Ja, maar mijn punt was: indien je niet werkt, zou je kunnen zeggen dat je daar dan je tijd in steekt. Of je moet ontzettend veel andere belangrijke zaken te doen hebben, prima mogelijk hoor. Een argument voor tijdswinst is vaak dat je die tijd ergens anders voor nodig hebt. "Het is korter met de auto" is an sich geen argument.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:46 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Oh oke, en afspraken waar je elders op tijd moet zijn ook niet? Of familie die 40 kilometer verderop woont en daarmee het contact wilt behouden? Ja joh alles met de bus. In jouw realiteit misschien. In de mijne is dat een halve dag of langer onderweg dankzij brakke verbindingen voor iets waar je met de auto in het uur terecht kunt.
Je hoeft je helemaal niet aan te passen van mij. Als jij het kunt betalen, prima. Ik weet ook niet wat je ziektebeeld is.quote:Wat heb ik met andere mensen te maken? Delen die andere mensen mijn ziektebeeld? Nee dat doen ze niet.
Moet ik me dan aan hen gaan aanpassen omdat zij werken ? Ik verdom het.
Dat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je gezondheid heb je niet voor het uitkiezen. Daar zit ook mijn grootste angst.
De hele bureaucratie rondom uitkeringen en toeslagen is grotendeels onnodig; in plaats van met geld te schuiven richting mensen in de bijstand kan hun zorgverzekering bijv. rechtstreeks betaald worden, er kunnen voedselbonnen aan hen verstrekt worden enz. Daarmee verklein je de kans op verbrassen van het geld en er kan bovendien flink bespaard worden op het ambtenarenapparaat wat zich bezig houdt met het hele uitkeringen- en toeslagen circus.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:09 schreef JimmyJames het volgende:
BTW verlagen ipv nieuwe bureaucratieverhogende maatregelen.
Er zijn zoveel factoren waar je niet eens aan denkt totdat je er zelf mee te maken krijgt. Een gezin waarbij man of vrouw plots komt te overlijden kan al voor armoede zorgen. Je kunt je verzekeren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:10 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat.
Een ongeluk of ziekte kan plotseling álles op zijn kop zetten.
Wat een onzin reactie. Het is om meerdere redenen voor veel mensen prima idee om eens naar hun energieverbruik te kijken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:06 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Goed idee.
Misschien kunnen ze ook een volkstuintje nemen, kunnen ze op groente besparen,
Of minder eten , kan je ook veel op besparen.
De hond en de kat kun je in het bos vastbinden, ook een mooie besparing.
Hebben deze mensen eigenlijk wel internet, hup anders ook dat eruit.
(/s)
Laten we de hypotheekrenteaftrek en alle subsidies ook maar in voedselbonnen uitkeren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:16 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De hele bureaucratie rondom uitkeringen en toeslagen is grotendeels onnodig; in plaats van met geld te schuiven richting mensen in de bijstand kan hun zorgverzekering bijv. rechtstreeks betaald worden, er kunnen voedselbonnen aan hen verstrekt worden enz. Daarmee verklein je de kans op verbrassen van het geld en er kan bovendien flink bespaard worden op het ambtenarenapparaat wat zich bezig houdt met het hele uitkeringen- en toeslagen circus.
Met de mentalteit veranderen ga ik niet minder verdienen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:43 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb het over de mentaliteit.
Of we schieten ze dood of verwerken ze tot hondebrokken, om me maar op jouw "niveau" van discussiëren te begeven.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:23 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Laten we de hypotheekrenteaftrek en alle subsidies ook maar in voedselbonnen uitkeren.
Misschien kunnen alle mensen die subsidie slurpen een button gaan dragen, zodat we deze mensen beter kunnen herkennen in het openbaar
Sommigen vinden dat ze dan in een hemel leven en workaholics vinden dat een hel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De hele dag thuis zitten is geen ontspanning?
Dat zullen ze vast nog niet gedaan hebben, mensen die moeilijk rond komen zijn allemaal achterlijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een onzin reactie. Het is om meerdere redenen voor veel mensen prima idee om eens naar hun energieverbruik te kijken.
Weet jij veel of ze dat nog niet gedaan hebben. Daar heb je geen bron voor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat zullen ze vast nog niet gedaan hebben, mensen die moeilijk rond komen zijn allemaal achterlijk.
Ik probeer net als jij met goede oplossingen te komen, maar dit soort oplossingen gaat mij net een ietsepietsje te verquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Of we schieten ze dood of verwerken ze tot hondebrokken, om me maar op jouw "niveau" van discussiëren te begeven.
Het overgrote deel van de mensen/gezinnen die ik begeleid als budgethulp bij de gemeente zijn idd niet achterlijk, maar hebben toch nooit echt gekeken naar hun verbruik. Laat staan er iets aan proberen te doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat zullen ze vast nog niet gedaan hebben, mensen die moeilijk rond komen zijn allemaal achterlijk.
Klepper kent alle steuntrekkers persoonlijk en weet daarom dan ook dat het stuk voor stuk allemaal goudeerlijke bijstandsmoekes betreft en er in Nederland überhaupt geen bijstandsfraude voor komt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weet jij veel of ze dat nog niet gedaan hebben. Daar heb je geen bron voor.
Alsof er in de top bij de grootverdieners nooit gefraudeerd word wat een onzin zeg, dit soort dingen bedoel ik dus, om te kotsen!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:34 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Klepper kent alle steuntrekkers persoonlijk en weet daarom dan ook dat het stuk voor stuk allemaal goudeerlijke bijstandsmoekes betreft en er in Nederland überhaupt geen bijstandsfraude voor komt.
Heb jij een bron van hoeveel mensen die daar nog nooit hebben gekeken dan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weet jij veel of ze dat nog niet gedaan hebben. Daar heb je geen bron voor.
Schrijf ik ergens dat we de graaiende top maar ongemoeid moeten laten?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:37 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Alsof er in de top bij de grootverdieners nooit gefraudeerd word wat een onzin zeg, dit soort dingen bedoel ik dus, om te kotsen!!
Had dat dan ook genoemd in plaats van alleen de bijstandsmoeders aan te vallenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:39 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Schrijf ik ergens dat we de graaiende top maar ongemoeid moeten laten?
Jij ziet dan ook alleen de mensen die in echt zware problemen zijn gekomen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de mensen/gezinnen die ik begeleid als budgethulp bij de gemeente zijn idd niet achterlijk, maar hebben toch nooit echt gekeken naar hun verbruik. Laat staan er iets aan proberen te doen.
Als je onwetend bent of het je niet echt boeit of het gewoon niet snapt, ben je niet meteen compleet achterlijk.
Er valt echt wel winst te behalen hoor.
Uhm nee. Het is budgethulp, geen budgetbeheer. Deze mensen zitten niet in zware problemen. Dit is juist hulp om ervoor te zorgen dat die zware problemen er (hopelijk) nooit komen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:47 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jij ziet dan ook alleen de mensen die in echt zware problemen zijn gekomen.
Mensen die het zelf nog net op het randje leven en alles zelf oplossen die zie je niet
Wat bij jou voorbijkomt lijkt mij niet een hele representatieve weergave van alle mensen die nu al op het randje leven.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:06 schreef Klepper272 het volgende:
De hond en de kat kun je in het bos vastbinden, ook een mooie besparing.
Het gros van de mensen die tegen de armoedegrens aan leven hebben geen adviezen van advieshulp nodig, die halen ze hier wel van het fokforum.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Uhm nee. Het is budgethulp, geen budgetbeheer. Deze mensen zitten niet in zware problemen. Dit is juist hulp om ervoor te zorgen dat die zware problemen er (hopelijk) nooit komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |