dat klopt jaquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:47 schreef Ciclon het volgende:
[..]
in Marokkaanse steden is dit ondertussen eerder uitzondering dan regel. Ook dat veranderd. Op daqtingapps kom je veel Arabische vrouwen tegen uit de golfstaten, zonder niqaab en op zoek naar seks geld
omdat we onze werkzoekenden opsluiten op cruiseschepenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom dan zo'n enorm tekort aan leraren en zorgpersoneel? Waarom worden die vacatures niet opgevuld?
Nee, dat is omdat je recent hebt gewerkt, niet omdat je oud bent.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, ik heb ondanks mijn AOW ook recht op WW nu
[..]
Dat is niet gezegd hoor
als je werkt na je AOW datum , en je hebt onvolledig AOW opgebouwd, dan krijg je NIET aangevuld, heb je eigen huis of aandelen dan krijg je ook niet aangevuld
En heel erg veel AOW ers die werken nog tegenwoordig , dat is vrij normaal
nee, AOW recht opbouw heeft niets met al dan niet werken te makenquote:Op zondag 27 augustus 2023 21:28 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat je recent hebt gewerkt, niet omdat je oud bent.
Inderdaad eigen vermogen speelt een rol bij het verlenen van bijstandsuitkeringen.
Ik heb het, uiteraard, over WW, niet over AOW.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, AOW recht opbouw heeft niets met al dan niet werken te maken
AOW recht bouw je 2% per jaar op vanaf 15 jaar of vanaf het jaar dat je in Nederland ingeschreven bent als woonachtig tot je de 100% bereikt
mijn ex kwam in Nederland wonen toen ze 29 jaar was , als ze 68 jaar is (als dat de pensioendatum is dan) dan heeft ze 39 jaar opgebouwd dus 78% AOW recht
Ze werkt in de zorg dus heeft ze geen recht op aanvulling aangezien ze ook pensioen krijgt dan
Je werkgever of jijzelf betaald wel 17,9% AOW premie, over het premie loon, maar dat gaat direct de algemene middelen in , er is geen AOW pot
klopt WW recht heb je alleen als je gewerkt hebt en je werkgever premie heeft afgedragen aan de SVBquote:Op zondag 27 augustus 2023 21:44 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik heb het, uiteraard, over WW, niet over AOW.
Dr is altijd wel wat.quote:Op zondag 20 augustus 2023 08:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.populationpyramid.net/migrants/en/netherlands/2013/
https://www.populationpyramid.net/migrants/en/poland/2013/
Dat immigratie van nieuwe inwoners in een jonge leeftijdscategorie niet perse verkeerd is
Dat we deze nieuwe inwoners niet meer op moeten sluiten op cruiseschepen
Dat we deze nieuwe inwoners niet meer moeten verbieden om te werken
Dat we deze nieuwe inwoners een woning moet bieden
Dat oudere inwoners veel langer moeten doorwerken
Dat we met onze oudere inwoners anders moeten omgaan vanwege de enorme toename in aantallen
-- Gezien het aantal 80 plussers van 1.000.000 nu naar 2.000.000 in 2040
[..]
Dat we de zorgkosten die er aan komen ons niet kunnen permitteren
Dat we alleenstaande ouderen niet langer ieder apart op moeten sluiten in een grote eengezinswoning.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu
Dat we de huishoudensverdunning moeten tegengaan, door ouderen huizen te bouwen, voor +- 50 personen
Dat dit iets is, dat net als de klimaatverandering de komende 20 jaar een enorme impact gaat hebben op ons dagelijks leven
Dat we niet meer de kop in het zand zouden moeten steken hiervoor (en vragen, wat wil jij met dit topic)
Dat er geen nieuwe autofabrieken meer bijgebouwd zouden moeten worden, gezien de enorm lange levensduur van het huidige wagenpark
Dat China in een enorme niet te stoppen deflatoire recessie terecht gaat komen door de bevolkingsimplosie, en hoe gaat dat de rest van de wereld raken?
Uiteraard, maar we moeten stoppen met werkzoekende migranten op te sluiten in kampen en cruiseschepenquote:Op maandag 28 augustus 2023 01:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dr is altijd wel wat.
Uiteindelijk komt alles goed
quote:Het aantal mensen dat jaarlijks het arbeidsproces verlaat, varieert afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de leeftijd van de bevolking, de economische omstandigheden en de overheidsbeleiden.
In Nederland verlieten in 2020 ongeveer 400.000 mensen het arbeidsproces.
Dit komt neer op ongeveer 2,5% van de beroepsbevolking.
De belangrijkste redenen voor het verlaten van het arbeidsproces waren pensionering (35%), arbeidsongeschiktheid (20%), ziekte (10%) en andere redenen (35%).
De vergrijzing van de bevolking is een belangrijke factor die het aantal mensen dat het arbeidsproces verlaat, zal doen toenemen.
In 2030 zal het aantal mensen ouder dan 65 jaar in Nederland ongeveer 30% van de bevolking uitmaken, tegen 23% in 2020.
Dit betekent dat er meer mensen zullen pensioneren en minder mensen beschikbaar zijn om het werk te doen.
En bijvoorbeeld een kind tussen een Belg en een Nederlander die tweede generatie westers migrant is.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:35 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Hij bedoeld de autochtonen bevolking. Dat klopt gewoon, alleen word de krimp ook veroorzaakt doordat autochtonen ook emigreren en studenten op uitwisseling gaan.
Alleen worden de 3 e generatie Marokkanen ook tot Nederlanders gerekendquote:Op maandag 28 augustus 2023 05:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En bijvoorbeeld een kind tussen een Belg en een Nederlander die tweede generatie westers migrant is.
Dit is GDP per capita, niet PPP. Bij een PPP vergelijking is er waarschijnlijk een verdere correctie ten nadele van hogere bevolkingsdichtheden aangezien hogere bevolkingsdichtheden leiden tot relatief hogere woonkosten. Dit verschil is overigens op landniveau niet altijd goed weer te geven en detecteren.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:23 schreef Alpha0 het volgende:
Er is totaal geen relatie tussen een klein inwoneraantal in een land (wat het resultaat zal zijn van bevolkingskrimp) en welvaart (GDP). Dat blijkt uit een een grafiek die ik zelf heb geklust en een grafiek die ik uit een rapport heb gehaald. Kappen dus met die migratie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zegt iemand van jouw generatie? LOL,quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee omdat ze druk zijn met huis zoeken reizen en squasen en festivals
ja wij hadden vroeger nog tijd om te sexen met de partnerquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zegt iemand van jouw generatie? LOL,
Als dat daadwerkelijk de tijd van de vrij sex was geweest had je 14 kinderen bij 7 verschillende vrouwen gehad.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wij hadden vroeger nog tijd om te sexen met de partner
daarnaast was de flower power de tijd van vrije sex
ik heb dan ook 3 kinderen
ik heb me na de laatste laten knippen anders was dat zeker gebeurdquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk de tijd van de vrij sex was geweest had je 14 kinderen bij 7 verschillende vrouwen gehad.
Kapitalisme en welvaart voorhindert dat men een berg kinderen neemtquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:27 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb een geniale oplossing hiervoor. In plaats van mensen te stimuleren om kinderen te nemen en conservatieve waarden zoals het gezinsleven weer in een goed daglicht te plaatsen,
afgezien daarvan , iedereen mag toch het geloof beleiden wat ze leuk vinden , religie kun je helaas niet verbiedenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met die moslims komen juist die conservatieve waarden hiernaartoe, wat is jouw probleem?
Dan zouden juist onze geboortecijfers moeten stijgen aangezien veel jeugd stukken minder welvaart als de boomers zoals jou hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 06:24 schreef michaelmoore het volgende:
Kinderen neem je niet uit welvaart ,
maar die hebben teveel festivals en , chipzakken, Games en mobieltjes dat is welvaartquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 07:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zouden juist onze geboortecijfers moeten stijgen aangezien veel jeugd stukken minder welvaart als de boomers zoals jou hebben.
Waz jouw probleem zemmel?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met die moslims komen juist die conservatieve waarden hiernaartoe, wat is jouw probleem?
Maar je kicked juist op hun conservatieve waarden, dus wat is jouw probleem?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Waz jouw probleem zemmel?
De problemen lijken me evident. Als je nu nog niet de problemen inzien van massa-immigratie dan heb je een plaat voor je kop.
Er is nogal een verschil tussen 'conservatief' als in terug naar 'gezond verstand' en een kleinere overheid die minder betuttelt en niet doorslaan in 'alles moet maar kunnen d66 mentaliteit' en daar tegenover vrouwen in burka's laten stoppen, homo's van gebouwen afgooien en religie op nummer 1 zetten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar je kicked juist op hun conservatieve waarden, dus wat is jouw probleem?
Dat klopt, conservatief is stilstand. Conservatief is macht behouden en olie stoken. Conbservatief is ook religie op de eerste plaats, maar dan gristelijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:43 schreef matigeuser het volgende:
Overigens merk ik aan jouw manier van praten al haat tegen het woord 'conservatief', maar mijn inziens ben je tegenwoordig al conservatief als je aangeeft dat er wel erg veel transgenders zijn de laatste tijd en dat dit geen goede zaak is. Er zit een heel spectrum tussen Nederland anno 2023 en een Islamitisch land in de 8e eeuw.
Het is maar een woord. Een term.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt, conservatief is stilstand. Conservatief is macht behouden en olie stoken.
Daar doe je niks aan. Het idee dat dingen hetzelfde kunnen blijven of terug naar hoe ze ooit waren is een sprookje. Of je de toekomst nou omarmt of afwijst, het gebeurt toch en trekt zich niks aan van wat je ervan vindt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:50 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Daarnaast hoeft ook niet altijd alles maar te veranderen om het veranderen.
Dat is simpelweg niet waar. Ik hoor deze uitspraak vaker dat 'dingen gewoon veranderen en dat je dat niet tegenhoudt'. Als je het hebt over natuurlijke veranderingen, dan heb je daarin gelijk. Maar alle veranderingen die uit een menselijk brein komen zijn gewoon 'beslissingen'. Beleid.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar doe je niks aan. Het idee dat dingen hetzelfde kunnen blijven of terug naar hoe ze ooit waren is een sprookje. Of je de toekomst nou omarmt of afwijst, het gebeurt toch en trekt zich niks aan van wat je ervan vindt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |