je vergelijkt nu BNP Burundi met BNP Singapore ,quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:23 schreef Alpha0 het volgende:
Er is totaal geen relatie tussen een klein inwoneraantal in een land (wat het resultaat zal zijn van bevolkingskrimp) en welvaart (GDP). Dat blijkt uit een een grafiek die ik zelf heb geklust en een grafiek die ik uit een rapport heb gehaald. Kappen dus met die migratie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vraag is":quote:Over liegen met grafieken en andere valkuilen met data
Data is het nieuwe goud.
Bedrijven, overheden en andere organisaties verzamelen steeds meer data.
En doordat de techniek zich in ultrasnel tempo ontwikkelt zijn de mogelijkheden tegenwoordig al bijna eindeloos. Heel veel mooie en goede voorbeelden van het gebruik van data en techniek komen voorbij.
Een belangrijk kenmerk van data is wel dat data zonder toepassing of analyse nutteloos is.
Dan zijn het alleen maar gegevens, nulletjes en eentjes.
Pas door het te gebruiken in de juiste context of door de juiste analyses uit voeren wordt data waardevol.
Hier blijkt dus dat je het BNP per leeftijdsgroep van HET ZELFDE land moet nemen om conclusies te trekkenquote:Op zondag 13 augustus 2023 23:23 schreef Alpha0 het volgende:
Er is totaal geen relatie tussen een klein inwoneraantal in een land (wat het resultaat zal zijn van bevolkingskrimp) en welvaart (GDP). Dat blijkt uit een een grafiek die ik zelf heb geklust en een grafiek die ik uit een rapport heb gehaald. Kappen dus met die migratie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.populationpyramid.net/migrants/en/netherlands/2013/quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic (aantonen)?
Dat we de zorgkosten die er aan komen ons niet kunnen permitterenquote:2 miljoen 80-plussers in 2040
Wist je dat er in Nederland 1 miljoen mensen zijn van boven de 80? En dat dit aantal in 2040 waarschijnlijk is verdubbeld? Ouderen vormen een steeds groter deel van de bevolking.
quote:Italy's president calls for more legal migration to beat people trafficking
"quote:ROME, Aug 25 (Reuters) - The European Union should allow more legal migration into its borders to stop people trafficking, Italian President Sergio Mattarella said on Friday, amid a surge in arrivals by sea to his country.
Crossings from North Africa to Italy have more than doubled year-on-year to around 106,000, despite efforts by Prime Minister Giorgia Meloni's right-wing government to crack down on illegal migration and restrict charity rescue ships.
quote:Migration phenomena must be tackled for what they are: global movements, which cannot be erased by walls or barriers,"
Mattarella said at a conference in Rimini hosted by the Catholic group Communion and Liberation.
"Regular, sustainable and sufficiently high quotas are the only way to stamp out the cruel traffic in human beings" as "the prospect and hope of coming without inhuman costs and suffering" would convince migrants to wait for their turn, he added.
Sex en rampen (oftewel: voortplanten en sterven) zullen altijd goed blijven verkopen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:44 schreef havanagila het volgende:
Altijd al een schijthekel gehad aan video's zoals die in de OP.
Lekker een youtube kanaal starten en elk half uur een filmpje met een titel a la "CHINA IS ABOUT TO COLLAPSE", "THE END OF THE EU", "GLOBAL CRISIS, WHAT NOBODY TOLD YOU" uploaden en je krijgt vanzelf wel genoeg views/geld.
Kijk bijvoorbeeld naar die Peter Zeihan.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:37 schreef JaxStrumleyII het volgende:
de voorwaarde dat een arbeidsmigrant weer vertrekt als hij na verlies van zijn baan binnen 2-3 maanden geen nieuwe baan vindt.
Dat gaat voor de rechter geen stand houden.quote:Verder zou het verkrijgen van een Nederlands schengen zone paspoort pas na een jaar of 20 tot de mogelijkheden moeten behoren.
quote:Prachtig gehucht in Zuid-Italië loopt langzaam leeg
Calabrisch dorpje Careri sterft in schoonheid
author avatar
MAARTEN VAN AALDEREN
33 min geledenin BUITENLAND
CARERI - Het kleine dorpje Careri in de regio Calabrië, aan de voet van het Aspromonte-gebergte in het uiterste zuiden van Italië, leeft van contrasten.
Het uitzicht van hieruit over het landschap is schitterend, op een kwartier afstand rijden heb je stranden met een heerlijk schone zee.
Tegelijkertijd trekken mensen weg uit Careri, onder meer vanwege de hoge werkloosheid.
quote:Ontvolking
Maar Careri kampt tegelijkertijd met ontvolking.
Bovendien is de gemeente twee keer ontbonden geweest wegens infiltratie van de maffia.
Dat kan de Italiaanse staat sinds 1991 doen.
Een door de lokale bevolking gekozen burgemeester en wethouders worden dan door de staat weggestuurd en voor twee jaar vervangen door drie speciale commissarissen.
Dat is sindsdien in totaal bij 372 Italiaanse gemeentes gebeurd, waarvan het vaakst in Calabrië (127 gemeentes).
Giuseppe Pipicella (82) is sinds bijna twee jaar weer burgemeester van de gemeente die de drie dorpjes Careri, Natile Vecchio en Natile Nuovo omvat. Van 1993 tot 2001 is hij ook burgemeester van deze gemeente geweest. Hij heeft de gemeente sindsdien verslechterd aangetroffen.
En dan wordt het lastig, want dan ontwikkel je dus hetzelfde probleem als we nu ondervinden met de inmiddels derde generatie nakomelingen van de gastarbeiders uit de jaren ‘60-‘70.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat voor de rechter geen stand houden.
Ook in Canada als jij daar heen wil , dan mag je daar blijven bij werkloosheid of Ziekte daar heb je premie voor betaald
Ook betaal je dan AOW en je spaart voor je pensioen
ook trouwen en een gezin stichten en recht op een goede woning en kinderen maken en moskee bezoek naar keuze
uiteraardquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:01 schreef BMW1993 het volgende:
michaelmoore
kijk dit dan, zelfs Polen begint aan immigranten.![]()
Wel uit India, en de Filipijnen.
https://www.dw.com/en/ris(...)d-czechia/a-66205353
quote:The influx of foreign workers
In 2021, the Romanian government approved an increase in the number of visas that could be granted to foreign workers for 2022 to 100,000. Foreigners represent only 1.1% of employees in Romania.
Romania's government said this year it is again ready to accept 100,000 non-EU workers in 2023.
After Bulgaria, Romania opened its doors for Bangladeshi skilled workers, with jobs in the farm, construction and service sectors.
There are over 4.7 million people working in Hungary and, according to the Hungarian Central Statistical Office (KSH), 85,000 foreigners are working in the country.
Europa heeft ieder jaar 1.000.000 jonge migranten nodigquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:59 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Sterke argumentatie. Kun je ook op mijn argument ingaan?
quote:But the domestic labor market will soon need 500,000 additional workers, according to the minister of economic development, Marton Nagy. Hungary has expanded its list of non-EU countries from which it is legal to recruit labor, although tightened the terms on which they can stay. Now, the government said that at least 3,000 active job orders await Filipino skilled workers in Hungary.
En daarmee ga je dus niet in op mijn argument. Wat doe je met immigranten die niet meer werken en netto dus een kostenpost voor de maatschappij worden (want ze dragen niet meer bij maar hun beroep op de voorzieningen blijft).quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Europa heeft ieder jaar 1.000.000 jonge migranten nodig
dondert niet waar ze vandaan komen en die krijgen dan subiet een Schengen paspoort net als in Polen en Roemenie
Daarom snap ik ook niet waarom we de migranten blijven opsluiten op cruiseschepen , daar moeten we heel snel mee ophouden , en de huishoudensverdunning tegengaan zodat er woningen vrijkomen
[..]
wat doen we met jou als je niet meer werkt ?/quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En daarmee ga je dus niet in op mijn argument. Wat doe je met immigranten die niet meer werken en netto dus een kostenpost voor de maatschappij worden (want ze dragen niet meer bij maar hun beroep op de voorzieningen blijft).
Hoe ga je voorkomen dat er een onderklasse ontstaat zoals met de nakomelingen van veel Turkse en Marokkaanse gastarbeiders is gebeurd? Hoe voorkom je radicalisering?
Het is te merken dat je al wat ouder bent; hoe het land er over 20-30 jaar bij ligt interesseert je duidelijk niets.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat doen we met jou als je niet meer werkt ?/
werk jij wel eigenlijk ??
ik wel , ik ben 71 en ik werk nog 5 dagen per week naast mijn alleenstaanden AOW en 100% eindloonpensioen
Moet je ZZP er worden, dan zit je tegenwoordig in een aanmerkelijk betere positie voor pensioen opbouw dan als werknemerquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:25 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het is te merken dat je al wat ouder bent; hoe het land er over 20-30 jaar bij ligt interesseert je duidelijk niets.
En ja, ik werk en doe dat met uitzicht op een stuk minder riant pensioen dan het jouwe. En of AOW er nog in zit als ik jouw leeftijd heb is maar zeer de vraag.
even een lesje sociale geografiequote:Maar dat gaan we niet oplossen door rücksichtlos mensen binnen te halen die hier na een paar jaar werken voor de rest van hun leven in een uitkering belanden. Ik ben dus niet tegen arbeidsmigratie, maar dat zou dan wel zo georganiseerd moeten zijn dat immigranten die niet meer werken het land weer verlaten. Eventueel opgebouwde sociale rechten zouden dan bij het verlaten van het land in één keer kunnen worden uitbetaald zodat men elders een nieuwe start kan maken.
En dat is dus betaalbaar omdat we niet onbegrensd immigranten binnenhalen. Anders is zo’n systeem niet te financieren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
even een lesje sociale geografie
Nederland is een deel van de Europese Unie en binnen het Shengen gebied bestaat vrij verkeer van personen en goederen
En wie hier is komen te wonen , kan zich inschrijven en krijgt een Shengen passpoort , heeft recht op AOW en ZW en WW tot de dood
WE zijn deel van het Schengen gebiedquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
En dat is dus betaalbaar omdat we niet onbegrensd immigranten binnenhalen. Anders is zo’n systeem niet te financieren.
Recht op WW tot de doodquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Moet je ZZP er worden, dan zit je tegenwoordig in een aanmerkelijk betere positie voor pensioen opbouw dan als werknemer
[..]
even een lesje sociale geografie
Nederland is een deel van de Europese Unie en binnen het Schengen gebied bestaat vrij verkeer van personen en goederen
En wie hier is komen te wonen , kan zich inschrijven en krijgt een Shengen passpoort , bouwt 2% AOW recht per jaar op
en ZW en WW tot de dood
Ja, dat klopt, ik heb ondanks mijn AOW ook recht op WW nuquote:
Dat is niet gezegd hoorquote:AOW onder bestaansminimum wordt trouwens aangevuld met bijstand voor al de immigranten die in Nederland blijven na hun pensioen en een incomplete AOW opbouw hebben.
Het is de schuld van de clintons en Soros met de WEF die niet gevaccineerd zijn en een pizza winkelquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:58 schreef Welfareboy het volgende:
Dit is een groot probleem zelf vermoed ik dat de elite dit probeert op te lossen door de immigratie . Kijk maar eens naar arabische en hun cultuur van uithuwelijking wat voor effect dat heeft op de vruchtbaarheid
in Marokkaanse steden is dit ondertussen eerder uitzondering dan regel. Ook dat veranderd. Op daqtingapps kom je veel Arabische vrouwen tegen uit de golfstaten, zonder niqaab en op zoek naar seksquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:58 schreef Welfareboy het volgende:
Dit is een groot probleem zelf vermoed ik dat de elite dit probeert op te lossen door de immigratie . Kijk maar eens naar arabische en hun cultuur van uithuwelijking wat voor effect dat heeft op de vruchtbaarheid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |