abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210357598
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En dit is zelfs nog laag ingeschat, die verhoging van 200 euro
Jij gunt de aandeelhouders van Ahold ook niets. :{w
pi_210357650
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:48 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik gun die mensen al het geluk van de wereld het is alleen jammer dat hier mensen moeilijker door krijgen
pi_210357681
wat zijn de namen van die experts?
pi_210358085
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zet steeds de douche uit. Dus natmaken, douche uit, inzepen en shampo, afspoelen en douche weer uit, cremespoeling want lang haar, uitspoelen, klaar. Al met al loopt de douche nog geen 3 minuten.

In bad is een ander verhaal. Staat een kwartier aan eer het vol is. Maar dat doe ik maar 1 x per week.
Dan scheelt het ook nog extreem als je een regendouche hebt (90l per dag). Heerlijk als je op vakantie bent, maar thuis zou ik zo'n ding nooit aanschaffen. Ik zet de douche niet uit, maar ik heb gewoon een spaarkop, zet 'm niet zo hard en blijf er ook niet eindeloos onder staan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 20 augustus 2023 @ 18:27:54 #35
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210358116
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Wanneer hebben we nog een strenge winter gehad?
Daar gaat het nu even niet om. Edoch, men mag tenslotte niets geheel uitsluiten, hoe klein de kans op een strenge winter in tijden van klimaatverandering en opwarming ook is, mij dunkt.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210358593
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik gun die mensen al het geluk van de wereld het is alleen jammer dat hier mensen moeilijker door krijgen
Ik gun Ahold en zijn aandeelhouders eerlijk gezegd helemaal niets; dergelijke multinationals hebben alleen maar negatieve gevolgen voor het grootste deel van de samenleving.
pi_210358632
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:48 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ahold maakt zijn (over)winst niet in NL.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 20 augustus 2023 @ 22:13:18 #38
3542 Gia
User under construction
pi_210360701
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dan scheelt het ook nog extreem als je een regendouche hebt (90l per dag). Heerlijk als je op vakantie bent, maar thuis zou ik zo'n ding nooit aanschaffen. Ik zet de douche niet uit, maar ik heb gewoon een spaarkop, zet 'm niet zo hard en blijf er ook niet eindeloos onder staan.
Wel een regendouche. Heerlijk!
pi_210361738
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:08 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Dan ook stoppen met kinderopvangtoeslag, beetje betalen voor de kinderen van een ander.
Dat hoeft voor mij totaal niet en ben daar geen voorstander van. En als je al toeslagen gaat afschaffen zullen de uitkeringen behoorlijk omhoog moeten. Maar zoals ik al zei, dat zou heel goed bekeken moeten worden omdat een gezin met kinderen nu eenmaal meer kosten maken.

Mijn allergrootste loonsverhoging was toen alle kinderen het huis uit waren. Dat is een giga opslag geweest als je tenminste je kinderen een basis meegeeft om op eigen benen te staan.
pi_210361772
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Ehm, nee, maar mensen krijgen ook zorgtoeslag en huurtoeslag. Dat krijgen wij weer niet.
Dus, als je dat afschaft, dan moet je ook de HRA afschaffen.
Voor mij hoeft niets te worden afgeschaft. Maar als we het over een basisinkomen hebben of toeslagen afschaffen dan zie ik liever de laatse optie. Maar dan nog moet dit goed bekeken worden. De uitkeringen zullen dan flink verhoogd moeten worden en dan nog hoe ga je dat eerlijk doen. Je hebt altijd met arbitraire grenzen te maken.
  maandag 21 augustus 2023 @ 07:49:37 #41
3542 Gia
User under construction
pi_210362939
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 23:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Voor mij hoeft niets te worden afgeschaft. Maar als we het over een basisinkomen hebben of toeslagen afschaffen dan zie ik liever de laatse optie. Maar dan nog moet dit goed bekeken worden. De uitkeringen zullen dan flink verhoogd moeten worden en dan nog hoe ga je dat eerlijk doen. Je hebt altijd met arbitraire grenzen te maken.
Je hebt altijd met inkomensverschillen te maken. De ene heeft een hogere functie dan de ander en iemand in de bijstand heeft absoluut het minst. Maar dat is totaal niet oneerlijk.
Punt is wel dat als je het ene verhoogd, dat dan de andere salarissen mee moeten stijgen en daar zitten werkgevers niet altijd op te wachten.

Komt nog bij dat de bijstand een vangnet is, waarmee je kunt leven. Het moet geen hangmat zijn waarin je lekker kunt hangen en genieten van je vrijheid.
pi_210362989
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:49 schreef Gia het volgende:

Komt nog bij dat de bijstand een vangnet is, waarmee je kunt leven. Het moet geen hangmat zijn waarin je lekker kunt hangen en genieten van je vrijheid.
Geloof me, Bijstand is allang geen hangmat meer waarin je lekker kunt genieten van je vrijheid. Heel die participatiewet is ingericht op het zoveel mogelijk "prikkelen" en verplichten van Bijstandsgerechtigden om ze te activeren. Verplichte cursussen, verplichte bijeenkomsten, verplichte sollicitatiegesprekken, verplichte werkervaringsplekken enz. enz.

Verplicht dus, op straffe van een korting op de uitkering. Óók voor talloze bijstandsgerechtigden met bepaalde arbeidshandicaps.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210363042
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Geloof me, Bijstand is allang geen hangmat meer waarin je lekker kunt genieten van je vrijheid. Heel die participatiewet is ingericht op het zoveel mogelijk "prikkelen" en verplichten van Bijstandsgerechtigden om ze te activeren. Verplichte cursussen, verplichte bijeenkomsten, verplichte sollicitatiegesprekken, verplichte werkervaringsplekken enz. enz.

Verplicht dus, op straffe van een korting op de uitkering. Óók voor talloze bijstandsgerechtigden met bepaalde arbeidshandicaps.
Weinig mis mee lijkt me.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_210363057
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zet steeds de douche uit. Dus natmaken, douche uit, inzepen en shampo, afspoelen en douche weer uit, cremespoeling want lang haar, uitspoelen, klaar. Al met al loopt de douche nog geen 3 minuten.

In bad is een ander verhaal. Staat een kwartier aan eer het vol is. Maar dat doe ik maar 1 x per week.
Ik vraag me af of je hier echt veel mee bespaard, denk dat het bad niet gebruiken veel meer oplevert.

Want als ik hier de kraan aan doe en dan weer uit dan gaat de cv ketel ook steeds stoken, lijkt me ook niet heel efficient
pi_210363062
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Weinig mis mee lijkt me.
Ik vind persoonlijk dat het een beetje doorslaat. Zeker voor die hele groep mensen met een arbeidsbeperking, wat al gauw zo'n 80% van de Bijstandsgerechtigden bedraagt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210363072
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk dat het een beetje doorslaat. Zeker voor die hele groep mensen met een arbeidsbeperking, wat al gauw zo'n 80% van de Bijstandsgerechtigden bedraagt.
Ik ken de percentages niet noch de reikwijdte van die beperkingen. Juist mensen met beperkingen, i.e. nog wel mogelijkheden, zijn gebaat bij stimulans, toekomstperspectief en wegnemen van uitzichtloosheid.
pi_210363082
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
80%? Serieus?
Is dat officieel onderzocht of "vinden" veel bijstandsgerechtigden dat zelf?
pi_210363101
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ken de percentages niet noch de reikwijdte van die beperkingen. Juist mensen met beperkingen, i.e. nog wel mogelijkheden, zijn gebaat bij stimulans, toekomstperspectief en wegnemen van uitzichtloosheid.
Absoluut, maar ook met de juiste ondersteuning zodat ze een werkplek vinden waar ze wel structureel werkzaam kunnen blijven. Maar aan die juiste ondersteuning ontbreekt het vaak, evenals voldoende flexibiliteit bij veel werkgevers om hierin mee te denken, al zijn ze er wel gelukkig. Ik werk zelf bij zo'n werkgever.
pi_210363106
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:16 schreef Toine51 het volgende:

[..]
80%? Serieus?
Dat is officieel onderzocht inderdaad. Ik zal het Volkskrant artikel er nog eens bijzoeken. Geen garantie dat ik 'm snel kan posten, ik ben eigenlijk aan het werk. :P
pi_210364274
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Voor een groot deel wel maar er zijn nog wel kansloze hangmat figuren natuurlijk waar gewoon geen tijd in wordt gestoken. Of bijbeuners die naast de uitkering goed binnenlopen en alle mazen kennen om maar niet mee te doen.

Maar dat is zeker niet de meerderheid. Nooit geweest ook. De hoofdmoot met een uitkering stroomt op den duur ook weer uit naar inkomsten uit arbeid (of AOW).
pi_210364467
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:16 schreef Toine51 het volgende:

[..]
80%? Serieus?
Het is toch onbelangrijk, wie vaststelt of iemand een arbeidsbeperking heeft?
pi_210364691
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Mwoah, zat mensen die zich "arbeidsongeschikt" vinden, maar wel zwart kunnen werken....
pi_210364738
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Mwoah, zat mensen die zich "arbeidsongeschikt" vinden, maar wel zwart kunnen werken....
Die zullen er ook wel zijn, maar dat is een kleine minderheid.
pi_210364852
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Die zullen er ook wel zijn, maar dat is een kleine minderheid.
Vergis je niet denk ik...
Daarbij,
Bij de rest zitten er genoeg die het met uitkeringen, toeslagen, subsidies en ondersteuning van gemeente het prima vinden.
Topbanen zullen deze personen nooit krijgen maar gemotiveerd om iets te doen ook niet...
pi_210364964
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:30 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Vergis je niet denk ik...
Daarbij,
Bij de rest zitten er genoeg die het met uitkeringen, toeslagen, subsidies en ondersteuning van gemeente het prima vinden.
Topbanen zullen deze personen nooit krijgen maar gemotiveerd om iets te doen ook niet...
Over welke percentages heb jij het dan?
pi_210365283
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Over welke percentages heb jij het dan?
Iig de resterende 20% als het niet meer is....
pi_210365420
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Daar is in het verleden veel mee misgegaan. Vandaar de vele herkeuringen sinds de 90er jaren, Nederland was de zieke man van Europa.

'Zieke man van Europa' is aan de beterende hand
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210365597
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Je hebt altijd met inkomensverschillen te maken. De ene heeft een hogere functie dan de ander en iemand in de bijstand heeft absoluut het minst. Maar dat is totaal niet oneerlijk.
Punt is wel dat als je het ene verhoogd, dat dan de andere salarissen mee moeten stijgen en daar zitten werkgevers niet altijd op te wachten.

Wat afgeschaft gaat worden komt niet meer terug. Het is net als een cao. En nee ik maak geen gebruik van welke toeslagen dan ook op de hra na dat je kunt verwaarlozen. Waar ik niet zo vrolijk van word is dat werkenden vinden dat het allemaal niet eerlijk is en regelingen maar moeten worden afgeschaft. Totdat je er zelf mee te maken krijgt dan is het plots allemaal niet meer eerlijk. Denk daar maar eens over na.

En dat er inkomens verschillen zijn is geen enkel probleem. Maar een verzorgingsstaat die afgebroken word is een probleem. Dit omdat ik zeker weet dat ik daar ook ooit gebruik van moet maken.
pi_210365628
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Daar is in het verleden veel mee misgegaan. Vandaar de vele herkeuringen sinds de 90er jaren, Nederland was de zieke man van Europa.

'Zieke man van Europa' is aan de beterende hand
Dat artikel kan ik niet lezen want het is slechts voor abonnees.
pi_210365654
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Iig de resterende 20% als het niet meer is....
Zoveel mensen die misbruik maken van de sociale voorzieningen zullen er nooit zijn. De meeste mensen durven dat namelijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')