abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210352117
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet iedereen, lang niet iedereen in de bijstand, is arbeidsongeschikt.
Er is op dit moment werk voor iedereen die kan werken. Maar ik heb de indruk dat men het thuis zijn wel prettig vindt, maar wel graag met meer geld.

Doe je die bijstand omhoog, dan moet ook het minimumloon omhoog om werken lonend te houden, dan moeten ook de andere uitkeringen omhoog, omdat die aan het minimumloon gekoppeld zijn. En dan moet dus elk inkomen omhoog omdat de ene nu eenmaal een hogere functie heeft dan de andere en het ook moet lonen om daar voor door te leren.
Gevolg is dat er weer een ongelijkheid is en het gezeik opnieuw begint, omdat sommigen wat meer te besteden hebben dan anderen en dat is niet eerlijk, oh nee.
Klopt maar sommige users gooien iedereen op 1 hoop en gooien daar hun oordeel over los dat is iets wat ik niet eerlijk vind
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:17:27 #242
3542 Gia
User under construction
pi_210352145
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
Er vreten iedere maand zeker 3 bijstandsuitkeringen mee van mijn salaris, ik voel me totaal niet aangesproken met je ik en stik verhaal. Zou ook niet willen ruilen, laat dat duidelijk zijn.
Maar ik vertik het om nog meer af te moeten dragen voor een grote groep die de hele dag niks uitvoert maar kennelijk toch naar de bioscoop of op vakantie moet.
Als het bij die 5 of 10 procent terecht komt die echt niks kan zou ik er anders over denken.
Daarom zou er of een basisinkomen moeten komen, of een apart soort bijstand voor mensen die echt niet kunnen werken.
Voor gezonde mensen hoeft wmb de bijstand niet omhoog. De bijstand is om van te leven, niet om van te genieten.
pi_210352148
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
Er vreten iedere maand zeker 3 bijstandsuitkeringen mee van mijn salaris, ik voel me totaal niet aangesproken met je ik en stik verhaal. Zou ook niet willen ruilen, laat dat duidelijk zijn.
Maar ik vertik het om nog meer af te moeten dragen voor een grote groep die de hele dag niks uitvoert maar kennelijk toch naar de bioscoop of op vakantie moet.
Als het bij die 5 of 10 procent terecht komt die echt niks kan zou ik er anders over denken.
Ik hoef niet naar de bios of op vakantie dat is luxe, een keer een zakje chips bij de tv maakt me al blij alleen wordt dit steeds duurder en moeilijker gemaakt waardoor mensen echt ongelukkig worden
pi_210352196
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet iedereen, lang niet iedereen in de bijstand, is arbeidsongeschikt.
Dat zeg je wel, maar uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 80% van de Bijstandsgerechtigden kampt met een arbeidsbeperking. Dus dat scheelt niet veel met vrijwel iedereen.

Ik zal kijken of ik dat Volkskrant artikel hierover nog kan terugvinden.

Het is sowieso verklaarbaar omdat sinds 2015 vrijwel iedereen met een arbeidsbeperking in de Bijstand terecht komt in plaats van Wajong of Wia.

Ik kan blijkbaar niet genoeg benadrukken hoe groot die groep is want blijkbaar blijft het stereotype beeld van de Bijstandspopulatie nogal hardnekkig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210352199
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat het ook weer makkelijk roepen is dat ze dan maar moeten gaan werken, maar een groot deel van de mensen in de bijstand is arbeidsongeschikt zonder recht te hebben op WAO of WIA omdat ze niet in loondienst waren toen ze arbeidsongeschikt werden, maar in alle voorbeelden die mensen geven doet men wel graag alsof die mensen de goedkoopste zorgverzekering maar moeten nemen, dat het gros van de zorg die ze nodig hebben dan niet meer gedekt is doet er kennelijk niet toe.
Ik gaf dat ook al aan. Mensen met een zeer laag inkomen zijn meestal ook slecht verzekerd. Mocht er dan iets gebeuren kom je al helemaal in de ellende terecht. Slecht verzekerd om de vaste lasten te drukken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:22:10 #246
3542 Gia
User under construction
pi_210352201
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik hoef niet naar de bios of op vakantie dat is luxe, een keer een zakje chips bij de tv maakt me al blij alleen wordt dit steeds duurder en moeilijker gemaakt waardoor mensen echt ongelukkig worden
Eigenlijk is het hebben van een tv en computer al een luxe waar je gelukkig van zou moeten worden. Dat wordt tegenwoordig als de normaalste zaak van de wereld gezien, maar dat kost ook geld. En zo schuift dat steeds meer op. Zoals ik zeg: Bijstand is om te overleven, niet om van te genieten. Dan ga je maar werken, er is werk zat. En nogmaals, dan heb ik het niet over arbeidsongeschikten in de bijstand; daar mag wmb een toeslag of zo voor komen, om eens iets te kunnen doen wat werkenden wel kunnen.
pi_210352229
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Eigenlijk is het hebben van een tv en computer al een luxe waar je gelukkig van zou moeten worden. Dat wordt tegenwoordig als de normaalste zaak van de wereld gezien, maar dat kost ook geld. En zo schuift dat steeds meer op. Zoals ik zeg: Bijstand is om te overleven, niet om van te genieten. Dan ga je maar werken, er is werk zat. En nogmaals, dan heb ik het niet over arbeidsongeschikten in de bijstand; daar mag wmb een toeslag of zo voor komen, om eens iets te kunnen doen wat werkenden wel kunnen.
Tv, computer en of laptop noem ik in deze tijd al geen luxe meer. Net zoals een mobiele telefoon. Het zijn noodzakelijke objecten om überhaupt te kunnen meedraaien in de maatschappij. En nee gelukkiger ben ik niet geworden van een mobieltje of pc, maar het is een noodzaak geworden.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:25:44 #248
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210352244
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 19:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Had dat dan ook genoemd in plaats van alleen de bijstandsmoeders aan te vallen
Moet men u dan werkelijk alles voorkauwen?
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210352246
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Voor gezonde mensen hoeft wmb de bijstand niet omhoog. De bijstand is om van te leven, niet om van te genieten.
Oorspronkelijk was de bedoeling dat de Bijstand ook wat ruimte moest bieden voor wat ontspanning. Genieten hoort ook bij het leven.
Een beetje ruimhartigheid zou veel mensen een stuk meer ademruimte geven denk ik, wat weer zorgt voor meer rust en flexibiliteit lijkt mij. Goed voor de rehabilitatie op langere termijn.

Het is allemaal zo Penny wise, pound foolish.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210352248
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Computer en of tv hoort bij de eerste levensbehoefte
pi_210352261
quote:
15s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:25 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Moet men u dan werkelijk alles voorkauwen?
Ga maar lekker borrelen op de Zuidas met je rijke vriendjes joh
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:27:26 #252
3542 Gia
User under construction
pi_210352262
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat zeg je wel, maar uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 80% van de Bijstandsgerechtigden kampt met een arbeidsbeperking. Dus dat scheelt niet veel met vrijwel iedereen.

Ik zal kijken of ik dat Volkskrant artikel hierover nog kan terugvinden.

Het is sowieso verklaarbaar omdat sinds 2015 vrijwel iedereen met een arbeidsbeperking in de Bijstand terecht komt in plaats van Wajong of Wia.

Ik kan blijkbaar niet genoeg benadrukken hoe groot die groep is want blijkbaar blijft het stereotype beeld van de Bijstandspopulatie nogal hardnekkig.
Met een arbeidsbeperking kun je misschien niet elk beroep uitoefenen, maar zijn er wel beroepen die je wel zou kunnen doen. Je maakt mij niet wijs dat 80% van de bijstandsgerechtigden dusdanig arbeidsbeperkt is, dat ze echt niets kunnen.

Ik ben 80/100 afgekeurd en kan vanalles, alleen niet buitenshuis, en dan houdt het wel op, omdat je geen telewerk krijgt. Vaak genoeg pogingen gedaan, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ben nu bijna 60, dus probeer het ook niet meer.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:30:22 #253
3542 Gia
User under construction
pi_210352303
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oorspronkelijk was de bedoeling dat de Bijstand ook wat ruimte moest bieden voor wat ontspanning. Genieten hoort ook bij het leven.
Een beetje ruimhartigheid zou veel mensen een stuk meer ademruimte geven denk ik, wat weer zorgt voor meer rust en flexibiliteit lijkt mij. Goed voor de rehabilitatie op langere termijn.

Het is allemaal zo Penny wise, pound foolish.
Maar dan moet dus alles omhoog. En dan kan die minimumloner toch nog steeds net wat meer dan die bijstandsgerechtigde, en dan moeten ze dat ook weer kunnen, omdat het anders niet eerlijk is. En zo blijf je bezig.
Er is een grens aan wat je van bijstand moet kunnen doen.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:31:53 #254
3542 Gia
User under construction
pi_210352316
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Computer en of tv hoort bij de eerste levensbehoefte
En af en toe een bioscoopje, een etentje, 's zomers op een terrasje zitten, waar de consumpties niet meer te betalen zijn, voor niemand, maar de bijstandsgerechtigde moet dat kunnen.
pi_210352319
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Met een arbeidsbeperking kun je misschien niet elk beroep uitoefenen, maar zijn er wel beroepen die je wel zou kunnen doen. Je maakt mij niet wijs dat 80% van de bijstandsgerechtigden dusdanig arbeidsbeperkt is, dat ze echt niets kunnen.

Ik ben 80/100 afgekeurd en kan vanalles, alleen niet buitenshuis, en dan houdt het wel op, omdat je geen telewerk krijgt. Vaak genoeg pogingen gedaan, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ben nu bijna 60, dus probeer het ook niet meer.
Ik ben ook helemaal afgekeurd maar werk nog 6 uur in de week plus 3 uur vrijwilligerswerk dus ik hoor sowieso niet categorie van mensen die niks uitvreten en niks willen
pi_210352320
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh je kampt zelf met een arbeidsbeperking maar de empathie naar anderen ontbreekt volledig.

Uit ervaring weet ik dat voor veel mensen met een arbeidsbeperking wat flexibiliteit en meedenken van een werkgever nodig is. Maar die wil ontbreekt simpelweg bij de meeste bedrijven. Ondanks dat er diverse regelingen bestaan om het aannemen van deze doelgroep (financieel) aantrekkelijker te maken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:32:59 #257
3542 Gia
User under construction
pi_210352323
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ben ook helemaal afgekeurd maar werk nog 6 uur in de week plus 3 uur vrijwilligerswerk dus ik hoor sowieso niet categorie van mensen die niks uitvreten en niks willen
Ik doe ook vrijwilligerswerk.
pi_210352338
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]
En af en toe een bioscoopje, een etentje, 's zomers op een terrasje zitten, waar de consumpties niet meer te betalen zijn, voor niemand, maar de bijstandsgerechtigde moet dat kunnen.
Heel af en toe, en dan praat ik over 1 keer in de 3 maanden bijvoorbeeld een extraatje die bijna iedereen wel doet, en dat hoeft niet overdreven luxe te zijn maar gewoon wat ontspannends
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:37:11 #259
3542 Gia
User under construction
pi_210352359
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh je kampt zelf met een arbeidsbeperking maar de empathie naar anderen ontbreekt volledig.
Nee hoor, heb steeds onderscheid gemaakt tussen gezond of arbeidsongeschikt in de bijstand.
quote:
Uit ervaring weet ik dat voor veel mensen met een arbeidsbeperking wat flexibiliteit en meedenken van een werkgever nodig is. Maar die wil ontbreekt simpelweg bij de meeste bedrijven. Ondanks dat er diverse regelingen bestaan om het aannemen van deze doelgroep (financieel) aantrekkelijker te maken.
Klopt, daar zou wat meer aandacht voor moeten komen, inderdaad. Feit blijft dat velen dan, in principe, wel zouden kunnen werken, maar het vaak al niet proberen.

Ik ken in mijn eigen familie 3 voorbeelden van mensen die, voorheen, een wajong zouden hebben gekregen, maar die nu gewoon fulltime werken, zelfs in ploegen. Alledrie onder de 30. Dus, gelukkig lijkt er wel wat te veranderen. Voor alledrie wordt er door de werkgever meegedacht en is er begrip voor hun aandoening als het eens een keertje wat minder goed gaat.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:38:16 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210352370
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik doe ook vrijwilligerswerk.
Nou gelukkig maar, en als jij het kunt dan kan iedereen in de bijstand het ook, zelfs als ze volledig arbeidsongeschikt zijn.

Je vergeet alleen even wat het met je doet als je altijd net te weinig hebt om van rond te komen, als je altijd geldzorgen hebt.

En met een WAO-uitkering en een partner met een goed salaris heb je die waarschijnlijk niet, terwijl je arbeidsongeschikte tegenhanger in de bijstand al jaren net niet rond kan komen en dat geestelijk slopend is.

Maar dat doet er allemaal niet toe, als jij het kunt dan kunnen anderen het ook, want jij bent jouw referentiekader.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210352398
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Heel af en toe, en dan praat ik over 1 keer in de 3 maanden bijvoorbeeld een extraatje die bijna iedereen wel doet, en dat hoeft niet overdreven luxe te zijn maar gewoon wat ontspannends
Ik gun iemand in de bijstand wel wat ontspanning. Waarom zou iemand in de bijstand niet eens een keertje met de kinderen mogen ontspannen. In de bijstand of werken is sowieso al een groot verschil. Werken geeft je toch meer ruimte om je te ontwikkelen en bepaalde vrijheden. Bovendien ga ik ervan uit dat als je werkt ook gezond bent. En dat alleen al is oh zo belangrijk.

En ik baal ook wel dat het minimumloon en alle subsidies het vaak oneerlijk maken. Maar voor een kleine groep echte klaplopers moeten we niet onze verzorgingsstaat laten afbreken.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:42:33 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210352422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 15:18 schreef torentje het volgende:
Mensen die van een uitkering moeten zien te overleven, hoeven dus geen geld te hebben voor ontspanning en persoonlijke verzorging?
Alles wat het leven draaglijk maakt, moeten zij dus maar achterwege laten?
gokken is geen peroonlijke ontspanning
gokken is erg dom
roken ook niet
drinken ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:42:46 #263
3542 Gia
User under construction
pi_210352428
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou gelukkig maar, en als jij het kunt dan kan iedereen in de bijstand het ook, zelfs als ze volledig arbeidsongeschikt zijn.

Je vergeet alleen even wat het met je doet als je altijd net te weinig hebt om van rond te komen, als je altijd geldzorgen hebt.

En met een WAO-uitkering en een partner met een goed salaris heb je die waarschijnlijk niet, terwijl je arbeidsongeschikte tegenhanger in de bijstand al jaren net niet rond kan komen en dat geestelijk slopend is.

Maar dat doet er allemaal niet toe, als jij het kunt dan kunnen anderen het ook, want jij bent jouw referentiekader.
Er is tegenwoordig goede begeleiding mogelijk vanuit gemeentelijke initiatieven, waarmee mensen aan een baan geholpen kunnen worden. Punt is dat veel mensen dat gewoon niet willen, omdat ze voor 150 euro meer niet 30 uur per week willen werken. Ze willen voor die 30 uur een uurloon ontvangen, bovenop hun bijstand, anders is het niet eerlijk.

Daarom, basisinkomen!
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:45:27 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210352452
Ik vind het ook lekker makkelijk om te stellen dat mensen in de bijstand vooral niet willen.

Als je met een parttime baan al boven bijstand uit kunt komen, en als alleenstaande ouder gaat dat met de IACK vrij snel, dan zit je met een inkomen uit arbeid dat net boven bijstandsniveau is zoveel ruimer dan in de bijstand, terwijl je recht op toeslagen amper wijzigt, dat het bizar is om te denken dat mensen zich voor de lol aan de Gestapo van de Sociale Dienst blijven onderwerpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210352489
Ik werk niet voor het geld, wat ik verdien word toch grotendeels weer opgeslokt maar ik vind het fijn werk , ik ben blij nog iets te kunnen te betekenen voor de maatschappij en je hebt meer sociale contacten, ik ben de deur uit dat vind k persoonlijk belangrijker dan geld
pi_210352509
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is tegenwoordig goede begeleiding mogelijk vanuit gemeentelijke initiatieven, waarmee mensen aan een baan geholpen kunnen worden. Punt is dat veel mensen dat gewoon niet willen, omdat ze voor 150 euro meer niet 30 uur per week willen werken. Ze willen voor die 30 uur een uurloon ontvangen, bovenop hun bijstand, anders is het niet eerlijk.

Daarom, basisinkomen!
Geef ze eens ongelijk...30 uur werken voor 150 of lekker chillen voor 150 minder. Das gewoon een rekensom, hoef je niet eens lui voor te zijn.

Zijn dan vaak ook niet de meest interessante banen met doorgroei mogelijkheden.
pi_210352539
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is toch al een tijdje zo dat slechts de rijken en de hogere inkomens voldoende tijd en geld hebben voor dergelijke ontspanning?
De schrijnende gevallen die geïndiceerd zijn voor de voedselbank hebben die ontspanning niet.
Ik vraag me af hoeveel sommige van jullie betaald krijgen van de rijken of hogere inkomens om dat soort commentaren te geven op mensen die veel goeds wensen voor iedereen?
Het is niet zo zwart/wit zoals jij het stelt. Jan Modaal kan zich over het algemeen nog best wel een etenje of biosje permiteren maar door het sociaal stelsel zo ruimhartig te maken dat dat ook de norm voor de minima wordt lijkt me absurd. Dan kunnen binnenkort inderdaad alleen nog de zogenoemde uitkeringsminima en rijken zich dat veroorloven en kan de werkende Jan Modaal ondertussen naar de pomp lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 20-08-2023 12:03:30 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 20 augustus 2023 @ 12:17:31 #268
3542 Gia
User under construction
pi_210352810
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:52 schreef descon het volgende:

[..]
Geef ze eens ongelijk...30 uur werken voor 150 of lekker chillen voor 150 minder. Das gewoon een rekensom, hoef je niet eens lui voor te zijn.

Zijn dan vaak ook niet de meest interessante banen met doorgroei mogelijkheden.
Nee, maar dan werk je wel voor je inkomen. Het moet totaal ook wel minimaal het minimumloon zijn voor 30 uur werk.

Je kunt niet verlangen dat je als bijstandsgerechtigde meer verdient voor 30 uur werken als een ander die niet vanuit de bijstand komt.

Voorbeeld: De bijstand is nu 1155 voor een alleenstaande en 1651 voor een stel.
Minimumloon voor 30 uur werken komt ongeveer neer op 1420. Dus 1 van dat stel zou al voor niets moeten willen werken, want die hebben nu al meer. Die alleenstaande zou voor 30 uur werken dus zo'n 265 euro extra moeten kunnen krijgen. Maar dat vindt men niet genoeg. Daarbij kan dat dan inhakken op de toeslagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gia op 20-08-2023 12:22:39 ]
pi_210352934
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, maar dan werk je wel voor je inkomen. Het moet totaal ook wel minimaal het minimumloon zijn voor 30 uur werk.

Je kunt niet verlangen dat je als bijstandsgerechtigde meer verdient voor 30 uur werken als een ander die niet vanuit de bijstand komt.

Minimumloon voor 30 uur werken komt ongeveer neer op 1420. Dus 1 van dat stel zou al voor niets moeten willen werken, want die hebben nu al meer. Die alleenstaande zou voor 30 uur werken dus zo'n 265 euro extra moeten kunnen krijgen. Maar dat vindt men niet genoeg.
Dan heb je het over alleenstaanden. Dat is sowieso een groep die niet te benijden valt. Of die nu werken of niet. Maar een koppel beide met het minimumloon of een stel in de bijstand is toch gelijk een andere situatie. Heb ik het niet eens over die molen van het UWV.
pi_210352972
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Minimumloon voor 30 uur werken komt ongeveer neer op 1420. Dus 1 van dat stel zou al voor niets moeten willen werken, want die hebben nu al meer. Die alleenstaande zou voor 30 uur werken dus zo'n 265 euro extra moeten kunnen krijgen. Maar dat vindt men niet genoeg.
Maar als je door te gaan werken minder aan 'toeslagen' krijgt dan is 'gaan werken' ook weer minder aantrekkelijk.

Geen idee of dat zo is overigens. Dat maakt dat hele toeslagensysteem dan ook zo onoverzichtelijk.

Ik pleit er dan ook voor om alle toeslagen af te schaffen. Dat is alleen maar symptoombestrijding ipv dat uitkeringen structureel goed aangepakt worden.

Een basisinkomen is dan misschien niet zo'n gek idee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')