Nee, vaak bij tv-programma's over arme gezinnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:32 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Oh, weer het gebruikelijke valse dilemma dat elke dag frituur bestellen duurder is. De meeste in die situatie kopen natuurlijk gewoon twintig frikandellen voor 1.99 en frituren zelf.
Ik vermoed dat je dit heb waargenomen op een 1 of andere campingzender die je en inkijkje gaf in het "echte" leven aan de onderkant van de maatschappij.
Je betaalt de belasting die je verschuldigd bent, niet wat een ambtenaar redelijk vindt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:29 schreef Rostrup het volgende:
En bedrijven die niet aan kunnen tonen dat ze een redelijk deel belasting betalen extra belasten.
Tatoeages, nieuwste model iPhone, merkkleding, wekelijks de nagels gedaan, boodschappen doen bij dure supermarkten ipv Lidl of Aldi en ga zo maar door. Ipv uitkeringen en toeslagen aan hen uit te keren zou het beter zijn om voedselbonnen aan dergelijke gezinnen te verstrekken en hun vaste lasten te betalen ipv te verwachten dat ze verstandig met geld omgaan en braaf hun vaste lasten zullen betalen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie vaak arme gezinnen met stuk voor stuk overgewicht. Elke dag fastfood en thuis bezorgd is veel duurder dan verse groenten van de markt.
Eerste schijf 0,2% omlaag.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En wat zet je daar tegenover? Of zet je daar niets tegenover en dan is het gewoon weer een lastenverhoging.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik las ergens dat de hogere zorgtoeslag ook vanaf volgend jaar stopt. Klopt dat?
Heb het nieuws niet veel meer gevolgd afgelopen jaar.
https://www.zorgwijzer.nl(...)rpersoonshuishoudens.quote:Als de zorgverzekering in 2024 duurder wordt, betekent dat automatisch dat de zorgtoeslag voor lage inkomens ook omhoog gaat.
Op dit moment bedraagt de zorgtoeslag maximaal 154 euro voor alleenstaanden en 265 euro voor meerpersoonshuishoudens.
Ah gelukkig, daar maakte ik me al zorgen om.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:22 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
[..]
https://www.zorgwijzer.nl(...)rpersoonshuishoudens.
Geen paniek, lijkt gewoon mee te stijgen met de verhoging van de premie.
Verschrikkelijk, en ze doen het ook allemaal. Geen enkele uitzondering.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Tatoeages, nieuwste model iPhone, merkkleding, wekelijks de nagels gedaan, boodschappen doen bij dure supermarkten ipv Lidl of Aldi en ga zo maar door. Ipv uitkeringen en toeslagen aan hen uit te keren zou het beter zijn om voedselbonnen aan dergelijke gezinnen te verstrekken en hun vaste lasten te betalen ipv te verwachten dat ze verstandig met geld omgaan en braaf hun vaste lasten zullen betalen.
Dat dus. Ik heb ooit tijdelijk een bijstandsuitkering gehad. En dan is het heel eenvoudig: geen luxe. Alles op alles zetten om je financiële positie te verbeteren en geen schulden te maken. Werk heeft me uiteindelijk gelukkig gemaakt en uiteindelijk volop kunnen sparen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:45 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, en ze doen het ook allemaal. Geen enkele uitzondering.
Rijden in het nieuwste model Mercedes rond, hebben een flatscreen van 3 meter.
Ohh, ben ik het roken nog vergeten.
Het is me allemaal wat.
(/s)
The Great Reset is al in volle gang en raakt eigenlijk alle lagen van de maatschappij.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:01 schreef ReplaR het volgende:
Ze gaan net zo lang door tot we op onze knieën gaan smeken voor de Great Reset.
Sorry, je hebt mij verkeerd begrepen. Dit was een sarcastische reactie vandaar de (/s)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:06 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb ooit tijdelijk een bijstandsuitkering gehad. En dan is het heel eenvoudig: geen luxe. Alles op alles zetten om je financiële positie te verbeteren en geen schulden te maken. Werk heeft me uiteindelijk gelukkig gemaakt en uiteindelijk volop kunnen sparen.
Echte armoede bestaat ook niet in Nederland.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:19 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Sorry, je hebt mij verkeerd begrepen. Dit was een sarcastische reactie vandaar de (/s)
Zal allemaal best die redenen. De boodschappen zijn en blij en betaalbaar.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is natuurlijk makkelijk scoren voor de Franse regering, maar waar is de keiharde druk op Christine Lagarde die als de president van de ECB onafhankelijk voor prijs stabiliteit had te zorgen? Frankrijk doet aan verdeel en heers. De waarheid is dat al die knoflooklanden, dat is inclusief Frankrijk, juist belang hebben bij de geldpers laten draaien en hoge inflatie. Inflatie verhogen verlaagd de staatschuld.
Geen enkele euro zei ik niet. En dat we niet naar multinationals moeten kijken zei ik ook niet. Dus over wie heb je het en waarom zeg je het tegen mij?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is wel wat om van iemand te verlangen dat die geen enkele euro aan zichzelf uitgeeft. Ondertussen kijken we niet naar andere veel grotere uitgaven want die doen er niet toe alleen dat roken. Dat is niet 'kritisch'
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Ik was al bang dat er niemand de asielzoekers / immigranten de schuld zou geven. Nu nog een D66 bashje eroverheen en het feest is compleet.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
Accepteren moeten we het maar. Dat we met zn allen een stukje armer worden.
-kaag
Dus allemaal.
Maar de multinationals en de voedingsindustrie niet. Zoals bijvoorbeeld in Frankrijk waar er wel overheidsdruk wordt uitgevoerd om de kosten zo laag mogelijk te houden, lees: het laten ophoeren van de graaiers.
Altijd leuk en treurig de stereotypes die om de hoek komen bij dit soort topics.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:42 schreef Barbusse het volgende:
Ik denk niet dat ook maar iemand hier multimiljoenair is. Toch lopen meerdere mensen hier neer te kijken op mensen die van het het absolute minimum leven. Die mogen nooit iets leuks doen. Of zo. Fuck me, what an absolute cunt you are.
Zeker welquote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:42 schreef Barbusse het volgende:
Ik denk niet dat ook maar iemand hier multimiljoenair is.
Mooi. Do something useful with it.quote:
Ik vind het mensonterend. Beetje mensen gaan lopen kritiseren terwijl ze op het absolute minimum leven?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Altijd leuk en treurig de stereotypes die om de hoek komen bij dit soort topics.
Als je arm bent dan heb je blijkbaar 10 kinderen, van wie allen ondervoed of moddervet zijn en geen cent krijgen van de toeslagen, 20 huisdieren, waaronder allerlei dure rasdieren die niet goed verzorgd worden, je moet flink roken, elke dag flink zuipen, dikke tv in de huiskamer en vergeet natuurlijk het aquarium niet. 3 autos in de voortuin, wietplantage op zolder, iedereen de duurste smartphone, allemaal merkkleding.
Mis ik nog iets?
Komt nogal wat bij een minimuminkomen kijken
Heb 50k+ belasting betaald dit jaar. Vind het wel goed zo.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mooi. Do something useful with it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |