abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 augustus 2023 @ 03:42:05 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210277741
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 23:23 schreef Alpha0 het volgende:
Er is totaal geen relatie tussen een klein inwoneraantal in een land (wat het resultaat zal zijn van bevolkingskrimp) en welvaart (GDP). Dat blijkt uit een een grafiek die ik zelf heb geklust en een grafiek die ik uit een rapport heb gehaald. Kappen dus met die migratie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
je vergelijkt nu BNP Burundi met BNP Singapore ,
per hoofd van de bevolking, _O- _O- :W

Dat heeft niets met bevolkings krimp te maken, maar met een arm land en een rijk land
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl

quote:
Over liegen met grafieken en andere valkuilen met data
Data is het nieuwe goud.
Bedrijven, overheden en andere organisaties verzamelen steeds meer data.
En doordat de techniek zich in ultrasnel tempo ontwikkelt zijn de mogelijkheden tegenwoordig al bijna eindeloos. Heel veel mooie en goede voorbeelden van het gebruik van data en techniek komen voorbij.

Een belangrijk kenmerk van data is wel dat data zonder toepassing of analyse nutteloos is.
Dan zijn het alleen maar gegevens, nulletjes en eentjes.
Pas door het te gebruiken in de juiste context of door de juiste analyses uit voeren wordt data waardevol.
Vraag is":
Welke leefijdsgroep levert het hoogste BNP , besteed veel en kost weinig

En de verschuiving in aantallen per groep in de tijd
Dat automatisering wel blijft doorgaan geloof ik, maar de bestedingen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2023 06:58:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 augustus 2023 @ 04:29:44 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210350031
quote:
Er is totaal geen relatie tussen een klein inwoneraantal in een land (wat het resultaat zal zijn van bevolkingskrimp) en welvaart (GDP). Dat blijkt uit een een grafiek die ik zelf heb geklust en een grafiek die ik uit een rapport heb gehaald. Kappen dus met die migratie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hier blijkt dus dat je het BNP per leeftijdsgroep van HET ZELFDE land moet nemen om conclusies te trekken

het BNP van de 5 jarigen kun je niet vergelijken met dat BNP van de 35 jarigen

Wat is het BNP van een 75 jarige (mogelijk negatief of 0,0 )
Wat is het BNP van een 55 jarige
Wat is het BNP van een 15 jarige
Wat is het BNP van een 5 jarige , (mogelijk negatief )

Wat doet dat met autoverkoop / woningverkoop / of zorgkosten, en ga daar je overheidsbeleid op bepalen
Ga bijvoorbeeld bejaardenhuizen bouwen om zaken efficient te kunnen doen en stop met autofabrieken bouwen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2023 05:05:47 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 augustus 2023 @ 07:32:43 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210350416
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic (aantonen)?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 augustus 2023 @ 08:01:39 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210350487
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic (aantonen)?
https://www.populationpyramid.net/migrants/en/netherlands/2013/
https://www.populationpyramid.net/migrants/en/poland/2013/
Dat immigratie van nieuwe inwoners in een jonge leeftijdscategorie niet perse verkeerd is
Dat we deze nieuwe inwoners niet meer op moeten sluiten op cruiseschepen
Dat we deze nieuwe inwoners niet meer moeten verbieden om te werken
Dat we deze nieuwe inwoners een woning moet bieden
Dat oudere inwoners veel langer moeten doorwerken
Dat we met onze oudere inwoners anders moeten omgaan vanwege de enorme toename in aantallen
-- Gezien het aantal 80 plussers van 1.000.000 nu naar 2.000.000 in 2040
quote:
2 miljoen 80-plussers in 2040
Wist je dat er in Nederland 1 miljoen mensen zijn van boven de 80? En dat dit aantal in 2040 waarschijnlijk is verdubbeld? Ouderen vormen een steeds groter deel van de bevolking.
Dat we de zorgkosten die er aan komen ons niet kunnen permitteren
Dat we alleenstaande ouderen niet langer ieder apart op moeten sluiten in een grote eengezinswoning.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu
Dat we de huishoudensverdunning moeten tegengaan, door ouderen huizen te bouwen, voor +- 50 personen

Dat dit iets is, dat net als de klimaatverandering de komende 20 jaar een enorme impact gaat hebben op ons dagelijks leven
Dat we niet meer de kop in het zand zouden moeten steken hiervoor (en vragen, wat wil jij met dit topic)

Dat er geen nieuwe autofabrieken meer bijgebouwd zouden moeten worden, gezien de enorm lange levensduur van het huidige wagenpark

Dat China in een enorme niet te stoppen deflatoire recessie terecht gaat komen door de bevolkingsimplosie, en hoe gaat dat de rest van de wereld raken?

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-08-2023 20:48:34 ]
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:16:30 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210428336
Italie vraagt om veel meer legale migratie om de illegale migratie te verslaan
https://www.populationpyramid.net/italy/2040/
https://www.reuters.com/w(...)fficking-2023-08-25/

quote:
Italy's president calls for more legal migration to beat people trafficking
quote:
ROME, Aug 25 (Reuters) - The European Union should allow more legal migration into its borders to stop people trafficking, Italian President Sergio Mattarella said on Friday, amid a surge in arrivals by sea to his country.

Crossings from North Africa to Italy have more than doubled year-on-year to around 106,000, despite efforts by Prime Minister Giorgia Meloni's right-wing government to crack down on illegal migration and restrict charity rescue ships.
"
quote:
Migration phenomena must be tackled for what they are: global movements, which cannot be erased by walls or barriers,"

Mattarella said at a conference in Rimini hosted by the Catholic group Communion and Liberation.

"Regular, sustainable and sufficiently high quotas are the only way to stamp out the cruel traffic in human beings" as "the prospect and hope of coming without inhuman costs and suffering" would convince migrants to wait for their turn, he added.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 12:58:22 ]
pi_210428714
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 23:44 schreef havanagila het volgende:
Altijd al een schijthekel gehad aan video's zoals die in de OP.

Lekker een youtube kanaal starten en elk half uur een filmpje met een titel a la "CHINA IS ABOUT TO COLLAPSE", "THE END OF THE EU", "GLOBAL CRISIS, WHAT NOBODY TOLD YOU" uploaden en je krijgt vanzelf wel genoeg views/geld.

Kijk bijvoorbeeld naar die Peter Zeihan.
Sex en rampen (oftewel: voortplanten en sterven) zullen altijd goed blijven verkopen.
pi_210429351
Legale arbeidsmigratie kán een oplossing zijn, mits strenge selectie (denk aan taalbeheersing, opleiding) en de voorwaarde dat een arbeidsmigrant weer vertrekt als hij na verlies van zijn baan binnen 2-3 maanden geen nieuwe baan vindt. Voor mensen die arbeidsongeschikt raken zou ook een regeling moeten worden ontworpen.
Verder zou het verkrijgen van een Nederlands paspoort pas na een jaar of 20 tot de mogelijkheden moeten behoren.

Elke inwoner van het land doet ook een beroep op de steeds schaarsere voorzieningen, dus de voorwaarde bij immigratie zou een netto positieve bijdrage moeten zijn.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:46:34 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210429417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 12:37 schreef JaxStrumleyII het volgende:
de voorwaarde dat een arbeidsmigrant weer vertrekt als hij na verlies van zijn baan binnen 2-3 maanden geen nieuwe baan vindt.
quote:
Verder zou het verkrijgen van een Nederlands schengen zone paspoort pas na een jaar of 20 tot de mogelijkheden moeten behoren.
Dat gaat voor de rechter geen stand houden.

Ook in Canada als jij daar heen wil , dan mag je daar blijven bij werkloosheid of Ziekte daar heb je premie voor betaald
Ook betaal je dan AOW en je spaart voor je pensioen

ook trouwen en een gezin stichten en recht op een goede woning en kinderen maken en moskee bezoek naar keuze

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 13:00:13 ]
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:50:37 #109
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210429448
https://www.telegraaf.nl/(...)sterft-in-schoonheid
https://www.populationpyramid.net/italy/2040/
quote:
Prachtig gehucht in Zuid-Italië loopt langzaam leeg
Calabrisch dorpje Careri sterft in schoonheid
author avatar
MAARTEN VAN AALDEREN

33 min geledenin BUITENLAND

CARERI - Het kleine dorpje Careri in de regio Calabrië, aan de voet van het Aspromonte-gebergte in het uiterste zuiden van Italië, leeft van contrasten.

Het uitzicht van hieruit over het landschap is schitterend, op een kwartier afstand rijden heb je stranden met een heerlijk schone zee.

Tegelijkertijd trekken mensen weg uit Careri, onder meer vanwege de hoge werkloosheid.
quote:
Ontvolking
Maar Careri kampt tegelijkertijd met ontvolking.
Bovendien is de gemeente twee keer ontbonden geweest wegens infiltratie van de maffia.
Dat kan de Italiaanse staat sinds 1991 doen.
Een door de lokale bevolking gekozen burgemeester en wethouders worden dan door de staat weggestuurd en voor twee jaar vervangen door drie speciale commissarissen.

Dat is sindsdien in totaal bij 372 Italiaanse gemeentes gebeurd, waarvan het vaakst in Calabrië (127 gemeentes).

Giuseppe Pipicella (82) is sinds bijna twee jaar weer burgemeester van de gemeente die de drie dorpjes Careri, Natile Vecchio en Natile Nuovo omvat. Van 1993 tot 2001 is hij ook burgemeester van deze gemeente geweest. Hij heeft de gemeente sindsdien verslechterd aangetroffen.

[ Bericht 38% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 12:57:47 ]
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:01:51 #110
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210429542
michaelmoore

kijk dit dan, zelfs Polen begint aan immigranten. :P
Wel uit India, en de Filipijnen.

https://www.dw.com/en/ris(...)d-czechia/a-66205353
pi_210429748
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 12:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
Dat gaat voor de rechter geen stand houden.

Ook in Canada als jij daar heen wil , dan mag je daar blijven bij werkloosheid of Ziekte daar heb je premie voor betaald
Ook betaal je dan AOW en je spaart voor je pensioen

ook trouwen en een gezin stichten en recht op een goede woning en kinderen maken en moskee bezoek naar keuze
En dan wordt het lastig, want dan ontwikkel je dus hetzelfde probleem als we nu ondervinden met de inmiddels derde generatie nakomelingen van de gastarbeiders uit de jaren ‘60-‘70.
Men stopt met werken, belandt in een eeuwigdurende uitkering en langzaam ontstaat een onderklasse. Over criminaliteit en radicalisering heb ik het dan niet eens.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:52:36 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210430659
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 13:01 schreef BMW1993 het volgende:
michaelmoore

kijk dit dan, zelfs Polen begint aan immigranten. :P
Wel uit India, en de Filipijnen.

https://www.dw.com/en/ris(...)d-czechia/a-66205353
uiteraard
we moeten ook actief jonge migranten gaan binnenhalen , ook uit Syrie

quote:
The influx of foreign workers
In 2021, the Romanian government approved an increase in the number of visas that could be granted to foreign workers for 2022 to 100,000. Foreigners represent only 1.1% of employees in Romania.

Romania's government said this year it is again ready to accept 100,000 non-EU workers in 2023.

After Bulgaria, Romania opened its doors for Bangladeshi skilled workers, with jobs in the farm, construction and service sectors.

There are over 4.7 million people working in Hungary and, according to the Hungarian Central Statistical Office (KSH), 85,000 foreigners are working in the country.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:04:18 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210430829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:59 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Sterke argumentatie. Kun je ook op mijn argument ingaan?
Europa heeft ieder jaar 1.000.000 jonge migranten nodig
dondert niet waar ze vandaan komen en die krijgen dan subiet een Schengen paspoort net als in Polen en Roemenie

Daarom snap ik ook niet waarom we de migranten blijven opsluiten op cruiseschepen , daar moeten we heel snel mee ophouden , en de huishoudensverdunning tegengaan zodat er woningen vrijkomen

quote:
But the domestic labor market will soon need 500,000 additional workers, according to the minister of economic development, Marton Nagy. Hungary has expanded its list of non-EU countries from which it is legal to recruit labor, although tightened the terms on which they can stay. Now, the government said that at least 3,000 active job orders await Filipino skilled workers in Hungary.
pi_210431074
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Europa heeft ieder jaar 1.000.000 jonge migranten nodig
dondert niet waar ze vandaan komen en die krijgen dan subiet een Schengen paspoort net als in Polen en Roemenie

Daarom snap ik ook niet waarom we de migranten blijven opsluiten op cruiseschepen , daar moeten we heel snel mee ophouden , en de huishoudensverdunning tegengaan zodat er woningen vrijkomen
[..]

En daarmee ga je dus niet in op mijn argument. Wat doe je met immigranten die niet meer werken en netto dus een kostenpost voor de maatschappij worden (want ze dragen niet meer bij maar hun beroep op de voorzieningen blijft).

Hoe ga je voorkomen dat er een onderklasse ontstaat zoals met de nakomelingen van veel Turkse en Marokkaanse gastarbeiders is gebeurd? Hoe voorkom je radicalisering?
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:18:26 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210431104
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
En daarmee ga je dus niet in op mijn argument. Wat doe je met immigranten die niet meer werken en netto dus een kostenpost voor de maatschappij worden (want ze dragen niet meer bij maar hun beroep op de voorzieningen blijft).

Hoe ga je voorkomen dat er een onderklasse ontstaat zoals met de nakomelingen van veel Turkse en Marokkaanse gastarbeiders is gebeurd? Hoe voorkom je radicalisering?
wat doen we met jou als je niet meer werkt ?/
werk jij wel eigenlijk ??

ik wel , ik ben 71 en ik werk nog 5 dagen per week naast mijn alleenstaanden AOW en 100% eindloonpensioen

Ik woon alleen in een heel grote woning want de overheid wil graag alle huizen gevuld houden , waarom weet niemand, de overheid ( VVD , stef blok ) heeft gezegd dat ik dat zelf erg graag wil

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 15:40:26 ]
pi_210431246
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat doen we met jou als je niet meer werkt ?/
werk jij wel eigenlijk ??

ik wel , ik ben 71 en ik werk nog 5 dagen per week naast mijn alleenstaanden AOW en 100% eindloonpensioen
Het is te merken dat je al wat ouder bent; hoe het land er over 20-30 jaar bij ligt interesseert je duidelijk niets.
En ja, ik werk en doe dat met uitzicht op een stuk minder riant pensioen dan het jouwe. En of AOW er nog in zit als ik jouw leeftijd heb is maar zeer de vraag.

Maar dat gaan we niet oplossen door rücksichtlos mensen binnen te halen die hier na een paar jaar werken voor de rest van hun leven in een uitkering belanden. Ik ben dus niet tegen arbeidsmigratie, maar dat zou dan wel zo georganiseerd moeten zijn dat immigranten die niet meer werken het land weer verlaten. Eventueel opgebouwde sociale rechten zouden dan bij het verlaten van het land in één keer kunnen worden uitbetaald zodat men elders een nieuwe start kan maken.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:29:10 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210431291
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:25 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is te merken dat je al wat ouder bent; hoe het land er over 20-30 jaar bij ligt interesseert je duidelijk niets.
En ja, ik werk en doe dat met uitzicht op een stuk minder riant pensioen dan het jouwe. En of AOW er nog in zit als ik jouw leeftijd heb is maar zeer de vraag.
Moet je ZZP er worden, dan zit je tegenwoordig in een aanmerkelijk betere positie voor pensioen opbouw dan als werknemer
quote:
Maar dat gaan we niet oplossen door rücksichtlos mensen binnen te halen die hier na een paar jaar werken voor de rest van hun leven in een uitkering belanden. Ik ben dus niet tegen arbeidsmigratie, maar dat zou dan wel zo georganiseerd moeten zijn dat immigranten die niet meer werken het land weer verlaten. Eventueel opgebouwde sociale rechten zouden dan bij het verlaten van het land in één keer kunnen worden uitbetaald zodat men elders een nieuwe start kan maken.
even een lesje sociale geografie

Nederland is een deel van de Europese Unie en binnen het Schengen gebied bestaat vrij verkeer van personen en goederen

En wie hier is komen te wonen , kan zich inschrijven, krijgt een Schengen passpoort , bouwt 2% AOW recht per jaar op
en ZW en WW tot de dood

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 16:57:29 ]
pi_210431357
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederland is een deel van de Europese Unie en binnen het Shengen gebied bestaat vrij verkeer van personen en goederen

En wie hier is komen te wonen , kan zich inschrijven en krijgt een Shengen passpoort , heeft recht op AOW en ZW en WW tot de dood
En dat is dus betaalbaar omdat we niet onbegrensd immigranten binnenhalen. Anders is zo’n systeem niet te financieren.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:33:56 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210431368
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
En dat is dus betaalbaar omdat we niet onbegrensd immigranten binnenhalen. Anders is zo’n systeem niet te financieren.
WE zijn deel van het Schengen gebied

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 15:49:55 ]
pi_210431702
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_210431809
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Moet je ZZP er worden, dan zit je tegenwoordig in een aanmerkelijk betere positie voor pensioen opbouw dan als werknemer
[..]

Nederland is een deel van de Europese Unie en binnen het Schengen gebied bestaat vrij verkeer van personen en goederen

En wie hier is komen te wonen , kan zich inschrijven en krijgt een Shengen passpoort , bouwt 2% AOW recht per jaar op
en ZW en WW tot de dood
Recht op WW tot de dood :')
AOW onder bestaansminimum wordt trouwens aangevuld met bijstand voor al de immigranten die in Nederland blijven na hun pensioen en een incomplete AOW opbouw hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:53:18 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210432735
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Recht op WW tot de dood :')
Ja, dat klopt, ik heb ondanks mijn AOW ook recht op WW nu

quote:
AOW onder bestaansminimum wordt trouwens aangevuld met bijstand voor al de immigranten die in Nederland blijven na hun pensioen en een incomplete AOW opbouw hebben.
Dat is niet gezegd hoor

als je werkt na je AOW datum , en je hebt onvolledig AOW opgebouwd, dan krijg je NIET aangevuld, heb je eigen huis of aandelen dan krijg je ook niet aangevuld
En heel erg veel AOW ers die werken nog tegenwoordig , dat is vrij normaal

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 20:26:21 ]
pi_210432774
Dit is een groot probleem zelf vermoed ik dat de elite dit probeert op te lossen door de immigratie . Kijk maar eens naar arabische en hun cultuur van uithuwelijking wat voor effect dat heeft op de vruchtbaarheid
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:59:41 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210432781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 16:58 schreef Welfareboy het volgende:
Dit is een groot probleem zelf vermoed ik dat de elite dit probeert op te lossen door de immigratie . Kijk maar eens naar arabische en hun cultuur van uithuwelijking wat voor effect dat heeft op de vruchtbaarheid
Het is de schuld van de clintons en Soros met de WEF die niet gevaccineerd zijn en een pizza winkel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 17:39:16 ]
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:47:09 #125
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_210433206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 16:58 schreef Welfareboy het volgende:
in Marokkaanse steden is dit ondertussen eerder uitzondering dan regel. Ook dat veranderd. Op daqtingapps kom je veel Arabische vrouwen tegen uit de golfstaten, zonder niqaab en op zoek naar seks
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:29:02 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210434272
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 17:47 schreef Ciclon het volgende:

[..]
in Marokkaanse steden is dit ondertussen eerder uitzondering dan regel. Ook dat veranderd. Op daqtingapps kom je veel Arabische vrouwen tegen uit de golfstaten, zonder niqaab en op zoek naar seks geld
dat klopt ja

x

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2023 20:10:31 ]
  zondag 27 augustus 2023 @ 20:45:03 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210449829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom dan zo'n enorm tekort aan leraren en zorgpersoneel? Waarom worden die vacatures niet opgevuld?
omdat we onze werkzoekenden opsluiten op cruiseschepen :W :W -O- -O- :+ :@

terwijl de oudere bevolking net als ik alleenstaanden AOW en eindloon pensioen hebben maar wel graag heel veel sorg willen in het sjukhus

Maar wij moeten alleen blijven wonen van de VVD in onze joekels van huizen en nog wat extra lenen , want dat is goed voor de banken de vrienden van de VVD
want de schaarste aan woningen daar varen de VVD banken wel bij

Maar wees gerust hoor , ik bel wel een van de vele ZZP zorg lease auto mensen a 65 euro per uur ex BTW om mijn knelsokken uit te doen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 27-08-2023 21:04:12 ]
pi_210450741
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja, dat klopt, ik heb ondanks mijn AOW ook recht op WW nu
[..]
Dat is niet gezegd hoor

als je werkt na je AOW datum , en je hebt onvolledig AOW opgebouwd, dan krijg je NIET aangevuld, heb je eigen huis of aandelen dan krijg je ook niet aangevuld
En heel erg veel AOW ers die werken nog tegenwoordig , dat is vrij normaal
Nee, dat is omdat je recent hebt gewerkt, niet omdat je oud bent.
Inderdaad eigen vermogen speelt een rol bij het verlenen van bijstandsuitkeringen.
  zondag 27 augustus 2023 @ 21:33:44 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210450827
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Nee, dat is omdat je recent hebt gewerkt, niet omdat je oud bent.
Inderdaad eigen vermogen speelt een rol bij het verlenen van bijstandsuitkeringen.
nee, AOW recht opbouw heeft niets met al dan niet werken te maken

AOW recht bouw je 2% per jaar op vanaf 15 jaar of vanaf het jaar dat je in Nederland ingeschreven bent als woonachtig tot je de 100% bereikt

mijn ex kwam in Nederland wonen toen ze 29 jaar was , als ze 68 jaar is (als dat de pensioendatum is dan) dan heeft ze 39 jaar opgebouwd dus 78% AOW recht

Ze werkt in de zorg dus heeft ze geen recht op aanvulling aangezien ze ook pensioen krijgt dan

Je werkgever of jijzelf betaald wel 17,9% AOW premie, over het premie loon, maar dat gaat direct de algemene middelen in , er is geen AOW pot

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 27-08-2023 21:39:50 ]
pi_210451080
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee, AOW recht opbouw heeft niets met al dan niet werken te maken

AOW recht bouw je 2% per jaar op vanaf 15 jaar of vanaf het jaar dat je in Nederland ingeschreven bent als woonachtig tot je de 100% bereikt

mijn ex kwam in Nederland wonen toen ze 29 jaar was , als ze 68 jaar is (als dat de pensioendatum is dan) dan heeft ze 39 jaar opgebouwd dus 78% AOW recht

Ze werkt in de zorg dus heeft ze geen recht op aanvulling aangezien ze ook pensioen krijgt dan

Je werkgever of jijzelf betaald wel 17,9% AOW premie, over het premie loon, maar dat gaat direct de algemene middelen in , er is geen AOW pot

Ik heb het, uiteraard, over WW, niet over AOW.
  zondag 27 augustus 2023 @ 21:51:05 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210451213
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik heb het, uiteraard, over WW, niet over AOW.
klopt WW recht heb je alleen als je gewerkt hebt en je werkgever premie heeft afgedragen aan de SVB
pi_210452821
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 08:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.populationpyramid.net/migrants/en/netherlands/2013/
https://www.populationpyramid.net/migrants/en/poland/2013/
Dat immigratie van nieuwe inwoners in een jonge leeftijdscategorie niet perse verkeerd is
Dat we deze nieuwe inwoners niet meer op moeten sluiten op cruiseschepen
Dat we deze nieuwe inwoners niet meer moeten verbieden om te werken
Dat we deze nieuwe inwoners een woning moet bieden
Dat oudere inwoners veel langer moeten doorwerken
Dat we met onze oudere inwoners anders moeten omgaan vanwege de enorme toename in aantallen
-- Gezien het aantal 80 plussers van 1.000.000 nu naar 2.000.000 in 2040
[..]
Dat we de zorgkosten die er aan komen ons niet kunnen permitteren
Dat we alleenstaande ouderen niet langer ieder apart op moeten sluiten in een grote eengezinswoning.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu
Dat we de huishoudensverdunning moeten tegengaan, door ouderen huizen te bouwen, voor +- 50 personen

Dat dit iets is, dat net als de klimaatverandering de komende 20 jaar een enorme impact gaat hebben op ons dagelijks leven
Dat we niet meer de kop in het zand zouden moeten steken hiervoor (en vragen, wat wil jij met dit topic)

Dat er geen nieuwe autofabrieken meer bijgebouwd zouden moeten worden, gezien de enorm lange levensduur van het huidige wagenpark

Dat China in een enorme niet te stoppen deflatoire recessie terecht gaat komen door de bevolkingsimplosie, en hoe gaat dat de rest van de wereld raken?
Dr is altijd wel wat.
Uiteindelijk komt alles goed
Vakman pur sang
  maandag 28 augustus 2023 @ 02:25:38 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210452866
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 01:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dr is altijd wel wat.
Uiteindelijk komt alles goed
Uiteraard, maar we moeten stoppen met werkzoekende migranten op te sluiten in kampen en cruiseschepen
als mensen als ik aan de lopende band het arbeidsproces verlaten

Dat we een overspannen arbeidsmarkt hebben is helemaal geen verdienste ,dat is een erg fout teken
Dat is een teken dat we ons beschikbare arbeidspotentieel opsluiten en/of verkeerd inzetten

quote:
Het aantal mensen dat jaarlijks het arbeidsproces verlaat, varieert afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de leeftijd van de bevolking, de economische omstandigheden en de overheidsbeleiden.
In Nederland verlieten in 2020 ongeveer 400.000 mensen het arbeidsproces.
Dit komt neer op ongeveer 2,5% van de beroepsbevolking.
De belangrijkste redenen voor het verlaten van het arbeidsproces waren pensionering (35%), arbeidsongeschiktheid (20%), ziekte (10%) en andere redenen (35%).

De vergrijzing van de bevolking is een belangrijke factor die het aantal mensen dat het arbeidsproces verlaat, zal doen toenemen.
In 2030 zal het aantal mensen ouder dan 65 jaar in Nederland ongeveer 30% van de bevolking uitmaken, tegen 23% in 2020.

Dit betekent dat er meer mensen zullen pensioneren en minder mensen beschikbaar zijn om het werk te doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 28-08-2023 06:41:33 ]
  maandag 28 augustus 2023 @ 05:19:19 #134
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210453082
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:35 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Hij bedoeld de autochtonen bevolking. Dat klopt gewoon, alleen word de krimp ook veroorzaakt doordat autochtonen ook emigreren en studenten op uitwisseling gaan.
En bijvoorbeeld een kind tussen een Belg en een Nederlander die tweede generatie westers migrant is.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 28 augustus 2023 @ 18:55:04 #135
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_210458437
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 05:19 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
En bijvoorbeeld een kind tussen een Belg en een Nederlander die tweede generatie westers migrant is.
Alleen worden de 3 e generatie Marokkanen ook tot Nederlanders gerekend
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:22:18 #136
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210460054
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is GDP per capita, niet PPP. Bij een PPP vergelijking is er waarschijnlijk een verdere correctie ten nadele van hogere bevolkingsdichtheden aangezien hogere bevolkingsdichtheden leiden tot relatief hogere woonkosten. Dit verschil is overigens op landniveau niet altijd goed weer te geven en detecteren.

Bijvoorbeeld Frankrijk heeft Parijs maar ook regio's waar je zeer goedkoop kunt wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 29-08-2023 00:51:54 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:48:30 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210460374
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee omdat ze druk zijn met huis zoeken reizen en squasen en festivals
Zegt iemand van jouw generatie? LOL,
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:51:03 #138
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210460394
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zegt iemand van jouw generatie? LOL,
ja wij hadden vroeger nog tijd om te sexen met de partner
daarnaast was de flower power de tijd van vrije sex en partner ruil
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:53:38 #139
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210460418
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja wij hadden vroeger nog tijd om te sexen met de partner
daarnaast was de flower power de tijd van vrije sex

ik heb dan ook 3 kinderen
Als dat daadwerkelijk de tijd van de vrij sex was geweest had je 14 kinderen bij 7 verschillende vrouwen gehad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:54:12 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210460426
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als dat daadwerkelijk de tijd van de vrij sex was geweest had je 14 kinderen bij 7 verschillende vrouwen gehad.
ik heb me na de laatste laten knippen anders was dat zeker gebeurd
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 06:24:05 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210462253
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:27 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb een geniale oplossing hiervoor. In plaats van mensen te stimuleren om kinderen te nemen en conservatieve waarden zoals het gezinsleven weer in een goed daglicht te plaatsen,
Kapitalisme en welvaart voorhindert dat men een berg kinderen neemt

Kinderen neem je niet uit welvaart , maar omdat je geen electriciteit en TV hebt
zou je iedere afrikaan een zak riijst geven in ruil voor een vasectomie dan zou ie dat onmiddelijk doen

quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Met die moslims komen juist die conservatieve waarden hiernaartoe, wat is jouw probleem?
afgezien daarvan , iedereen mag toch het geloof beleiden wat ze leuk vinden , religie kun je helaas niet verbieden

kennelijk is de mens zo dom dat ze religie nodig heeft
pi_210462369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 06:24 schreef michaelmoore het volgende:

Kinderen neem je niet uit welvaart ,
Dan zouden juist onze geboortecijfers moeten stijgen aangezien veel jeugd stukken minder welvaart als de boomers zoals jou hebben. 8-)
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:30:13 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210462416
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 07:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan zouden juist onze geboortecijfers moeten stijgen aangezien veel jeugd stukken minder welvaart als de boomers zoals jou hebben. 8-)
maar die hebben teveel festivals en , chipzakken, Games en mobieltjes dat is welvaart

de meeste jongeren gebruiken hem alleen om te plassen

mijn ouders hadden geen TV wel 9 kinderen
pi_210463046
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Met die moslims komen juist die conservatieve waarden hiernaartoe, wat is jouw probleem?
Waz jouw probleem zemmel?

De problemen lijken me evident. Als je nu nog niet de problemen inzien van massa-immigratie dan heb je een plaat voor je kop.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:56:46 #145
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210463268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:32 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Waz jouw probleem zemmel?

De problemen lijken me evident. Als je nu nog niet de problemen inzien van massa-immigratie dan heb je een plaat voor je kop.
Maar je kicked juist op hun conservatieve waarden, dus wat is jouw probleem?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210464179
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar je kicked juist op hun conservatieve waarden, dus wat is jouw probleem?
Er is nogal een verschil tussen 'conservatief' als in terug naar 'gezond verstand' en een kleinere overheid die minder betuttelt en niet doorslaan in 'alles moet maar kunnen d66 mentaliteit' en daar tegenover vrouwen in burka's laten stoppen, homo's van gebouwen afgooien en religie op nummer 1 zetten.

Het probleem benoemd in de OP, namelijk dat we te weinig kinderen maken, komt vooral door een cultuuromslag. Vrouwen zijn niet alleen meer gaan werken, maar ook wordt kinderen krijgen minder geambieerd. Lekker vrijgezel blijven, rondneuken en doelloos leven vol kortdurende geneugten en pleziertjes wordt nu vaak verkozen boven familie, gezin en vastigheid.

Daarnaast eten en drinken we ongezonde meuk en worden we volgepompt met chemicaliën en plastics van alle kanten, waardoor onze hormoonhuishouding op collectieve schaal compleet verstoord is geraakt. Mannen zijn geen mannen meer, vrouwen zijn geen vrouwen meer. Zaadkwaliteit is enorm afgenomen. Mensen zijn letterlijk minder vruchtbaar geworden. En velen kampen met psychische stoornissen.

De oplossing hiervoor is in ieder geval nooit meer mensen importeren uit andere landen. Al helemaal niet met een cultuur en religie die haaks staat op die van ons. Kost handenvol geld. Extra criminaliteit. Hate crimes. Discriminatie (van twee kanten). Minder gevoel van eenheid. Krapte op de huizenmarkt. Meer co2- en stikstofuitstoot. Meer files. Alle moderne 'crississen' worden gevoed door de snelle bevolkingstoename door import van immigranten.

Veel beter zou het zijn om Nederlanders zelf gewoon weer 2.1 kind per vrouw gemiddeld te laten krijgen en zo op natuurlijke wijze de bevolking in stand te houden. En zorgen voor een 'gezond' klimaat hier, zowel fysiek, mentaal als hormonaal. We zijn de de weg kwijt geraakt.

Overigens merk ik aan jouw manier van praten al haat tegen het woord 'conservatief', maar mijn inziens ben je tegenwoordig al conservatief als je aangeeft dat er wel erg veel transgenders zijn de laatste tijd en dat dit geen goede zaak is. Er zit een heel spectrum tussen Nederland anno 2023 en een Islamitisch land in de 8e eeuw.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:45:06 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210464195
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:43 schreef matigeuser het volgende:

Overigens merk ik aan jouw manier van praten al haat tegen het woord 'conservatief', maar mijn inziens ben je tegenwoordig al conservatief als je aangeeft dat er wel erg veel transgenders zijn de laatste tijd en dat dit geen goede zaak is. Er zit een heel spectrum tussen Nederland anno 2023 en een Islamitisch land in de 8e eeuw.
Dat klopt, conservatief is stilstand. Conservatief is macht behouden en olie stoken. Conbservatief is ook religie op de eerste plaats, maar dan gristelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210464237
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat klopt, conservatief is stilstand. Conservatief is macht behouden en olie stoken.
Het is maar een woord. Een term.

Wanneer de situatie uit de hand loopt is even op de rem trappen soms de beste oplossing. Dat wil niet zeggen dat we terug moeten naar het stenen tijdperk. Daarnaast hoeft ook niet altijd alles maar te veranderen om het veranderen. Niet alleen zien we de symptomen van teveel progressie mijn inziens nu al, maar ook heeft het soms geen zin om iets te veranderen wat simpelweg goed werkt. Gewoon gezond verstand gebruiken dus.

Conservatief is macht behouden? Weet niet precies wat je bedoelt maar progessief links pakt als het even kan nog meer macht naar zich toe. Als het aan progressieven ligt, dan wordt zo'n beetje alles van ons leven door de overheid bepaald / verplicht / verboden. Mocht je daar ook tegen zijn, mooi, want vrijheid is allerbelangrijkste goed wat we hebben.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:54:51 #149
12221 Tijn