Haha, ook dat was in mijn schooltijd niet anders. Die gedeelde pc’s op school in 2002 konden allemaal op msn. Ik heb heel wat tussenuren gemsn’d vroegah (toen James Bond nog op de fiets kwam).quote:Op donderdag 21 september 2023 13:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Hulde aan de schoollaptop waar meteen whatsapp en telegram op geinstalleerd werd
Maar it heeft natuurlijk niets te installeren op laptops die niet van school zijnquote:Op maandag 25 september 2023 20:16 schreef laziness het volgende:
Hier is dus vorige week iets door IT geïnstalleerd dat ze kunnen zien of de kids op whatsapp etc zitten op de laptop zodra ze met de school wifi verbinding maken.
Datquote:Op woensdag 27 september 2023 10:40 schreef Cathmar het volgende:
Het is echt schakelen na groep 8. Het loslaten is ook een proces, maar hoort er gewoon bij. Net zoals les uitval en tussenuren. En friet eten, of naar de supermarkt om koeken te halen. Dat ze een beetje de ruimte hebben om dat zelf uit te gaan zoeken
Hier ook een x aantal keer per jaar kluisjescontrole, als een soort steekproef zeg maar. Daar hoeft dus geen aanleiding voor te zijn.quote:Op donderdag 9 november 2023 22:48 schreef Zana het volgende:
Volgens mij is hij redelijk gewend aan de nieuwe school. Hij zelfs vindt in elk geval dat hij de juiste keuze heeft gemaakt. Maar vooruit plannen en leren is in mijn ogen nog steeds een punt. Ze hebben soms leuke opdrachten als huiswerk, dan is hij veel gemotiveerder dan wanneer hij woorden moet leren voor Frans.
Het helpt ook niet mee dat ze de afgelopen tijd veel uitval en verschuivingen in het rooster hadden en dat ik door familieomstandigheden 2 weken alleen op afstand voor hem kon zorgen. Maar gezien de omstandigheden gaat het dus redelijk goed en is hij binnen enkele weken nog veel zelfstandiger geworden dan hij al was.
Ben benieuwd wat de mentor/ coach vindt, hij had nog geen één op één afspraak, maar ik verwacht dat hij snel aan de beurt is.
Oh, en laatst hadden ze op de school een onangekondigde controle op verboden spullen in de kluisjes door de wijkagent...het werd niets gevonden in de hele school, maar mij geeft het tegelijkertijd een veilig en onveilig gevoel. Is dat normaal elk jaar of gebeurt dit alleen naar aanleiding?
De komende tijd hebben ze ook een paar dagen 30 minuten rooster in plaats van 45 minuten. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe ze de planning daar maken/ rond krijgen en ben niet zeker of dit nu alleen op die school zo gaat of dat het gewoon overal zo is.
Leuk!!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:35 schreef laziness het volgende:
Hij krijgt toch nog best regelmatig te horen weet je niet wat dat is, carbidschieten, klootschieten of taalgebruik dus nu zijn de rollen een keer omgedraaid
Ik bedoel er is niet veel communicatie vanuit de mentor wat de klas zelf betreft. Misschien wel naar de jongeren toe, maar mijn zoon vertelt soms niet so veel.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:35 schreef laziness het volgende:
Waarom is elke maand een nieuwsbrief haast geen communicatie in jouw ogen?
Je verwacht dat je een mail van de mentor krijgt als er een roosterwijziging is?quote:Op woensdag 31 januari 2024 00:11 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik bedoel er is niet veel communicatie vanuit de mentor wat de klas zelf betreft. Misschien wel naar de jongeren toe, maar mijn zoon vertelt soms niet so veel.
In de nieuwsbrief van school staan "leuke" algemene dingen die op school gaande zijn. Misschien heb ik verkeerde verwachtingen.
Ik zou niet weten of ze binnenkort een rapport krijgen, maar wij kunnen wel de cijfers via magister inzien en wij hebben een link naar de bevorderingsnormen van afgelopen schooljaar gekregen. Daar staat in hoeveel punten ze moeten halen om aan het eind van het jaar over te gaan, maar gebaseerd op 11 vakken en er staan maar van 10 vakken cijfers op magister. Waarschijnlijk ontbreekt kunst, daar hadden ze heel veel uitval, omdat er geen leerkracht was.
Ook is er opeens het rooster weer veranderd. Mijn zoon zei iets dat ze vanaf nu drie keer per week Frans hebben maar het lijkt ook alsof veel meer uren door elkaar gehusseld zijn.
Ze hadden, in mijn ogen, echt heel veel uitval en dan komen nog de uren bovenop war ze toezichthouders hebben, maar geen gewone les krijgen. Dat valt in het rooster niet direct op, omdat de lessen blijven staan, alleen de naam van de leerkracht wordt veranderd in "th".
In de herfst hadden ze een of ander DIA toets, maar daar hebben wij ook verder niets meer van gehoord.
Nu ja, genoeg onduidelijkheden om de afspraak bij de mentor te rechtvaardigen...
Je verwacht echt te veel. Een mentor is er niet zoals de basisschool leerkracht om elke paar weken een update te geven over waar ze mee bezig zijn. Dat gaat ook niet want 15 docenten ipv 1 leerkracht die je kind onder hun hoede hebben.quote:Op woensdag 31 januari 2024 00:11 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik bedoel er is niet veel communicatie vanuit de mentor wat de klas zelf betreft. Misschien wel naar de jongeren toe, maar mijn zoon vertelt soms niet so veel.
In de nieuwsbrief van school staan "leuke" algemene dingen die op school gaande zijn. Misschien heb ik verkeerde verwachtingen.
Ik zou niet weten of ze binnenkort een rapport krijgen, maar wij kunnen wel de cijfers via magister inzien en wij hebben een link naar de bevorderingsnormen van afgelopen schooljaar gekregen. Daar staat in hoeveel punten ze moeten halen om aan het eind van het jaar over te gaan, maar gebaseerd op 11 vakken en er staan maar van 10 vakken cijfers op magister. Waarschijnlijk ontbreekt kunst, daar hadden ze heel veel uitval, omdat er geen leerkracht was.
Ook is er opeens het rooster weer veranderd. Mijn zoon zei iets dat ze vanaf nu drie keer per week Frans hebben maar het lijkt ook alsof veel meer uren door elkaar gehusseld zijn.
Ze hadden, in mijn ogen, echt heel veel uitval en dan komen nog de uren bovenop war ze toezichthouders hebben, maar geen gewone les krijgen. Dat valt in het rooster niet direct op, omdat de lessen blijven staan, alleen de naam van de leerkracht wordt veranderd in "th".
In de herfst hadden ze een of ander DIA toets, maar daar hebben wij ook verder niets meer van gehoord.
Nu ja, genoeg onduidelijkheden om de afspraak bij de mentor te rechtvaardigen...
Oefen jezelf in het meer loslatenquote:Op woensdag 31 januari 2024 00:11 schreef Zana het volgende:
[..]
Volg je kind daarin. Zo lang zij geen probleem ervaart of meldt, laat het gaat.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:03 schreef capricia het volgende:
Dat gaat voor mij ook nog wel een puntje worden. Dat loslaten.
Dank je.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volg je kind daarin. Zo lang zij geen probleem ervaart of meldt, laat het gaat.
Als ze wel een probleem ervaart, kijk eerst samen met haar hoe ze dat zelf kan oppakken. Dat wordt op de middelbare school echt meer verwacht. Dus hang niet meteen zelf bij de mentor o andere docent in de mail, maar adviseeer je kind hoe ze dit het beste met wie kan bespreken. Komt ze er niet uit of zijn er grote problemen, dan ben jij er natuurlijk om het op te pakken.
Stuur me maar een DM. Hebben hier ervaring met Cambridge en IB.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Zo ver zijn we nog niet.![]()
We bekijken nu de open dagen van de VWO's hier in de buurt. En dat zijn er ook wel veel.
Iemand hier waarbij je kind tweetalig onderwijs is gaan volgen?
Mijn dochter wil het graag (het zit ook dichtbij).
Ik zoek ervaringen van andere ouders.
Dochter doet ook tweetalig VWO. Ze vindt het erg fijn en een meerwaarde. Het is soms wel lastig, omdat ze naar de Nederlandse woorden van dingen moet zoeken. Soms is het Engels sneller voorhanden, tegenwoordig. En getallen worden in het Nederlands wel eens verkeerd gezegd, omdat dat precies omgekeerd is: fiftytwo of tweeenvijftig.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Zo ver zijn we nog niet.![]()
We bekijken nu de open dagen van de VWO's hier in de buurt. En dat zijn er ook wel veel.
Iemand hier waarbij je kind tweetalig onderwijs is gaan volgen?
Mijn dochter wil het graag (het zit ook dichtbij).
Ik zoek ervaringen van andere ouders.
Nou, hier eentje die (hopelijk) volgend jaar in de 6e zit.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:30 schreef miss_sly het volgende:
Dat ik hier overigens post dat ze volgend jaar in 4VWO zit, is ook wel even een confronterend dingetjeLoslaten gaat vrij aardig hier, maar wat worden ze toch ontzettend snel groot!
Hier ook naar de 6e volgend jaar. Het jaar daarna is helemaal erg. Oudste het huis uit, tweede zit dan in de 4e en mijn mini’s naar de brugklasquote:Op woensdag 31 januari 2024 12:39 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Nou, hier eentje die (hopelijk) volgend jaar in de 6e zit.
De ene net begonnen op het vo, kun je een studie gaan uitzoeken met de andere
Idem hier. Precies hetzelfde.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dochter doet ook tweetalig VWO. Ze vindt het erg fijn en een meerwaarde. Het is soms wel lastig, omdat ze naar de Nederlandse woorden van dingen moet zoeken. Soms is het Engels sneller voorhanden, tegenwoordig. En getallen worden in het Nederlands wel eens verkeerd gezegd, omdat dat precies omgekeerd is: fiftytwo of tweeenvijftig.
Vanaf volgend jaar (bovenbouw, 4VWO) zijn de examenvakken allemaal in het Nederlands, omdat de examens verplicht in het Nederlands zijn en ze dus de goede termen in het Nederlands moeet kennen. Vakken als gym, CKV, maatschappijleer, muziek, worden nog wel in het Engels gegeven. Tevens wordt, wel apart, de mogelijkheid om Cambridge examen te doen aangeboden.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet weet of dat Cambridge ook buiten TTO wordt aangeboden. Kan best, hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Idem hier. Precies hetzelfde.
Alleen wordt dat Cambridge sws aangeboden, los van het TTO. Op die betreffende school dan.
Ze doet nu 10-14 onderwijs (zeer tevreden over). Dus ze kan ook gewoon blijven waar ze nu zit. En dan is haar plek gegarandeerd. Maar die hebben dus geen TTO of Cambridge.
Nou ja. De open avonden hebben we bijna gehad. Nu de open lesmiddagen nog.
We moeten hier in Utrecht 6 scholen opgeven. Als ze van school gaat wisselen, that is. En de normale procedure gaat volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |