abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:34:00 #151
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_210340474
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 18:06 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Goed idee.
Misschien kunnen ze ook een volkstuintje nemen, kunnen ze op groente besparen,
Of minder eten , kan je ook veel op besparen.
De hond en de kat kun je in het bos vastbinden, ook een mooie besparing.
Hebben deze mensen eigenlijk wel internet, hup anders ook dat eruit.
(/s)
Besparen op energie loont echt wel hoor.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_210340787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Besparen op energie loont echt wel hoor.
Hoeveel mensen die tegen de armoedegrens aan leven kunnen daar zelf niet opkomen?
Moet de thermostaat dan van 17 graden naar 15 graden?
Tevens als je al op een lagere temperatuur stookt worden de besparingen ook nog eens steeds kleiner.

Met mijn voorstellen kun je ook aardig wat besparen.
Punt is wat is een acceptabele besparing en wat niet.
pi_210340988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:52 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Hoeveel mensen die tegen de armoedegrens aan leven kunnen daar zelf niet opkomen?
Tevens als je al op een lagere temperatuur stookt worden de besparingen ook nog eens steeds kleiner.

Vorige winter de verwarming niet hoger gehad dan 15, 1 lamp aan.
Gezellig is anders |:)
pi_210341077
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:06 schreef mootie het volgende:

[..]
Vorige winter de verwarming niet hoger gehad dan 15, 1 lamp aan.
Gezellig is anders |:)
Dat bedoel ik, en je was daar waarschijnlijk ook zelf opgekomen dat je op de energie kon besparen.
En nog lager zetten gaat je relatief gezien bijna niets meer opleveren.
pi_210341115
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik, en je was daar waarschijnlijk ook zelf opgekomen dat je op de energie kon besparen.
En nog lager zetten gaat je relatief gezien bijna niets meer opleveren.
Op energiegebied valt er voor mij inderdaad niks meer te winnen.
Maar ik ken ook wel mensen met een uitkering die hun kind 20 minuten laten douchen, en de verwarming gewoon op 20 zetten.
Als ik ze er op wijs wensen ze niet in de kou te zitten. En het kind heeft lang haar. :{
pi_210341372
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:13 schreef mootie het volgende:

[..]
Op energiegebied valt er voor mij inderdaad niks meer te winnen.
Maar ik ken ook wel mensen met een uitkering die hun kind 20 minuten laten douchen, en de verwarming gewoon op 20 zetten.
Als ik ze er op wijs wensen ze niet in de kou te zitten. En het kind heeft lang haar. :{
Voor een gezin met kinderen lijkt mij een temperatuur van 20 graden niet echt overdreven luxe.
Om de thermostaat op 15 graden te zetten lijkt mij niet heel verstandig ivm de gezondheid van de kinderen.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:37:20 #157
382129 crew  Donna
pi_210341526
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:27 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Voor een gezin met kinderen lijkt mij een temperatuur van 20 graden niet echt overdreven luxe.
Om de thermostaat op 15 graden te zetten lijkt mij niet heel verstandig ivm de gezondheid van de kinderen.
Er zit nog wel iets tussen 15 en 20 natuurlijk. :)
pi_210341585
Dat klopt.
Maar ik vindt 20 graden nu niet echt luxe in een gezin met kinderen.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:42:15 #159
382129 crew  Donna
pi_210341617
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:52 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Je vraagt dit wel steeds, maar als mensen hun (professionele) ervaringen hier op loslaten weerleg je dat door te zeggen dat ze daar eens maar eens onderzoek naar moeten doen.
Dat jij je niet voor kunt stellen dat mensen dat niet zelf kunnen bedenken, wil niet zeggen dat dat de waarheid is he?

Net zoals dat er genoeg mensen zijn die het niet ruim hebben, die op payday meteen 6 pakken verse melk en een 3 trossen bananen halen en er geen rekening mee houden dat dat 3 weken later niet goed meer is. Mensen die zo leven bestaan echt, veel meer dan je denkt.

