Qua botulisme. Niet qua Jan's stokpaardje.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh thanks!
Dus als je van tot moes gekookte pasta houdt en het 5min laat (bijna)koken(bv spaghetti in saus in pannetje of lasagna in oven oven) dan kan het wel haha. Duidelijk!
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb al enkele dagen een groundhog day gevoel wanneer ik dit topic open.
Ja leuk!quote:Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
Als we toch bij kerst aanbeland zijn dan kunnen we ook nog even ieders favoriete versie van The Sound of silence bespreken
Nah, die beesten hebben een cyclus van een maand of zo. Dus van 1 besmette walnoot tot "alles uit je keuken kunnen wegtyffen" kan in een maand of twee gebeurt zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das alleen met oud meel toch? Volgens mij nog nooit gezien, of ik kijk niet goed.
Nee. Dat doen we nietquote:Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Ja leuk!![]()
![]()
Zullen we dan ook Limburgse versies van allerlei liederen doen?
Meel eet ik gelukkig toch nietquote:Op maandag 31 juli 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
@:vlindertje89, gaat het nog een beetje met je na veel van dit soort posts?
Ik had een versie van deze verwacht.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Ja leuk!![]()
![]()
Zullen we dan ook Limburgse versies van allerlei liederen doen?
Ja, ik heb ook liever die bacillus cereus niet natuurlijk, maar vind het niet doodgaan wel iets belangrijker dan niet een dag boven de wc hangen als het toch een keertje mis zou gaanquote:Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Qua botulisme. Niet qua Jan's stokpaardje.
Eerst motjes, toen wormpjes, toen nog veel meer motjes?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een keer beestjes in de voorraadkast. Was naar.
Accuut leverfalen is ook best wel dodelijk. Tenzij Isabeau voor een boekenbon van ¤50 haar lever afstaat natuurlijk, dan nietquote:Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook liever die bacillus cereus niet natuurlijk, maar vind het niet doodgaan wel iets belangrijker dan niet een dag boven de wc hangen als het toch een keertje mis zou gaan
WOU JIJ MIJ VERTELLEN WAT IK WEL EN NIET MAG?quote:
Ja, maar hoe groot is nou de kans dat je als fysiek redelijk gezonde, geen alcohol drinkende 33-jarige acuut leverfalen krijgt van een keertje die bacterie oplopen? Die kans lijkt me vrij klein.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Accuut leverfalen is ook best wel dodelijk. Tenzij Isabeau voor een boekenbon van ¤50 haar lever afstaat natuurlijk, dan niet
Nee, hele kleine mini-beestjes.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eerst motjes, toen wormpjes, toen nog veel meer motjes?
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
WOU JIJ MIJ VERTELLEN WAT IK WEL EN NIET MAG?
TAKKEWEIF
Ken ik niet eensquote:Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik had een versie van deze verwacht.
quote:
Exposurequote:Op maandag 31 juli 2023 20:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Meel eet ik gelukkig toch niet(of nouja wel in brood uiteraard maar koop het eigenlijk nooit los zelf). De meelwormdraden vind ik vooral heel goor haha.
Maar gaat nog oke hoor, vind het vooral fijn even hier betrouwbare info te kunnen vragen zonder al te ver een Google fuik over waar-in-je-eten-kun-je-allemaal-dood-aan-gaan in te worden gezogenen ik ben nog nooit doodgegaan aan iets uit de supermarkt dus dat zal vast binnenkort ook niet gaan gebeuren, dus het is gelukkig niet dat ik nu ineens alles uit de supermarkt niet meer durf te eten
. Lief dat je het vraagt!
Van dit jaar?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, De Slimste is weer begonnen. We zitten net in Masterchef Australia dus misschien stellen we Philip maar uit.
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Om de een of andere reden zit ik door Loons "hele kleine minibeestjes" nu met het freggel lied in mn hoofd...
Dank daarvoor.
Deze kwamen denk ik uit het volkorenmeel.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah ja dat hebben we in de rijst wel eens gehad, proefde je niets van
Wat wij in de rijst hadden leek op een soort bladluis. Maar goed, dat was het laatste beetje rijst wat we nog over hadden thuis van een festival 1.5 jaar daarvoorquote:Op maandag 31 juli 2023 21:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze kwamen denk ik uit het volkorenmeel.
Klein, bruin, kruipend. Ik had ze niet alleen in het meelquote:Op maandag 31 juli 2023 21:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat wij in de rijst hadden leek op een soort bladluis. Maar goed, dat was het laatste beetje rijst wat we nog over hadden thuis van een festival 1.5 jaar daarvoor
Met de meelmot hier in huis hebben we alles weg kunnen gooien. Rijst, pasta, noten, koffie, cacao. Echt overal overal in.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Klein, bruin, kruipend. Ik had ze niet alleen in het meel
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, maar hoe groot is nou de kans dat je als fysiek redelijk gezonde, geen alcohol drinkende 33-jarige acuut leverfalen krijgt van een keertje die bacterie oplopen? Die kans lijkt me vrij klein.
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij leven inmiddels maar gewoon met de meelmot
Google is er ook niet duidelijk in. Wel een heleboel .be sites die om de hete brij heen draaien.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.
Ook al geprobeerd en gefaald.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.
Werken uitstekend, zo goed dat ik meelmotten aan de buitenkant van de horren had zitten die naar binnen willen.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.
Daar kan je zo geen uitspraken over doen. De kans op acuut leverfalen is niet zo groot natuurlijk, maar niet nul. Hangt ook af van de hoeveelheid toxines, dus ook hoeveelheid bacteriën. Maar dan nog is het risico bij een gezond persoon met een gezond immuunsysteem echt niet groot. Wel wat jammer als je net die ene pechvogel bent.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.
Awww georgequote:Op maandag 31 juli 2023 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, we zijn pas bij 2017. Oude jury nog dus.
Verhuizen naar de omgeving van Arnhem ipv Noord Spanje zit zeker niet in de planning?quote:Op maandag 31 juli 2023 21:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier een kruidenolie (met knoflook) gemaakt om kazen in te marineren. Zowel kaas als olie gaat de komende twee dagen op.
Laurier, zwarte peperkorrels en knoflook in een stalen pannetje gegooid tot het begon te walmen. Flinke hand pul biber er bij, zonnebloemolie er op tot alles onder staat en af laten koelen. Op het punt dat ik het aandurf zonder dat alles overkookt (maar het nog wel heet genoeg is te verdampen) een flinke scheut appelazijn er bij. Af laten koelen, in potje, kaas er in (één met feta en één met manchego), bijvullen tot alles onder met olijfolie.
De feta gaat kort marineren en zo door de salade. De manchego morgen bij tapas, het restant olie dan over de salade.
Nee, maar naast een B&B staat een klein restaurant vrij hoog op de verlanglijst voor Noord Spanje. Dus fiets gerust eens langsquote:Op maandag 31 juli 2023 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Verhuizen naar de omgeving van Arnhem ipv Noord Spanje zit zeker niet in de planning?
Ik hou het allemaal in gedachtenquote:Op maandag 31 juli 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, maar naast een B&B staat een klein restaurant vrij hoog op de verlanglijst voor Noord Spanje. Dus fiets gerust eens langs![]()
(of kom voor we weg zijn hier eens eten).
Ohquote:Op maandag 31 juli 2023 21:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier een kruidenolie (met knoflook) gemaakt om kazen in te marineren. Zowel kaas als olie gaat de komende twee dagen op.
Laurier, zwarte peperkorrels en knoflook in een stalen pannetje gegooid tot het begon te walmen. Flinke hand pul biber er bij, zonnebloemolie er op tot alles onder staat en af laten koelen. Op het punt dat ik het aandurf zonder dat alles overkookt (maar het nog wel heet genoeg is te verdampen) een flinke scheut appelazijn er bij. Af laten koelen, in potje, kaas er in (één met feta en één met manchego), bijvullen tot alles onder met olijfolie.
De feta gaat kort marineren en zo door de salade. De manchego morgen bij tapas, het restant olie dan over de salade.
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:48 schreef Vanyel het volgende:
Oh en wij hebben net als Molos vrind een airfryer voor de camping ja. Een XL ipv de XXL van thuis.
De instant pot kan ook mee, in een speciale preciespassende tas met ruimte voor accessoires
Dus we kunnen allemaal weer gewoon Chineesrijst en bami op het aanrecht laten staan en later etenquote:Op maandag 31 juli 2023 21:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar kan je zo geen uitspraken over doen. De kans op acuut leverfalen is niet zo groot natuurlijk, maar niet nul. Hangt ook af van de hoeveelheid toxines, dus ook hoeveelheid bacteriën. Maar dan nog is het risico bij een gezond persoon met een gezond immuunsysteem echt niet groot. Wel wat jammer als je net die ene pechvogel bent.
edit: ik zie zo snel in de literatuur eigenlijk alleen maar fatale afloop bij immuungecompromiteerde patiënten, bijv met leukemie of tijdens chemotherapie. Was toch even nieuwsgierig. Overigens kan je er oa ook fatale longontsteking of meningitis van krijgen.
Ik at vanavond een kliek Chinees van afgelopen zaterdag (wel in de koelkast bewaard) en leef! Nog.quote:Op maandag 31 juli 2023 22:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus we kunnen allemaal weer gewoon Chineesrijst en bami op het aanrecht laten staan en later eten![]()
Nee…quote:Op maandag 31 juli 2023 22:52 schreef Tele6 het volgende:
Mijn collega had vandaag een zware dag.
Een van onze systemen waar we gegevens in opslaan heeft een knop "Submit" en een knop "Close without Save".
Collega weet niet wat Submit betekent in het Engels.
Ze weet ook niet wat Without betekent.
Close... Save... dat leek wel van toepassing.
Halverwege de dag vroegen we ons af waar haar werk bleef.
Vre-se-lijkquote:Op maandag 31 juli 2023 22:53 schreef Tele6 het volgende:
Daarna duwde ze op het scrollwieltje van haar muis, waardoor ze een nieuwe computer eiste want hij was duidelijk stukgegaan, kijk maar het scherm ging heen en weer en de muis was geen pijltje meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik zou niet weten hoe lang ze hier al werkt. Al sinds de oprichting van het team geloof ik. 20+ jaar of zo. Ze is 62 dus helaas duurt 't nog even tot haar pensioenquote:
Is er geen regeling dat ze met behoud van salaris een iets minder 'zware' functie kan gaan doen?quote:Op maandag 31 juli 2023 22:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe lang ze hier al werkt. Al sinds de oprichting van het team geloof ik. 20+ jaar of zo. Ze is 62 dus helaas duurt 't nog even tot haar pensioen
quote:Op maandag 31 juli 2023 22:53 schreef Tele6 het volgende:
Daarna duwde ze op het scrollwieltje van haar muis, waardoor ze een nieuwe computer eiste want hij was duidelijk stukgegaan, kijk maar het scherm ging heen en weer en de muis was geen pijltje meer.
Ze krijgt zo veel mogelijk taken toebedeeld die haar wel lukken. Dat zijn er alleen erg weinig want de makkelijkere taken doet ze erg nonchalant waardoor daar ook dingen misgaan. Bv laatst mocht ze spullen in enveloppen stoppen en adresseren (de stickers waren al uitgeprint), pakt ze uit eigen beweging een heel andere doos met spullen dan de doos die klaar stond om te versturen. Dát gaf een bendequote:Op maandag 31 juli 2023 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is er geen regeling dat ze met behoud van salaris een iets minder 'zware' functie kan gaan doen?
Als je na zoveel jaar dit soort fouten nog maakt, dan gaat er iets niet goed…
Het zou wel heel treurig zijn als dat het was.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil niets suggereren, maar een flink aantal jaren gelden had ik een collega die ook niet met nieuwigheden overweg kon. Werkte met papieren agenda want de baas wil dat zo (totdat ik voor hem werkte in de vakantie) en er waren nog meer kleine dingen die later pas op een plekje vielen, ze bleek alzheimer te hebben, wist ze zelf ook niet maar was al wel lang aan de gang toen het ontdekt werd
Respect voor je engelengeduld.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het zou wel heel treurig zijn als dat het was.
Onze indruk vooralsnog was eigenwijs, koppig, gebrek aan zelfinzicht.
Ze weigert bijvoorbeeld ook om notities te maken van dingen die ze moet onthouden.
Ik hou er zelf altijd een kladblaadje bij met taken voor vandaag, registratienummers van de dingen waaraan ik werk, belangrijke feitjes per taak. Weigert ze te doen ("tijdsverspilling").
Ze weigert ook om in werkbeschrijvingen en protocollen te kijken. Sommige dagen ben ik de langspeelplaat-met-kras "staat in het protocol" "kijk even in het protocol" "in het protocol wordt dat uitgelegd" "pak anders het protocol er even bij" etc etc
Werken er andere mensen al lang en kennen die haar van 'vroegâh'? Dat zou goeie check kunnen zijn of ze altijd zo was of geleidelijk/plots veranderd isquote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze weigert bijvoorbeeld ook om notities te maken van dingen die ze moet onthouden.
Ik hou er zelf altijd een kladblaadje bij met taken voor vandaag, registratienummers van de dingen waaraan ik werk, belangrijke feitjes per taak. Weigert ze te doen ("tijdsverspilling").
Ze weigert ook om in werkbeschrijvingen en protocollen te kijken. Sommige dagen ben ik de langspeelplaat-met-kras "staat in het protocol" "kijk even in het protocol" "in het protocol wordt dat uitgelegd" "pak anders het protocol er even bij" etc etc
MANDquote:Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Respect voor je engelengeduld.
Ik weet 100% zeker dat ik na pak 'm beet 3 keer verwijzen naar het protocol iets anders gereageerd zou hebben…
Jup, onze teamleider heeft er een hele kluif aan.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef yinu het volgende:
Oh jee, wat lastig lijkt me dat @:tele6!
En wat Kaatje zegt flitste ook even door mijn hoofd. Maar ja. Dat weet ze dan zelf ook natuurlijk niet. Dus dat ter sprake brengen - of überhaupt te dealen met dit soort gebrek aan functioneren - is ook een hele kunst. Redenen om mensen in het middenmanagement niet te benijden…
zij gaf ook vaak anderen de schuld, of verschuilde zich achter anderen. Met name haar baas. Niemand haalde het in z’n hoofd om aan een lid raad van bestuur en vice voorzitter van een grote multinational te vragen waarom hij niet met PowerPoint wilde werken, of geen digitale agenda wilde.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In de 12 jaar dat ik IT support deed genoeg van dit soort figuren er tussen gehad hoor.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil niets suggereren, maar een flink aantal jaren gelden had ik een collega die ook niet met nieuwigheden overweg kon. Werkte met papieren agenda want de baas wil dat zo (totdat ik voor hem werkte in de vakantie) en er waren nog meer kleine dingen die later pas op een plekje vielen, ze bleek alzheimer te hebben, wist ze zelf ook niet maar was al wel lang aan de gang toen het ontdekt werd
Daar kan ik wel eens naar vragen idd.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:19 schreef Molo het volgende:
[..]
We erken er andere mensen al lang en kennen die haar van 'vroegâh'? Dat zou goeie check kunnen zijn
Wel irritant, wat de oorzaak ook is. En voer voor leidinggevenden
Nou heb ik heul lang geleden ook IT laten komen, we konden niets meer. Zij snapten er ook niets van. Uiteindelijk bleek dat (waarschijnlijk de schoonmaker) de printer had verschoven (die stond nog op de kamer) en met de stofzuiger een kabel had meegetrokken. Maar dat duurde dus bijna een dag want op zicht was alles okquote:Op maandag 31 juli 2023 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de 12 jaar dat ik IT support deed genoeg van dit soort figuren er tussen gehad hoor.
Variërend van "ik kan geen screenshot van de foutmelding sturen want de printer doet het niet" (printte alles uit en scande het in, om het dan te mailen) tot niets doen (als in: niet werken) tot ik de printer kwam fixen en vervolgens een halve dag aan uren op IT schrijven
![]()
'de computer doet het niet' - monitor stond uit.
En ga zo maar door.
Ja dat is absoluut waar, alles is vele malen complexer geworden. Scrollen, muisgebruik en adresstickers plakken echter vallen daar niet echt onder.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar kan ik wel eens naar vragen idd.
Het is wel zo dat ons werk in de afgelopen 30 jaar duizendveel gecompliceerder geworden is. Destijds testten ze mensen op 1 ding, nu doen we wel 500 en moet je heel veel inschatten/filteren om te kijken wat het nou is wat er aan de hand is vs wat ruis is. Literatuur is in het Engels, maar mensen werden destijds niet in het Engels opgeleid. Veel computerprogramma's zijn ook in het Engels. Sowieso computers.
Maar ja, m'n andere collega's gaan wel met de ontwikkelingen mee. Ons afdelingshoofd is van precies dezelfde leeftijd en die doet de hele tijd hartstikke slimme dingen.
Als ik kijk naar m'n pa, die is ook 62, zijn werk lijkt ook in niks meer op wat hij op z'n opleiding deed, maar hij heeft al werkende gewoon een heleboel geleerd. Destijds tekenden ze op van die hele grote vellen papier, nu maakt hij computer-3D-modellen. Hij vindt het nog leuk ook. (Dat zal vast een hoop helpen.)
Gesprekken met gedoe zijn juist de kersen op de taartquote:Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef yinu het volgende:
Oh jee, wat lastig lijkt me dat @:tele6!
En wat Kaatje zegt flitste ook even door mijn hoofd. Maar ja. Dat weet ze dan zelf ook natuurlijk niet. Dus dat ter sprake brengen - of überhaupt te dealen met dit soort gebrek aan functioneren - is ook een hele kunst. Redenen om mensen in het middenmanagement niet te benijden…
quote:Op maandag 31 juli 2023 23:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Andere collega (niet echt een licht) moest nieuwe etiketten maken wan Duitsland had postcode veranderd. Geloof van stad.postcode.land naar D-postcode Stad. Had helemaal uitgeschreven hoe het moest. Had ze alles op een rijtje getypt dus D postcode stad postcode land. Haar derde dag, het zijn 2 lange jaren geworden
Dát is altijd fijnquote:Op maandag 31 juli 2023 23:53 schreef Tele6 het volgende:
Ennnn bevestigingsmailtje dat ze de sollicitatie ontvangen hebben. Nu kan ik ontspannen
Carnaval in Weertquote:Op maandag 31 juli 2023 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik at vanavond een kliek Chinees van afgelopen zaterdag (wel in de koelkast bewaard) en leef! Nog.
Tevens wilde ik deze hier achterlaten
Enjoy
Nicequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:13 schreef Molo het volgende:
Yes, lekker door Scandinavië aan het trekken
Haar moest even opdrogen na het douchen (krullen regime)
Nu lekker slaapzakje in rollen
Ik duimquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:21 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Kunnen jullie duimen voor een goede uitslag vanmiddag?
Mogge!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik zal duimen, Sarabi. Mag toch wel een keer goed gaan.
Gisteren voor slapen gevlucht naar vriendin. Vandaag op tijd wakker, want bouwvakkers beginnen om half 8.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |