abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2023 @ 22:11:44 #101
3542 Gia
User under construction
pi_210324284
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:32 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Oh, weer het gebruikelijke valse dilemma dat elke dag frituur bestellen duurder is. De meeste in die situatie kopen natuurlijk gewoon twintig frikandellen voor 1.99 en frituren zelf.

Ik vermoed dat je dit heb waargenomen op een 1 of andere campingzender die je en inkijkje gaf in het "echte" leven aan de onderkant van de maatschappij.
Nee, vaak bij tv-programma's over arme gezinnen.

De gezinnen die wel kunnen rondkomen met een minimumloon, die laten ze niet zien. En die zijn er ook. Maar roken niet en letten op de kleintjes en kunnen toch een gezonde maaltijd koken.
pi_210324443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:29 schreef Rostrup het volgende:
En bedrijven die niet aan kunnen tonen dat ze een redelijk deel belasting betalen extra belasten.
Je betaalt de belasting die je verschuldigd bent, niet wat een ambtenaar redelijk vindt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_210324461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Zie vaak arme gezinnen met stuk voor stuk overgewicht. Elke dag fastfood en thuis bezorgd is veel duurder dan verse groenten van de markt.
Tatoeages, nieuwste model iPhone, merkkleding, wekelijks de nagels gedaan, boodschappen doen bij dure supermarkten ipv Lidl of Aldi en ga zo maar door. Ipv uitkeringen en toeslagen aan hen uit te keren zou het beter zijn om voedselbonnen aan dergelijke gezinnen te verstrekken en hun vaste lasten te betalen ipv te verwachten dat ze verstandig met geld omgaan en braaf hun vaste lasten zullen betalen.
pi_210324483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En wat zet je daar tegenover? Of zet je daar niets tegenover en dan is het gewoon weer een lastenverhoging.
Eerste schijf 0,2% omlaag.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_210324488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 21:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik las ergens dat de hogere zorgtoeslag ook vanaf volgend jaar stopt. Klopt dat?

Heb het nieuws niet veel meer gevolgd afgelopen jaar.
quote:
Als de zorgverzekering in 2024 duurder wordt, betekent dat automatisch dat de zorgtoeslag voor lage inkomens ook omhoog gaat.

Op dit moment bedraagt de zorgtoeslag maximaal 154 euro voor alleenstaanden en 265 euro voor meerpersoonshuishoudens.
https://www.zorgwijzer.nl(...)rpersoonshuishoudens.

Geen paniek, lijkt gewoon mee te stijgen met de verhoging van de premie.
pi_210324565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 22:22 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
[..]
https://www.zorgwijzer.nl(...)rpersoonshuishoudens.

Geen paniek, lijkt gewoon mee te stijgen met de verhoging van de premie.
Ah gelukkig, daar maakte ik me al zorgen om.
Bedankt voor je reactie :)
Twiddel
pi_210324632
De rijken worden rijker en de armen worden armer.
Maar weer terug naar het oude belastingstelsel met meerdere tariefgroepen.
Vroeger betaalden de hoogste tariefgroep 70% nu nog maar 50%
pi_210324726
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 22:22 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Tatoeages, nieuwste model iPhone, merkkleding, wekelijks de nagels gedaan, boodschappen doen bij dure supermarkten ipv Lidl of Aldi en ga zo maar door. Ipv uitkeringen en toeslagen aan hen uit te keren zou het beter zijn om voedselbonnen aan dergelijke gezinnen te verstrekken en hun vaste lasten te betalen ipv te verwachten dat ze verstandig met geld omgaan en braaf hun vaste lasten zullen betalen.
Verschrikkelijk, en ze doen het ook allemaal. Geen enkele uitzondering.
Rijden in het nieuwste model Mercedes rond, hebben een flatscreen van 3 meter.
Ohh, ben ik het roken nog vergeten.
Het is me allemaal wat.
(/s)
pi_210324870
FNV pleit er al voor om het minimumloon naar 16 euro per uur te verhogen. Maar hoe duur gaat buiten de deur eten dan wel niet worden? De vakantie moet ook nog betaald worden (tip: ga naar een lage lonenland).
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_210324899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 22:45 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Verschrikkelijk, en ze doen het ook allemaal. Geen enkele uitzondering.
Rijden in het nieuwste model Mercedes rond, hebben een flatscreen van 3 meter.
Ohh, ben ik het roken nog vergeten.
Het is me allemaal wat.
(/s)
Dat dus. Ik heb ooit tijdelijk een bijstandsuitkering gehad. En dan is het heel eenvoudig: geen luxe. Alles op alles zetten om je financiële positie te verbeteren en geen schulden te maken. Werk heeft me uiteindelijk gelukkig gemaakt en uiteindelijk volop kunnen sparen.
pi_210324956
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 22:01 schreef ReplaR het volgende:
Ze gaan net zo lang door tot we op onze knieën gaan smeken voor de Great Reset.
The Great Reset is al in volle gang en raakt eigenlijk alle lagen van de maatschappij.
De thermostaat die in het stookseizoen eigenlijk niet hoger mag dan 19 graden. Heel heel media-aandacht daarvoor. In het NRC discussies over dat naar Zuid-Europa op vakantie gaan niet meer van deze tijd is. En ik zie mensen met hogere inkomens die aan de sociale druk toegeven. En we hebben sinds dit jaar plastictoeslag, statiegeld op blikjes. Etc etc.

Terug naar het onderwerp, het helpt veel om de lat lager te leggen als het financieel echt nodig is. Uiteindelijk kom je er sterker uit.
pi_210324977
Het is een complot :(
pi_210324988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:06 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat dus. Ik heb ooit tijdelijk een bijstandsuitkering gehad. En dan is het heel eenvoudig: geen luxe. Alles op alles zetten om je financiële positie te verbeteren en geen schulden te maken. Werk heeft me uiteindelijk gelukkig gemaakt en uiteindelijk volop kunnen sparen.
Sorry, je hebt mij verkeerd begrepen. Dit was een sarcastische reactie vandaar de (/s)
pi_210325086
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:19 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Sorry, je hebt mij verkeerd begrepen. Dit was een sarcastische reactie vandaar de (/s)
Echte armoede bestaat ook niet in Nederland.
Niemand hoeft te verhongeren.

En als je honger heb kun altijd nog naar de voedselbank of McDonalds.
pi_210325109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is natuurlijk makkelijk scoren voor de Franse regering, maar waar is de keiharde druk op Christine Lagarde die als de president van de ECB onafhankelijk voor prijs stabiliteit had te zorgen? Frankrijk doet aan verdeel en heers. De waarheid is dat al die knoflooklanden, dat is inclusief Frankrijk, juist belang hebben bij de geldpers laten draaien en hoge inflatie. Inflatie verhogen verlaagd de staatschuld.
Zal allemaal best die redenen. De boodschappen zijn en blij en betaalbaar.
In NL niet. Daar graaien de multinationals er lekker op los.

Wat heb je liever? Een sterke welvarende middenklasse of rijkdom bij een enkeling en vrijheid voor bedrijven?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210325222
Ik denk niet dat ook maar iemand hier multimiljoenair is. Toch lopen meerdere mensen hier neer te kijken op mensen die van het het absolute minimum leven. Die mogen nooit iets leuks doen. Of zo. Fuck me, what an absolute cunt you are.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 23:44:38 #117
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210325240
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is wel wat om van iemand te verlangen dat die geen enkele euro aan zichzelf uitgeeft. Ondertussen kijken we niet naar andere veel grotere uitgaven want die doen er niet toe alleen dat roken. Dat is niet 'kritisch'
Geen enkele euro zei ik niet. En dat we niet naar multinationals moeten kijken zei ik ook niet. Dus over wie heb je het en waarom zeg je het tegen mij?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 17 augustus 2023 @ 23:51:22 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210325304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Oh gelukkig. Ik was al bang dat er niemand de asielzoekers / immigranten de schuld zou geven. Nu nog een D66 bashje eroverheen en het feest is compleet.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
Accepteren moeten we het maar. Dat we met zn allen een stukje armer worden.
-kaag

Dus allemaal.

Maar de multinationals en de voedingsindustrie niet. Zoals bijvoorbeeld in Frankrijk waar er wel overheidsdruk wordt uitgevoerd om de kosten zo laag mogelijk te houden, lees: het laten ophoeren van de graaiers.
:+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210325313
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:42 schreef Barbusse het volgende:
Ik denk niet dat ook maar iemand hier multimiljoenair is. Toch lopen meerdere mensen hier neer te kijken op mensen die van het het absolute minimum leven. Die mogen nooit iets leuks doen. Of zo. Fuck me, what an absolute cunt you are.
Altijd leuk en treurig de stereotypes die om de hoek komen bij dit soort topics.
Als je arm bent dan heb je blijkbaar 10 kinderen, van wie allen ondervoed of moddervet zijn en geen cent krijgen van de toeslagen, 20 huisdieren, waaronder allerlei dure rasdieren die niet goed verzorgd worden, je moet flink roken, elke dag flink zuipen, dikke tv in de huiskamer en vergeet natuurlijk het aquarium niet. 3 autos in de voortuin, wietplantage op zolder, iedereen de duurste smartphone, allemaal merkkleding.

Mis ik nog iets?

Komt nogal wat bij een minimuminkomen kijken :P
Twiddel
pi_210325325
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:42 schreef Barbusse het volgende:
Ik denk niet dat ook maar iemand hier multimiljoenair is.
Zeker wel :Y
pi_210325414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:53 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Zeker wel :Y
Mooi. Do something useful with it.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210325450
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Altijd leuk en treurig de stereotypes die om de hoek komen bij dit soort topics.
Als je arm bent dan heb je blijkbaar 10 kinderen, van wie allen ondervoed of moddervet zijn en geen cent krijgen van de toeslagen, 20 huisdieren, waaronder allerlei dure rasdieren die niet goed verzorgd worden, je moet flink roken, elke dag flink zuipen, dikke tv in de huiskamer en vergeet natuurlijk het aquarium niet. 3 autos in de voortuin, wietplantage op zolder, iedereen de duurste smartphone, allemaal merkkleding.

Mis ik nog iets?

Komt nogal wat bij een minimuminkomen kijken :P
Ik vind het mensonterend. Beetje mensen gaan lopen kritiseren terwijl ze op het absolute minimum leven?
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 00:15:19 #123
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210325479
Dus moet men geen kostbare dingen/dure hobby's in het hoofd halen en zich blijven realiseren dat ze op een absoluut minimum leven!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210325502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 00:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mooi. Do something useful with it.
Heb 50k+ belasting betaald dit jaar. Vind het wel goed zo.
pi_210325530
Pak het maar af van die linkedin carriere mannetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')