[*]Leendert: Geniale zet om Thalia even in de wachtkamer te zetten i.p.v. definitief te verwijderen. De nieuwe dame past niet bij de B&B. Dat ze niet echt enthousiast is, is een understatement. Daarnaast lijkt ze nog in een verwerkingsproces te zitten waarvan het niet duidelijk is of ze dat ooit kan afsluiten. Thalia trok Leendert steeds naar haar webje, maar als hij toehapt dan zet ze hem op afstand en begint ze over 'mama, papa en de goede zeden & normen' die ze van hen heeft meegekregen. Thalia weet gewoon hoe ze in no-time van Leendert een geil beertje maakt, om hem daarna in opperste verwarring alleen met zichzelf achter te laten. Sluwe dame en dus heerlijke tv. Beiden hebben vroeger in een <voor sommige onder ons> bekende kinderserie gezeten: Leendert als Paulus de Bos-kabouter en Thalia als Eucalypta.
[*] Bram: Iemand sprak eerder over dat blije biggetje in Zweden. Het kind 'Chill-ed' en het 'Nice-ed' maar als de vakantie straks over is, wilt ze gewoon weer terug naar haar vriendinnetjes in NL. Bram werd direct opgewonden bij het idee dat ze ook wel regelmatig weg wilt, want hij heeft namelijk naast tijd met een vrouw nog meer tijd met zichzelf nodig. Een jong neukertje die af en toe langs komt is z'n jackpot. Bram laat zich graag adviseren door z'n vriend, de tulband meneer, die op het Zweedse platteland de lekkere wijven nauwelijks van zich af weet te slaan. Bram kon geen strakke plasser krijgen Jamy-Lee. Dat kan gebeuren maar los hiervan is ze wel een stuk volwassener dan het Chill kind.
[*]Martijn: Een beetje vervelende eigenschap van mij maar ik moest op de bank bij het zien van Silvana direct hinniken, met als toegift erachteraan: 'Eerste weigering'. Als het zo tegenstaat, heeft hij gedaan wat het beste is: direct een eind aan maken. Eigenlijk had hij de andere dame willen wegsturen dat overigens alleen werd onderbroken door de komst van Silvana. Zelf ervaart ze het vreemd genoeg als een overwinning. Martijn heeft behoorlijk wat eisen maar hij is zelf alles behalve een communicatief wonder. Daarnaast wenst hij in de ochtend absolute stilte om wakker te worden. Een Thaise vrouw die iets meer ontwikkeld is dan gemiddeld, zou echt wel voldoen voor hem. Een van die drie dames in de keuken is volgens mijn geoefende oog, gewoon een lady-boy. De keuken is dus heerlijk 'inclusief'.
[*]Say Cheese: Er is volgens mij nooit gesproken of Martijn die tent + B&B huurt, pacht dan wel de eigenaar ervan is. Bij die eerste twee opties hol je achter je eigen staart aan en moet het uiteindelijk allemaal weer terug overhandigen aan de rechtmatige eigenaar. In Thailand kan je als buitenlander zeer beperkt property bezitten. Het moet meestal op naam staan van een lands ingezetene. Dit is meestal de vriendin van de neergestreken buitenlandse gelukszoeker en leidt niet zelden tot grote problemen als hun wegen scheiden. Het lijkt me dus vrijwel uitgesloten dat Martijn het pand zelf op z'n naam heeft staan. Het huis waar hij slaapt maar niet woont (de bar is namelijk z'n huiskamer) van hetzelfde laken een pak: Gehuurd. Het bezit van een condo (appartement) is overigens wel goed mogelijk. Daarnaast zie ik nooit een volle tent (wel op Faceboek maar daar post men doorgaans alleen de succes avondjes). Ik denk dat als je s'avonds de kas mag opmaken, deze maar niet moet delen door het aantal uren dat de tent per etmaal open is. Een biertje, colaatje, koffie ... het zijn allemaal Thaise prijzen. Daarnaast zijn de meeste daar neergestreken NL-Matties over het algemeen 'blue collar workers' (met uitzondering meen ik van z'n lokale NL-vriend & adviseur). Niets mis mee maar ze moeten doorgaans zelf goed op hun uitgaven letten. Ik ga ervanuit dat ze de omzet niet echt stuwen. Personeel is allemaal relatief goedkoop maar je moet ze wel betalen en zoals ik al zei, de inkomsten zijn ook op Thais niveau.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bever_NL op 07-08-2023 00:44:38 ]