Het is een begin, maar ik vrees ook veel greenwashing. Als bedrijven het echt serieus zouden nemen moeten ze inzetten op een schoen die langer meegaat, maar dat raakt de verkoopaantallen en dat willen de aandeelhouders niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Qua duurzaamheid: Ik heb twee weken terug de Brooks Green Silence Ghost 15 gekocht. Het is niet veel, veel veel beetjes....
https://hardloopnetwerk.n(...)g-minder-voetafdruk/
Of de paces met een marge invoeren, dan krijg je ook niet steeds een piepje..quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:03 schreef Gimmick het volgende:
Al moet ik zeggen dat de werkpaarden van Brooks wel heel degelijk lijken. Ik heb de Brooks Glycerine en die zit nog maar op 150 km dus kan er nog niets definitiefs over zeggen. Het ziet er nog wel als nieuw uit (prut daargelaten).
Maar misschien wel het begin van een nieuw tijdperk voor de wedstrijdschoen die dan ook wel wat langer mee zal gaan dan één marathon.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waar je naar schijnt maar 1 wedstrijd op kunt lopen.. vind ik wel echt vrij schandalig qua duurzaamheid.
Op welke wedstrijdschoen, behalve die Adidas klompen, kun je niet meer dan een marathon op lopen dan:?quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar misschien wel het begin van een nieuw tijdperk voor de wedstrijdschoen die dan ook wel wat langer mee zal gaan dan één marathon.
Ik bedoel indien er bij de mannen ook een WR gelopen word in bijvoorbeeld Chicago volgende week. Dan komen andere merken, eigenlijk vooral Nike, ook met een antwoord natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Op welke wedstrijdschoen, behalve die Adidas klompen, kun je niet meer dan een marathon op lopen dan:?
Da's heel verschillend met wat ik doe. Voor een wedstrijd loop ik meestal iets van 2 tot 3 kilometer rustig warm, met wat oefeningen erbij.quote:Oja. Nog een vraag. Ik wandel vaak een minuut of 3 stevig tempo als warming up, maar ik ben wel benieuwd wat jullie doen?
Wat was de reden om de start uit te stellen?quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Singelloop Breda, halve marathon!
Het idee was om rond 1:50 te lopen en dus 5:13 aan te houden.
Het was erg warm en de start was zo'n 20 minuten uitgesteld. Was geen pretje dat wachten in de zon.
Eenmaal gestart ging het niet zo snel, smal parcours, kon niet inhalen en dus ook niet op m'n gewenste snelheid lopen.
In de 2e kilometer ging het beter qua doorstroom en kon ik de verloren secondes inhalen. Ik liep heerlijk. De hele tijd tussen de 5:00 en de 5:15 gelopen.
In deze fase nog een loslopende SEMTEX gespotdie mij uiteraard niet herkende totdat ik zei dat we elkaar volgden op Strava en m'n naam zei
Bij de eerste lus op 10km nog zwaaiend naar m'n vriendin langs de weg en het ging van het leien dakje.
En toen kwam de 13e km, toen m'n teen begon te vervelen (klauwen) en ik daar last van kreeg. Ging gepaard met vermoeide benen en kramp. Steeds vaker stukken wandelen. Toch te fanatiek begonnen in combinatie met de warmte die m'n hartslag al 13km lang boven de 170 duwde.
Het werd steeds erger, totdat ik op een gegeven moment enkel nog stukjes van 200meter kon hardlopen, afgewisseld met wandelen.
Toen kwam wel een bijzonder moment: bijna bij de finish kon ik echt alleen nog maar wandelen toen een enorm fanatieke kroegstraat massaal en keihard m'n naam begon toe te juichen. Het was echt oorverdovend hard en ik kreeg echt kippenvel. Nog nooit zoiets meegemaaktbijzonder moment.
Vlak voor de finish (laatste 50 meter) was 't echt klaar, ik kon amper lopen. Zo'n extreme kramp in kuiten en bovenbeen heb ik nog nooit gehad. Strompelend over de finishlijn met een tijd van 2:02:55 baal ik wel. Maar het is deels m'n eigen schuld geweest door niet wat voorzichtiger op te bouwen qua tempo.
Een harde les die je vaak enkel leert tijdens wedstrijden.
Mooie medaille op zak en nu op naar Rotterdam! En dat wordt nog een hele lange weg.
De weg was niet vrijgegeven. Volgens mij omdat er hulp verleend moest worden. Hoorde sirenes in de verte.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat was de reden om de start uit te stellen?
Ooit ook kramp gehad tijdens de Amsterdam Marathon. Daarna magnesium gaan slikken, sindsdien eigenlijk niet meer gehadquote:Op zondag 1 oktober 2023 18:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
Het was erg warm en de start was zo'n 20 minuten uitgesteld. Was geen pretje dat wachten in de zon.
Eenmaal gestart ging het niet zo snel, smal parcours, kon niet inhalen en dus ook niet op m'n gewenste snelheid lopen.
In de 2e kilometer ging het beter qua doorstroom en kon ik de verloren secondes inhalen. Ik liep heerlijk. De hele tijd tussen de 5:00 en de 5:15 gelopen.
In deze fase nog een loslopende SEMTEX gespotdie mij uiteraard niet herkende totdat ik zei dat we elkaar volgden op Strava en m'n naam zei
Bij de eerste lus op 10km nog zwaaiend naar m'n vriendin langs de weg en het ging van het leien dakje.
En toen kwam de 13e km, toen m'n teen begon te vervelen (klauwen) en ik daar last van kreeg. Ging gepaard met vermoeide benen en kramp. Steeds vaker stukken wandelen. Toch te fanatiek begonnen in combinatie met de warmte die m'n hartslag al 13km lang boven de 170 duwde.
Het werd steeds erger, totdat ik op een gegeven moment enkel nog stukjes van 200meter kon hardlopen, afgewisseld met wandelen.
Toen kwam wel een bijzonder moment: bijna bij de finish kon ik echt alleen nog maar wandelen toen een enorm fanatieke kroegstraat massaal en keihard m'n naam begon toe te juichen. Het was echt oorverdovend hard en ik kreeg echt kippenvel. Nog nooit zoiets meegemaaktbijzonder moment.
Vlak voor de finish (laatste 50 meter) was 't echt klaar, ik kon amper lopen. Zo'n extreme kramp in kuiten en bovenbeen heb ik nog nooit gehad. Strompelend over de finishlijn met een tijd van 2:02:55 baal ik wel. Maar het is deels m'n eigen schuld geweest door niet wat voorzichtiger op te bouwen qua tempo.
Een harde les die je vaak enkel leert tijdens wedstrijden.
Mooie medaille op zak en nu op naar Rotterdam! En dat wordt nog een hele lange weg.
Ik had echt de pest in toen ik startte. Het parkeren was namelijk een drama en ik kwam maar echt net op tijd, had ook niet goed meer kunnen eten voor de start (wat zich nekte rond 17/18km). Toen idd ook 20 minuten in het startvak gestaan met slechte Nederlandse muziekquote:Op zondag 1 oktober 2023 18:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
En zondag weerquote:Op zondag 1 oktober 2023 19:51 schreef Evangelion het volgende:
Jammer, toch gefeliciteerd.
Leek wel zomer vandaag idd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |