Mischien toeval, mischien totaal niets betekenend maar ik passeerde vandaag 2 boerderijen bij mij in de buurt waar tot voorheen altijd een BBB spandoek hing en waar nu een LTO spandoek hangt, het BBB spandoek is weg.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:04 schreef Hexagon het volgende:
Nou Piet Adema is duidelijk niet zijn tijd aan het uitzitten
https://www.lto.nl/lto-ni(...)-en-onduidelijkheid/
Wil je dan ook enkel en alleen een dakloze minister van volkshuisvesting?quote:Op zondag 2 juni 2024 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het overigens vreemd dat Eline Vedder het woord mag voeren over boeren in de kamer. Ze heeft immers zelf een boerenbedrijf. Is er niet de regel dat je nooit het woord voert over zaken waar je eigen belang hebt.
Als je koeien kan houden kun je ook krekels houden.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij de buren is het BBB spandoek bij de laatste verkiezingen al vervangen door een van die partij van Van HagaDit keer hangt er een Farmers Defense Force spandoek: 'Wie de boer laat stikken, mag straks krekels bikken'.
Ik zie overigens nog steeds veel BBB hier op het platteland.
Zoiets was in de gemeenteraad wel de regel. Iemand die in het bestuur van een voetbalclub zat voerde dan niet het woord over het amateurvoetbalbeleid.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wil je dan ook enkel en alleen een dakloze minister van volkshuisvesting?
Weet niet of je met een biologische krekelboerderij voldoet aan de decibelnorm in de omgevingswet.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:19 schreef StateOfMind het volgende:
Krekels wit met zwart spuiten en de wei in laten
Waarheid als een koe.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je koeien kan houden kun je ook krekels houden.
Nee, die regel is er niet. En Vedder weet als geen ander waar ze over praat, dat lijkt me niet onbelangrijk.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het overigens vreemd dat Eline Vedder het woord mag voeren over boeren in de kamer. Ze heeft immers zelf een boerenbedrijf. Is er niet de regel dat je nooit het woord voert over zaken waar je eigen belang hebt.
Klopt. Mag ook niet meestemmen ex artikel 28 gemeentewet.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoiets was in de gemeenteraad wel de regel. Iemand die in het bestuur van een voetbalclub zat voerde dan niet het woord over het amateurvoetbalbeleid.
Als je kan ademen ben je nog geen longarts. Voor een goede afgewogen langetermijnsvisie is het vooral belangrijk dat je je daarmee bezig houdt en over informeert, en niet zozeer met de dagelijkse beslommeringen.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die regel is er niet. En Vedder weet als geen ander waar ze over praat, dat lijkt me niet onbelangrijk.
In de Kamer zijn er veel vaker boeren woordvoerder landbouw geweest. CDA had altijd boeren als woordvoerder, zoals een Von Martels. Ik denk dat er al boeren mee praten over landbouw vanaf het begin van de Kamer zoals wij die nu kennen. En vast ook wel vaker huiseigenaren (met meerdere huizen) woordvoerder volkshuisvesting. Er werd ook ooit veel meer over godsdienst in de Kamer gepraat en toen zaten er dominees.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoiets was in de gemeenteraad wel de regel. Iemand die in het bestuur van een voetbalclub zat voerde dan niet het woord over het amateurvoetbalbeleid.
17 zetels in de EK voor de BBB, uitstel op uitstel van handhaving en verduurzaming, Europese ontmanteling van elke stap voorwaarts, de EVP die aan alle kanten naar de boeren toebuigt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:22 schreef Hanca het volgende:
De boeren zijn weer eens aan het protesteren: https://www.volkskrant.nl(...)bouwbeleid~b1f7b34a/
Dit keer alleen de radicale, extreme boeren; FDF doet mee, LTO en Agractie niet.
Wanneer de boeren eens in gaan zien dat FDF ze tot nu toe enorm veel heeft gekost en niets heeft opgeleverd...
Het EVP komt niet door de radicale groeperingen als FDF, maar door LTO en hun zusterorganisaties.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
17 zetels in de EK voor de BBB, uitstel op uitstel van handhaving en verduurzaming, Europese ontmanteling van elke stap voorwaarts, de EVP die aan alle kanten naar de boeren toebuigt.
Waarom zouden de boeren de gedeeltelijke opbrengst van de FDF moeten ontkennen?
Die een radicalere houding konden permitteren doordat de FDF met radicale acties kwam. Dat de EVP zoals de christenenconservatieven in Europa al decennia op elk bestuurlijk niveau nu weer zo makkelijk zijn omgezwalkt richting de eisen van de boeren heeft wel degelijk te maken met de druk die uit de acties van de FDF kwam. Als de LTO er alleen voor had gestaan met hun lobbywerk was de maatschappelijke verontwaardiging en daarmee gepaard gaande rubberen ruggengraat van de EVP'ers niet zo groot geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het EVP komt niet door de radicale groeperingen als FDF, maar door LTO en hun zusterorganisaties.
Wel beboet, in elk geval: https://dvhn.nl/binnenlan(...)russel-29072083.htmlquote:
Als een keer blijkt dat agressieve acties om hun zin te krijgen niet meer werken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:22 schreef Hanca het volgende:
Wanneer de boeren eens in gaan zien dat FDF ze tot nu toe enorm veel heeft gekost en niets heeft opgeleverd...
Boze (steun)trekkers die hun eigen glazen ingooien.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Ah gaan ze hier ook hun eigen subsidies wegdemonstreren zodat er een koude sanering komt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/03/farmers-defence-force/quote:Geeft de EU honderden miljoenen euro's aan boeren buiten de EU?
De EU geeft jaarlijks honderden miljoenen euro's aan voedselproducenten buiten de EU. Dat zegt Farmers Defence Force, die het boerenprotest vandaag organiseerde in onze hoofdstad. Het is een van de eisen waarom boeren uit binnen- en buitenland op straat kwamen. En het klopt, maar of het ook valse concurrentie is, zoals de boeren van Farmers Defence Force claimen? Dat ligt genuanceerder.
Ellen Debackere, Yolanda Sjoukes, Daan Nicolay, Dorien Vanmeldert
19:02
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |