Het hele jaar warm vind ik zelf niet zo prettig, maar een relatief warme winter zoals afgelopen winter is je gegundquote:Op maandag 14 augustus 2023 12:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Gun jij mij ook warme dagen het hele jaar, zodat ik het gas niet meer nodig heb?
Op koude dagen zet jij verwarming dus niet op 23 of 24 graden?quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het hele jaar warm vind ik zelf niet zo prettig, maar een relatief warme winter zoals afgelopen winter is je gegund
Nee, ik stook al jaren de CV niet meer, dus mij maakt het niet uit. Gas gebruik ik voor het douchen van okt tot maart/april. De rest van het jaar douche ik met koud water. Voor het koken gebruik ik minder dan 1 kuub gas per maand. Wanneer de stroom goedkoop of gratis is (dynamisch contract) dan kook, of braad ik elektrisch. Mijn totale kosten aan gas& licht zijn gemiddeld 16 euro, All In per maand.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Op koude dagen zet jij verwarming dus niet op 23 of 24 graden?
Waarom nog een gas aansluiting hebben voor zo weinig gasverbruik. Dan kan je beter alles elektrisch doen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, ik stook al jaren de CV niet meer, dus mij maakt het niet uit. Gas gebruik ik voor het douchen van okt tot maart/april. De rest van het jaar douche ik met koud water. Voor het koken gebruik ik minder dan 1 kuub gas per maand. Wanneer de stroom goedkoop of gratis is (dynamisch contract) dan kook, of braad ik elektrisch. Mijn totale kosten aan gas& licht zijn gemiddeld 16 euro, All In per maand.
Was ik ook van plan maar een rechter heeft recent het gratis laten afsluiten verboden. De procedures waren niet volgens de regels gelopen, het moet nu opnieuw. Dat zal op het bordje komen van de regering na de verkiezingen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 15:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Waarom nog een gas aansluiting hebben voor zo weinig gasverbruik. Dan kan je beter alles elektrisch doen.
Om je gas op te zeggen en geen kosten meer te betalen, hoef je je gasaansluiting niet te laten verwijderen. Gewoon je gascontract opzeggen (en natuurlijk de hoofdkraan dicht draaien) is genoeg.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Was ik ook van plan maar een rechter heeft recent het gratis laten afsluiten verboden. De procedures waren niet volgens de regels gelopen, het moet nu opnieuw. Dat zal op het bordje komen van de regering na de verkiezingen.
Gratis gasaansluiting verwijderen? Niet meer, zegt de rechter
nee prima , daar wor je oud vanquote:Op maandag 14 augustus 2023 18:22 schreef Gunner het volgende:
Het leven is te kort om koud te douchen hoor. Wat een zelfkastijding
goeie tipquote:Op maandag 14 augustus 2023 18:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Om je gas op te zeggen en geen kosten meer te betalen, hoef je je gasaansluiting niet te laten verwijderen. Gewoon je gascontract opzeggen (en natuurlijk de hoofdkraan dicht draaien) is genoeg.
Bovendien klopt de titel van het bericht waarnaar je verwijst niet. De rechter heeft het gratis gasaansluiting verwijderen niet verboden.
De rechter heeft slechts de regeling verboden waarmee de netbeheerders de kosten voor verwijderen direct mochten doorberekenen aan klanten die nog gebruik maken van hun gasaansluiting. Een heel wijs besluit van de rechter.
Eerder hebben rechters ook al wikze besluiten genomen, namelijk dat de netbeheerders géén kosten in rekening mogen brengen wanneer je geen aanvraag doet voor verwijdering van de gasaansluiting. Én ook dat je gewoon je gascontract mag opzeggen zonder dat je eerst (of daarna) een verzoek bij de netbeheerder moet indienen voor verwijdering van de gasaansluiting.
Helaas liegt vrijwel de hele energie branche nog altijd dat je verplicht bent om een gascontract te hebben als je een gasaansluiting hebt. Die verplichting bestaat echter niet en heeft (in elk geval sinds de liberalisatie van de energiemarkt) ook nooit bestaan.
Bij ons zit de gasaansluiting er ook nog steeds. We hebben al bijna anderhalf jaar geen gascontract meer.
En in ons vorige huis is Liander hem uiteindelijk komen verwijderen, maar dat heeft in tegenstelling tot wat alles en iedereen beweerde ons niets gekost omdat we geen opdracht hebben gegeven voor die verwijdering.
Yup, zal nagenoeg 100% worden, tenzij het in september al relatief koud wordt waardoor het stookseizoen eerder dan gebruikelijk start.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:44 schreef Digi2 het volgende:
De aardgasreserve is nu tot 93% aangevuld. 93% was de maximale vulstand die vorig jaar werd bereikt maar dat was pas in begin Oktober. Dit jaar zullen we vermoedelijk hoger uitkomen, tot bijna maximale vulstand schat ik zo in.
Gasprijzen, gasverbruik en gasreserves in cijfers
Probleem is dat het niet "onze" gasvoorraad is. Energiebedrijven uit andere landen mogen op die reserves bieden. Het is dus niet zo dat het specifiek gereserveerd is voor de nederlandse gebruikers. Belgie heeft reserve voor 12 dagen en die kunnen dus opnieuw flink gaan lurken aan die reserves.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het moet raar lopen willen we komende winter niet genoeg hebben aan onze gas voorraad.
TTF EU Natural Gasquote:
moet die vertragende factor een jaar duren dan??quote:Op zaterdag 18 februari 2023 13:39 schreef Confetti het volgende:
Populistisch gelul. Toen de prijzen omhoog knalden gingen de prijzen voor consumenten ook niet van de ene op de andere dag omhoog.
Er zit altijd een vertragende factor in.
Prijzen liggen toch al lager dan het plafond?quote:Op maandag 18 december 2023 07:32 schreef NgInE het volgende:
Zodra het prijsplafond er af gaat gaan de prijzen ook omlaag lijkt mij. Dan moeten energie bedrijven opeens weer concureren namelijk.
Dat klopt, voor zover ik weet had deze maatregel het kabinet een stuk minder gekost dan begrootquote:Op maandag 18 december 2023 07:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Prijzen liggen toch al lager dan het plafond?
Boetes zijn toch hoger tegenwoordig?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 04:50 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)zee?dicbo=v2-XaHzPIx
Het aardgas blijft maar goedkoper worden ondanks dat er LNG schepen vastliggen bij Jemen
https://finance.yahoo.com/quote/NG%3DF?p=NG%3DF
ben inmiddels weer overgestapt ondanks 50 euro boete, toch zeer rendabel nu
https://finance.yahoo.com/quote/TTF%3DF/
Hangt af van de resterende contract duurquote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Boetes zijn toch hoger tegenwoordig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |