Ik was eerder he, met je ninja edit.quote:
Bijna 30 jaar later nog steeds geniaal.quote:
Dat moet jaren '80 zijn geweest. De zanger van MAM (Tommy America) was indertijd mijn leraar tekenen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:19 schreef Hiddendoe het volgende:
De single Maternité is terug te vinden op het verzamelalbum La Grande Parade, een plaat die is samengesteld naar aanleiding van de overzichtstentoonstelling van moderne kunst in het Stedelijk Museum in 1985. Op La Grande Parade kiezen artiesten een schilderij uit om daar een compositie over te schrijven. Maternité is gebaseerd op het werk van Pablo Picasso en bevat een sample met de tekst 'Mam, weet jij nog wanneer ik voor het eerst een boterham met kaas gegeten heb?'
Ik herinner me dit nog wel dat het regelmatig op de radio te horen was, maar welk jaar...?
Het heeft volgens mij de Verrukkelijke 15 van de VARA gehaald en kwam daardoor regelmatig langs op Hilversum 3.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:19 schreef Hiddendoe het volgende:
De single Maternité is terug te vinden op het verzamelalbum La Grande Parade, een plaat die is samengesteld naar aanleiding van de overzichtstentoonstelling van moderne kunst in het Stedelijk Museum in 1985. Op La Grande Parade kiezen artiesten een schilderij uit om daar een compositie over te schrijven. Maternité is gebaseerd op het werk van Pablo Picasso en bevat een sample met de tekst 'Mam, weet jij nog wanneer ik voor het eerst een boterham met kaas gegeten heb?'
Ik herinner me dit nog wel dat het regelmatig op de radio te horen was, maar welk jaar...?
We zijn allemaal niet aan het opletten. Het jaar 1986 stond zelfs in de yt-titelquote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het heeft volgens mij de Verrukkelijke 15 van de VARA gehaald en kwam daardoor regelmatig langs op Hilversum 3.
Even gecheckt en mijn geheugen is nog goed op dit punt. Zie https://verrukkelijke15.nl/mam/maternite
Het stond in 1986 in de lijst…
Had ik wel gezien, maar ik wilde even de reden van het verschijnen op de radio van deze single checken/benoemen, aangezien het nooit een hit is geweest.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:04 schreef livelink het volgende:
[..]
We zijn allemaal niet aan het opletten. Het jaar 1986 stond zelfs in de yt-titel
Klopt. Ik durfde het zelf niet te zeggen, vond het best wel genant.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:04 schreef livelink het volgende:
[..]
We zijn allemaal niet aan het opletten. Het jaar 1986 stond zelfs in de yt-titel
Nu maak je wel heel nieuwsgierig.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Had ik wel gezien, maar ik wilde even de reden van het verschijnen op de radio van deze single checken/benoemen, aangezien het nooit een hit is geweest.
Persoonlijk zit er overigens een heel verhaal van mij aan deze single vast. Maar dat bewaren we wel voor een ander topic of zo…
Laten we het maar on topic houden hier…quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nu maak je wel heel nieuwsgierig.
Ook aan de zeezender Veronica gerelateerd, want daar gebruikt als jingle/bedje:quote:
Ik weet wel dat het hier niet relevant is, maar ik vind de versies van Ferre Grignard en die van de Dubliners veeeeeeeeel beterderder.quote:
Daarvan is de titel ('Drunken sailor') strikt genomen geen vraag. Vandaar mijn keuze voor Djenghis Khan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik weet wel dat het hier niet relevant is, maar ik vind de versies van Ferre Grignard en die van de Dubliners veeeeeeeeel beterderder.![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |