Het gaat me niks aan, het interesseert me verder ook geen reet wat je doet. Ik reageer alleen op jouw motivatie waarom je een auto hebt i.t.t. gebruik maken van het OV. Ik vind daar namelijk geen enkele noodzaak uit spreken, maar je doet het voorkomen alsof die noodzaak er wel is. Dat is alles.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Opvallend dat iemand in de bijstand of andere uitkering ontvangt zich altijd moet verhalen tegenover iemand die daar niet in zit. Het is niet de standaard, dat klopt. Heeft het te maken met groepsgevoel?
[..]
Kijk, weer zo'n reply. Wat gaat jou het aan dat ik een auto heb?
Wat is daar belachelijk aan, als de thermostaat op 17 graden staat kan die idd gerust naar 12 graden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:21 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Waarom wordt alles in het belachelijke getrokken? Je kan best minderen met je energie. Je hoeft niet elke dag je verwarming op standje Aruba bij de eerste de beste windvlaag in de herfst tot en met April het jaar erop dat de eerste zonnestralen weer doorkomen.
En je word ook schoon met een douche van enkele minuten ipv een half uur.
Echt, het kan allemaal best zonder direct in de armoede te glijden maar dan moet je ook willen.
Douchen?? Alleen met Kerst johquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Wat is daar belachelijk aan, als de thermostaat op 17 graden staat kan die idd gerust naar 12 graden.
Een half uur onder de douche , gewoon wekelijks 5 minuten.
Je trekt het zelf ook wel in het belachelijke nu, hequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:21 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Waarom wordt alles in het belachelijke getrokken? Je kan best minderen met je energie. Je hoeft niet elke dag je verwarming op standje Aruba bij de eerste de beste windvlaag in de herfst tot en met April het jaar erop dat de eerste zonnestralen weer doorkomen.
Echt, het kan allemaal best zonder direct in de armoede te glijden maar dan moet je ook willen.
De hele dag thuis zitten is geen ontspanning?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:18 schreef torentje het volgende:
Mensen die van een uitkering moeten zien te overleven, hoeven dus geen geld te hebben voor ontspanning en persoonlijke verzorging?
Alles wat het leven draaglijk maakt, moeten zij dus maar achterwege laten?
Internet abbo en halve liters schultenbrau hakt er qua financien behoorlijk in.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De hele dag thuis zitten is geen ontspanning?
Nou met die verwarming zag ik van de winter ook hier op fok schrijnende verhalen. In huis (niet slaapkamer) een vijftien graden of kouder. Wellicht zijn het de excessen en soms overdreven, maar of er veel mensen even kunnen bezuinigen daar ben ik wel benieuwd naar of dat realistisch isquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:21 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Als je geen hobbies hebt niet nee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Absoluut nietquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik probeer nog tips te geven, je hond of kat vastbinden in het bos hoort daar niet bij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je trekt het zelf ook wel in het belachelijke nu, he
En blijkbaar kan het wel. Als ik dat kan, dan ben ik 100% ook niet de enige die dat kan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vaste lasten van 900 euro is wel heel erg weinig.
Hoe dan ook, het aantal mensen die in armoede geraken in Nederland neemt toe. En dat is een probleem. Het geeft aan dat de groep middenklasse steeds kleiner zal worden.
Ik bezuinig op geen enkele noodzakelijke dingen, zoals je zelf al zegt: Het zijn noodzakelijke dingen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:15 schreef torentje het volgende:
Jouw verhaal is juist, als men op veel noodzakelijke dingen doet bezuinigen en geen pech heeft met gebruiksartikelen.
Nou dat vind je eigenlijk alleen maar in de Randstad.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:21 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Met verstedelijkt bedoel ik wanneer de dorpen opgeslokt zijn door steden en veranderd zijn in wijken. Ik lees net dat het wat anders betekent, namelijk het steevast opslokken van gebieden om ze als uitbreiding van de stad bewoonbaar voor mensen te maken.
Keus, met dit aanbod in huurhuizen?
Bij mij is niet alles op loop en fietsafstand beschikbaar (minder dan een uur reistijd) en dus heb ik een auto.
Dat was Wilma met d' r omgekeerde bloempotten en die d r gas zelf maar dicht draaide.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou met die verwarming zag ik van de winter ook hier op fok schrijnende verhalen. In huis (niet slaapkamer) een vijftien graden of kouder. Wellicht zijn het de excessen en soms overdreven, maar of er veel mensen even kunnen bezuinigen daar ben ik wel benieuwd naar of dat realistisch is
Tja, als de kinderen er eenmaal zijn kun je ze moeilijk aan een boom in het bos vastbinden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:19 schreef RamboDirk het volgende:
Zou het kunnen helpen geen of weinig kinderen te nemen als je het eigenlijk niet kan betalen?
Het enige wat mij gunstig lijkt voor iedereen is de drempel voor de voedselbank te verlagen.
Deze mensen maar weer meer geld in het vuistje geven gaat echt niet helpen.
Wat mij vooral opvalt is dat mensen zoals jij alles maar aangrijpen om een kabinet aan te vallen, om naar geld te kunnen graaien om zo maar meer geld te kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:25 schreef Cupfighter het volgende:
In elk topic over dit onderwerp valt me op hoe weinig inlevingsvermogen er is, vooral van de VVD figuren die zelf geen enkele problemen hebben qua financiën, nogmaals niet elke laag betaalde kan niet met geld omgaan, boodschappen halen is een hel bij welke winkel dan ook en het einde is niet in zicht, bij elke scheet wordt er weer wat duurder
Mooi zo.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:35 schreef Scjvb het volgende:
Er wordt reeds een tandje bijgezet voor meer serieuze gevallen: Rutte: voorkomen dat aantal mensen in armoede toeneemt
[ afbeelding ]
Dat is idd schrijnend dat dat zover heeft kunnen komen in het rijke Nederland.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou met die verwarming zag ik van de winter ook hier op fok schrijnende verhalen. In huis (niet slaapkamer) een vijftien graden of kouder. Wellicht zijn het de excessen en soms overdreven, maar of er veel mensen even kunnen bezuinigen daar ben ik wel benieuwd naar of dat realistisch is
In plaats van tegen de muren op te lopen had 'ie beter naar buiten kunnen lopen en de natuur in kunnen gaan, dat is goed voor zowel je fysieke als je mentale gezondheid. Toen ik jaren geleden zelf overspannen thuis zat heb ik vaak urenlange wandelingen door de natuur gemaakt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Als je geen hobbies hebt niet nee.
Mijn broer heeft een half jaar jaar overspannen thuis gezeten en had geen hobbies,
Die liep op een gegeven moment tegen de muren op.
En in een stressvolle thuissituatie (schulden, ziekte, whatever, is thuis zitten geen ontspanning.
Hij heeft destijds uiteindelijk besloten om zijn tuin aan te pakken, en is toen van tuinieren gaan houdenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In plaats van tegen de muren op te lopen had 'ie beter naar buiten kunnen lopen en de natuur in kunnen gaan, dat is goed voor zowel je fysieke als je mentale gezondheid. Toen ik jaren geleden zelf overspannen thuis zat heb ik vaak urenlange wandelingen door de natuur gemaakt.
Dan heeft de ellende uiteindelijk toch nog iets goeds opgeleverd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:44 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij heeft destijds uiteindelijk besloten om zijn tuin aan te pakken, en is toen van tuinieren gaan houden
Heeft nou een hele mooie tuin.
Je gezondheid heb je niet voor het uitkiezen. Daar zit ook mijn grootste angst.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:46 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Oh oke, en afspraken waar je elders op tijd moet zijn ook niet? Of familie die 40 kilometer verderop woont en daarmee het contact wilt behouden? Ja joh alles met de bus. In jouw realiteit misschien. In de mijne is dat een halve dag of langer onderweg dankzij brakke verbindingen voor iets waar je met de auto in het uur terecht kunt.
[..]
Wat heb ik met andere mensen te maken? Delen die andere mensen mijn ziektebeeld? Nee dat doen ze niet.
Moet ik me dan aan hen gaan aanpassen omdat zij werken ? Ik verdom het.
En mensen met mentale problemen die het allemaal niet overzien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind de afgelopen kabinetten rampzalig voor de mensen die het moeilijk hebben, los daarvan hebben mensen hun eigen verantwoordelijkheid en moeten ze bezuinigen op bijvoorbeeld roken daar ben ik het helemaal mee eens maar er zijn ook genoeg mensen die zuinig leven en dan het nog moeilijk hebben en daar doel ik op, het wordt die mensen steeds lastiger gemaakt door echt bijna alles duurder te makenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat mensen zoals jij alles maar aangrijpen om een kabinet aan te vallen, om naar geld te kunnen graaien om zo maar meer geld te kunnen krijgen.
En dat wij als Nederlanders maar meer meer meer moeten hebben ipv op te letten.
Niet iedereen kan met geld omgaan? Wiens probleem is dat dan? Moeten alle belastingbetalers maar betalen voor al die mafketels die voor honderden euro's roken en toch al die uitkeringen en toeslagen krijgen?
Nee....
Om maar iets te noemen.
En ja: Ik heb zelf jaren in de uitkering gezeten en weet heel goed hoe je daar naar moet leven.
Dus kom niet met je onzin aanzetten van ''geen inlevingsvermogen''.
Nederlanders moeten gewoon eens leren dat je niet elk half jaar een nieuwe smartphone nodig hebt, dat er veel luxe dingen zijn die niet per se nodig zijn etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |