quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:42 schreef nostra het volgende:
Men is toch wel oud geld hè, @:Scjvb? Dat is het betere volk.
Ik haal elke dag zelf mijn kind uit school, daar ben ik echt heel blij mee. Pas in 2026 loopt mijn ouderschapsverlof af, dus tegen die tijd zal ik wel weer een dag volledig werken ipv tot 14:00, maar ik heb co-ouderschap met mijn ex nu, dus ik heb die ruimte wel om m'n week anders in te richten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:37 schreef Inbox het volgende:
[..]
Mooi
Zodra ik aan het werk ga, zoek ik zoiets als jij nu hebt. De optimale balans toeslagen/inkomen/werktijden.
Ik denk dat we (of nou ja, een stuk van de bevolking althans) nog mee weemoed terug gaan denken aan Rutte op het moment dat een Timmermans of Jetten aan de macht komt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mark Rutte heeft totaal geen besef wat er onder het gewone volk leeft, wel onder kakballetjes zo jij met inlevingsvermogen van een garnaal, blij dat deze landverrader en leugenaar op rot van mij zou hij dat nu al mogen doen en de VVD per direct opheffen
Dat is mogelijk, maar 13 jaar Rutte was niet de oplossing voor de minder bedeelden in dit land dat is duidelijk dus nu mag iemand anders het proberen en het liefst geen VVD-erquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat we (of nou ja, een stuk van de bevolking althans) nog mee weemoed terug gaan denken aan Rutte op het moment dat een Timmermans of Jetten aan de macht komt.
Ik denk niet dat het allemaal zo zwart wit is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mark Rutte heeft totaal geen besef wat er onder het gewone volk leeft, wel onder kakballetjes zo jij met inlevingsvermogen van een garnaal, blij dat deze landverrader en leugenaar op rot van mij zou hij dat nu al mogen doen en de VVD per direct opheffen
Helaas bestaat er voor steuntrekkers geen "eigen probleem", er wordt uiteindelijk altijd het probleem van de samenleving van gemaakt. En daarom zijn voedselbonnen of gaarkeukens wat mij betreft een prima oplossing om verbrassen van gemeenschapsgeld te voorkomen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:12 schreef descon het volgende:
[..]
Voedselbonnen vind ik dan weer wat vernederend. Heb dan gewoon dat je liever het geld stort, dat ze het dan verbrassen is hun eigen probleem.
[..]
Wat ben jij een eng mannetje. Gewoon alle mensen met een uitkering wegzetten op deze manier en totaal geen empathie. Neem die mensen vooral ook nog hun zelfrespect af, joh, met je gaarkeukens en voedselbonnen. Idioot.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Helaas bestaat er voor steuntrekkers geen "eigen probleem", er wordt uiteindelijk altijd het probleem van de samenleving van gemaakt. En daarom zijn voedselbonnen of gaarkeukens wat mij betreft een prima oplossing om verbrassen van gemeenschapsgeld te voorkomen.
Ik heb nogal wat mensen in mijn vrienden- en kennissenkring die met "sociaal zwakkeren" en mensen met een bijstandsuitkering werken en hun verhalen hebben mijn ogen wel geopend. Vooral probleemgezinnen veroorzaken de ellende waarin ze zitten over het algemeen gewoon zelf. Meer dan 1000 euro schuld wegens achterstallige betalingen aan het kdv waar hun kinderen opgevangen worden, maar wel om de paar weken trots hun nieuwste tatoeage laten zien, dat soort werk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat ben jij een eng mannetje. Gewoon alle mensen met een uitkering wegzetten op deze manier en totaal geen empathie. Neem die mensen vooral ook nog hun zelfrespect af, joh, met je gaarkeukens en voedselbonnen. Idioot.
Ja en die verhalen zijn dus standaard voor steuntrekkers, erg kortzichtigquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik heb nogal wat mensen in mijn vrienden- en kennissenkring die met "sociaal zwakkeren" en mensen met een bijstandsuitkering werken en hun verhalen hebben mijn ogen wel geopend. Vooral probleemgezinnen veroorzaken de ellende waarin ze zitten over het algemeen gewoon zelf. Meer dan 1000 euro schuld wegens achterstallige betalingen aan het kdv waar hun kinderen opgevangen worden, maar wel om de paar weken trots hun nieuwste tatoeage laten zien, dat soort werk.
Als je bij zulke mensen geen bewindvoerder aanstelt of precies voor hen bepaalt waaraan hun geld gespendeerd wordt gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
Die mensen zouden zelf een keer keihard met hun neus op de feiten moeten worden gedrukt voor ze het in gaan zien.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat ben jij een eng mannetje. Gewoon alle mensen met een uitkering wegzetten op deze manier en totaal geen empathie. Neem die mensen vooral ook nog hun zelfrespect af, joh, met je gaarkeukens en voedselbonnen. Idioot.
Daar zijn onze sociale verzekeringen juist voor bedoeld, niet voor bijv. families waarvan generatie na generatie bijstand trekt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die mensen zouden zelf een keer keihard met hun neus op de feiten moeten worden gedrukt voor ze het in gaan zien.
Je kunt nu kerngezond zijn en werken, morgen kan het opeens anders zijn als je bijvoorbeeld wordt getroffen door een ziekte of een ongeluk, waardoor je niks meer kunt.
Iedereen kan in zo'n situatie terecht komen.
Jij hebt het over probleemgezinnen, maar dat is maar een kleine groep en zeker niet de standaard voor mensen met (bijvoorbeeld) een bijstandsuitkering.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik heb nogal wat mensen in mijn vrienden- en kennissenkring die met "sociaal zwakkeren" en mensen met een bijstandsuitkering werken en hun verhalen hebben mijn ogen wel geopend. Vooral probleemgezinnen veroorzaken de ellende waarin ze zitten over het algemeen gewoon zelf. Meer dan 1000 euro schuld wegens achterstallige betalingen aan het kdv waar hun kinderen opgevangen worden, maar wel om de paar weken trots hun nieuwste tatoeage laten zien, dat soort werk.
Als je bij zulke mensen geen bewindvoerder aanstelt of precies voor hen bepaalt waaraan hun geld gespendeerd wordt gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
Maar jij gooit ze wel allemaal op één hoop merk je steuntrekkers.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Daar zijn onze sociale verzekeringen juist voor bedoeld, niet voor bijv. families waarvan generatie na generatie bijstand trekt.
Je zwakzinnige vooroordelen zijn allang achterhaald.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Daar zijn onze sociale verzekeringen juist voor bedoeld, niet voor bijv. families waarvan generatie na generatie bijstand trekt.
Ik kom zelf uit een gezin waarvan mijn moeder geheel en mijn vader gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakten op een gegeven moment. Desondanks heeft m'n pa zich nog gewoon het schompes moeten werken tot 'ie met pensioen ging.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Jij hebt het over probleemgezinnen, maar dat is maar een kleine groep en zeker niet de standaard voor mensen met (bijvoorbeeld) een bijstandsuitkering.
Het gros van die mensen zet gewoon de tering naar de nering.
Heb het grootste deel van mijn leven in zogenaamde arbeiderswijken en achterstandswijken gewoond en kende derhalve ook veel mensen en gezinnen in de bijstand, en het gros daarvan voldeed niet aan de stereotypering.
Dat is klotequote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit een gezin waarvan mijn moeder geheel en mijn vader gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakten op een gegeven moment. Desondanks heeft m'n pa zich nog gewoon het schompes moeten werken tot 'ie met pensioen ging.
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:18 schreef torentje het volgende:
Mensen die van een uitkering moeten zien te overleven, hoeven dus geen geld te hebben voor ontspanning en persoonlijke verzorging?
Alles wat het leven draaglijk maakt, moeten zij dus maar achterwege laten?
Eens, als ze dat allemaal graag willen, waarom zoeken ze dan geen baan?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja.
Gratis geld voor onderdak, eten, medische zorg en onderwijs voor de kinderen kost al belastinggeld genoeg.
Ik heb er geen enkele behoefte aan om ook nog te betalen voor de auto, vliegvakantie en thuisbezorgd voor deze groep.
Waar wordt dat gevraagd, het gaat er hierom dat de primaire levensbehoeften te duur zijnquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja.
Gratis geld voor onderdak, eten, medische zorg en onderwijs voor de kinderen kost al belastinggeld genoeg.
Ik heb er geen enkele behoefte aan om ook nog te betalen voor de auto, vliegvakantie en thuisbezorgd voor deze groep.
Dit soort reacties zijn echt om te kotsenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:20 schreef Scjvb het volgende:
Blowen, gokken, drinken, een huis met meerdere honden of katten, kettingroken, en god weet wat nog meer die lui allemaal aan 'dure hobby's' bezigen. Belastingplichtige burgers en bedrijven de fiscale portemonnee maar trekken.
En hoe kapitaalkrachtiger, hoe meer heffing.
Koop als overheid dan gewoon massaal levensmiddelen in en verstrek die aan bijstandsgerechtigden ipv hen geld te geven waarmee ze diezelfde levensmiddelen bij multinationals als Aldi, Lidl of Ahold moeten kopen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waar wordt dat gevraagd, het gaat er hierom dat de primaire levensbehoeften te duur zijn
Daar zou ik een voorstander van zijnquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Koop als overheid dan gewoon massaal levensmiddelen in en verstrek die aan bijstandsgerechtigden ipv hen geld te geven waarmee ze diezelfde levensmiddelen bij multinationals als Aldi, Lidl of Ahold moeten kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |