quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef BillDauterive het volgende:
Al die topics worden ons maar door de strot gedrukt.
Dit topic wordt nog even open gehouden, zodat fokkers die vinden dat dit topic ze door de strot wordt gedrukt met dat gedram dat nog even kwijt kunnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef BillDauterive het volgende:
Weer een nieuw topic? Waarom? De pride month ligt al een paar maanden achter ons. Het is nu wel even goed zo. Ondertussen weten we ook wel wie pro-lhbti is, wie wat kritischer is op de trans community en de puppy's en wie er een beetje tussenin zweeft.
Is natuurlijk wel de vraag of dit niet een belediging is voor vrouwenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:31 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/sport-o(...)en-voor-vrouwen.html
Wat interessant, de wereld schaak bond laat nu ook geen transgenders meer toe bij de vrouwen toernooien. Dat is natuurlijk geen kwestie van lichamelijke kracht, maar blijkbaar vindt de bond toch om een of andere reden dat het vrouwen schaken beschermd moet worden.
Je kunt een topic toch ook gewoon negeren? We weten inmiddels wel dat sommigen dit soort onderwerpen het liefst weg willen censureren op FOK!, maar dat is gewoon niet de bedoeling.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef BillDauterive het volgende:
Weer een nieuw topic? Waarom? De pride month ligt al een paar maanden achter ons. Het is nu wel even goed zo. Ondertussen weten we ook wel wie pro-lhbti is, wie wat kritischer is op de trans community en de puppy's en wie er een beetje tussenin zweeft.
Een uitstekend besluit. Het staat mensen natuurlijk altijd vrij mee te doen bij de categorie van hun daadwerkelijke geslacht.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:31 schreef nixxx het volgende:
Wat interessant, de wereld schaak bond laat nu ook geen transgenders meer toe bij de vrouwen toernooien. Dat is natuurlijk geen kwestie van lichamelijke kracht, maar blijkbaar vindt de bond toch om een of andere reden dat het vrouwen schaken beschermd moet worden.
Dat vind ik nou weer onzin omdat bewezen is dat vrouwen net zo goed kunnen schaken als mannen (alleen verliezen ze vaker omdat ze verwachten te verliezen van een man...).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:31 schreef nixxx het volgende:
Beter nog: ze hebben ook openbare competities.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt een topic toch ook gewoon negeren? We weten inmiddels wel dat sommigen dit soort onderwerpen het liefst weg willen censureren op FOK!, maar dat is gewoon niet de bedoeling.
[..]
Een uitstekend besluit. Het staat mensen natuurlijk altijd vrij mee te doen bij de categorie van hun daadwerkelijke geslacht.
Dus kunnen ze niet zo goed als mannen schaken? Aangezien mannen die verwachting niet hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer onzin omdat bewezen is dat vrouwen net zo goed kunnen schaken als mannen (alleen verliezen ze vaker omdat ze verwachten te verliezen van een man...).
Ga toch weg man. Je hoeft hier niet op te reageren. Sterker nog, je hoeft het niet eens te volgen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef BillDauterive het volgende:
Judit Polgár GODINquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer onzin omdat bewezen is dat vrouwen net zo goed kunnen schaken als mannen (alleen verliezen ze vaker omdat ze verwachten te verliezen van een man...).
Een beetje zoiets als aapjes kijken in de dierentuin. Ik zie anders de meerwaarde er niet van in.quote:
Jij hoeft er ook niet heenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 04:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Een beetje zoiets als aapjes kijken in de dierentuin. Ik zie anders de meerwaarde er niet van in.
Vraag je nu om bevestiging van jouw mening?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:01 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is gewoon aapjes kijken toch?
In potentie kunnen ze het even goed.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dus kunnen ze niet zo goed als mannen schaken? Aangezien mannen die verwachting niet hebben.
Ik ben nog nooit bij zo'n lezing geweest dus ik denk dat het als aapjes kijken is. Maar jij bent de expert.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vraag je nu om bevestiging van jouw mening?
Er is maar 1 manier om daar achter te komen: door er zelf naar toe te gaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bij zo'n lezing geweest dus ik denk dat het als aapjes kijken is. Maar jij bent de expert.
Het blijft het altijd wel erg opvallend vinden dat ondanks dit, veel mensen die pro-LHBTQ activisme zijn, ook graag moslims in bescherming nemen en zich uitspreken tegen Islamofobie of het limiteren van migratie uit Islamitische landen. Ik blijf mij altijd afvragen hoe men dit dan precies denkt te kunnen verenigen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Islam, homosexuality is condemned
Klopt.
Feiten doen er niet toe het gaat om gevoelens en deugen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft het altijd wel erg opvallend vinden dat ondanks dit, veel mensen die pro-LHBTQ activisme zijn, ook graag moslims in bescherming nemen en zich uitspreken tegen Islamofobie of het limiteren van migratie uit Islamitische landen. Ik blijf mij altijd afvragen hoe men dit dan precies denkt te kunnen verenigen.
Geen idee, ik behoor niet tot die groep, ondanks dat mijn familie deels moslim is en ik er een aantal ken in mijn sociale omgeving, die overigens allemaal geen issue hebben met LGBTwhatever.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft het altijd wel erg opvallend vinden dat ondanks dit, veel mensen die pro-LHBTQ activisme zijn, ook graag moslims in bescherming nemen en zich uitspreken tegen Islamofobie of het limiteren van migratie uit Islamitische landen. Ik blijf mij altijd afvragen hoe men dit dan precies denkt te kunnen verenigen.
Maar waarom lijkt je dat niet handig.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:44 schreef nixxx het volgende:
https://edhub.ama-assn.org/ama-journal-of-ethics/module/2805774
Hmm dit lijkt me verder niet erg handig, baarmoeder transplantatie naar trans vrouwen. Met opzet even niet de Fox News of daily mail als bron maar de American medical association zelf
Een zware operatie, met donor organen die niet echt op elke straathoek liggen, die uiteindelijk niet functioneel in een mannelijk lichaam komen, puur voor het gevoel van de patiënt? (En dan ook nog zonder enige garantie dat het de situatie van de patiënt ook maar enigszins verbetert). Ik vind het eigenlijk onethisch en vind dat artsen dit niet zouden moeten overwegen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom lijkt je dat niet handig.
Allemaal valide punten inderdaad.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een zware operatie, met donor organen die niet echt op elke straathoek liggen, die uiteindelijk niet functioneel in een mannelijk lichaam komen, puur voor het gevoel van de patiënt? (En dan ook nog zonder enige garantie dat het de situatie van de patiënt ook maar enigszins verbetert). Ik vind het eigenlijk onethisch en vind dat artsen dit niet zouden moeten overwegen.
quote:Al ruim 25 jaar Hartjesdag op de Zeedijk: "Het is vooral een hoop lol"
Bezoekers en ondernemers bereiden zich voor op een jubileumeditie van Hartjesdag, het vrolijke verkleedfeest voor dragqueens en amateur-crossdressers. Meer dan ooit een feest met een boodschap, stelt de kroegbaas van Café 't Mandje: een paar weken geleden werden op de Zeedijk nog vijf regenboogvlaggen vernield. Maar somber wordt het maandag 21 augustus absoluut niet: "Het is vooral een hoop lol."
https://www.at5.nl/artike(...)tjesdag-2023-zeedijk
Feestquote:Op maandag 21 augustus 2023 12:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed, de Pride Month Amsterdam is voorbij en dus is het vandaag tijd voor de Amsterdamse Hartjesdag.
Deze jaarlijkse traditie van optochten door dragqueens en crossdressers bestaat dit jaar 25 jaar.
[..]
Tja het zal je maar overkomen. Heb je een prachtige dochter, die zich vervolgens lichamelijk verminkt...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
NIET MIJN OP
Deze week is het zover: Pride Month. Althans, in Amerika, want daar staat de hele maand juni in het teken van de LHBTIQAPC+-community. In Nederland hebben we Pride, dat we vroeger Gay Pride noemden. Pride Amsterdam is met een volledige week – 1 augustus tot en met 6 augustus 2023, in Rotterdam begint men al op 1 juni.
Pride is a protest
De officiële opening van Rotterdam Pride is op donderdag 1 juni in de Kunsthal. Vanaf 19.00 uur is er een programma met een talk en spoken word. Later op de avond kunnen de voetjes van de vloer tijdens de afterparty. Tegelijkertijd wordt de film ‘Pride from Above’ vertoond in het auditorium.
Op vrijdag 2 juni kun je meelopen met de Pride March 2023. Samen met andere Rotterdammers kom je tijdens de route van 3,5e kilometer in voor gelijke rechten en meer acceptatie van de LGBTIQA+-community. Om mee te gaan met de mars kun je om 19.00 uur verzamelen op het Stationsplein.
Uitgebreide info mbt aanstaande event hier:
https://www.elle.com/nl/lifestyle/g44025992/pride-amsterdam-2023/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ridemaand-achterhoek
Gisteren kwam ik dit tegen, een non binair hen, voorheen:
[ afbeelding ]
Daarna:
[ afbeelding ]
Heden:
https://youtube.com/shorts/zwdDSZjsOwU?feature=share
De discussie is ongewenst wellicht, maar gezien we dit vieren, vraag ik me af waarom deze discussie zo ongewenst is.
Gialu, hen op de fotos en videos zegt dat ze hiertoe gekomen is nadat ze influencers had gezien, en begreep dat dit was wat hen ook wilde.
Ik vind het verminking, met een hele rits aan fysieke problemen in het verschiet, niet iets om te vieren.
Gay Pride daar kan ik me alles bij voorstellen, maar dit vieren, ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is of we van Gay Pride naar LHBTIQAPC+ pride zijn gegaan.
Het is ook een beetje hypocriet dat juist deze hen zo opzienbarend is, vanwege het beeldschoon zijn voorheen. Op zich ziet hen er heden gelukkig uit. YOP
Of je hebt een dochter die niet goed in haar vel zit met alle gevolgen van dien...quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:52 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Tja het zal je maar overkomen. Heb je een prachtige dochter, die zich vervolgens lichamelijk verminkt...
quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Of je hebt een dochter die niet goed in haar vel zit met alle gevolgen van dien...
Het is een aandoening.quote:Transgenders doen 5 tot 10 maal zo vaak een zelfmoordpoging en denken 7 maal vaker aan suïcide in vergelijking met niet-transgenders.
quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom lijkt je dat niet handig.
Therapie is de oplossing, geen medisch handelen waar geen goede onderbouwing voor is, aldus steeds meer landen.quote:
bronquote:Medicalised gender change for young people is “experimental”, relying on “insufficient” evidence, and should be confined to a formal research framework, according to Norway’s independent healthcare investigator.
Laten we inderdaad niet doorslaan zoals in Amerika, waar het bijna "hip" is om te zeggen dat je een tranny kind hebt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Therapie is de oplossing, geen medisch handelen waar geen goede onderbouwing voor is, aldus steeds meer landen.
[ twitter ]
Deze landen worden ook genoemd door Dr. Miriam Grossman in dit filmpje. Zij is ook te zien in de documentaire ´What is a woman? van Matt Walsh.
[..]
bron
ja maar ze BeDoELeN HeT nIeT zOquote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:26 schreef Ali_boo het volgende:
Over Riley Gaines gesproken, trans activisten roepen ze op tot moord
Terwijl ze tegerijkertijd een bord hebben met '' stop trans genocide''
Hoe verzin je het?![]()
![]()
[ twitter ]
OMdat ZE zELf geDICRImineerd zIJn geweest.......quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ja maar ze BeDoELeN HeT nIeT zO
Klinkt als bullshit.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:23 schreef Ali_boo het volgende:
Een safe space voor kinderen waar ze veilig doktertje kunnen spelen en masturberen
[ twitter ]
Je hebt in de comments een linkquote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:46 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Klinkt als bullshit.
Heb je een link naar een goede bron voor de claim van het plaatje?
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:26 schreef Ali_boo het volgende:
Over Riley Gaines gesproken, trans activisten roepen ze op tot moord
Terwijl ze tegerijkertijd een bord hebben met '' stop trans genocide''
Hoe verzin je het?![]()
![]()
[ twitter ]
Stel er breekt oorlog uit of een natuurramp vind plaats, welke van de 2 groepen zou je achter je willen hebben staan?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:46 schreef Ali_boo het volgende:
Dit zijn de echte patriotten
[ twitter ]
Ik zie geen comments. Heb ook geen Twitter/xquote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je hebt in de comments een link
Daar word doorverwezen naar de Bild , Welt en nog een andere bron die ik even ben vergeten
Na dertig keer doorklikken kwam ik hier op uit, premium.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:51 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik zie geen comments. Heb ook geen Twitter/x
Ik vond deze, ook premium maar wel deels leesbaar:quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Na dertig keer doorklikken kwam ik hier op uit, premium.
https://www.welt.de/polit(...)-Frau-tabu-sind.html
Wat ik er uit op maak is dat een tweetal kdv inderdaad helemaal koekoek zijn en een concept hebben gepresenteerd waarin dit voorkwam en dat de duitse overheid ze teruggefloten heeft.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik vond deze, ook premium maar wel deels leesbaar:
https://www.thetimes.co.u(...)octor-game-kdln8bpxj
Had zelf ook al door googlen e.e.a. aan sites gevonden (maar veel idd premium) maar ben vooral benieuwd waar die masturbatie claim vandaan komt.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat denk jij dan ?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[..]
Stel er breekt oorlog uit of een natuurramp vind plaats, welke van de 2 groepen zou je achter je willen hebben staan?
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat denk jij dan ?
[ afbeelding ]
Heb het even door de vertaalmachine gegooid:https://www.welt.de/polit(...)-Frau-tabu-sind.htmlquote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat is een artikel van vandaag?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb het even door de vertaalmachine gegooid:https://www.welt.de/polit(...)-Frau-tabu-sind.html
Ob Masturbationsräume in Kitas oder Werbung für Geschlechtsumwandlung in Schulen – in den Bundesländern hat sich eine kleine genderpolitische Revolution ereignet. Ganz vorn dabei: Nordrhein-Westfalen. Nur eine Partei protestiert gegen gebärende Männer. Und Eltern haben Mitspracherechte.
Whether it's masturbation rooms in daycare centers or advertising for gender reassignment in schools – a small gender political revolution has taken place in the federal states. At the very forefront of this: North Rhine-Westphalia. Only one party is protesting against giving birth to men. And parents have a say.
De rest staat achter een paywall
Het staat toch echt expliciet in het artikel. Doet me overigens denken aan een scène in brave new world van Aldous Huxley waar kinderen sex hebben en dat ze dan onderling bespreken hoe achterlijk oude generaties waren, omdat het taboe was dat kinderen sex mochten hebben. Overigens zie ik dat men in de jaren 60 in Duitsland al vergelijkbare praktijken hadden met kinderen tussen de 8 en 14 jaar voor de "sexuele bevrijding van kinderen"quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:36 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Maar dat is een artikel van vandaag?
Artikel van Bild hierover is van 4 juli 2023 en daar wordt niet over masturbatie gesproken. Wel over aanraken/ontdekken van je lichaam.
Vandaar dat ik me afvraag wanneer 'masturbatie' er in is gekomen en of dat een feitelijkheid is, of een politiek gemotiveerde leugen/frame. Of vooruit, een interpretatie vergissing.
quote:Whether it's masturbation rooms in day-care centers or advertising for gender reassignment in schools - a small gender-political revolution has taken place in the federal states. At the forefront: North Rhine-Westphalia. Only one party protests against men giving birth. And parents have a say.
KIndians should be able to “retreat to a protected space in order to discover and satisfy themselves physically”. One is convinced of that in a day-care center in Kerpen. In their sex education concept, it says that the day-care center offers “children freedom to try out childhood sexuality”. So "masturbation is something normal. Allowing "masturbation" in day-care centers is "of great importance".
Doctor games are also prepared in adjoining rooms in a day-care center in Rheinberg – but with rules for the little ones: “You choose the child to play with you carefully.” it says in their concept, which the AfD recently made public.
Should such concepts be tolerated or forbidden? There are different views on this across the country. Almost identical incidents were reported shortly before from a daycare center in Hanover. As a result, the State Youth Welfare Office and the State of Lower Saxony stopped this practice.
In NRW you see things a little differently. When asked how the green-led children's ministry in North Rhine-Westphalia judged how masturbation was handled in the two daycare centers, it replied that "sexual behavior by children" could "not be prevented". The Ministry emphasizes that "separate rooms solely for sexual self-exploration in day-care centers" are "not provided". However, the ministry does not want to contact the two daycare centers either.
The underestimated veto power of parents
In terms of sex education and gender theory, day care centers and schools in North Rhine-Westphalia have opened up a lot - for a very liberal course that is currently also supported by many sex education workers. But this change takes place mainly in theory. It is rarely put into practice. On the one hand, parents have a right to a say in questions of sex education practice in day care centers and schools. For example, the NRW educational principles for the 11,000 day-care centers state that because of the different “cultural, religious and family ideas” “the topic of body and sexuality must be dealt with with the involvement of the parents”. On the other hand, practice-oriented inspectors of the state youth welfare offices are more cautious than theory-loving authors of sex education concepts.
ALSO READ
Students at a Florida high school protest against a ban on teaching about sexual orientation
FLORIDA
Because of sexual innuendos, students are only allowed to read excerpts of Shakespeare
This is also confirmed by the Children's Ministry. It doesn't want to do anything against daycare concepts that recommend rooms for sexual exploration, but it makes it clear that the state youth welfare offices would not allow such rooms in NRW either. That sounds contradictory, but it means that some wild ideas can appear in concepts – but not in reality.
There is a lot of debate nationwide about whether, like the Federal Center for Health Education, we should advocate playing doctor games in day-care centers because child and adult sexuality are not to be equated, or whether we have to warn, like psychotherapist Christian Spaemann, that children are being attacked". so fast that the kindergarten teachers are usually too late". These questions are even passionately debated. But the dispute does not (yet) have much to do with everyday practice.
“Think of the possibility that trans men can also have children”
This discrepancy between extensive theory and moderate practice is also evident in a handout for daycare educators from 2022 called "Queer in der Daycare!". It comes from the "Queer Network NRW", which is financially supported by the state. The country has also advertised the guide. Among other things, he gives day-care center educators literature tips on the question of how children are born: "Avoid books that talk about 'man and woman'," is one piece of advice. The guide does not address the question of what would then remain of world children's literature
De praktijk werd al toegepast sinds 2013quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik er uit op maak is dat een tweetal kdv inderdaad helemaal koekoek zijn en een concept hebben gepresenteerd waarin dit voorkwam en dat de duitse overheid ze teruggefloten heeft.
Dat is overigens nog steeds compleet gestoord.
Van Bild? Waar dan?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het staat toch echt expliciet in het artikel.
Welk artikel van Bild refereer je naar?quote:
Mooi filmpje, wat een kneuzenkermis, man man man.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:26 schreef Ali_boo het volgende:
Over Riley Gaines gesproken, trans activisten roepen op tot moord
Terwijl ze tegelijkertijd een bord hebben met '' stop trans genocide''
Hoe verzin je het?![]()
![]()
[ twitter ]
Deze:quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Welk artikel van Bild refereer je naar?
De eerste artikel staat inderdaad masturbatie niet expliciet, maar niet alles hoeft expliciet gezegd te worden, lijkt me. Hoe dan ook, wat ze expliciet zeggen is al fucked up genoeg.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:33 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Deze:
https://m.bild.de/regiona(...)5634.bildMobile.html
En deze van 30 juni:
https://www-bild-de.trans(...)a-84520888.bild.html
Ik lees het meer alsof ze geprobeerd hebben de neiging die kinderen van nature al hebben om hun eigen lichaam (en dat van andere kinderen) te onderzoeken in te kaderen door er regels en richtlijnen bij te bedenken. En daar zijn ze wat in doorgeschoten.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
De eerste artikel staat inderdaad masturbatie niet expliciet, maar niet alles hoeft expliciet gezegd te worden, lijkt me. Hoe dan ook, wat ze expliciet zeggen is al fucked up genoeg.![]()
“We support the children in developing a good body awareness and in getting to know themselves and their own body parts and organs. In our play and snuggle corners, children are allowed to pursue their early childhood, whole-body needs (looking at each other, touching, stroking, cuddling). Our children are allowed to undress, look at each other and go to the toilet together.”
Het is natuurlijk niet 1 iemand met een Black Lives Matters bandje.quote:
Geaardheid bepaalt niet tot welke groep iemand behoort.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kijk, je kan moeite hebben met uitingen van KOZP en BLM tijdens een compleet ander evenement als de Pride Amsterdam of juist niet, daarin zullen de meningen verdeeld zijn, maar het is niet heel geloofwaardig als je doet alsof
die groepen niks met elkaar te maken hebben. Ze maken er zelf niet bepaald een geheim van.
quote:Rechter veroordeelt minderjarige inwoner van Hoogeveen voor bewezen homohaat en zware mishandeling van een Russisch lhbtiq+ asielzoeker
[persbericht 25 augustus] “De eerste dag van het jaar begon voor u als een slechte dag. En ik wil er maar geen geheim van maken. Uit de bekentenis bij de politie heeft u zich schuldig gemaakt aan anti homogeweld.” Met deze zeer directe inleiding en woorden van gelijke strekking, begon op donderdag 10 augustus de zitting in de rechtbank van Assen door de kinderrechter waar een minderjarige inwoner van Hoogeveen, R.Z. terecht stond. Aanleiding daartoe was de zware mishandeling op oudjaarsnacht, 1 januari 2023, op basis van homohaat van een kwetsbare lhbtiq+ asielzoeker afkomstig uit Rusland en woonachtig in azc Hoogeveen. De op dat moment 16-jarige R.Z maakte onderdeel uit van een vriendengroep die hierbij betrokken was.
Tijdens de zitting werd pijnlijk genoeg duidelijk hoe R.Z. samen met zijn vriendengroep onder invloed van alcohol het slachtoffer op oudjaarsnacht afrekende enkel op zijn afwijkende uiterlijk zoals zijn geblondeerde haar, zijn nagels en zoals ze het noemden ‘zijn glitterpakje’. Niet alleen door hem uit te schelden voor homo en flikker en door vuurwerk naar hem te gooien. Maar vooral toen vanuit de vriendengroep R.Z. een meer dan vuistgrote steen pakte en van een afstand minder dan 4 meter keihard A. achter op zijn hoofd raakte. A. viel daardoor met zijn fiets op straat, happend naar lucht en verloor daarbij zijn bewustzijn. Door één van de vrienden van R.Z. werd een video opname gemaakt waarin te zien is dat A. weerloos en bewegingsloos op de grond ligt, in zijn eigen bloed en met zijn hand nog probeert zijn gezicht te beschermen. De steen veroorzaakte een 7 centimeter lange wond op A. zijn achterhoofd en zelfs een gat in de capuchon van zijn jas. De vriendengroep lieten hem voor vrijwel dood achter op straat terwijl buurtbewoners de politie alarmeerde.
Op het moment van het incident was de minderjarige R.Z. nog in een proefperiode van een eerder ernstig gepleegd incident. In de setting van de rechtbank waarin een zeer geërgerde kinderrechter telkens wees op R.Z. zijn overmatige alcoholgebruik van meer dan 10 biertjes, leek het echter alsof de werkelijke feiten niet doordrongen tot de moeder, de begeleider en de Raad voor de Kinderbescherming die aanwezig waren. De kinderrechter wees A. op het feit dat hij zijn handen dicht mag dichtknijpen als minderjarige. Want als hij volwassen was geweest had de Officier van Justitie poging tot doodslag kunnen eisen. Veelvuldig haalde de kinderrechter ook de typisch Hoogeveense situatie aan van verveelde jongeren en alcohol. “Feit is dat de steen door je gegooid is wat juridisch gezien een poging tot zware mishandeling is. Je hebt een grote handpalm en je hebt de steen met kracht gegooid. Eén van je vrienden heeft getuigd dat je het zelfs met ‘een grote zwieper’ deed. En één van je vrienden ging zelfs kijken of A. niet dood was. Je hebt het op de koop toegenomen en had moeten weten wat er kon gebeuren. Het slachtoffer werd ernstig geraakt, een slachtoffer die valt op mannen. Want je vrienden hebben verklaard dat je een hekel hebt aan homo’s, flikkers. En dit alles vanwege zijn uiterlijk.” Om later te vervolgen: ‘Er was sprake van anti-homo geweld. Of je was zo toeter door de Bacardi dat je niet hoorde van vrienden dat ze ‘homo, homo’ riepen. Maar je hebt wel gericht van dichtbij een steen gegooid. Alleen vanwege zijn uiterlijk en gender. Ik vind dat shocking in een proefperiode waarin je was gewaarschuwd en je je taakstraf hebt verkloot.’
In een intriest slotpleidooi gaf A. als meervoudig slachtoffer zijn redenen aan waarom hij gevlucht is uit extreem homofoob Rusland waar hij als lhbtiq+’er na mishandeling en discriminatie geen bescherming ontving door autoriteiten. “Maar desondanks kwam ik een geval van geweld tegen dat ik zelfs in Rusland, met alle anti-menselijke wetten, verboden, bedreigingen en het gebrek aan voorlichting in de maatschappij, niet was tegengekomen.” Waarbij hij de impact van dit incident met PTSS als gevolg, uitlegde aan een onbewogen R.Z. Pas nadat advocaat van het slachtoffer mr. Sidney Smeets aan R.Z. duidelijk maakte dat hij als enige van alle verdachten die A. bijna doodsloeg, weigerde zijn rol hierin te erkennen en excuses aan te bieden, draaide hij zich om naar het slachtoffer. “Excuses, het spijt me wat ik heb gedaan”. Waarna de rechter uitsprak dat R.Z wat hij deed, geheel voor zijn eigen risico was. Vanwege het bewezen anti-homo aspect gaf de rechter daarom een hoger vonnis dan de Officier van Justitie: zware mishandeling, 80 uur taakstraf, 2 jaar voorwaardelijk jeugddetentie met aftrek van drie dagen die R.Z. bij het politiebureau in voorarrest doorbracht en het toewijzen van schadevergoeding van 4011,-euro. De rechtbank van Assen meldde vandaag 26 augustus dat er geen hoger beroep is aangetekend door de dader waarmee de uitspraak onherroepelijk.
Het COA weigerde A., die sinds deze week verblijfsstatus heeft ontvangen, in eerste instantie voor het bijwonen van deze zitting een dagkaart te verstrekken. Dit najaar gaan LGBT Asylum Support samen met het slachtoffer bij de school langs waar dit plaatsvond. Want ondanks dat er een kleurrijke Progress pride vlag hangt, lijkt een gesprek om aandacht te vragen over anti-homo geweld noodzakelijk. Dit verslag is gebaseerd op aantekeningen tijdens zitting.
Nou, als je reactie op het plaatje was geweest van : "Hier ben ik het niet mee eens," dan had deze discussie heel anders gelopen, maar nee, je gaat gelijk weer in de aanval.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geaardheid bepaalt niet tot welke groep iemand behoort.
Dat deze sportvrouw een band om haar arm draagt zegt iets over haar, maar niet over mij.
Als die sportvrouw de enige met zo'n bandje zou zijn en andere users vanwege dat ene bandje problemen met dequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geaardheid bepaalt niet tot welke groep iemand behoort.
Dat deze sportvrouw een band om haar arm draagt zegt iets over haar, maar niet over mij.
80 uur taakstrafquote:
Ik vond je posting erg overdreven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:12 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nou, als je reactie op het plaatje was geweest van : "Hier ben ik het niet mee eens," dan had deze discussie heel anders gelopen, maar nee, je gaat gelijk weer in de aanval.
Ook al is dit vastgelegd door de sportbonden en voortaan elke sporter dit verplicht moet dragen, dan nog heeft dat niets met mij te maken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als die sportvrouw de enige met zo'n bandje zou zijn en andere users vanwege dat ene bandje problemen met de
Pride zouden hebben, dan had je een punt.
Maar dat is natuurlijk niet zo. De Pride is volkomen verweven met andere (extreem) linkse groepen zoals KOZP en BLM. En als je daar moeite mee hebt dan kan ik dat begrijpen. Ik zeg niet dat dat bij mij ook zo, maar het is wel een beetje krom natuurlijk dat de Pride zich met zulke figuren en zulke demonstraties in laat.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Notabene de organisator van de Amsterdam Pride is dezelfde als de organisator van Black Lives Matters en
Kick Out Zwarte Piet
Hoe heet deze vrouw?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:11 schreef ReplaR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pride armband met black power logo, is dit de volgende stap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |