abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210342817
Men is toch wel oud geld hè, @Scjvb? Dat is het betere volk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:43:18 #177
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210342826
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:42 schreef nostra het volgende:
Men is toch wel oud geld hè, @:Scjvb? Dat is het betere volk.
;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:06:57 #178
382129 crew  Donna
pi_210343010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:37 schreef Inbox het volgende:

[..]
Mooi ;)

Zodra ik aan het werk ga, zoek ik zoiets als jij nu hebt. De optimale balans toeslagen/inkomen/werktijden.
Ik haal elke dag zelf mijn kind uit school, daar ben ik echt heel blij mee. Pas in 2026 loopt mijn ouderschapsverlof af, dus tegen die tijd zal ik wel weer een dag volledig werken ipv tot 14:00, maar ik heb co-ouderschap met mijn ex nu, dus ik heb die ruimte wel om m'n week anders in te richten. :Y
pi_210343060
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Mark Rutte heeft totaal geen besef wat er onder het gewone volk leeft, wel onder kakballetjes zo jij met inlevingsvermogen van een garnaal, blij dat deze landverrader en leugenaar op rot van mij zou hij dat nu al mogen doen en de VVD per direct opheffen
Ik denk dat we (of nou ja, een stuk van de bevolking althans) nog mee weemoed terug gaan denken aan Rutte op het moment dat een Timmermans of Jetten aan de macht komt.
pi_210343098
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat we (of nou ja, een stuk van de bevolking althans) nog mee weemoed terug gaan denken aan Rutte op het moment dat een Timmermans of Jetten aan de macht komt.
Dat is mogelijk, maar 13 jaar Rutte was niet de oplossing voor de minder bedeelden in dit land dat is duidelijk dus nu mag iemand anders het proberen en het liefst geen VVD-er
pi_210343791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Mark Rutte heeft totaal geen besef wat er onder het gewone volk leeft, wel onder kakballetjes zo jij met inlevingsvermogen van een garnaal, blij dat deze landverrader en leugenaar op rot van mij zou hij dat nu al mogen doen en de VVD per direct opheffen
Ik denk niet dat het allemaal zo zwart wit is.

Rutte weet ook wel dat er niets op links de burger echt vertegenwoordigde in het kabinet en dat een partij als de VVD in een meerpartijenstelsel progressief wil zijn het zich naar omstandigheden moet aanpassen, wil het veerkracht behouden. Hij verwees volgens mij ook eens naar hoe de VVD als echte volkspartij begon en de prioriteiten anders moesten komen te liggen.

Ik denk dat in een land met een degelijke bestuursgeschiedenis als die van NL, waar het land klein is en de lijntjes kort zijn, een competent bestuurder best wat andere petten op kan zetten. Zowel een PvdA/GL en VVD weten dat de balans er moet zijn en zullen hun best doen deze erin te krijgen.

Ik zweef nog wat tussen VVD en PvdA/GL wat dat betreft en vind het ergens wel goed dat we nu weer tijden lijken te krijgen waar gezocht wordt naar degelijkheid ipv naar wie het kanon richting Den Haag zet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 19-08-2023 18:16:45 ]
pi_210345465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:12 schreef descon het volgende:

[..]

Voedselbonnen vind ik dan weer wat vernederend. Heb dan gewoon dat je liever het geld stort, dat ze het dan verbrassen is hun eigen probleem.

[..]
Helaas bestaat er voor steuntrekkers geen "eigen probleem", er wordt uiteindelijk altijd het probleem van de samenleving van gemaakt. En daarom zijn voedselbonnen of gaarkeukens wat mij betreft een prima oplossing om verbrassen van gemeenschapsgeld te voorkomen.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:09:12 #183
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210345556
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:02 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Helaas bestaat er voor steuntrekkers geen "eigen probleem", er wordt uiteindelijk altijd het probleem van de samenleving van gemaakt. En daarom zijn voedselbonnen of gaarkeukens wat mij betreft een prima oplossing om verbrassen van gemeenschapsgeld te voorkomen.
Wat ben jij een eng mannetje. Gewoon alle mensen met een uitkering wegzetten op deze manier en totaal geen empathie. Neem die mensen vooral ook nog hun zelfrespect af, joh, met je gaarkeukens en voedselbonnen. Idioot.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210345802
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat ben jij een eng mannetje. Gewoon alle mensen met een uitkering wegzetten op deze manier en totaal geen empathie. Neem die mensen vooral ook nog hun zelfrespect af, joh, met je gaarkeukens en voedselbonnen. Idioot.
Ik heb nogal wat mensen in mijn vrienden- en kennissenkring die met "sociaal zwakkeren" en mensen met een bijstandsuitkering werken en hun verhalen hebben mijn ogen wel geopend. Vooral probleemgezinnen veroorzaken de ellende waarin ze zitten over het algemeen gewoon zelf. Meer dan 1000 euro schuld wegens achterstallige betalingen aan het kdv waar hun kinderen opgevangen worden, maar wel om de paar weken trots hun nieuwste tatoeage laten zien, dat soort werk.

Als je bij zulke mensen geen bewindvoerder aanstelt of precies voor hen bepaalt waaraan hun geld gespendeerd wordt gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
pi_210345852
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik heb nogal wat mensen in mijn vrienden- en kennissenkring die met "sociaal zwakkeren" en mensen met een bijstandsuitkering werken en hun verhalen hebben mijn ogen wel geopend. Vooral probleemgezinnen veroorzaken de ellende waarin ze zitten over het algemeen gewoon zelf. Meer dan 1000 euro schuld wegens achterstallige betalingen aan het kdv waar hun kinderen opgevangen worden, maar wel om de paar weken trots hun nieuwste tatoeage laten zien, dat soort werk.

Als je bij zulke mensen geen bewindvoerder aanstelt of precies voor hen bepaalt waaraan hun geld gespendeerd wordt gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
Ja en die verhalen zijn dus standaard voor steuntrekkers, erg kortzichtig
pi_210345856
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Die mensen zouden zelf een keer keihard met hun neus op de feiten moeten worden gedrukt voor ze het in gaan zien.

Je kunt nu kerngezond zijn en werken, morgen kan het opeens anders zijn als je bijvoorbeeld wordt getroffen door een ziekte of een ongeluk, waardoor je niks meer kunt.
Iedereen kan in zo'n situatie terecht komen.
pi_210345965
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Die mensen zouden zelf een keer keihard met hun neus op de feiten moeten worden gedrukt voor ze het in gaan zien.

Je kunt nu kerngezond zijn en werken, morgen kan het opeens anders zijn als je bijvoorbeeld wordt getroffen door een ziekte of een ongeluk, waardoor je niks meer kunt.
Iedereen kan in zo'n situatie terecht komen.
Daar zijn onze sociale verzekeringen juist voor bedoeld, niet voor bijv. families waarvan generatie na generatie bijstand trekt.
pi_210345972
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]

Jij hebt het over probleemgezinnen, maar dat is maar een kleine groep en zeker niet de standaard voor mensen met (bijvoorbeeld) een bijstandsuitkering.
Het gros van die mensen zet gewoon de tering naar de nering.

Heb het grootste deel van mijn leven in zogenaamde arbeiderswijken en achterstandswijken gewoond en kende derhalve ook veel mensen en gezinnen in de bijstand, en het gros daarvan voldeed niet aan de stereotypering.
pi_210345991
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Daar zijn onze sociale verzekeringen juist voor bedoeld, niet voor bijv. families waarvan generatie na generatie bijstand trekt.
Maar jij gooit ze wel allemaal op één hoop merk je steuntrekkers.
pi_210345996
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je zwakzinnige vooroordelen zijn allang achterhaald.

Tegenwoordig bestaat de Bijstand voor pakweg 80% uit (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten.

Sinds 2015 is de toegang tot de Wia en Wajong zo goed als afgesloten als je niet voor meer dan 80% wordt afgekeurd.

Al deze arbeidsongeschikten zijn in de participatiewet (bijstand) belandt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210346038
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Jij hebt het over probleemgezinnen, maar dat is maar een kleine groep en zeker niet de standaard voor mensen met (bijvoorbeeld) een bijstandsuitkering.
Het gros van die mensen zet gewoon de tering naar de nering.

Heb het grootste deel van mijn leven in zogenaamde arbeiderswijken en achterstandswijken gewoond en kende derhalve ook veel mensen en gezinnen in de bijstand, en het gros daarvan voldeed niet aan de stereotypering.
Ik kom zelf uit een gezin waarvan mijn moeder geheel en mijn vader gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakten op een gegeven moment. Desondanks heeft m'n pa zich nog gewoon het schompes moeten werken tot 'ie met pensioen ging.
pi_210346107
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik kom zelf uit een gezin waarvan mijn moeder geheel en mijn vader gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakten op een gegeven moment. Desondanks heeft m'n pa zich nog gewoon het schompes moeten werken tot 'ie met pensioen ging.
Dat is klote -O-
Maar je kunt situatie a niet vergelijken met situatie b, ook al lijken die ontzettend op elkaar.

Heb zelf ook een chronische aandoening en ik weet nog goed dat mijn behandelend arts ooit tegen mij zei dat exact dezelfde aandoening bij iedereen een andere impact heeft.
Zet 10 man op een rij en allemaal zullen ze een andere beleving hebben, de een kan nog redelijk functioneren, de ander kan weinig meer.

Ben het er wel mee eens dat misbruik aangepakt moet worden.
pi_210346147
Misbruik moet zeker worden aangepakt op alle fronten, deze profiteurs verpesten het voor de rest
pi_210346527
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 15:18 schreef torentje het volgende:
Mensen die van een uitkering moeten zien te overleven, hoeven dus geen geld te hebben voor ontspanning en persoonlijke verzorging?
Alles wat het leven draaglijk maakt, moeten zij dus maar achterwege laten?
Daar komt het wel op neer ja.
Gratis geld voor onderdak, eten, medische zorg en onderwijs voor de kinderen kost al belastinggeld genoeg.
Ik heb er geen enkele behoefte aan om ook nog te betalen voor de auto, vliegvakantie en thuisbezorgd voor deze groep.
-
pi_210346547
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gratis geld voor onderdak, eten, medische zorg en onderwijs voor de kinderen kost al belastinggeld genoeg.
Ik heb er geen enkele behoefte aan om ook nog te betalen voor de auto, vliegvakantie en thuisbezorgd voor deze groep.
Eens, als ze dat allemaal graag willen, waarom zoeken ze dan geen baan?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:20:09 #196
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210346677
Blowen, gokken, drinken, een huis met meerdere honden of katten, kettingroken :|W, en god weet wat nog meer die lui allemaal aan 'dure hobby's' bezigen. Belastingplichtige burgers en bedrijven de fiscale portemonnee maar trekken.
En hoe kapitaalkrachtiger, hoe meer heffing.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210346695
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Waar wordt dat gevraagd, het gaat er hierom dat de primaire levensbehoeften te duur zijn
pi_210346709
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:20 schreef Scjvb het volgende:
Blowen, gokken, drinken, een huis met meerdere honden of katten, kettingroken :|W, en god weet wat nog meer die lui allemaal aan 'dure hobby's' bezigen. Belastingplichtige burgers en bedrijven de fiscale portemonnee maar trekken.
En hoe kapitaalkrachtiger, hoe meer heffing.
Dit soort reacties zijn echt om te kotsen

VVD kakbal
pi_210346841
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waar wordt dat gevraagd, het gaat er hierom dat de primaire levensbehoeften te duur zijn
Koop als overheid dan gewoon massaal levensmiddelen in en verstrek die aan bijstandsgerechtigden ipv hen geld te geven waarmee ze diezelfde levensmiddelen bij multinationals als Aldi, Lidl of Ahold moeten kopen.
pi_210346978
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:29 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Koop als overheid dan gewoon massaal levensmiddelen in en verstrek die aan bijstandsgerechtigden ipv hen geld te geven waarmee ze diezelfde levensmiddelen bij multinationals als Aldi, Lidl of Ahold moeten kopen.
Daar zou ik een voorstander van zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')