Kunnen we ophouden met dit soort acts. Er hoeven niet nog 10 spelers gehaald te worden...quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mislintat en die nieuwe scout mogen inderdaad hard aan de bak. Er mogen nog 4 verdedigers komen, vervangers Kudus en Berghuis. Extra middenvelder, spits, rechtsbuiten x2 (als Berghuis vertrekt).
Wedstrijd gaat normaal gezien in Sofia worden gespeeld. Twee en een half uur vliegen voor een paar tientjes.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ludogorets 25 uur met de auto en geen vliegveld in de buurt, Astana alleen maar dure vluchten met overstap, denk niet dat er veel uitsupporters gaan zijn.
Wizzair vliegt of vloog best goedkoop op Bulgarije.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ludogorets 25 uur met de auto en geen vliegveld in de buurt, Astana alleen maar dure vluchten met overstap, denk niet dat er veel uitsupporters gaan zijn.
De voorgaande wedstrijden in de Q waren allemaal wel in Razgrad en het Bulgaars elftal heeft er Nations League wedstrijden gehouden, dus volgensmij is het een toegestaan stadion.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Wedstrijd gaat normaal gezien in Sofia worden gespeeld. Twee en een half uur vliegen voor een paar tientjes.
Maar Razgrad ligt niet in de buurt van de normale Bulgaarse vliegvelden, dichtstbijzijnd is Varna (met overstap) of Boekarest in Roemenië op 2 uur rijden.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Wizzair vliegt of vloog best goedkoop op Bulgarije.
Prima te doen dan toch, of Varna.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar Razgrad ligt niet in de buurt van de normale Bulgaarse vliegvelden, dichtstbijzijnd is Boekarest in Roemenië op 2 uur rijden.
Stadion is wel Cat. 4 inderdaad. Ze spelen Europees geregeld in Sofia. Alhoewel ik zie dat de laatste keer alweer in 2018 was.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De voorgaande wedstrijden in de Q waren allemaal wel in Ragrad.
Roemenië. Dat wordt leuk bij de grenscontrolequote:Op maandag 7 augustus 2023 13:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar Razgrad ligt niet in de buurt van de normale Bulgaarse vliegvelden, dichtstbijzijnd is Varna (met overstap) of Boekarest in Roemenië op 2 uur rijden.
ja zie het al dat ik er dan niet eens bij kan zijnquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:01 schreef Simmertje het volgende:
Gezien de vakantieperiode ook denk ik dat de meeste dit zullen gaan skippen.
Vindt zichzelf wat te goed voor Brighton, mag hij vinden, als je Arsenal in je hoofd hebt is dat ook wel wat minder.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:11 schreef TheVulture het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-stelt-ultimatum-aan-kamp-kudus
Dit dreigt weer een soap te worden, en staat mijnheer ondanks zijn eigen schuld straks met frisse tegenzin op het veld
Prima, dan blijf je een jaar en dan ga je laten zien dat je naar Arsenal kan. Snap wel dat Ajax een ultimatum stelt, aanvallend hoeft er niet veel meer bij als Kudus blijft. Maar je wilt niet zoals vorig jaar nog op de laatste transferdag verrast worden.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vindt zichzelf wat te goed voor Brighton, mag hij vinden, als je Arsenal in je hoofd hebt is dat ook wel wat minder.
Lijkt me een prima insteek van Ajax, ofwel nu weg naar Brighton ofwel niet voor onder de 60 miljoen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:11 schreef TheVulture het volgende:
Dit dreigt weer een soap te worden, en staat mijnheer ondanks zijn eigen schuld straks met frisse tegenzin op het veld
Dit zou in theorie allemaal prima werken, maar mijnheer Kudus is nu niet bepaald het toonbeeld van werklust geweest. Sowieso verzaakt ie nogal eens zijn verdedigende taken.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Prima, dan blijf je een jaar en dan ga je laten zien dat je naar Arsenal kan. Snap wel dat Ajax een ultimatum stelt, aanvallend hoeft er niet veel meer bij als Kudus blijft. Maar je wilt niet zoals vorig jaar nog op de laatste transferdag verrast worden.
Ik wacht nog wel op een Haller2.0. voorin.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Prima, dan blijf je een jaar en dan ga je laten zien dat je naar Arsenal kan. Snap wel dat Ajax een ultimatum stelt, aanvallend hoeft er niet veel meer bij als Kudus blijft. Maar je wilt niet zoals vorig jaar nog op de laatste transferdag verrast worden.
Oh ik snap Ajax wel, maar je weet gewoon dat hijzelf als een ongemotiveerde zak hooi op het veld gaat staan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lijkt me een prima insteek van Ajax, ofwel nu weg naar Brighton ofwel niet voor onder de 60 miljoen.
Hij oogt juist wel fris en vrolijk de laatste weken. Heb hem in ieder geval meer zien lachen dan het hele vorige seizoen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ik snap Ajax wel, maar je weet gewoon dat hijzelf als een ongemotiveerde zak hooi op het veld gaat staan.
Probeer dan vooral van Kazachstan te genieten, gaaf land is dat.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:27 schreef Mani89 het volgende:
Ik krijg nu al pijn in mijn buik als ik denk aan een uitwedstrijd in een ijskoud stadion ergens in Kazachstan met Taylor en Klaassen in de basis.
Ik mag toch hopen dat Steijn heeft gezien dat dit niet werkt en minimaal van den Boomen of Tahirovic erin moet (liefst allebei).quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:27 schreef Mani89 het volgende:
Ik krijg nu al pijn in mijn buik als ik denk aan een uitwedstrijd in een ijskoud stadion ergens in Kazachstan met Taylor en Klaassen in de basis.
Astana betaal je 1200+ voor een vliegticket.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:38 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik ben niet vies van een potje Oostblok, maar dat Razgrad waar die gasten vandaan komen is echt vré-se-lijk. Daar laat je je hond nog niet uit.
Dus voor de Ajacieden die de hort op willen hopen op Astana.
Indd, of je gaat nu, of je gaat niet meer.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel. Hoop ook eerlijk gezegd dat 'ie gewoon blijft.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hij oogt juist wel fris en vrolijk de laatste weken. Heb hem in ieder geval meer zien lachen dan het hele vorige seizoen.
Je herkent er veel van jezelf in denk ik.quote:
Waar? Goedkoopste wat ik kan vinden is 266 momenteel.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Wedstrijd gaat normaal gezien in Sofia worden gespeeld. Twee en een half uur vliegen voor een paar tientjes.
Hoe dan?quote:Marc Overmars is in gesprek met Steven Berghuis over een transfer naar Royal Antwerp. De buitenspeler annex middenvelder van Ajax heeft volgens Maurice Steijn te kennen geven bij Ajax te willen blijven, maar volgens journalist Sacha Tavolieri is de situatie toch echt anders.
Fuck Viktoria Pilzen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:26 schreef Mani89 het volgende:
Jammer, had toch een beetje gehoopt op Viktoria Pilzen of Petrolul.
Ik denk door te praten klaas.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:35 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hoe dan?
[twitter]https://twitter.com/sachatavolieri/status/1688504883513548800
[/twitter]
Waarom is het een act?quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kunnen we ophouden met dit soort acts. Er hoeven niet nog 10 spelers gehaald te worden...
ik schat astana hoger inquote:Op maandag 7 augustus 2023 13:47 schreef Dven het volgende:
Ludogorets uit genotEindelijk Ajax op visite
ik zit in de wizz discount clubquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:33 schreef dimmak het volgende:
[..]
Waar? Goedkoopste wat ik kan vinden is 266 momenteel.
Medic is binnen dus dat is al 1 verdediger erbij, daarnaast kan iedereen roepen dat we een RB en een LB nodig hebben, maar dat gaat simpelweg niet gebeuren want daar hebben we aan iedere kant 2 man en eventueel een Hato. Dus dan hebben we 2 centrale verdedigers erbij nodig (en 1 goede want dat zou basis zijn). Eens dat het balen is met RB en LB, maar zolang daar niemand verkocht wordt (en niemand gaat ze kopen) gaat er niemand komen want dan ben je miljoenen aan het weggooien aan salaris voor tribunespelers.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom is het een act?
Laten we anders posities afgaan
Keeper: Rulli, Ramaj, Gorter / Pasveer
RB: Rensch, Sanchez (Voldoen beide niet)
RCV: Aertssen, Medic (Aertssen is er nog niet klaar voor. Moet absoluut wat bij)
LCV: Hato, Kaplan (Hato zou ik wel een optie voor links vinden, Kaplan is nog altijd geblesseerd. Moet absoluut wat bij)
LB: Salah-Eddine, Wijndal, Hato? (Steijn is niet tevreden dus hier moet nog wat bij)
CVM: Tahirovic, Taylor
CVM: vd Boomen, Vos, Fitz-Jim
We hebben genoeg geklaag over Taylor kunnen lezen hier. Wellicht zet je m op bank dan. Is Vos er al klaar voor, tsja. Fitz-Jim is te licht lijkt me. Bij een blessure heb je gewoon een probleem. Minder belangrijk maar extra zou fijn zijn.
LV: Borges, Bergwijn, Daramy (Daramy gaat weg, verder goed bezet nu)
CAM: Klaassen, Kudus (Kudus wil weg, Klaassen voldoet niet meer, dringend vervanger nodig)
RV: Berghuis, Conceicao (Berghuis is prima, Conceicao ben ik nog steeds niet van overtuigd)...
SP: Brobbey (Geen vervanger dus dringend nodig)
Dat zijn dan al zeker 6 posities waar je versterking voor nodig hebt en eventueel aanvulling.
is dat echt zo moeilijk dan?quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Roemenië. Dat wordt leuk bij de grenscontrole
Mocht Sutalo komen dan zie ik Hato wel naar links gaan en de twee Kroaten achterin.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Medic is binnen dus dat is al 1 verdediger erbij, daarnaast kan iedereen roepen dat we een RB en een LB nodig hebben, maar dat gaat simpelweg niet gebeuren want daar hebben we aan iedere kant 2 man en eventueel een Hato. Dus dan hebben we 2 centrale verdediger erbij nodig (en 1 goede want dat zou basis zijn).
Dan verdedigend middenveld 2 goede spelers in Boomen en Tahirovic, met Taylor erachter en dan nog wat jeugd die je ook een kans moet geven dus dat is prima.
Aanvallend middenveld is een probleem waar zeker 1 basisspeler gehaald zou moeten worden, maar waar erachter in het Ajax-systeem altijd geschoven kan worden met een LV of RV. en dan de aanval is in principe op sterkte op een extra spits na.
Dus ik kom echt niet verder dan 3-4 om een volle selectie te hebben.
Het is niet in Sofia, gewoon thuis in Razgrad en dat ligt aan de andere kant van Bulgarije.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:33 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wat moet het ook onwaarschijnlijk frustrerend zijn om met dit soort lieden zaken te doen als clubs. Je hebt een ameube die goed kan voetballen en die met 1 handtekening zichzelf en zijn familie ongekende rijkdom kan brengen, maar helaas is die omringd door lieden die vooral uit zijn op eigen gewin. Met een beetje geluk nog een zaakwaarnemer die nog probeert iets van een logische deal in elkaar te zetten, waar hij / zij zelf ook nog flink wat wil meepakken.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:11 schreef TheVulture het volgende:
Ze kunnen ontzettend lang de tijd nemen en enorm zeiken bij de grens daar als je pech hebt.quote:
ook als je met flixbusje gaat?quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:50 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ze kunnen ontzettend lang de tijd nemen en enorm zeiken bij de grens daar als je pech hebt.
Hoort erbij en het zou kunnen dat het Kudus kamp wat meer weet over andere interesse terwijl die club zich officieel nog niet gemeld heeft.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:49 schreef manny het volgende:
[..]
Wat moet het ook onwaarschijnlijk frustrerend zijn om met dit soort lieden zaken te doen als clubs. Je hebt een ameube die goed kan voetballen en die met 1 handtekening zichzelf en zijn familie ongekende rijkdom kan brengen, maar helaas is die omringd door lieden die vooral uit zijn op eigen gewin. Met een beetje geluk nog een zaakwaarnemer die nog probeert iets van een logische deal in elkaar te zetten, waar hij / zij zelf ook nog flink wat wil meepakken.
Jazeker, vooral als je een NL paspoort hebt en er niet fatsoenlijk uitziet, hebben ze zelfs aanleiding om je compleet te doorzoeken want "drugs"quote:
ik zie er altijd netjes uitquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Jazeker, vooral als je een NL paspoort hebt en er niet fatsoenlijk uitziet, hebben ze zelfs aanleiding om je compleet te doorzoeken want "drugs"
wat de controle alleen maar langer laat duren
Uren met de Flixbus reizen is mij te uitputtend om er fatsoenlijk uit te zien hahaquote:
alleen mijn paspoort kan wel vragen oproepenquote:Op maandag 7 augustus 2023 15:01 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Uren met de Flixbus reizen is mij te uitputtend om er fatsoenlijk uit te zien haha
Maar dan zou ik de gok gewoon wagen maatje, in het ergste geval heb je een leuk verhaal te vertellen als je weer thuis bent
Op zakenreis totaal geen problemen gehad daar. Terwijl ik er normaal best vaak uitgepikt wordt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Jazeker, vooral als je een NL paspoort hebt en er niet fatsoenlijk uitziet, hebben ze zelfs aanleiding om je compleet te doorzoeken want "drugs"
wat de controle alleen maar langer laat duren
Ik zat in een half lege nachttrein van Boekarest naar Sofia en we stonden wel 4 uur stil voor de paspoortcontrole.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Op zakenreis totaal geen problemen gehad daar. Terwijl ik er normaal best vaak uitgepikt wordt.
ik denk vooral dat het ook met die bassie kwestie te maken heeft....quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoort erbij en het zou kunnen dat het Kudus kamp wat meer weet over andere interesse terwijl die club zich officieel nog niet gemeld heeft.
Niet zo zeer moeilijk. Kan wel lang duren. Zeker als er ergens een grammetje van iets gevonden wordt en tsja.. Die kans is behoorlijkquote:
Jullie eigen teringschuld door Roemenië en Bulgarije buiten Schengen te houdenquote:Op maandag 7 augustus 2023 15:35 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik zat in een half lege nachttrein van Boekarest naar Sofia en we stonden wel 4 uur stil voor de paspoortcontrole.
Maar in het verleden behaalde resultaten bieden uiteraard geen garantie voor de toekomst, dus kwestie van geluk/pech gok ik zo
Hmm ja je zit met de schoolvakanties natuurlijk. Nouja, dan ga je in ieder geval voor een paar tientjes in Sofia gerakenquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:33 schreef dimmak het volgende:
[..]
Is niet helemaal vergelijkbaar, Ajax wilde van Bassey Ajax af, er kwam een goed bod en daar is hij uiteindelijk mee akkoord gegaan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk vooral dat het ook met die bassie kwestie te maken heeft....
Bassie is uiteindelijk akkoord gegaan
Maar die andere spelers hebben die situatie natuurlijk ook meegekregen en die denken nu van dat ze dit niet zomaar laten gebeuren bij hun zelf
Flixbusgenot ben een keer met kim erin geweest @Mortaxxquote:Op maandag 7 augustus 2023 15:01 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Uren met de Flixbus reizen is mij te uitputtend om er fatsoenlijk uit te zien haha
Maar dan zou ik de gok gewoon wagen maatje, in het ergste geval heb je een leuk verhaal te vertellen als je weer thuis bent
Bohhhquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Flixbusgenot ben een keer met kim erin geweest @:mortaxx
ziedendquote:
Tussenjaartje.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:51 schreef Scorpie het volgende:
Stel Kudus Alvarez en Berghuis weg, dan hebben we echt wel een uitgeholde selectie dit jaar. Zelfs met een paar aankopen wordt het dan schraal.
Is maar net wat je ervoor terug kooptquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:51 schreef Scorpie het volgende:
Stel Kudus Alvarez en Berghuis weg, dan hebben we echt wel een uitgeholde selectie dit jaar. Zelfs met een paar aankopen wordt het dan schraal.
KAMPIOENUHquote:Op maandag 7 augustus 2023 17:51 schreef Scorpie het volgende:
Bij Ajax kan die al meer minuten maken, dus dat is al 1 grotere club.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:11 schreef -XOR- het volgende:
Als Kudus denkt dat hij serieuze kansen heeft op speelminuten bij een grotere club dan Brighton heeft hij het te hoog in zijn bol. Ook bij Brighton gaat het aanpoten zijn voor hem.
Maar als ik Fabrizio goed lees, dan heeft Ajax al sinds begin juli een deal met Brighton, dan duurt het nu wel erg lang.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoort erbij en het zou kunnen dat het Kudus kamp wat meer weet over andere interesse terwijl die club zich officieel nog niet gemeld heeft.
Eens dat het (te) lang duurt maar je hebt nog altijd 3 partijen nodig voor een transfer.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar als ik Fabrizio goed lees, dan heeft Ajax al sinds begin juli een deal met Brighton, dan duurt het nu wel erg lang.
Stel maar gewoon jong Ajax opquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Rulli naar Bayern. Lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk maar keepers maken vaker vreemde transfers.
Zou er weinig op tegen hebben als ze die trainer van ze promoveerden na een eventueel ontslag van Steijn die niet te benijden is zo.quote:
De bouwstijl moet je even doorheen kijken, maar in Razgrad hebben ze wel straatverlichting die werkt op zonnepanelen. #duurzaam.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:38 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik ben niet vies van een potje Oostblok, maar dat Razgrad waar die gasten vandaan komen is echt vré-se-lijk. Daar laat je je hond nog niet uit.
Dus voor de Ajacieden die de hort op willen hopen op Astana.
Baikonurquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:27 schreef Mani89 het volgende:
dit lijkt mij ergens ook wel tof. maar om zo lang te reizenquote:Op maandag 7 augustus 2023 20:58 schreef Wertha het volgende:
[..]
De bouwstijl moet je even doorheen kijken, maar in Razgrad hebben ze wel straatverlichting die werkt op zonnepanelen. #duurzaam.
[ afbeelding ]
Het is 30 gradenquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:27 schreef Mani89 het volgende:
Dit gaat dus waarschijnlijk wel lukken, voor een miljoen of 20... gelukkig is er nu geld genoegquote:
En Hato kan ook nog op links, lost daar ook nog wel iets op.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Met Ito, Sutalo, Hato en Medic zit je dubbel bezet, en dan heb je ook nog onze Turkse vriend achter de hand. Dat lijkt me dan wel voldoende voor het centrum
Rensch doet me altijd meer aan als een middenvelder dan een verdediger.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Renscho - Sutalo - Ito - Hato
Topsho
Zowel Ito als Sutalo zijn hoogst onzeker.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Met Ito, Sutalo, Hato en Medic zit je dubbel bezet, en dan heb je ook nog onze Turkse vriend achter de hand. Dat lijkt me dan wel voldoende voor het centrum
Ik zie hem meer als bankzitter of speler van rkc of Utrechtquote:Op maandag 7 augustus 2023 22:32 schreef Wotte het volgende:
[..]
Rensch doet me altijd meer aan als een middenvelder dan een verdediger.
Steijn had Sutalo al opgegeven.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:55 schreef Sabata het volgende:
Het duurt me te lang met Sutalo, die zitten gewoon te wachten tot de PL clubs komen. Ito zou nog kunnen evt. al wil Vfb nu ook de hoofdprijs omdat ze Guirassy en Sosa aan de PL dreigen kwijt te raken
Nee, die had die uit Rusland opgegeven.quote:
Oh ja je hebt gelijk!quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, die had die uit Rusland opgegeven.
Ik zie het talent wel, hij heeft een hoop sterke punten. Vind alleen dat hij te weinig verdedigend inzicht heeft voor een back, staat vaak verkeerd, laat zich te eenvoudig wegzetten.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik zie hem meer als bankzitter of speler van rkc of Utrecht
Allebei, want de ene is een rcv en de andere een lcv.quote:Op maandag 7 augustus 2023 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar het idee is dus Medic, Satulo en Ito? Of wordt het Ito of Satulo?
quote:Ajax wordt in lange open brief gesmeekt om toptransfer af te ronden
Vanuit Armenië wordt Ajax in een open brief gesmeekt om de komst van Eduard Spertsyan te heroverwegen. De Amsterdammers zijn in principe akkoord met FK Krasnodar over een transfersom van vijftien miljoen euro voor de 23-jarige aanvallende middenvelder, maar de Raad van Commissarissen blokkeert de transfer: Ajax wil niet indirect bijdragen aan het Russische regime, dat in oorlog is met Oekraïne. In de brief wordt betoogd dat daar op geen enkele manier sprake van is en dat de transfer alsnog kan plaatsvinden zonder dat Rusland daarvan profiteert.
De brief kwam tot stand via een samenwerking tussen drie media: Havaqan, dat in het Nederlands publiceert over Armeens voetbalnieuws, Football Kentrom, dat een Armeense voetbalpodcast uitgeeft, en de fanwebsite MokumAjax over de Amsterdamse club. "Het is ons ter ore gekomen dat de Raad van Commissarissen van Ajax tot de conclusie is gekomen dat de overgang van Eduard Spertsyan als 'onethisch' wordt beschouwd vanwege de oorlog die wordt gevoerd door de Russische Federatie tegen de soevereine natie Oekraïne", zo wordt de brief geopend. Pier Eringa, de voorzitter van de RvC van Ajax, heeft de brief inmiddels in ontvangst genomen.
In de brief wordt benadrukt dat Spertsyan géén Rus is, ondanks dat hij wel het paspoort van dat land bezit. "Eduard Spertsyan is een trotse Armeen. Hij is weliswaar geboren in het zuiden van Rusland, maar is een zoon van een Armeens immigrantengezin dat Armenië verliet tijdens de vroege onafhankelijkheid van het land in een poging om een beter leven te vinden." In de jaren negentig vertrok een groot deel van de Armeense bevolking uit het land vanwege de erbarmelijke economische staat van het land. "Eduard groeide op in een Armeens huishouden en is vervuld van trots, genoeg om de Russische bond te negeren, zelfs op zestienjarige leeftijd al." Toen koos Spertsyan voor een interlandloopbaan bij Armenië. Inmiddels staat de nummer 10 op zeventien interlands.
Ajax heeft moeite om een hoge transfersom over te maken aan Krasnodar, omdat de eigenaar nauwe banden zou hebben met het Kremlin. In de brief wordt dat bestreden. "Kransodar is eigendom van de Russisch-Armeense zakenman Sergey Nikolayevich Arutyunyan, beter bekend als Galitsky. Galitsky is een particulier zakenman die niet eens vermeld staat op de sanctielijst van de Europese Unie. Dat terwijl de EU-lijst uitgebreid en allesomvattend is, waarbij rekening wordt gehouden met alle personen die macht en invloed hebben over en op de Russische staat en oorlog. Galitsky is niet een van die personen. Sterker nog, Galitsky heeft zelf bij veel gelegenheden uitgesproken trots te zijn op zijn Armeense vaderland. Zakendoen met Galitsky en Krasnodar is géén immorele daad en zal niet verder bijdragen aan de Russische oorlogsmachine."
In de brief wordt met een beschuldigende vinger naar de Europese Unie gewezen. "De benzine in de voertuigen die vandaag in Nederland rondrijden, is geproduceerd uit Russische olie die via Azerbeidzjan en Turkije naar de EU wordt getransporteerd. Het maakt onderdeel uit van een deal die toevallig gesloten werd vlak voor de Russische invasie in Oekraïne, zoals ook gemeld door the Guardian. De vijftien miljoen euro die zou worden uitgegeven aan een Armeens international die in Rusland speelt, valt in het niet bij de miljarden die de EU rechtstreeks op de rekeningen van het Kremlin stort."
Zo is politiek plots nauw verweven met sport. "Wat alles heeft dit te maken met een Armeense voetballer, vraagt u zich misschien af? Alles", staat te lezen in de brief. "Eduard Spertsyan is een afspiegeling van de dagelijkse strijd die het Armeense volk voert. Het volk wordt gestraft voor de daden van onze buren. Gestraft voor waar zijn wieg stond, niet omdat hij daarvoor gekozen heeft, maar omdat we honderd jaar geleden werden verdreven toen de Ottomanen ons probeerden uit te roeien." Met die laatste zin wordt gedoeld op de Armeense genocide, die vanaf 1915 het leven kostte aan 1,5 miljoen Armenen, 750.000 Arameeërs en 500.000 Grieken. Het huidige Turkije ontkent de volkerenmoord tot op de dag van vandaag en spreekt officieel over de Armeense kwestie.
Ajax mag Spertsyan niet straffen voor de daden van Rusland, zo wordt betoogd in de brief. "Eduard zette zijn voetbalcarrière op het spel door een interlandloopbaan te kiezen in zijn vaderland (en dus niet voor Rusland te kiezen, red.), toch wordt hij gestraft voor zijn geboorte in Rusland, waar hij zelf niets aan kon doen. De handelingen van de EU hebben aanzienlijk meer impact op de oorlog in Oekraïne, door via olie uit Azerbeidzjan geld naar Rusland te sluizen, dan een transfersom van vijftien miljoen euro voor een Armeen naar een club die eigendom is van iemand die niet op de EU-sanctielijst staat. Deze handelingen zouden niet onethisch zijn."
Vanuit Armenië wordt de RvC van Ajax stellig opgeroepen om nogmaals te kijken naar de transfer. "We dringen erop aan uw beslissing te heroverwegen en de club Ajax toe te staan om de beste Armeense middenvelder van zijn generatie te kopen. Dit gaat over veel meer dan een speler kopen. Dit gaat over het doen van het moreel juiste en het ondersteunen van Armenië."
Goed verhaal, lekker kort. Maar oh zo mee eens. Hij wordt gestraft door de deug/wokeness die onze wereld teistert. Ik vrees dat we hem dus niet bij ons gaan zien. Ridicuul, maar echt!quote:
Boze Armeentjes die wat gespeculeer extreem serieus nemen en er maar een veel te uitgebreid politiek statement van maken, waar gaat dit over joh.quote:
Nu de vraag, is hij de zonde waard?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:06 schreef Black-Death het volgende:
Nou de RVC zal onder de indruk zijn.
Niemand maakt een probleen van “waar zijn wieg stond”.
En allemaal pure middelmaat, koop gewoon drie goede talenten van 18/19quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 08:41 schreef Simmertje het volgende:
Verwarrend allemaal. Sutalo, Ito en nu weer dit van Spertsyan. Echt één van de vervelendste transferzomers om te volgen.
...quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:25 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
En allemaal pure middelmaat, koop gewoon drie goede talenten van 18/19
Dat zijn dan ook middelmatige talenten die niet in Ajax 1 horenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
...
Ja man, laten we nog meer gastjes van deze leeftijd halen. Dat is de laatste weken echt een succes geweest achterin.
Dat is idd de vraag en dat is moeilijk om een goede afweging te maken. Op papier heeft die eigenaar niets met Poetin, maar ja aan de andere kant, weinig miljardairs in Rusland die geen lijntjes met het regime hebben.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu de vraag, is hij de zonde waard?
Als jij 18/19 jarige talenten kent in het buitenland die beter zijn dan alles wat we nu in de jeugd hebben en daarnaast haalbaar voor Ajax dan hoor ik het graag. Dan moet je het hebben over talenten met het niveau de Ligt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:32 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook middelmatige talenten die niet in Ajax 1 horen
Ik ga ze nu scouten!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als jij 18/19 jarige talenten kent in het buitenland die beter zijn dan alles wat we nu in de jeugd hebben en daarnaast haalbaar voor Ajax dan hoor ik het graag. Dan moet je het hebben over talenten met het niveau de Ligt.
Die halen we al jaren, Kudus, Daramy, Kaplan en dit jaar Forbs staan allemaal in de top van de transfers onder de 19 per jaar. Alleen de echte toptalenten gaan tegenwoordig voor 25+ miljoen naar een topclub met een salaris dat Ajax niet kan bieden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:25 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Dan moet Daley een onuitwisbare indruk hebben achtergelaten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Rulli naar Bayern? Op zich niet heel erg, Rulli was nou niet echt de rots in de branding. Wel een aparte club.
Topadvies, ik geef het door aan Mislintat. Dat hij daar zelf niet aan gedacht heeft, wat een eikel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:25 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
De Rekordmeister is in keepers paniek geraakt. Sommer mocht naar Inter omdat ze dachten Alexander Nubel terug te halen maar die is in opstand gekomen en nu in Stuttgart geland. Ze wilden vervolgens David Raya van Brentford maar ook dat loopt stroperig. waarschijnlijk omdat men mikt op het weer fit krijgen van Neuer en zowel Nubel als Raya zagen het niet zitten een paar weken te keepen en dan vielen Dank maar wiederquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Rulli naar Bayern? Op zich niet heel erg, Rulli was nou niet echt de rots in de branding. Wel een aparte club.
kaplan en daramy zijn geen toptalentenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die halen we al jaren, Kudus, Daramy, Kaplan en dit jaar Forbs staan allemaal in de top van de transfers onder de 19 per jaar. Alleen de echte toptalenten gaan tegenwoordig voor 25+ miljoen naar een topclub met een salaris dat Ajax niet kan bieden.
Wel toen ze gehaald werden. Maar je geeft meteen aan waarom het halen van talenten altijd een risico is en dus niet een makkelijke oplossing om op een goedkope manier een beter team te creëren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:59 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
kaplan en daramy zijn geen toptalenten
Ajax had gewoon Bellingham, Güler en Højlund moeten halen, allemaal toptalenten onder de 20. Hoezo snappen ze dat niet?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wel toen ze gehaald werden. Maar je geeft meteen aan waarom het halen van talenten altijd een risico is en dus niet een makkelijke oplossing om op een goedkope manier een beter team te creëren.
hojlund was wel handig geweest jaquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ajax had gewoon Bellingham, Güler en Højlund moeten halen, allemaal toptalenten onder de 20. Hoezo snappen ze dat niet?
Had je deze transferstrategie dan niet even eerder kunnen delen met Ajax, nu zijn we hem misgelopen. Erg jammer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:10 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
hojlund was wel handig geweest ja
Dat is al jaren de strategie van de topclubs in nederlandquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Had je deze transferstrategie dan niet even eerder kunnen delen met Ajax, nu zijn we hem misgelopen. Erg jammer.
Dat wordt steeds lastiger met de City Groups van deze wereld. Nederland had altijd een voorsprongetje op het gebied van scouting, dat is al lang niet meer zo.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:13 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Dat is al jaren de strategie van de topclubs in nederland
Dit ja, het wordt steeds moeilijker ook door die homegrown regel, die PL clubs liggen er niet wakker van als 1 op de 10 spelers die ze halen onder de 17 het maar redt. Dat kunnen NL clubs zich niet permitteren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat wordt steeds lastiger met de City Groups van deze wereld. Nederland had altijd een voorsprongetje op het gebied van scouting, dat is al lang niet meer zo.
Ja en dan is het alsnog een leuk verdienmodel natuurlijk, de spelers die het niet redden worden ook wel verkocht. Helemaal nu ze ze overal kunnen stallen bij partnerclubs in Europa.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja, het wordt steeds moeilijker ook door die homegrown regel, die PL clubs liggen er niet wakker van als 1 op de 10 spelers die ze halen onder de 17 het maar redt. Dat kunnen NL clubs zich niet permitteren.
Zo dan, dat is een behoorlijke achteruitgangquote:
100% inzet, uitstraling en goede communicatieve vaardigheden zijn blijkbaar geen vereisten meer om aanvoerder te worden.quote:
als Berghuis niet van Feyenoord kwam was hij denk ik aanvoerderquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:40 schreef Dven het volgende:
Vier jaar geleden had je vij aanvoerders. Nu nul
Dat media kan je ook wel weglatenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
logische keuze
maar maakte niet echt indruk de afgelopen tijd in zijn mediaoptredens
Die komt wel in aanmerking maar misschien speelt er nog wat qua transfer en bij Bergwijn blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als Berghuis niet van Feyenoord kwam was hij denk ik aanvoerder
als hij het nu niet oppakt heb je alles geprobeerd voor je recordaankoopquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat media kan je ook wel weglatenhoewel hij aardig lijkt te beginnen vind ik hem in de afwerking nog niet echt op dreef.
Maar inderdaad wel een logische keuze.
Een oortje in en dan directe verbinding met z'n moeder zou misschien wel helpen, ik vind hem nogal opvliegerig voor een aanvoerder, maar wie weet verrast hij me.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als hij het nu niet oppakt heb je alles geprobeerd voor je recordaankoop
Dat was Tadic ook. Eigenlijk was Tadic voor een aanvoerder veel te veel bezig met randzaken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een oortje in en dan directe verbinding met z'n moeder zou misschien wel helpen, ik vind hem nogal opvliegerig voor een aanvoerder, maar wie weet verrast hij me.
Die deed dat opzettelijk, dat is een groot verschil.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat was Tadic ook. Eigenlijk was Tadic voor een aanvoerder veel te veel bezig met randzaken.
Geen idee of dat een beetje een leider is. Maar had gezien de rest wellicht logisch geweest.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..], had dan toch eerder een gokje genomen en een Branco gedaan.
quote:
Is gewoon afwachten, aanvoerder zijn is wat meer dan alleen die 90 minuten, ik denk niet dat hij Tadic kan vervangen wat leiderschap aan gaat, die heeft er toch wel een bepaalde werkethiek ingebracht, ook al zagen we daar vorig seizoen ook weinig meer van terug.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:57 schreef dimmak het volgende:
[..]Ik hoop dat hij mij positief weet te verrassen, maar ik zie dit niet zitten.
Gewoon ervaring, leeftijd, beoogde basis en de trainer kan geen Engels. Dan hou je weinig smaken over denk ik?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk bij dit soort dingen vaak we zien niet wat er op de training gebeurt maar dit is op het oog wel een heel apart keuze.
Een nieuwkomer is moeilijk om aanvoerder te maken, dan heb je nog Berghuis en Klaassen, die laatste zie ik nog wel vertrekken en neem aan dat Berghuis dan 2e aanvoerder is als hij wel blijft.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:15 schreef Heeinz het volgende:
Was in eerste instantie ook verbaasd maar wie anders eigenlijk
Berghuis had gekund maar als je verder kijkt naar de basiself kan de rest er weinig van of is jong/nieuw
Ik zou zeggen die andere Stevie B. Wat dan wellicht weer duidt op toch nog een vertrek.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon ervaring, leeftijd, beoogde basis en de trainer kan geen Engels. Dan hou je weinig smaken over denk ik?
Dat mag alleen Tadic, ook gewoon als die gestopt is een een keertje in de Arena is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:02 schreef Caland het volgende:
Gaat Bergwijn dan ook ballen in een leeg doel schieten tijdens de warming up?
Iemand die nog geen minuut voor de club heeft gespeeld maar meteen aanvoerder maken? Dat gaat niet werken, je hebt altijd met een bepaalde hiërarchie te maken in een selectie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..], had dan toch eerder een gokje genomen en een Branco gedaan.
Beetje zelfde laken een pak, met zijn borderline.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen die andere Stevie B. Wat dan wellicht weer duidt op toch nog een vertrek.
Of niet altijd basis kan ook hè en dat hij de eerste 3 wedstrijden niet mee kan doen is ook niet echt handig. De interviews doet hij altijd goed maar denk dat een aanvoerder nog belangrijker is buiten het wedstrijd gebeuren dan tijdens en daar zien wij weinig van.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen die andere Stevie B. Wat dan wellicht weer duidt op toch nog een vertrek.
Denk dat het meer zegt over Klaassen dan Berghuis eigenlijkquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk dat dit ook wel aangeeft dat het alles behalve zeker is dat Klaassen en Berghuis zullen blijven.
[..]
Iemand die nog geen minuut voor de club heeft gespeeld maar meteen aanvoerder maken? Dat gaat niet werken, je hebt altijd met een bepaalde hiërarchie te maken in een selectie.
in een elftal vol met nieuwelingen en jonkies is zo iemand geen slechte keuze alleen omdat ie nieuw is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk dat dit ook wel aangeeft dat het alles behalve zeker is dat Klaassen en Berghuis zullen blijven.
[..]
Iemand die nog geen minuut voor de club heeft gespeeld maar meteen aanvoerder maken? Dat gaat niet werken, je hebt altijd met een bepaalde hiërarchie te maken in een selectie.
borderline?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje zelfde laken een pak, met zijn borderline.
Al geeft hij wel altijd rake interviews.
Ja dat is toch wel algemeen bekend, dat gaf zelfs Dickie een keer aan in interviews. Dat het altijd maar weer afwachten is met welke gemoedstoestand hij wakker wordt.quote:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is toch wel algemeen bekend, dat gaf zelfs Dickie een keer aan in interviews. Dat het altijd maar weer afwachten is met welke gemoedstoestand hij wakker wordt.
Een normaal persoon gaat natuurlijk ook geen supporters te lijf buiten het stadion, beetje dat soort werk.
Mwah, in het eerste interview dat hij gaf dit seizoen ondermijnt hij alweer de directie, dat heeft hij ook regelmatig richting de trainer gedaan bij Feyenoord. Al was dat altijd wel terecht.quote:
Ok hans. Jij zal het wel weten denk ikquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is toch wel algemeen bekend, dat gaf zelfs Dickie een keer aan in interviews. Dat het altijd maar weer afwachten is met welke gemoedstoestand hij wakker wordt.
Een normaal persoon gaat natuurlijk ook geen supporters te lijf buiten het stadion, beetje dat soort werk.
Van mij mag elke speler zijn zoals Berghuis hoor, daar luister ik graag naar. Als Bergwijn of Trauner komend seizoen een interviewtje geven zap ik meteen weg denk ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
Ok hans. Jij zal het wel weten denk ik
In dit geval ook niet geheel onterecht, heel handig is het misschien niet maar hij neemt geen blad voor z'n mond en dat is ook wel weer te prijzen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, in het eerste interview dat hij gaf dit seizoen ondermijnt hij alweer de directie, dat heeft hij ook regelmatig richting de trainer gedaan bij Feyenoord. Al was dat altijd wel terecht.
Kan me voorstellen dat Steijn als medehagenees ook wel contact daarover heeft gehad met Dickie. Ik vind Berghuis oprecht een fijne vent in interviews, zegt meestal gewoon waar het op staat en weet de boel aardig te analyseren. Maar kan me goed voorstellen dat je daar als trainer wat minder blij van wordt.
ken niemand die dat profiel zou ontkennenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
Ok hans. Jij zal het wel weten denk ik
denk wel dattie blijft en idd heeft genoeg te zeggen. Soms wat onhandig.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
In dit geval ook niet geheel onterecht, heel handig is het misschien niet maar hij neemt geen blad voor z'n mond en dat is ook wel weer te prijzen.
We gaan zien of hij blijft, ik kan me niet voorstellen dat hij naar Antwerp wil en geld heeft hij genoeg dus Turkije lijkt me dan ook niet echt een uitdaging.
dat kan je over ontzettend veel voetballers zeggen, weinig toegevoegde waarde hier iigquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ken niemand die dat profiel zou ontkennen
bepaal jij nietquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:58 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat kan je over ontzettend veel voetballers zeggen, weinig toegevoegde waarde hier iig
Dat kan je juist over veel te weinig voetballers zeggen, en dat is eigenlijk best jammer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:58 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat kan je over ontzettend veel voetballers zeggen, weinig toegevoegde waarde hier iig
Borderline lijkt me toch wat overdreven dus dat is wel te ontkennen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ken niemand die dat profiel zou ontkennen
ja beetje chargerenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Borderline lijkt me toch wat overdreven dus dat is wel te ontkennen.
Ik chargeer graag zoals je weet. Al lijkt het mij hem best dicht in de buurt komen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is het ook. Beetje oud zeer iig.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:44 schreef Black-Death het volgende:
Bergwijn als captain had ik ook niet aankomen. Vind hem daar absoluut geen type voor maar we gaan het zien.
You have to be one to know one.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:04 schreef De_Kraam het volgende:
Oh we gaan nu ontkennen dat Berghuis een steekje los heeft? (lol)
Sja tussen oplossing tot Neuer weer fit is. Maar dan hadden ze net zo goed een van de grootste Duitse keepers talenten aan kunnen trekkenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:06 schreef Tarado het volgende:
Over keepers gesproken, dat Rulli op het lijstje van Bayern staat verrast me ook wel.
het feit dat klaassen geen aanvoerder is zegt denk ik wel veel over of hij basisspeler zal zijn denk ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:26 schreef GoldRushFrog het volgende:
Bergwijn lijkt mij ook een vreemde keuze, maar Steijn zal het wel beter weten. Hij maakt hem dagelijks mee. Er zijn ook maar weinig opties eigenlijk. Bij Berghuis zit wel een steekje los, maar dat leek mij toch de beste keuze. Davy Klaassen ook prima, maar ik weet niet of dat een vaste basisspeler gaat zijn. Verder hebben we bar weinig aanvoerder materiaal in deze selectie.
Op zich is dat een goed teken, een speler die ik er bij zou willen houden maar dan wel als bankzitter.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:36 schreef Malavita het volgende:
[..]
het feit dat klaassen geen aanvoerder is zegt denk ik wel veel over of hij basisspeler zal zijn denk ik.
Ik wil geen geruchten maar transfers.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:54 schreef Simmertje het volgende:
Allemaal leuk een aardig een nieuwe aanvoerder. Ik wil TRANSFER geruchten, bar weinig vandaag.
oke en nu? Wat wil je er precies mee zeggenquote:
Niksquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
oke en nu? Wat wil je er precies mee zeggen
Ga ergens anders de kneus uithangen, man man man.quote:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:54 schreef Simmertje het volgende:
Allemaal leuk een aardig een nieuwe aanvoerder. Ik wil TRANSFER geruchten, bar weinig vandaag.
Gelukkig boeit dit niet zo gigantisch veel natuurlijk. Zolang hij het in het veld maar goed doet.quote:
Daar heeft hij een geitje voor.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:21 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ben je al met je stijve plasser naar mama gerend..?
Ziyech geen rugnummer gekregen bij Chelsea.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:54 schreef Simmertje het volgende:
Jij vroeg om geruchtenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik geloof alleen Fabrizio, de VI en Ajax.nl
Zie ik helaas niet terugkomenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ziyech geen rugnummer gekregen bij Chelsea.
Betrouwbare geruchtenquote:
Winston is trots op hem.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ziyech geen rugnummer gekregen bij Chelsea.
Ik volg al die gasten niet, ook Fabrizio niet, Mike nog wel maar die heeft weinig meer te bieden als het om transfers gaat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Betrouwbare geruchten![]()
Al heeft het beste account best wat volgers. Maar momenteel de enige die dit aangeeft.
Dat zie ik dan weer net niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs bij Bergwijn zelf zie je de twijfel.
Fabrizio heeft wel vaak gelijk, Mike praat gewoon anderen na tegenwoordig. Maar idd, je weet het pas zeker zodra Ajax het meldt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik volg al die gasten niet, ook Fabrizio niet, Mike nog wel maar die heeft weinig meer te bieden als het om transfers gaat.
Dit is niets nieuws toch?quote:
Wellicht wordt er wat bij m getriggerd qua voorbeeldfunctie en leiderschap, we zien daarnaast ook niet alles wat er in de kleedkamer gebeurt. Misschien is ie daar al belangrijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:39 schreef Buitendam het volgende:
Bergwijn heeft toch geen enkele eigenschap om aanvoerder te zijn?
Weet ook niet of je het moet willen, heb het gevoel dat het alleen maar zou kunnen tegenvallenquote:
Met paling?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wim Jonk snoert mondjes in Volendam.
Is die weer eens ruzie aan het maken?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wim Jonk snoert mondjes in Volendam.
gelukkig, dat is een 'aanwinst' waar niemand op te wachten zat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:01 schreef manny het volgende:
Meneer Wesley moet even wachten en toch die cursus maar eens gaan doen. Top.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-nu-niet-aan-de-orde
Lijkt me wijsheid, voor die tijd heeft hij toch niets te doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:01 schreef manny het volgende:
Neymar naar Ajaxquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:15 schreef marcb1974 het volgende:
Voor wat het waard is ............
https://www.voetbalprimeu(...)l-binnengehaald.html
Geduld, geduld. Lachende derde straks, ik voel het.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:15 schreef marcb1974 het volgende:
41 keer balverlies, 1 leuk passje waar Gijp op komt genotquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:20 schreef Intint het volgende:
ANNOUNCE ZIYECH. Salaris van Tadic geven.
Zal zo wel aangepast maatwerk eisen om te compenseren voor zijn oneindige domheid.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:01 schreef manny het volgende:
nou ben benieuwd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:15 schreef marcb1974 het volgende:
Ach zelfs mokerdomme Sjonnie heeft die cursus gehaald..quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:23 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zal zo wel aangepast maatwerk eisen om te compenseren voor zijn oneindige domheid.
Denk met Bergwijn en Forbs voor hem dat ze misschien toch nog een (half) jaartje jong ajax beter vinden? Hij kan daar in ieder geval wel veel meer minuten maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Godts geen rugnummer, die zou toch bij 1 aansluiten?
Stam en Wesley moeten dus met hulp poepen en plassenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach zelfs mokerdomme Sjonnie heeft die cursus gehaald..
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach zelfs mokerdomme Sjonnie heeft die cursus gehaald..
Zit je nou iets wat voor kinderen is te analyserenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:39 schreef freaky40 het volgende:
Zit even naar die open dag van Ajax te kijken op ESPN, wederom weer dat anti-Ajax geneuzel van Kraaij erbij. Verschrikkelijk.
Dat heeft toch niets te maken van wat Kraaij zegt. Kinderen zal dat een rotzorg zijn.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zit je nou iets wat voor kinderen is te analyseren
Wel bij ESPN in ieder geval, dat werd maar weer eens en te meer duidelijk afgelopen seizoen hoe de hazen lopen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:49 schreef Caland het volgende:
Nieuw seizoen, user @:freaky40 ziet in iedere presentator of journalist nog steeds een ajaxhater.
Ja, er was inderdaad geen enkele aanleiding om kritisch te zijn afgelopen seizoen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:50 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wel bij ESPN in ieder geval, dat werd maar weer eens en te meer duidelijk afgelopen seizoen hoe de hazen lopen.
bedankt kokkiequote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:50 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wel bij ESPN in ieder geval, dat werd maar weer eens en te meer duidelijk afgelopen seizoen hoe de hazen lopen.
Niets mee te maken, het was in ieder geval verre van objectief.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, er was inderdaad geen enkele aanleiding om kritisch te zijn afgelopen seizoen.
Wat een onrecht mijt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:52 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Niets mee te maken, het was in ieder geval verre van objectief.
Je hebt toch wel eens eerder mee gemaakt dat Ajax een minder jaar of zelfs jaren had?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:52 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen PSV-fan bent?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:52 schreef freaky40 het volgende:
[..]
sloot laatst wel aan op een veld voor de reserves meen ik. Zou jammer zijn als ie niet aansluitquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Godts geen rugnummer, die zou toch bij 1 aansluiten?
Ga jij eens even gauw je mond spoelen!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen PSV-fan bent?
Met al die calimero praatquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:44 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ga jij eens even gauw je mond spoelen!
Echt niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Met al die calimero praat
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
41 keer balverlies, 1 leuk passje waar Gijp op komt genot.
Bedankt maatquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:54 schreef de_boswachter het volgende:
Astana - Ludogorets, 1-1 bij rust.
Espn is ajaxtvquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:50 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Zou in dit elftal een absolute versterking op rechts zijn.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:47 schreef Wotte het volgende:
Die Ziyech he. Die gaat gewoon terugkeren. U las het het hier als eerste.
keiharde conclusie is dat de Cruijff revolutie definitief ten einde is. Iedereen is weg.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je hebt toch wel eens eerder mee gemaakt dat Ajax een minder jaar of zelfs jaren had?
Ik denk dat wij als Ajacieden weinig te klagen hebben in de regel maar als het dan echt fout gaat dan gaat iedereen een beetje los, zo werkt dat.
Alles is wegquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
keiharde conclusie is dat de Cruijff revolutie definitief ten einde is. Iedereen is weg.
Voordat de Cruijff revolutie er was werd ajax jaren geen kampioen
ik zie dat nu ook weer gebeuren
En tijdens de Cruijff revolutie werd Ajax ook meerdere jaren achter elkaar geen kampioen. Gaat je theorie, jammer joh.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
keiharde conclusie is dat de Cruijff revolutie definitief ten einde is. Iedereen is weg.
Het werd pas echt goed toen we weer half weggingen van de Cruijff revolutie. Op de toekomst moet je weer meer kijken naar wat Cruijff riep, maar op het kantoor moet je kijken wat Overmars en vd Sar hebben gedaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
door wie hebben overmars en van der sar hun baantje gekregen......quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het werd pas echt goed toen we weer half weggingen van de Cruijff revolutie. Op de toekomst moet je weer meer kijken naar wat Cruijff riep, maar op het kantoor moet je kijken wat Overmars en vd Sar hebben gedaan.
janken in je Ajax-pyjamaquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
door wie hebben overmars en van der sar hun baantje gekregen......
o wacht..........14
Je snapt het nog steeds niet, leuk dat Cruijff ze die baan heeft bezorgd, maar toen ze zelf afstapten van het plan Cruijff en toen die gekke Jonk en Bergkamp weg waren, toen begon het te lopen omdat ze stopten met bijv. de rigide salarisplafonds en eigen jeugd eerst principes van het kamp Cruijff.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
door wie hebben overmars en van der sar hun baantje gekregen......
o wacht..........14
Jij vertelt exact het verhaal van de laatste jaren....quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet, leuk dat Cruijff ze die baan heeft bezorgd, maar toen ze zelf afstapten van het plan Cruijff en toen die gekke Jonk en Bergkamp weg waren, toen begon het te lopen omdat ze stopten met bijv. de rigide salarisplafonds en eigen jeugd eerst principes van het kamp Cruijff.
Gelukkig heeft die wel verstand van het spelletje en kan hij jonge spelers wat aanlerenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wes is aan het janken op Instagram.
Wesley Sneijder verbolgen na afgebroken gesprekken: 'Koers Ajax staat ver af van dna waarin ik opgegroeide'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RED ONS HENNIEGOD
Wie zegt dat hij ongelijk heeft? Dat zal de toekomst uitwijzen.quote:
hij draait de zaken omquote:Sneijder teleurgesteld in Ajax: 'Dit geeft voor mij geen basis van samenwerken'
Je zegt voor het eerst iets zinnigsquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hij draait de zaken om
niemand wil met hem samenwerken bedoelt hij
Moeten niet te dramatisch doen. Jaar daarvoor werden we uitgeschakeld door Rosenborg. Het kan vrij snel gaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 20:49 schreef cherrycoke het volgende:
word een beetje emotioneel als ik dit zie
quote:
Nee ze hadden daar zo'n discussie over investeringen etc. toch, met Jonk die zei dat ze veel investeringen hadden gedaan die op termijn uit zouden betalen. Nu wel een klapper gemaakt natuurlijkquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is die weer eens ruzie aan het maken?
Ben er niet bij geweest dus daar kan ik vrij weinig over zeggen. Maar hij bewijst wat mij betreft waarom hij geen functie hoort te krijgen met zijn social mediagedrag hierin.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:10 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij ongelijk heeft? Dat zal de toekomst uitwijzen.
Toen Vd Ven naar Wolfsburg ging was bestuur Volendam het niet met Jonk eens dat hij bleef aandringen op een hogere vraagprijs, Vd Ven's vader was op zijn Patrick Evenepoels bezig dat Jonk Mickey's carrière verklootte. Maar uiteindelijk is het idd goed uitgepakt voor alle partijen (al had ik dat niet verwacht toen Mark von Bommel in Wolfsburg werd ontslagen, gelukkig keek Kovaç verder dan Peaky Blinders voorzitter Schmatke)quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Nee ze hadden daar zo'n discussie over investeringen etc. toch, met Jonk die zei dat ze veel investeringen hadden gedaan die op termijn uit zouden betalen. Nu wel een klapper gemaakt natuurlijk
Assistent Kluivert ergens, Adana Demirspor, wie kent het niet, maar Bogarde had ook klein #metoo gebeuren aan z'n broek, nou ja meer uit z'n broek hangen, had weinig met vd Sar te maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:15 schreef Pisces29 het volgende:
Waar is Bogarde eigenlijk gebleven? Dat ze die niet terughalen nu van der Sar ook weg is.
Nee dat zal de toekomst niet uitwijzen, gewoon prima dat hij niet komt, teveel met Wesley bezig en dat moeten we nou net niet hebben.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:10 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij ongelijk heeft? Dat zal de toekomst uitwijzen.
De T zal wel weer huilen morgen, nog steeds geen bron.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Wesley die alles meteen in de media gooit, daar moet je ver van weg blijven
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wes is aan het janken op Instagram.
Wesley Sneijder verbolgen na afgebroken gesprekken: 'Koers Ajax staat ver af van dna waarin ik opgegroeide'
Geen warm bad.quote:Dit geeft mij geen basis voor samenwerken en zeker niet het gevoel van thuiskomen in een warm bad bij mijn jeugdliefde.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |