abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210314413
https://kyivindependent.c(...)ionalists-criticize/
quote:
ISW: Ukrainian troops advance as Russia cracks down on war images
Wetgevers in Rusland hebben een wetswijziging voorgesteld die het delen van foto's en videos van de oorlog illegaal maakt. Dit gaat vooral om beelden waarin de inzet van troepen en hun locaties te zien zijn. Maar ook beelden die verliezen van het Russische leger bevestigen vallen hier onder. Er zal een boete van maximaal 500.000 roebel op komen te staan of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Content van het ministerie van defensie zal hier niet onder vallen natuurlijk.

Een soortgelijke wet is al in De Krim in werking gesteld na de aanvallen op de Kerch brug. De Russische overheid wil hierdoor meer controle krijgen over de Russische informatie ruimte en narratief van de oorlog.

Het zou dus zo maar kunnen dat in de toekomst heel wat minder beelden vrij komen van de oorlog van Russische zijde. En dat een hele hoop van de zogenaamde Russische oorlogsjournalisten (propagandisten) zonder werk komen te zitten. Of in elk geval minder echt nieuws brengen. Wat natuurlijk al minimaal was. Maar ook burger beelden zullen hier onder vallen.

.........

https://www.ukrinform.net(...)khmut-direction.html
In de Bakhmut regio is weer een Russische Ka52 helikopter neergehaald deze morgen.

.........

https://www.aerotime.aero(...)rbus-boeing-aircraft
https://www.avweb.com/avi(...)ners-without-brakes/

quote:
Aeroflot instructs pilots to turn brakes off on some Airbus & Boeing aircraft
Aeroflot, de Russische nationale luchtvervoerder heeft van 9 vliegtuigen van Airbus en Boeing de remmen uitgeschakeld omdat door de sancties het erg moeilijk is om vervangende onderdelen te krijgen. Dit zou volgens de maatschappij voor een maximaal van 10 dagen mogen indien de onderdelen niet direct vervangen kunnen worden. De piloten zijn gewaarschuwd om bij het landen hiermee rekening te houden.

Lekker dan. Ik zou me in elk geval niet veilig voelen met onderdelen die uitgeschakeld zijn op een vliegtuig omdat ze versleten zijn en niet vervangen kunnen worden. En de remmen lijken me toch echt wel belangrijk bij het landen. En dan is de vraag natuurlijk zijn er nog meer onderdelen die eigenlijk vervangen hadden moeten worden. Maar gewoon genegeerd zijn/uitgeschakeld zijn.

...........

https://www.theguardian.c(...)s-no-laughing-matter
quote:
Putin and Xi are the Laurel and Hardy of statesmen - but it's no laughing matter
Interessant artikel over hoe Putin en XI hun landen de afgrond in aan het helpen zijn. Dat het gewoon haast komisch is, maar dat er eigenlijk niet om gelachten kan worden. Daar de burgers het dupe zijn, en er niet veel tegen kunnen doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 17-08-2023 10:28:54 ]
pi_210314469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:13 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, maar dat is een beetje een vreemde plek voor artillerie. Aangezien ze amper een brughoofd hebben op de linker oever.
Wellicht is het brughoofd verder gevorderd dan we denken ;)
pi_210314545
https://www.reddit.com/r/(...)krainians_are_nazis/ (video)
Russische krijgsgevangene denkt nog steeds dat Oekraïners nazi's zijn, maar wel beschaafde nazi's lol. Vele van hun zijn zo gehersenspoeld dat ze nog steeds in de Russische propaganda geloven, zelfs terwijl het tegendeel bewezen is.
quote:
Translation:

You thought we are nazis?
- Yes.

What about now?
- I still think the same.

Are you treated well here?
-Yes.

Do you think nazis would've treated you well?
- You're civilized nazis.
pi_210314666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:22 schreef Delenlill het volgende:
Wetgevers in Rusland hebben een wetswijziging voorgesteld die het delen van foto's en videos van de oorlog illegaal maakt. Dit gaat vooral om beelden waarin de inzet van troepen en hun locaties te zien zijn. Maar ook beelden die verliezen van het Russische leger bevestigen vallen hier onder. Er zal een boete van maximaal 500.000 roebel op komen te staan of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Content van het ministerie van defensie zal hier niet onder vallen natuurlijk.

Een soortgelijke wet is al in De Krim in werking gesteld na de aanvallen op de Kerch brug. De Russische overheid wil hierdoor meer controle krijgen over de Russische informatie ruimte en narratief van de oorlog.

Het zou dus zo maar kunnen dat in de toekomst heel wat minder beelden vrij komen van de oorlog van Russische zijde.
Eigenlijk vreemd dat ze dat nu al niet hebben?
In een Oorlogssituatie is dat heel normaal (mogelijk dat ze echter niet kunnen teruggrijpen op bestaande wetgeving daarover omdat ze zo graag wilden 'ontkennen' dat de invasie van de oekraine een oorlog was).

Iig hebben de oekrainers dat al heel lang zo ingesteld, dat zij juist vrijwel altijd heel beperkt houden welke informatie er uitgebracht wordt vanuit hun zijde en het liefst eerder zo min mogelijk informatie uitgebracht wordt...

Voor de russen is het echter ook al een probleem dat er een behoorlijk aantal semi-onafhankelijk of zelfs volledig onstuurbaar opererende groepjes aktief zijn, die bv zelf ook dolgraag al hun akties op sociale media delen (denk aan de tiktok-soldaten van Kadyrov)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 17 augustus 2023 @ 10:56:53 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210314933
Schijnen dus 2 van die KA-52's neergehaald te zijn.

Dat op begin totaal van rond de 100 is niet slecht.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 10:59:12 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210314986
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:56 schreef ExTec het volgende:
Schijnen dus 2 van die KA-52's neergehaald te zijn.

Dat op begin totaal van rond de 100 is niet slecht.
Weer KA-52's :D Kwetsbare helikopters is het enige wat de Russische luchtmacht in durft te zetten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210315107
quote:
84s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Weer KA-52's :D Kwetsbare helikopters is het enige wat de Russische luchtmacht in durft te zetten?
ik dacht dat de KA-52 juist zeer gevaarlijk was en een best wel grote bedreiging, omdat ze zo'n 10km achter het front aktief kunnen zijn en van die afstand guided missiles afvuren, zonder zelf in een direkt gevaar te komen.

als er op een dag twee te grazen genomen zijn kan dat erop duiden dat deze misschien dichter bij het front _moesten_ komen..
zeker die bij Robotnyne zou door de 47th mechanized neergehaald zijn met Manpads, en er zijn dronebeelden van de crash, wat doet vermoeden dat die veel dichterbij de frontlinie aktief was

twitter
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210315458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:28 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Inderdaad, artillerie hou je normaal gesproken 10+km van de frontlinie.... De russen claimen echter dat ze het bruggehoofd bij Kherson vernietigd hebben (zonder bewijs).

En de hele Zaporizhia frontlinie lijkt in beweging. Map bespreking door ATP:

donderdag 17 augustus 2023 @ 11:35:33 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210315508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:28 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Tenzij het praktisch is om elders (?) het water over te gaan dmv een ponton brug aan een boot koppelen.

Maar ik zou redeneren dat je dat liever niet doet. Als je op het water ontdekt wordt ben je het haasje, je kan immers niet snel weg navigeren.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 11:39:44 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210315563
Mij lijkt het logisch als er zwaarder spul naar het bruggehoofd gebracht werd/wordt/is. Ze zijn vorige week toch ook een keer met lichtere voertuigen shit gaan schoppen in die omgeving?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 11:43:31 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210315614
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tenzij het praktisch is om elders (?) het water over te gaan dmv een ponton brug aan een boot koppelen.

Maar ik zou redeneren dat je dat liever niet doet. Als je op het water ontdekt wordt ben je het haasje, je kan immers niet snel weg navigeren.
Ze zouden 6 M3 Amphibious Rigs krijgen van Nederland. Die gaan 15km/u op het water. Da's snel genoeg.
Frankrijk zou ook iets vergelijkbaars sturen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:46:01 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210315647
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Inderdaad, artillerie hou je normaal gesproken 10+km van de frontlinie.... De russen claimen echter dat ze het bruggehoofd bij Kherson vernietigd hebben (zonder bewijs).

En de hele Zaporizhia frontlinie lijkt in beweging. Map bespreking door ATP:

"the Russians are losing the abillity for counter-battery fire"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210315648
Rusland begint test met digitale roebel, mogelijk om sancties te omzeilen
https://tweakers.net/nieu(...)ies-te-omzeilen.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:51:59 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210315736
Leuk dat ze ook even de moeite gedaan hebben om em te verven.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210315860
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:46 schreef Aether het volgende:
Rusland begint test met digitale roebel, mogelijk om sancties te omzeilen
https://tweakers.net/nieu(...)ies-te-omzeilen.html
Sancties omzeilen doe je met al bestaande digitale land-onafhankelijke munten, niet met je eigen digitale Russische munt. Maarja, ze kunnen het niet laten natuurlijk om niet de macht en controle over desbetreffende munt te willen hebben :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210315915
Beter steken al die russen ff alles in bitcoin
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:03:16 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210315950
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Kunnen ze het niet hebben dat ze door Mark Rutte in de kont genomen worden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:06:33 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210315999
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Kunnen ze het niet hebben dat ze door Mark Rutte in de kont genomen worden?
Het is echt het zielige: wij zijn zo groot sterk en machtig, duidelijk dat ALLEEN de VS zich met ons kan meten!
&lt;signature here&gt;.
pi_210316033
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Waarschijnlijk uit angst voor onnodige provocatie van Nederland en daarmee escalatie, daar heeft Rob de Wijk hen immers al vaak genoeg voor gewaarschuwd. :+
pi_210316050
twitter

POV van de mensen die hem afschoten

BLYAT
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:21:26 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316145
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarschijnlijk uit angst voor onnodige provocatie van Nederland en daarmee escalatie, daar heeft Rob de Wijk hen immers al vaak genoeg voor gewaarschuwd. :+
_O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:22:54 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik dacht dat de KA-52 juist zeer gevaarlijk was en een best wel grote bedreiging, omdat ze zo'n 10km achter het front aktief kunnen zijn en van die afstand guided missiles afvuren, zonder zelf in een direkt gevaar te komen.

als er op een dag twee te grazen genomen zijn kan dat erop duiden dat deze misschien dichter bij het front _moesten_ komen..
zeker die bij Robotnyne zou door de 47th mechanized neergehaald zijn met Manpads, en er zijn dronebeelden van de crash, wat doet vermoeden dat die veel dichterbij de frontlinie aktief was

[ twitter ]
Er zijn de afgelopen maanden meerdere neergehaald. Dus de Oekrainers zitten dichterbij dan ze denken of ze nemen meer risico?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:23:19 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316167
twitter
pi_210316199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef Delenlill het volgende:
https://www.aerotime.aero(...)rbus-boeing-aircraft
https://www.avweb.com/avi(...)ners-without-brakes/
[..]
Aeroflot, de Russische nationale luchtvervoerder heeft van 9 vliegtuigen van Airbus en Boeing de remmen uitgeschakeld omdat door de sancties het erg moeilijk is om vervangende onderdelen te krijgen. Dit zou volgens de maatschappij voor een maximaal van 10 dagen mogen indien de onderdelen niet direct vervangen kunnen worden. De piloten zijn gewaarschuwd om bij het landen hiermee rekening te houden.

Lekker dan. Ik zou me in elk geval niet veilig voelen met onderdelen die uitgeschakeld zijn op een vliegtuig omdat ze versleten zijn en niet vervangen kunnen worden. En de remmen lijken me toch echt wel belangrijk bij het landen. En dan is de vraag natuurlijk zijn er nog meer onderdelen die eigenlijk vervangen hadden moeten worden. Maar gewoon genegeerd zijn/uitgeschakeld zijn.
Russische piloten moeten dus verplicht de thrust reversal en de spoilers gebruiken om tot stoppen te komen.
In goede omstandigheden kan dat , maar er hoeft ook maar iets tegen te zitten en je hebt toch echt je remmen nodig. Bovendien is deze manier van stoppen bijzonder slecht voor je thrust reversal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')