quote:Op maandag 14 augustus 2023 20:45 schreef Groover2018 het volgende:
Beste Groover,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je je beide posts ook in een spoiler zetten?
Het gaat hier om een niet-publieke pitch.
Laten we dat respecteren.
Deze ondernemer heeft recent (juni-juli 2023) ook twee projecten (of 2 tranches van hetzelfde project, zal later even kijken) via NLI gefund.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:12 schreef ETphonehome het volgende:
Hoor graag je terugkoppeling als je gekeken hebt. Lijkt me dat het wel andere panden zouden moeten zijn gezien de eerste hypotheek positie voor de Collin investeerders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze ondernemer heeft recent (juni-juli 2023) ook twee projecten (of 2 tranches van hetzelfde project, zal later even kijken) via NLI gefund.
Ik zit in het eerste NLI project, en laat de andere voor wat het is: wat mij betreft iets te veel nieuwbakken vastgoed man, die op / net na de piek in de vastgoed markt all in gaat met geld van de crowd.
Ondertussen tijd gehad om even het contract erbij te pakken. Financiering bij NLI betreft in tranche 1 2.8 mio, met eerste hypotheek op:quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hoor graag je terugkoppeling als je gekeken hebt. Lijkt me dat het wel andere panden zouden moeten zijn gezien de eerste hypotheek positie voor de Collin investeerders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze eerste tranche liep traag vol (rente initieel 8.45%, verhoogt naar 9.45%, op dat moment heb ik hem meegepakt).
Tweede tranche (waar ik niet in zit) zou 1.2 mio zijn, en liep volgens mij redelijk vlot vol, kan daar geen gegevens van zien, maar volgens mij ook tegen 9.45%.
Bij NLI betreft het een box 3 lening, waarbij de ondernemer dus direct zelf de geldnemer is.
quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:12 schreef ETphonehome het volgende:
Hier idem. Bij het eerste pand werd de indruk gewekt dat het om een eenmalige investering ging. Had ik het vervolg geweten dan was ik niet ingestaptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze ondernemer heeft recent (juni-juli 2023) ook twee projecten (of 2 tranches van hetzelfde project, zal later even kijken) via NLI gefund.
Ik zit in het eerste NLI project, en laat de andere voor wat het is: wat mij betreft iets te veel nieuwbakken vastgoed man, die op / net na de piek in de vastgoed markt all in gaat met geld van de crowd.
quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:19 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ondertussen tijd gehad om even het contract erbij te pakken. Financiering bij NLI betreft in tranche 1 2.8 mio, met eerste hypotheek op:Dit is het onderpand van het collin project.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze eerste tranche liep traag vol (rente initieel 8.45%, verhoogt naar 9.45%, op dat moment heb ik hem meegepakt).
Tweede tranche (waar ik niet in zit) zou 1.2 mio zijn, en liep volgens mij redelijk vlot vol, kan daar geen gegevens van zien, maar volgens mij ook tegen 9.45%.
Bij NLI betreft het een box 3 lening, waarbij de ondernemer dus direct zelf de geldnemer is.
https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu
Het pand ligt op een goede plaats vlak bij de prinsengracht. Ik vermoed dat het hele pand getransformeerd wordt naar meerdere appartementen maar de pitch is daar onduidelijk over. Ik lees ook geen vloer oppervlakten van de 4 te creëren appartementen
Al met al tot op dit moment veel te weinig informatie om je investeringsbeslissing op te baseren.
Hier ook niet ontvangen terwijl ik toch echt tientallen vastgoed projecten bij Collin heb. Het forum bewijst in deze zijn waarde wel, ik loop er met een grote boog omheen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:49 schreef Jaco078 het volgende:
Wat gek ik heb helemaal geen mail van collin ontvangen, terwijl ik toch wel "eerder in een vastgoed gerelateerde aanvraag geïnvesteerd" heb.
Ik vraag me oprecht af of collin weet dat deze man tot de nek toe met vreemd vermogen is gefinancierd. Dit is een mega rente last als je NLI en collin bij elkaar telt.
Ik kan de pitch van het eerste project niet meer terugvinden maar er staat me iets bij van de aankoop van een pand deels voor eigen gebruik (geluidsstudio o i d). Als er toen bijverteld was wat zijn verdere o g plannen waren had ik niet meegedaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:49 schreef Jaco078 het volgende:
Wat gek ik heb helemaal geen mail van collin ontvangen, terwijl ik toch wel "eerder in een vastgoed gerelateerde aanvraag geïnvesteerd" heb.
Ik vraag me oprecht af of collin weet dat deze man tot de nek toe met vreemd vermogen is gefinancierd. Dit is een mega rente last als je NLI en collin bij elkaar telt.
Uitsturen in etappes? Hier zonet om 10 uur ontvangenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:49 schreef Jaco078 het volgende:
Ik heb de mail ook rond 10:00 ontvangen. Leek me wel een aardig project. Daarom ingeschreven voor basisbedrag. Daarna hier het commentaar gelezen op dit project en gelijk inschrijving ongedaan gemaakt... Wederom dank voor jullie research.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 10:53 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Uitsturen in etappes? Hier zonet om 10 uur ontvangen
Ook hier om 10 uur ontvangen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 10:53 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Uitsturen in etappes? Hier zonet om 10 uur ontvangen
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 08:13 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Collin link:In een zucht vol bij zowel CCF als MC voor 1,5 mln..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij MC (750.000) zijn voor 200K bestaande beleggers, waaronder ik, uitgestapt. Nieuwe beleggers vulden dit gat snel op vandaag.
Snap niet dat mensen hierop inschrijven met boetevrije aflossing en risico dat de deal afketst.
Oke onderpand en prima rente zijn voor mij de redenen. Ik heb mijn investering doorgerold. Als ze over 2 maanden aflossen, prima, en als de deal niet doorgaat en het pas over 9 maanden wordt afgelost, ook goed. Mijn risico wijzigt in feite niet en je hebt toch nog in elk geval langer profijt gehad van 8% netto rente.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:39 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
In een zucht vol bij zowel CCF als MC voor 1,5 mln..
Bij MC (750.000) zijn voor 200K bestaande beleggers, waaronder ik, uitgestapt. Nieuwe beleggers vulden dit gat snel op vandaag.
Snap niet dat mensen hierop inschrijven met boetevrije aflossing en risico dat de deal afketst.
Je risico wijzigt wel aanzienlijk; zeg gaan van 1.6m naar 1.5m leningquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:05 schreef JP01 het volgende:
[..]
Oke onderpand en prima rente zijn voor mij de redenen. Ik heb mijn investering doorgerold. Als ze over 2 maanden aflossen, prima, en als de deal niet doorgaat en het pas over 9 maanden wordt afgelost, ook goed. Mijn risico wijzigt in feite niet en je hebt toch nog in elk geval langer profijt gehad van 8% netto rente.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je misschien toelichten waarom deze kleine wijziging een aanzienlijke wijziging van risico zou moeten betekenen? Dat het geleende bedrag lager wordt is alleen maar positief, maar in dit geval is dit waarschijnlijk gedaan om de gedaalde marktprijzen te compenseren. Daarmee kom ik uit op min of meer ongewijzigd risico wat volgens mij ook exact de bedoeling van MC was met deze aanpassingen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:36 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je risico wijzigt wel aanzienlijk; zeg gaan van 1.6m naar 1.5m lening
quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:19 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ondertussen tijd gehad om even het contract erbij te pakken. Financiering bij NLI betreft in tranche 1 2.8 mio, met eerste hypotheek op:Wat is de looptijd van de 1e lening?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze eerste tranche liep traag vol (rente initieel 8.45%, verhoogt naar 9.45%, op dat moment heb ik hem meegepakt).
18 maandenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:18 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Wat is de looptijd van de 1e lening?
Er wordt minder geleend voor hetzelfde project (ruim 6%), lijkt mij een aanzienlijke wijziging. Of dit positief of negatief heb ik in het midden gelaten (evenals onderbuik inschattingen wat de marktprijzen hier tegenover doen).quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:49 schreef JP01 het volgende:
[..]
Kan je misschien toelichten waarom dit aanzienlijke wijziging van risico zou moeten betekenen? Dat het geleende bedrag lager wordt is alleen maar positief en het gaat om een zeer kleine wijziging, waarschijnlijk om (iets) gedaalde marktprijzen te compenseren. Daarmee kom ik uit op min of meer ongewijzigde risico.
“De ondernemer heeft inkomen uit andere activiteiten (ZZP Kinderopvang) en is daarmee niet volledig afhankelijk van inkomen uit de exploitatie.”quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:48 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe 4* HCN
8.5%
48+2mnd
https://horecacrowdfunding.nl/projects/burger-n-shake-rotterdam-wp5qkmp0
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |