SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
https://old.reddit.com/r/(...)_surface_drone_near/quote:Explosion of Ukranian surface drone near Novorossiysk port earlier today
SPOILER: Voor de Twitter/Social Media Cookie-lozen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://old.reddit.com/r/(...)th_of_russian_naval/quote:Another angle of the aftermath of Russian naval ship Olenegorsky Gornyk that Ukrainian Naval drones attacked.
De Turkse marine plus de vliegtuigen met ASsH raketten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:12 schreef vosss het volgende:
Stel het escaleert volledig uit de klauwen. Wat hebben wij (lees: de NAVO) daar in de buurt liggen en hoe snel kunnen we de overige 58% uitschakelen op een conventionele manier?
Met vliegtuigen? Minuut of tien-dertig (afhankelijk van de vliegafstand).quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:12 schreef vosss het volgende:
Stel het escaleert volledig uit de klauwen. Wat hebben wij (lees: de NAVO) daar in de buurt liggen en hoe snel kunnen we de overige 58% uitschakelen op een conventionele manier?
quote:CNN Poll: Majority of Americans oppose more US aid for Ukraine in war with Russia
Most Americans oppose Congress authorizing additional funding to support Ukraine in its war with Russia, according to a new CNN poll conducted by SSRS, as the public splits over whether the US has already done enough to assist Ukraine.
Overall, 55% say the US Congress should not authorize additional funding to support Ukraine vs. 45% who say Congress should authorize such funding. And 51% say that the US has already done enough to help Ukraine while 48% say it should do more. A poll conducted in the early days of the Russian invasion in late February 2022 found 62% who felt the US should have been doing more.
Partisan divisions have widened since that poll, too, with most Democrats and Republicans now on opposing sides of questions on the US role in Ukraine.
Diep gepolariseerd land is diep gepolariseerdquote:
nu ben ik nog benieuwd naar de hoeveelheid mensen die zijn gevraagd voor die poll: 200, 2000, 2 miljoen?quote:
Vergis je niet hoe intens achterlijk hele volksstammen Amerikanen zijn. En dan niet alleen vanwege hun weerstand tov Oekranequote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
nu ben ik nog benieuwd naar de hoeveelheid mensen die zijn gevraagd voor die poll: 200, 2000, 2 miljoen?
https://edition.cnn.com/2(...)l-ukraine/index.htmlquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
nu ben ik nog benieuwd naar de hoeveelheid mensen die zijn gevraagd voor die poll: 200, 2000, 2 miljoen?
quote:The CNN poll was conducted by SSRS from July 1 through 31 among a random national sample of 1,279 adults initially reached by mail. Surveys were either conducted online or by telephone with a live interviewer. Results for the full sample have a margin of sampling error of plus or minus 3.7 percentage points; it is larger for subgroups.
Daarom moet je niet te veel waarde hechten aan democratie.quote:
En recentelijk was er nog dat onderzoek dat 60 % van de Amerikanen boots on the ground zouden willen in Oekrane.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:46 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)l-ukraine/index.html
[..]
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:07 schreef MaxMark het volgende:
[ twitter ]Weet je waar die boten heel handig voor zijn? Om een zeker schiereiland dat afgesneden is van landverbindingen te bevoorraden.SPOILER: Voor de Twitter/Social Media Cookie-lozen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Vind het niet zo vreemd dat er genoeg Amerikanen zijn die het, op een gegeven moment of al van begin af aan, zien als een ver van m'n bed show. Als ze dan zelf met allerlei financiele problemen moeten omgaan, het idee hebben dat hun overheid problemen in eigen land niet goed aanpakt, dan voelt het al gauw als 'waarom al dat geld daarheen ipv om hier onze problemen op te lossen'. Is ook mede waar Putin in Europa op hoopt na wat jaren ook al zitten die dichterbij het vuur.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vergis je niet hoe intens achterlijk hele volksstammen Amerikanen zijn. En dan niet alleen vanwege hun weerstand tov Oekrane
Klopt, maar het is ook een intern politiek spel geworden. Biden is pro, dus Trump (gelukkig nog voldoende verstandige GOP leden over)is tegen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vind het niet zo vreemd dat er genoeg Amerikanen zijn die het, op een gegeven moment of al van begin af aan, zien als een ver van m'n bed show. Als ze dan zelf met allerlei financiele problemen moeten omgaan, het idee hebben dat hun overheid problemen in eigen land niet goed aanpakt, dan voelt het al gauw als 'waarom al dat geld daarheen ipv om hier onze problemen op te lossen'. Is ook mede waar Putin in Europa op hoopt na wat jaren ook al zitten die dichterbij het vuur.
Of aan de mening van Rolls-Royce rijders.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Daarom moet je niet te veel waarde hechten aan democratie.
[ twitter ]
Trump is volgens mij voor om er nog veel meer tegen aan te gooien. Toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar het is ook een intern politiek spel geworden. Biden is pro, dus Trump (gelukkig nog voldoende verstandige GOP leden over)is tegen.
Verder eens met je post, daarom zie je ook steeds meer partijen als FvD opstaan en groeien door Europa.
Als putin niet akkoord gaat met Trump zijn idee om het conflict in 24 uur op te lossen, dan zei Trump dat hij Oekraine "alles zou geven wat ze maar willen".quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trump is volgens mij voor om er nog veel meer tegen aan te gooien. Toch?
NOSquote:'Rusland bereidt valse vlag-operatie voor bij Belarussische raffinaderij'
De Oekraense veiligheidsdienst beschuldigt Rusland van het plannen van een valse-vlagoperatie in Belarus met als doel het buurland de oorlog in te trekken. Belarus steunt de oorlog tegen Oekrane wel, maar neemt er tot nu toe niet zelf aan deel.
Volgens de verklaring op Telegram zou Rusland een aanval op de Mozyr-olieraffinaderij in scne willen zetten om daar Oekraense saboteurs van te kunnen beschuldigen. De aanval zou uitgevoerd moeten worden door een speciale eenheid van de geheime dienst die zich zouden voordoen als Wagner-huurlingen om zo onopvallend Belarus binnen te komen. Veel Wagnertroepen zijn in Belarus terechtgekomen na een korte opstand tegen de Russische legertop in juni.
De Oekraense veiligheidsdienst zegt zich te baseren op informatie uit verschillende bronnen, onder wie een gevangengenomen Russische militair.
Hij roept wat hij denkt dat het meest scoort maar voornamelijk blabla geen dollar meer die kant op hier uitgeven etcquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trump is volgens mij voor om er nog veel meer tegen aan te gooien. Toch?
Ik ben bang dat we het gaan meemaken, en zien wat hij werkelijk gaat doen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij roept wat hij denkt dat het meest scoort maar voornamelijk blabla geen dollar meer die kant op hier uitgeven etc
Los van de jijbakken ben ik het met je eens dat een stad veel betekenis kan hebben voor mensen die zich daarmee verbonden - willen - voelen. Waarom je dan als Rus, die geliefde stad in puin gaat schieten, is psychologisch - iets met narcisme zoals "ik niet en dan jij ook niet" - te verklaren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En je ziet zelf ook wel dat Kiev niet in dat mapje van je zit of wel?
Je kent de historie van Kiev blijkbaar niet? En hoeveel die stad voor de Russen zou betekenen?
Dus dat is natuurlijk compleet onzin wat je zegt.
Dat ze het uiterste westen (Lviv bv) niet per se hoefden sure, maar Kiev is een hele belangrijke stad voor de Russen.
Dat is mislukt en daarna zijn de plannen pas aangepast naar gewoon pakken wat ze pakken kunnen. Ik denk niet eens dat daar een duidelijke gedachte en doelen achter zit.
Of het is gewoon 'hetgeen kwetsbaar genoeg ter beschieting ligt qua positie'quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:30 schreef oheng het volgende:
Ik zit trouwens ff te denken waarom specifiek dit schip is aangevallen.
Deze schepen worden gebruikt voor bevoorrading van Zaporizhia (dit schip was onderweg), via de haven van Berdyansk. Immers, de spoorlijn tussen Rostov en Mariupol is afgesloten omdat die dicht langs de frontlinie loopt.
En, zoals ik hierboven al zei: als De Krim is afgesloten, heeft rusland deze schepen nodig voor bevoorrading.
Ben je nou nog steeds aan het analyseren “waarom”?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los van de jijbakken ben ik het met je eens dat een stad veel betekenis kan hebben voor mensen die zich daarmee verbonden - willen - voelen. Waarom je dan als Rus, die geliefde stad in puin gaat schieten, is psychologisch - iets met narcisme zoals "ik niet en dan jij ook niet" - te verklaren.
Puur strategisch had/heeft Kiev in deze oorlog alleen betekenis als vermeende regeringszetel en mogelijk omdat het "centraal" gelegen is onder/aan een groot stuwmeer en zo ook de Djnepr stroomafwaarts te kunnen beheersen.
Het belang van en als regeringszetel is in onze moderne tijd minimaal omdat de (moderne) samenleving zich simpel mobiel verplaatst en daarmee waarde hecht aan een ligging. De ligging van een stad is buiten de industrile faciliteiten die het huist, van weinig waarde.
Ik ben het ook met je eens dat de Russen geconfronteerd met het falen, hun plannen proberen aan te passen om er nog wat van de maken en dan een strategie lijken te volgen dat wat met zij zg zouden aanbidden dan maar gaan vernietigen.
Kan, maar ze hebben het specifiek op deze schepen voorzien. 42% is buiten gebruik, volgens de post hierboven. Dat is veel teveel voor willekeur.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:35 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Of het is gewoon 'hetgeen kwetsbaar genoeg ter beschieting ligt qua positie'
ik denk idd dat Rusland iets wilt/wilde en dan is daarin van alles op te bergen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die kennen we wel, dankzij Loekasjenko:
[ afbeelding ]
[..]
Dat mag jij denken, maar dat verklaart de uitgebreide aanvalsassen niet. Indien Rusland geen interesse zou hebben in het westen/midden lijkt het me bepaald niet noodzakelijk om meerdere aanvalsassen richting Kyiv, de omgeving Krementsjoek en het westelijker gelegen Zjytomyr te lanceren.
De Russen wilden gewoon heel Oekrane hebben. Daar kan je tegenin brengen dat er geen aanvalsas richting Lviv gepland was, maar dat deel van Oekrane zou sowieso ten prooi aan Rusland zijn gevallen omdat het stukje West-Oekraine rondom Lviv een niet levensvatbare rompstaat zou zijn.
Yep los van jijbakken analyse geeft uitleg dat strijd & afkeer voortkomt uit idd angst om onwaar gestoelde denkbeelden en daarmee idd haar macht om te kunnen onderdrukken, te verliezen. Rusland kan en zal hier alleen maar meer verliezen dan wat zij dacht ermee te winnen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben je nou nog steeds aan het analyseren “waarom”?
Er is maar 1 grote reden en dat is de opkomst van democratie en “het westen” in steeds meer oud Sovjet Staten. De angst van de Russen op langere termijn om ten onder te gaan aan verwesteling en roze jurken en hoge hakken te dragen. (Bij wijze van, zo zien Russen het)
Je denkt veel te ver door. Wat Rusland primair wilde is de annexatie van Oekrane, plan B was een ingekrompen vazalstaat la Belarus, plan C was het door jou reeds aangehaalde Novorossia en wat er nu te zien is is het improviseren nadat de eerdere drie plannen al lang en breed in duigen zijn gevallen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
ik denk idd dat Rusland iets wilt/wilde en dan is daarin van alles op te bergen.
Dat er geen aanvals-as naar het westen is geeft/gaf mij ook reden te bedenken dat Rusland het westelijk deel laat voor wat het niet als van strategisch belang; heeft of is. Een andere reden is dat Rusland (oorlogs)onrust zaait als methode is dat daarmee voortdurend verdeeldheid te oogsten die zij dan misbruikt om haar "onderdrukkende" macht uit te kunnen oefenen.
Ik kan of wil mij niet voorstellen dat het Rusland - zoals in een ver/der verleden - echt ging/gaat om het hebben van een totaalgebied als oppervlakte dat zelf extreem moeilijk zal zijn om lokaal te (be)heersen.
Heden ten dage - in ontwikkelde gebieden - is macht niet meer wat je als bezit hebt maar wat je aan invloed kunt aanwenden om als eigenbelang te kunnen munten. Iets dat ook menig oligarch en Putin zal gemerkt hebben dat die ondanks grote vermogen, niet "vrij" is om te doen wat die zich daarmee had voorgesteld.
Best (ook) wel heel pijnlijk dat je als Rus wereldwijd op de huid wordt gezeten en alleen nog koning - als keizer zonder kleren - kunt zijn waar mensen zijn omgekocht.
Eenvoudiger voor Rusland is om gebieden die toch al wat "Russisch" zijn gehersenspoeld; een "offer you can't refuse" zetje te geven zodat het als nuttig kapitaal; relatief ongeschonden in de eigen schoot kan worden ingepikt. Het nuttige kapitaal in Oekrane is en zit wmb voor Rusland primair aan de zuid/oost kant van Oekrane. De rest is van het land is bijvangst om o.a. af te leiden of gebruikt te worden als buffer.
Dat was 30 procent, en 30 procent die het niet zeker wist. En 30 procent die het zeker niet wou (Afgerond, natuurlijk kwam het op 100 procent uit, maar geen zin om het op te zoeken).quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
En recentelijk was er nog dat onderzoek dat 60 % van de Amerikanen boots on the ground zouden willen in Oekrane.
Awacs zou ze toch wel moeten detecteren?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:22 schreef Perrin het volgende:
En Polen is klaar voor de volgende grensoverschrijding..
[ twitter ]
Die schiet ze niet uit de luchtquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Awacs zou ze toch wel moeten detecteren?
Niet gezonken, maar gezien de mate van slagzij die ze maakte toen ze binnen werd gesleept, en gezien het feit dat de Russische marine een grotere puinhoop is dan het leger, denk ik niet dat we deze schuit terug gaan zien in dit conflict.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:46 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Niet gezonken helaas
[ twitter ]
[ twitter ]
Het idee dat Oekraine het scheepvaartverkeer rond Novorossiysk kan aanvallen, is natuurlijk een enorme tegenslag voor Rusland. Novorossiysk is de haven van Rusland op de Zwarte Zee.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:30 schreef oheng het volgende:
Ik zit trouwens ff te denken waarom specifiek dit schip is aangevallen.
Deze schepen worden gebruikt voor bevoorrading van Zaporizhia (dit schip was onderweg), via de haven van Berdyansk. Immers, de spoorlijn tussen Rostov en Mariupol is afgesloten omdat die dicht langs de frontlinie loopt.
En, zoals ik hierboven al zei: als De Krim is afgesloten, heeft rusland deze schepen nodig voor bevoorrading.
Dat is niet wat hij daadwerkelijk zou doen. Dat is gewoon zijn manier van onderhandelen. Rusland - Als jij niet voor vrede gaat krijgt Oekrane alles wat ze maar wil hebben. Oekrane - Als jij niet voor vrede gaat stopt alle hulp.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Als putin niet akkoord gaat met Trump zijn idee om het conflict in 24 uur op te lossen, dan zei Trump dat hij Oekraine "alles zou geven wat ze maar willen".
Had iemand anders verwacht?quote:
Is het ook. Deze schepen zijn broodnodig voor bevoorrading. Maar het is ook wat skrn zegt; dat Oekrane, dat zelf nauwelijks iets van een marine heeft, deze schepen weet uit te schakelen is een enorme vernedering voor Rusland.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Kan, maar ze hebben het specifiek op deze schepen voorzien. 42% is buiten gebruik, volgens de post hierboven. Dat is veel teveel voor willekeur.
Dit is strategie.
Grootste haven van Rusland en nummer 4 van Europa.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is het ook. Deze schepen zijn broodnodig voor bevoorrading. Maar het is ook wat skrn zegt; dat Oekrane, dat zelf nauwelijks iets van een marine heeft, deze schepen weet uit te schakelen is een enorme vernedering voor Rusland.
Die haven zelf en schepen die daar zijn aangemeerd aanvallen met die maritieme drones lijkt me bijzonder moeilijk vanwege de verdediging. Maar je hebt weinig aan een haven als schepen niet meer veilig uit kunnen varen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:38 schreef skrn het volgende:
[..]
Grootste haven van Rusland en nummer 4 van Europa.
Ik denk niet dat Oekraine vrachtschepen gaat aanvallen, maar helemaal veilig zijn die dingen daar niet meer.
Humor. En goed in elkaar gezet.quote:Ukraine has made a propaganda video for the Russian army
Including washing machines and dogs😉
quote:Quote from the president: "To date, 12 other partner countries have joined the Joint Declaration with the G7: Belgium, Denmark, Ireland, Iceland, Spain, Norway, the Netherlands, Portugal, Romania, Finland, Czechia and Sweden.
Was al voor gewaarschuwd. Rusland mag blij zijn dat velen niet terug zijn gekeerd van het slagveld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 17:21 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Een van de vele incidenten van (Wagner) soldaten die vanuit de oorlog terug keren naar Rusland en los gaan.
Is gewoon de waarheid. Russische soldaten worden vaak niet betaald, en als ze betaald worden is het veel minder dan wat hun beloofd was. Dit is het zoveelste filmpje/artikel die dat bevestigd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die Dimitri zou ik niet meer delen.
Flauwekul allemaal.
Nee, is gewoon een puur voor propoganda kanaal.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 17:47 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Is gewoon de waarheid. Russische soldaten worden vaak niet betaald, en als ze betaald worden is het veel minder dan wat hun beloofd was. Dit is het zoveelste filmpje/artikel die dat bevestigd.
Net zoals gestorven soldaten vaak als vermist worden opgegeven. Zodat de familie niet de dodenpremie betaald hoeft te worden.
Volgens mij hopen de Russische overheid/lokale overheid gewoon dat de meeste soldaten sterven tijdens de oorlog in Oekrane. Op deze manier zijn ze het goedkoopst uit.
https://www.rferl.org/a/r(...)vasion/32345161.htmlquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 17:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, is gewoon een puur voor propoganda kanaal.
Leuk verhaal maar klopt niks van.
Als het had geklopt was Rusland een jaar geleden al verslagen.
https://www.thedailybeast(...)epted-calls?ref=homequote:'Empty Promises': Wives Of Russian Soldiers Fighting In Ukraine Say Pay Is Not What Was Promised
https://news.yahoo.com/ru(...)aries-155345355.htmlquote:‘There Is Such Fuckery Going on Here’: Russian Soldiers ‘Revolting’ as They Get Stiffed on Ukraine Payouts
quote:Russian milblogger: The Ukrainians are using drone dropped pyrotechnics and toys that repeat sounds to scare the hell out of Russian soldiers.
Je gelooft maar wat je zelf wil.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:04 schreef Delenlill het volgende:
[..]
https://www.rferl.org/a/r(...)vasion/32345161.html
[..]
https://www.thedailybeast(...)epted-calls?ref=home
[..]
https://news.yahoo.com/ru(...)aries-155345355.html
https://www.themoscowtime(...)-report-finds-a80576
https://www.newsweek.com/(...)e-latest-war-1733677
.....
https://www.irishtimes.co(...)oning-dead-soldiers/
https://www.rferl.org/a/r(...)kraine/32313434.html
Dat waren een paar bronnen die ik even snel gevonden heb van de aflopen jaar ofzo. Met wat meer onderzoek zou ik er veel meer kunnen vinden. En er zijn ook al veel meer filmpjes enzo in deze reeks langsgekomen.
Oh, en soldaten die het zat zijn om te vechten in Oekraine worden gewoon gedwongen/bedreigt. Zij hebben geen keus. Anders belanden zij voor een lange tijd in de gevangenis of worden zij zelfs omgebracht (zijn ook voorbeelden van geweest).
Het zijn waarschijnlijk speldenprikken. Niet voldoende ontevreden soldaten om echt een verschil te maken. En het leven van een Rus is niets waard, dus iemand die dwars ligt wordt zo aan de lijst met gesneuvelden toegevoegd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gelooft maar wat je zelf wil.
Als dat allemaal waar was had Rusland nu geen enkele soldaat meer en ging Poetin aan een touw.
Die Dmitri tweets zie ik nu al 1,5jaar en is een grote propoganda show.
Maar nogmaals een ieder moet zelf bepalen wat ie wil geloven.
Volgens mij weet jij niet helemaal hoe een dictatuur werkt. De soldaten hebben geen keus. En het is niet zo gemakkelijk om een dictatuur omver te werpen. Aan de ene kant wordt er geregeerd met angst en aan de andere kant door loyaliteit te belonen. De hogere (militaire) bazen krijgen heel erg goed betaald. En hun trouw wordt goed beloond Diegene die het niet met hem eens zijn verdwijnen of vallen uit het raam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gelooft maar wat je zelf wil.
Als dat allemaal waar was had Rusland nu geen enkele soldaat meer en ging Poetin aan een touw.
Die Dmitri tweets zie ik nu al 1,5jaar en is een grote propoganda show.
Maar nogmaals een ieder moet zelf bepalen wat ie wil geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |