abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2023 @ 16:38:09 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_210082708
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
disclaimer
pi_210085353
Echt 100x liever regen dan 30 graden, tent of huisje, om het even. Wij hebben gekampeerd terwijl het vroor, stormde, zeikte van de regen en met 30+ graden.
Maar echt wel koffie mee, bonenmaler en duwpot.

En het weer, wij zijn in Legoland Duitsland en het is hier de ene na de andere weerswaarschuwing. Maar het zijn steeds korte buien, dan rennen we een binnenattractie in en daarna weer naar buiten. Geen klagen.

De leukste vakantie volgens B was in Zeeland met de vouwwagen, storm, veel regen, zoals dit jaar dus. Hij vond het geweldig op zijn laarzen buiten.
pi_210086585
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Combinatie van uit eten en barbecueen ja. Ik heb zelf ook vakantie, ik vertik het om macaroni te gaan staan koken op een campinggaz pitje :P

Die aanpak hanteer ik overigens ook in vakantiehuisjes hoor. Ik gebruik de kookplaat dan sporadisch voor een ei.
Ik bewaar goede herinneringen aan mijn vader die vroeger op vakantie kookte op de skottelbraai.
Ik ben waarschijnlijk raar, maar van meer dan om de dag uit eten wordt ik echt ongelukkig van na een dag of 5. Gelukkig heeft mijn vriend precies dezelfde afwijking. Scheelt veel discussie.
pi_210088559
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:54 schreef exode het volgende:
Echt 100x liever regen dan 30 graden, tent of huisje, om het even. Wij hebben gekampeerd terwijl het vroor, stormde, zeikte van de regen en met 30+ graden.
Maar echt wel koffie mee, bonenmaler en duwpot.

En het weer, wij zijn in Legoland Duitsland en het is hier de ene na de andere weerswaarschuwing. Maar het zijn steeds korte buien, dan rennen we een binnenattractie in en daarna weer naar buiten. Geen klagen.

De leukste vakantie volgens B was in Zeeland met de vouwwagen, storm, veel regen, zoals dit jaar dus. Hij vond het geweldig op zijn laarzen buiten.
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 30 juli 2023 @ 00:16:07 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210089777
Doe mij die 30 graden maar hoor :@

Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco O+
pi_210089796
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:

Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco O+
Ja, mij ook.

Hele vakantie regen lijkt me al vervelend in een hotel. Laat staan in een caravan of een tent of zo.
pi_210090823
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
De attracties zijn zo goed als hetzelfde, maar het park is ruimer opgezet. Wij hebben de 2 dagen park wel nodig.
Billund ademt meer Lego uit, maar hier is het wat nieuwer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 juli 2023 @ 08:27:13 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210090930
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij zijn vorig jaar geweest. Maar vinden zelf dat Billund meer heeft. Is wel leuk maar hadden zelf genoeg aan 1 dag.

Trouwens het miniatuur wat in het park staat viel ons wat tegen in bouw. Attracties wel leuk, leuke winkels, gezellige sfeer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 30 juli 2023 @ 09:42:41 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_210091366
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:

Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomen :P
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 10:00:11 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210091576
Team 30graden :Y Ja het is warm in de vouwwagen maar een natte vouwwagen is nog veel erger :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 30 juli 2023 @ 12:41:26 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210093124
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomen :P
Het staat op een camping :P

Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien :')
  zondag 30 juli 2023 @ 12:46:57 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210093183
Hier team tentje zonder stroom in het bos in Noorwegen en Zweden.
Geen koelbox met stroom nodig ook, als de yoghurt sneller dan gedacht niet meer goed is kopen we even nieuwe.
Stampen door de regen doen die kinderen hier volop, bij elkaar in de voortent spelletjes doen ook.
Eten doen we in gezamenlijke ruimte als het echt te hard hoost.
Pleur ik erna de vaat in de industriële turbovaatwasser hier, dat vind ik echt ideale luxe op vakantie _O_

Maar zie ook campers van touringcar formaat met warmtepompen erbij hier. Alles kan, heerlijk toch, wat je maar wilt _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 juli 2023 @ 13:34:33 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_210093635
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien :')
:D maar dat snap ik ook wel hoor. Er zijn ook mensen die vinden dat hoe meer je afziet, hoe echter je kampeert. Dit soort discussies:

https://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.aspx?id=10098

:D

Ik vind niet dat kamperen en afzien hand in hand moeten gaan verder. Daarom vind ik het ook prima om zonder kookstel op pad te gaan. Ik neem dan weer wél mijn porta potti mee, want ik ben een ontzettende nachtpisser en ik heb geen zin om twee keer per nacht de tent uit te moeten om naar de wc te lopen en daarbij met het openritsen van de tent mijn peuter wakker te maken die vervolgens dan de hele camping bij elkaar krijst totdat mama weer terug is :+
Dan zijn er mensen die ook vinden dat ik geen ekte ekte ben trouwens, want als je écht gaat kamperen ZUL JE AFZIEN VERDOMME.

Wat Molo zegt, verder.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 13:35:34 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210093647
Tentje zonder stroom wordt voor mij een nieuwe dimensie :X Wel een gemeenschappelijke ruimte met behalve stop- ook hopelijk sociale contacten (ha-ha). Hou ervan O+

Twee nachtjes trouwens maar, erna naar een luxe villa @Denemarken.
  zondag 30 juli 2023 @ 13:36:23 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_210093662
Heb nav de koffiediscussie toch maar even snel waterkokertje van mijn broer geleend :') dan heb ik in elk geval nog een escape.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 13:46:29 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210093772
Ik vind die koffiezakjes, aan te lengen met gekookt water, soms nog best lekker. Gaat me vaak om de dosis cafeïne 's ochtends (en 's avonds).
  zondag 30 juli 2023 @ 14:26:28 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210094283
Waterkoker gaat hier als enige elektrische apparatuur (naast telefoon uiteraard), altijd mee. Heb een pot Nescafé poeiert :P
Koffie is essentieel in de ochtend O+

Fix wel wat stroom in toiletgebouw en soms is er ook gewoon een pot koffie die klaar staat bij de receptie, ook dat is prrrrrima vind ik

En veel plezier (en tikje geluk en sterkte wellicht ;) ) Quoi en SQ!
  zondag 30 juli 2023 @ 15:44:49 #18
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_210095539
Wij hebben alles wel gehad aan kamperen. 3 weken (voordat we kinderen hadden) met een klein tentje en lichtgewicht spul, zonder stroom etc op reis door Portugal tot nu met een vouwwagen wat voor ons wel echt luxe is.
Ook gaan we jaarlijks nog met scouting een weekend op kamp met koken op kampvuur O+ . Het enige wat ik vertik is een terrein met een hudo :r
pi_210095604
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:46 schreef Quoi het volgende:
Ik vind die koffiezakjes, aan te lengen met gekookt water, soms nog best lekker. Gaat me vaak om de dosis cafeïne 's ochtends (en 's avonds).
Ik ook.
Vooral Nescafe Gold
  zondag 30 juli 2023 @ 15:58:54 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_210095750
quote:
17s.gif Op zondag 30 juli 2023 15:44 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben alles wel gehad aan kamperen. 3 weken (voordat we kinderen hadden) met een klein tentje en lichtgewicht spul, zonder stroom etc op reis door Portugal tot nu met een vouwwagen wat voor ons wel echt luxe is.
Ook gaan we jaarlijks nog met scouting een weekend op kamp met koken op kampvuur O+ . Het enige wat ik vertik is een terrein met een hudo :r
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.
Heb dat 1 keer gedaan, tijdens mijn tweedeklaskamp van zo'n superkaklyceum. Kwamen toch veel kinderen compleet geconstipeerd thuis toen :')
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 16:48:41 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210096745
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.
Heb dat 1 keer gedaan, tijdens mijn tweedeklaskamp van zo'n superkaklyceum. Kwamen toch veel kinderen compleet geconstipeerd thuis toen :')
Kind hier is inmiddels alle gêne voorbij geloof ik. Die deelde van de week mee dat ze tijdens het zwemmen in haar blote kont in meertje had gekakt :') :')

Hoe krijg je het voor elkaar :')

Hudo op een camping hoeft van mij ook niet trouwens, nachtje wildkamperen is leuk maar lekker warm douchehok met fancy toiletten met muziekje erbij hou ik wel meer van
pi_210096960
Een van mijn beste vriendinnen is Egyptisch, wel geboren in Nederland overigens. Ze vindt dat kamperen typisch Hollands.
'Dan werk je het hele jaar hard om vervolgens in een tent te slapen. Wie heeft dat verzonnen?'

Maar goed, Legoland Duitsland dus. Als pretpark an sich vind ik het beter dan Billund. Maar Billund ademt Lego ook al is Legoland allang niet meer van Lego. Billund is natuurlijk Lego, ik denk dat daar weinig mensen wonen die niet bij Lego werken. Dat merk je ook in het park, de liefde voor de plastic steentjes. Hier is het gewoon een pretpark waar toevallig Lego is. Tenminste zo voelt het voor ons.

Geslaagde break van de terugreis maar zou het nooit als stand alone vakantie/weekendje doen.
  zondag 30 juli 2023 @ 18:18:40 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210097949
Hudo, brings back memories (aan scoutingkampen idd). Hier in Zweden zijn trouwens wel veel compost toiletten (zonder water dus, gewoon een houten huisje met een toiletpot die op een diep stortgat staat, en dat ruik je natuurlijk). Je ziet ze vooral in nationale parken, en dat is wel prima eigenlijk, wordt over het algemeen goed schoon gehouden.

Verder kampeer ik liever luxe, nu dus in stuga's. En na enig google werk heb ik zojuist een huskywandeling geboekt voor dinsdag, en gaan we vrijdag op elandensafari. Nu nog een keer mountainbiken en hopen op mooi weer zodat de sup weer het meer op kan een ik ben tevreden. Het is trouwens nog steeds wisselvallig met 20 graden, maar die dag zon van gisteren deed veel voor mijn humeur *O*
  zondag 30 juli 2023 @ 18:40:43 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210098227
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:03 schreef exode het volgende:
Een van mijn beste vriendinnen is Egyptisch, wel geboren in Nederland overigens. Ze vindt dat kamperen typisch Hollands.
'Dan werk je het hele jaar hard om vervolgens in een tent te slapen. Wie heeft dat verzonnen?'
Volgens mij ben ik Egyptisch :P.
KuikenGuppy
pi_210098435
Kamperen is ook echt iets typisch Nederlands. Als kind kende ik niemand die ging kamperen. Dat levert nu soms grappige gesprekken op. Hoeveel keer ik al gehoord heb dat ik wel zal moeten als ik kinderen heb/ de kinderen wat ouder zijn want ik doe ze echt wat tekort.
Tot nu toe alleen nog naar vakanties in huisjes gedaan met ze en ze lijken nog niet getraumatiseerd :P
  zondag 30 juli 2023 @ 19:04:59 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_210098470
Zeggen mensen dat?

Ik hoor wel regelmatig dat kamperen heel leuk is voor kinderen, maar nooit dat je ze tekort doet als je niét gaat kamperen.

Ach ja weet je, het is voor mij vooral een financiële afweging. Niet dat ik geen dure vakantie kan betalen, maar ik ben nogal een krent en op vakantie gaan zoals ik vroeger deed zou me nu met kinderen (dus in hoogseizoen met 3 extra mensen) misschien wel 7000 euro kosten. Dat krijg ik echt niet over m'n hart :')
disclaimer
pi_210098528
Ik kan het financieel niet dragen hoor 7000 voor een vakantie. Nu is de vakantie wel wat duurder want 2x accommodatie wel op een camping en eiffeltoren, louvre en versailles geboekt.
pi_210098654
Ja, die heb ik al gehoord. En dan heb je ook nog de typische weekendvader die loopt te verkondigen dat een camping wel zo handig is want anders moet je je op vakantie nog met je eigen kinderen bezig houden ook :D

Ik denk vooral dat veel mensen warme herinneringen aan hun vroegere vakanties overhouden en dat nu ook willen voor hun kind. Voor veel Nederlanders is dat dan kamperen.

Als het ooit financieel onmogelijk wordt om op vakantie te gaan in het hoogseizoen dan blijf ik nog liever thuis dan 2-3 weken in een tent te gaan zitten.
pi_210098674
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:01 schreef Bottoms_up het volgende:
Kamperen is ook echt iets typisch Nederlands. Als kind kende ik niemand die ging kamperen. Dat levert nu soms grappige gesprekken op. Hoeveel keer ik al gehoord heb dat ik wel zal moeten als ik kinderen heb/ de kinderen wat ouder zijn want ik doe ze echt wat tekort.
Tot nu toe alleen nog naar vakanties in huisjes gedaan met ze en ze lijken nog niet getraumatiseerd :P
Het is wel leuk om een keer gedaan te hebben, maar hoor eigenlijk nooit dat ik ze tekort zou doen als ik niet met ze ga kamperen.

En ze zitten ook liever in een goed hotel aan de Spaanse kust, op Aruba of zo, dan ergens in de Ardennen in de regen in een tentje. :+
pi_210098684
Ik ben dus van het type, ik werk niet het hele jaar hard om in een tentje te gaan liggen. Ik ga dan liever wat korter en wat luxer als langer met minder comfort. (Niet dat we super de luxe gaan of zo hoor).

Maar we wilde dit jaar eigenlijk twee keer een midweek weg naar een ander park. Maar dat werd toch te duur. Dus nu een week naar 1 park. Nog steeds niet goedkoop maar wel prima.

We zijn wel van plan volgend jaar met de kinderen naar zuid Afrika te gaan, dan wil ik wel zoveel mogelijk doen, niet dat we achteraf denken hadden we ook nog maar dit of dat gedaan. Ja dat gaat veel geld kosten, maar dat gaan we waarschijnlijk ook maar 1 keer doen zoiets.
  zondag 30 juli 2023 @ 19:25:17 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210098706
Wij hebben 23 dagen op twee campings. Eentje (tot morgenvroeg) niet zo luxe, maar wel met fatsoenlijk sanitair en animatie enzo. En de volgende bij landal. Daar heb ik wel zin in!

Voor volgend jaar twijfelen we nog. De paal, ter spegelt of terug naar beerze bulten. Die laatste vond ik vorig jaar echt fantastisch, maar in de omgeving was weinig te doen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210098770
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja, die heb ik al gehoord. En dan heb je ook nog de typische weekendvader die loopt te verkondigen dat een camping wel zo handig is want anders moet je je op vakantie nog met je eigen kinderen bezig houden ook :D

Ik denk vooral dat veel mensen warme herinneringen aan hun vroegere vakanties overhouden en dat nu ook willen voor hun kind. Voor veel Nederlanders is dat dan kamperen.

Als het ooit financieel onmogelijk wordt om op vakantie te gaan in het hoogseizoen dan blijf ik nog liever thuis dan 2-3 weken in een tent te gaan zitten.
Nou, hier een weekendvader die juist een 6 pers huisje met airco heeft. :7

(Maar wel in een hofje, zodat ze met anderen kan spelen... ;))

Dochter wil ook kamperen, dus dan doen we dat in warmere tijden van augustus/september. Weekendje weg ergens in de buurt.

Zelf een weekje weg kan ook wel. Denemarken, Noorwegen oid. Heerlijk genieten van de rust en de stilte.

Maar om inhoudelijk te reageren... je bent weekendvader, je hebt het moment om de binden met je kind en dan loop je nog steeds de kantjes ervan af. Sorry hoor, maar dan ben je imo niet vader waardig.
pi_210098837
Als je een beetje zoekt zijn er ook in het hoogseizoen redelijk geprijsde dingen te vinden.
Hier zijn we ooit zonder kinderen geweest en gaan we zeker terug als de kinderen wat ouder zijn. Prachtige omgeving, meertje in de buurt om te zwemmen. Tuin waar de kinderen kunnen spelen.
https://sonnbichel-kochelsee.de
pi_210098877
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:22 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben dus van het type, ik werk niet het hele jaar hard om in een tentje te gaan liggen. Ik ga dan liever wat korter en wat luxer als langer met minder comfort. (Niet dat we super de luxe gaan of zo hoor).

Maar we wilde dit jaar eigenlijk twee keer een midweek weg naar een ander park. Maar dat werd toch te duur. Dus nu een week naar 1 park. Nog steeds niet goedkoop maar wel prima.

We zijn wel van plan volgend jaar met de kinderen naar zuid Afrika te gaan, dan wil ik wel zoveel mogelijk doen, niet dat we achteraf denken hadden we ook nog maar dit of dat gedaan. Ja dat gaat veel geld kosten, maar dat gaan we waarschijnlijk ook maar 1 keer doen zoiets.
Ik ook.

Die keer kamperen gedaan zodat de kinderen het een keer gezien en meegemaakt hadden. Ze waren er benieuwd naar nadat ze bij de Decathlon van die tenten hadden zien staan.

Maar ze waren het heel snel beu. :+

Mijn kinderen zijn de hele zomer bij mij, omdat hun moeder geen tijd voor ze heeft.
pi_210098999
Kamperen kun je leren hoor ik wel eens. Maar toch betwijfel ik dat. Ik denk echt dat het in je moet zitten.
Zoals nu komende week. Dan voorspellen ze heel veel regen (bron: https://www.weeronline.nl/nieuws/30-7-2023-weekverwachting)
Persoonlijk zou ik daar onrustig van worden als ik wist dat ik naar een camping zou gaan.
In een huisje lig je tenminste zeker weten droog, weet je dat je bij een hagelbui of storm ook niet in de open natuur komt te liggen etc. Dus daar kun je je nog wel redden als gezin.

Maar, ik lees het hier ook, er zijn ook gezinnen die daar niet onrustig van worden.
Die denken: "laarzen aan en gaan" of "Gewoon gaan, maakt niet uit als het een rivier is op de glijbaan".
Voor deze mensen is kamperen wel geschikt.

Het principe kamperen lijkt mij wel heel mooi, lekker dicht bij de natuur en back to basic.
Maar in Nederland zit je gewoon te kijken met dit weer.
Wie had er nu tijdens het boeken gedacht dat de eerste week van augustus compleet in het water zou vallen?
Ik denk niemand.
pi_210099085
Ik heb vroeger als kind trouwens wel gekampeerd (in Nederland en Luxemburg) wat ik toen overigens prima vond, en heb echt wel leuke vakanties gehad, maar dat was niet gebonden aan het feit dat we op een camping zaten. Als het in een huisje op een park met zwemgelegenheid was was het ook helemaal top geweest.
Het is toch wat je zelf gaat ondernemen. En dat was een afwisseling tussen veel zwemmen en dagjes weg (wandelen/dingen bekijken enz)
pi_210099208
Ik heb na 2 dagen in een luxe tent met eigen badkamer en airco mijn limiet wel bereikt.
We zijn net terug uit de ardennen en dat was met momenten ook vrij nat. Natgeregend worden viel dan wel mee als je ook het vooruitzicht hebt op een warm huis en een eigen badkamer.
Ah en de tip van @Seven. van parc chlorophylle was een goeie. We hebben genoten, thanks!
pi_210099218
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:56 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb vroeger als kind trouwens wel gekampeerd (in Nederland en Luxemburg) wat ik toen overigens prima vond, en heb echt wel leuke vakanties gehad, maar dat was niet gebonden aan het feit dat we op een camping zaten. Als het in een huisje op een park met zwemgelegenheid was was het ook helemaal top geweest.
Het is toch wat je zelf gaat ondernemen. En dat was een afwisseling tussen veel zwemmen en dagjes weg (wandelen/dingen bekijken enz)
Dat staat me van vroeger nog wel bij. Als ik naar een camping ging met mijn ouders, dan gingen we altijd veel doen. Het was absoluut geen vakantie van "ouders op de tuinstoelen in de voortent en kinderen vermaken zich wel".

Weleens gehad dat een vakantie compleet verregend was. Dat vond ik toen wel ellende. Als je meer in zo'n tent moet zitten dan alleen slapen, dan ben je het snel beu.
pi_210099258
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb na 2 dagen in een luxe tent met eigen badkamer en airco mijn limiet wel bereikt.
We zijn net terug uit de ardennen en dat was met momenten ook vrij nat. Natgeregend worden viel dan wel mee als je ook het vooruitzicht hebt op een warm huis en een eigen badkamer.
Ah en de tip van @:Seven. van parc chlorophylle was een goeie. We hebben genoten, thanks!
Voor welke leeftijd is dat park leuk? De mijne zijn (bijna) 10 en 12, is er voor die leeftijd ook nog wat te doen?
pi_210099351
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Voor welke leeftijd is dat park leuk? De mijne zijn (bijna) 10 en 12, is er voor die leeftijd ook nog wat te doen?
Die van ons zijn nog heel jong maar de wat oudere kinderen in de groep hebben er ook van genoten. Maar ik denk op een andere manier. Zal misschien ook van de interesses afhangen want er wordt erg veel uitgelegd over bossen.

Een andere leuke activiteit is het blotevoetenpad hier http://www.fermedelaplanche.be/
De wat uitdagende stukken kan je overslaan als je wil (met kind in de draagzak was dat voor mij wel handig :P).
pi_210099709
Het is net wat en waar je zoekt en wat voor vakantie je wil natuurlijk. 2 jaar geleden hadden wij enorme en ook nog eens luxe huizen in Zweden. Betaalde ¤700 per week want eigenlijk skidorpen en het was augustus.

Wij zijn qua accomodaties nooit meer dan ¤ 1300 per week kwijt geweest. En dan zijn wij niet bepaald van de basic onderkomens want dan zou ik wel weer gaan kamperen.

Ik tel Disney en nu 3 nachten Legoland dan even niet mee :) Want die zijn voorbij duur.

Wij zijn op jaarbasis veel kwijt aan vakanties maar zolang we het kunnen missen....
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 20:52:04 #42
5428 crew  miss_sly
pi_210099775
Ik schrok enorm van de prijzen van accomodaties op Franse campings. Vanaf 1.500 per week was het wel zo’n beetje, als je (zoals wij willen) met eigen sanitair neemt. En dat is dan echt de onderkant van de prijzen; vaker zat het tussen 1.700 en 2.000.

Dus zijn we iets anders gaan bekijken. Nu zijn we drie weken on the road in de UK, vier hotels en een Airbnb huisje en in totaal geen 4.000 euro kwijt aan overnachtingen. En eigenlijk vinden we dit veel leuker O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 juli 2023 @ 21:05:33 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_210099942
Ik heb een van de vakanties die ik vroeger heb gedaan nu eens berekend. Er stonden nog geen prijzen voor hoogseizoen 2024 en de prijzen voor 2023 kun je al niet meer zien omdat volgeboekt, maar midden november zou deze accomodatie met 5 personen voor 10 dagen 3600 euro kosten inclusief vlucht :')
Durf wel te stellen dat die 7000 euro dus nog aan de lage kant zit :')

Ja en natuurlijk kun je ook goedkoper in een huissie. Maar ik heb in 2021 één weekje op center parcs zandvoort gezeten met stromende regen en 16 graden en dat was evenwel kut en dat kostte ook 2000 euro. Nu betaal ik voor 10 dagen op de camping iets onder de 700.

Ik wil het in elk geval gewoon geprobeerd hebben. Als we het nou allemaal onnoemelijk kut vinden hebben we daar mooi van geleerd. En misschien is het wel gewoon hartstikke leuk en dan kunnen we voorts gewoon lekker in het hoogseizoen op vakantie met de tent zonder dat we daar onze complete bonus en belastingteruggaaf aan uit hoeven geven. Kunnen we daar weer andere leuke dingen van doen :P
disclaimer
pi_210100099
Groot gelijk hoor SQ! Ik vind de meeste huisjes en parken vreselijk. Ik denk ook nog vaak genoeg: met de vouwwagen wist ik dat ik een goed bed had en als een camping niet beviel, konden we ons boeltje makkelijk oppakken.

Gewoon uitproberen, lachen om wat fout gaat en genieten van het niet koken, schoonmaken en andere dagelijkse beslommeringen.
pi_210100198
Huisjes op een park zijn ook onmogelijk duur. Als wij gebonden zijn aan het hoogseizoen kunnen we dat ook niet meer.
Voor ietsje meer dan een centerparcs huisje hadden we in de ardennen een particulier huis met 10 slaapkamers en badkamers, sauna en een tuin.
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 21:26:37 #46
5428 crew  miss_sly
pi_210100209
Mijn man gaat niet kamperen. Heeft hij als kind wel gedaan en dat vond hij toen al niet echt heel fijn. Ik zou het nog wel willen proberen, maar ik vermoed dat het ook niet echt wat voor mij is.

Wij gaan ook maar met 1 kind op vakantie, dat scheelt ook in de kosten, natuurlijk.

Ik zou oprecht willen dat wij kampeermensen zijn, want die prijzen zijn inderdaad nog leuk te doen.
  zondag 30 juli 2023 @ 21:34:04 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_210100325
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Huisjes op een park zijn ook onmogelijk duur. Als wij gebonden zijn aan het hoogseizoen kunnen we dat ook niet meer.
Voor ietsje meer dan een centerparcs huisje hadden we in de ardennen een particulier huis met 10 slaapkamers en badkamers, sauna en een tuin.
Maar dat is dan ook alleen leuk als je met een groep gaat lijkt me?

Wat ik fijn vind aan campings en parken is dat er nog wel voorzieningen zijn zoals zwembaden en speeltuinen, en andere kinderen. Mijn kinderen kunnen zich ook niet echt vermaken met weinig ofzo.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 21:57:03 #48
244125 laziness
pi_210100697
Wij hebben in covid tijd wel huisjes gehuurd (parken, airbnb) en in de meivakantie doen we nog wel eens een stacaravan. Met wintersport ook altijd een appartement.
Ik vind mijn vouwwagen matras eigenlijk altijd beter liggen dan de bedden in alle andere accommodaties. Premium, auping matras en weet ik waar ze je allemaal extra voor laten betalen en het ligt allemaal kut :{w
Mijn zeer zwakke rug en bekken weten liever waar ze aan toe zijn. Het is altijd weer afwachten als je iets huurt. Betaal je de hoofdprijs en dan slaap je nog slecht. Daar heb ik dan weer niet het hele jaar hard voor gewerkt :P

En wij zijn mooi weer kampeerders. Ik ga niet ergens heen als de voorspellingen slecht zijn. Ik vind het fijn dat je door kan trekken als je uitgekeken bent in de omgeving of als er noodweer aankomt en niet verplicht van zaterdag tot zaterdag ergens moet zitten.
Voor minder geld lig ik op een fijn matras en heb ik meer vrijheid in gaan en staan waar ik wil want ik reserveer vaak niet.
pi_210100730
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:48 schreef Ponsai het volgende:
Kamperen kun je leren hoor ik wel eens. Maar toch betwijfel ik dat. Ik denk echt dat het in je moet zitten.
Zoals nu komende week. Dan voorspellen ze heel veel regen (bron: https://www.weeronline.nl/nieuws/30-7-2023-weekverwachting)
Persoonlijk zou ik daar onrustig van worden als ik wist dat ik naar een camping zou gaan.
In een huisje lig je tenminste zeker weten droog, weet je dat je bij een hagelbui of storm ook niet in de open natuur komt te liggen etc. Dus daar kun je je nog wel redden als gezin.

Maar, ik lees het hier ook, er zijn ook gezinnen die daar niet onrustig van worden.
Die denken: "laarzen aan en gaan" of "Gewoon gaan, maakt niet uit als het een rivier is op de glijbaan".
Voor deze mensen is kamperen wel geschikt.

Het principe kamperen lijkt mij wel heel mooi, lekker dicht bij de natuur en back to basic.
Maar in Nederland zit je gewoon te kijken met dit weer.
Wie had er nu tijdens het boeken gedacht dat de eerste week van augustus compleet in het water zou vallen?
Ik denk niemand.
Er zijn mensen bij wie het kamperen in het bloed zit inderdaad. Maar als het niet zo in je bloed zit kun je de ervaring daar ook gewoon op aanpassen. Ik vind een lekker matras bijvoorbeeld echt een must bijvoorbeeld, dus daar hebben we het geld voor neergelegd. We hebben een grote en hoge tent die lekker ventileert. En we slepen ook een comfortabel ligbed mee en nog wat zooi die het allemaal relaxed maakt.

Zoek verder een camping in een gebied waar je vrij zeker bent van lekker weer en waar ze ook nog de voorzieningen hebben waar je blij van wordt.

Ik vind het echt geweldig iig en mijn vrouw (met natuurcamping-trauma’s uit haar jeugd) ook.
  zondag 30 juli 2023 @ 22:02:47 #50
244125 laziness
pi_210100804
Het is dat we een caravan echt te traag vinden rijden maar als je ziet hoe modern die dingen van binnen zijn tegenwoordig :D Dat is echt geen basic kamperen meer.
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 22:08:38 #51
5428 crew  miss_sly
pi_210100917
Ik vind nog steeds het naar een sanitair gebouwen moeten w grootste drempel. Slapen doe ik nergens goed, zelfs thuis niet, dus dat maakt me niets uit.

O, en nog steeds grote angst voor spinnen.
pi_210101287
Wij hebben voor volgend jaar gekozen voor 15 dagen in de Ardeche in een privé huis met eigen zwembad. Getwijfeld omdat sommige mensen ons voor gek verklaarden omdat het voor de kinderen niet leuk zou zijn. Maar een huis met ruimte, een eigen zwembad en een tuin waar je in kan spelen midden in de natuur, daar willen ze vast wel camping animatie voor opgeven hoop ik dan maar :+ de rust lijkt me gewoon heerlijk, en ondanks de luxe is het goedkoper dan een huisje op de camping.

Als dit gaat bevallen wordt dit een jaarlijks terugkerend iets, wij kijken er nu al naar uit.
pi_210101481
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat ik fijn vind aan campings en parken is dat er nog wel voorzieningen zijn zoals zwembaden en speeltuinen, en andere kinderen. Mijn kinderen kunnen zich ook niet echt vermaken met weinig ofzo.
Ja een huis van dat formaat natuurlijk wel. We hadden 1 van de grootste die we konden vinden. Maar ik schrok wel van het prijsverschil met een huisje op een park.
pi_210101769
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Beetje onzinnig om zonder groep een huis met 10 slaapkamers te gaan huren. Je kunt zo'n huis als uitvalsbasis gebruiken om dingen te ondernemen natuurlijk. Dagje zwembad, dagje pretpark, dagje ergens de stad in of wat kinderen nog meer leuk vinden.
pi_210102003
Vroeger altijd gekampeerd met m'n ouders; goede herinneringen aan. Paar jaar geleden met m'n vrouw geprobeerd in een tentje, met een gasstelletje enzo. Was alleen 35 graden overdag, dus geen oog dichtgedaan die nacht, want nog steeds bloedheet; niet zo'n succes om het zacht uit te drukken. Boel afgebroken de volgende ochtend en bij de receptie om een huisje - mét airco - gevraagd (lees: gesmeekt). :+

Sindsdien gewoon lekker wat luxer op vakantie; las op de eerste pagina iets over hard werken en dan in zo'n kuttent gaan zitten. Eigenlijk is dat best een gek iets, ja :D

Nu 11 dagen voor ¤2000 in een stacaravan op een camping in Zuid-Frankrijk, vorige maand geboekt. Camping en semi-kamperen; leuker (saamhoriger ofzo) dan hotels imo.
pi_210102113
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Was een grapje hè. :D

Als we op één plek blijven heb ik ook liever een huisje. Kamperen vind ik alleen tof als we rondtrekken en op plekken staan waar verder geen andere mensen zijn. In een bos in Zweden (bij een waterval) of aan zee in Schotland (koud!), enz. En dan na een of twee dagen door naar de volgende mooie plek. Zou ook niet blij worden van twee of drie weken in een tent op dezelfde camping met tig andere vakantiegangers.

Dit jaar gaan we in een huisje. ;(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 31 juli 2023 @ 18:30:29 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210109324
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 00:01 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Was een grapje hè. :D

Als we op één plek blijven heb ik ook liever een huisje. Kamperen vind ik alleen tof als we rondtrekken en op plekken staan waar verder geen andere mensen zijn. In een bos in Zweden (bij een waterval) of aan zee in Schotland (koud!), enz. En dan na een of twee dagen door naar de volgende mooie plek. Zou ook niet blij worden van twee of drie weken in een tent op dezelfde camping met tig andere vakantiegangers.

Dit jaar gaan we in een huisje. ;(
:o ik bedoelde jou helemaal niet! :*
pi_210110171
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc. En toch heerlijk rustig tussen de naaldbomen, bosbessen en eekhoorntjes. Zeker een aanrader als de kinderen wat ouder en sportief aangelegd zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_210110193
Heb vandaag aan @SQ gedacht toen ik de regen met bakken uit de hemel zag vallen.
Hopelijk staat de tent ... en fijne vakantie!
pi_210110494
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc. En toch heerlijk rustig tussen de naaldbomen, bosbessen en eekhoorntjes. Zeker een aanrader als de kinderen wat ouder en sportief aangelegd zijn.
Gaaf! Salen staat ook op onze 'wie weet' lijst voor volgend jaar net zoals Radastrand en Isaberg.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:21:15 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210110831
quote:
Linkje? Bewaar ik 'm voor onder een paar jaar.

Wij verhuisden vandaag van camping. Kinderen zijn helemaal in de gloria dat we nu bij Bollo (die beer van landal) zijn en de binnenspeeltuin is een verademing. De plek trouwens ook, helemaal privé op onze eigen open plek tussen de bomen. Echt gaaf.

En oke, niet aan de speeltuin zoals bij de achterste hoef, maar het is 50 meter lopen en met dit weer hebt ik meer waarde aan zwembad, binnenspeeltuin en animatie dan aan direct aan de speeltuin zitten. Bovendien is het bos ook een speeltuin an sich.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210111122
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

https://www.skistar.com/e(...)len/summer-in-salen/

Lindvallen in Sälen is de plek waar de meeste activiteiten plaatsvinden.
  maandag 31 juli 2023 @ 21:24:28 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210111690
Edit; nevermind, ben gefrustreerd :+

[ Bericht 38% gewijzigd door bleiblei op 31-07-2023 22:04:38 ]
  maandag 31 juli 2023 @ 21:39:19 #64
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210111852
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:51 schreef exode het volgende:

[..]
Gaaf! Salen staat ook op onze 'wie weet' lijst voor volgend jaar net zoals Radastrand en Isaberg.
Wij zitten nu op Rådastrand. 5 sterren volgens J, die binnen een kwartier vrienden had gemaakt en bij een kampvuur zat. De activiteiten voor kinderen die je kunt bijboeken zijn trouwens wel snel vol, dus als je weet dat je kind mee gaat doen, reserveer dat dan vast vooraf. Morgen is vlotbouwen en varen, maar dat kon ik vandaag bij aankomst niet meer boeken helaas...

Als je trouwens niet van een camping vol Nederlanders houdt moet je niet hier zijn, ik heb tot nu toe 2 belgen en 1 verdwaalde duitser geteld (arm kind loopt een beetje verloren rond). Het is ook rumoeriger dan andere plaatsen waar we zijn geweest.
pi_210111948
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij verhuisden vandaag van camping. Kinderen zijn helemaal in de gloria dat we nu bij Bollo (die beer van landal) zijn en de binnenspeeltuin is een verademing. De plek trouwens ook, helemaal privé op onze eigen open plek tussen de bomen. Echt gaaf.

En oke, niet aan de speeltuin zoals bij de achterste hoef, maar het is 50 meter lopen en met dit weer hebt ik meer waarde aan zwembad, binnenspeeltuin en animatie dan aan direct aan de speeltuin zitten. Bovendien is het bos ook een speeltuin an sich.
Waar zitten jullie?

Wij wachten nog even af hoe het weer zich gaat ontwikkelen. Bij aanblijvend slecht weer blijven we lekker thuis, anders wordt het super last minute Zeeland of Texel.
pi_210112152
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Wij zitten nu op Rådastrand. 5 sterren volgens J, die binnen een kwartier vrienden had gemaakt en bij een kampvuur zat. De activiteiten voor kinderen die je kunt bijboeken zijn trouwens wel snel vol, dus als je weet dat je kind mee gaat doen, reserveer dat dan vast vooraf. Morgen is vlotbouwen en varen, maar dat kon ik vandaag bij aankomst niet meer boeken helaas...

Als je trouwens niet van een camping vol Nederlanders houdt moet je niet hier zijn, ik heb tot nu toe 2 belgen en 1 verdwaalde duitser geteld (arm kind loopt een beetje verloren rond). Het is ook rumoeriger dan andere plaatsen waar we zijn geweest.
Dank!
Wij zouden dan in een huisje naast de camping gaan zitten. :)

Lees wat je schrijft inderdaad ook terug in de reviews, wat druk en activiteiten snel vol.
pi_210112185
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:18 schreef exode het volgende:
Groot gelijk hoor SQ! Ik vind de meeste huisjes en parken vreselijk. Ik denk ook nog vaak genoeg: met de vouwwagen wist ik dat ik een goed bed had en als een camping niet beviel, konden we ons boeltje makkelijk oppakken.

Gewoon uitproberen, lachen om wat fout gaat en genieten van het niet koken, schoonmaken en andere dagelijkse beslommeringen.
Nou dat dus ,onze vouwwagen is ook echt wel luxe en fijn met slecht weer. De kinderen vermaken zich prima en met slecht weer plannen we wat meer binnen-uitjes, wandelen en buitenactiviteiten komen straks wel als het weer wat beter is of we blijven dan net wat meer op de camping zodat ze lekker kunnen spelen.

De oudste rent al 3 dagen in een korte broek met laarzen aan door de plassen heen, zit op de graafmachines en de skelters en wilt nooit meer naar huis O+.
  maandag 31 juli 2023 @ 22:17:02 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112258
quote:
En minigolf? :P
pi_210113018
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:17 schreef Molo het volgende:

[..]
En minigolf? :P
Adventure minigolf zelfs :P En Discgolf.
  maandag 31 juli 2023 @ 23:41:00 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113070
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Adventure minigolf zelfs :P En Discgolf.
Ah kiek eens an!

Lach me altijd kapot om die fanatieke Zweden op de baan. Lollig *O*
pi_210113106
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah kiek eens an!

Lach me altijd kapot om die fanatieke Zweden op de baan. Lollig *O*
Inderdaad! Met eerst een proefslagje naast de bal, alsof ze de Masters spelen _O-
  maandag 31 juli 2023 @ 23:56:39 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113130
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:48 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Inderdaad! Met eerst een proefslagje naast de bal, alsof ze de Masters spelen _O-
Het is dat ik inmiddels weet hoe fanatiek ze erin zijn, maar dacht de eerste keren dat ik in Zweden kwam weleens dat ik in de maling werd genomen joh :D
En stiekem is het best gezellig, oldskool kneuterig _O_
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:36:24 #73
269689 crew  Viv
pi_210113357
quote:
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc.
Wij ook!! :o
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:58:15 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210113484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit kán geen toeval zijn!
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 01:32:26 #75
269689 crew  Viv
pi_210113607
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dit kán geen toeval zijn!
Toch is het zo! :D

Wij zijn hier met mijn familie, de eerste keer dat ze ons opzoeken in Zweden. O+ Vakantiehuis in Sälen geboekt, aangezien we nog in een huurappartement wonen. En zo zien we zelf ook weer een nieuw stukje van het land. :Y)
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 01:41:23 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210113626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 01:32 schreef Viv het volgende:

[..]
Toch is het zo! :D

Wij zijn hier met mijn familie, de eerste keer dat ze ons opzoeken in Zweden. O+ Vakantiehuis in Sälen geboekt, aangezien we nog in een huurappartement wonen. En zo zien we zelf ook weer een nieuw stukje van het land. :Y)
Veel plezier O+
Resistance is futile.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:11:37 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210114147
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:24 schreef bleiblei het volgende:
Edit; nevermind, ben gefrustreerd :+
:D!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210114994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Echt? Wat toevallig! Ook in Lindvallen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:27:18 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210115299
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:12 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Yup! Zitten op paar min lopen van zwembad/bowlen etc. Wat een toeval!
pi_210117320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Yup! Zitten op paar min lopen van zwembad/bowlen etc. Wat een toeval!
Nou inderdaad zeg! Man met baard in blauwe Saab. Zwaai even als je ons ziet!
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:36:51 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210117627
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:12 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

_O-

Briljant :D

Groeten uit Hjo trouwens, was vorige week vlakbij jullie allen. Komt wel dichtbij zo :+
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:41:44 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_210117682
Next level fokmeet dit :+

Na 16 uur onafgebroken stromende regen bleek de tent van de kinderen in een kuil te staan. Alles nat. Niet een beetje nat he. Nat zoals "alle bagage in het zwembad getieft" nat.

Inmiddels een duidelijk mitigatieplan opgesteld. De warme kleding en het beddengoed 3 uur in de campingdroger gehad (kosten: 15 euro). Gaan nu een extra zeil halen, de tent op een andere plek zetten en gewoon heel hard positief blijven :7
disclaimer
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:50:50 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210117773
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:

Na 16 uur onafgebroken stromende regen bleek de tent van de kinderen in een kuil te staan. Alles nat. Niet een beetje nat he. Nat zoals "alle bagage in het zwembad getieft" nat.

Inmiddels een duidelijk mitigatieplan opgesteld. De warme kleding en het beddengoed 3 uur in de campingdroger gehad (kosten: 15 euro). Gaan nu een extra zeil halen, de tent op een andere plek zetten en gewoon heel hard positief blijven :7
Jezus :D

Sterkte daar endezo!
pi_210117821
Ah nee sterkte SQ :*
pi_210117838
Je kinderen wilden toch een zwembad @SQ?
Maar nee, wel heel vervelend! Hopelijk breekt de zon nu door, letterlijk en figuurlijk.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:13:22 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210118022
quote:

Pfff succes!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210118105
quote:

Och jee. Succes daar!
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:14:22 #88
5428 crew  miss_sly
pi_210118744
quote:

Respect voor je positieve instelling.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:17:17 #89
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210118790
quote:

Je bent wel een held dat je daar nog blijft nu. _O_
pi_210118941
Sterkte SQ!
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:31:13 #91
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210119004
Holy moly @SQ keep your head up daar.

Wij maakten vanmorgen kaas op een welbekende geitenboerderij in de omgeving. Was zó gezellig samen! Eindelijk. En eindelijk kon ik weer een beetje wat. Had ik wel een beetje nodig, want was bijna in staat om echt in mijn up naar Ibiza te vertrekken.
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:25:56 #92
269689 crew  Viv
pi_210119627
@SQ Damn :X onze vakantie is ook een keer bijna letterlijk in het water gevallen, en gered door O+ wasdrogers O+ in de jachthaven. Succes nog daar! :*
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:07:27 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210120018
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:31 schreef Quoi het volgende:
Holy moly @:SQ keep your head up daar.

Wij maakten vanmorgen kaas op een welbekende geitenboerderij in de omgeving. Was zó gezellig samen! Eindelijk. En eindelijk kon ik weer een beetje wat. Had ik wel een beetje nodig, want was bijna in staat om echt in mijn up naar Ibiza te vertrekken.
Wat leuk en wat goed te horen O+ O+ O+

Hele fijne zomerperiode gewenst jullie ook natuurlijk. Al terug van mini hippie toko op het eiland?
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:57:01 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210120565
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat leuk en wat goed te horen O+ O+ O+

Hele fijne zomerperiode gewenst jullie ook natuurlijk. Al terug van mini hippie toko op het eiland?
Vrijdag vertrekken we naar hippy island O+
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:23:45 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_210120917
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Respect voor je positieve instelling.
Ik heb mijn kutvakantie zo hard moeten verdedigen hier dat ik geen gezichtsverlies wil lijden :')

Straks maar ff bij het campingrestaurant wat eten en een tripel van de tap halen als troost.
disclaimer
pi_210121123
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 17:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb mijn kutvakantie zo hard moeten verdedigen hier dat ik geen gezichtsverlies wil lijden :')
Nee joh. Soms is het gewoon kut. :*
pi_210122434
quote:

[..]

Straks maar ff bij het campingrestaurant wat eten en een tripel van de tap halen als troost.
Sterkte kerel.

Heb je het stralingskacheltje al aangezet?
pi_210122559
Sterkte sq en idd kacheltje aan om het nog wat sneller te laten drogen.
pi_210122800
Wat kut SQ! Fijn dat je in ieder geval een camping met wasdrogers hebt! En van mij hoef je niets te bewijzen hoor! Ik denk dat wij niet eens gegaan waren als we zouden gaan kamperen :X

Ik vind het maar een zeikzomer dit jaar. Ik heb dit jaar voor het eerst dat ik het wel prima vind om vrijdag naar huis te gaan, het voelt gewoon niet als vakantie. Ons huisje en park is zoveel fijner dan vorig jaar, maar door het weer is het gewoon een veel minder leuke vakantie, ondanks dat we wel echt gebruik proberen te maken van de droge momenten. Zo’n binnenvakantie stel ik me in de winter op in, niet in de zomer :(
pi_210125587
Over binnen gesproken... Heeft toevallig iemand nog een toptip voor een binnenactiviteit grofweg in de buurt van Putten?
Voor 2 actieve jongetjes van 9.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210125627
Schateiland Zeumeren?
pi_210125929
quote:

Wow heftig!
Maar wat blijf je positief _O_
  woensdag 2 augustus 2023 @ 06:35:45 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_210126940
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 23:29 schreef Vanyel het volgende:
Over binnen gesproken... Heeft toevallig iemand nog een toptip voor een binnenactiviteit grofweg in de buurt van Putten?
Voor 2 actieve jongetjes van 9.
Vroegah was Boerderij Pret leuk? In Ermelo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 augustus 2023 @ 07:15:59 #104
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210127062
quote:

[..]
_O-
Maar jullie hebben ook wel echt pech nu. Het is ook de hoofdreden dat ik een hekel heb aan kramperen, nattigheid :{
  woensdag 2 augustus 2023 @ 07:34:02 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210127130
quote:

[..]

Hopelijk heeft de tripel gesmaakt. Hoe lang duurt jullie vakantie nog?
Resistance is futile.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 14:00:40 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210131917
Ik heb voor het eerst van mijn leven kaplaarzen gekocht. That says it all :{

Maar goed, ook weer niet blijven hangen in weergezeur. De zon schijnt hier eventjes :)
pi_210132091
quote:

Omg teh horror :X. Hier schijnt sinds een uur of 12 een zonnetje, ik stuur 'm ook jullie kant op! :*

@Vanyel, het bosbad in Putten zag er leuk uit! Daar had ik gister heen gewild, maar was al uitverkocht.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 augustus 2023 @ 15:35:26 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210133188
Vlak voor we weg wilden rijden van de camping vanmorgen:

'mama ik ben per ongeluk in een diepe plas gaan zitten net, en gleed daarna uit in de modder'

_O-

Natte zut maar in een verloren hoekje gepropt in de auto. Gotta love kids O+
pi_210133360
@SQ wat een kampeerdrama, sterkte met overleven.

Wij zijn zo ook ooit eens weggeregend in de Ardeche, het water droop zo door de naden van de tent, alles was nat na een dag lang regen, tot de bedden aan toe, het was onze laatste kampeervakantie ooit, mijn man wil na dat drama nooit weer.
pi_210134191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Omg teh horror :X. Hier schijnt sinds een uur of 12 een zonnetje, ik stuur 'm ook jullie kant op! :*

@:Vanyel, het bosbad in Putten zag er leuk uit! Daar had ik gister heen gewild, maar was al uitverkocht.
Ja het was voor vandaag, dus dat had ik al uitgesloten.
Maar boerderij pret was, ondanks de knullige naam, haske leuk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210134224
.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:SQ wat een kampeerdrama, sterkte met overleven.

Wij zijn zo ook ooit eens weggeregend in de Ardeche, het water droop zo door de naden van de tent, alles was nat na een dag lang regen, tot de bedden aan toe, het was onze laatste kampeervakantie ooit, mijn man wil na dat drama nooit weer.
Hier staat een spray voor waterdicht maken van natte tenten. Mij is verteld dat beide lekken na het sprayen geheel droog zijn.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 17:13:48 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_210134531
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 15:35 schreef Molo het volgende:
Vlak voor we weg wilden rijden van de camping vanmorgen:

'mama ik ben per ongeluk in een diepe plas gaan zitten net, en gleed daarna uit in de modder'

_O-

Natte zut maar in een verloren hoekje gepropt in de auto. Gotta love kids O+
Dit doet mijn peuter 3 maal daags nu. Ik laat de modderkleding drogen in de 2 uur per dag dat de zon schijnt en dan krijgt ie ze gewoon weer aan :7

Vandaag kortsluiting gehad, stekker van haspel doorgebrand, luifel 12 keer omgewaaid en de eerder genoemde modderpeuter. #genieten.

Maar een paar plaatsen verderop viel er een tak uit een boom dwars door een tent heen, dus het valt bij ons nog best mee :7 #omdenken
(Daar helpt de spray niet meer tegen)
disclaimer
pi_210134779
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 17:13 schreef SQ het volgende:

Maar een paar plaatsen verderop viel er een tak uit een boom dwars door een tent heen, dus het valt bij ons nog best mee :7 #omdenken
:{w
Dan spray je niet genoeg :N
  woensdag 2 augustus 2023 @ 17:43:43 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210134866
quote:

[..]
Dit doet mijn peuter 3 maal daags nu. Ik laat de modderkleding drogen in de 2 uur per dag dat de zon schijnt en dan krijgt ie ze gewoon weer aan :7

Vandaag kortsluiting gehad, stekker van haspel doorgebrand, luifel 12 keer omgewaaid en de eerder genoemde modderpeuter. #genieten.

We moesten nog vijf uur rijden naar de volgende camping dus de timing was top op dat moment

En bus purschuim mee dus volgende kampeertrip jullie, daar kun je alles mee waterdicht maken _O_
pi_210134982
quote:

[..]

Onze buren hebben een tent en caravan uit het jaar kruik vergiet. Lek als een mandje.

Hier gaat alles nog perfect. Kinderen spelen lekker, geen gekke dingen gehad tot nu toe en voor het 4e jaar een kind met doorkomende tanden en/of kiezen dus we hebben gewoon regelmatig een poepexplosie of een krijsende dreumes midden in de nacht. ^O^ :7
pi_210137181
Hier kwamen er ook ALTIJD tanden op vakantie!
pi_210137915
Wij verliezen juist tanden op vakantie. Vorige vakantie twee, vandaag 1 en er is er nog een in zijn mond die al een halve week horizontaal kan. En vorig jaar zomer ook een tand tijdens de vakantie :')

En nee, we mishandelen hem echt niet…
pi_210138341
Deed vandaag een check voor de Eurostar naar Londen in de februarivakantie. Kan ik alleen nog 's avonds heen, overdag staat alles op niet beschikbaar.

Dus het wordt of vliegen heen en trein terug of heen en terug vliegen. Het eerste is duurder helaas.

Ga morgen wel even bellen naar Eurostar, het lijkt me zo sterk dat ze echt volzitten, lijkt wel alsof ze dan gewoon niet rijden of nog niet vrij is gegeven om te boeken.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 22:20:33 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_210138781
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 16:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja het was voor vandaag, dus dat had ik al uitgesloten.
Maar boerderij pret was, ondanks de knullige naam, haske leuk.
Fijn! Ik ben daar ooit een keer samen met een andere fokker geweest toen we in Ermelo op de camping stonden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 augustus 2023 @ 05:03:23 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210140258
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:46 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Waar zitten jullie?

Wij wachten nog even af hoe het weer zich gaat ontwikkelen. Bij aanblijvend slecht weer blijven we lekker thuis, anders wordt het super last minute Zeeland of Texel.
Op rabbit hill, echt prima

Nadat we onze caravan zo perfect waterpas hadden staan dat er water op het dak bleef staan (nog nooit meegemaakt), lekt het dakluik nu. Druppelsgewijs, maar wel heel irritant. Dus morgen even kit halen en het dakluik opnieuw kitten. Gelukkig maar een uurtje werk, maar het moet wel droog uitharden... Hoe dan?!
  donderdag 3 augustus 2023 @ 05:29:59 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_210140295
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 05:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Op rabbit hill, echt prima

Nadat we onze caravan zo perfect waterpas hadden staan dat er water op het dak bleef staan (nog nooit meegemaakt), lekt het dakluik nu. Druppelsgewijs, maar wel heel irritant. Dus morgen even kit halen en het dakluik opnieuw kitten. Gelukkig maar een uurtje werk, maar het moet wel droog uitharden... Hoe dan?!
Paraplu uit het dakraam?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210141110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 21:50 schreef exode het volgende:
Deed vandaag een check voor de Eurostar naar Londen in de februarivakantie. Kan ik alleen nog 's avonds heen, overdag staat alles op niet beschikbaar.

Dus het wordt of vliegen heen en trein terug of heen en terug vliegen. Het eerste is duurder helaas.

Ga morgen wel even bellen naar Eurostar, het lijkt me zo sterk dat ze echt volzitten, lijkt wel alsof ze dan gewoon niet rijden of nog niet vrij is gegeven om te boeken.
Irritant :{ Zo wordt treinreizen ook niet echt gestimuleerd :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_210141443
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:04 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Irritant :{ Zo wordt treinreizen ook niet echt gestimuleerd :P
In het weekend in de Voorjaarsvakantie lijkt de trein helemaal niet te rijden naar Londen. Wel vanaf Brussel, maar ik kan geen treinreis A'dam of R'dam naar Brussel vinden. Toch werkzaamheden of zo lijkt het.

Balen want we wilden wel met de trein.
pi_210142147
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:47 schreef exode het volgende:

[..]
In het weekend in de Voorjaarsvakantie lijkt de trein helemaal niet te rijden naar Londen. Wel vanaf Brussel, maar ik kan geen treinreis A'dam of R'dam naar Brussel vinden. Toch werkzaamheden of zo lijkt het.

Balen want we wilden wel met de trein.
er gaat volgens mij elk uur een trein Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen-Brussel, ik kan me niet voorstellen dat die in de voorjaarsvakantie niet gaan. Wellicht is het schema nog niet bijgewerkt?

Goede site voor treinverbinden te checken is altijd die van de deutsche bahn, ookal gaat je treinreis niet in Duitsland...
pi_210142221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
er gaat volgens mij elk uur een trein Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen-Brussel, ik kan me niet voorstellen dat die in de voorjaarsvakantie niet gaan. Wellicht is het schema nog niet bijgewerkt?

Goede site voor treinverbinden te checken is altijd die van de deutsche bahn, ookal gaat je treinreis niet in Duitsland...
Gevonden!

Het volledige schema van de Thalys wordt pas vanaf 02-12 bekend, ik denk dat daar het issue zit. Tot 02-12 kan je 5 keer per dag een trein naar Londen boeken, vanaf 02-12 lijken ze alleen 's avonds te rijden, maar dat zijn de Eurostar treinen denk ik dan. Ik las wel dat de Thalys pas op 2 december het schema voor de 12 maanden daarna bekend maakt, maar zag de connectie niet. Maar je ziet als je probeert te boeken vanaf 2 december heel veel treinen op niet beschikbaar staan. Weekenden en dus doordeweeks overdag.

Maar ik ga niet tot 02-12 wachten, dat is niet zo leuk voor de Eurostar prijzen. Ik ga ze wel even bellen, wie weet hebben ze toch een oplossing.
pi_210142239
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:03 schreef exode het volgende:

[..]
Gevonden!

Het volledige schema van de Thalys wordt pas vanaf 02-12 bekend, ik denk dat daar het issue zit. Tot 02-12 kan je 5 keer per dag een trein naar Londen boeken, vanaf 02-12 lijken ze alleen 's avonds te rijden, maar dat zijn de Eurostar treinen denk ik dan. Ik las wel dat de Thalys pas op 2 december het schema voor de 12 maanden daarna bekend maakt, maar zag de connectie niet. Maar je ziet als je probeert te boeken vanaf 2 december heel veel treinen op niet beschikbaar staan. Weekenden en dus doordeweeks overdag.

Maar ik ga niet tot 02-12 wachten, dat is niet zo leuk voor de Eurostar prijzen. Ik ga ze wel even bellen, wie weet hebben ze toch een oplossing.
maar ook de NS gaat volgens mij elk uur tussen Amsterdam en Brussel. Veel goedkoper (als je op tijd boekt 18 euro) en duurt een half uurtje langer!
pi_210142314
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
maar ook de NS gaat volgens mij elk uur tussen Amsterdam en Brussel. Veel goedkoper (als je op tijd boekt 18 euro) en duurt een half uurtje langer!
Daar moet ik me even in verdiepen, als ik nu kijk vanaf Rotterdam CS doet de Thalys er 1 uur en 10 minuten over de de Intercity 2,5 uur :?
Vanaf Amsterdam CS moeten we zelfs meerdere keren overstappen.

Er zijn volgens mij ook best wat werkzaamheden nu, dat kan in februari anders zijn natuurlijk. Misschien loop ik binnenkort gewoon even bij NS International binnen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 11:25:48 #128
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_210142463
Ik vind op vakantie gaan altijd wat overrated. Er zijn zoveel ongemakken tijdens een verblijf in het buitenland of in het binnenland op de camping. En je betaalt je er ook nog een ongeluk voor. Maar bij thuiskomst kraait iedereen sociaal wenselijk dat het heeeeeeeeeerlijk was
Beati pauperes spiritu
  donderdag 3 augustus 2023 @ 11:29:07 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210142499
Ja, er zijn ongemakken. Die heb je thuis ook, maar andere. Op vakantie gaan is dan ook voornamelijk om de sleur te doorbreken en even wat anders doen/zien als de was opvouwen en stofzuigen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 11:32:08 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_210142533
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:25 schreef Academicus het volgende:
Ik vind op vakantie gaan altijd wat overrated. Er zijn zoveel ongemakken tijdens een verblijf in het buitenland of in het binnenland op de camping. En je betaalt je er ook nog een ongeluk voor. Maar bij thuiskomst kraait iedereen sociaal wenselijk dat het heeeeeeeeeerlijk was
Dat jij het vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat precies zo ervaart.
disclaimer
pi_210142579
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat jij het vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat precies zo ervaart.
Laten we gewoon hopen dat we hem nooit tegenkomen op vakantie O-)
  donderdag 3 augustus 2023 @ 11:38:37 #132
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_210142598
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Goh, echt? Ik begin mijn zin toch met 'Ik vind.." en niet met "Vakantie is..."
Beati pauperes spiritu
pi_210143990
Oké,
Met dit weer en zittend in het krijspaleis….

Ben ik op zoek naar de vakantie voor volgend jaar (mei of zomer)…
Ik wil graag thuis komen met bruine benen, maar de kids kunnen niet tegen temperaturen van 30+

Waar ga ik heen?
_O-

Oh en sterkte aan de natte kampeerders…
  donderdag 3 augustus 2023 @ 13:41:48 #134
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_210144020
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:38 schreef Academicus het volgende:

[..]
Tsja, dan doe je toch echt iets verkeerd, want ik geniet oprecht tijdens mijn vakanties. Zelfs met de kleine kids.

Wat voor soort vakanties heb jij dan en welke ongemakken kom je tegen?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 13:51:29 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210144168
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,

Ik wil graag thuis komen met bruine benen, maar de kids kunnen niet tegen temperaturen van 30+

Waar ga ik heen?
_O-

Krijspaleis-en-vakantie-uitzoeken-boks! Wij waren ervan overtuigd dat we met de kids voorlopig geen halve dag willen rijden voor een vakantie maar het weer van deze zomer maakt dat ik dat serieus heroverweeg...
pi_210144236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Krijspaleis-en-vakantie-uitzoeken-boks! Wij waren ervan overtuigd dat we met de kids voorlopig geen halve dag willen rijden voor een vakantie maar het weer van deze zomer maakt dat ik dat serieus heroverweeg...
Toevallig :)

Ik mag trouwens echt niet zeuren, wij zaten de eerste twee weken in de Ardennen en hebben een prima, best droge 21-25 graden gehad.

Mijn man wil eigenlijk ook niet meer dan 6 uur rijden op een dag…. Lastig lastig…
Maar ja we kunnen ook op twee locaties gaan zitten
pi_210144372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:25 schreef Academicus het volgende:
Maar wel tijd voor elkaar als bv gezin, in een andere mooie omgeving. Daar schakel ik van af.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 14:29:30 #138
244125 laziness
pi_210144570
quote:
Oké,

Waar ga ik heen?
_O-

Met 25gr zijn ook prima bruine benen te behalen maar gegarandeerd die 25gr hebben is een ander ding.
Gegarandeerde zon is meestal ook meteen 30graden, dat is rondom de middellandse zee.
Eigenlijk al het andere kan het twee kanten op. Langs de Atlantische kust van Frankrijk van Bretagne tot aan Frans baskenland zitten mooie campings met veel waterglijbanen etc maar die oceaan maakt het weer wisselvallig.
Ik vind zelf Karinthië in Oostenrijk in een hoek liggen waar het vaak mooi weer is.
In het binnenland loopt het vaak snel op qua temperatuur als de zon eenmaal schijnt dus dan kan je beter aan zee of bij de bergen zitten om verkoeling te zoeken.
Op 6uur rijden blijft alles een gok. Genoeg mooie vakanties gehad bij de Loire, of het Zwarte Woud etc maar daar was het afgelopen weken net zo slecht als hier.
Mijn collega’s in Praag zeggen dat de zomers daar beter zijn dan hier en Tsjechië is niet zo heel ver.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 14:45:14 #139
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210144727
quote:
Oké,

De zonnestudio.
pi_210144871
quote:
Oké,

Waar ga ik heen?
_O-

Ik dacht misschien het Noorden van Portugal?
Shine bright like a diamond.
pi_210144976
Canarische eilanden niet iets? Of Zuid Frankrijk aan de kust? Of toch iets zoals Bonaire.

In veel landen is het natuurlijk afwachten, 2 jaar geleden was het in augustus hier baggerweer en hadden wij heerlijk weer in Zweden. Nu is het daar volgens mij ook niet best.
We hadden dit jaar in Oostenrijk lekker weer terwijl de voorspellingen nogal wisselvallig waren.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:34:26 #142
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210145288
In Zweden is het weer beter dan in Nederland momenteel. Ik zit nu in zomerjurk bij het meer waar zoonlief aan het suppen is. Gisteren af en toe een buitje, vandaag zonnetje, prima voor een actieve vakantie...

Maar in een halve dag rijden ben je niet in Zweden helaas, da's eerder anderhalf, afhankelijk van welke bootverbinding/brug je neemt...
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:46:28 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_210145423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:38 schreef Academicus het volgende:

[..]
Je insinueert nogal door je laatste zin. Daar ging het me om. Niet om je eerste zin nee.
disclaimer
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:46:58 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_210145429
quote:
Oké,

Waar ga ik heen?
_O-

Canarische eilanden. Groetjes!
disclaimer
pi_210145463
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:34 schreef mousemicky het volgende:
In Zweden is het weer beter dan in Nederland momenteel. Ik zit nu in zomerjurk bij het meer waar zoonlief aan het suppen is. Gisteren af en toe een buitje, vandaag zonnetje, prima voor een actieve vakantie...

Maar in een halve dag rijden ben je niet in Zweden helaas, da's eerder anderhalf, afhankelijk van welke bootverbinding/brug je neemt...
Heerlijk!
Volgend jaar gaan we echt :) Moeten we niet weer een jaar hebben waarin er een fortuin het huis in gaat.

Wij gaan met de boot vanaf Kiel, ideaal, 6 uur rijden, eten, spelen, rennen, slapen op de boot en uitgerust wakker worden in Zweden. De boot was al geboekt en konden we kosteloos omboeken.

We zijn nu druk bezig de Londen trip voor de Voorjaarsvakantie te regelen, ik ga in september maar eens voor Zweden kijken.
pi_210145527
Wij zitten nu in de Provence, in Lourmarin om precies te zijn. Het is wel 30 graden maar de wind is fris en de nachten zijn koel (12-18 graden). 's Morgens trekken de kinderen soms zelfs even een vest aan. Ik kan zelf ook slecht tegen hitte, maar ik heb hier tot nu toe nog geen moment gehad dat het te heet was. Behalve dan het moment dat ik in dik neopreen wetsuit 'even' een fikse heuvel en heuleboel traptreden moest beklimmen. Dat stond even niet aangegeven bij de aqua rando excursie die we boekten. :')
  donderdag 3 augustus 2023 @ 16:00:29 #147
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210145555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:49 schreef exode het volgende:

[..]
Heerlijk!
Volgend jaar gaan we echt :) Moeten we niet weer een jaar hebben waarin er een fortuin het huis in gaat.

Wij gaan met de boot vanaf Kiel, ideaal, 6 uur rijden, eten, spelen, rennen, slapen op de boot en uitgerust wakker worden in Zweden. De boot was al geboekt en konden we kosteloos omboeken.

We zijn nu druk bezig de Londen trip voor de Voorjaarsvakantie te regelen, ik ga in september maar eens voor Zweden kijken.
Die boot hebben wij op de heenweg ook genomen, terug gaan we via Denemarken (veel goedkoper), met een overnachting in Frederikshavn.

Als het aan de kinderen ligt gaan we volgend jaar weer naar deze plek, J is non stop kampvuur aan het stoken, F aan het suppen, naast het outdoor programma voor kinderen dan, vandaag lasergamen in het bos en grote katapulten bouwen. En terwijl de kinderen bezig gehouden werden hebben wij een wandeling van 8km gemaakt naar een mooi uitzichtpunt in de buurt.

Morgen gaan we weer door naar de volgende camping, maar deze staat zeker op de lijst voor herhaling.
pi_210145608
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Die boot hebben wij op de heenweg ook genomen, terug gaan we via Denemarken (veel goedkoper), met een overnachting in Frederikshavn.

Als het aan de kinderen ligt gaan we volgend jaar weer naar deze plek, J is non stop kampvuur aan het stoken, F aan het suppen, naast het outdoor programma voor kinderen dan, vandaag lasergamen in het bos en grote katapulten bouwen. En terwijl de kinderen bezig gehouden werden hebben wij een wandeling van 8km gemaakt naar een mooi uitzichtpunt in de buurt.

Morgen gaan we weer door naar de volgende camping, maar deze staat zeker op de lijst voor herhaling.
Heerlijk! Radastrand toch? Zijn de activiteiten een beetje geschikt voor Juul die dan 6 jaar is en hopelijk haar A diploma heeft?

Wij denken vooralsnog aan Isaberg en Radastrand, maar het kan ook Radastrand en Idre Fjall worden en dan via Oslo met de boot.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 16:15:12 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210145697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:05 schreef exode het volgende:

[..]
Heerlijk! Radastrand toch? Zijn de activiteiten een beetje geschikt voor Juul die dan 6 jaar is en hopelijk haar A diploma heeft?

Wij denken vooralsnog aan Isaberg en Radastrand, maar het kan ook Radastrand en Idre Fjall worden en dan via Oslo met de boot.
Jep, Rådastrand.

Het weekprogramma is nu huttenbouwen, vlotbouwen en varen, boogschieten, lasergamen + katapult, GPS tocht/ dropping. Vanaf 5 jaar, dus kan zeker.

Receptie vertelde me wel dat activiteiten idd vaak al ver vol zitten ivm vooruit boekingen. Kinderen die op het huisjespark hiernaast zitten mogen idd ook mee doen, maar alleen als er nog last minute plaats over is.

Dus, komt alleen naar Zweden, hier zijn ze ingesteld op alle soorten weer, en er is dus een overdekte picknick/chillplaats, gratis kookgelegenheid (zelf je zooi meenemen hoeft dus niet ;)), goeie koffie, vers voor je gezet en kaneelbolletjes :Y)
O, en de zoon van de eigenaren is een ware BBQ master en maakt briljante pulled pork en buikspek burgers.
pi_210146111
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:15 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Jep, Rådastrand.

Het weekprogramma is nu huttenbouwen, vlotbouwen en varen, boogschieten, lasergamen + katapult, GPS tocht/ dropping. Vanaf 5 jaar, dus kan zeker.

Receptie vertelde me wel dat activiteiten idd vaak al ver vol zitten ivm vooruit boekingen. Kinderen die op het huisjespark hiernaast zitten mogen idd ook mee doen, maar alleen als er nog last minute plaats over is.

Dus, komt alleen naar Zweden, hier zijn ze ingesteld op alle soorten weer, en er is dus een overdekte picknick/chillplaats, gratis kookgelegenheid (zelf je zooi meenemen hoeft dus niet ;)), goeie koffie, vers voor je gezet en kaneelbolletjes :Y)
O, en de zoon van de eigenaren is een ware BBQ master en maakt briljante pulled pork en buikspek burgers.
Wij zouden dan het huisje wat van hun is op het huisjespark huren. Dan val je verder wel onder de camping begreep ik dus met vooruit boeken van activiteiten.

Dank voor je reactie! Handig :)
  donderdag 3 augustus 2023 @ 17:07:54 #151
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210146295
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:50 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zouden dan het huisje wat van hun is op het huisjespark huren. Dan val je verder wel onder de camping begreep ik dus met vooruit boeken van activiteiten.

Dank voor je reactie! Handig :)
Ah, die heb ik nog niet gevonden, geen idee waar ie staat. Wel op tijd boeken dan, schijnt vrij populair te zijn.
pi_210146425
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 17:07 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ah, die heb ik nog niet gevonden, geen idee waar ie staat. Wel op tijd boeken dan, schijnt vrij populair te zijn.
Ja, die zat dit jaar dus vol. Hij is nu nog niet te boeken. Moeten nog bepalen hoe, wat, waar, wanneer. Maar daar komen we in september denk ik pas aan toe.
pi_210147888
quote:
Oké,

Waar ga ik heen?
_O-

Wij zijn in Portugal geweest. Zolang je niet in het toeristische deel van de Algarve zit maar dicht bij de Atlantische Oceaan is het prima te doen (en in de avond zelfs fris). Was hele tijd zo'n 25 graden. Nadelen zijn wel de harde wind en daarom hoge golven dus als ze klein zijn is in de zee zwemmen geen optie.
pi_210148748
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:29 schreef laziness het volgende:

[..]
Met 25gr zijn ook prima bruine benen te behalen maar gegarandeerd die 25gr hebben is een ander ding.
Gegarandeerde zon is meestal ook meteen 30graden, dat is rondom de middellandse zee.
Eigenlijk al het andere kan het twee kanten op. Langs de Atlantische kust van Frankrijk van Bretagne tot aan Frans baskenland zitten mooie campings met veel waterglijbanen etc maar die oceaan maakt het weer wisselvallig.
Ik vind zelf Karinthië in Oostenrijk in een hoek liggen waar het vaak mooi weer is.
In het binnenland loopt het vaak snel op qua temperatuur als de zon eenmaal schijnt dus dan kan je beter aan zee of bij de bergen zitten om verkoeling te zoeken.
Op 6uur rijden blijft alles een gok. Genoeg mooie vakanties gehad bij de Loire, of het Zwarte Woud etc maar daar was het afgelopen weken net zo slecht als hier.
Mijn collega’s in Praag zeggen dat de zomers daar beter zijn dan hier en Tsjechië is niet zo heel ver.
Loire momenteel. It's raining men halleluja. Nog 2 dagen en dan schijnt het beter te worden. Als we weggaan 30 graden ik ben benieuwd hoe het dan in Parijs is want daar gaan we dan heen. Mijn schoonzus + gezin zijn in normandie ook regen
pi_210163865
Wij zitten in de Dordogne en hebben op zich prima weer. Gisteren en eergisteren wel wat buien gehad, maar tussendoor konden we steeds wel leuke dingen doen. Vanaf morgen iedere dag twee/drie graden erbij tot aan 37 graden op woensdag, onze laatste dag. Daar kijk ik niet naar uit.

:%

Ik heb trouwens een hele leuke vakantie, maar heb vandaag echt even last van het de hele tijd samen zijn. Vind ik vaak heerlijk, maar ik vind het deze week even veel. Soms verheug ik me er op dat ze wat ouder en zelfstandiger zijn, hoe leuk deze leeftijd tegelijkertijd ook is (2 en 6). :@
pi_210164851

[ Bericht 100% gewijzigd door Knutknuttsson op 04-08-2023 22:35:43 (Ik maak er een potje van) ]
pi_210164981
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:34 schreef mousemicky het volgende:

Lekker hoor. Vanochtend hier nog wat regen, maar daarna zonnig de "berg" in Sälen op geweest, dan kan je ook met een een graad of 20 gewoon bruin worden, hoor.
Verder af en toe wat regen, maar gezien het weer de rest van Europa hoor je ons niet klagen. Hierna reizen we door naar Åre, daar zijn de vooruitzichtingen minder goed, heel veel regen en een temperatuur overdag van onder de 10 graden. Dat zal even aanpassen worden :X
pi_210164988
-dubbel-
pi_210166936
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 21:32 schreef Gogo83 het volgende:
Wij zitten in de Dordogne en hebben op zich prima weer. Gisteren en eergisteren wel wat buien gehad, maar tussendoor konden we steeds wel leuke dingen doen. Vanaf morgen iedere dag twee/drie graden erbij tot aan 37 graden op woensdag, onze laatste dag. Daar kijk ik niet naar uit.

:%

Ik heb trouwens een hele leuke vakantie, maar heb vandaag echt even last van het de hele tijd samen zijn. Vind ik vaak heerlijk, maar ik vind het deze week even veel. Soms verheug ik me er op dat ze wat ouder en zelfstandiger zijn, hoe leuk deze leeftijd tegelijkertijd ook is (2 en 6). :@
Ik was donderdag juist aan het verzuchten dat ik ze altijd zo ongeveer 3 en 4 jaar wil hebben. Dan gaan uitstapjes nog heel gemakkelijk en nu is alles zo’n gezeur en geklaag voordat we überhaupt ergens zijn. Maar waarschijnlijk heb ik heb gewoon twee ondankbare zeuren op de wereld gezet. De een durfde zelfs in een waterpark met 88000 glijbanen tegen mij te zeggen dat ie zich verveelde. Hij had toen honger, dat wel.

Maar gisteren een perfect dagje gehad op het water in een speedbootje zonder heel veel gezeur. En nu nog drie dagen niks op de planning en dan gaan we al weer naar huis.

Hier is het 30 graden plus en daar gaan we goed op.
Ikzelf voel mij hier ook nog steeds zo thuis. 16 jaar geleden heb ik hier mijn stage gedaan en er een half jaar gewoond.

Ik heb wel een note to myself gemaakt. Ik ga nooit met puber Willem op vakantie. Geen haar op mijn hoofd.
pi_210167604
Zo mooi hier

[ Bericht 35% gewijzigd door Adrian4 op 05-08-2023 09:51:01 ]
pi_210167804
Waar zitten jullie Adrian? Ziet er mooi uit!
pi_210169526
Zakynthos, Grieks ionisch eiland
pi_210169953
Iedereen nog bedankt voor de tips voor de autoreis.
Uiteindelijk waren zijn eigen auto's, een boek over treinen, boek met geluiden van voertuigen en zijn ipad genoeg om zichzelf te vermaken.
Uiteindelijk hebben we zelfs met 6 uur vertraging (langzaamrijden, omleiding) geen kind aan hem gehad, op wat kleine momentjes na.

We genieten nu alweer een week van onze vakantie in Frankrijk.
pi_210170018
Wij hadden een vakantie in Parc La Clusure (eerder had volgens mij @LeSage de tip gegeven?) en dat was heel leuk. :) Voor ons te groot voor wat we zelf zouden kiezen op een camping, maar voor onze bijna-peuter was het fantastisch. Spiksplinternieuw huisje en goede faciliteiten, vooral het restaurant was verrassend goed. Wel een Nederlandse enclave. Voor mijn dochter leuk, want dan kan ze iedereen verstaan, maar ik zoek dat zelf nooit zo op.
pi_210170149
@Komkommerschijfje wij zijn daar in coronatijd geweest. Ik vond de ligging zo naast de rivier echt fantastisch. De kinderen hebben erg veel plezier gehad met dammen bouwen en met hun donutband mee gaan met de stroming van de rivier. Qua Nederlanders vond ik het ook een dingetje. Ik zoek liever een mooie mix van buitenlanders en Nederlanders zodat de kinderen ook aansluiting hebben.

Wij deden vandaag een uitstapje naar het Colorado van de Luberon met niet meewerkende puber. Die staat op elke foto met een gezicht op standje oorwurm. _O- Doordat ze steen en been klaagde heb ik mooi de lange route gelopen in plaats van de korte. Zoals ze zelf zou zeggen: karma. })
pi_210170349
Nog een tip voor lange autoritten: download de app van de bieb met e-books en luisterboeken. Als je die via bluetooth koppelt met een losse of autospeaker heb je veel luisterboeken tot je beschikking en hoef je geen tablet beet te houden. Ik raad wel aan om er thuis al een aantal te downloaden.

Wij hebben op de heenweg Kaatje Knal en de biefstukkenbende geluisterd (heb ik zelf in groep 5 ofzo mijn boekbespreking nog over gedaan! :D) en op de terugweg ‘vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de Anaconda’.

(En voor wie het niet weet, een kinderabonnement bij de bieb is dus gratis, maar moet je wel afgesloten hebben voor je kind voor je deze app kunt gebruiken).
pi_210170434
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 13:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Komkommerschijfje wij zijn daar in coronatijd geweest. Ik vond de ligging zo naast de rivier echt fantastisch. De kinderen hebben erg veel plezier gehad met dammen bouwen en met hun donutband mee gaan met de stroming van de rivier. Qua Nederlanders vond ik het ook een dingetje. Ik zoek liever een mooie mix van buitenlanders en Nederlanders zodat de kinderen ook aansluiting hebben.

Wij deden vandaag een uitstapje naar het Colorado van de Luberon met niet meewerkende puber. Die staat op elke foto met een gezicht op standje oorwurm. _O- Doordat ze steen en been klaagde heb ik mooi de lange route gelopen in plaats van de korte. Zoals ze zelf zou zeggen: karma. })
Ja, de rivier was leuk. Mijn dochter vond het ook heel leuk om daar met een schepnetje steentjes te scheppen en om lekker te spetteren. Het zwembad (helemaal vernieuwd recent) vond ze niks. :D Er gingen inderdaad best wat mensen met zo'n band stroomafwaarts in een versnelling. Zag er leuk uit.
Er is ook een spoor vlak langs de camping, trein rijdt 2x per uur voorbij denk ik. Ik lees op Google best wat negatieve dingen daarover. Ja, je hoort 'm, maar ik vond het niet hinderlijk. Misschien wel anders als je in een tent zit.
pi_210170778
Conclusie na 1 week vakantie: volgend jaar een grotere draagzak nodig. Anna is te groot voor degene die we nu mee hebben .
pi_210171257
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:45 schreef douche-eendje het volgende:
Conclusie na 1 week vakantie: volgend jaar een grotere draagzak nodig. Anna is te groot voor degene die we nu mee hebben .
Als je hier in de buurt zit mag je onze frame drager lenen als je wilt.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:32:11 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210171322
De tipi lekt, er lopen grote ratten rond, de douches en wc's zijn smerig, het regent, MAAR Max speelt continu met allerlei vriendjes en wij zitten 's avonds een beetje te borrelen met jan en alleman. Besloten om morgen thuis maar gewoon te douchen :X

En ik loop eindelijk weer rechtop en trek qua energie een dag en avond doortrekken w/

Never a dull moment :D
  zondag 6 augustus 2023 @ 10:31:43 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210180090
Mijn kinderen zitten met papa in de voortent domino en memory te doen en heb ik heb net een uurtje geslapen. De oudste is grote sprongen aan het maken met zwemmen en fietsen en de jongste is een stuk minder mamaplakkerig aan het worden. Nog een dikke week en dan gaan we na 3,5 week weer naar huis. Ik ga deze caravan nog missen (nu we een nieuw dakluik hebben en het hier weer heerlijk droog en warm is). Nog één dagje rukweer en dan de laatste week mooi weer en droog de voortent inpakken. Ik ben een gelukkig mens. Wat een liefde hier, wat een heerlijke camping en wat is m'n hoofd heerlijk tot rust aan het komen.
  zondag 6 augustus 2023 @ 12:59:47 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210181755
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 15:32 schreef Quoi het volgende:
De tipi lekt, er lopen grote ratten rond, de douches en wc's zijn smerig, het regent, MAAR Max speelt continu met allerlei vriendjes en wij zitten 's avonds een beetje te borrelen met jan en alleman. Besloten om morgen thuis maar gewoon te douchen :X

En ik loop eindelijk weer rechtop en trek qua energie een dag en avond doortrekken w/

Dat laatste stuk over jou is fijn te horen

De rest, mi gado! :o
pi_210182709
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 15:32 schreef Quoi het volgende:

my god waar zitten jullie _O- ?

fijn dat jij weer wat meer energie hebt :Y *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_210182752
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 13:58 schreef FlyingFish het volgende:
Nog een tip voor lange autoritten: download de app van de bieb met e-books en luisterboeken. Als je die via bluetooth koppelt met een losse of autospeaker heb je veel luisterboeken tot je beschikking en hoef je geen tablet beet te houden. Ik raad wel aan om er thuis al een aantal te downloaden.

Wij hebben op de heenweg Kaatje Knal en de biefstukkenbende geluisterd (heb ik zelf in groep 5 ofzo mijn boekbespreking nog over gedaan! :D) en op de terugweg ‘vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de Anaconda’.

(En voor wie het niet weet, een kinderabonnement bij de bieb is dus gratis, maar moet je wel afgesloten hebben voor je kind voor je deze app kunt gebruiken).
hebben wij ook gedaan idd, icm een bluetooth koptelefoon *O* op een van onze telefoons luisterboeken aan, koptelefoon op de achterbank en wij lekker onze eigen muziek luisteren, iedereen blij O+ :D
  zondag 6 augustus 2023 @ 13:58:14 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210182900
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hebben wij ook gedaan idd, icm een bluetooth koptelefoon *O* op een van onze telefoons luisterboeken aan, koptelefoon op de achterbank en wij lekker onze eigen muziek luisteren, iedereen blij O+ :D
Wij spelen ze gewoon via Spotify over de speakers van de auto, luisteren we gezellig allemaal naar Pluk, Dolfje Weerwolfje, Mees Kees of Pipi O+.
KuikenGuppy
  zondag 6 augustus 2023 @ 14:19:11 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210183197
Moet zeggen dat ik na 14x 'De Heksen' wel klaar was met het concept samen gezellig een luisterboek luisteren.

Toen de Switch er maar bijgepakt :')
  zondag 6 augustus 2023 @ 14:48:54 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210183639
De Switch is tof O+ Mét beperkingen, anders zit 'ie er de hele dag op.

We zaten bij Tinyparks op Tiengemeten. Wil geen slechte reclame maken, maar dit was wel erg slecht dit keer. Sociaal gezien en de flora en fauna waren geweldig, dat wel.

Nu weer thuis. Over paar daagjes naar Denemarken!
  zondag 6 augustus 2023 @ 14:50:39 #178
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_210183661
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij spelen ze gewoon via Spotify over de speakers van de auto, luisteren we gezellig allemaal naar Pluk, Dolfje Weerwolfje, Mees Kees of Pipi O+.
Nou, gezellig ):O

Mooi koptelefoontje achterin 😏
.
pi_210183850
Onze kinderen hebben heel old skool onze oude discmans achterin de auto liggen en een map vol luistercd's, muziekcd's etc. Die liggen altijd in de auto en op lange ritten worden ze vaak gepakt door beide kinderen.
Ze hebben ook gewoon een schermhouder en allebei hun eigen tablet mee op vakantie in de auto, maar ik moet zeggen dat ze die vaak vergeten (ook omdat wij ze uit het zicht leggen denk ik)

Sowieso ligt er van alles op de achterbank in zo'n verdeelbak, ook smartgames en een rubiks kubus. Mijn familie en vrienden wonen alemaal op een uur rijden dus als we met de auto iets doen is het meteen wat langer in de auto zitten. Dus we hebben altijd van alles in de auto liggen. Eens in de zoveel tijd wisselen we het aanbod 8-)

B kan niet lezen in de auto, dat doet ie het liefste maar hij wordt meestal na een half uurtje misselijk. Smart games lukt hem dan weer wel.

Wij gaan weer aan onze jaarlijkse zoektocht beginnen voor een weekend weg met mijn moeder, mijn zus, neefje van 19 en B van 9. Doen we elk jaar, het begon als een cadeau voor mijn moeder maar is nu gewoon jaarlijks of 2 keer per jaar. Er zijn nogal wat eisen, harde eisen met name vanwege mijn moeders gezondheid dus we komen eigenlijk vrij snel bij Landal parken uit. Het zou maar zo voor de derde keer Landal Ouddorp kunnen worden.
pi_210183989
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 15:01 schreef exode het volgende:
Onze kinderen hebben heel old skool onze oude discmans achterin de auto liggen en een map vol luistercd's, muziekcd's etc. Die liggen altijd in de auto en op lange ritten worden ze vaak gepakt door beide kinderen.
Ze hebben ook gewoon een schermhouder en allebei hun eigen tablet mee op vakantie in de auto, maar ik moet zeggen dat ze die vaak vergeten (ook omdat wij ze uit het zicht leggen denk ik)

Sowieso ligt er van alles op de achterbank in zo'n verdeelbak, ook smartgames en een rubiks kubus. Mijn familie en vrienden wonen alemaal op een uur rijden dus als we met de auto iets doen is het meteen wat langer in de auto zitten. Dus we hebben altijd van alles in de auto liggen. Eens in de zoveel tijd wisselen we het aanbod 8-)

B kan niet lezen in de auto, dat doet ie het liefste maar hij wordt meestal na een half uurtje misselijk. Smart games lukt hem dan weer wel.

Wij gaan weer aan onze jaarlijkse zoektocht beginnen voor een weekend weg met mijn moeder, mijn zus, neefje van 19 en B van 9. Doen we elk jaar, het begon als een cadeau voor mijn moeder maar is nu gewoon jaarlijks of 2 keer per jaar. Er zijn nogal wat eisen, harde eisen met name vanwege mijn moeders gezondheid dus we komen eigenlijk vrij snel bij Landal parken uit. Het zou maar zo voor de derde keer Landal Ouddorp kunnen worden.
Check eens landal landgoed t loo.
Prachtige huizen en park
pi_210184038
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 15:10 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Check eens landal landgoed t loo.
Prachtige huizen en park
Ik weet het, die tipte ik eerder hier ook....

We zoeken iets meer halverweg 076 en 030. Maximaal uur rijden vanaf omgeving Utrecht en maximaal uur rijden vanaf omgeving Breda. Ouddorp is voor ons beide iets langer maar kan nog net.
pi_210184914
Iets quoi

Hier ook zeuren hoor Adrian hoort vast bij de leeftijd maar dat geruzie onderling -O-

Vandaag iets meer zon gelukkig.
pi_210185893

"Je mag buiten spelen..."
  zondag 6 augustus 2023 @ 17:13:48 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_210186544
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 16:43 schreef blessed19 het volgende:
[ afbeelding ]

Laarzen aan en gaan!
disclaimer
pi_210187048
Ach, ik heb net met de oudste staan tafeltennissen in de regen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210187435
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 15:13 schreef exode het volgende:

[..]
Ik weet het, die tipte ik eerder hier ook....

We zoeken iets meer halverweg 076 en 030. Maximaal uur rijden vanaf omgeving Utrecht en maximaal uur rijden vanaf omgeving Breda. Ouddorp is voor ons beide iets langer maar kan nog net.
Ik ben net bij Landal de Vers geweest, dat vond ik een fijn park.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210188163
quote:
10s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:19 schreef Molo het volgende:
Moet zeggen dat ik na 14x 'De Heksen' wel klaar was met het concept samen gezellig een luisterboek luisteren.

Toen de Switch er maar bijgepakt :')
wij hadden op de terugweg vanuit Frankrijk een krijsende dreumes, niks hielp behalve juf roos :') na een uur of drie hadden we dat echt wel gehad haha.

en toen moesten we nog een uur of vijf :X
pi_210188414
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Laarzen aan en gaan!
Hoe gaat het met jouw kampeer ellende?
pi_210188532
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 14:48 schreef Quoi het volgende:

We zaten bij Tinyparks op Tiengemeten. Wil geen slechte reclame maken, maar dit was wel erg slecht dit keer. Sociaal gezien en de flora en fauna waren geweldig, dat wel.

wat jammer! stond ook nog op mijn lijstje om eens te gaan doen met onze grootste. Was je er niet al eens eerder geweest en toen heel enthousiast?
  zondag 6 augustus 2023 @ 19:06:49 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_210188544
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:57 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Hoe gaat het met jouw kampeer ellende?
Tamelijk nat :')
Maar de kinderen trekken laarzen aan en gaan, dus ik ben hun voorbeeld maar gaan volgen. En regelmatig blussen met een lokaal biertje ;)
disclaimer
pi_210188597
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 16:43 schreef blessed19 het volgende:
Ah wat sneu.
Toch beetje leuke vakantie?
  zondag 6 augustus 2023 @ 19:23:29 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210188771
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 19:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wat jammer! stond ook nog op mijn lijstje om eens te gaan doen met onze grootste. Was je er niet al eens eerder geweest en toen heel enthousiast?
Klopt. Ook toen wist ik: je moet geen gelikte accommodatie verwachten; nu leek het nog erger.

Waarom het toch leuk was in beide gevallen is de natuur en het diner, kampvuurtje En silent disco (uhu...) met wildvreemden. Dat moet je wel zien zitten.
  zondag 6 augustus 2023 @ 19:23:33 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210188776
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij hadden op de terugweg vanuit Frankrijk een krijsende dreumes, niks hielp behalve juf roos :') na een uur of drie hadden we dat echt wel gehad haha.

Heerlijk :'(

Gisteravond sliepen we op de boot, maar mevrah bleef van oververmoeidheid maar krijsen dat ze niet moe was. Net of ik een tweejarige mee had ipv een zevenjarige :') :') :')

Was kort nachtje voor allemaal daardoor. Haar vanmorgen letterlijk onder de douche gepleurd om wakker te worden en toen ze een pannekoek in haar mik had was alles weer goed. Geen kind aan gehad op de hele terugrit naar huis vanuit noord Duitsland. Gekke figuren die kinderen 8)7 :G
  zondag 6 augustus 2023 @ 19:24:36 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210188785
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 19:23 schreef Quoi het volgende:

[..]
Klopt. Ook toen wist ik: je moet geen gelikte accommodatie verwachten; nu leek het nog erger.

Waarom het toch leuk was in beide gevallen is de natuur en het diner, kampvuurtje En silent disco (uhu...) met wildvreemden. Dat moet je wel zien zitten.
Als ze sanitair en hygiëne fixen dan vind ik het wel weer het proberen waard. Ik vond het ook toen wij er waren enorm leuke sfeer daaro ^O^
pi_210191188
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 19:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Heerlijk :'(

Gisteravond sliepen we op de boot, maar mevrah bleef van oververmoeidheid maar krijsen dat ze niet moe was. Net of ik een tweejarige mee had ipv een zevenjarige :') :') :')

Was kort nachtje voor allemaal daardoor. Haar vanmorgen letterlijk onder de douche gepleurd om wakker te worden en toen ze een pannekoek in haar mik had was alles weer goed. Geen kind aan gehad op de hele terugrit naar huis vanuit noord Duitsland. Gekke figuren die kinderen 8)7 :G
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 15:54 schreef F_r het volgende:
Iets quoi

Hier ook zeuren hoor Adrian hoort vast bij de leeftijd maar dat geruzie onderling -O-

Vandaag iets meer zon gelukkig.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 13:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Komkommerschijfje wij zijn daar in coronatijd geweest. Ik vond de ligging zo naast de rivier echt fantastisch. De kinderen hebben erg veel plezier gehad met dammen bouwen en met hun donutband mee gaan met de stroming van de rivier. Qua Nederlanders vond ik het ook een dingetje. Ik zoek liever een mooie mix van buitenlanders en Nederlanders zodat de kinderen ook aansluiting hebben.

Ik ben af en toe zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben met niet perfecte kinderen op vakantie :@
Thnx ladies :*

Vrijdag: :( “ik wil niet meer op een boot! Ik haat varen en ik haat de zee!!”
Vandaag: “het leukste deze vakantie vond ik met de speedboot op zee!”

Trouwens, vandaag in een restaurant met jonge Griekse serveersters waar meneer absoluut NIET wou eten: “papa, ze hebben hier wel knappe obers vind ik”
Geloof dat we iemand in een vervroegde pubertijd hebben :')
pi_210191276
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 19:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Tamelijk nat :')
Maar de kinderen trekken laarzen aan en gaan, dus ik ben hun voorbeeld maar gaan volgen. En regelmatig blussen met een lokaal biertje ;)
Ik houd van dat soort kinderen.
Vaak hebben wij er veel meer last van dan zij, inderdaad O+
pi_210191320
Haha, perfecte kinderen, ik heb ze niet.

Ze zeuren me wat af, maken ruzie voor 100 en weigeren fatsoenlijk te gaan slapen.

Aan de andere kant zaten ze vanmorgen wel met z’n tweetjes braaf een spelletje te spelen.

We staan nu 3 nachten op de camping in Frankrijk, maar niet echt fijn. Verouderd en smoezelig sanitair helaas. Verder wel lekker ruime plekken en dicht bij Lyon.

Lyon is een dikke tip. Ze hebben een énorm park dat gratis toegankelijk is, met botanische tuinen en een kleine dierentuin. Jongens hebben zich gruwelijk vermaakt en we sloten ook nog eens af met McDonald’s :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210191330
Parc la Clusure beviel ons inderdaad heel goed. Weinig last toen van Nederlanders. Waren toen ook veel Belgen en Duitsers (pinksteren). Vooral de rivier deed het inderdaad goed bij de jongens.
  zondag 6 augustus 2023 @ 22:28:09 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210191527
Iemand nog tips voor de kerstvakantie? Een week of midweek met z'n viertjes? Twee wensen: een fatsoenlijk zwembad en een binnenspeeltuin. Maar als ik dat intyp kom ik al snel op 1000 euro uit. En da's eigenlijk wel een beetje heel veel...
  zondag 6 augustus 2023 @ 23:48:43 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_210192251
Mijn kinderen zijn verre van perfect, geloof me. Het geschreeuw en gejank is echt niet van de lucht.

Maar. Van de regen hebben ze dus totaal geen last. Dat dan weer niet. :')
disclaimer
pi_210192255
1000 euro voor een week tijdens een vakantie is helaas heel normaal. Ik ben altijd tevreden als ik een dergelijke prijs heb voor een park met goede faciliteiten. Voor een midweek is er overigens voldoende te vinden voor onder de ¤1000. Coldenhove is bijvoorbeeld ¤600 voor 3 nachten van 2 tot 5 januari. Kerst en nieuwjaar valt redelijk ongunstig dit jaar voor een midweek van 4 nachten. 6 nachten is ¤763. Als er een feestdag in je vakantie valt betaal je sowieso veel meer. En veel mensen boeken ook bewust met oud & nieuw een huisje omdat parken meestal vuurwerkvrij zijn.
pi_210192356
Landal Port Greve: 4-persoons accomodaties van 29-12 tot 5-1 (7 nachten) voor 875,- Geen superdeluxe park en ook geen verpletterend subtropisch zwemparadijs, maar een prima zwembad met lichtjesglijbaan en een flink pierebad voor de kleinsten. Kleine binnenspeeltuin. Genoeg te doen in de omgeving (binnen een half uurtje rijden).

Ik vind 1000,- voor een hele week in een schoolvakantie overigens echt heel goedkoop. Veel geld, ja, maar niet vreemd.
  maandag 7 augustus 2023 @ 00:07:37 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_210192365
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Iemand nog tips voor de kerstvakantie? Een week of midweek met z'n viertjes? Twee wensen: een fatsoenlijk zwembad en een binnenspeeltuin. Maar als ik dat intyp kom ik al snel op 1000 euro uit. En da's eigenlijk wel een beetje heel veel...
Wil je een camping of een huisje? Want dat maakt nogal verschil.
disclaimer
pi_210192988
K
quote:
Oké,

Waar ga ik heen?
_O-

Kaapverdië?
pi_210193187
Noord-Portugal aan de kust @Loj :Y Hebben wij dus dit jaar gedaan en het was echt perfect en savonds zelfs wat fris. Wij zaten een deel van de vakantie aan dit strand: https://maps.app.goo.gl/tfDEZN4fz9wxNWzw9

Wat door die soort van baai echt goed te doen was qua heftigheid van de zee, dus waar je ook een beetje kon zwemmen. Maar het water is wel aan de koude kant, hoewel de kinderen daar geen last van leken te hebben. Je moet wel een windscherm hebben, maar die kan je daar kopen of met een beetje geluk heeft je accomodatie het liggen zoals bij ons. Ze hebben op dat strand ook lifeguards die alles in de gaten houden dus dat vond ik ook fijn.

Je zit met de trein zo in Porto om even een dagje uit te gaan (of je boekt daar ook wat en doet een paar dagen). De andere kant op met de trein (uurtje geloof ik) heb je Aveiro, en das ook een leuk stadje om een dag doorheen te lopen en te varen.

Wij zijn zelf begonnen met een paar dagen in de Dourovallei, maar das dus wel 30 graden en heet. Toen een paar dagen Porto en geeindigd met een ruime week aan het strand. Heerlijke vakantie O+
  maandag 7 augustus 2023 @ 13:12:45 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210196922
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 00:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Wil je een camping of een huisje? Want dat maakt nogal verschil.
Ik durf met kerst niet te kamperen, da's wel heel koud...

Maar goed
  maandag 7 augustus 2023 @ 13:16:33 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_210196991
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 13:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik durf met kerst niet te kamperen, da's wel heel koud...

Maar goed
Het was afgelopen kerst warmer dan het gisteren hier op de camping was ;( _O-
Maar goed, daar ga je natuurlijk niet op gokken, dat snap ik :P
disclaimer
pi_210197460
De Kerstvakantie is al jaren enorm duur. Veel accomodaties zelfs duurder dan de zomervakantie.
Dus dat wordt of betalen met je ogen dicht of thuisblijven.
  maandag 7 augustus 2023 @ 16:41:45 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210199811
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 13:47 schreef exode het volgende:
De Kerstvakantie is al jaren enorm duur. Veel accomodaties zelfs duurder dan de zomervakantie.
Dus dat wordt of betalen met je ogen dicht of thuisblijven.
Conclusie: we boeken niks. Kijken dan wel of er ergens een last minute is of dat het kampeerweer is.
  maandag 7 augustus 2023 @ 19:16:35 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210201765
Een lastminute met de kerstvakantie lijkt me een utopie :D

Ik werd al vrij depri van de prijzen voor de herstvakantie trouwens, blij dat ik dat grotendeels al betaald heb. Dan kan ik het geld vergeten en straks gewoon lekker van genieten :+
pi_210201888
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Conclusie: we boeken niks. Kijken dan wel of er ergens een last minute is of dat het kampeerweer is.
Wij gingen elk jaar met Oud en Nieuw op vakantie, een weekendje, een week, net wat uitkwam. Maar de afgelopen jaren zijn de prijzen zoals ook in de zomervakantie van hoog naar torenhoog gegaan. Ik wil met de Kerstdagen ook niet weg zijn dus dat maakt de tijd beperkt.
Daarnaast is er altijd wel 1 gezinslid ziek in de Kerstvakantie dus het is voor ons beter om thuis te blijven ;)
  maandag 7 augustus 2023 @ 19:57:31 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210202473
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Landal Esonstad kost voor een midweek (2-5 januari) nog geen ¤600 en is een fantastisch park.
KuikenGuppy
pi_210202617
Wat ik deze vakantie wel vervelend vind is dat het vrij fris is. Ik heb het gewoon koud dat heb ik het al snel maar ik word er ook wakker van. We zitten in een heel kleine accommodatie waar je binnen niet echt een zitje hebt en buiten open is. Dat koelt dus 's avonds echt heel erg af.
  maandag 7 augustus 2023 @ 20:33:30 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_210203068
Vannacht met 8 graden wakker geworden van de kou in mijn tentje en mijn fleece maar weer aangetrokken in bed _O-
disclaimer
  maandag 7 augustus 2023 @ 20:42:31 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210203294
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 20:33 schreef SQ het volgende:
Vannacht met 8 graden wakker geworden van de kou in mijn tentje en mijn fleece maar weer aangetrokken in bed _O-
Ik overwoog door de nachtkou dit jaar voor het eerst wel een caravannetje toen ik mijn thermolegging en sokken aantrok ja :')
pi_210204570
Het was vandaag op 2200 meter hoogte rond het vriespunt. Toen ik in maart op wintersport was, was het 15 graden warmer op die hoogte _O-. Ik ben wel blij dat we een appartement hebben, want ik slaap ‘s nachts letterlijk niet met deze temperaturen in een tent.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210204903
Wij zitten in Zuid-Frankrijk en hebben al 4 dagen de mistral wind. Nooit geweten dat die wind zo hard waait. Er stond afgelopen dagen windkracht 6 met soms best harde windstoten. Geen regen en wel goede temperatuur, dus het was één grote stofboel. Buiten eten was afgelopen dagen dus even een no-go. Hopelijk morgen wat minder wind want dan staat een boottochtje op zee op het programma. :)

Voor de mensen die met kinderen vanaf een jaar of 9 in de Gorges du Verdon regio Castellane/Rougon verblijven heb ik een dikke aanrader: aqua rando. Drijvend stroomafwaarts van de rivier gaan, soms door coole stromingen en tussen de hoge kliffen in. De gieren cirkelden hoog boven ons terwijl we tussen de kliffen dreven, het was echt magisch. O+ En voor de daredevils zitten er een paar momenten bij waarop je kunt springen van de rotsen. Voor de sprong van 6 meter hoogte had ik wel wat aanmoediging van de gids nodig: don't think just jump. :') :X
pi_210205501
Maar geen risico genomen en de combinatie Aruba/Florida geboekt voor met de kinderen. Hebben ze in elk geval mooi weer, fatsoenlijke accomodaties en wat te doen.
pi_210205609
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 20:33 schreef SQ het volgende:
Mn kleuter sliep met mijn wollen sokken aan. Die kwamen tot halverwege zijn bovenbenen en waren perfect warm volgens hem _O- .

Gelukkig vandaag veel zon en 20 graden O+
pi_210205733
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 19:16 schreef Molo het volgende:
Een lastminute met de kerstvakantie lijkt me een utopie :D

Ik werd al vrij depri van de prijzen voor de herstvakantie trouwens, blij dat ik dat grotendeels al betaald heb. Dan kan ik het geld vergeten en straks gewoon lekker van genieten :+
Wij hebben vorig jaar met kerst een last minute geboekt. Niet helemaal last last minute, maar wel in december pas dacht ik. Jaar daarvoor hebben we ook pas heel laat geboekt. Maar dan moet je wel flexibel zijn qua wensen idd.

Herfstvakantie hebben we wel in mei al geboekt met een erg mooie aanbieding.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:43:30 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210207311
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 19:57 schreef Burdie het volgende:

[..]
Landal Esonstad kost voor een midweek (2-5 januari) nog geen ¤600 en is een fantastisch park.
Zijn we in februari geweest. Hebben vooral de binnenspeeltuin gezien, het zwembad was voor de peuter niks aan, omdat hij niet kon zitten of kruipen ofzo in het peuterbad (dat is 50 cm diep ofzo). Ik vond het een leuk park voor mooi weer, maar je kunt met het water de kinderen geen seconde uit het oog verliezen buiten.
pi_210220674
@mousemicky en @Knutknuttsson (als jullie nog op vakantie zijn) Hoe staat het daar met de storm?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:50:35 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210221463
Volgens mij is storm Hans inmiddels voorbij.
KuikenGuppy
pi_210221708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:27 schreef Hupje het volgende:
@:mousemicky en @:Knutknuttsson (als jullie nog op vakantie zijn) Hoe staat het daar met de storm?
Ik ben nu in Åre, daar is gisternacht het dorp overstroomd. Gelukkig geen personen gewond, alleen heel veel materiële schade. Zelf zitten we een stuk hoger op de berg, dus van de chaos beneden niets meegekregen. Verder was het vooral heel veel regen. Vandaag is het weer droog, wind blijft wel stevig, dus alle liften zijn bijvoorbeeld nog dicht. Voor de rest lijkt alles weer redelijk normaal.

https://www.aftonbladet.s(...)ken-forsar-genom-byn

[ Bericht 19% gewijzigd door Knutknuttsson op 09-08-2023 10:16:38 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 augustus 2023 @ 11:35:18 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210222850
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:09 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Ik ben nu in Åre, daar is gisternacht het dorp overstroomd. Gelukkig geen personen gewond, alleen heel veel materiële schade. Zelf zitten we een stuk hoger op de berg, dus van de chaos beneden niets meegekregen. Verder was het vooral heel veel regen. Vandaag is het weer droog, wind blijft wel stevig, dus alle liften zijn bijvoorbeeld nog dicht. Voor de rest lijkt alles weer redelijk normaal.

https://www.aftonbladet.s(...)ken-forsar-genom-byn
Ik las het inderdaad en moest toen ook even aan jou denken, omdat jij had gezegd dat je daar zou zitten. Hier is echt niks aan het handje, alles gaat precies om ons heen lijkt het, overal code geel en rood, maar Uppsala/Stockholm etc. is niks aan de hand :D

Wel fijn dat er geen gewonden zijn en jullie er geen last van hebben gehad!
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:54:18 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210224082
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:27 schreef Hupje het volgende:
@:mousemicky en @:Knutknuttsson (als jullie nog op vakantie zijn) Hoe staat het daar met de storm?
Wij rijden inmiddels bij Hamburg, en daar schijnt nu de zon.

De overtocht gisteren was minder prettig, zeeziek :r Wel mooi om te zien, golven van 2-3 meter hoog, en behoorlijk stormachtig. Gelukkig de korte route naar Denemarken. De overnachting in het hutje aan zee in Frederikshavn was ook spannend, de wind beukte er behoorlijk op...
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:34:59 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210226537
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De overtocht gisteren was minder prettig, zeeziek :r Wel mooi om te zien, golven van 2-3 meter hoog, en behoorlijk stormachtig. Gelukkig de korte route naar Denemarken. De overnachting in het hutje aan zee in Frederikshavn was ook spannend, de wind beukte er behoorlijk op...
Ik vroeg me af of jullie overtocht door zou gaan, van/naar Noorwegen was alles geannuleerd.
KuikenGuppy
pi_210226648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat klinkt gaaf en heel naar tegelijk. Gelukkig zijn jullie veilig over gekomen, goede terugreis!
pi_210228015
Succes alle mensen in Scandinavië

Hoe is het nu bij jullie @SQ?
pi_210259839
Wij staan nu 10 nachten op een megacamping, met 4 zwembaden en vanalles te doen.
Ik moet heel erg wennen, wij waren meer van de rustige campings aan een riviertje vroeger.

Maar wat een feest voor de kinderen. Zijn vandaag een hele dag aan het zwemmen, steeds van die genietende snoetjes (en ja, ook zeurende snoetjes voor snoep).

Denk dat dit een prima afwisseling is voor ons, een tijdje op rustige campings en ook een drukke voor de jongens erbij :)

Oh ja, en ik kan zowaar wat lezen *O*
pi_210259905
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 22:55 schreef Halcon het volgende:
Maar geen risico genomen en de combinatie Aruba/Florida geboekt voor met de kinderen. Hebben ze in elk geval mooi weer, fatsoenlijke accomodaties en wat te doen.
Wat een mooie vakantie voor de kids.
Je bent miljonair? ;)
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:54:02 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210263885
Oh jongens, wat is Legoland (en Lego House) leuk O+
pi_210266359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 20:54 schreef Quoi het volgende:
Oh jongens, wat is Legoland (en Lego House) leuk O+
Jaaaaaaa!
  zondag 13 augustus 2023 @ 08:35:58 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210267482
Wij hebben net twee dingen besloten:

Volgend jaar beerze bulten, omdat veldjes met speeltuinen, fijn zwembad, goede binnenspeeltuin met comfi stoelen voor ouders, bultje het konijn (ja, dat is een ding hier in huis), heel erg prima sanitair, spraypark, riviertje om te kanoën en suppen en speelstrand/vijverdinges.

En dan gaan we het jaar daarna verder weg. Scandinavië of Oostenrijk.
pi_210271595
Klinkt als een prima beslissing Tink!

Wij waren dus vol in de 'we gaan in de Voorjaarsvakantie als B 10 wordt naar Londen', maar ik begon toch te twijfelen. B vond Londen fantastisch een paar jaar geleden maar zou het zijn keuze zijn om op zijn 10e verjaardag in Londen te zijn? Dus we hebben het voorgelegd en inderdaad, hij wil dat niet. Hij wil wel weer terug naar Londen maar niet met zijn verjaardag. Hij zou zelf het allerliefste weer naar Lalandia Billund gaan, daar hebben wij een veto over uitgesproken, Legoland is niet open in februari en we wilden dat eigenlijk al doen in de meivakantie.

Dus het wordt iets met (B zijn wensen) een groot binnenzwembad met palmbomen en minstens 4 glijbanen en een wildwaterbaan, een bowlingbaan en bij voorkeur te combineren met een pretpark.
Gezien onze slechte ervaringen met Center Parcs wordt dat een lastig eisenpakket. We overwegen zelfs Landal Vennebos terwijl ik die huisjes er echt niet comfortabel uit vind zien.

We weten vooral waar we niet heen willen:
- Center Parcs dus of ze moeten een park hebben waar ze wel zachte bedden en schone huisjes hebben. (en geen enkel glas....). Port Zelande, Vossemeren en Erperheide vallen sowieso af. (want daar zijn we dus geweest)
- De Leistert (viel behoorlijk tegen vorig jaar)
- Marveld, Ter Spegelt en nog wat parken want niet open in februari.
- Roompot is twijfel, de smerigste huisjes die we ooit hebben gezien waren allemaal Roompot huisjes....
- Het moet maximaal 700 km autorijden van 030 zijn, het is tenslotte maar een weekje vakantie.

Ik denk dus echt dat het een Landal wordt.... _O-
  zondag 13 augustus 2023 @ 15:40:46 #236
208890 June.
Seriously?
pi_210271827
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:25 schreef exode het volgende:

Wij waren dus vol in de 'we gaan in de Voorjaarsvakantie als B 10 wordt naar Londen', maar ik begon toch te twijfelen. B vond Londen fantastisch een paar jaar geleden maar zou het zijn keuze zijn om op zijn 10e verjaardag in Londen te zijn? Dus we hebben het voorgelegd en inderdaad, hij wil dat niet. Hij wil wel weer terug naar Londen maar niet met zijn verjaardag. Hij zou zelf het allerliefste weer naar Lalandia Billund gaan, daar hebben wij een veto over uitgesproken, Legoland is niet open in februari en we wilden dat eigenlijk al doen in de meivakantie.

Dus het wordt iets met (B zijn wensen) een groot binnenzwembad met palmbomen en minstens 4 glijbanen en een wildwaterbaan, een bowlingbaan en bij voorkeur te combineren met een pretpark.
Gezien onze slechte ervaringen met Center Parcs wordt dat een lastig eisenpakket. We overwegen zelfs Landal Vennebos terwijl ik die huisjes er echt niet comfortabel uit vind zien.

- Center Parcs dus of ze moeten een park hebben waar ze wel zachte bedden en schone huisjes hebben. (en geen enkel glas....). Port Zelande, Vossemeren en Erperheide vallen sowieso af. (want daar zijn we dus geweest)
- Roompot is twijfel, de smerigste huisjes die we ooit hebben gezien waren allemaal Roompot huisjes....
- Het moet maximaal 700 km autorijden van 030 zijn, het is tenslotte maar een weekje vakantie.

Hof van Saksen? Voldoet misschien niet helemaal aan de zwembadeisen, maar is volgens mij heel leuk voor 10-jarigen. Wel aan de prijs.
pi_210271862
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:40 schreef June. het volgende:

[..]
Hof van Saksen? Voldoet misschien niet helemaal aan de zwembadeisen, maar is volgens mij heel leuk voor 10-jarigen. Wel aan de prijs.
Heb je daar ervaring mee?
Ik las recent hele slechte dingen over het schoonmaken. Ik lijk een zeikerd (ben ik sowieso ook) maar als ze langere tijd niet goed schoonmaken krijgt B binnen no time astma aanvallen van het stof en ik volg ook snel. Dat is niet verholpen met zelf even een stofzuiger er doorheen halen. Het zit dan vaak in de bank, beddengoed en gordijnen. Ze hoeven die niet grondig te reinigen maar als het huis zelf jarenlang stoffig is, is het voor ons echt vreselijk.

De Leistert was bijvoorbeeld niet superschoon maar het was niet stoffig, dan ben ik niet blij maar haal ik er wel even een doekje doorheen.
  zondag 13 augustus 2023 @ 15:47:10 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210271884
Roompot Nieuwvliet-Bad is een fijn park. Hoe het zwembad daar is weet ik alleen niet, wij zaten er tijdens een lockdown. We konden alleen van buitenaf de gigantische glijbaan zien.
KuikenGuppy
  zondag 13 augustus 2023 @ 15:48:05 #239
208890 June.
Seriously?
pi_210271902
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:44 schreef exode het volgende:

[..]
Heb je daar ervaring mee?
Ik las recent hele slechte dingen over het schoonmaken. Ik lijk een zeikerd (ben ik sowieso ook) maar als ze langere tijd niet goed schoonmaken krijgt B binnen no time astma aanvallen van het stof en ik volg ook snel. Dat is niet verholpen met zelf even een stofzuiger er doorheen halen. Het zit dan vaak in de bank, beddengoed en gordijnen. Ze hoeven die niet grondig te reinigen maar als het huis zelf jarenlang stoffig is, is het voor ons echt vreselijk.

De Leistert was bijvoorbeeld niet superschoon maar het was niet stoffig, dan ben ik niet blij maar haal ik er wel even een doekje doorheen.
Ja, het is wel 2 jaar geleden, maar het comfort huisje was toen echt schoon. Er is wel een stoffen bank, dat wel. Tot nu toe zeker het schoonst van alle parken die ik ben geweest. Had in elk geval niet de neiging om opnieuw schoon te maken en vaak heb ik dat wel in die huisjes.
pi_210271910
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:48 schreef June. het volgende:

[..]
Ja, het is wel 2 jaar geleden, maar het comfort huisje was toen echt schoon. Er is wel een stoffen bank, dat wel. Tot nu toe zeker het schoonst van alle parken die ik ben geweest.
Ah goed om te lezen, dank je wel. Ik ga hem eens bekijken en aan de bijna tiener voorleggen.
  zondag 13 augustus 2023 @ 15:54:49 #241
208890 June.
Seriously?
pi_210271995
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:48 schreef exode het volgende:

[..]
Ah goed om te lezen, dank je wel. Ik ga hem eens bekijken en aan de bijna tiener voorleggen.
Ja, of we hadden een lucky shot. Vind het toch altijd een beetje een gok die huisjes. Maar vrienden van ons zijn ook altijd positief over Hof van Saksen. Als je nog Centerparcs overweegt dan kun je ook nog voor de vernieuwde versies gaan. Dan heb je in elk geval geen huisje waarin jarenlang het stof is verzameld.
pi_210272116
quote:

Wij zijn in Centerparcs Hochsauerland en ik heb echt niets te klagen over hoe schoon het is. Ik vind het zelfs schoner dan veel Landalparken. En het heeft alles wat je beschrijft.
  zondag 13 augustus 2023 @ 16:16:32 #243
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210272375
quote:

Marveld is wel open in februari. Alleen het buitenzwembad niet ;)

En als schoonmaak belangrijk is: in ieder geval Landal heeft op veel parken speciale "COPD-huisjes" met dus extra goede schoonmaak en geen stoffen bankstellen e.d. (Wij kwamen daar laatst per toeval in terecht).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_210272486
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij zijn in Centerparcs Hochsauerland en ik heb echt niets te klagen over hoe schoon het is. Ik vind het zelfs schoner dan veel Landalparken. En het heeft alles wat je beschrijft.
Durf het bijna niet te vragen maar hoe zijn de bedden? Geen harde planken?
  zondag 13 augustus 2023 @ 16:39:09 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210272736
@exode Landal Lommerbergen heeft bijna alles wat je wilt... De huisjes zijn opgeknapt, dus hoe ze nu zijn weet ik niet, mijn schoonmaakstandaarden liggen niet zo hoog...
pi_210272918
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:22 schreef exode het volgende:

[..]
Durf het bijna niet te vragen maar hoe zijn de bedden? Geen harde planken?
Ik vind ze prettig liggen, waarbij ik wel moet zeggen dat ik erg zachte bedden onaangenaam vind.
pi_210273001
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind ze prettig liggen, waarbij ik wel moet zeggen dat ik erg zachte bedden onaangenaam vind.
Bedden zijn natuurlijk heel persoonlijk :) Wij hadden van zachte bedden maar die zijn zeldzaam. Zolang het maar geen keiharde bedden zijn.
pi_210273331
Wij gaan begin sept voor de 3e keer naar hof van saksen. Eerder nooit een vies huisje gehad. Ik wil je best op de hoogte brengen van hoe het deze keer is.
pi_210273823
Meerdere keren in het Hof van Saksen geweest en altijd schone huisjes gehad. Zwembad is voor B erg leuk als hij een durfal is qua glijbanen. J mag in geen enkele grote glijbaan. Wel in de wildwaterbaan.

En toch een CP maar wel nog vrij nieuw: in Algau Duitsland. Groot zwembad, leuke speeltuinen op het park, huisje was toen heel schoon.

Landal vennenbos heeft inderdaad een leuk zwembad. De huisjes zijn wel echt oud. De opgeknapte huisjes zijn vooral op zicht opgeknapt.
pi_210273879
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:07 schreef Takkie88 het volgende:
Meerdere keren in het Hof van Saksen geweest en altijd schone huisjes gehad. Zwembad is voor B erg leuk als hij een durfal is qua glijbanen. J mag in geen enkele grote glijbaan. Wel in de wildwaterbaan.

En toch een CP maar wel nog vrij nieuw: in Algau Duitsland. Groot zwembad, leuke speeltuinen op het park, huisje was toen heel schoon.

Landal vennenbos heeft inderdaad een leuk zwembad. De huisjes zijn wel echt oud. De opgeknapte huisjes zijn vooral op zicht opgeknapt.
Allgau ziet er inderdaad leuk uit, nieuwe huisjes, ok geprijsd in de Voorjaarsvakantie. Ik twijfel wel over de afstand EN wij hebben geen winterbanden en die zijn in Duitsland bij winters weer verplicht. En (nog 1) die route is dan druk vanwege wintersporters onderweg naar Oostenrijk.
pi_210274304
Hof van Saksen vond ik ruim anderhalf jaar geleden geweldig. Nooit zo'n schoon huisje gehad (naast Parc La Clusure, maar die mobil-homes stonden er pas een paar maanden). Wij konden toen niet zoveel activiteiten ondernemen i.v.m. halve lockdown en hele jonge baby, maar het park had wel alles wat je kunt bedenken. En geweldige medewerkers en sfeer.
Nu wel heel erg aan de prijs... 😅
pi_210275209
Ik zou voor je hof van Saksen boekt wel even de eisen van de glijbanen checken. Toen wij daar 3 jaar geleden waren mocht de oudste (toen 5) nog van geen enkele glijbaan af. De wildwaterbaan daar is wel heel goed te doen zelfstandig voor jonge kinderen. Die deden mijn bijna kleuters toen zelfstandig (met zwemvleugels uiteraard) omdat ze als een turbo gingen.

Park zelf is wel een aanrader btw! Schone nette huisjes en heerlijke bedden. Maar heerlijk betekent bij ons vaak wel hard.

[ Bericht 15% gewijzigd door FlyingFish op 13-08-2023 20:18:12 ]
pi_210275973
Dat zijn goede tips, dank jullie wel.

Hof van Saksen zou voor Juul wel jammer zijn. Ze is dan 5 en ik kan me niet voorstellen dat ze dan al een zwemdiploma heeft. Het is nogal een waterrat en durfal dus niet van de glijbanen wordt een domper.
  zondag 13 augustus 2023 @ 22:19:27 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210276543
Ik vind de vernieuwde huisjes van centerparcs (oa bij erperheide) echt prima te doen. Ik denk nog even met je mee... Een tijdje terug heb ik hier iemand getipt over een Duits zwembad.

Effe opgezocht: bahia heet het. Maar die hebben geen huisjes, zie ik nu.

Misschien nog een optie: centerparcs lac d'ailette. Noord-Frankrijk, heel mooi groen, hele toffe pagodehuisjes en tof zwembad.
pi_210276689
Lac d'ailette zijn wij twee jaar geleden geweest, was geen park waar ik naar toe terug zou gaan. Huisjes zijn mooi, maar dat is het ook wel. Zwembad is voor Centerparcs-normen wat simpel en op veel plaatsen ook viezig.

Qua zwembad is trouwens CenterParcs Village Nature een dikke aanrader. En ook qua binnen- en buitenspeeltuin erg leuk, maar voor de binnenspeeltuin zou B wel al te groot zijn denk ik. Ze bieden ook veel andere activiteiten aan voor grotere kinderen, maar wel tegen betaling. En het is ook een erg duur park, zeker als de Fransen ook vakantie hebben, zoals in de voorjaarsvakantie.
pi_210276695
Wij hebben helaas waardeloze ervaring met Erperheide. Een vernieuwd VIP huis was dat.

Fijn al dat meedenken :)
pi_210276741
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:35 schreef FlyingFish het volgende:
Lac d'ailette zijn wij twee jaar geleden geweest, was geen park waar ik naar toe terug zou gaan. Huisjes zijn mooi, maar dat is het ook wel. Zwembad is voor Centerparcs-normen wat simpel en op veel plaatsen ook viezig.

Qua zwembad is trouwens CenterParcs Village Nature een dikke aanrader. En ook qua binnen- en buitenspeeltuin erg leuk, maar voor de binnenspeeltuin zou B wel al te groot zijn denk ik. Ze bieden ook veel andere activiteiten aan voor grotere kinderen, maar wel tegen betaling. En het is ook een erg duur park, zeker als de Fransen ook vakantie hebben, zoals in de voorjaarsvakantie.
Jaaaa die klinkt ook goed, vlakbij Disney ook nog.

Ja, duur is wel een beetje inherent aan B zijn eisenpakket. Londen zou ook aan de prijs worden....
pi_210277419
@exode bij het Vennenbos hebben ze in ieder geval astma/copd bungalows. En bij meerdere (misschien wel alle) Landal parken hebben ze dat. Dat zou wel een optie voor jullie zijn denk ik.

Ik moet zeggen dat ik bedden op een ander eigenlijk altijd niet zo prettig vind liggen als m’n eigen bed.

Maar wel een heel leuk zwembad daar O+
pi_210278066
Dat wist ik dus niet, dank je wel Hillie!

Bedden, het is en blijft een persoonlijke voorkeur, als ik maar niet met een halve hernia uit bed kom. Bij die CP in Erperheide had B een matras met een plastic hoes die er niet af kon en wij hadden een matras met een enorme kuil erin. Allemaal ter plekke gemeld net zoals de rest van de waslijst maar het park zat vol en druk en en en niet opgelost dus.

Dus de enige eis is 'fatsoenlijk bed' :D Die van Landal vind ik altijd wel prima liggen.
  maandag 14 augustus 2023 @ 08:08:59 #260
208890 June.
Seriously?
pi_210278248
Wij waren 2 jaar geleden in het Meerdal (in een niet vernieuwde huisje), maar dat was echt gewoon goor. Alles rook vies. Alsof er iemand dood was gegaan en de geur in de muren/gordijnen
was getrokken. Peuter had 3 seconden gekropen en knieën waren zwart..

[ Bericht 0% gewijzigd door June. op 14-08-2023 08:30:18 ]
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:32:29 #261
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210279613
Twee plekken waar wij het erg naar onze zin gehad hebben:

1. Skallerup Seaside Resort (Denemarken)
Veel binnen/buiten activiteiten, ruime huisjes met eventueel een sauna. Kinderboerderij dichtbij. Zee-aquarium is aardig, maar duur (al is alles vrij duur in Denemarken). We kwamen echt tot rust bij het binnenklimding waar de kinderen lange tijd bezig waren en wij op een bank met koffie wat konden lezen. De omgeving is niet erg bijzonder en er is verder niet heel veel te doen.

2. Les Aulnettes (Frankrijk).
Dit lijkt niet heel bijzonder, maar er is goed over het concept nagedacht. Het is kleinschalig en in de vakanties zijn er veel andere Nederlandse kinderen waarmee je kinderen zich zelf goed vermaken. Een of enkele malen per week kun je te plekke relatief goedkoop eten; de kinderen eten eerst en spelen de rest van de avond met elkaar. In het dorpje kun je relatief betaalbaar uit eten of pizza's halen. Het strand is ook niet ver weg.

In het algemeen is onze ervaring dat van te voren niet altijd te bepalen is of iets echt gaat bevallen of niet. Soms heb je iets moois / duurs wat toch niet helemaal uit de verf komt, soms heb je iets dat onverwacht een erg fijne ervaring geeft.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210283398
Ik zou graag jullie advies of tips willen vragen.

Onze huidige manier van vakantie vieren is twee of drie weken naar een land (vliegen) en dan een auto huren en meerdere huisjes huren. Dit zijn vaak grotere, losstaande huizen via Booking of AirBnb, en meestal wel vlak bij het strand. We zitten vaak ergens maximaal een week en gaan dan verder.

Nu merkten we afgelopen vakantie dat de kinderen meer behoefte hebben aan mogelijkheid tot spelen/vermaak en ook gezelschap van andere kinderen. Dus willen we volgend jaar op zoek naar een andere invulling van de vakantie, waarbij we de juiste balans tussen wat wij leuk vinden en vermaak voor hun.

Waar het dan op uit gaat komen voelt een beetje als een speld in een hooiberg, maar wie weet herkennen jullie iets:
- Een camping of resort wat kleinschalig is, we houden niet van de hele grote massa's en ook niet als de helft van de camping uit Nederlanders bestaat.
- In een huisje waar alles niet dicht op elkaar staat en genoeg ruimte van binnen. Stacaravans vinden we vaak al te klein en de kinderen moeten ook nog een eigen slaapkamer (dus drie slaapkamers zou ideaal zijn).
- Vermaak voor de kinderen, maar dit heeft ook niet de overhand. Dus liefst geen super groot entertainment programma, maar speeltuinen, zwembad, vlotten bouwen en lichte entertainment met andere kinderen is prima.
- Bij voorkeur bij een rivier, meer of strand in de buurt en we willen ook graag een uitstapje in de regio maken naar een stadje of iets anders.
- Dat we de plek leuk vinden is belangrijker dan het land, hier geen voorkeur in. We zaten zelf vooral aan Scandinavië te denken, omdat het hier minder druk en toeristisch is dan Frankrijk of Italie.
- Budget maakt ook (voor nu) minder uit, ik snap dat met onze eisen je wellicht ook in een wat duurdere invulling komt.

Iets als hierboven (Les Aulnettes) komt aardig in de richting, al is het merendeel wat er komt Nederlands en mag het nog idyllischer. Hoor graag als jullier iets weten, of waar ik moet beginnen met zoeken.
Alvast bedankt!
pi_210413565
Welke vakantie parken in Nederland of Duitsland van de bekende ketens (of juist niet!) hebben mooie nieuwe schone huisjes? Ik ga me er misschien voor het eerst ooit eens aan wagen binnenkort.
Met een meidenkwartet
pi_210414054
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:08 schreef June. het volgende:
Wij waren 2 jaar geleden in het Meerdal (in een niet vernieuwde huisje), maar dat was echt gewoon goor. Alles rook vies. Alsof er iemand dood was gegaan en de geur in de muren/gordijnen
was getrokken. Peuter had 3 seconden gekropen en knieën waren zwart..
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 22:21 schreef Cathmar het volgende:
Welke vakantie parken in Nederland of Duitsland van de bekende ketens (of juist niet!) hebben mooie nieuwe schone huisjes? Ik ga me er misschien voor het eerst ooit eens aan wagen binnenkort.
Wij zaten de tweede week van de kerstvakantie in een vernieuwd VIP huisje in Het Meerdal en dat was echt prima!
Schoon huisje, prima badkamer en lekker geslapen
Park was ook leuk, minigolf en bowlen waren favoriet bij S, 2x paardgereden en we hebben ook uren in het zwembad doorgebracht

Paar jaar geleden zijn we ook bij Land van Bartje geweest, dat was ook prima. Ze was toen wel wat kleiner

En zoals al genoemd; Hof van Saksen
Mooie grote schone huisjes en heel veel vermaak
pi_210414100
Hof van saksen :')
bij aankomst kun je meteen al alles reserveren anders is het vol voor de rest van de week
pi_210414298
quote:
Reviews lezen het kan per park verschillen hoe de schoonmaak is. je kunt ook nog altijd even bellen en vragen of ze goed willen poetsen ivm allergieen
pi_210414698
Deze zomer een huisje gehad op Ackersate (Veluwe). Is een camping met huuraccommodaties/huisjes. De “vakantievilla” (benaming van het park) die we huurden was echt supernetjes en fris. Weet niet hoe het buiten het hoogseizoen met het entertainment zit, mocht je dat zoeken. Prachtige omgeving om te wandelen of fietsen en genoeg te doen aan uitjes/musea etc in de buurt.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:00:12 #268
208890 June.
Seriously?
pi_210415430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 22:56 schreef Papers_in_ashes het volgende:
Hof van saksen :')
bij aankomst kun je meteen al alles reserveren anders is het vol voor de rest van de week
Dat is dan blijven plakken van corona. Dat was daarvoor zeker niet.
pi_210415572
quote:
Geen 1 _O-
Wat is je definitie van schoon?
Wij vonden het goed te doen bij:

Landal Ouddorp
Erve Kleitlutte (heel schoon)
De Leistert was behoorlijk ok voor zo'n groot park
Safari resort Beekse Bergen
In Denemarken...Lalandia, brandschoon

Sowieso vind ik Landal prima, als er iets niet goed is, komen ze het snel oplossen

Wij vermijden Roompot parken omdat we daar de meest smerige huisjes hebben aangetroffen.
pi_210415667
quote:
Wij vonden Marveld recreatie een leuk park, stuk goedkoper dan de bekende ketens en prima huisjes, klein beetje oubollig maar wel netjes groot en schoon.

Het park zelf heeft genoeg te doen voor kinderen. In de weekenden kan het wel druk zijn omdat het zwembad dan ook te bezoeken is voor dag gasten.

Centerparcs heeft de naam mee en is inmiddels wel bezig met het moderniseren van de huisjes, maar vind de prijzen die ze vragen echt bizar.

Zeker als je dan in een gaar jaren 80 huisje terecht komt.
pi_210417085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 08:26 schreef exode het volgende:

[..]
Geen 1 _O-
Wat is je definitie van schoon?
Wij vonden het goed te doen bij:

Landal Ouddorp
Erve Kleitlutte (heel schoon)
De Leistert was behoorlijk ok voor zo'n groot park
Safari resort Beekse Bergen
In Denemarken...Lalandia, brandschoon

Sowieso vind ik Landal prima, als er iets niet goed is, komen ze het snel oplossen

Wij vermijden Roompot parken omdat we daar de meest smerige huisjes hebben aangetroffen.
Ik kijk er ook niet perse naar uit :)
Heb het al zo lang weten te vermijden want het is helemaal niets voor mij. Ik ga vanmiddag kijken naar je tips en dan boeken óf ik klik snel weg ;)
Met een meidenkwartet
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:08:35 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210417100
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 11:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Heb het al zo lang weten te vermijden want het is helemaal niets voor mij. Ik ga vanmiddag kijken naar je tips en dan boeken óf ik klik snel weg ;)
Met veel plezier in Landal Miggelenberg gezeten. Mooie omgeving en de nieuwe huisjes zijn erg prima
pi_210417269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 11:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dan zou ik Roompot en CP sowieso vermijden. Landal heeft echt een paar mooie parken, ook nieuwe parken. Je kan ook kijken naar de niet grote ketens zoals De Schatberg en dus de Leistert. Tenminste die horen niet bij de 'grote 3'.

Ik weet niet wat je precies zoekt, als het om de vele faciliteiten gaat, kan je de grotere parken niet echt vermijden.
pi_210418781
Hoe is Lalandia Billund normaal gesproken geprijsd tov bijv. centerparcs? Hebben zij ook terugkerende kortingsacties op bepaalde momenten?

Ik twijfel tussen Disney in de kerstvakantie, of Legoland in de meivakantie (of gewoon niks, dat is ook nog een optie). Wintersport gaan we toch nog 2 jaar overslaan.
pi_210418913
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 13:52 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe is Lalandia Billund normaal gesproken geprijsd tov bijv. centerparcs? Hebben zij ook terugkerende kortingsacties op bepaalde momenten?

Ik twijfel tussen Disney in de kerstvakantie, of Legoland in de meivakantie (of gewoon niks, dat is ook nog een optie). Wintersport gaan we toch nog 2 jaar overslaan.
Lalandia is duur en er komen nog kosten bij zoals je waterverbruik. Wij hadden de beste deal via Tui destijds. De meivakantie is echter nog niet boekbaar via Tui, rechtstreeks kan al wel.

Meivakantie valt dit jaar wel ongunstig want de dag van de arbeid en hemelvaart vallen in die weken. Dagen dat de Duitsers en Denen ook vrij hebben en dat beinvloedt de prijs.

Als je nu rechtstreeks zou boeken voor een week ben je iets van 1400 Euro kwijt. Ik verwacht niet dat Tui daar ver onder gaat zitten.

En dit lepel ik zo op omdat wij er ook over na dachten/denken om in de meivakantie te gaan.

Maar goed Disney in de Kerstvakantie is natuurlijk helemaal duur, volgens mij de duurste periode van het jaar.
pi_210419216
@FlyingFish Wil je voor Legoland per se op zo'n park zitten? In Denemarken kun je heel gemakkelijk (en goedkoper) een vakantiehuis huren in een vakantiewijkje, maar dan heb je niet de voorzieningen als een zwembad oid. Dus als je dat zoekt, is Lalandia geschikter.
pi_210419406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 14:30 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Wil je voor Legoland per se op zo'n park zitten? In Denemarken kun je heel gemakkelijk (en goedkoper) een vakantiehuis huren in een vakantiewijkje, maar dan heb je niet de voorzieningen als een zwembad oid. Dus als je dat zoekt, is Lalandia geschikter.
Mijn kinderen (en man) houden van dat soort parken, dus dat is wel een plus.

Jammer dat de vakantie zo ongunstig valt. Ik dacht juist gelezen te hebben dat de meivakantie juist gunstig is, maar dit jaar dus niet :( voor Disney World valt hij dit jaar wel gunstig, maar daar hebben we weinig aan :')

Disneyland Parijs in de 2e week kerstvakantie is nog steeds duur, maar niet zo absurd als de eerste week. En we zijn nog nooit in Disney geweest met de lichtjesparade enzo, lijkt me ook wel eens leuk! Ik had al een goedkoop weekend in november geopperd, maar daar kreeg ik man niet enthousiast voor want druk en kort enzo.
pi_210419528
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 14:48 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Mijn kinderen (en man) houden van dat soort parken, dus dat is wel een plus.

Jammer dat de vakantie zo ongunstig valt. Ik dacht juist gelezen te hebben dat de meivakantie juist gunstig is, maar dit jaar dus niet :( voor Disney World valt hij dit jaar wel gunstig, maar daar hebben we weinig aan :')

Disneyland Parijs in de 2e week kerstvakantie is nog steeds duur, maar niet zo absurd als de eerste week. En we zijn nog nooit in Disney geweest met de lichtjesparade enzo, lijkt me ook wel eens leuk! Ik had al een goedkoop weekend in november geopperd, maar daar kreeg ik man niet enthousiast voor want druk en kort enzo.
Ja, is dit jaar een beetje balen. Veel landen hebben die periode geen vakantie maar doordat ze wel op 1 mei en met Hemelvaart vrij zijn, is het toch drukker en dus duurder.

Maar goed, Lalandia is dan nog steeds goedkoper dat in de zomervakantie en alles is al wel open. Ook Legoland. Natuurlijk ook naar Legohouse gaan he!

Wij kochten toen trouwens een seizoenspass voor Legoland, dat was goedkoper dan de Resort pass waar met name Tui veel mee adverteert. Krijg je ook andere extra's en Lego kortingen mee.

Wij twijfelen omdat B in de Voorjaarsvakantie 10 jaar wordt en dat ook een dure vakantie wordt. Anders hadden we de meivakantie Lalandia al geboekt.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:21:53 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210422993
Ik vond het huisje in landal hoog vaals echt prima, zwembad is best aardig, zit buiten wel een fijne sauna bij. We zaten toen in een 16-persoons. Boek altijd huisdiervrij, dat helpt sowieso al.

En verder had ik ook geen hekel aan landal op texel, al voelde dat huisje wel veel krapper, maar dat was dan ook een vierpersoons.

Oh en trouwens: landal rabbit hill was qua voorzieningen echt helemaal top, maar daar heb ik de huisjes niet van binnen gezien. Wij stonden op de camping. Sanitair op de camping was wel echt spik en span.

Voor de herfst hebben we mooi zutendaal van landal geboekt, zespersoons met twee badkamers. Ben benieuwd...
pi_210423113
Ik heb net voor de herfstvakantie geregeld dat ik met de kinderen naar Belfast ga. Titanic Museum here we come :D
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:55:47 #281
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_210427240
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 13:52 schreef FlyingFish het volgende:

Lalandia was simpelweg duur (wel in de herfstvakantie gegaan). We hebben maar even onze ogen dichtgedaan en daarna ook niet opgeteld wat we kwijt waren totaal :+
Ga vooral ook naar Lego house O+
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:27:30 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210427443
Jep, hier ook Lalandia geboekt en met de ogen dicht op betalen geklikt. De kinderen vonden vooral het zwembad echt helemaal geweldig, dus het was het voor ons wel waard vorig jaar als afsluiting van de vakantie.

Ze hebben de toegangsbandjes ook echt nog maanden gedragen als herinnering.
pi_210427892
Zelf bij Lalandia boeken ipv via Nederlandse aanbieders kan wel flink in prijs schelen.

In de meivakantie zat het vol met Nederlanders. Volgens mij scheelde dat ook in de prijs. Al is het wel even gelden dat ik er geweest ben. Lego House werd toen nog gebouwd.
De Denen hadden toen zelf geen vakantie. , alleen was het weer niet zo fijn (zelfs sneeuw). Wel onwijs leuke vakantie gehad.
pi_210428210
Wij deden dit jaar een andere vakantie dan we voorheen deden. In eerdere jaren gingen we naar een camping in Frankrijk. Dat beviel vorig jaar minder goed, dus besloten we dit jaar een rondreis te proberen. Dochter was begin van het schooljaar met school naar Kent geweest en er waren wat dingen die ze graag wilde laten zien aan ons. Dus werd het een reisje door Engeland.

We zijn uiteindelijk een paar dagen naar Hastings, dag Harry Potter Studio's (ontzettende aanrader), dag Londen, week Wales, Peak District met een dag Alton Towers en een dag Manchester en een paar dagen Canterbury geweest. Hoewel dochter vooraf toch wel haar twijfels had en aangaf dat ze liever naar Frankrijk, Italie of Griekenland zou willen, omdat je daar meer echt zomervakantiegevoel zou hebben, is het uiteindelijk ontzettend goed bevallen. We hebben het echt zo leuk gehad, dat dochter inmiddels al een route voor volgend jaar heeft uitgestippeld richting Schotland O+
pi_210428399
Wij hebben afgelopen vakantie een nacht in het Lego Castle geslapen. Het is maar goed dat Baard de hele vakantie regelde en ik pas achteraf wist wat dat gekost heeft. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 09:19:59 #286
5428 crew  miss_sly
pi_210453851
Wij zijn aan het kijken om volgend jaar naar Schotland te gaan. Ik lees echter op veel plekken heel nare berichten over de midges, en hoe die in de zomermaanden echt heel erg aanwezig kunnen zijn en vakanties zelfs kunnen verpesten.

Iemand hier al eens naar Schotland geweest in juli/augustus en ervaring hiermee?
  maandag 28 augustus 2023 @ 09:57:24 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210454107
Ja klopt, kun je overdag maar zeker in de schemering (veel) last van ervaren
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:05:15 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_210454145
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn aan het kijken om volgend jaar naar Schotland te gaan. Ik lees echter op veel plekken heel nare berichten over de midges, en hoe die in de zomermaanden echt heel erg aanwezig kunnen zijn en vakanties zelfs kunnen verpesten.

Iemand hier al eens naar Schotland geweest in juli/augustus en ervaring hiermee?
Geen ervaring met Schotland, wel al jaren met dit soort steekvliegen. Gewoon in Nederland op bepaalde plekken, waaronder in onze achtertuin (buitengebied tegen heide/veengebied aan). Standaard ruim voor de schemering goed insprayen met deet helpt hier. Deet staat hier dus ook altijd voor het grijpen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:33:18 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210454285
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen ervaring met Schotland, wel al jaren met dit soort steekvliegen. Gewoon in Nederland op bepaalde plekken, waaronder in onze achtertuin (buitengebied tegen heide/veengebied aan). Standaard ruim voor de schemering goed insprayen met deet helpt hier. Deet staat hier dus ook altijd voor het grijpen.
We gebruiken hier tegenwoordig geen DEET meer thuis maar alleen Icaridin. De spray van de Decathlon vind ik erg fijn.
Stuk vriendelijker voor je huid en tast ook geen plastics en synthetische stoffen aan
  maandag 28 augustus 2023 @ 11:23:02 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210454581
Ik zou me er niet door tegen laten houden, gewoon lange mouwen en pijpen dragen. Dat is toch nodig met de temperatuur in Schotland :P.
KuikenGuppy
  maandag 28 augustus 2023 @ 11:23:41 #291
244125 laziness
pi_210454584
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:19 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb me er destijds ook in verdiept en vond dit een heel duidelijk verhaal over waar wel en niet, wat te doen, wat te gebruiken etc.
https://outdoorinspiratie.nl/midges/amp/

Wij spelen op safe en hebben het voor de meivakantie op de planning staan. Mede doordat O en ik op muggen al heftig reageren.
  maandag 28 augustus 2023 @ 11:35:42 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210454685
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:23 schreef Burdie het volgende:
Ik zou me er niet door tegen laten houden, gewoon lange mouwen en pijpen dragen. Dat is toch nodig met de temperatuur in Schotland :P.
Heb ook weleens 30-35 graden gehad in Schotland

Ik zou de midges me er ook niet door laten weerhouden te gaan. Ken alleen wel zat mensen die dat anders ervaren/doen.
pi_210454948
Nooit geweten dat muggen daar zo'n probleem waren. Hier hebben we altijd Bushman-spray mee als we naar plekken met veel muggen gaan. Werkt wonderbaarlijk goed.
pi_210454991
_O- 1 locatie voor de zomervakantie van 2024 al geboekt. Die wilden we dit jaar maar zat ramvol.
Radastrand in Zweden, 2 weken in het vakantiehuisje.

Zodra Isaberg ook boekbaar wordt, boeken we die ook, want die zitten ook steeds hartstikke vol.

Nog steeds op zoek voor de Voorjaarsvakantie, het helpt ook niet dat het feestvarken zelf twijfelt. Mijnheer wil of naar een CP achtig park ( }:| ) of naar Disneyland.
Dan zou je denken, CP bij Disneyland is de perfecte combinatie echter willen wij (alle4 dus) eigenlijk wel gewoon naar Sequioa Lodge. Ja, we zijn lastig te pleasen. We gaan eens kijken of we er toch een combinatie van kunnen maken.
pi_210455065
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef exode het volgende:
_O- 1 locatie voor de zomervakantie van 2024 al geboekt. Die wilden we dit jaar maar zat ramvol.

Zodra Isaberg ook boekbaar wordt, boeken we die ook, want die zitten ook steeds hartstikke vol.

Ik krijg gewoon stress van zulk soort berichten en het idee dat ik al dingen moet gaan doen voor volgende zomer!
Met een meidenkwartet
pi_210455189
quote:
17s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:15 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik krijg gewoon stress van zulk soort berichten en het idee dat ik al dingen moet gaan doen voor volgende zomer!
Hoeft ook helemaal niet, wij zijn belachelijk vroeg.
  maandag 28 augustus 2023 @ 12:39:05 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_210455222
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef exode het volgende:

Nog steeds op zoek voor de Voorjaarsvakantie, het helpt ook niet dat het feestvarken zelf twijfelt. Mijnheer wil of naar een CP achtig park ( }:| ) of naar Disneyland.
Dan zou je denken, CP bij Disneyland is de perfecte combinatie echter willen wij (alle4 dus) eigenlijk wel gewoon naar Sequioa Lodge. Ja, we zijn lastig te pleasen. We gaan eens kijken of we er toch een combinatie van kunnen maken.
Heerlijk als je al zo vroeg kunt boeken, dan hoef je je daar niet meer druk over te maken *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210455241
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Heerlijk als je al zo vroeg kunt boeken, dan hoef je je daar niet meer druk over te maken *O*
Ja, ik had dit jaar geen zin in een zoektocht zoals afgelopen jaar. Dus blij.
  maandag 28 augustus 2023 @ 12:52:31 #299
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210455343
Wij brengen onze kinderen altijd naar het kinderasiel.
  maandag 28 augustus 2023 @ 13:05:44 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210455440
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:52 schreef damsco het volgende:
Wij brengen onze kinderen altijd naar het kinderasiel.
Handig! Hoef je er ook geen boom mee te belasten.
in de haak.
  maandag 28 augustus 2023 @ 13:35:55 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_210455714
Moet je nagaan als je alle kinderen aan een aparte boom zou moeten binden. Meteen het hele amazonewoud weer bij elkaar geplant :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')