abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:31:47 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210295868
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 00:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet waarom de NS of ProRail winst zou moeten maken. Op een snelweg wordt geen winst gemaakt, op een fietspad ook niet. Waarom op het OV dan wel?
ProRail maakt geen winst, dat is een soort Rijkswaterstaat. Maar spoorvervoer is geen infrastructuur, net als wegvervoer dat ook niet is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210295890
quote:
Rover boos over prijsverhoging treinkaartjes NS: ‘Zo wordt de trein onbetaalbaar’
Reizigersbelangenorganisatie Rover reageert kritisch op het nieuws dat NS de treinkaartjes de komende jaren 7 procent duurder mag maken, bovenop de reguliere verhogingen. ,,Dit is niet uit te leggen aan treinreizigers.”

NS mag per januari de tarieven met 3,5 procent verhogen, zo maakte staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur & Waterstaat) maandag bekend. Let wel: die verhoging komt bovenop de jaarlijkse reguliere verhoging. De vervoerder kan dit recept vanaf januari 2026 nogmaals herhalen.

Resultaat is dat treinkaartjes volgend jaar minimaal 6,5 procent duurder worden voor de reizigers, vreest reizigersbelangenorganisatie Rover. Al met al wordt het openbaar vervoer alleen maar duurder, want dit jaar gingen de prijzen al gemiddeld 4,5 procent omhoog. Onbeperkt reizen buiten de spits werd 10 procent duurder. Vaste trajectkaarten voor vaste reizigers daalden overigens licht in prijs.
https://www.ad.nl/binnenl(...)betaalbaar~a8da99b6/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210333120
Rover bekritiseert onderzoek waarop spitsheffing NS gestoeld is: “Onjuist, onvolledig en in onbalans”
https://www.treinreiziger(...)edig-en-in-onbalans/

Het onderzoek op basis waarvan demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur) de NS ruimte geeft een spitsheffing verder uit te werken, rammelt aan alle kanten, stelt reizigersvereniging Rover. Het is ‘onjuist, onvolledig en in onbalans’. Volgens de vereniging gaat de reiziger veel meer betalen en tegen tal van praktische problemen aanlopen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:32:57 #129
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210333795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

lekker roeptoeteren om je subsidie binnen te harken.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_214504803
https://nos.nl/artikel/25(...)n-wordt-fors-duurder

NS schrapt 500 banen, reizen met de trein wordt fors duurder

quote:
Dit jaar kon de NS een geplande tariefsverhoging van 8,7 procent nog uitstellen doordat het kabinet op verzoek van de Tweede Kamer eenmalig 120 miljoen euro vrijmaakte. Maar voor volgend jaar is dat geld er niet, dus gaan de tarieven in 2025 alsnog 8,7 procent omhoog, zegt de NS. Bovenop die 8,7 procent komt ook nog een inflatiecorrectie. Hoeveel dat wordt, wordt pas later dit jaar duidelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214505287
twitter
pi_214505593
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:06 schreef Dutchguy het volgende:
[ x ]
Als je dit wilt keren zul je jarenlang miljarden extra moeten investeren in zowel het spoor als de NS. Alleen regeren we in Nederland slechts op korte termijn gewin
pi_214505685
Moet zeggen, afgelopen week retour naar Schiphol gegaan (anderhalf uur enkel) voor 30¤ met een actie die geldig was en dat vind ik dan nog wel schappelijk. Voor dat geld kan ik me niet laten afzetten/ophalen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214505757
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)n-wordt-fors-duurder

NS schrapt 500 banen, reizen met de trein wordt fors duurder
[..]

KoeKoek.
En vervolgens staan onze treinen stil in Duitsland.

Ze hadden (net als veel andere zaken) het spoor nooit moeten privatiseren.
blablablabla
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:24:46 #135
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_214505771
Geen last van. Ik ga uiteraard niet met het OV
  roze donderdag 1 augustus 2024 @ 12:25:35 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214505788
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:06 schreef Dutchguy het volgende:
[ x ]
Ja zal in 2026 ook wel weer als reden genoemd worden om het weer duurder te maken. :')
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:33:34 #137
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214505945
Binnenkort alleen nog maar studenten, mensen met een zakelijk abonnement en zwartrijders in de trein. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:33:58 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214505965
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:33 schreef MichaelScott het volgende:
Binnenkort alleen nog maar studenten, mensen met een zakelijk abonnement en zwartrijders in de trein. _O-
Dat zou mooi zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:35:13 #139
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214506001
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:33 schreef MichaelScott het volgende:
Binnenkort alleen nog maar studenten, mensen met een zakelijk abonnement en zwartrijders in de trein. _O-
Waardoor de prijzen weer omhoog moeten en de werkgevers zeggen ja ga maar ook in auto enzovoorts
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:37:00 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_214506027
"Structureel minder reizigers" doch elke keer dat je met de trein gaat lijkt het op veevervoer.

Heel bijzonder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214506035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waardoor de prijzen weer omhoog moeten en de werkgevers zeggen ja ga maar ook in auto enzovoorts
Waarna je hopeloos vast staat in de file. Je ontkomt er niet aan meer te investeren in infrastructuur en vervoer zo lang de mobiliteit toe neemt.
pi_214506120
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als je dit wilt keren zul je jarenlang miljarden extra moeten investeren in zowel het spoor als de NS. Alleen regeren we in Nederland slechts op korte termijn gewin
Denk ook niet dat dit de oorzaak is. De meesten in de spits betalen namelijk niet zelf voor het ov maar krijgen het volledig vergoed van de werkgever of overheid (studenten). Dus die prijsverhoging doet niet zoveel.

Na corona is thuiswerken gewoon genormaliseerd bij veel kantoorbedrijven, die vaak in het stadscentrum zitten waardoor werknemers vaker de trein pakken.

Die komen naar kantoor op dinsdag en donderdag, wanneer die trein dus megadruk wordt. Op vrijdag daarentegen is het vaak erg rustig omdat wat aan het werk is dat thuis doet.
pi_214506264
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 22:30 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, dit.
Vele mensen hebben schoolgaande kinderen. Ook die tijden zijn tussen 8:30 en 16:00.

Wat moet je dan?

Tussen 10:00 en 20:00 gaan werken?
Lekker in de nacht. Waren mijn fav. tijden. Heb ook ooit vsn 8 tot vijf gewerkt. Een hekel had ik aan die tijden. Tel ik het vele overwerk niet eens mee. Vanaf mijn circa 40ste met diensten gaan werken en ik besefte dat ik dat al veel eerder had moeten doen.
pi_214506317
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:06 schreef Dutchguy het volgende:
[ x ]
Welke banen worden er geschraft dan. Dat is zeker geen rijdend personeel. Daar is nu al een enorm tekort. En niet alleen bij NS. Her hele ov kampt met tekorten onder rijdend personeel. Ziekteverzuim is ook nog een probleem. Verloop tel ik niet eens mee.
pi_214506360
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet zeggen, afgelopen week retour naar Schiphol gegaan (anderhalf uur enkel) voor 30¤ met een actie die geldig was en dat vind ik dan nog wel schappelijk. Voor dat geld kan ik me niet laten afzetten/ophalen.
In België zijn de prijzen heel schappelijk. En natuurlijk zijn ook daar problemen. Staken daar veel, maar ik reis graag door België. Ook de rijtuigen bevallen mij als reiziger daar.
pi_214506518
De NS bakt er al jaren niks van. Toch doet de politiek er alles aan om een openbare aanbesteding tegen te houden. Zo bestaat er ook geen enkele motivatie om een bedrijf goed en met oog voor de klanten te besturen. Geen passagiers, veel passagiers, duurdere kaartjes, kapotte airco, ... De NS-trein hobbelt toch wel door.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:37 schreef Fok-it het volgende:
"Structureel minder reizigers" doch elke keer dat je met de trein gaat lijkt het op veevervoer.

Heel bijzonder
Minder passagiers is waarschijnlijk een trigger om minder/kortere treinen in te zetten.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 13:18:59 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214506537
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
In België zijn de prijzen heel schappelijk. En natuurlijk zijn ook daar problemen. Staken daar veel, maar ik reis graag door België. Ook de rijtuigen bevallen mij als reiziger daar.
Reis eens een paar maanden door Duitsland met de trein. Dan is de NS een waar paradijs.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214506626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Reis eens een paar maanden door Duitsland met de trein. Dan is de NS een waar paradijs.
Ik had het over België. Duitsland waar ik als machinist ooit begonnen ben is mij bekend dat daar de puinhopen ook niet op te lossen zijn. Zeker S-bahn en Nebenbahnstrecken vaak nog met armseinen en overwegen die nog met de hand bediend worden. Nog maar te zwijgen over bijsturing daar(klote Duisburg). En bij calamiteiten mag je blij zijn als er überhaupt vervangend vervoer geregeld word. En hun paradepaardje de ICE kampt ook vaker met problemen. Toen ik er nog werkte had je bovendien 3 verschillende seinstelsels. En automatisering liep ook achter. Maar daar hebben ze wel een slag in gemaakt maar niet zoals in NL.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cherni op 01-08-2024 13:32:32 ]
  donderdag 1 augustus 2024 @ 13:26:52 #149
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214506629
RIP aan de mensen die afhankelijk zijn van het OV om ergens te komen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_214506632
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Reis eens een paar maanden door Duitsland met de trein. Dan is de NS een waar paradijs.
Met een lagere brandstofprijs en het ontbreken van een motorrijtuigenbelasting en BPM pak je daar gewoon de luxewagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')