Wel door laten gaan en als organisatie de mensen informeren dat ze rustig moeten doen.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Of hopelijk niet, lijkt me wat onverantwoord.
Ik denk dat je net zoveel afziet als normaal, alleen een stuk langzamer gaatquote:Op woensdag 6 september 2023 21:53 schreef Tele6 het volgende:
Succes alvast @:La_Tramposaklinkt eigenlijk ook wel gezellig, een wedstrijd waar iedereen onder z'n wedstrijdtempo loopt. Kan je onderweg wat meer van de route genieten en zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ze gaan nog kijken of het later in het jaar ingehaald kan worden..quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:50 schreef Evangelion het volgende:
Die in Pijnacker? Wel interessant wellicht voor mij als hij later dit jaar is.
Voorspelling voor volgende week zondag mag nog wel wat omlaag. (Dam tot dam)
Vorig jaar was uitlopen het doel. Nu vind ik het lastig een ambitieuze maar realistische pace te kiezen.
Ook niet specifiek voor getrained maar halverwege een marathon schema.
Het probleem is dat voor een hoop mensen de afstand in kwestie finishen op zichzelf de uitdaging is. Dan is een tandje lager niet echt een optie. In dat kader begrijp ik wel dat ze hardloopevenementen afgelasten.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wel door laten gaan en als organisatie de mensen informeren dat ze rustig moeten doen.
Alles maar verbieden voor die paar stomkoppen in de maatschappij is al frustrerend genoeg. Vind je 't niet verantwoord? Dan ga je niet. Ga je wel? Dan lekker genieten en een tandje lager.
Die heb ik vorig jaar gelopen, absolute aanrader!quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:17 schreef DappereDodo77 het volgende:
Zondag de Airborne Freedom Trail run 48km met 31 graden![]()
Alles lijkt er op dat ´t doorgaat. Het is een prestatietocht, geen wedstrijd, en er zijn extra waterpunten ingericht. Ik neem 2 liter mee, onderweg bijvullen en dan drinken drinken drinken, en rustig aan doen
Verstandig besluit denk ik maar snap dat het wel even ontzettend balen is.quote:Op zondag 10 september 2023 12:24 schreef mosselmossel het volgende:
Hier even in mineur. Niet geblesseerd, maar gewoon overbelast of moe. Twee weken terug al een training afgebroken, donderdag de training afgebroken, vandaag binnen 1kilometer besloten dat de duurloop van max 10km het ook niet ging worden en dus maar terug naar huis gelopen.
Nieuwe baan sinds vier weken, nieuw ritme, veel fysiek werk en daar heb ik last van. Kinderen veel wakker deze week door verkoudheid, waardoor ik dus ook wakker moet worden. Rusthartslag ook iets verhoogd. Mijn lijf zegt aan alle kanten dat het rustigaan moet.
Besloten dus dat ik de halve marathon in Eindhoven niet ga doen en bij de club ga ik een stapje terug doen naar een iets langzamere groep.
Dat laatste had ik ook 2 weken geleden.quote:Op zondag 10 september 2023 13:08 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend voor het eerst een halve marathon in training gelopen, 2:25 over gedaan. Ging best prima met de warmte briesje en het grootste deel langs de Amstel lopen scheelt toch (en thank god voor saltsticks).
Alleen wel voor het eerst een nare schuurplek, op mn borstbeen door de combinatie veel zweet, hartslagband en elastiek van mn looprugzakje dat daar net onderlangs gaat. Godgloeiende wat een pijn deed dat onder de douche erna.
https://www.westerwoldeac(...)tos-van-de-winnaars/quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:02 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het probleem is dat voor een hoop mensen de afstand in kwestie finishen op zichzelf de uitdaging is. Dan is een tandje lager niet echt een optie. In dat kader begrijp ik wel dat ze hardloopevenementen afgelasten.
Overigens is morgen het NK 100km in Winschoten. Ik heb oprecht medelijden met de deelnemers
Mwah, volgens mij is het de langzaamste editie sinds tijden. Gezien de omstandigheden ook niet heel gek natuurlijk.quote:Op zondag 10 september 2023 18:16 schreef Evangelion het volgende:
[..]
https://www.westerwoldeac(...)tos-van-de-winnaars/
https://results.sporthive.com/events/7105501342267779840
boh zieke tijden nog wel (in de top)
Meer dan de helft DNF
Ja het lijkt snel gezien de hitte bedoelde ik ook.quote:Op zondag 10 september 2023 19:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij is het de langzaamste editie sinds tijden. Gezien de omstandigheden ook niet heel gek natuurlijk.
48km ook...nicequote:Op zaterdag 9 september 2023 10:17 schreef DappereDodo77 het volgende:
Alles lijkt er op dat ´t doorgaat. Het is een prestatietocht, geen wedstrijd, en er zijn extra waterpunten ingericht. Ik neem 2 liter mee, onderweg bijvullen en dan drinken drinken drinken, en rustig aan doen
Door het tegenovergestelde van jou te doen denk ik.quote:Op zondag 10 september 2023 20:04 schreef Geerd het volgende:
Dinsdag 10k Berkumloop...dat wordt al een uitdaging ...2 weken niks gedaan alleen maar bier eten en motorrijden door europa. komt dodo aan met 40+K ...hoe dan,![]()
![]()
![]()
Daar drink ik op!quote:Op zondag 10 september 2023 22:43 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Door het tegenovergestelde van jou te doen denk ik.
Ook prima. Trainen is werken en werken moet in je aard liggen.
Hier een beetje hetzelfde. Last van mijn been. Zou Amsterdam Marathon gaan doen, maar die maar afgezegd. In december Honolulu Marathon en die is wel iets belangrijker.quote:Op zondag 10 september 2023 12:24 schreef mosselmossel het volgende:
Hier even in mineur. Niet geblesseerd, maar gewoon overbelast of moe. Twee weken terug al een training afgebroken, donderdag de training afgebroken, vandaag binnen 1kilometer besloten dat de duurloop van max 10km het ook niet ging worden en dus maar terug naar huis gelopen.
Nieuwe baan sinds vier weken, nieuw ritme, veel fysiek werk en daar heb ik last van. Kinderen veel wakker deze week door verkoudheid, waardoor ik dus ook wakker moet worden. Rusthartslag ook iets verhoogd. Mijn lijf zegt aan alle kanten dat het rustigaan moet.
Besloten dus dat ik de halve marathon in Eindhoven niet ga doen en bij de club ga ik een stapje terug doen naar een iets langzamere groep.
This too shall passquote:Op zondag 10 september 2023 12:24 schreef mosselmossel het volgende:
Die wordt teffeswarmquote:Op maandag 11 september 2023 08:29 schreef linebear het volgende:
In december Honolulu Marathon en die is wel iets belangrijker.
En, overleefd? Was best warm op zondag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:17 schreef DappereDodo77 het volgende:
Hihi, wandelen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:11 schreef StevenHyde het volgende:
Ja pak die rust. Ga anders wandelen ipv hardlopen om toch je hoofd wat te kunnen leegmaken. Maar vraag niet teveel van je lichaam.
Haha, ja wandelen is ook niet voor mij weggelegd hoor dus ik snap jequote:Op dinsdag 12 september 2023 20:13 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hihi, wandelen.
Als iets me veel kost van zowel lichaam als geest![]()
Maar ik snap je. Het komt ook allemaal goed. Gisteren in de langzamere trainingsgroep heerlijk de volledige training gelopen en in de laatste interval (we deden maar een kern van 4 x1000m) vroeg ik zelfs nog aan m'n maatje of dit nu de derde of de laatste interval al was, want ik had door al het ouwehoeren de tel niet bijgehouden. Goed teken! Dit was het goede besluit.
We starten om 5 uur. Ben zeer benieuwd. Neem mijn waterrugzak mee. Het is vooral standje genieten en relaxt. Zit geen eindtijd aan (niet dat ik er geen 10 uur over wil doen)quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die wordt teffeswarmen ik heb alleen maar een halve gelopen daar (de Hibiscus half marathon). Hoop dat jouwe ook start om 04:30.
quote:Op woensdag 13 september 2023 11:20 schreef valleilijn het volgende:
De voorspelling voor zondag is nu ook gewoon weer 27 graden, lekker man
yup... ik heb een 16km wedstrijdje. Wilde ervoor en erna 3/4km extra lopen. Even kijken hoe dat gaat. Nog maar 3 weken tot de marathonquote:Op woensdag 13 september 2023 11:20 schreef valleilijn het volgende:
De voorspelling voor zondag is nu ook gewoon weer 27 graden, lekker man
Wel de geplande kilometers lopen dan, maar tempo aanpassen.. dat lijkt me dan de beste voorbereiding..quote:Op woensdag 13 september 2023 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
yup... ik heb een 16km wedstrijdje. Wilde ervoor en erna 3/4km extra lopen. Even kijken hoe dat gaat. Nog maar 3 weken tot de marathon
Ja ook een 16km wedstrijdje in Amsterdam hier. Gelukkig start ik op tijd, in 2019 mochten de laatste twee startvakken niet meer. Ben benieuwd of er nog wat wordt gecommuniceerd over een hitteplan.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
yup... ik heb een 16km wedstrijdje. Wilde ervoor en erna 3/4km extra lopen. Even kijken hoe dat gaat. Nog maar 3 weken tot de marathon
Ik merk dat heel veel wedstrijdorganisaties dat pas een dag van tevoren doen, ook al vraag je er een week van tevoren al om.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:49 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Ja ook een 16km wedstrijdje in Amsterdam hier. Gelukkig start ik op tijd, in 2019 mochten de laatste twee startvakken niet meer. Ben benieuwd of er nog wat wordt gecommuniceerd over een hitteplan.
de Dam tot Dam is geen wedstrijdjequote:Op woensdag 13 september 2023 12:49 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Ja ook een 16km wedstrijdje in Amsterdam hier. Gelukkig start ik op tijd, in 2019 mochten de laatste twee startvakken niet meer. Ben benieuwd of er nog wat wordt gecommuniceerd over een hitteplan.
hier hetzelfde, had een 2mijl tempoloop staan als voorbereiding voor de 5km van volgende week. Die ging 10sec/km sneller dan verwacht, dus ik zit wel redelijk op PR schemaquote:Op woensdag 13 september 2023 12:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En ik weet niet hoe dit bij jullie zit, maar ik merk wel dat het trainingseffect van (rustiger) in de warmte trainen ook echt groot is! Gisterenavond liep ik bij wat zou het zijn, 20-22 graden en het voelde ineens zo koel en makkelijk.. Dat is dan wel weer het voordeel van vorige week..
Jup, gisteren flink lagere hartslag bij vergelijkbaar tempo. Alsnog als een otter gezweet want het was nog steeds hartstikke vochtigquote:Op woensdag 13 september 2023 12:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel de geplande kilometers lopen dan, maar tempo aanpassen.. dat lijkt me dan de beste voorbereiding..
En ik weet niet hoe dit bij jullie zit, maar ik merk wel dat het trainingseffect van (rustiger) in de warmte trainen ook echt groot is! Gisterenavond liep ik bij wat zou het zijn, 20-22 graden en het voelde ineens zo koel en makkelijk.. Dat is dan wel weer het voordeel van vorige week..
In 2019 bij 25graden deden ze dat allemaal wel. Was heerlijk lopen toen! Echt top..quote:Op donderdag 14 september 2023 17:18 schreef Evangelion het volgende:
Damloop
Wij zetten op voorhand al extra maatregelen in, om het evenement zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen.
Er wordt een extra waterpost ingezet rond het 15-kilometerpunt;
Er worden naast de goede medische zorg, nog extra koelmiddelen ingezet;
De komende dagen én tijdens het evenement, wordt het weer nauwlettend in de gaten gehouden door een meteoroloog;
De tijdwaarneming wordt gedeactiveerd, om te ontmoedigen dat lopers te hard gaan lopen. Dit betekent dat er na afloop geen uitslagen beschikbaar zijn. Deelnemers zijn wel te volgen middels de LiveTracking in de Le Champion app;
De start wordt opgerekt, waardoor er maximale spreiding op het parcours is, daarmee komt er ook direct meer spreiding voor de medische zorg. Dit betekent dat er aangepaste starttijden zijn;
Er wordt voor de start geen warming-up gegeven
Dit is NIET leuk
Verwarrend was dat, ik zat toen in de laatste golf die nog wel mocht. Mensen aan de kant allemaal van "Huh, ze hadden 'm toch gestopt?quote:Op donderdag 14 september 2023 21:44 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
In 2019 bij 25graden deden ze dat allemaal wel. Was heerlijk lopen toen! Echt top..
Alleen toen lieten ze de laatste paar startvakken ook niet meer starten vanwege de ''hitte''.
daar vallen ze idd bij bosjes neer... weet niet meer welke editie dit was, maar moest ik bij de finish bijna zigzaggen om de ambulancesquote:Op donderdag 14 september 2023 21:47 schreef mosselmossel het volgende:
Mja, het zal ook wel te maken hebben met het deelnemersveld aldaar. Als er één hardloopwedstrijdje in het land is waar de ongetrainde duvel en z'n ouwe moer aan meedoet, is het de Damloop wel.
enige is dat door de tunnel je gps toch al helemaal van slag isquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Verwarrend was dat, ik zat toen in de laatste golf die nog wel mocht. Mensen aan de kant allemaal van "Huh, ze hadden 'm toch gestopt?"
En een horde aan zenuwachtige berichtjes binnen van het thuisfront.![]()
Zelf overigens niet écht last gehad van de temperaturen, maar wel eng veel mensen langs de kant zien liggen (met hulpdiensten erbij). Vooral dat stuk dijk tussen Noord en Zaandam bleven ambulances gaan.![]()
Ik vermoed ook niet dat het deactiveren van de tijdwaarneming veel gaat doen met de hordes die het toch wel bijhouden op een telefoon of horloge, het is niet alsof je onderweg zoveel ziet van je tijd.
Ja, ik was om 10:30 of 10:45 al gestart in het LeChampion vak, dus dat was heerlijk! Super fijn om vroeg te starten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Verwarrend was dat, ik zat toen in de laatste golf die nog wel mocht. Mensen aan de kant allemaal van "Huh, ze hadden 'm toch gestopt?"
En een horde aan zenuwachtige berichtjes binnen van het thuisfront.![]()
Zelf overigens niet écht last gehad van de temperaturen, maar wel eng veel mensen langs de kant zien liggen (met hulpdiensten erbij). Vooral dat stuk dijk tussen Noord en Zaandam bleven ambulances gaan.![]()
Ik vermoed ook niet dat het deactiveren van de tijdwaarneming veel gaat doen met de hordes die het toch wel bijhouden op een telefoon of horloge, het is niet alsof je onderweg zoveel ziet van je tijd.
Toen was het juist een enorm regenachtige dag haha! Ik deed ook last minute mee omdat een familielid niet kon, en ik toch om de hoek bij de start woon.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:17 schreef Evangelion het volgende:
Voor mij was damloop 2022 mijn eerste hardlooprace ooit dus ik ben wel benieuwd hoeveel sneller ik ben geworden in 1 jaar. Dus sowieso jammer van de hitte. Dan maar zelf timen en niet vergeten horloge te stoppen bij de finish.
Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/(...)-p-312549?mc=8573980quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:08 schreef Nanuke het volgende:
Ja, hoi. Ik ben voor de (ongeveer) duizendste keer weer eens aan het hardlopen begonnen. Nu wordt het s avonds toch wel echt gauw donker, dus val ik maar gelijk binnen met een vraag. Nemen jullie iets van een lampje of andere verlichting mee als je s avonds gaat lopen? Ik heb wel een reflecterend hesje, maar daarmee viel de kuil in de weg vanavond nog op natuurlijk.
Terechte klachtquote:Op vrijdag 15 september 2023 21:08 schreef Nanuke het volgende:
Nu wordt het s avonds toch wel echt gauw donker
Lampjes zijn zeker goed (beter?), mits niet recht vooruit gericht.. niets irritanter dan compleet verblind te worden door een tegemoetkomende hardloper.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:21 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/(...)-p-312549?mc=8573980
Een hesje is goed, maar lampjes én een hesje zijn beter
quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:00 schreef GwaiLow het volgende:
Denk dat het erom gaat spannen of de Damloop doorgaat. Afhankelijk van de zorg capaciteit.
Ik heb een reflecterend hesje en een LED armband. Maar ik wil eigenlijk eens zo'n hesje kopen met lampjes erin die de grond voor m'n voeten verlichten, want dan kan ik ook over het onverharde pad rondom het meertje in de buurt hier lopen. Ik heb wel een hoofdlamp, maar daarmee verblind ik mensen te veel, dat is alleen geschikt voor plekken waar verder echt niemand komt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:08 schreef Nanuke het volgende:
Ja, hoi. Ik ben voor de (ongeveer) duizendste keer weer eens aan het hardlopen begonnen. Nu wordt het s avonds toch wel echt gauw donker, dus val ik maar gelijk binnen met een vraag. Nemen jullie iets van een lampje of andere verlichting mee als je s avonds gaat lopen? Ik heb wel een reflecterend hesje, maar daarmee viel de kuil in de weg vanavond nog op natuurlijk.
Nee joh, heerlijk om door het donker te lopen. Temperaturen ook weer omlaag. Het hardloopseizoen komt er weer aanquote:
Klopt! Die ik heb kun je heel goed richten, zodat ie naar beneden schijnt. Kun jij de weg zien en je tegenliggers zien jou, zonder verblind te wordenquote:Op vrijdag 15 september 2023 23:25 schreef BOKA het volgende:
[..]
Lampjes zijn zeker goed (beter?), mits niet recht vooruit gericht.. niets irritanter dan compleet verblind te worden door een tegemoetkomende hardloper.
(Zelfde geldt trouwens ook voor bijna alle elektrische fietsers)
Hehe, ja hoor, maar was wel pittig. De laatste kilometers vooral gewandeld. De route liep veel door de bossen, dus dan had je die zon niet continue op je. Verder is de route prachtig en het onderwerp is natuurlijk erg indrukwekkend. De doedelzakspeler aan het begin (en ergens op ´t eind) geven toch wel een fijne sfeer.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:03 schreef BOKA het volgende:
[..]
En, overleefd? Was best warm op zondag.
Ook grotendeels bewolkt. Er is dus helemaal niks aan de hand.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uit ziet wordt het morgen max 23 graden. Waar hebben we het over...
Yes die heb ik ook. Zelfs in een donker bos is dat ding prima.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:07 schreef Daantke het volgende:
Ik lees hier af en toe mee en post niet zoveel, behalve om die decathlon lamp aan te raden. Echt een topdingIk heb m al aan drie vrienden cadeau gegeven die begonnen zijn met hardlopen. Enige nadeel vind ik dat je de achterkant niet op niet-knipperen kunt instellen.
Wel een beetje oppassen dat je niemand verblindt inderdaad maar je kunt m gewoon naar beneden richten
Ik heb zoiets. Voordeel: oplaadbaar via usb. In combinatie met fluo reflecterend hesje.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:08 schreef Nanuke het volgende:
Ik laat dat het in 2019 gedeeltelijk was afgelast ivm 25 graden. Belachelijk.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:51 schreef GwaiLow het volgende:
Ben benieuwd of de Damloop wel doorgaat.
Een aantal reacties hierboven kun je lezen dat het een komen en gaan van ambulances was. Dan is het gewoon klaar. En ik snap dat ze dit jaar dan ook extra voorzichtig zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 12:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik laat dat het in 2019 gedeeltelijk was afgelast ivm 25 graden. Belachelijk.
Ik begrijp wel dat ze voorzichtig zijn, maar 25 graden is weliswaar warm, maar niet bepaald extreem.quote:Op zondag 17 september 2023 18:45 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Een aantal reacties hierboven kun je lezen dat het een komen en gaan van ambulances was. Dan is het gewoon klaar. En ik snap dat ze dit jaar dan ook extra voorzichtig zijn.
Ik had een tijd van 1:23. Tevreden.
In 2019 was het waarschijnlijk ook niet zo zeer de temperatuur, maar de ambulance-capaciteit. Als die het nauwelijks aankunnen heb je geen andere keus dan te stoppen (en het is een indicatie dat het toch echt te warm is - anders vielen er niet zoveel om).quote:Op zondag 17 september 2023 19:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat ze voorzichtig zijn, maar 25 graden is weliswaar warm, maar niet bepaald extreem.
Gelukkig was het vandaag wel redelijk te doen denk ik? Alleen een behoorlijk hoge luchtvochtigheid.
De oorspronkelijke voorspelling was 25-26 graden maar ik snap dat zonder tijdswaarneming een belangrijke reden voor het überhaupt meedoen wegvalt.quote:Op zondag 17 september 2023 22:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
Uiteindelijk was het dus ook helemaal niet gevaarlijk warm.
Ik bedoel dat ze weldegelijk tijdwaarneming hebben gedaan, op de 5, 10 en 15 km lag namelijk een mat en in de app kun je ook je tijden op die punten zien, waarom zou je dan niet de totale uitslag online zetten zoals ieder jaar?quote:Op zondag 17 september 2023 23:36 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
De oorspronkelijke voorspelling was 25-26 graden maar ik snap dat zonder tijdswaarneming een belangrijke reden voor het überhaupt meedoen wegvalt.
Ik denk dat ze dat nu niet doen omdat deze maatregel in de toekomst dan niet meer geloofwaardig is. Dan hadden ze het in de ochtend (toen de temperatuur mee bleek te vallen) het moeten doen. Maar naar mijn mening zouden ze moeten onderzoeken wat nu echt het effect er van is. Iedereen trekt toch zijn eigen plan met eigen tijdwaarneming. Goed dat ze waarschuwen en mensen aanraden niet vol uit te gaan. Ik neem dat echt wel mee in mijn tempo strategie. Mensen die dat niet doen laten zich ook niet afremmen door deze maatregel.quote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze weldegelijk tijdwaarneming hebben gedaan, op de 5, 10 en 15 km lag namelijk een mat en in de app kun je ook je tijden op die punten zien, waarom zou je dan niet de totale uitslag online zetten zoals ieder jaar?
De metingen zijn toch al gedaan.
2300 bedrijven idd hoorde ik. En daar heel trots op zijn. Beetje vreemdquote:Op maandag 18 september 2023 07:00 schreef mosselmossel het volgende:
Hardlopers moeten gewoon niet meedoen aan die kermis. De hardlopers zijn maar bijzaak, het gaat Le Champion toch alleen maar om al die bedrijven die veel geld betalen.
Inderdaad, zeker niet warm. Die hoge luchtvochtigheid... maakt dus helemaal niet uit als het buiten onder de 20 graden is.quote:Op zondag 17 september 2023 21:37 schreef Gimmick het volgende:
[..]
In 2019 was het waarschijnlijk ook niet zo zeer de temperatuur, maar de ambulance-capaciteit. Als die het nauwelijks aankunnen heb je geen andere keus dan te stoppen (en het is een indicatie dat het toch echt te warm is - anders vielen er niet zoveel om).
Het was nu prima loopweer. Sterker door alle berichten had ik te weinig kleding mee voor de terugweg en kreeg ik het nog koud.
8 a 9 liter water lijkt me wel erg veel. En ik neem aan dat je wel meer had gegeten dan alleen een pakje Sultana's tijdens het rennen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:26 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Nou ja, zonder de klachten dan. Iemand enig idee wat daar mis ging? Volgens mij had ik al dat water wel nodig; onderweg nog een pakje Sultana's gegeten (beter gezegd, naar binnengeduwd), maar door een droge mond werd dat net kauwgom.
Het belangrijkste om te onthouden is dat in de laatste week je training je prestatie niet positief kan beinvloeden (want je lichaam heeft tijd nodig om de trainingimpulsen te verwerken) maar wel negatief kan beinvloeden (doordat je niet op tijd herstelt). Dus liever te weinig dan te veel. En minder intensief. De exacte details maken dan verder niet veel uit, vandaar dat je waarschijnlijk verschillende dingen tegenkomt.quote:Op maandag 18 september 2023 14:43 schreef Thomas0701 het volgende:
Complimenten aan de lopers van gisteren!
Ik heb zelf de Tilburg Ten Miles op het programma staan aankomende zondag, dit wordt mijn eerste 'wedstrijd'. Streeftijd: 1 uur en 16 min. (4:43 min/km)
Wat raden jullie aan om deze week nog te doen qua loopjes, op welke dag, welke afstand en welk tempo? Op internet lees ik nogal verschillende dingen voorbij komen.
Wat raden jullie daarnaast aan qua ontbijt / voeding van te voren? De start is om 13:45.
Alvast bedankt!
Gewoon zorgen dat je voldoende, maar niet te veel eet. Je bent naar schatting maar ruim een uur onderweg. Dat kun je in principe op een goed ontbijt.quote:Op maandag 18 september 2023 14:43 schreef Thomas0701 het volgende:
Complimenten aan de lopers van gisteren!
Ik heb zelf de Tilburg Ten Miles op het programma staan aankomende zondag, dit wordt mijn eerste 'wedstrijd'. Streeftijd: 1 uur en 16 min. (4:43 min/km)
Wat raden jullie aan om deze week nog te doen qua loopjes, op welke dag, welke afstand en welk tempo? Op internet lees ik nogal verschillende dingen voorbij komen.
Wat raden jullie daarnaast aan qua ontbijt / voeding van te voren? De start is om 13:45.
Alvast bedankt!
te vroeg gejuicht.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:03 schreef CaLeX het volgende:
hier hetzelfde, had een 2mijl tempoloop staan als voorbereiding voor de 5km van volgende week. Die ging 10sec/km sneller dan verwacht, dus ik zit wel redelijk op PR schema
Thanks! Was inderdaad al niet van plan om zwaar te trainen.quote:Op maandag 18 september 2023 15:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Het belangrijkste om te onthouden is dat in de laatste week je training je prestatie niet positief kan beinvloeden (want je lichaam heeft tijd nodig om de trainingimpulsen te verwerken) maar wel negatief kan beinvloeden (doordat je niet op tijd herstelt). Dus liever te weinig dan te veel. En minder intensief. De exacte details maken dan verder niet veel uit, vandaar dat je waarschijnlijk verschillende dingen tegenkomt.
Wat ik ongeveer doe en wat wel bevalt, maar ik ben geen expert/coach:
Zondag ervoor de long run minder ver.
Ma/di nog normaal. Geen hele zware sessie, maar voor je zelfvertrouwen kan je nog een paar km snel lopen.
Dan wo/do/vr/za alleen nog maar 2 rustige loopjes om niet stijf te worden.
3 a 4 uur van tevoren goed ontbijten (koolhydraten, niet te veel vezels/eiwit/vet) en dan 60-45 minuten voor de start eventueel nog iets lichts met suiker/caffeine. (energy reep of gel, beetje fruit, of zo). En voldoende drinken natuurlijk.
Yes klopt, echter was ik vergeten er bij te zeggen dat ik 2 weken daarna de halve marathon van Eindhoven ga lopen. Ik zou dus wel alvast een beetje dezelfde voorbereidingsroutine willen toepassen als 'training'.quote:Op maandag 18 september 2023 17:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je voldoende, maar niet te veel eet. Je bent naar schatting maar ruim een uur onderweg. Dat kun je in principe op een goed ontbijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |