abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:03:37 #280
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210788161
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:35 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Qua duurzaamheid: Ik heb twee weken terug de Brooks Green Silence Ghost 15 gekocht. Het is niet veel, veel veel beetjes....

https://hardloopnetwerk.n(...)g-minder-voetafdruk/
Het is een begin, maar ik vrees ook veel greenwashing. Als bedrijven het echt serieus zouden nemen moeten ze inzetten op een schoen die langer meegaat, maar dat raakt de verkoopaantallen en dat willen de aandeelhouders niet.

Al moet ik zeggen dat de werkpaarden van Brooks wel heel degelijk lijken. Ik heb de Brooks Glycerine en die zit nog maar op 150 km dus kan er nog niets definitiefs over zeggen. Het ziet er nog wel als nieuw uit (prut daargelaten).

Podcast Naar de vaantjes had er een goede aflevering over met Wouter Hoogkamer. Hij was betrokken bij de Nike superschoen en ze gaan daar ook in op duurzaamheid.

@Tele6 dank, dat zou idd een workaround kunnen zijn
I am a black hole shitting into the void
pi_210788426
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:03 schreef Gimmick het volgende:

Al moet ik zeggen dat de werkpaarden van Brooks wel heel degelijk lijken. Ik heb de Brooks Glycerine en die zit nog maar op 150 km dus kan er nog niets definitiefs over zeggen. Het ziet er nog wel als nieuw uit (prut daargelaten).
Of de paces met een marge invoeren, dan krijg je ook niet steeds een piepje..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210793657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waar je naar schijnt maar 1 wedstrijd op kunt lopen.. vind ik wel echt vrij schandalig qua duurzaamheid.
Maar misschien wel het begin van een nieuw tijdperk voor de wedstrijdschoen die dan ook wel wat langer mee zal gaan dan één marathon.
pi_210794812
Lopen jullie tijdens races op gevoel?
Ik zit eraan te denken om paces in te voeren op m'n horloge, zodat ik heel gericht naar m'n doeltijd ga lopen en evt tegen het einde nog wat eruit ga persen.

Of is het slimmer om op gevoel te lopen en af en toe op je horloge te kijken of 't allemaal nog een beetje klopt?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210795359
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 10:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Maar misschien wel het begin van een nieuw tijdperk voor de wedstrijdschoen die dan ook wel wat langer mee zal gaan dan één marathon.
Op welke wedstrijdschoen, behalve die Adidas klompen, kun je niet meer dan een marathon op lopen dan:?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_210795471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Op welke wedstrijdschoen, behalve die Adidas klompen, kun je niet meer dan een marathon op lopen dan:?
Ik bedoel indien er bij de mannen ook een WR gelopen word in bijvoorbeeld Chicago volgende week. Dan komen andere merken, eigenlijk vooral Nike, ook met een antwoord natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2023 15:42:16 ]
pi_210799918
Adizero SL voor 68 euro opgepikt in de sale.
pi_210803776
Lekker hardloop-weekendje. Vrijdag had ik voor de laatste paar uurtjes thuiswerken nog een training gedaan. Garmin's suggestie was 7 x 1 minuut op 4.05. Leuke, pittige training van in totaal een kleine 10km.

Gisteren waren de clubkampioenschappen 3.000 meter. Daar heb ik niks te zoeken als het om de ereplaatsen gaat, maar het is wel altijd weer een mooie test. Mijn doel was 12.30 lopen. Zevenenhalf rondje over die baan is toch altijd weer een pleuriseind. Maar goed, na 12.28 drukte ik mijn horloge uit. Helaas bleek de officiële tijd 12.31 te zijn, maar ik was prima tevreden.

En vanochtend een duurloopje gemaakt van 17 kilometer. Dus ik heb een blij!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_210804473
Dat klintk lekker @mosselmossel!

Mijn rondje gister was verschrikkelijk. De eerste keer 8min ging heel lekker, maar de tweede 8 kwam ik tot 6 en daarna heb ik mijn rondje uitgelopen met nog 4 en 2x 2 minuten. Mijn benen voelden als lood en waar normaal hardlopen mijn hoofd rustig maakt, was dat nu nogal niet. Geen idee waar het van kwam. Misschien te weinig gedronken/gegeten of de tijd (vlak voor avondeten)? In elk geval stom. Ik twijfel of ik dinsdag dan wel de volgende les moet doen (2x 10 1x 5).
#lief dagboek :P

Oja. Nog een vraag. Ik wandel vaak een minuut of 3 stevig tempo als warming up, maar ik ben wel benieuwd wat jullie doen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210805469
quote:
Oja. Nog een vraag. Ik wandel vaak een minuut of 3 stevig tempo als warming up, maar ik ben wel benieuwd wat jullie doen?
Da's heel verschillend met wat ik doe. Voor een wedstrijd loop ik meestal iets van 2 tot 3 kilometer rustig warm, met wat oefeningen erbij.
Voor een duurloop doe ik geen warming up. En als ik dat al deed, was het meestal een minuut of tien wandelen.
Voor intervaltrainingen is het meestal 1,5km rustig lopen en wat oefeningen.
pi_210806420
Scheveningen Beach run gedaan. 15k, 11 door de duinen en 4 over het strand.
Op het strand ging ik wel kapot.

Te snel starten is ook niet handig bij 23 graden en als er pas na 7.5km water is (om vervuiling duinen te voorkomen). :+

Nu wel klaar met de fun runs voorlopig.

Iemand voor me liep keihard tegen een kind aan op het laatste stuk strand :')
pi_210807137
Singelloop Breda, halve marathon!

Het idee was om rond 1:50 te lopen en dus 5:13 aan te houden.

Het was erg warm en de start was zo'n 20 minuten uitgesteld. Was geen pretje dat wachten in de zon.
Eenmaal gestart ging het niet zo snel, smal parcours, kon niet inhalen en dus ook niet op m'n gewenste snelheid lopen.
In de 2e kilometer ging het beter qua doorstroom en kon ik de verloren secondes inhalen. Ik liep heerlijk. De hele tijd tussen de 5:00 en de 5:15 gelopen.
In deze fase nog een loslopende SEMTEX gespot :D die mij uiteraard niet herkende totdat ik zei dat we elkaar volgden op Strava en m'n naam zei _O-

Bij de eerste lus op 10km nog zwaaiend naar m'n vriendin langs de weg en het ging van het leien dakje.

En toen kwam de 13e km, toen m'n teen begon te vervelen (klauwen) en ik daar last van kreeg. Ging gepaard met vermoeide benen en kramp. Steeds vaker stukken wandelen. Toch te fanatiek begonnen in combinatie met de warmte die m'n hartslag al 13km lang boven de 170 duwde.

Het werd steeds erger, totdat ik op een gegeven moment enkel nog stukjes van 200meter kon hardlopen, afgewisseld met wandelen.

Toen kwam wel een bijzonder moment: bijna bij de finish kon ik echt alleen nog maar wandelen toen een enorm fanatieke kroegstraat massaal en keihard m'n naam begon toe te juichen. Het was echt oorverdovend hard en ik kreeg echt kippenvel. Nog nooit zoiets meegemaakt :o bijzonder moment.

Vlak voor de finish (laatste 50 meter) was 't echt klaar, ik kon amper lopen. Zo'n extreme kramp in kuiten en bovenbeen heb ik nog nooit gehad. Strompelend over de finishlijn met een tijd van 2:02:55 baal ik wel. Maar het is deels m'n eigen schuld geweest door niet wat voorzichtiger op te bouwen qua tempo.

Een harde les die je vaak enkel leert tijdens wedstrijden.

Mooie medaille op zak en nu op naar Rotterdam! En dat wordt nog een hele lange weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Neo-Mullen op 01-10-2023 20:30:47 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210807681
Jammer, toch gefeliciteerd.
Leek wel zomer vandaag idd. 8-)
pi_210808985
Balen Neo!
Ik heb ook een keer zulke intense kramp gehad dat ik moest wandelen, ook met warmer weer. Ben deze zomer Saltsticks gaan gebruiken voor extra zouten, heb het idee dat dat wel werkt. Misschien eens proberen?
pi_210814374
Gisteren is er iemand gehuldigd op mijn atletiekclub die al 83 jaar lid is, dat is toch fantastisch O+
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210815657
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:57 schreef Neo-Mullen het volgende:

Het was erg warm en de start was zo'n 20 minuten uitgesteld. Was geen pretje dat wachten in de zon.
Eenmaal gestart ging het niet zo snel, smal parcours, kon niet inhalen en dus ook niet op m'n gewenste snelheid lopen.
In de 2e kilometer ging het beter qua doorstroom en kon ik de verloren secondes inhalen. Ik liep heerlijk. De hele tijd tussen de 5:00 en de 5:15 gelopen.
In deze fase nog een loslopende SEMTEX gespot :D die mij uiteraard niet herkende totdat ik zei dat we elkaar volgden op Strava en m'n naam zei _O-

Bij de eerste lus op 10km nog zwaaiend naar m'n vriendin langs de weg en het ging van het leien dakje.

En toen kwam de 13e km, toen m'n teen begon te vervelen (klauwen) en ik daar last van kreeg. Ging gepaard met vermoeide benen en kramp. Steeds vaker stukken wandelen. Toch te fanatiek begonnen in combinatie met de warmte die m'n hartslag al 13km lang boven de 170 duwde.

Het werd steeds erger, totdat ik op een gegeven moment enkel nog stukjes van 200meter kon hardlopen, afgewisseld met wandelen.

Toen kwam wel een bijzonder moment: bijna bij de finish kon ik echt alleen nog maar wandelen toen een enorm fanatieke kroegstraat massaal en keihard m'n naam begon toe te juichen. Het was echt oorverdovend hard en ik kreeg echt kippenvel. Nog nooit zoiets meegemaakt :o bijzonder moment.

Vlak voor de finish (laatste 50 meter) was 't echt klaar, ik kon amper lopen. Zo'n extreme kramp in kuiten en bovenbeen heb ik nog nooit gehad. Strompelend over de finishlijn met een tijd van 2:02:55 baal ik wel. Maar het is deels m'n eigen schuld geweest door niet wat voorzichtiger op te bouwen qua tempo.

Mooie medaille op zak en nu op naar Rotterdam! En dat wordt nog een hele lange weg.
Wat was de reden om de start uit te stellen?
pi_210816374
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:37 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat was de reden om de start uit te stellen?
De weg was niet vrijgegeven. Volgens mij omdat er hulp verleend moest worden. Hoorde sirenes in de verte.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_210819717
quote:

Ooit ook kramp gehad tijdens de Amsterdam Marathon. Daarna magnesium gaan slikken, sindsdien eigenlijk niet meer gehad
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:45:41 #298
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210820857
quote:

Ik had echt de pest in toen ik startte. Het parkeren was namelijk een drama en ik kwam maar echt net op tijd, had ook niet goed meer kunnen eten voor de start (wat zich nekte rond 17/18km). Toen idd ook 20 minuten in het startvak gestaan met slechte Nederlandse muziek :P . Ik vond het eigenlijk wel een oppepper om je tegen te komen, want ik zat in mijn gesloten grumpy zone en kreeg daarna weer een beetje moed.

Ik vond het parcours ook krap, vooral over de fiets/wandelpaden langs de singels en de kasseien vlak voor de finish/eerste draaipunt. Hoorde de nummer 1 op de HM, Vincent Kibet, daar ook al over. Die zag ik trouwens finishen met een spectaculair onthaal toen ik net mijn eerste rondje gedaan had :D

Het publiek vond ik sowieso wel heel lief. Aanmoedigend, met tuinslangen water spuitend, particulieren die ook sponzen aanboden en 1 vrouw was mijn absolute heldin: die stond op 17/18km met ontbijtkoek terwijl ik last had van een hongerklop! Echt precies op het juiste moment!

Het belangrijkste is dat ik hem stabiel heb gelopen. Wilde mezelf niet stuklopen vanwege de marathon van Eindhoven die eraan zit te komen. En het was meteen een test voor mijn schoenen (ik droeg HOKA Rincon3s met 800km op de teller en ik denk dat ze voor een marathon door hun demping heen zijn).

Zie trouwens net dat een gratis foto en filmpje te vinden is bij je resultaten, al vind ik de kwaliteit niet zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 03-10-2023 10:54:50 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:05:58 #299
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210821023
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 19:51 schreef Evangelion het volgende:
Jammer, toch gefeliciteerd.
Leek wel zomer vandaag idd. 8-)
En zondag weer :P gelukkig start ik al om 10:00 en verwacht ik geen PR.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210821719
Ik heb zondag de 10 in Breda gelopen; tis een leuke run, zeker, maar het parcours is wel vaak krankzinnig smal.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_210825532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 12:34 schreef kalinhos het volgende:krankzinnig smal.
Het heet ook Singelloop. Als het breed was, hadden ze het wel de Lanenloop genoemd *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')