Daar is een stukje bewustwording nodig en het kan lang duren voordat dat kwartje valt.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:50:00 #160
382129 crew  Donna
pi_210341734
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:40 schreef Klepper272 het volgende:
Dat klopt.
Maar ik vindt 20 graden nu niet echt luxe in een gezin met kinderen.
Daar kan echt wel 1 of 2 graden af hoor. :Y

Je hebt toch een trui aan en kinderen zijn vaak hartstikke warm van zichzelf.
pi_210341771
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:42 schreef Donna het volgende:

[..]
Je vraagt dit wel steeds, maar als mensen hun (professionele) ervaringen hier op loslaten weerleg je dat door te zeggen dat ze daar eens maar eens onderzoek naar moeten doen.
Dat jij je niet voor kunt stellen dat mensen dat niet zelf kunnen bedenken, wil niet zeggen dat dat de waarheid is he?

Net zoals dat er genoeg mensen zijn die het niet ruim hebben, die op payday meteen 6 pakken verse melk en een 3 trossen bananen halen en er geen rekening mee houden dat dat 3 weken later niet goed meer is. Mensen die zo leven bestaan echt, veel meer dan je denkt.

Daar is een stukje bewustwording nodig en het kan lang duren voordat dat kwartje valt.
Het is net als bij de fietsenmaker, die ziet ook alleen fietsen binnenkomen met een defect. Op een gegeven moment gaat hij ook denken dat alle fietsen rommel zijn omdat hij alleen maar met defecte fietsen geconfronteerd wordt.
Ondertussen rijden de meeste fietsen zonder problemen rond.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:53:24 #162
382129 crew  Donna
pi_210341778
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:52 schreef Klepper272 het volgende:
Het is net als bij de
[..]
Het is net als bij de fietsenmaker, die ziet ook alleen fietsen binnenkomen met een defect. Op een gegeven moment gaat hij ook denken dat alle fietsen rommel zijn omdat hij alleen maar met defecte fietsen geconfronteerd wordt.
Ondertussen rijden de meeste fietsen zonder problemen rond.
Tja als je zo denkt. :|W
pi_210341872
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:53 schreef Donna het volgende:

[..]
Tja als je zo denkt. :|W
Is een bekend verschijnsel.
Een beroepsdeformatie is het vertonen van blikvernauwing ten gevolge van het beroep dat men uitoefent.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:03:31 #164
382129 crew  Donna
pi_210341884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:02 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Is een bekend verschijnsel.
Een beroepsdeformatie is het vertonen van blikvernauwing ten gevolge van het beroep dat men uitoefent.
Maar goed dan dat het mijn beroep niet is.
Je vindt je eigen blik wel lekker breed?
pi_210341956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:03 schreef Donna het volgende:

[..]
Maar goed dan dat het mijn beroep niet is.
Je vindt je eigen blik wel lekker breed?
Doe je het als vrijwilliger?
Laat ik het zo stellen. Ik probeer na veel dingen met een open blik te kijken.
pi_210341974
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 19:16 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De hele bureaucratie rondom uitkeringen en toeslagen is grotendeels onnodig; in plaats van met geld te schuiven richting mensen in de bijstand kan hun zorgverzekering bijv. rechtstreeks betaald worden, er kunnen voedselbonnen aan hen verstrekt worden enz. Daarmee verklein je de kans op verbrassen van het geld en er kan bovendien flink bespaard worden op het ambtenarenapparaat wat zich bezig houdt met het hele uitkeringen- en toeslagen circus.
Gewoon het systeem simpel houden idd. Blijft nog steeds belachelijk dat de overheid groeit kwa personeel terwijl je door de automatisering juist minder personeel nodig zou hebben.

Voedselbonnen vind ik dan weer wat vernederend. Heb dan gewoon dat je liever het geld stort, dat ze het dan verbrassen is hun eigen probleem.

Zou zelf bijvoorbeeld ook wel graag willen zien dat onbewerkt groente/fruit 0% btw heeft.

Gaan mensen gelijk gezonder eten en leren ze weer eens koken.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:16:53 #167
382129 crew  Donna
pi_210342011
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Doe je het als vrijwilliger?
Laat ik het zo stellen. Ik probeer na veel dingen met een open blik te kijken.
Ja dat bedoel ik. Dat idee krijg ik juist niet van je reacties.
pi_210342101
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 20:24 schreef Donna het volgende:

[..]
Maar ik krijg dus dezelfde ondersteuning (op 3 tientjes na). Dat vind ik dus scheef.
En vanaf nu loopt het dus zo snel terug dat meer werken amper loont. Dat is dan weer de andere kant.
Het voelt een beetje als vastlopen ofzo.
Meid, geniet van je vrije tijd met je kinderen.

In Nederland loont het soms gewoon niet om hard te werken :(
pi_210342115
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik. Dat idee krijg ik juist niet van je reacties.
Ik heb het idee dat ik het in de discussie tov jou het probeer mijn argumenten fatsoenlijk te onderbouwen.
Ook besef ik dat ik daar niet altijd 100% in slaag.

N.b. Beroepsdeformatie is een bekend verschijnsel, hetgeen bij vrijwilligers ook kan optreden.
Het is geenzins negatief bedoeld of een diskwalificatie.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:30:08 #170
382129 crew  Donna
pi_210342119
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:26 schreef Inbox het volgende:

[..]
Meid, geniet van je vrije tijd met je kinderen.

In Nederland loont het soms gewoon niet om hard te werken :(
Dat doe ik ook absoluut! O+
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:37:09 #171
382129 crew  Donna
pi_210342192
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:29 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat ik het in de discussie tov jou het probeer mijn argumenten fatsoenlijk te onderbouwen.
Ook besef ik dat ik daar niet altijd 100% in slaag.

N.b. Beroepsdeformatie is een bekend verschijnsel, hetgeen bij vrijwilligers ook kan optreden.
Het is geenzins negatief bedoeld of een diskwalificatie.
Ik weet het, dankje, maar zowel uit persoonlijke ervaringen als uit het vrijwilligerswerk weet ik dat een deel van de mensen (gewoon overall, ook hoogopgeleide mensen of mensen met hoog inkomen) gewoon echt beperkt denkt. Jij bracht toen meteen het woord onnozel op, maar dat bedoel ik helemaal niet.

Wat voor de een logisch is, is voor de ander niet logisch. Dat is toch gewoon over het algemeen altijd zo?
pi_210342197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat doe ik ook absoluut! O+
Mooi ;)

Zodra ik aan het werk ga, zoek ik zoiets als jij nu hebt. De optimale balans toeslagen/inkomen/werktijden.
pi_210342240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik weet het, dankje, maar zowel uit persoonlijke ervaringen als uit het vrijwilligerswerk weet ik dat een deel van de mensen (gewoon overall, ook hoogopgeleide mensen of mensen met hoog inkomen) gewoon echt beperkt denkt. Jij bracht toen meteen het woord onnozel op, maar dat bedoel ik helemaal niet.

Wat voor de een logisch is, is voor de ander niet logisch. Dat is toch gewoon over het algemeen altijd zo?
Klopt, ik maak ook wel eens fouten.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:34:19 #174
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210342732
Vanmorgen op locatie Bloemendaal bij de koffie zij men vandaag, naar aanleiding van het gister door mij geposte bericht over deze legendarische man als langstzittende premier, het volgende:

''Op de valreep laat demissionair premier Mark Rutte inderdaad blijken dat hij werkelijk om zijn burgers geeft, en dat altijd gedaan heeft. :o Zowel als mens, als politicus inzake economische voorspoed. Hij verdient gewoon een tien met een griffel, en zou zijn stappen als demissionair politicus nog eens mogen overdenken.''

Ikzelf geloof daar ergens nog wel in. En het zou mooi zijn als hij z'n premierschap niet aan de wilgen hangt, al ziet het er vooralsnog wel naar uit.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210342789
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:34 schreef Scjvb het volgende:
Vanmorgen op locatie Bloemendaal bij de koffie zij men vandaag, naar aanleiding van het gister door mij geposte bericht over deze legendarische man als langstzittende premier, het volgende:

''Op de valreep laat demissionair premier Mark Rutte inderdaad blijken dat hij werkelijk om zijn burgers geeft, en dat altijd gedaan heeft. :o Zowel als mens, als politicus inzake economische voorspoed. Hij verdient gewoon een tien met een griffel, en zou zijn stappen als demissionair politicus nog eens mogen overdenken.''

[ afbeelding ]

Ikzelf geloof daar ergens nog wel in. En het zou mooi zijn als hij z'n premierschap niet aan de wilgen hangt, al ziet het er vooralsnog wel naar uit.

Scjvb
Mark Rutte heeft totaal geen besef wat er onder het gewone volk leeft, wel onder kakballetjes zo jij met inlevingsvermogen van een garnaal, blij dat deze landverrader en leugenaar op rot van mij zou hij dat nu al mogen doen en de VVD per direct opheffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')