abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210349409
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:51 schreef Jaco078 het volgende:
Lopen uitbetalingen ook door zonder hernieuwde registratie? Ik heb nog een bedrag van 2 cijfers staan bij CC en breid daar niet uit...
Geen idee, dat is iets wat ik me ook afvraag. Ik heb wel wat meer dan 2 cijfers uitstaan en doe daar al bijna 4 jaar geen nieuwe investeringen. Als de uitbetalingen van de huidige projecten ook via OPP zullen gaan, zullen zij wel moeten weten aan wie en op welk rekeningnummer dit betaald moet worden.
pi_210350977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:40 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

[..]
Ze geven inderdaad aan dat het voorlopig alleen nog de registratie is. Maar er staat ook
"Tot nader bericht blijft u gewoon de betalingen van rente en aflossing uit uw lopende portefeuille ontvangen op het bij Capital Circle bekende rekeningnummer." Daaruit maak ik op dat uiteindelijk de betalingen van de lopende projecten (ook) via OPP zullen gaan. Dat zou dan anders zijn dan bij andere platforms.
Wat er staat is niet echt duidelijk over wat er met de lopende projecten gebeurd. Misschien ook bewust want zonder de nieuwe registratie kan je straks ook niet meer investeren en dat is natuurlijk iets dat zij liever niet hebben.
  zondag 20 augustus 2023 @ 09:41:42 #253
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210351079
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 17:58 schreef Slingervinger het volgende:
Zijn er FOK-ers die hiervoor uitgenodigd zijn? Ik heb me wel opgegeven maar niets meer gehoord
Ja, ik heb wel een uitnodiging ontvangen maar niet op gereageerd. Net zoals ik óók niet meedoe aan al hun stemverzoeken. De investeringen heb ik 100% afgeschreven (maar er zal vast nog wel íets terugkomen. Dat is dan een klaverblaadje in dit mijnenveld).
MaxCF staat bij mij in het rijtje van KOM en CC, wat wil zeggen: 'íncompetent / niet meer investeren'.
pi_210352375
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:51 schreef Jaco078 het volgende:
Lopen uitbetalingen ook door zonder hernieuwde registratie? Ik heb nog een bedrag van 2 cijfers staan bij CC en breid daar niet uit...
Ik heb deze week de laatste aflossing gehad bij CC. Betonstation.nl Han Olde Olthof was het laatste project daar .
Het boek bij CC is nu dicht en gaat ook niet meer open.
  zondag 20 augustus 2023 @ 12:40:44 #255
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210353112
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:38 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik heb deze week de laatste aflossing gehad bij CC. Betonstation.nl Han Olde Olthof was het laatste project daar .
Het boek bij CC is nu dicht en gaat ook niet meer open.
Bij CC weer eentje van de lijst. Nog 6 te gaan. Boek nog open tot voorjaar 2025.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_210354474
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:40 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Bij CC weer eentje van de lijst. Nog 6 te gaan. Boek nog open tot voorjaar 2025.
Hier ook nog 6 te gaan, volgend jaar lopen er 3 af en de laatste paar lopen tot mei 2025.En daar gaat niets meer bijkomen. Heb de registratie maar gedaan, was zo gebeurd.
Zie nu dat er al ruim een maand 2 projecten open staan bij ze waar tot nu toe niet meer dan 25% van geinvesteerd is..Eén van die projecten is een herfinanciering van een Collin project, wat ook al een herfinanciering was van een eerder Collin project (waar ik toen inzat).
pi_210355634
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:26 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Hier ook nog 6 te gaan, volgend jaar lopen er 3 af en de laatste paar lopen tot mei 2025.En daar gaat niets meer bijkomen. Heb de registratie maar gedaan, was zo gebeurd.
Zie nu dat er al ruim een maand 2 projecten open staan bij ze waar tot nu toe niet meer dan 25% van geinvesteerd is..Eén van die projecten is een herfinanciering van een Collin project, wat ook al een herfinanciering was van een eerder Collin project (waar ik toen inzat).
Die 2 projecten bij CC staan ook al lange tijd open bij KoM . Het ene project is 60% vol en het andere project is nog geen 20% vol. Deze 2 platforms werken samen .
pi_210359113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Zaten KOM en CC niet met de gezamenlijke vergunning bij betaaldienstverlener GoCredible?
KOM=GoCredible en CC=OPP
pi_210359159
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:40 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Geen idee, ik heb geen account bij KOM, alleen bij CC en die gaan volgens de deze week ontvangen mail naar OPP.
[..]
Ze geven inderdaad aan dat het voorlopig alleen nog de registratie is. Maar er staat ook
"Tot nader bericht blijft u gewoon de betalingen van rente en aflossing uit uw lopende portefeuille ontvangen op het bij Capital Circle bekende rekeningnummer." Daaruit maak ik op dat uiteindelijk de betalingen van de lopende projecten (ook) via OPP zullen gaan. Dat zou dan anders zijn dan bij andere platforms.
Tsja, dat klinkt mogelijk ook logische als mogelijke uitleg. Hoe dan ook, voorlopig gaat die (her)registratie (vanuit een zakelijk account) nog niet vlekkeloos, ik bedenk me nu ook dat ik de UBO vraag die ik anders altijd krijg nu mis, waarschijnlijk heeft CC niet de juiste gegeven doorgegeven of gewoon niet de juiste gegevens geregistreerd :)
pi_210360324
Zitten er meer FOK'ers in het project "De H*ven Gr*u" van HCN, waar deze week de vervroegde aflossing van kwam?

Bij vervroegde aflossingen krijg je bij HCN standaard de 1% investeringsfee terug en 1% extra rente over de hoofdsom. Dit is netjes uitgekeerd 15 augustus. Maar de vervroegde aflossing is precies een maand na de laatste maandbetaling. Zouden we dan niet ook nog de rente van 15 juli tot 15 augustus moeten krijgen? Deze mis ik in het betaalschema. Het is maar een klein bedrag, maar het viel me op, omdat het anders is dan normaal. Viel dit anderen ook op?
pi_210361810
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:50 schreef tnhb het volgende:

[..]
Tsja, dat klinkt mogelijk ook logische als mogelijke uitleg. Hoe dan ook, voorlopig gaat die (her)registratie (vanuit een zakelijk account) nog niet vlekkeloos, ik bedenk me nu ook dat ik de UBO vraag die ik anders altijd krijg nu mis, waarschijnlijk heeft CC niet de juiste gegeven doorgegeven of gewoon niet de juiste gegevens geregistreerd :)
Ik ga het wel zien hoe ze de uitbetaling van de lopende projecten gaan doen zolang ik maar gewoon iedere maand de betaling ontvang. Ik heb me nu al wel geregistreerd bij OPP en dat was zo gebeurd.
pi_210362526
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:45 schreef tnhb het volgende:

[..]
KOM=GoCredible en CC=OPP
Binnen 1 ESCP kan je dus 2 betaaldienstverlener hebben.
pi_210362915
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:45 schreef djtiesto8 het volgende:
Zitten er meer FOK'ers in het project "De H*ven Gr*u" van HCN, waar deze week de vervroegde aflossing van kwam?

Bij vervroegde aflossingen krijg je bij HCN standaard de 1% investeringsfee terug en 1% extra rente over de hoofdsom. Dit is netjes uitgekeerd 15 augustus. Maar de vervroegde aflossing is precies een maand na de laatste maandbetaling. Zouden we dan niet ook nog de rente van 15 juli tot 15 augustus moeten krijgen? Deze mis ik in het betaalschema. Het is maar een klein bedrag, maar het viel me op, omdat het anders is dan normaal. Viel dit anderen ook op?
Dit soort dingen zijn in het verleden wel eens fout gegaan, maar als je een mailtje stuurt heb je waarschijnlijk snel een antwoord en wordt het indien nodig ook meestal snel opgelost.
pi_210364419
Horeca
Vandaag is de laatste betaling van rente en aflossing van project 259 Budget Broodjes Zwaag aan u overgemaakt.

Hiermee is deze lening volledig afgelost. Wij danken u, mede namens de ondernemer, voor uw investering in dit project.

Geen termijn gemist ook niet in corona.
pi_210364736
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:37 schreef zeeland6 het volgende:
Horeca
Vandaag is de laatste betaling van rente en aflossing van project 259 Budget Broodjes Zwaag aan u overgemaakt.

Hiermee is deze lening volledig afgelost. Wij danken u, mede namens de ondernemer, voor uw investering in dit project.

Geen termijn gemist ook niet in corona.
Inderdaad groot compliment voor Mevr Nine Distel van Budget Broodjes Zwaag, prima gedaan *O* w/

update CCF
Oplettende investeerders, vraagstelling, communicatie en actie- & info door het platform, zo heurt het.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 24% gewijzigd door peterc op 21-08-2023 11:45:01 ]
pi_210367308
CRE - Vakantiepark Sluyshaven I
looptijd 24 mnd, 6.5% rente (netto)

Is verlenging/opvolger van Ooltgensplaat I.
Ik vind de rentevergoeding veel te laag voor recreatievastgoed.

Inschrijflinkje:
SPOILER
pi_210368640
Nieuw Collin:Anadolu https://www.collincrowdfund.nl/anadolu-voedingsmiddelen/

Volgens mij heb ik al een project met deze naam in Almere. Zijn er connecties tussen deze twee? Zo op het eerste gezicht niet volgens mij.
pi_210369455
In een artikel in de Telegraaf van vandaag wordt gewaarschuwd voor toegenomen kredietrisico's in commercieel vastgoed waaronder ook verhuurde woonhuizen
https://www.telegraaf.nl/(...)n-aan-vastgoedsector
pi_210369652
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Collin:Anadolu https://www.collincrowdfund.nl/anadolu-voedingsmiddelen/

Volgens mij heb ik al een project met deze naam in Almere. Zijn er connecties tussen deze twee? Zo op het eerste gezicht niet volgens mij.
https://www.collincrowdfund.nl/anadolu-2-almere-import-en-export/

Naam verwijst naar Turkije, niet naar een familienaam
quote:
Anadolu (van Oudgrieks ἀνατολή anatolḗ, 'oost') is de Turkse vorm van Anatolië, die verwijst naar een regio van de wereld die nu deel uitmaakt van de natie Turkije , ook wel bekend als Klein-Azië
pi_210375860
De vlag kan uit voor Van Hirtum en Partners (Collin 31507), vandaag de laatste betaling ontvangen. Keurige betaler met alleen 6 maanden corona verlenging. *O*
pi_210375980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 17:57 schreef KrekelJapie het volgende:
3x dubbel rente
[..]
[..]
[..]

De projecten in Den Bosch zit weinig beweging in, nog 6 en 8 dagen te gaan. Benieuwd of hij er genoegen mee neemt en de rest uit eigen zak herfinanciert nu hij dubbele rente moet betalen over de financiering totdat de herfinanciering rond is.
pi_210377550
Van MAX mail gekregen over opstarten procedure in een Duits project, er zijn meerdere opties maar er moet in elk geval een fiks bedrag (tot ruim ¤ 20.000,-) door de investeerders worden opgehoest. Als dat de standaardaanpak wordt kan het bij meerdere projecten aardig oplopen en je moet nog maar afwachten wat je er van terugziet. In dit geval betaalde de ondernemer vanaf december al niet maar toen er in maart met incasso gedreigd werd heeft hij gauw 1 termijn betaald. En nu, 9 maanden later, alsnog incasso maar hij heeft wel driekwart jaar uitstel versierd. Bij een serieus platform was dat nooit gelukt, bij MAX zijn dit soort dingen standaard.
pi_210378847
Ben benieuwd hoe materieel de borgstelling blijkt. Dan is daar het meest te halen. De rente zou worden betaald uit huurpenningen uit overig vastgoed. Zat dit dan ook in die BV? Dan kan daar ook beslag op lijkt me. Inmiddels is er inderdaad al een tijdje geen rente betaald. Je zou toch van MAX verwachten dat hoewel het niet gepubliceerd wordt, wel wordt geverifieerd. Jaarrkening, huurlijst, etc.

Denk niet dat het perceel veel oplevert als het op veilen aankomt.
pi_210378994
Consument financiert auto en uitbouw vaker via crowdfunding

Geld lenen voor een nieuwe auto, uitbouw of huwelijk? Steeds meer consumenten laten de bank links liggen en kiezen voor crowdfunding om hun projecten te financieren. Vorig jaar werd er voor ruim 70 miljoen euro aan geld uitgeleend, een dikke verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')