Dan denk ik dat jij heel veel je telefoon gebruikt? Misschien zelfs geen laptop/tablet/ipad hebt?quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:35 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Als de nieuwste iPhone uitkomt is mijn huidige phone aan vernieuwing toe
Dus gemiddeld een jaar
Maar je onder vind geen problemen als je systeem niet meer geupdate wordt?quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:02 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb deze al lang en zo lang hij het doet vind ik het prima
Dat is inderdaad het nadeel.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:28 schreef kwiwi het volgende:
Enige reden waarom ik m'n oude dit jaar weg heb moeten doen is omdat ie niet meer genoeg geheugen had voor de apps van tegenwoordig
Tot nu toe nog niet maar ik heb ook maar een goedkope Motorolaquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:22 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Maar je onder vind geen problemen als je systeem niet meer geupdate wordt?
Bij iPhones is het een stuk langer.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:55 schreef Ponsai het volgende:
Zo te zien gebruiken veel mensen toch hun mobiele telefoon vrij lang.
Dan komen de systeemupdates op tafel.
Vaak worden die niet meer ondersteund bij een ouder model (3 jaar ofzo).
Zolang de apps nog werken die ik wil gebruiken, vind ik het allemaal wel best eigenlijk. Ik ga niet m'n portemonnee trekken omdat de maker besluit geen poot meer uit te steken naar z'n eigen product.quote:Is het erg als het systeem niet meer geupdate wordt?
Het is belachelijk. Een 10+ jaar oude laptop kun je ook gewoon opdatenquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:55 schreef Ponsai het volgende:
Zo te zien gebruiken veel mensen toch hun mobiele telefoon vrij lang.
Dan komen de systeemupdates op tafel.
Vaak worden die niet meer ondersteund bij een ouder model (3 jaar ofzo).
Is het erg als het systeem niet meer geupdate wordt?
Nee ik verkoop hem optijd zodat de nieuwe niet zo duur isquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:38 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dan denk ik dat jij heel veel je telefoon gebruikt? Misschien zelfs geen laptop/tablet/ipad hebt?
Als je een auto in 15 jaar naar de sloop rijdt mag je jezelf wel achter de oren krabben, dan heb je niet veel aan onderhoud uitgegevenquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:09 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nee ik verkoop hem optijd zodat de nieuwe niet zo duur is
Hetzelfde als met een auto, als je een nieuwe koopt van 50.000 euro ofzo en die in 15 jaar helemaal gaar rijdt en naar de sloop brengt is dat in onderhoud en afschrijving duurder dan als je steeds een nieuwe koopt en de oude voor een redelijk bedrag kan verkopen
Ik rijd minstens 25.000 km per jaarquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je een auto in 15 jaar naar de sloop rijdt mag je jezelf wel achter de oren krabben, dan heb je niet veel aan onderhoud uitgegeven![]()
Ik ga wederom voor 5 jaar met m'n telefoon. Wellicht langer, afhankelijk van hoelang deze nog de major releases van het OS krijgt. Vorige telefoon (iPhone 11) was een uitzondering, die heb ik maar 1 jaar gehad. Was niets mis mee, maar Apple kwam met de Mini. Dat was de vroege switch waard.
Dan maak je waarschijnlijk veel snelwegkilometers. Beter kan je ze niet hebben.quote:
Maar gelukkig is vervangen niet meer zo heel prijzig, toch?quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Tussen de 3 en 5 jaar, grootste peobleem wordt de accu.
Oh ook bij een oneplus? Zou dat wel overwegen dan. Qua performance trekt die het nog makkelijk.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:41 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Maar gelukkig is vervangen niet meer zo heel prijzig, toch?
Paar tientjes dacht ik
Tussen de 60 en 80 euro gok ik:quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ook bij een oneplus? Zou dat wel overwegen dan. Qua performance trekt die het nog makkelijk.
Oneplus 6 betaalde ik 45 euro volgens mij bij een erkende oneplus reparateur, is wel al weer een tijdje terug zal nu wel iets duurder zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2023 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ook bij een oneplus? Zou dat wel overwegen dan. Qua performance trekt die het nog makkelijk.
Wat noem je goedkoop?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:43 schreef Delain1987 het volgende:
Het is maar net hoelang ze meegaan.
Ik koop altijd "goedkope" telefoons, dat maakt het naar verhouding duur als je ze moet laten repareren (als het buiten garantie valt)
Laatste paar telefoons was dat rond de 2 jaar, maar met mijn huidige doe ik nu bijna 3 jaar (ff afkloppen) en ben nog niet van plan om hem te vervangen.
rond de 200,- noem ik goedkoop.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:10 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Wat noem je goedkoop?
