SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is op de korte/middellange termijn ook niet zo conseqentieel. Op langere termijn zou dat kunnen, maar daar rus de komende eeuw (ook in de economische) doghouse zit, zal dat zo'n vaart niet lopen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, dit is een oudere variant. Zweden was de eerste gebruiker. Bovendien: Shit happens in een oorlog. Je kan moeilijk gaan zeggen dat ze niet bij de vijand in de buurt mogen komen.
Oekrane is trouwens in gesprek met Zweden om 1000 van die dingen te kopen. Nieuwe modellen. Als je de bezorgde gezichten van die Russen die die het voertuig bekijken ziet denk ik dat ze daar niet heel vrolijk van worden.
Misschien kunnen ze met een tunnelgraafmachine stiekem onder de mijnen doordringen tot achter de linies en een surpriseaanval uitvoeren.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 01:15 schreef slashdotter3 het volgende:
5 butterfly mines per m2
https://www.reddit.com/r/(...)ian_mines_is_insane/
Ukraine says density of Russian mines is ‘insane’ as it plays down counteroffensive expectations
Daar ging mijn bericht niet over.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:49 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
https://data.worldbank.or(...)P.CD?locations=RU-DE
Dat klopt, je bericht ging over PPP, wat kort door de bocht een metric is die probeert te vangen dat bv een orc sowieso veel minder verdient dan een westerling, en dat je daarom voor de waarde van 1 USD meer arbeid kunt kopen in rus dan bv in de VS.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Daar ging mijn bericht niet over.
Dat ding is 3 keer zo dik als de afsluitdijk.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:34 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gezeik over die brugof je blaast hem op of niet.
Beetje met Cobras spelen helpt niet echt.
De brug is gesloten voor verkeer, en ik zie berichten dat schepen er ook niet langs mogen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:34 schreef etuiedelapiel het volgende:
Toch gok ik dat de afsluitdijk tig maal sterker is..quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:37 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dat ding is 3 keer zo dik als de afsluitdijk.
Ja, we moeten ook gewoon rijden met drank op uitbannen. En al die pogingen die we doen, werken niet, want mensen blijven met drank op achter het stuur rijden, dus het heeft gewoon helemaal geen zin. We kunnen er net zo goed mee ophouden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:34 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hebben ze allang.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:53 schreef polderturk het volgende:
Kan Oekrane een rijdende versie maken van die aanval naval drones? Een op afstand bestuurbare wagen volstouwen met explosieven en op de vijand afsturen.
Natuurlijk kan dat. De Russen deden dat een tijdje terug met oude tanks.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:53 schreef polderturk het volgende:
Kan Oekrane een rijdende versie maken van die aanval naval drones? Een op afstand bestuurbare wagen volstouwen met explosieven en op de vijand afsturen.
quote:The Russian tanker hit overnight by a Ukrainian USV, Sig, was a prolific sanctions violator and a major lifeline for the Russian war effort in Syria.
https://nitter.net/Osinttechnical/status/1687720467400916992
Wat telt is dat het je kan overkomen, als je nu als orc in je tank zit.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:34 schreef sp3c het volgende:
mja maar hoe vaak lukt dit daadwerkelijk?
als je een highlightreel van mij bekijkt dan lijk ik ook net de beste keeper ter wereld, totaal niet te passeren
Ja, reken er maar op, dat die russen alles gaan proberen te kopieren en zo snel mogelijk, zelf ook gaan inzetten.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch gaan die drones het beeld van een oorlog wel veranderen.
Gevechtsvliegtuigen begonnen ook met granaten gooien en elkaar uit de lucht prikken.
Als deze oorlog lang genoeg duurt gaan drones steeds meer problemen geven.
nou niks waard hoor je mij niet zeggen volgens mij maar als het een gamechanger zou zijn dan moet de kans dat het gebeurt er redelijk dik in zitten anders is het als tankpiloot gewoon risico van het vak lijkt mijquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat telt is dat het je kan overkomen, als je nu als orc in je tank zit.
En wat grappig is, is dat in discussies vaak nogal binair wordt geredeneert; ALS er risico is, is het niks waard, want risico. Beetje rock paper scissor mentaliteit. En dat terwijl er altijd risico is. Het is bv ook geen gegeven dat als je nu met je sovjet CAS vliegtuig over het front vliegt, die neergehaald wordt. Dat kan. Er is risico.
En nu is dit risico er ook.
Maar nu vertaalt zich dat niet naar dat het waardeloos is, nee, nu bagatelliseren we dat risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |