Als hij een goed nummer heeft, prima toch? Kijk, als Froukje een nummer instuurt moet ze van mij altijd gekozen worden (al zit ze volgens mij momenteel met een writer's block van hier tot Tokyo) maar stel Joost heeft een absolute knaller... waarom niet, zou ik zeggen. Het probleem is dat je in dat humor-genre wel op een dun lijntje balanceert. Het is al gauw té flauw of té over the top. Daar zijn wij Nederlanders niet zo goed in. Zo effortlessly funny als Daði, dat kunnen wij niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:55 schreef Nexum het volgende:
Joost schrijf ik pertinent af. Dat is precies het type inzending wat ik NIET wil voor Nederland, en ik hou totaal niet van het feit dat hij zich enorm forceert op ons. Dat is gewoon wanhopige energie.
Liever een Naaz/Froukje/Merol/Wies/Sophie Straat achtig type
Ik zie het zo voor me ja, dat we nu niet gewoon iets leuks sturen, maar iets wat té lollig isquote:Op dinsdag 26 september 2023 17:03 schreef Em31 het volgende:
Als overcompensatie voor vorig jaar zie ik Joost nog wel gebeuren ook.
Sophie Straat?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:55 schreef Nexum het volgende:
Joost schrijf ik pertinent af. Dat is precies het type inzending wat ik NIET wil voor Nederland, en ik hou totaal niet van het feit dat hij zich enorm forceert op ons. Dat is gewoon wanhopige energie.
Liever een Naaz/Froukje/Merol/Wies/Sophie Straat achtig type
Een soort Cha cha cha wannabe.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me ja, dat we nu niet gewoon iets leuks sturen, maar iets wat té lollig is
Nou, toevallig heeft Joost wel een hit in heel veel landen met Friesenjung... zelfs zo lang na de release nog. Alleen kan hij het nog een keer? Dat zou wel knap zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
Humor is ook wel lastig te doen voor over een heel continent. Zouden ze onze Flodder/New Kids humor grappig vinden in het buitenland los van België en Duitsland?
+ Scoort dat op het ESF?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, toevallig heeft Joost wel een hit in heel veel landen met Friesenjung... zelfs zo lang na de release nog. Alleen kan hij het nog een keer? Dat zou wel knap zijn.
Spotify:
#14 Estonia
#34 Austria
#36 Germany
#38 Ukraine
#59 Latvia
#60 Belarus
#87 Lithuania
#136 Czech Republic
#148 Switzerland
#153 Slovakia
Zoals bij alles geldt wel dat als een genre goed gedaan wordt, het wel kan scoren. Al hangt het er wel van af wat je onder humor laat vallen. Als je Käärijä, The Roop en Trenuletul meeneemt, kan je zeggen dat er veel potentieel inzit. Maar als je echt puur de kant van het leuk doen opgaat, zoals Mama ¦Č (Kroatië dit jaar), Subwoolfer (Noorwegen 2022) of Doredos (Moldavië 2018, deurenact) lijkt er toch wel een maximum van onderste helft Top 10 bij de televoting en een zeer lage juryscore in te zitten. En het kan ook gewoon helemaal falen, zoals een Jendrik, Citi Zeni (Eat Your Salad) of The Busker.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
Humor is ook wel lastig te doen voor over een heel continent. Zouden ze onze Flodder/New Kids humor grappig vinden in het buitenland los van België en Duitsland?
Ik zal ‘m even voor je taggenquote:Op dinsdag 26 september 2023 19:54 schreef Greys het volgende:
Vergeet de commissie, vergeet de mening van de fans, laten we dé belangrijke vraag stellen waar eigenlijk gewoon de gehele deelname van afhangt:
WAT VINDT ARAN BADE ERVAN?
quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zal ‘m even voor je taggen
@:azijnzeiker
proest.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zal ‘m even voor je taggen
@:azijnzeiker
Geen idee maar als het een soort nummer is dat ze voor 2023 naar geruchten had ingestuurd dan hoop ik van wel.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:23 schreef molloot200 het volgende:
Weten we eigenlijk of Merol dit jaar iets in heeft gestuurd?
Ze had in een Belgische talkshow gezegd dat ze het in 2025 weer zou proberenquote:Op woensdag 27 september 2023 11:23 schreef molloot200 het volgende:
Weten we eigenlijk of Merol dit jaar iets in heeft gestuurd?
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is Joost al officieel deelnemer?
DoReDos vond ik kwalitatief eerlijk gezegd niet slecht, maar goed de jury vond het misschien too much en het liedje was ook weer niet een gevalletje 'wow', het was gewoon erg musicalesque.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zoals bij alles geldt wel dat als een genre goed gedaan wordt, het wel kan scoren. Al hangt het er wel van af wat je onder humor laat vallen. Als je Käärijä, The Roop en Trenuletul meeneemt, kan je zeggen dat er veel potentieel inzit. Maar als je echt puur de kant van het leuk doen opgaat, zoals Mama ¦Č (Kroatië dit jaar), Subwoolfer (Noorwegen 2022) of Doredos (Moldavië 2018, deurenact) lijkt er toch wel een maximum van onderste helft Top 10 bij de televoting en een zeer lage juryscore in te zitten. En het kan ook gewoon helemaal falen, zoals een Jendrik, Citi Zeni (Eat Your Salad) of The Busker.
3FM is ook wel een beetje een wanhopige zender, daar luistert niemand meer naar. Dus zo'n stunt omarmen ze dan ook graag.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000
Als de commissie nog voor iets anders durft te kiezen zou het me echt verbazen
Het zal toch in eerste instantie om het liedje gaan. En als het over 3FM gaat, dan gaat het meestal ook meteen over de luistercijfers. En die zijn zodanig dat de Joost-hype een dikke 17 miljoen Nederlanders waarschijnlijk volledig ontgaan is, dus ik denk niet dat dat veel druk op de commissie oplevert. Het is niet dat Lubach of Vandaag Inside er enthousiast op gesprongen is.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De marketingcampagne doet zodanig zijn werk dat er in mijn ogen geen weg meer terug is. 3FM heeft gisteravond alleen maar Joost gedraaid vanaf 22.00 uur puur om die handtekeningenpetitie te boosten, de teller staat nu op 25000
Het belangrijkste is wel dat Nederland weg beweegt van die inwisselbare Radio 2-muziek. Tenzij er per ongeluk een nieuwe Arcade tussenzit natuurlijk. Maar je kan niet opnieuw aankomen met iets van het niveau Slow Down ofzo, want daar is Europa duidelijk op uitgekeken.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
DoReDos vond ik kwalitatief eerlijk gezegd niet slecht, maar goed de jury vond het misschien too much en het liedje was ook weer niet een gevalletje 'wow', het was gewoon erg musicalesque.
Met humor en flauwigheden moet je geluk hebben dat het aanslaat. Soms verdrinkt het helemaal. Maar goed, mensen zijn denk ik ook wat klaar met het Nederlandse luisterliedje. Dan mag je toch wel eens wat anders proberen. Maar als het over de top humor wordt, dat gaat men niet slikken.
Iedereen tekent een petitie zonder ook maar z'n lied gehoord te hebben. Als de commissie daardoor niets anders meer zou durven kiezen moeten ze Toine er meteen maar weer uit gooien en de hele commissie vervangen of gewoon schrappen want daar heb je dan dus niks meer aan. Dan is het gewoon degene met de beste socials campagne gaat. Dus ik kan me dat niet voorstellen, dat ze onder die druk bezwijken en het lied écht niets meer uitmaakt.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel bang dat veel artiesten het als een soort fait accompli hebben gezien dat Joost gaat, en hebben gedacht: laat maar, ik hoef al niets meer in te sturen.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen tekent een petitie zonder ook maar z'n lied gehoord te hebben. Als de commissie daardoor niets anders meer zou durven kiezen moeten ze Toine er meteen maar weer uit gooien en de hele commissie vervangen of gewoon schrappen want daar heb je dan dus niks meer aan. Dan is het gewoon degene met de beste socials campagne gaat. Dus ik kan me dat niet voorstellen, dat ze onder die druk bezwijken en het lied écht niets meer uitmaakt.
Wél kans dat er sowieso niets beters bij zit natuurlijk. En dan zou de keuze helemaal terecht zijn. Maar kan me niet voorstellen dat ze er een véél beter lied om zouden laten liggen.
Alleen al daarom hoop ik op een andere keuze.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou dan wel dom zijn van die artiesten en songwriters en zou dan niet echt Joost z'n schuld zijn. Als je een goed lied hebt gewoon sowieso insturen. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar door die foto met Donnie 'net het beste liedje gestuurd voor esf met m'n gabber 🤣' neem ik het zelf - wellicht ten onrechte hoor! - nog steeds niet al te serieus, die hype.quote:Op donderdag 28 september 2023 10:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat veel artiesten het als een soort fait accompli hebben gezien dat Joost gaat, en hebben gedacht: laat maar, ik hoef al niets meer in te sturen.
Met het huidige systeem kan je in elk geval beter gaan voor een typisch televote-nummer dan het typische jury-nummerquote:Op donderdag 28 september 2023 09:39 schreef Momo het volgende:
Het is wel vermakelijk zeker als je de daar bent, maar ik denk dat de jury dit niet zo leuk gaat vinden.
Maar goed een keer andersom dan, normaal hebben een jurynummer waar publiek niet zo warm van wordt.
Dit is ongeveer net zo goed voor je street cred als de fractievoorzitter van het CDA die Froukje citeert.quote:
Dit ken echt netquote:
Ik hoorde hier toevallig gister een stukje van op de radio bij mijn oudersquote:
Ik heb ook echt dit gevoelquote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Ik zit ook niet heel erg op Joost te wachten als ik naar zijn andere muziek luister, maaaaarrrr ik zou wel tien keer liever hem zien dan weer een niksig, veilig, middle-of-the-road nummer. Dan maar hakken met Joost, weer eens wat anders op het Songfestival.
Dat is dus ook precies hoe ik erover denk. Ff wat anders.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Ik zit ook niet heel erg op Joost te wachten als ik naar zijn andere muziek luister, maaaaarrrr ik zou wel tien keer liever hem zien dan weer een niksig, veilig, middle-of-the-road nummer. Dan maar hakken met Joost, weer eens wat anders op het Songfestival.
Leuk dat ze wel op een ander moment wil.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Thrts het volgende:
Davina geeft bij Casa di Beau aan dat ze (nog) niet wilt, ze is bang dat het haar carrière gaat kosten als ze laatste wordt. Ze staat er wel voor open om over een paar jaar te gaan,
Oh dat zeker. Dat heb ik ook! Maar niet een puur afgedwongen deelname door veel poeha op de socials. Dus hopelijk zou het dan een kwestie van én een heel tof en anders-dan-anders lied én veel enthousiasme in de media. Niet alleen het laatste.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Daarom mogen we blij zijn dat een Anouk wel de ballen had om te gaan in een tijd waarin bijna heel NL klaar was met t esc.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Thrts het volgende:
Davina geeft bij Casa di Beau aan dat ze (nog) niet wilt, ze is bang dat het haar carrière gaat kosten als ze laatste wordt. Ze staat er wel voor open om over een paar jaar te gaan,
Ja ok, maar Joost is toch niet de enige die dat zou kunnen? Ik kan wel leukere acts bedenken die een keer met iets anders zouden komen dan een veilige Avrotros-ballad.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:49 schreef Em31 het volgende:
Wat een rare redenatie. Zelfs Trijntje treedt nog overal op. Slechter dan Trijntje kan gewoon niet. Ja ok, Mia en Dion misschien, maar Davina heeft al veel meer haar naam gemaakt in Nederland dus als ze flopt op het songfestival kan ze vrolijk de optredens op de lokale braderie blijven doen die ze nu ook al doet.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:23 schreef Thrts het volgende:
De wethouder van cultuur van die tijd is tegenwoordig de commissaris van de Koningquote:Op donderdag 28 september 2023 21:36 schreef TheVulture het volgende:
Dit doet me denken aan Nationale Songfestivals waarbij een Fries liedje wel eens bijna won omdat heel Friesland er massaal achter ging staan.
quote:Evenals vorig jaar komt de gemeente Leeuwarden met een Friestalige inzending voor de voorselectie voor het Nationaal Songfestival op 27 februari. Met het nummer 'Hjir is it begjin' (Hier is het begin) hoopt Gina de Wit met het Nationaal Songfestival mee te doen en in mei voor Nederland op het Eurovisie Songfestival in Zweden uit te komen.
Vorig jaar viel de keus van de jury voor de nationale voorronde op alleen Engelstalige liedjes. Met deze Friese inzending wil Leeuwarden het Friese lied promoten. ,,Het zou een eenmalige actie worden. Omdat er vorig jaar zoveel kritiek was op de keus van het Engelstalige liedje, besloten we het nog eens te proberen'', aldus Leeuwarder wethouder van cultuur Arno Brok.
Gina de Wit heeft drie keer eerder (1989, 1990, 1996) meegedaan met het Nationaal Songfestival - toen met Nederlandstalige nummers. ,,Ik denk dat ik deze keer wél win, omdat dit simpelweg het beste nummer is waarmee ik ooit heb meegedaan. Ik hoop dat dit mijn grote doorbraak wordt'', zei De Wit. De artieste heeft het nummer zelf geschreven en gecomponeerd. Al eerder schreef ze liedjes voor Ruth Jacott en Willeke Alberti. Ook zong ze bij Herman Brood en Gruppo Sportivo.
https://www.trouw.nl/home(...)stivallied~bf6ef101/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |