
Mja, in tegenstelling tot al die populistische gebakkenluchtverkopers die menen op te kopen voor "de gewone man" denk ik dat Pieter Omtzigt nog wel eens iemand kan zijn waar iedereen wel wat aan kan hebben en waar ook nog wel zinnige verhalen uit kunnen komen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan moet ie wel stoppen met het uithangen van de populist.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja, in tegenstelling tot al die populistische gebakkenluchtverkopers die menen op te kopen voor "de gewone man" denk ik dat Pieter Omtzigt nog wel eens iemand kan zijn waar iedereen wel wat aan kan hebben en waar ook nog wel zinnige verhalen uit kunnen komen.
Als dat helpt om het puberale populisme flink terug te snoeien dan vind ik zijn deelname wel positief.
Dat vind ik wel meevallen. Hij praat niet in onnozele "gewone man" versus "de elite" tegenstellingen en doet ook geen "geen gezeik iedereen rijk" beloften.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan moet ie wel stoppen met het uithangen van de populist.
Hoe hangt hij de populist uit? Ik zie dat niet.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan moet ie wel stoppen met het uithangen van de populist.
Ik vind zijn houding steeds meer een act worden. Constant die verontwaardigde, boze, "ik werk mij helemaal kapot en wordt door iedereen tegengewerkt maar ik ga door voor de burger!" - houding.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja, in tegenstelling tot al die populistische gebakkenluchtverkopers die menen op te kopen voor "de gewone man" denk ik dat Pieter Omtzigt nog wel eens iemand kan zijn waar iedereen wel wat aan kan hebben en waar ook nog wel zinnige verhalen uit kunnen komen.
Als dat helpt om het puberale populisme flink terug te snoeien dan vind ik zijn deelname wel positief.
Ik snap gewoon niet wat mensen zien in een districtenstelsel voor Nederland. Je ziet in het VK en de VS dat als je op de verkeerde plek woont eigenlijk al niet naar de stembus hoeft te gaan voor landelijke politiek als je anders wilt stemmen dan jouw district/regio of staat.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Erg armoedig die democratische vernieuwing van hem inderdaad.
door vooral boos te zijn, alles is kut te roepen zonder echt met oplossingen te komen vermoed ik zo.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe hangt hij de populist uit? Ik zie dat niet.
Omdat er contract in staat?quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:32 schreef Postbus100 het volgende:
Toch is de partijnaam beter gekozen dan wanneer zijn eigen naam erin was verwerkt (Lijst Omtzigt, Lijst Pieter Omtzigt). Dit heeft tenminste iets van inhoud in zich. Maar ja, wat als je dat nieuwe sociale contract eenmaal bereikt hebt? Wat moet je dan met zo'n naam?
Ja, wat dat betreft lijkt het wel op de opkomst van Fortuyn. Die verwees ook vaak naar zijn boek (Puinhopen van Paars).quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
WTFZijn boek heet ook Nieuw Sociaal Contract
[ afbeelding ]
Erg belangrijk om de autonomen mee te krijgen.quote:
Omtzigt vertrouw ik daarentegen de macht vooralsnog iets meer toe dan Fortuyn en zijn leger patjepeeers.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft lijkt het wel op de opkomst van Fortuyn. Die verwees ook vaak naar zijn boek (Puinhopen van Paars).
Alleen had Fortuyn een flamboyante persoonlijkheid en heeft Omtzicht allesbehalve dat. Ik zie in hem geen aansprekende leider, maar ben wel benieuwd hoe hij gaat scoren met een eigen partij.
De problemen worden niet opgelost omdat alles buiten het parlement om wordt geregeld, aldus Pieter.quote:
Niet dat Balkenende daar nou zo veel van had.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
...
Alleen had Fortuyn een flamboyante persoonlijkheid en heeft Omtzicht allesbehalve dat.
Jahquote:Op zondag 20 augustus 2023 22:40 schreef Malavita het volgende:
[..]
door vooral boos te zijn, alles is kut te roepen zonder echt met oplossingen te komen vermoed ik zo.
Die patjepeeërs gingen vooral na de moord op Fortuyn een rol spelen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:55 schreef Hexagon het volgende:
Omtzigt vertrouw ik daarentegen de macht vooralsnog iets meer toe dan Fortuyn en zijn leger patjepeeers.
Uiteindelijk haalde hij ze toch ook gewoon binnen, al had hij/zijn partij waarschijnlijk niet zoveel stemmen gekregen zonder de moord vanzelfsprekend.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die patjepeeërs gingen vooral na de moord op Fortuyn een rol spelen.
Ook als hij was blijven leven hadden we met dat netwerk van rijke proleten aan de macht gezeten. Ik zou verwachten dat Omtzigt verstandig genoeg is om niet uit dat vaatje te tappen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die patjepeeërs gingen vooral na de moord op Fortuyn een rol spelen.
Alsof echt capabele mensen de politiek nog in willen. Daar zit het grootste probleem.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook als hij was blijven leven hadden we met dat netwerk van rijke proleten aan de macht gezeten. Ik zou verwachten dat Omtzigt verstandig genoeg is om niet uit dat vaatje te tappen.
Naar mijn mening is het grootste probleem het braaf volgen van het regeringsbeleid door de coalitiepartijen in de Kamer. Ze gaan nooit in tegen de regering. Er is gewoon geen dichotomie. Heb je een Kamermeerderheid, dan is het gewoon klaar.quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De problemen worden niet opgelost omdat alles buiten het parlement om wordt geregeld, aldus Pieter.
Want in het kippenhok dat het parlement straks is met 20 partijen zal het daar wel lukken om dingen voor elkaar te krijgen![]()
Prima dat je vindt dat het parlement weer meer zeggenschap en macht moet krijgen, maar ga niet doen alsof dat gaat zorgen voor efficiënt bestuur. Wat een bullshit.
Bij de LPF ging het vooral mis omdat de leider vermoord was en daarna anderen, die het charisma en de kunde misten, ook wel leidertje wilden zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook als hij was blijven leven hadden we met dat netwerk van rijke proleten aan de macht gezeten. Ik zou verwachten dat Omtzigt verstandig genoeg is om niet uit dat vaatje te tappen.
Hij moest ermee samenwerken dus die lui hadden invloed gehad.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij de LPF ging het vooral mis omdat de leider vermoord was en daarna anderen, die het charisma en de kunde misten, ook wel leidertje wilden zijn.
Wat dat betreft waren de LPF'ers echt niet onaangenamer dan wat er nu ook in de Tweede Kamer zit (ik noem een Dion Graus en Gideon van Meijeren).
Even preciezer. Over welk netwerk heb je het steeds?quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij moest ermee samenwerken dus die lui hadden invloed gehad.
Bovendien dat hij in zee ging met dat rijke proleten netwerk zei natuurlijk ook wel wat over de koers.
Het netwerk rondom types als Harry Mens en Peter Langendam. Lui die veel geld hebben maar van binnen vaak nog vrij armoedig denken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even preciezer. Over welk netwerk heb je het steeds?
De tekst die erbij staat (van de kaft?) heeft het in ieder geval niet over Fortuyn.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het netwerk rondom types als Harry Mens en Peter Langendam. Lui die veel geld hebben maar van binnen vaak nog vrij armoedig denken.
Dit boek brengt dat mooi in kaart.
https://www.bol.com/nl/nl(...)nd/1001004001986777/
Overigens is geld binnen harken voor politieke partijen een vrij normale bezigheid. Ik denk ook dat het schadelijk is (want belangenverstrengeling ligt op de loer), maar het gebeurt volop.quote:De laatste decennia heeft zich in Nederland een nieuwe elite geformeerd. Om het establishment te omzeilen, zochten de vrijbuiters uit de Quote 500 hun heil in telkens nieuwe markten: onroerend goed, media, automatisering, bedrijvenhandel, beurs en internet. Hierbij gingen ze vaak tot op het randje van de betamelijkheid waardoor de nieuwe elite sinds de jaren zestig in talloze affaires verzeild raakte, zoals Slavenburg, REM-eiland, Newtron, Begemann en WorldOnline.
Op de toppen van hun succes wilde de Nouveau Riche meer dan de status die van geld uitgaat: politieke macht.
De nieuwe elite ontrafelt het web van een selecte groep ondernemers die in wisselende samenstelling hun zaken doet en elkaar treft in een aantal vermaarde horecagelegenheden als 'barretje Hilton', Lexington en Des Indes.
Niemand beter dan de 'elite-onderzoeker' Jos van Hezewijk is in staat deze wereld van rijke ondernemers in kaart te brengen en hun doen en laten te doorgronden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |