Als hij een goed nummer heeft, prima toch? Kijk, als Froukje een nummer instuurt moet ze van mij altijd gekozen worden (al zit ze volgens mij momenteel met een writer's block van hier tot Tokyo) maar stel Joost heeft een absolute knaller... waarom niet, zou ik zeggen. Het probleem is dat je in dat humor-genre wel op een dun lijntje balanceert. Het is al gauw té flauw of té over the top. Daar zijn wij Nederlanders niet zo goed in. Zo effortlessly funny als Daði, dat kunnen wij niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:55 schreef Nexum het volgende:
Joost schrijf ik pertinent af. Dat is precies het type inzending wat ik NIET wil voor Nederland, en ik hou totaal niet van het feit dat hij zich enorm forceert op ons. Dat is gewoon wanhopige energie.
Liever een Naaz/Froukje/Merol/Wies/Sophie Straat achtig type
Ik zie het zo voor me ja, dat we nu niet gewoon iets leuks sturen, maar iets wat té lollig isquote:Op dinsdag 26 september 2023 17:03 schreef Em31 het volgende:
Als overcompensatie voor vorig jaar zie ik Joost nog wel gebeuren ook.
Sophie Straat?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:55 schreef Nexum het volgende:
Joost schrijf ik pertinent af. Dat is precies het type inzending wat ik NIET wil voor Nederland, en ik hou totaal niet van het feit dat hij zich enorm forceert op ons. Dat is gewoon wanhopige energie.
Liever een Naaz/Froukje/Merol/Wies/Sophie Straat achtig type
Een soort Cha cha cha wannabe.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me ja, dat we nu niet gewoon iets leuks sturen, maar iets wat té lollig is
Nou, toevallig heeft Joost wel een hit in heel veel landen met Friesenjung... zelfs zo lang na de release nog. Alleen kan hij het nog een keer? Dat zou wel knap zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
Humor is ook wel lastig te doen voor over een heel continent. Zouden ze onze Flodder/New Kids humor grappig vinden in het buitenland los van België en Duitsland?
+ Scoort dat op het ESF?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, toevallig heeft Joost wel een hit in heel veel landen met Friesenjung... zelfs zo lang na de release nog. Alleen kan hij het nog een keer? Dat zou wel knap zijn.
Spotify:
#14 Estonia
#34 Austria
#36 Germany
#38 Ukraine
#59 Latvia
#60 Belarus
#87 Lithuania
#136 Czech Republic
#148 Switzerland
#153 Slovakia
Zoals bij alles geldt wel dat als een genre goed gedaan wordt, het wel kan scoren. Al hangt het er wel van af wat je onder humor laat vallen. Als je Käärijä, The Roop en Trenuletul meeneemt, kan je zeggen dat er veel potentieel inzit. Maar als je echt puur de kant van het leuk doen opgaat, zoals Mama ¦Č (Kroatië dit jaar), Subwoolfer (Noorwegen 2022) of Doredos (Moldavië 2018, deurenact) lijkt er toch wel een maximum van onderste helft Top 10 bij de televoting en een zeer lage juryscore in te zitten. En het kan ook gewoon helemaal falen, zoals een Jendrik, Citi Zeni (Eat Your Salad) of The Busker.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
Humor is ook wel lastig te doen voor over een heel continent. Zouden ze onze Flodder/New Kids humor grappig vinden in het buitenland los van België en Duitsland?
Ik zal ‘m even voor je taggenquote:Op dinsdag 26 september 2023 19:54 schreef Greys het volgende:
Vergeet de commissie, vergeet de mening van de fans, laten we dé belangrijke vraag stellen waar eigenlijk gewoon de gehele deelname van afhangt:
WAT VINDT ARAN BADE ERVAN?
quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zal ‘m even voor je taggen
@:azijnzeiker
proest.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zal ‘m even voor je taggen
@:azijnzeiker
Geen idee maar als het een soort nummer is dat ze voor 2023 naar geruchten had ingestuurd dan hoop ik van wel.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:23 schreef molloot200 het volgende:
Weten we eigenlijk of Merol dit jaar iets in heeft gestuurd?
Ze had in een Belgische talkshow gezegd dat ze het in 2025 weer zou proberenquote:Op woensdag 27 september 2023 11:23 schreef molloot200 het volgende:
Weten we eigenlijk of Merol dit jaar iets in heeft gestuurd?
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is Joost al officieel deelnemer?
DoReDos vond ik kwalitatief eerlijk gezegd niet slecht, maar goed de jury vond het misschien too much en het liedje was ook weer niet een gevalletje 'wow', het was gewoon erg musicalesque.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zoals bij alles geldt wel dat als een genre goed gedaan wordt, het wel kan scoren. Al hangt het er wel van af wat je onder humor laat vallen. Als je Käärijä, The Roop en Trenuletul meeneemt, kan je zeggen dat er veel potentieel inzit. Maar als je echt puur de kant van het leuk doen opgaat, zoals Mama ¦Č (Kroatië dit jaar), Subwoolfer (Noorwegen 2022) of Doredos (Moldavië 2018, deurenact) lijkt er toch wel een maximum van onderste helft Top 10 bij de televoting en een zeer lage juryscore in te zitten. En het kan ook gewoon helemaal falen, zoals een Jendrik, Citi Zeni (Eat Your Salad) of The Busker.
3FM is ook wel een beetje een wanhopige zender, daar luistert niemand meer naar. Dus zo'n stunt omarmen ze dan ook graag.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000
Als de commissie nog voor iets anders durft te kiezen zou het me echt verbazen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |