Uit ervaring kan ik melden dat dit prima gaat.quote:Op maandag 6 november 2023 23:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja gewoon de zaag er in, gaat goedwel ff puzzelen met de juiste hoek/hoogte. Maar kan prima.
Tip: Dat luik wat van onderaf in het zicht komt kan in de loop van de de tijd door gaan hangen. Ik heb daar later op de bovenkant twee aluminium kokertjes van de gamma op geschroefd zodat die weer mooi vlak werd. Als ik jou was zou ik dat nu gelijk (laten) doen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:15 schreef bleiblei het volgende:
Ah top! Dan ga ik em bestellen! Thanks!
En @:seven., van dat maatwerk zag ik, maar volgende week komt een kennis dat ding erin zetten. Dus heb geen tijd voor maatwerk.
We hebben iemand gevonden die hier en daar tijd heeft voor typische klussen die al tijden blijven liggen, het doet pijn om dergelijke dingen uit te besteden. Maar anders gebeurd het echt niet de komende 5 jaar (net als die wc's waar we uiteindelijk toch wel veel werk aan hebben gehad).
Je koopt zo een vlizotrap op plafondhoogte, niet op lengte van de trap. Dat ie schuin staat is dus al meegenomen in de opgegeven hoogtequote:Op dinsdag 7 november 2023 08:57 schreef Leandra het volgende:
Hoezo een halve meter eraf? Hij moet toch schuin staan?
Ik neem aan dat je huidige vlizotrap ook geen 230 lang is, dan is het een ladder.
Ah thnx, dat was me niet duidelijk uit de website.quote:Op dinsdag 7 november 2023 09:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je koopt zo een vlizotrap op plafondhoogte, niet op lengte van de trap. Dat ie schuin staat is dus al meegenomen in de opgegeven hoogte.
Inkorten is veel makkelijker dan langer maken, dus ik snap dit wel eigenlijk. Onze plafonds boven zijn in ons jaren 70 huis btw maar 235 ofzo. Maar als ik naar tekeningen voor nieuwbouw kijk, zijn ook geen 280...quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah thnx, dat was me niet duidelijk uit de website.
Wat wel wat bijzonder is dan, dat ze 2.80 als standaard hanteren want dat is nog helemaal niet zo lang de standaard, en vlizotrappen zijn dat bij moderne huizen met hoge plafonds al helemaal niet meer.
Nou ja, ik ging er meer vanuit dat ze een stuk of 3 lengtematen zouden hebben.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Inkorten is veel makkelijker dan langer maken, dus ik snap dit wel eigenlijk. Onze plafonds boven zijn in ons jaren 70 huis btw maar 235 ofzo. Maar als ik naar tekeningen voor nieuwbouw kijk, zijn ook geen 280...
Hebben ze ook, 260, 280 en 315 ofzo. Ik kwam er gisteren in een tabelletje achter dat 280 ingekort kan worden tot 232. Zou precies goed moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, ik ging er meer vanuit dat ze een stuk of 3 lengtematen zouden hebben.
Jaaah, ik speel vals. Zit nog in het archief. Dit is de status van pak en beet juli ofzo. Met die tengels tegen de schuine wandenquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:28 schreef Seven. het volgende:
Supertof met open nok en hide-out. En mooie vooruitgang!
Alleen als jij komt afstoffenquote:Op maandag 11 december 2023 16:39 schreef Debsterr het volgende:
Moeten jullie nog ergens een muurtje (ver)bouwen? Dan heb ik een goede bijdrage: https://www.instagram.com/p/C0LKoIcNGWo/?igshid=ODhhZWM5NmIwOQ==
Dat was ook mijn eerste gedachte… heel tof maar hoe hou je het schoon?!quote:
Bladblazer eropquote:Op maandag 11 december 2023 19:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte… heel tof maar hoe hou je het schoon?!
Ik dacht aan zo’n spuitbusje voor de computer maar ach, go big or go homequote:
Exactquote:Op maandag 11 december 2023 19:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik dacht aan zo’n spuitbusje voor de computer maar ach, go big or go home
Leuk! Ja hier gaat het gewoon door. Wat minder door eigen inzet ivm. persoonlijke omstandigheden. Maar afgelopen 2 maanden is het laatste stuk leien dak vervangen, dakgoten rechtgetrokken (hingen door aan de voorkant waardoor de overstek compleet verrot was). Dakkapellen zijn vervangen. Dus dat was weer een gevalletje "waar is het spaargeld heen?"quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:38 schreef Piles het volgende:
Hoe staat het er inmiddels voor?
Ik zag hier vandaag een soortgelijk huis die ook volledig verbouwd wordt, moest gelijk aan jullie denken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |