abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210327322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Klinkt allemaal heel nobel, oprecht en nuchter wat je hier post hoor. Maar als tal van uitkeringen de afgelopen decennia dusdanig karig zijn geworden dat er gewoon niet meer fatsoenlijk van rond te komen valt dan kunnen mensen nog zo verstandig met hun financiën omgaan maar dan helpt daar niets tegen.

Derhalve krijgen uitkeringsgerechtigden wel van half Nederland ongevraagde adviezen hoe zij met hun geld zouden moeten omgaan.

Nu is het wel zo dat dit jaar de uitkeringen eindelijk weer eens behoorlijk zijn verhoogd samen met het minimumloon. Dat werd tijd ook.
Dan komen we in de discussie wat “fatsoenlijk rondkomen” zou inhouden en aangezien iedereen daar een nogal andere definitie op na kan houden, lijkt me dat voer voor een ander topic.

Ik ben wel van mening dat de overheid op het gebied van huisvesting, eten, energie en zorg de hele boel op een basisniveau moet krijgen die degelijk, fatsoenlijk en indien mogelijk zo goedkoop mogelijk aanbied.
pi_210327335
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zowel de werkschuwe bijstandtrekker als de graaiende CEO of aandeelhouder leggen een onevenredig hoge (financiële) druk om de samenleving.
Ten eerste zijn er überhaupt betrekkelijk weinig Bijstandsgerechtigden tegenwoordig als je het vergelijkt met vroeger (max 350.000 ofzo), en ten tweede is het hardnekkige stereotype beeld van de werkschuwe Bijstandstrekker er één die al jaren geen recht meer doet aan de werkelijkheid. Sterker nog; tegenwoordig bestaat de Bijstand voor 80% uit mensen met een (vorm van) arbeidsbeperking.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210327351
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]
De overheid doet eigenlijk al veel te veel. Strooien met geld :|W, waaronder eind vorig jaar de uitkeringen verhogen o.i.d.

Oké soms terecht inzake gas, boodschappen, maar dan alle dure hobby's nog die men er vaak op nahoudt waardoor bij velen de kas wel heel erg krap wordt.

Sorry hoor!
Als ik jou goed begrijp mogen de mensen die van een uitkering moeten zien te leven geen winst hebben? Winst maken is volgens jou dus slechts weggelegd voor bedrijven?
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:41:36 #179
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210327356
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij had het over roken
Ik heb niks gezegd over multinationals of iets dat daar op lijkt of in de buurt komt.
Veel andere grote uitgaven dan. Daar had ik het ook niet over. En nogmaals, dus ook niet over het geen enkele euro aan jezelf mogen uitgeven. Je reactie op mij sloeg nergens op, dat weet je zelf ook wel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_210327369
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nah, ik beschouw ze gewoon op dezelfde voet als je het niet erg vind.
Dat vind ik niet erg, maar wel verwonderlijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:44:22 #181
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210327383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En dan hoor ik dat we allemaal biologisch moeten eten, en energie vooral duurder moet worden, want klimaat en milieu. Er moet meer belast worden op consumptie, maar intussen gaan de lasten op werk niet omlaag
Juist de mensen aan de armoede grens kunnen niet betalen voor biologisch eten en zijn ze aan de grillen overgeleverd aan hun huurbaas voor het verduurzamen van de woning.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210327505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat vind ik niet erg, maar wel verwonderlijk.
Dat mag je vinden.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:59:22 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210327525
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Begin bij de multinationals en hun CEO's. Hun economische voetafdruk is duizenden malen groter dan die van mensen die rond moeten komen van het minimum.
Waarmee beginnen?
pi_210327559
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarmee beginnen?
Dit moet een rhetorische vraag zijn.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210327593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:44 schreef nils7 het volgende:

[..]
Juist de mensen aan de armoede grens kunnen niet betalen voor biologisch eten en zijn ze aan de grillen overgeleverd aan hun huurbaas voor het verduurzamen van de woning.
Dat geloven sommige mensen toch niet, die hebben 1 keer iemand zien roken met een bijstandsuitkering en dan doet iedereen dat. Volgens hen.

....en mensen in de bijstand kunnen dan ook geen 1 van allen met geld omgaan.

Want mensen in de bijstand kunnen volgens hen ook nooit onvoorziene uitgaven hebben.

Ik ben al heel lang vrijwilliger bij de voedselbank en ik kan die verhalen dromen.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 18-08-2023 12:03:37 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:05:57 #186
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210327608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Als ik jou goed begrijp mogen de mensen die van een uitkering moeten zien te leven geen winst hebben? Winst maken is volgens jou dus slechts weggelegd voor bedrijven?
“Jawel, maar niet van mij cente!”
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:07:16 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210327625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit moet een rhetorische vraag zijn.
Nee, het is een concrete vraag.
Je bent hier al het hele topic aan het ranten, schelden en droeftoeteren, maar je bent niet concreet.
pi_210327725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, het is een concrete vraag.
Je bent hier al het hele topic aan het ranten, schelden en droeftoeteren, maar je bent niet concreet.
Pardon?
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:21:54 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210327760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:12 schreef [quote]15s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2688439/1/300#p210325450]vrijdag 18 augustus 2023 00:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik vind het mensonterend. Beetje mensen gaan lopen kritiseren terwijl ze op het absolute minimum leven?
usse[/url] het volgende:[/b]

[..]
Fucking onzin in belastingparadijs Nederland.
[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En dat is niet genoeg.
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:05 schreef Barbusse het volgende:
Verbazingwekkend om te zien hoe mensen met plezier naar beneden schoppen maar te lui zijn om naar boven te slaan. Arme mensen hebben armoe aan zichzelf te danken, maar miljardenwinsten en miljoenenbonussen voor CEO's zijn a-ok.

Je bent geen goed mens als je wat af loopt te geven op een bijstandsmoeder omdat ze toevallig rookt of een huisdier heeft. En, mocht je zelf middenklasse zijn, je bent de volgende in de rij van werkende arme mensen.
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:42 schreef Barbusse het volgende:
Ik denk niet dat ook maar iemand hier multimiljoenair is. Toch lopen meerdere mensen hier neer te kijken op mensen die van het het absolute minimum leven. Die mogen nooit iets leuks doen. Of zo. Fuck me, what an absolute cunt you are.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 00:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mooi. Do something useful with it.
Helemaal niets over wat de oorzaak is van het steeds moeilijker rondkomen, alleen maar aan het ranten
pi_210327766
Ik zou het wel een goed idee vinden om de mensen die de armoede bagataliseren (of die van mening zijn dat mensen in de bijstand enkel niet rond kunnen komen vanwege hun eigen fouten) zelf eens een periode in de bijstand te stoppen. Misschien dat er dan wel een belletje gaat rinkelen dat er meer aan de hand is dan enkel: ‘ja, mensen in de bijstand hebben het aan zichzelf te danken en als ze niet rond komen hebben ze dat aan zichzelf te danken’. Ja, je hebt lui in de bijstand die domme beslissingen nemen. Net zoals sommigen die een middeninkomen ontvangen. Zelfs miljonairs maken fouten. Maar dat wil niet zeggen dat dat geldt voor de meerderheid in zo’n groep.

Het lijkt me vrij duidelijk dat het leven steeds duurder wordt; zelfs de echte basis producten. Daarentegen groeien de inkomens lang niet genoeg mee, en ja, dan krijg je sneller armoede.
pi_210327794
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
usse[/url] het volgende:[/b]
[..]
Fucking onzin in belastingparadijs Nederland.
[..]
[..]
[..]
[..]
Helemaal niets over wat de oorzaak is van het steeds moeilijker rondkomen, alleen maar aan het ranten
[/quote]
Das geen ranten, das slechts concluderen dat mensen het ok vinden om af te geven op mensen die rond moeten komen van het minimum. Alsof het een keuze is. Dat het jou niet bevalt is natuurlijk niet mijn probleem.
pi_210327802
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 14:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Op koude dagen zet jij verwarming dus niet op 23 of 24 graden?
Als je je verwarming wat lager zet kan je ook winst maken maar daar heb je geen zin in denk ik?
Plaats hier uw advertentie
pi_210327834
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
“Jawel, maar niet van mij cente!”
De bedrijven potten hun winst op. Terwijl de mensen die van een uitkering moeten zien te leven, dat geld voor een heel groot deel weer uitgeven.
pi_210327861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[..]
Als je je verwarming wat lager zet kan je ook winst maken maar daar heb je geen zin in denk ik?
Op warmte kan men beter niet bezuinigen. Want in warmte groeit alles beter dan in koude,
pi_210327869
quote:

[..]
Een uitkering is om van te overleven, niet om winst mee te maken of van te feesten.
pi_210327879
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Op warmte kan men beter niet bezuinigen. Want in warmte groeit alles beter dan in koude,
Ben jij een ai bot?
Plaats hier uw advertentie
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:43:01 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210327948
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:25 schreef Barbusse het volgende:

Das geen ranten, das slechts concluderen dat mensen het ok vinden om af te geven op mensen die rond moeten komen van het minimum. Alsof het een keuze is. Dat het jou niet bevalt is natuurlijk niet mijn probleem.
Wederom een waardevolle bijdrage
pi_210328034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wederom een waardevolle bijdrage
:')
pi_210328044
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:34 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Een uitkering is om van te overleven, niet om winst mee te maken of van te feesten.
Ik heb liever geen chagrijnig land.
pi_210328060
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Veel andere grote uitgaven dan. Daar had ik het ook niet over. En nogmaals, dus ook niet over het geen enkele euro aan jezelf mogen uitgeven. Je reactie op mij sloeg nergens op, dat weet je zelf ook wel.
Dat focussen op roken is simpelweg te beperkt. Het gaat om een klein bedrag. Waarom die focus op dat kleine bedrag?

Als dat bedrag het verschil maakt dan betekent dit dat er blijkbaar aan alle andere knoppen (geld) niet te draaien valt. Misschien kijkt die rokende bijstand trekker geen tv om 50 per maand uit te sparen, koopt geen nieuwe kleding, eet geen vlees, sport niet, geeft geen geld uit aan zichzelf. Weet toch niemand, alleen dat roken is een issue.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')