Beetje smartphone zit al rond 300 knaken toch?
Lekker trendy. iPhone? Die toestellen zijn nog wel waardevast.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
2 jaar. Dan is m’n abonnement af, verkoop ik de telefoon en kies ik iets nieuws.
Telefoons zijn in feite niet duurder geworden, je koopt nog steeds een prima smartphone voor ¤100quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:41 schreef Sjemmert het volgende:
Valt me mee hoeveel mensen nog 4-5 jaar ermee doen. Zullen die krengen daarom nu ook 2 keer zo duur zijn ineens
Serieus?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar nogmaals, voor ¤100 heb je een smartphone die foto's maakt, waar je mee kan bellen, berichten kan sturen en die prima ruim een dag op een accu draait.
Exact ditquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:56 schreef christmastsunami het volgende:
Zolang ie systeem updates krijgt.
Ik geloof er ook niks van.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:00 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Serieus?
Welke modellen heb je het over?
Zomaar een willekeurige greep:quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:00 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Serieus?
Welke modellen heb je het over?
Je bent echt onwijs lomp man.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:09 schreef Managarm het volgende:
Dat ligt er maar net aan, ik heb in 2021, 2022 elk half jaar een andere telefoon kunnen kopen. Over de laatste ben ik met mijn tractor heen gereden (geen mobiel meer mee op tractor nu).
In November verleden jaar een wat steviger model gekocht, een Doogee. Die gaat dus bijna al een jaar mee, ook al heb ik deze al meerdere keren laten vallen.
Ja, ik ben de persoon die de lipjes van blikjes eraf trekt bij het openen.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Je bent echt onwijs lomp man.
Betere camera zal na 4 jaar op vrijwel alle nieuwe toestellen wel van toepassing zijn (mits geen schijt goedkope telefoon). Langer dan 2 jaar ondersteuning kan je volgens mij op je buik schrijven tenzij of zelf modden en upgraden (is een heel forum ervoor maar ben ff kwijt hoe die heet) of iPhone SE wat betaalbaar is, maar die heeft geen uitbreidbaar geheugen.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:44 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb mijn huidige zon 4 jaar nu?
Ik zit wel te kijken voor een nieuwe maar vind het aanbod niet echt denderend.
Wil een mobiel die niet idioot duur is, goeie camera (iig beter dan die ik nu heb) weinig tot geen bloatware, langer dan 2 jaar beveiligingsupdates, uitbreidbaar geheugen en een beetje goeie accu.
Elke keer als ik een telefoon zie die me aanstaat heeft het een van die dingen weer niet
Fairphone, heeft dit allemaal wel maar reteduur.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:39 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Betere camera zal na 4 jaar op vrijwel alle nieuwe toestellen wel van toepassing zijn (mits geen schijt goedkope telefoon). Langer dan 2 jaar ondersteuning kan je volgens mij op je buik schrijven tenzij of zelf modden en upgraden (is een heel forum ervoor maar ben ff kwijt hoe die heet) of iPhone SE wat betaalbaar is, maar die heeft geen uitbreidbaar geheugen.
Android lees ik, en de ondersteuning zal dan net als bij alle andere merken maximaal 2 jaar zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:03 schreef Managarm het volgende:
[..]
Fairphone, heeft dit allemaal wel maar reteduur.
Fairphone biedt 8 jaar ondersteuning.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:07 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Android lees ik, en de ondersteuning zal dan net als bij alle andere merken maximaal 2 jaar zijn.
Ik heb nog steeds dezelfde telefoonquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:27 schreef Managarm het volgende:
Met mijn vorige twee maanden, kon niet tegen met de tractor er overheen rijden. Nu deze al weer meer dan een jaar, een wat stevigere en neem deze niet mee als ik iets met de tractor ga doen.
januari... Kind1 heeft nieuwe telefoon nodig...quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:18 schreef murp het volgende:
Ik doe m telefoon eigenlijk alleen weg als een van mijn kinderen een “nieuwe” nodig hebben. Dan krijgen ze mijn telefoon
Update: Ik zit nu op bijna 4,5 jari. (iPhone 12 Mini)quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ga proberen er zeker 4 jaar mee proberen te doen
Dat is toch geen defect of verouderingsprobleem? Maar normaal met dit weer?quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo klaar met dit warm wordende klote toestel. Bah.
Geen idee. Volgens mij heeft niet elk model last van deze verschijnselenquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:59 schreef socialmedialurker het volgende:
[..]
Dat is toch geen defect of verouderingsprobleem? Maar normaal met dit weer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |