abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210156746
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_210156782
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210156918
quote:
Explosion of Ukranian surface drone near Novorossiysk port earlier today
https://old.reddit.com/r/(...)_surface_drone_near/
pi_210156930
twitter

SPOILER: Voor de Twitter/Social Media Cookie-lozen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210156997
quote:
Another angle of the aftermath of Russian naval ship Olenegorsky Gornyk that Ukrainian Naval drones attacked.
https://old.reddit.com/r/(...)th_of_russian_naval/
pi_210157008
Stel het escaleert volledig uit de klauwen. Wat hebben wij (lees: de NAVO) daar in de buurt liggen en hoe snel kunnen we de overige 58% uitschakelen op een conventionele manier?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_210157151
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:12 schreef vosss het volgende:
Stel het escaleert volledig uit de klauwen. Wat hebben wij (lees: de NAVO) daar in de buurt liggen en hoe snel kunnen we de overige 58% uitschakelen op een conventionele manier?
De Turkse marine plus de vliegtuigen met ASsH raketten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:37:28 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210157401
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:12 schreef vosss het volgende:
Met vliegtuigen? Minuut of tien-dertig (afhankelijk van de vliegafstand).
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210157412
quote:
CNN Poll: Majority of Americans oppose more US aid for Ukraine in war with Russia

Most Americans oppose Congress authorizing additional funding to support Ukraine in its war with Russia, according to a new CNN poll conducted by SSRS, as the public splits over whether the US has already done enough to assist Ukraine.

Overall, 55% say the US Congress should not authorize additional funding to support Ukraine vs. 45% who say Congress should authorize such funding. And 51% say that the US has already done enough to help Ukraine while 48% say it should do more. A poll conducted in the early days of the Russian invasion in late February 2022 found 62% who felt the US should have been doing more.

Partisan divisions have widened since that poll, too, with most Democrats and Republicans now on opposing sides of questions on the US role in Ukraine.
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:42:24 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210157461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Diep gepolariseerd land is diep gepolariseerd
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210157471
quote:

[..]

nu ben ik nog benieuwd naar de hoeveelheid mensen die zijn gevraagd voor die poll: 200, 2000, 2 miljoen?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:45:56 #13
pi_210157499
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:43 schreef Sabata het volgende:

[..]
nu ben ik nog benieuwd naar de hoeveelheid mensen die zijn gevraagd voor die poll: 200, 2000, 2 miljoen?
Vergis je niet hoe intens achterlijk hele volksstammen Amerikanen zijn. En dan niet alleen vanwege hun weerstand tov Oekrane
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210157500
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:43 schreef Sabata het volgende:

[..]
https://edition.cnn.com/2(...)l-ukraine/index.html

quote:
The CNN poll was conducted by SSRS from July 1 through 31 among a random national sample of 1,279 adults initially reached by mail. Surveys were either conducted online or by telephone with a live interviewer. Results for the full sample have a margin of sampling error of plus or minus 3.7 percentage points; it is larger for subgroups.
pi_210157517
quote:

[..]

Daarom moet je niet te veel waarde hechten aan democratie.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210157540
quote:
En recentelijk was er nog dat onderzoek dat 60 % van de Amerikanen boots on the ground zouden willen in Oekrane.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210157549
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:07 schreef MaxMark het volgende:
[ twitter ]
SPOILER: Voor de Twitter/Social Media Cookie-lozen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je waar die boten heel handig voor zijn? Om een zeker schiereiland dat afgesneden is van landverbindingen te bevoorraden.

:7
pi_210157560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vergis je niet hoe intens achterlijk hele volksstammen Amerikanen zijn. En dan niet alleen vanwege hun weerstand tov Oekrane
Vind het niet zo vreemd dat er genoeg Amerikanen zijn die het, op een gegeven moment of al van begin af aan, zien als een ver van m'n bed show. Als ze dan zelf met allerlei financiele problemen moeten omgaan, het idee hebben dat hun overheid problemen in eigen land niet goed aanpakt, dan voelt het al gauw als 'waarom al dat geld daarheen ipv om hier onze problemen op te lossen'. Is ook mede waar Putin in Europa op hoopt na wat jaren ook al zitten die dichterbij het vuur.
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:54:35 #20
pi_210157597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:51 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Vind het niet zo vreemd dat er genoeg Amerikanen zijn die het, op een gegeven moment of al van begin af aan, zien als een ver van m'n bed show. Als ze dan zelf met allerlei financiele problemen moeten omgaan, het idee hebben dat hun overheid problemen in eigen land niet goed aanpakt, dan voelt het al gauw als 'waarom al dat geld daarheen ipv om hier onze problemen op te lossen'. Is ook mede waar Putin in Europa op hoopt na wat jaren ook al zitten die dichterbij het vuur.
Klopt, maar het is ook een intern politiek spel geworden. Biden is pro, dus Trump (gelukkig nog voldoende verstandige GOP leden over)is tegen.

Verder eens met je post, daarom zie je ook steeds meer partijen als FvD opstaan en groeien door Europa.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:55:30 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210157609
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:47 schreef Slayage het volgende:

[..]
Daarom moet je niet te veel waarde hechten aan democratie.

[ twitter ]
Of aan de mening van Rolls-Royce rijders. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:56:31 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_210157622
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_210157738
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt, maar het is ook een intern politiek spel geworden. Biden is pro, dus Trump (gelukkig nog voldoende verstandige GOP leden over)is tegen.

Verder eens met je post, daarom zie je ook steeds meer partijen als FvD opstaan en groeien door Europa.
Trump is volgens mij voor om er nog veel meer tegen aan te gooien. Toch?
Vakman pur sang
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:06:16 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210157788
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als putin niet akkoord gaat met Trump zijn idee om het conflict in 24 uur op te lossen, dan zei Trump dat hij Oekraine "alles zou geven wat ze maar willen".
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:09:21 #26
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210157790
Russische partizanen moeten iets aan die Lancet-productie doen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_210157809
Oekraine zou geprobeerd hebben een oliedepot op de Krim aan te vallen met drones.

twitter

[ Bericht 62% gewijzigd door 3rr0r op 04-08-2023 14:19:19 ]
pi_210157813
quote:
'Rusland bereidt valse vlag-operatie voor bij Belarussische raffinaderij'

De Oekraense veiligheidsdienst beschuldigt Rusland van het plannen van een valse-vlagoperatie in Belarus met als doel het buurland de oorlog in te trekken. Belarus steunt de oorlog tegen Oekrane wel, maar neemt er tot nu toe niet zelf aan deel.

Volgens de verklaring op Telegram zou Rusland een aanval op de Mozyr-olieraffinaderij in scne willen zetten om daar Oekraense saboteurs van te kunnen beschuldigen. De aanval zou uitgevoerd moeten worden door een speciale eenheid van de geheime dienst die zich zouden voordoen als Wagner-huurlingen om zo onopvallend Belarus binnen te komen. Veel Wagnertroepen zijn in Belarus terechtgekomen na een korte opstand tegen de Russische legertop in juni.

De Oekraense veiligheidsdienst zegt zich te baseren op informatie uit verschillende bronnen, onder wie een gevangengenomen Russische militair.
NOS
  Forum Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:17:44 #29
pi_210157932
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij roept wat hij denkt dat het meest scoort maar voornamelijk blabla geen dollar meer die kant op hier uitgeven etc
pi_210158147
Ik zit trouwens ff te denken waarom specifiek dit schip is aangevallen.

Deze schepen worden gebruikt voor bevoorrading van Zaporizhia (dit schip was onderweg), via de haven van Berdyansk. Immers, de spoorlijn tussen Rostov en Mariupol is afgesloten omdat die dicht langs de frontlinie loopt.

En, zoals ik hierboven al zei: als De Krim is afgesloten, heeft rusland deze schepen nodig voor bevoorrading.
pi_210158153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij roept wat hij denkt dat het meest scoort maar voornamelijk blabla geen dollar meer die kant op hier uitgeven etc
Ik ben bang dat we het gaan meemaken, en zien wat hij werkelijk gaat doen.
Vakman pur sang
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:35:05 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210158226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En je ziet zelf ook wel dat Kiev niet in dat mapje van je zit of wel?
Je kent de historie van Kiev blijkbaar niet? En hoeveel die stad voor de Russen zou betekenen?
Dus dat is natuurlijk compleet onzin wat je zegt.
Dat ze het uiterste westen (Lviv bv) niet per se hoefden sure, maar Kiev is een hele belangrijke stad voor de Russen.

Dat is mislukt en daarna zijn de plannen pas aangepast naar gewoon pakken wat ze pakken kunnen. Ik denk niet eens dat daar een duidelijke gedachte en doelen achter zit.
Los van de jijbakken ben ik het met je eens dat een stad veel betekenis kan hebben voor mensen die zich daarmee verbonden - willen - voelen. Waarom je dan als Rus, die geliefde stad in puin gaat schieten, is psychologisch - iets met narcisme zoals "ik niet en dan jij ook niet" - te verklaren.

Puur strategisch had/heeft Kiev in deze oorlog alleen betekenis als vermeende regeringszetel en mogelijk omdat het "centraal" gelegen is onder/aan een groot stuwmeer en zo ook de Djnepr stroomafwaarts te kunnen beheersen.
Het belang van en als regeringszetel is in onze moderne tijd minimaal omdat de (moderne) samenleving zich simpel mobiel verplaatst en daarmee weinig belang hecht aan een ligging. De ligging van een stad is buiten de industrile of transportfaciliteiten die het huist, van weinig waarde.

Ik ben het ook met je eens dat de Russen geconfronteerd met het falen, hun plannen proberen aan te passen om er nog wat van de maken en dan een strategie lijken te volgen dat wat met zij zg zouden aanbidden dan maar gaan vernietigen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210158243
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:30 schreef oheng het volgende:

Deze schepen worden gebruikt voor bevoorrading van Zaporizhia (dit schip was onderweg), via de haven van Berdyansk. Immers, de spoorlijn tussen Rostov en Mariupol is afgesloten omdat die dicht langs de frontlinie loopt.

En, zoals ik hierboven al zei: als De Krim is afgesloten, heeft rusland deze schepen nodig voor bevoorrading.
Of het is gewoon 'hetgeen kwetsbaar genoeg ter beschieting ligt qua positie'
pi_210158309
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
Los van de jijbakken ben ik het met je eens dat een stad veel betekenis kan hebben voor mensen die zich daarmee verbonden - willen - voelen. Waarom je dan als Rus, die geliefde stad in puin gaat schieten, is psychologisch - iets met narcisme zoals "ik niet en dan jij ook niet" - te verklaren.

Puur strategisch had/heeft Kiev in deze oorlog alleen betekenis als vermeende regeringszetel en mogelijk omdat het "centraal" gelegen is onder/aan een groot stuwmeer en zo ook de Djnepr stroomafwaarts te kunnen beheersen.
Het belang van en als regeringszetel is in onze moderne tijd minimaal omdat de (moderne) samenleving zich simpel mobiel verplaatst en daarmee waarde hecht aan een ligging. De ligging van een stad is buiten de industrile faciliteiten die het huist, van weinig waarde.

Ik ben het ook met je eens dat de Russen geconfronteerd met het falen, hun plannen proberen aan te passen om er nog wat van de maken en dan een strategie lijken te volgen dat wat met zij zg zouden aanbidden dan maar gaan vernietigen.
Ben je nou nog steeds aan het analyseren “waarom”?

Er is maar 1 grote reden en dat is de opkomst van democratie en “het westen” in steeds meer oud Sovjet Staten. De angst van de Russen op langere termijn om ten onder te gaan aan verwesteling en roze jurken en hoge hakken te dragen. (Bij wijze van, zo zien Russen het)
Vakman pur sang
pi_210158343
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:35 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Of het is gewoon 'hetgeen kwetsbaar genoeg ter beschieting ligt qua positie'
Kan, maar ze hebben het specifiek op deze schepen voorzien. 42% is buiten gebruik, volgens de post hierboven. Dat is veel teveel voor willekeur.

Dit is strategie.
pi_210158528
russische MoD meldt: in juni en juli heeft Oekraine meer dan 43.000 troepen verloren. Dit is exclusief gewonden, buitenlanders, en getroffen soldaten in het achterland. Dus het kan ook een veelvoud zijn. Ofzo.

In totaal heeft rusland nu 36.685 voertuigen vernietigd. Denken ze.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 04-08-2023 15:32:27 ]
pi_210158671
Volgens het Russische MoD dan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:02:03 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210158729
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:31 schreef J.B. het volgende:

[..]
Die kennen we wel, dankzij Loekasjenko:
[ afbeelding ]
[..]
Dat mag jij denken, maar dat verklaart de uitgebreide aanvalsassen niet. Indien Rusland geen interesse zou hebben in het westen/midden lijkt het me bepaald niet noodzakelijk om meerdere aanvalsassen richting Kyiv, de omgeving Krementsjoek en het westelijker gelegen Zjytomyr te lanceren.

De Russen wilden gewoon heel Oekrane hebben. Daar kan je tegenin brengen dat er geen aanvalsas richting Lviv gepland was, maar dat deel van Oekrane zou sowieso ten prooi aan Rusland zijn gevallen omdat het stukje West-Oekraine rondom Lviv een niet levensvatbare rompstaat zou zijn.
ik denk idd dat Rusland iets wilt/wilde en dan is daarin van alles op te bergen.

Dat er geen aanvals-as naar het westen is geeft/gaf mij ook reden te bedenken dat Rusland het westelijk deel laat voor wat het niet als van strategisch belang; heeft of is. Een andere reden is dat Rusland (oorlogs)onrust zaait als methode is dat daarmee voortdurend verdeeldheid te oogsten die zij dan misbruikt om haar "onderdrukkende" macht uit te kunnen oefenen.

Ik kan of wil mij niet voorstellen dat het Rusland - zoals in een ver/der verleden - echt ging/gaat om het hebben van een totaalgebied als oppervlakte dat zelf extreem moeilijk zal zijn om lokaal te (be)heersen.
Heden ten dage - in ontwikkelde gebieden - is macht niet meer wat je als bezit hebt maar wat je aan invloed kunt aanwenden om als eigenbelang te kunnen munten. Iets dat ook menig oligarch en Putin zal gemerkt hebben dat die ondanks grote vermogen, niet "vrij" is om te doen wat die zich daarmee had voorgesteld.
Best (ook) wel heel pijnlijk dat je als Rus wereldwijd op de huid wordt gezeten en alleen nog koning - als keizer zonder kleren - kunt zijn waar mensen zijn omgekocht.

Eenvoudiger voor Rusland is om gebieden die toch al wat "Russisch" zijn gehersenspoeld; een "offer you can't refuse" zetje te geven zodat het als nuttig kapitaal; relatief ongeschonden in de eigen schoot kan worden ingepikt. Het nuttige kapitaal in Oekrane is en zit wmb voor Rusland primair aan de zuid/oost kant van Oekrane. De rest is van het land is bijvangst om o.a. af te leiden of gebruikt te worden als buffer.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:20:48 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210159004
Rambo doet ook mee zie ik:
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1687249855645720576

(saai linkje ivm niet mogelijk te embedden)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:21:23 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210159016
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben je nou nog steeds aan het analyseren “waarom”?

Er is maar 1 grote reden en dat is de opkomst van democratie en “het westen” in steeds meer oud Sovjet Staten. De angst van de Russen op langere termijn om ten onder te gaan aan verwesteling en roze jurken en hoge hakken te dragen. (Bij wijze van, zo zien Russen het)
Yep los van jijbakken analyse geeft uitleg dat strijd & afkeer voortkomt uit idd angst om onwaar gestoelde denkbeelden en daarmee idd haar macht om te kunnen onderdrukken, te verliezen. Rusland kan en zal hier alleen maar meer verliezen dan wat zij dacht ermee te winnen.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:22:52 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210159034
En Polen is klaar voor de volgende grensoverschrijding..
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210159252
Russia shells Ukraine with cruise missiles handed over by Kyiv to Moscow in the late 90s
https://mil.in.ua/en/news(...)cow-in-the-late-90s/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210159380
twitter

Niet gezonken helaas
twitter

twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door Slayage op 04-08-2023 16:00:20 ]
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:00:37 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210159570
Ze waren toch al bezig met grote drones die gewonden konden vervoeren? Zou hier wel handig zijn geweest.
Snachts ernaartoe vliegen, gewonde soldaat kruipt er in en dan vliegt de drone 10km ofzo terug

https://www.businessinsid(...)er-aid-report-2023-8
A Ukrainian drone spotted a fellow wounded soldier bleeding out on a battlefield. He crawled back to safety after the drone dropped off water and aid
pi_210159572
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
ik denk idd dat Rusland iets wilt/wilde en dan is daarin van alles op te bergen.

Dat er geen aanvals-as naar het westen is geeft/gaf mij ook reden te bedenken dat Rusland het westelijk deel laat voor wat het niet als van strategisch belang; heeft of is. Een andere reden is dat Rusland (oorlogs)onrust zaait als methode is dat daarmee voortdurend verdeeldheid te oogsten die zij dan misbruikt om haar "onderdrukkende" macht uit te kunnen oefenen.

Ik kan of wil mij niet voorstellen dat het Rusland - zoals in een ver/der verleden - echt ging/gaat om het hebben van een totaalgebied als oppervlakte dat zelf extreem moeilijk zal zijn om lokaal te (be)heersen.
Heden ten dage - in ontwikkelde gebieden - is macht niet meer wat je als bezit hebt maar wat je aan invloed kunt aanwenden om als eigenbelang te kunnen munten.
Iets dat ook menig oligarch en Putin zal gemerkt hebben dat die ondanks grote vermogen, niet "vrij" is om te doen wat die zich daarmee had voorgesteld.
Best (ook) wel heel pijnlijk dat je als Rus wereldwijd op de huid wordt gezeten en alleen nog koning - als keizer zonder kleren - kunt zijn waar mensen zijn omgekocht.

Eenvoudiger voor Rusland is om gebieden die toch al wat "Russisch" zijn gehersenspoeld; een "offer you can't refuse" zetje te geven zodat het als nuttig kapitaal; relatief ongeschonden in de eigen schoot kan worden ingepikt. Het nuttige kapitaal in Oekrane is en zit wmb voor Rusland primair aan de zuid/oost kant van Oekrane. De rest is van het land is bijvangst om o.a. af te leiden of gebruikt te worden als buffer.
Je denkt veel te ver door. Wat Rusland primair wilde is de annexatie van Oekrane, plan B was een ingekrompen vazalstaat la Belarus, plan C was het door jou reeds aangehaalde Novorossia en wat er nu te zien is is het improviseren nadat de eerdere drie plannen al lang en breed in duigen zijn gevallen.

Je kunt er wel allerlei theorien op los laten over een bevolking die niet wilde, maar Rusland dient al eeuwenlang als schoolvoorbeeld over hoe je dit soort ongewenste elementen door keiharde onderdrukking onder de duim kan houden. Heden ten dage vormt dat ook geen enkel probleem, zie bijvoorbeeld de situatie in Xinjiang waar naar het zich laat aanzien miljoenen mensen door China in heropvoedingskampen zijn gestopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2023 16:01:21 ]
pi_210159634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:49 schreef Slayage het volgende:

[..]
En recentelijk was er nog dat onderzoek dat 60 % van de Amerikanen boots on the ground zouden willen in Oekrane.
Dat was 30 procent, en 30 procent die het niet zeker wist. En 30 procent die het zeker niet wou (Afgerond, natuurlijk kwam het op 100 procent uit, maar geen zin om het op te zoeken).
pi_210159638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:22 schreef Perrin het volgende:
En Polen is klaar voor de volgende grensoverschrijding..
[ twitter ]
Awacs zou ze toch wel moeten detecteren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210159663
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Awacs zou ze toch wel moeten detecteren?
Die schiet ze niet uit de lucht 8-)
pi_210159729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:46 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]

Niet gezonken helaas
[ twitter ]
[ twitter ]
Niet gezonken, maar gezien de mate van slagzij die ze maakte toen ze binnen werd gesleept, en gezien het feit dat de Russische marine een grotere puinhoop is dan het leger, denk ik niet dat we deze schuit terug gaan zien in dit conflict.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210159743
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:30 schreef oheng het volgende:

Het idee dat Oekraine het scheepvaartverkeer rond Novorossiysk kan aanvallen, is natuurlijk een enorme tegenslag voor Rusland. Novorossiysk is de haven van Rusland op de Zwarte Zee.
pi_210159753
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Als putin niet akkoord gaat met Trump zijn idee om het conflict in 24 uur op te lossen, dan zei Trump dat hij Oekraine "alles zou geven wat ze maar willen".
Dat is niet wat hij daadwerkelijk zou doen. Dat is gewoon zijn manier van onderhandelen. Rusland - Als jij niet voor vrede gaat krijgt Oekrane alles wat ze maar wil hebben. Oekrane - Als jij niet voor vrede gaat stopt alle hulp.

En hij denkt dat hiermee de oorlog in 24 uur voorbij zou zijn. Wat gewoon zijn manier van denken is. En natuurlijk nooit zo zal werken. Beide partijen proberen te chanteren is gewoon een domme Trump iets.
pi_210159803
twitter
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:23:56 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210159849
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:19 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Had iemand anders verwacht?
Ook in Rusland hebben ze "D66-rechters". ;)
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:27:19 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210159870

Kleine plaagstoten niet op in gaan. Grotere geintjes hard aanpakken/escaleren.
Een aanval van Wagner richting Polen is zelfmoord. Volgens filmpje.
pi_210159882
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:40 schreef oheng het volgende:

[..]
Kan, maar ze hebben het specifiek op deze schepen voorzien. 42% is buiten gebruik, volgens de post hierboven. Dat is veel teveel voor willekeur.

Dit is strategie.
Is het ook. Deze schepen zijn broodnodig voor bevoorrading. Maar het is ook wat skrn zegt; dat Oekrane, dat zelf nauwelijks iets van een marine heeft, deze schepen weet uit te schakelen is een enorme vernedering voor Rusland.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210159986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Is het ook. Deze schepen zijn broodnodig voor bevoorrading. Maar het is ook wat skrn zegt; dat Oekrane, dat zelf nauwelijks iets van een marine heeft, deze schepen weet uit te schakelen is een enorme vernedering voor Rusland.
Grootste haven van Rusland en nummer 4 van Europa.

Ik denk niet dat Oekraine vrachtschepen gaat aanvallen, maar helemaal veilig zijn die dingen daar niet meer.
pi_210159995
Hij moest toegeven dat de Oekraners de CV90 zelf handmatig uitgeschakeld hadden terwijl ze zich moesten terugtrekken en niet zoals de ministerie van defensie eerder beweerde dat hij uitgeschakeld was door een RPG-7

Hij staat er een beetje dom bij te kijken terwijl alles uitgelegd wordt.
pi_210160030
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:38 schreef skrn het volgende:

[..]
Grootste haven van Rusland en nummer 4 van Europa.

Ik denk niet dat Oekraine vrachtschepen gaat aanvallen, maar helemaal veilig zijn die dingen daar niet meer.
Die haven zelf en schepen die daar zijn aangemeerd aanvallen met die maritieme drones lijkt me bijzonder moeilijk vanwege de verdediging. Maar je hebt weinig aan een haven als schepen niet meer veilig uit kunnen varen.

Neemt niet weg dat ik me de ballen uit m'n broek ga lachen als het ze wel lukt natuurlijk :P
pi_210160300
Lol, net het filmpje afgekeken. Nu kan ik alleen maar de Wit-Russische troepen als circustroepen omschrijven, een stelletje clowns. Wat een cringe.
pi_210160319
twitter
pi_210160368
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1687432500174348288
quote:
Ukraine has made a propaganda video for the Russian army

Including washing machines and dogs😉
Humor. En goed in elkaar gezet.
pi_210160393
twitter

https://www.pravda.com.ua(...)a%20and%20Sweden.%22
quote:
Quote from the president: "To date, 12 other partner countries have joined the Joint Declaration with the G7: Belgium, Denmark, Ireland, Iceland, Spain, Norway, the Netherlands, Portugal, Romania, Finland, Czechia and Sweden.
pi_210160424
twitter

Een van de vele incidenten van (Wagner) soldaten die vanuit de oorlog terug keren naar Rusland en los gaan.
pi_210160499
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 17:21 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Een van de vele incidenten van (Wagner) soldaten die vanuit de oorlog terug keren naar Rusland en los gaan.
Was al voor gewaarschuwd. Rusland mag blij zijn dat velen niet terug zijn gekeerd van het slagveld.

Die gast ziet er volledig verknipt uit..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210160573
twitter
pi_210160608
twitter

Ex Russische soldaten die in Oekrane gevochten hebben worden door rechters milder behandeld voor strafbare feiten die ze hebben begaan na terugkeer in Rusland. Hun militaire dienst is een verzachtende omstandigheid. Het kan zelfs zover gaan dat ze worden vrijgesproken.
pi_210160635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 17:34 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Die Dimitri zou ik niet meer delen.
Flauwekul allemaal.
Vakman pur sang
pi_210160685
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die Dimitri zou ik niet meer delen.
Flauwekul allemaal.
Is gewoon de waarheid. Russische soldaten worden vaak niet betaald, en als ze betaald worden is het veel minder dan wat hun beloofd was. Dit is het zoveelste filmpje/artikel die dat bevestigd.

Net zoals gestorven soldaten vaak als vermist worden opgegeven. Zodat de familie niet de dodenpremie betaald hoeft te worden.

Volgens mij hopen de Russische overheid/lokale overheid gewoon dat de meeste soldaten sterven tijdens de oorlog in Oekrane. Op deze manier zijn ze het goedkoopst uit.
pi_210160709
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 17:47 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Is gewoon de waarheid. Russische soldaten worden vaak niet betaald, en als ze betaald worden is het veel minder dan wat hun beloofd was. Dit is het zoveelste filmpje/artikel die dat bevestigd.

Net zoals gestorven soldaten vaak als vermist worden opgegeven. Zodat de familie niet de dodenpremie betaald hoeft te worden.

Volgens mij hopen de Russische overheid/lokale overheid gewoon dat de meeste soldaten sterven tijdens de oorlog in Oekrane. Op deze manier zijn ze het goedkoopst uit.
Nee, is gewoon een puur voor propoganda kanaal.
Leuk verhaal maar klopt niks van.

Als het had geklopt was Rusland een jaar geleden al verslagen.
Vakman pur sang
pi_210160861
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 17:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, is gewoon een puur voor propoganda kanaal.
Leuk verhaal maar klopt niks van.

Als het had geklopt was Rusland een jaar geleden al verslagen.
https://www.rferl.org/a/r(...)vasion/32345161.html
quote:
'Empty Promises': Wives Of Russian Soldiers Fighting In Ukraine Say Pay Is Not What Was Promised
https://www.thedailybeast(...)epted-calls?ref=home
quote:
‘There Is Such Fuckery Going on Here’: Russian Soldiers ‘Revolting’ as They Get Stiffed on Ukraine Payouts
https://news.yahoo.com/ru(...)aries-155345355.html
https://www.themoscowtime(...)-report-finds-a80576
https://www.newsweek.com/(...)e-latest-war-1733677

.....

https://www.irishtimes.co(...)oning-dead-soldiers/
https://www.rferl.org/a/r(...)kraine/32313434.html

Dat waren een paar bronnen die ik even snel gevonden heb van de aflopen jaar ofzo. Met wat meer onderzoek zou ik er veel meer kunnen vinden. En er zijn ook al veel meer filmpjes enzo in deze reeks langsgekomen.

Oh, en soldaten die het zat zijn om te vechten in Oekraine worden gewoon gedwongen/bedreigt. Zij hebben geen keus. Anders belanden zij voor een lange tijd in de gevangenis of worden zij zelfs omgebracht (zijn ook voorbeelden van geweest).

[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 04-08-2023 18:10:08 ]
pi_210161036
https://www.reddit.com/r/(...)ans_are_using_drone/
quote:
Russian milblogger: The Ukrainians are using drone dropped pyrotechnics and toys that repeat sounds to scare the hell out of Russian soldiers.

Lol. Als dit inderdaad zo is, is het erg slim. Al is die hamster denk ik een voorbeeld. Niet wat er daadwerkelijk gebruikt wordt. Al zou het wel grappig zijn.
pi_210161054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 18:04 schreef Delenlill het volgende:

[..]
https://www.rferl.org/a/r(...)vasion/32345161.html
[..]
https://www.thedailybeast(...)epted-calls?ref=home
[..]
https://news.yahoo.com/ru(...)aries-155345355.html
https://www.themoscowtime(...)-report-finds-a80576
https://www.newsweek.com/(...)e-latest-war-1733677

.....

https://www.irishtimes.co(...)oning-dead-soldiers/
https://www.rferl.org/a/r(...)kraine/32313434.html

Dat waren een paar bronnen die ik even snel gevonden heb van de aflopen jaar ofzo. Met wat meer onderzoek zou ik er veel meer kunnen vinden. En er zijn ook al veel meer filmpjes enzo in deze reeks langsgekomen.

Oh, en soldaten die het zat zijn om te vechten in Oekraine worden gewoon gedwongen/bedreigt. Zij hebben geen keus. Anders belanden zij voor een lange tijd in de gevangenis of worden zij zelfs omgebracht (zijn ook voorbeelden van geweest).
Je gelooft maar wat je zelf wil.
Als dat allemaal waar was had Rusland nu geen enkele soldaat meer en ging Poetin aan een touw.

Die Dmitri tweets zie ik nu al 1,5jaar en is een grote propoganda show.

Maar nogmaals een ieder moet zelf bepalen wat ie wil geloven.
Vakman pur sang
pi_210161146
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als dat allemaal waar was had Rusland nu geen enkele soldaat meer en ging Poetin aan een touw.

Het zijn waarschijnlijk speldenprikken. Niet voldoende ontevreden soldaten om echt een verschil te maken. En het leven van een Rus is niets waard, dus iemand die dwars ligt wordt zo aan de lijst met gesneuvelden toegevoegd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210161205
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij niet helemaal hoe een dictatuur werkt. De soldaten hebben geen keus. En het is niet zo gemakkelijk om een dictatuur omver te werpen. Aan de ene kant wordt er geregeerd met angst en aan de andere kant door loyaliteit te belonen. De hogere (militaire) bazen krijgen heel erg goed betaald. En hun trouw wordt goed beloond Diegene die het niet met hem eens zijn verdwijnen of vallen uit het raam.

Die soldaten zijn gewoon bang. En ze hebben geen keus. Of denk je dat alle soldaten vrijwillig de gehaktmolen in gaan.

En dat is het mooie van propaganda. Het is niet bij definitie onwaar. Zoals de Oekraners die de oorlogsmisdaden benadrukken is ook gewoon propaganda. Maar is wel waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')