Ik bewaar goede herinneringen aan mijn vader die vroeger op vakantie kookte op de skottelbraai.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Combinatie van uit eten en barbecueen ja. Ik heb zelf ook vakantie, ik vertik het om macaroni te gaan staan koken op een campinggaz pitje
Die aanpak hanteer ik overigens ook in vakantiehuisjes hoor. Ik gebruik de kookplaat dan sporadisch voor een ei.
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:54 schreef exode het volgende:
Echt 100x liever regen dan 30 graden, tent of huisje, om het even. Wij hebben gekampeerd terwijl het vroor, stormde, zeikte van de regen en met 30+ graden.
Maar echt wel koffie mee, bonenmaler en duwpot.
En het weer, wij zijn in Legoland Duitsland en het is hier de ene na de andere weerswaarschuwing. Maar het zijn steeds korte buien, dan rennen we een binnenattractie in en daarna weer naar buiten. Geen klagen.
De leukste vakantie volgens B was in Zeeland met de vouwwagen, storm, veel regen, zoals dit jaar dus. Hij vond het geweldig op zijn laarzen buiten.
Ja, mij ook.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:
Doe mij die 30 graden maar hoor
Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco
De attracties zijn zo goed als hetzelfde, maar het park is ruimer opgezet. Wij hebben de 2 dagen park wel nodig.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
Wij zijn vorig jaar geweest. Maar vinden zelf dat Billund meer heeft. Is wel leuk maar hadden zelf genoeg aan 1 dag.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomenquote:Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:
Doe mij die 30 graden maar hoor
Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco
Het staat op een campingquote:Op zondag 30 juli 2023 09:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomen
quote:Op zondag 30 juli 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het staat op een camping
Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien
Ik ook.quote:Op zondag 30 juli 2023 13:46 schreef Quoi het volgende:
Ik vind die koffiezakjes, aan te lengen met gekookt water, soms nog best lekker. Gaat me vaak om de dosis cafeïne 's ochtends (en 's avonds).
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:44 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben alles wel gehad aan kamperen. 3 weken (voordat we kinderen hadden) met een klein tentje en lichtgewicht spul, zonder stroom etc op reis door Portugal tot nu met een vouwwagen wat voor ons wel echt luxe is.
Ook gaan we jaarlijks nog met scouting een weekend op kamp met koken op kampvuur. Het enige wat ik vertik is een terrein met een hudo
Kind hier is inmiddels alle gêne voorbij geloof ik. Die deelde van de week mee dat ze tijdens het zwemmen in haar blote kont in meertje had gekaktquote:Op zondag 30 juli 2023 15:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.
Heb dat 1 keer gedaan, tijdens mijn tweedeklaskamp van zo'n superkaklyceum. Kwamen toch veel kinderen compleet geconstipeerd thuis toen
Volgens mij ben ik Egyptischquote:Op zondag 30 juli 2023 17:03 schreef exode het volgende:
Een van mijn beste vriendinnen is Egyptisch, wel geboren in Nederland overigens. Ze vindt dat kamperen typisch Hollands.
'Dan werk je het hele jaar hard om vervolgens in een tent te slapen. Wie heeft dat verzonnen?'
Het is wel leuk om een keer gedaan te hebben, maar hoor eigenlijk nooit dat ik ze tekort zou doen als ik niet met ze ga kamperen.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:01 schreef Bottoms_up het volgende:
Kamperen is ook echt iets typisch Nederlands. Als kind kende ik niemand die ging kamperen. Dat levert nu soms grappige gesprekken op. Hoeveel keer ik al gehoord heb dat ik wel zal moeten als ik kinderen heb/ de kinderen wat ouder zijn want ik doe ze echt wat tekort.
Tot nu toe alleen nog naar vakanties in huisjes gedaan met ze en ze lijken nog niet getraumatiseerd
Nou, hier een weekendvader die juist een 6 pers huisje met airco heeft.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja, die heb ik al gehoord. En dan heb je ook nog de typische weekendvader die loopt te verkondigen dat een camping wel zo handig is want anders moet je je op vakantie nog met je eigen kinderen bezig houden ook![]()
Ik denk vooral dat veel mensen warme herinneringen aan hun vroegere vakanties overhouden en dat nu ook willen voor hun kind. Voor veel Nederlanders is dat dan kamperen.
Als het ooit financieel onmogelijk wordt om op vakantie te gaan in het hoogseizoen dan blijf ik nog liever thuis dan 2-3 weken in een tent te gaan zitten.
Ik ook.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:22 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben dus van het type, ik werk niet het hele jaar hard om in een tentje te gaan liggen. Ik ga dan liever wat korter en wat luxer als langer met minder comfort. (Niet dat we super de luxe gaan of zo hoor).
Maar we wilde dit jaar eigenlijk twee keer een midweek weg naar een ander park. Maar dat werd toch te duur. Dus nu een week naar 1 park. Nog steeds niet goedkoop maar wel prima.
We zijn wel van plan volgend jaar met de kinderen naar zuid Afrika te gaan, dan wil ik wel zoveel mogelijk doen, niet dat we achteraf denken hadden we ook nog maar dit of dat gedaan. Ja dat gaat veel geld kosten, maar dat gaan we waarschijnlijk ook maar 1 keer doen zoiets.
Dat staat me van vroeger nog wel bij. Als ik naar een camping ging met mijn ouders, dan gingen we altijd veel doen. Het was absoluut geen vakantie van "ouders op de tuinstoelen in de voortent en kinderen vermaken zich wel".quote:Op zondag 30 juli 2023 19:56 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb vroeger als kind trouwens wel gekampeerd (in Nederland en Luxemburg) wat ik toen overigens prima vond, en heb echt wel leuke vakanties gehad, maar dat was niet gebonden aan het feit dat we op een camping zaten. Als het in een huisje op een park met zwemgelegenheid was was het ook helemaal top geweest.
Het is toch wat je zelf gaat ondernemen. En dat was een afwisseling tussen veel zwemmen en dagjes weg (wandelen/dingen bekijken enz)
Voor welke leeftijd is dat park leuk? De mijne zijn (bijna) 10 en 12, is er voor die leeftijd ook nog wat te doen?quote:Op zondag 30 juli 2023 20:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb na 2 dagen in een luxe tent met eigen badkamer en airco mijn limiet wel bereikt.
We zijn net terug uit de ardennen en dat was met momenten ook vrij nat. Natgeregend worden viel dan wel mee als je ook het vooruitzicht hebt op een warm huis en een eigen badkamer.
Ah en de tip van @:Seven. van parc chlorophylle was een goeie. We hebben genoten, thanks!
Die van ons zijn nog heel jong maar de wat oudere kinderen in de groep hebben er ook van genoten. Maar ik denk op een andere manier. Zal misschien ook van de interesses afhangen want er wordt erg veel uitgelegd over bossen.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Voor welke leeftijd is dat park leuk? De mijne zijn (bijna) 10 en 12, is er voor die leeftijd ook nog wat te doen?
Maar dat is dan ook alleen leuk als je met een groep gaat lijkt me?quote:Op zondag 30 juli 2023 21:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Huisjes op een park zijn ook onmogelijk duur. Als wij gebonden zijn aan het hoogseizoen kunnen we dat ook niet meer.
Voor ietsje meer dan een centerparcs huisje hadden we in de ardennen een particulier huis met 10 slaapkamers en badkamers, sauna en een tuin.
Er zijn mensen bij wie het kamperen in het bloed zit inderdaad. Maar als het niet zo in je bloed zit kun je de ervaring daar ook gewoon op aanpassen. Ik vind een lekker matras bijvoorbeeld echt een must bijvoorbeeld, dus daar hebben we het geld voor neergelegd. We hebben een grote en hoge tent die lekker ventileert. En we slepen ook een comfortabel ligbed mee en nog wat zooi die het allemaal relaxed maakt.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:48 schreef Ponsai het volgende:
Kamperen kun je leren hoor ik wel eens. Maar toch betwijfel ik dat. Ik denk echt dat het in je moet zitten.
Zoals nu komende week. Dan voorspellen ze heel veel regen (bron: https://www.weeronline.nl/nieuws/30-7-2023-weekverwachting)
Persoonlijk zou ik daar onrustig van worden als ik wist dat ik naar een camping zou gaan.
In een huisje lig je tenminste zeker weten droog, weet je dat je bij een hagelbui of storm ook niet in de open natuur komt te liggen etc. Dus daar kun je je nog wel redden als gezin.
Maar, ik lees het hier ook, er zijn ook gezinnen die daar niet onrustig van worden.
Die denken: "laarzen aan en gaan" of "Gewoon gaan, maakt niet uit als het een rivier is op de glijbaan".
Voor deze mensen is kamperen wel geschikt.
Het principe kamperen lijkt mij wel heel mooi, lekker dicht bij de natuur en back to basic.
Maar in Nederland zit je gewoon te kijken met dit weer.
Wie had er nu tijdens het boeken gedacht dat de eerste week van augustus compleet in het water zou vallen?
Ik denk niemand.
Ja een huis van dat formaat natuurlijk wel. We hadden 1 van de grootste die we konden vinden. Maar ik schrok wel van het prijsverschil met een huisje op een park.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook alleen leuk als je met een groep gaat lijkt me?
Wat ik fijn vind aan campings en parken is dat er nog wel voorzieningen zijn zoals zwembaden en speeltuinen, en andere kinderen. Mijn kinderen kunnen zich ook niet echt vermaken met weinig ofzo.
Beetje onzinnig om zonder groep een huis met 10 slaapkamers te gaan huren. Je kunt zo'n huis als uitvalsbasis gebruiken om dingen te ondernemen natuurlijk. Dagje zwembad, dagje pretpark, dagje ergens de stad in of wat kinderen nog meer leuk vinden.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook alleen leuk als je met een groep gaat lijkt me?
Wat ik fijn vind aan campings en parken is dat er nog wel voorzieningen zijn zoals zwembaden en speeltuinen, en andere kinderen. Mijn kinderen kunnen zich ook niet echt vermaken met weinig ofzo.
Was een grapje hè.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het staat op een camping
Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien
quote:Op maandag 31 juli 2023 00:01 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Was een grapje hè.![]()
Als we op één plek blijven heb ik ook liever een huisje. Kamperen vind ik alleen tof als we rondtrekken en op plekken staan waar verder geen andere mensen zijn. In een bos in Zweden (bij een waterval) of aan zee in Schotland (koud!), enz. En dan na een of twee dagen door naar de volgende mooie plek. Zou ook niet blij worden van twee of drie weken in een tent op dezelfde camping met tig andere vakantiegangers.
Dit jaar gaan we in een huisje.
Gaaf! Salen staat ook op onze 'wie weet' lijst voor volgend jaar net zoals Radastrand en Isaberg.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc. En toch heerlijk rustig tussen de naaldbomen, bosbessen en eekhoorntjes. Zeker een aanrader als de kinderen wat ouder en sportief aangelegd zijn.
Linkje? Bewaar ik 'm voor onder een paar jaar.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc. En toch heerlijk rustig tussen de naaldbomen, bosbessen en eekhoorntjes. Zeker een aanrader als de kinderen wat ouder en sportief aangelegd zijn.
https://www.skistar.com/e(...)len/summer-in-salen/quote:Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Linkje? Bewaar ik 'm voor onder een paar jaar.
Wij zitten nu op Rådastrand. 5 sterren volgens J, die binnen een kwartier vrienden had gemaakt en bij een kampvuur zat. De activiteiten voor kinderen die je kunt bijboeken zijn trouwens wel snel vol, dus als je weet dat je kind mee gaat doen, reserveer dat dan vast vooraf. Morgen is vlotbouwen en varen, maar dat kon ik vandaag bij aankomst niet meer boeken helaas...quote:Op maandag 31 juli 2023 19:51 schreef exode het volgende:
[..]
Gaaf! Salen staat ook op onze 'wie weet' lijst voor volgend jaar net zoals Radastrand en Isaberg.
Waar zitten jullie?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Linkje? Bewaar ik 'm voor onder een paar jaar.
Wij verhuisden vandaag van camping. Kinderen zijn helemaal in de gloria dat we nu bij Bollo (die beer van landal) zijn en de binnenspeeltuin is een verademing. De plek trouwens ook, helemaal privé op onze eigen open plek tussen de bomen. Echt gaaf.
En oke, niet aan de speeltuin zoals bij de achterste hoef, maar het is 50 meter lopen en met dit weer hebt ik meer waarde aan zwembad, binnenspeeltuin en animatie dan aan direct aan de speeltuin zitten. Bovendien is het bos ook een speeltuin an sich.
Dank!quote:Op maandag 31 juli 2023 21:39 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij zitten nu op Rådastrand. 5 sterren volgens J, die binnen een kwartier vrienden had gemaakt en bij een kampvuur zat. De activiteiten voor kinderen die je kunt bijboeken zijn trouwens wel snel vol, dus als je weet dat je kind mee gaat doen, reserveer dat dan vast vooraf. Morgen is vlotbouwen en varen, maar dat kon ik vandaag bij aankomst niet meer boeken helaas...
Als je trouwens niet van een camping vol Nederlanders houdt moet je niet hier zijn, ik heb tot nu toe 2 belgen en 1 verdwaalde duitser geteld (arm kind loopt een beetje verloren rond). Het is ook rumoeriger dan andere plaatsen waar we zijn geweest.
Nou dat dus ,onze vouwwagen is ook echt wel luxe en fijn met slecht weer. De kinderen vermaken zich prima en met slecht weer plannen we wat meer binnen-uitjes, wandelen en buitenactiviteiten komen straks wel als het weer wat beter is of we blijven dan net wat meer op de camping zodat ze lekker kunnen spelen.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:18 schreef exode het volgende:
Groot gelijk hoor SQ! Ik vind de meeste huisjes en parken vreselijk. Ik denk ook nog vaak genoeg: met de vouwwagen wist ik dat ik een goed bed had en als een camping niet beviel, konden we ons boeltje makkelijk oppakken.
Gewoon uitproberen, lachen om wat fout gaat en genieten van het niet koken, schoonmaken en andere dagelijkse beslommeringen.
En minigolf?quote:Op maandag 31 juli 2023 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Adventure minigolf zelfsquote:
Ah kiek eens an!quote:Op maandag 31 juli 2023 23:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Adventure minigolf zelfsEn Discgolf.
Inderdaad! Met eerst een proefslagje naast de bal, alsof ze de Masters spelenquote:Op maandag 31 juli 2023 23:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah kiek eens an!
Lach me altijd kapot om die fanatieke Zweden op de baan. Lollig
Het is dat ik inmiddels weet hoe fanatiek ze erin zijn, maar dacht de eerste keren dat ik in Zweden kwam weleens dat ik in de maling werd genomen johquote:Op maandag 31 juli 2023 23:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Inderdaad! Met eerst een proefslagje naast de bal, alsof ze de Masters spelen
Wij ook!!quote:Op maandag 31 juli 2023 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc.
Toch is het zo!quote:
Veel plezierquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 01:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Toch is het zo!![]()
Wij zijn hier met mijn familie, de eerste keer dat ze ons opzoeken in Zweden.Vakantiehuis in Sälen geboekt, aangezien we nog in een huurappartement wonen. En zo zien we zelf ook weer een nieuw stukje van het land.
quote:
Echt? Wat toevallig! Ook in Lindvallen?quote:
Yup! Zitten op paar min lopen van zwembad/bowlen etc. Wat een toeval!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Echt? Wat toevallig! Ook in Lindvallen?
Nou inderdaad zeg! Man met baard in blauwe Saab. Zwaai even als je ons ziet!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup! Zitten op paar min lopen van zwembad/bowlen etc. Wat een toeval!
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Echt? Wat toevallig! Ook in Lindvallen?
Jezusquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
Next level fokmeet dit
Na 16 uur onafgebroken stromende regen bleek de tent van de kinderen in een kuil te staan. Alles nat. Niet een beetje nat he. Nat zoals "alle bagage in het zwembad getieft" nat.
Inmiddels een duidelijk mitigatieplan opgesteld. De warme kleding en het beddengoed 3 uur in de campingdroger gehad (kosten: 15 euro). Gaan nu een extra zeil halen, de tent op een andere plek zetten en gewoon heel hard positief blijven
Pfff succes!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
Next level fokmeet dit
Na 16 uur onafgebroken stromende regen bleek de tent van de kinderen in een kuil te staan. Alles nat. Niet een beetje nat he. Nat zoals "alle bagage in het zwembad getieft" nat.
Inmiddels een duidelijk mitigatieplan opgesteld. De warme kleding en het beddengoed 3 uur in de campingdroger gehad (kosten: 15 euro). Gaan nu een extra zeil halen, de tent op een andere plek zetten en gewoon heel hard positief blijven
Och jee. Succes daar!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
Next level fokmeet dit
Respect voor je positieve instelling.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
Next level fokmeet dit
Je bent wel een held dat je daar nog blijft nu.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
Next level fokmeet dit
Wat leuk en wat goed te horenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:31 schreef Quoi het volgende:
Holy moly @:SQ keep your head up daar.
Wij maakten vanmorgen kaas op een welbekende geitenboerderij in de omgeving. Was zó gezellig samen! Eindelijk. En eindelijk kon ik weer een beetje wat. Had ik wel een beetje nodig, want was bijna in staat om echt in mijn up naar Ibiza te vertrekken.
Vrijdag vertrekken we naar hippy islandquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat leuk en wat goed te horen![]()
![]()
![]()
Hele fijne zomerperiode gewenst jullie ook natuurlijk. Al terug van mini hippie toko op het eiland?
Ik heb mijn kutvakantie zo hard moeten verdedigen hier dat ik geen gezichtsverlies wil lijdenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Respect voor je positieve instelling.
Nee joh. Soms is het gewoon kut.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb mijn kutvakantie zo hard moeten verdedigen hier dat ik geen gezichtsverlies wil lijden
Sterkte kerel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb mijn kutvakantie zo hard moeten verdedigen hier dat ik geen gezichtsverlies wil lijden
Straks maar ff bij het campingrestaurant wat eten en een tripel van de tap halen als troost.
Wow heftig!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
Next level fokmeet dit
Vroegah was Boerderij Pret leuk? In Ermelo.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:29 schreef Vanyel het volgende:
Over binnen gesproken... Heeft toevallig iemand nog een toptip voor een binnenactiviteit grofweg in de buurt van Putten?
Voor 2 actieve jongetjes van 9.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Hopelijk heeft de tripel gesmaakt. Hoe lang duurt jullie vakantie nog?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Straks maar ff bij het campingrestaurant wat eten en een tripel van de tap halen als troost.
Omg teh horrorquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
Next level fokmeet dit
Ja het was voor vandaag, dus dat had ik al uitgesloten.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Omg teh horror. Hier schijnt sinds een uur of 12 een zonnetje, ik stuur 'm ook jullie kant op!
@:Vanyel, het bosbad in Putten zag er leuk uit! Daar had ik gister heen gewild, maar was al uitverkocht.
Hier staat een spray voor waterdicht maken van natte tenten. Mij is verteld dat beide lekken na het sprayen geheel droog zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:SQ wat een kampeerdrama, sterkte met overleven.
Wij zijn zo ook ooit eens weggeregend in de Ardeche, het water droop zo door de naden van de tent, alles was nat na een dag lang regen, tot de bedden aan toe, het was onze laatste kampeervakantie ooit, mijn man wil na dat drama nooit weer.
Dit doet mijn peuter 3 maal daags nu. Ik laat de modderkleding drogen in de 2 uur per dag dat de zon schijnt en dan krijgt ie ze gewoon weer aanquote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:35 schreef Molo het volgende:
Vlak voor we weg wilden rijden van de camping vanmorgen:
'mama ik ben per ongeluk in een diepe plas gaan zitten net, en gleed daarna uit in de modder'
![]()
Natte zut maar in een verloren hoekje gepropt in de auto. Gotta love kids
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:13 schreef SQ het volgende:
Maar een paar plaatsen verderop viel er een tak uit een boom dwars door een tent heen, dus het valt bij ons nog best mee#omdenken
(Daar helpt de spray niet meer tegen)
We moesten nog vijf uur rijden naar de volgende camping dus de timing was top op dat momentquote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit doet mijn peuter 3 maal daags nu. Ik laat de modderkleding drogen in de 2 uur per dag dat de zon schijnt en dan krijgt ie ze gewoon weer aan
Vandaag kortsluiting gehad, stekker van haspel doorgebrand, luifel 12 keer omgewaaid en de eerder genoemde modderpeuter. #genieten.
Maar een paar plaatsen verderop viel er een tak uit een boom dwars door een tent heen, dus het valt bij ons nog best mee#omdenken
Onze buren hebben een tent en caravan uit het jaar kruik vergiet. Lek als een mandje.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit doet mijn peuter 3 maal daags nu. Ik laat de modderkleding drogen in de 2 uur per dag dat de zon schijnt en dan krijgt ie ze gewoon weer aan
Vandaag kortsluiting gehad, stekker van haspel doorgebrand, luifel 12 keer omgewaaid en de eerder genoemde modderpeuter. #genieten.
Fijn! Ik ben daar ooit een keer samen met een andere fokker geweest toen we in Ermelo op de camping stonden.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja het was voor vandaag, dus dat had ik al uitgesloten.
Maar boerderij pret was, ondanks de knullige naam, haske leuk.
Op rabbit hill, echt primaquote:Op maandag 31 juli 2023 21:46 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Waar zitten jullie?
Wij wachten nog even af hoe het weer zich gaat ontwikkelen. Bij aanblijvend slecht weer blijven we lekker thuis, anders wordt het super last minute Zeeland of Texel.
Paraplu uit het dakraam?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 05:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Op rabbit hill, echt prima
Nadat we onze caravan zo perfect waterpas hadden staan dat er water op het dak bleef staan (nog nooit meegemaakt), lekt het dakluik nu. Druppelsgewijs, maar wel heel irritant. Dus morgen even kit halen en het dakluik opnieuw kitten. Gelukkig maar een uurtje werk, maar het moet wel droog uitharden... Hoe dan?!
Irritantquote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:50 schreef exode het volgende:
Deed vandaag een check voor de Eurostar naar Londen in de februarivakantie. Kan ik alleen nog 's avonds heen, overdag staat alles op niet beschikbaar.
Dus het wordt of vliegen heen en trein terug of heen en terug vliegen. Het eerste is duurder helaas.
Ga morgen wel even bellen naar Eurostar, het lijkt me zo sterk dat ze echt volzitten, lijkt wel alsof ze dan gewoon niet rijden of nog niet vrij is gegeven om te boeken.
In het weekend in de Voorjaarsvakantie lijkt de trein helemaal niet te rijden naar Londen. Wel vanaf Brussel, maar ik kan geen treinreis A'dam of R'dam naar Brussel vinden. Toch werkzaamheden of zo lijkt het.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:04 schreef KaBuf het volgende:
[..]
IrritantZo wordt treinreizen ook niet echt gestimuleerd
er gaat volgens mij elk uur een trein Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen-Brussel, ik kan me niet voorstellen dat die in de voorjaarsvakantie niet gaan. Wellicht is het schema nog niet bijgewerkt?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:47 schreef exode het volgende:
[..]
In het weekend in de Voorjaarsvakantie lijkt de trein helemaal niet te rijden naar Londen. Wel vanaf Brussel, maar ik kan geen treinreis A'dam of R'dam naar Brussel vinden. Toch werkzaamheden of zo lijkt het.
Balen want we wilden wel met de trein.
Gevonden!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:54 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
er gaat volgens mij elk uur een trein Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen-Brussel, ik kan me niet voorstellen dat die in de voorjaarsvakantie niet gaan. Wellicht is het schema nog niet bijgewerkt?
Goede site voor treinverbinden te checken is altijd die van de deutsche bahn, ookal gaat je treinreis niet in Duitsland...
maar ook de NS gaat volgens mij elk uur tussen Amsterdam en Brussel. Veel goedkoper (als je op tijd boekt 18 euro) en duurt een half uurtje langer!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:03 schreef exode het volgende:
[..]
Gevonden!
Het volledige schema van de Thalys wordt pas vanaf 02-12 bekend, ik denk dat daar het issue zit. Tot 02-12 kan je 5 keer per dag een trein naar Londen boeken, vanaf 02-12 lijken ze alleen 's avonds te rijden, maar dat zijn de Eurostar treinen denk ik dan. Ik las wel dat de Thalys pas op 2 december het schema voor de 12 maanden daarna bekend maakt, maar zag de connectie niet. Maar je ziet als je probeert te boeken vanaf 2 december heel veel treinen op niet beschikbaar staan. Weekenden en dus doordeweeks overdag.
Maar ik ga niet tot 02-12 wachten, dat is niet zo leuk voor de Eurostar prijzen. Ik ga ze wel even bellen, wie weet hebben ze toch een oplossing.
Daar moet ik me even in verdiepen, als ik nu kijk vanaf Rotterdam CS doet de Thalys er 1 uur en 10 minuten over de de Intercity 2,5 uurquote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar ook de NS gaat volgens mij elk uur tussen Amsterdam en Brussel. Veel goedkoper (als je op tijd boekt 18 euro) en duurt een half uurtje langer!
Dat jij het vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat precies zo ervaart.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:25 schreef Academicus het volgende:
Ik vind op vakantie gaan altijd wat overrated. Er zijn zoveel ongemakken tijdens een verblijf in het buitenland of in het binnenland op de camping. En je betaalt je er ook nog een ongeluk voor. Maar bij thuiskomst kraait iedereen sociaal wenselijk dat het heeeeeeeeeerlijk was
Laten we gewoon hopen dat we hem nooit tegenkomen op vakantiequote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat jij het vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat precies zo ervaart.
Goh, echt? Ik begin mijn zin toch met 'Ik vind.." en niet met "Vakantie is..."quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat jij het vreselijk vindt wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat precies zo ervaart.
Tsja, dan doe je toch echt iets verkeerd, want ik geniet oprecht tijdens mijn vakanties. Zelfs met de kleine kids.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:38 schreef Academicus het volgende:
[..]
Goh, echt? Ik begin mijn zin toch met 'Ik vind.." en niet met "Vakantie is..."
Krijspaleis-en-vakantie-uitzoeken-boks! Wij waren ervan overtuigd dat we met de kids voorlopig geen halve dag willen rijden voor een vakantie maar het weer van deze zomer maakt dat ik dat serieus heroverweeg...quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,
Met dit weer en zittend in het krijspaleis….
Ben ik op zoek naar de vakantie voor volgend jaar (mei of zomer)…
Ik wil graag thuis komen met bruine benen, maar de kids kunnen niet tegen temperaturen van 30+
Waar ga ik heen?
Oh en sterkte aan de natte kampeerders…
Toevalligquote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Krijspaleis-en-vakantie-uitzoeken-boks! Wij waren ervan overtuigd dat we met de kids voorlopig geen halve dag willen rijden voor een vakantie maar het weer van deze zomer maakt dat ik dat serieus heroverweeg...
Maar wel tijd voor elkaar als bv gezin, in een andere mooie omgeving. Daar schakel ik van af.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:25 schreef Academicus het volgende:
Ik vind op vakantie gaan altijd wat overrated. Er zijn zoveel ongemakken tijdens een verblijf in het buitenland of in het binnenland op de camping. En je betaalt je er ook nog een ongeluk voor. Maar bij thuiskomst kraait iedereen sociaal wenselijk dat het heeeeeeeeeerlijk was
Met 25gr zijn ook prima bruine benen te behalen maar gegarandeerd die 25gr hebben is een ander ding.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,
Ik wil graag thuis komen met bruine benen, maar de kids kunnen niet tegen temperaturen van 30+
Waar ga ik heen?
De zonnestudio.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,
Ik dacht misschien het Noorden van Portugal?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,
Waar ga ik heen?
Je insinueert nogal door je laatste zin. Daar ging het me om. Niet om je eerste zin nee.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:38 schreef Academicus het volgende:
[..]
Goh, echt? Ik begin mijn zin toch met 'Ik vind.." en niet met "Vakantie is..."
Canarische eilanden. Groetjes!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,
Waar ga ik heen?
Heerlijk!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:34 schreef mousemicky het volgende:
In Zweden is het weer beter dan in Nederland momenteel. Ik zit nu in zomerjurk bij het meer waar zoonlief aan het suppen is. Gisteren af en toe een buitje, vandaag zonnetje, prima voor een actieve vakantie...
Maar in een halve dag rijden ben je niet in Zweden helaas, da's eerder anderhalf, afhankelijk van welke bootverbinding/brug je neemt...
Die boot hebben wij op de heenweg ook genomen, terug gaan we via Denemarken (veel goedkoper), met een overnachting in Frederikshavn.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:49 schreef exode het volgende:
[..]
Heerlijk!
Volgend jaar gaan we echtMoeten we niet weer een jaar hebben waarin er een fortuin het huis in gaat.
Wij gaan met de boot vanaf Kiel, ideaal, 6 uur rijden, eten, spelen, rennen, slapen op de boot en uitgerust wakker worden in Zweden. De boot was al geboekt en konden we kosteloos omboeken.
We zijn nu druk bezig de Londen trip voor de Voorjaarsvakantie te regelen, ik ga in september maar eens voor Zweden kijken.
Heerlijk! Radastrand toch? Zijn de activiteiten een beetje geschikt voor Juul die dan 6 jaar is en hopelijk haar A diploma heeft?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:00 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die boot hebben wij op de heenweg ook genomen, terug gaan we via Denemarken (veel goedkoper), met een overnachting in Frederikshavn.
Als het aan de kinderen ligt gaan we volgend jaar weer naar deze plek, J is non stop kampvuur aan het stoken, F aan het suppen, naast het outdoor programma voor kinderen dan, vandaag lasergamen in het bos en grote katapulten bouwen. En terwijl de kinderen bezig gehouden werden hebben wij een wandeling van 8km gemaakt naar een mooi uitzichtpunt in de buurt.
Morgen gaan we weer door naar de volgende camping, maar deze staat zeker op de lijst voor herhaling.
Jep, Rådastrand.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:05 schreef exode het volgende:
[..]
Heerlijk! Radastrand toch? Zijn de activiteiten een beetje geschikt voor Juul die dan 6 jaar is en hopelijk haar A diploma heeft?
Wij denken vooralsnog aan Isaberg en Radastrand, maar het kan ook Radastrand en Idre Fjall worden en dan via Oslo met de boot.
Wij zouden dan het huisje wat van hun is op het huisjespark huren. Dan val je verder wel onder de camping begreep ik dus met vooruit boeken van activiteiten.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:15 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jep, Rådastrand.
Het weekprogramma is nu huttenbouwen, vlotbouwen en varen, boogschieten, lasergamen + katapult, GPS tocht/ dropping. Vanaf 5 jaar, dus kan zeker.
Receptie vertelde me wel dat activiteiten idd vaak al ver vol zitten ivm vooruit boekingen. Kinderen die op het huisjespark hiernaast zitten mogen idd ook mee doen, maar alleen als er nog last minute plaats over is.
Dus, komt alleen naar Zweden, hier zijn ze ingesteld op alle soorten weer, en er is dus een overdekte picknick/chillplaats, gratis kookgelegenheid (zelf je zooi meenemen hoeft dus niet), goeie koffie, vers voor je gezet en kaneelbolletjes
![]()
O, en de zoon van de eigenaren is een ware BBQ master en maakt briljante pulled pork en buikspek burgers.
Ah, die heb ik nog niet gevonden, geen idee waar ie staat. Wel op tijd boeken dan, schijnt vrij populair te zijn.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:50 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zouden dan het huisje wat van hun is op het huisjespark huren. Dan val je verder wel onder de camping begreep ik dus met vooruit boeken van activiteiten.
Dank voor je reactie! Handig
Ja, die zat dit jaar dus vol. Hij is nu nog niet te boeken. Moeten nog bepalen hoe, wat, waar, wanneer. Maar daar komen we in september denk ik pas aan toe.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:07 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ah, die heb ik nog niet gevonden, geen idee waar ie staat. Wel op tijd boeken dan, schijnt vrij populair te zijn.
Wij zijn in Portugal geweest. Zolang je niet in het toeristische deel van de Algarve zit maar dicht bij de Atlantische Oceaan is het prima te doen (en in de avond zelfs fris). Was hele tijd zo'n 25 graden. Nadelen zijn wel de harde wind en daarom hoge golven dus als ze klein zijn is in de zee zwemmen geen optie.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,
Waar ga ik heen?
Loire momenteel. It's raining men halleluja. Nog 2 dagen en dan schijnt het beter te worden. Als we weggaan 30 graden ik ben benieuwd hoe het dan in Parijs is want daar gaan we dan heen. Mijn schoonzus + gezin zijn in normandie ook regenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Met 25gr zijn ook prima bruine benen te behalen maar gegarandeerd die 25gr hebben is een ander ding.
Gegarandeerde zon is meestal ook meteen 30graden, dat is rondom de middellandse zee.
Eigenlijk al het andere kan het twee kanten op. Langs de Atlantische kust van Frankrijk van Bretagne tot aan Frans baskenland zitten mooie campings met veel waterglijbanen etc maar die oceaan maakt het weer wisselvallig.
Ik vind zelf Karinthië in Oostenrijk in een hoek liggen waar het vaak mooi weer is.
In het binnenland loopt het vaak snel op qua temperatuur als de zon eenmaal schijnt dus dan kan je beter aan zee of bij de bergen zitten om verkoeling te zoeken.
Op 6uur rijden blijft alles een gok. Genoeg mooie vakanties gehad bij de Loire, of het Zwarte Woud etc maar daar was het afgelopen weken net zo slecht als hier.
Mijn collega’s in Praag zeggen dat de zomers daar beter zijn dan hier en Tsjechië is niet zo heel ver.
Lekker hoor. Vanochtend hier nog wat regen, maar daarna zonnig de "berg" in Sälen op geweest, dan kan je ook met een een graad of 20 gewoon bruin worden, hoor.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:34 schreef mousemicky het volgende:
In Zweden is het weer beter dan in Nederland momenteel. Ik zit nu in zomerjurk bij het meer waar zoonlief aan het suppen is. Gisteren af en toe een buitje, vandaag zonnetje, prima voor een actieve vakantie...
Maar in een halve dag rijden ben je niet in Zweden helaas, da's eerder anderhalf, afhankelijk van welke bootverbinding/brug je neemt...
Ik was donderdag juist aan het verzuchten dat ik ze altijd zo ongeveer 3 en 4 jaar wil hebben. Dan gaan uitstapjes nog heel gemakkelijk en nu is alles zo’n gezeur en geklaag voordat we überhaupt ergens zijn. Maar waarschijnlijk heb ik heb gewoon twee ondankbare zeuren op de wereld gezet. De een durfde zelfs in een waterpark met 88000 glijbanen tegen mij te zeggen dat ie zich verveelde. Hij had toen honger, dat wel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:32 schreef Gogo83 het volgende:
Wij zitten in de Dordogne en hebben op zich prima weer. Gisteren en eergisteren wel wat buien gehad, maar tussendoor konden we steeds wel leuke dingen doen. Vanaf morgen iedere dag twee/drie graden erbij tot aan 37 graden op woensdag, onze laatste dag. Daar kijk ik niet naar uit.
![]()
Ik heb trouwens een hele leuke vakantie, maar heb vandaag echt even last van het de hele tijd samen zijn. Vind ik vaak heerlijk, maar ik vind het deze week even veel. Soms verheug ik me er op dat ze wat ouder en zelfstandiger zijn, hoe leuk deze leeftijd tegelijkertijd ook is (2 en 6).
Ja, de rivier was leuk. Mijn dochter vond het ook heel leuk om daar met een schepnetje steentjes te scheppen en om lekker te spetteren. Het zwembad (helemaal vernieuwd recent) vond ze niks.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Komkommerschijfje wij zijn daar in coronatijd geweest. Ik vond de ligging zo naast de rivier echt fantastisch. De kinderen hebben erg veel plezier gehad met dammen bouwen en met hun donutband mee gaan met de stroming van de rivier. Qua Nederlanders vond ik het ook een dingetje. Ik zoek liever een mooie mix van buitenlanders en Nederlanders zodat de kinderen ook aansluiting hebben.
Wij deden vandaag een uitstapje naar het Colorado van de Luberon met niet meewerkende puber. Die staat op elke foto met een gezicht op standje oorwurm.Doordat ze steen en been klaagde heb ik mooi de lange route gelopen in plaats van de korte. Zoals ze zelf zou zeggen: karma.
Als je hier in de buurt zit mag je onze frame drager lenen als je wilt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:45 schreef douche-eendje het volgende:
Conclusie na 1 week vakantie: volgend jaar een grotere draagzak nodig. Anna is te groot voor degene die we nu mee hebben .
Dat laatste stuk over jou is fijn te horenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:32 schreef Quoi het volgende:
De tipi lekt, er lopen grote ratten rond, de douches en wc's zijn smerig, het regent, MAAR Max speelt continu met allerlei vriendjes en wij zitten 's avonds een beetje te borrelen met jan en alleman. Besloten om morgen thuis maar gewoon te douchen![]()
En ik loop eindelijk weer rechtop en trek qua energie een dag en avond doortrekken![]()
Never a dull moment
my god waar zitten julliequote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:32 schreef Quoi het volgende:
De tipi lekt, er lopen grote ratten rond, de douches en wc's zijn smerig, het regent, MAAR Max speelt continu met allerlei vriendjes en wij zitten 's avonds een beetje te borrelen met jan en alleman. Besloten om morgen thuis maar gewoon te douchen![]()
En ik loop eindelijk weer rechtop en trek qua energie een dag en avond doortrekken![]()
Never a dull moment
hebben wij ook gedaan idd, icm een bluetooth koptelefoonquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:58 schreef FlyingFish het volgende:
Nog een tip voor lange autoritten: download de app van de bieb met e-books en luisterboeken. Als je die via bluetooth koppelt met een losse of autospeaker heb je veel luisterboeken tot je beschikking en hoef je geen tablet beet te houden. Ik raad wel aan om er thuis al een aantal te downloaden.
Wij hebben op de heenweg Kaatje Knal en de biefstukkenbende geluisterd (heb ik zelf in groep 5 ofzo mijn boekbespreking nog over gedaan!) en op de terugweg ‘vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de Anaconda’.
(En voor wie het niet weet, een kinderabonnement bij de bieb is dus gratis, maar moet je wel afgesloten hebben voor je kind voor je deze app kunt gebruiken).
Wij spelen ze gewoon via Spotify over de speakers van de auto, luisteren we gezellig allemaal naar Pluk, Dolfje Weerwolfje, Mees Kees of Pipiquote:Op zondag 6 augustus 2023 13:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hebben wij ook gedaan idd, icm een bluetooth koptelefoonop een van onze telefoons luisterboeken aan, koptelefoon op de achterbank en wij lekker onze eigen muziek luisteren, iedereen blij
![]()
Nou, gezelligquote:Op zondag 6 augustus 2023 13:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij spelen ze gewoon via Spotify over de speakers van de auto, luisteren we gezellig allemaal naar Pluk, Dolfje Weerwolfje, Mees Kees of Pipi.
Check eens landal landgoed t loo.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:01 schreef exode het volgende:
Onze kinderen hebben heel old skool onze oude discmans achterin de auto liggen en een map vol luistercd's, muziekcd's etc. Die liggen altijd in de auto en op lange ritten worden ze vaak gepakt door beide kinderen.
Ze hebben ook gewoon een schermhouder en allebei hun eigen tablet mee op vakantie in de auto, maar ik moet zeggen dat ze die vaak vergeten (ook omdat wij ze uit het zicht leggen denk ik)
Sowieso ligt er van alles op de achterbank in zo'n verdeelbak, ook smartgames en een rubiks kubus. Mijn familie en vrienden wonen alemaal op een uur rijden dus als we met de auto iets doen is het meteen wat langer in de auto zitten. Dus we hebben altijd van alles in de auto liggen. Eens in de zoveel tijd wisselen we het aanbod![]()
B kan niet lezen in de auto, dat doet ie het liefste maar hij wordt meestal na een half uurtje misselijk. Smart games lukt hem dan weer wel.
Wij gaan weer aan onze jaarlijkse zoektocht beginnen voor een weekend weg met mijn moeder, mijn zus, neefje van 19 en B van 9. Doen we elk jaar, het begon als een cadeau voor mijn moeder maar is nu gewoon jaarlijks of 2 keer per jaar. Er zijn nogal wat eisen, harde eisen met name vanwege mijn moeders gezondheid dus we komen eigenlijk vrij snel bij Landal parken uit. Het zou maar zo voor de derde keer Landal Ouddorp kunnen worden.
Ik weet het, die tipte ik eerder hier ook....quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:10 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Check eens landal landgoed t loo.
Prachtige huizen en park
Laarzen aan en gaan!quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:43 schreef blessed19 het volgende:
[ afbeelding ]
"Je mag buiten spelen..."
Ik ben net bij Landal de Vers geweest, dat vond ik een fijn park.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:13 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet het, die tipte ik eerder hier ook....
We zoeken iets meer halverweg 076 en 030. Maximaal uur rijden vanaf omgeving Utrecht en maximaal uur rijden vanaf omgeving Breda. Ouddorp is voor ons beide iets langer maar kan nog net.
wij hadden op de terugweg vanuit Frankrijk een krijsende dreumes, niks hielp behalve juf roosquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:19 schreef Molo het volgende:
Moet zeggen dat ik na 14x 'De Heksen' wel klaar was met het concept samen gezellig een luisterboek luisteren.
Toen de Switch er maar bijgepakt
wat jammer! stond ook nog op mijn lijstje om eens te gaan doen met onze grootste. Was je er niet al eens eerder geweest en toen heel enthousiast?quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:48 schreef Quoi het volgende:
We zaten bij Tinyparks op Tiengemeten. Wil geen slechte reclame maken, maar dit was wel erg slecht dit keer. Sociaal gezien en de flora en fauna waren geweldig, dat wel.
Tamelijk natquote:Op zondag 6 augustus 2023 18:57 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw kampeer ellende?
Klopt. Ook toen wist ik: je moet geen gelikte accommodatie verwachten; nu leek het nog erger.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:05 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat jammer! stond ook nog op mijn lijstje om eens te gaan doen met onze grootste. Was je er niet al eens eerder geweest en toen heel enthousiast?
Heerlijkquote:Op zondag 6 augustus 2023 18:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij hadden op de terugweg vanuit Frankrijk een krijsende dreumes, niks hielp behalve juf roosna een uur of drie hadden we dat echt wel gehad haha.
en toen moesten we nog een uur of vijf![]()
Als ze sanitair en hygiëne fixen dan vind ik het wel weer het proberen waard. Ik vond het ook toen wij er waren enorm leuke sfeer daaroquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Klopt. Ook toen wist ik: je moet geen gelikte accommodatie verwachten; nu leek het nog erger.
Waarom het toch leuk was in beide gevallen is de natuur en het diner, kampvuurtje En silent disco (uhu...) met wildvreemden. Dat moet je wel zien zitten.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij hadden op de terugweg vanuit Frankrijk een krijsende dreumes, niks hielp behalve juf roosna een uur of drie hadden we dat echt wel gehad haha.
en toen moesten we nog een uur of vijf![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
Gisteravond sliepen we op de boot, maar mevrah bleef van oververmoeidheid maar krijsen dat ze niet moe was. Net of ik een tweejarige mee had ipv een zevenjarige![]()
![]()
![]()
Was kort nachtje voor allemaal daardoor. Haar vanmorgen letterlijk onder de douche gepleurd om wakker te worden en toen ze een pannekoek in haar mik had was alles weer goed. Geen kind aan gehad op de hele terugrit naar huis vanuit noord Duitsland. Gekke figuren die kinderen![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:54 schreef F_r het volgende:
Iets quoi
Hier ook zeuren hoor Adrian hoort vast bij de leeftijd maar dat geruzie onderling![]()
Vandaag iets meer zon gelukkig.
Ik ben af en toe zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben met niet perfecte kinderen op vakantiequote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Komkommerschijfje wij zijn daar in coronatijd geweest. Ik vond de ligging zo naast de rivier echt fantastisch. De kinderen hebben erg veel plezier gehad met dammen bouwen en met hun donutband mee gaan met de stroming van de rivier. Qua Nederlanders vond ik het ook een dingetje. Ik zoek liever een mooie mix van buitenlanders en Nederlanders zodat de kinderen ook aansluiting hebben.
Wij deden vandaag een uitstapje naar het Colorado van de Luberon met niet meewerkende puber. Die staat op elke foto met een gezicht op standje oorwurm.Doordat ze steen en been klaagde heb ik mooi de lange route gelopen in plaats van de korte. Zoals ze zelf zou zeggen: karma.
Ik houd van dat soort kinderen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Tamelijk nat
Maar de kinderen trekken laarzen aan en gaan, dus ik ben hun voorbeeld maar gaan volgen. En regelmatig blussen met een lokaal biertje
Wil je een camping of een huisje? Want dat maakt nogal verschil.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Iemand nog tips voor de kerstvakantie? Een week of midweek met z'n viertjes? Twee wensen: een fatsoenlijk zwembad en een binnenspeeltuin. Maar als ik dat intyp kom ik al snel op 1000 euro uit. En da's eigenlijk wel een beetje heel veel...
Kaapverdië?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Loj het volgende:
Oké,
Waar ga ik heen?
Ik durf met kerst niet te kamperen, da's wel heel koud...quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Wil je een camping of een huisje? Want dat maakt nogal verschil.
Het was afgelopen kerst warmer dan het gisteren hier op de camping wasquote:Op maandag 7 augustus 2023 13:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik durf met kerst niet te kamperen, da's wel heel koud...
Maar goed
Conclusie: we boeken niks. Kijken dan wel of er ergens een last minute is of dat het kampeerweer is.quote:Op maandag 7 augustus 2023 13:47 schreef exode het volgende:
De Kerstvakantie is al jaren enorm duur. Veel accomodaties zelfs duurder dan de zomervakantie.
Dus dat wordt of betalen met je ogen dicht of thuisblijven.
Wij gingen elk jaar met Oud en Nieuw op vakantie, een weekendje, een week, net wat uitkwam. Maar de afgelopen jaren zijn de prijzen zoals ook in de zomervakantie van hoog naar torenhoog gegaan. Ik wil met de Kerstdagen ook niet weg zijn dus dat maakt de tijd beperkt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Conclusie: we boeken niks. Kijken dan wel of er ergens een last minute is of dat het kampeerweer is.
Landal Esonstad kost voor een midweek (2-5 januari) nog geen ¤600 en is een fantastisch park.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:28 schreef Tink89 het volgende:
Iemand nog tips voor de kerstvakantie? Een week of midweek met z'n viertjes? Twee wensen: een fatsoenlijk zwembad en een binnenspeeltuin. Maar als ik dat intyp kom ik al snel op 1000 euro uit. En da's eigenlijk wel een beetje heel veel...
Ik overwoog door de nachtkou dit jaar voor het eerst wel een caravannetje toen ik mijn thermolegging en sokken aantrok jaquote:Op maandag 7 augustus 2023 20:33 schreef SQ het volgende:
Vannacht met 8 graden wakker geworden van de kou in mijn tentje en mijn fleece maar weer aangetrokken in bed
Mn kleuter sliep met mijn wollen sokken aan. Die kwamen tot halverwege zijn bovenbenen en waren perfect warm volgens hemquote:Op maandag 7 augustus 2023 20:33 schreef SQ het volgende:
Vannacht met 8 graden wakker geworden van de kou in mijn tentje en mijn fleece maar weer aangetrokken in bed
Wij hebben vorig jaar met kerst een last minute geboekt. Niet helemaal last last minute, maar wel in december pas dacht ik. Jaar daarvoor hebben we ook pas heel laat geboekt. Maar dan moet je wel flexibel zijn qua wensen idd.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:16 schreef Molo het volgende:
Een lastminute met de kerstvakantie lijkt me een utopie![]()
Ik werd al vrij depri van de prijzen voor de herstvakantie trouwens, blij dat ik dat grotendeels al betaald heb. Dan kan ik het geld vergeten en straks gewoon lekker van genieten
Zijn we in februari geweest. Hebben vooral de binnenspeeltuin gezien, het zwembad was voor de peuter niks aan, omdat hij niet kon zitten of kruipen ofzo in het peuterbad (dat is 50 cm diep ofzo). Ik vond het een leuk park voor mooi weer, maar je kunt met het water de kinderen geen seconde uit het oog verliezen buiten.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Landal Esonstad kost voor een midweek (2-5 januari) nog geen ¤600 en is een fantastisch park.
Ik ben nu in Åre, daar is gisternacht het dorp overstroomd. Gelukkig geen personen gewond, alleen heel veel materiële schade. Zelf zitten we een stuk hoger op de berg, dus van de chaos beneden niets meegekregen. Verder was het vooral heel veel regen. Vandaag is het weer droog, wind blijft wel stevig, dus alle liften zijn bijvoorbeeld nog dicht. Voor de rest lijkt alles weer redelijk normaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 08:27 schreef Hupje het volgende:
@:mousemicky en @:Knutknuttsson (als jullie nog op vakantie zijn) Hoe staat het daar met de storm?
Ik las het inderdaad en moest toen ook even aan jou denken, omdat jij had gezegd dat je daar zou zitten. Hier is echt niks aan het handje, alles gaat precies om ons heen lijkt het, overal code geel en rood, maar Uppsala/Stockholm etc. is niks aan de handquote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik ben nu in Åre, daar is gisternacht het dorp overstroomd. Gelukkig geen personen gewond, alleen heel veel materiële schade. Zelf zitten we een stuk hoger op de berg, dus van de chaos beneden niets meegekregen. Verder was het vooral heel veel regen. Vandaag is het weer droog, wind blijft wel stevig, dus alle liften zijn bijvoorbeeld nog dicht. Voor de rest lijkt alles weer redelijk normaal.
https://www.aftonbladet.s(...)ken-forsar-genom-byn
Wij rijden inmiddels bij Hamburg, en daar schijnt nu de zon.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 08:27 schreef Hupje het volgende:
@:mousemicky en @:Knutknuttsson (als jullie nog op vakantie zijn) Hoe staat het daar met de storm?
Ik vroeg me af of jullie overtocht door zou gaan, van/naar Noorwegen was alles geannuleerd.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij rijden inmiddels bij Hamburg, en daar schijnt nu de zon.
De overtocht gisteren was minder prettig, zeeziekWel mooi om te zien, golven van 2-3 meter hoog, en behoorlijk stormachtig. Gelukkig de korte route naar Denemarken. De overnachting in het hutje aan zee in Frederikshavn was ook spannend, de wind beukte er behoorlijk op...
Dat klinkt gaaf en heel naar tegelijk. Gelukkig zijn jullie veilig over gekomen, goede terugreis!quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij rijden inmiddels bij Hamburg, en daar schijnt nu de zon.
De overtocht gisteren was minder prettig, zeeziekWel mooi om te zien, golven van 2-3 meter hoog, en behoorlijk stormachtig. Gelukkig de korte route naar Denemarken. De overnachting in het hutje aan zee in Frederikshavn was ook spannend, de wind beukte er behoorlijk op...
Wat een mooie vakantie voor de kids.quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:55 schreef Halcon het volgende:
Maar geen risico genomen en de combinatie Aruba/Florida geboekt voor met de kinderen. Hebben ze in elk geval mooi weer, fatsoenlijke accomodaties en wat te doen.
Jaaaaaaa!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:54 schreef Quoi het volgende:
Oh jongens, wat is Legoland (en Lego House) leuk
Hof van Saksen? Voldoet misschien niet helemaal aan de zwembadeisen, maar is volgens mij heel leuk voor 10-jarigen. Wel aan de prijs.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:25 schreef exode het volgende:
Klinkt als een prima beslissing Tink!
Wij waren dus vol in de 'we gaan in de Voorjaarsvakantie als B 10 wordt naar Londen', maar ik begon toch te twijfelen. B vond Londen fantastisch een paar jaar geleden maar zou het zijn keuze zijn om op zijn 10e verjaardag in Londen te zijn? Dus we hebben het voorgelegd en inderdaad, hij wil dat niet. Hij wil wel weer terug naar Londen maar niet met zijn verjaardag. Hij zou zelf het allerliefste weer naar Lalandia Billund gaan, daar hebben wij een veto over uitgesproken, Legoland is niet open in februari en we wilden dat eigenlijk al doen in de meivakantie.
Dus het wordt iets met (B zijn wensen) een groot binnenzwembad met palmbomen en minstens 4 glijbanen en een wildwaterbaan, een bowlingbaan en bij voorkeur te combineren met een pretpark.
Gezien onze slechte ervaringen met Center Parcs wordt dat een lastig eisenpakket. We overwegen zelfs Landal Vennebos terwijl ik die huisjes er echt niet comfortabel uit vind zien.
We weten vooral waar we niet heen willen:
- Center Parcs dus of ze moeten een park hebben waar ze wel zachte bedden en schone huisjes hebben. (en geen enkel glas....). Port Zelande, Vossemeren en Erperheide vallen sowieso af. (want daar zijn we dus geweest)
- De Leistert (viel behoorlijk tegen vorig jaar)
- Marveld, Ter Spegelt en nog wat parken want niet open in februari.
- Roompot is twijfel, de smerigste huisjes die we ooit hebben gezien waren allemaal Roompot huisjes....
- Het moet maximaal 700 km autorijden van 030 zijn, het is tenslotte maar een weekje vakantie.
Ik denk dus echt dat het een Landal wordt....
Heb je daar ervaring mee?quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:40 schreef June. het volgende:
[..]
Hof van Saksen? Voldoet misschien niet helemaal aan de zwembadeisen, maar is volgens mij heel leuk voor 10-jarigen. Wel aan de prijs.
Ja, het is wel 2 jaar geleden, maar het comfort huisje was toen echt schoon. Er is wel een stoffen bank, dat wel. Tot nu toe zeker het schoonst van alle parken die ik ben geweest. Had in elk geval niet de neiging om opnieuw schoon te maken en vaak heb ik dat wel in die huisjes.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:44 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je daar ervaring mee?
Ik las recent hele slechte dingen over het schoonmaken. Ik lijk een zeikerd (ben ik sowieso ook) maar als ze langere tijd niet goed schoonmaken krijgt B binnen no time astma aanvallen van het stof en ik volg ook snel. Dat is niet verholpen met zelf even een stofzuiger er doorheen halen. Het zit dan vaak in de bank, beddengoed en gordijnen. Ze hoeven die niet grondig te reinigen maar als het huis zelf jarenlang stoffig is, is het voor ons echt vreselijk.
De Leistert was bijvoorbeeld niet superschoon maar het was niet stoffig, dan ben ik niet blij maar haal ik er wel even een doekje doorheen.
Ah goed om te lezen, dank je wel. Ik ga hem eens bekijken en aan de bijna tiener voorleggen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:48 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, het is wel 2 jaar geleden, maar het comfort huisje was toen echt schoon. Er is wel een stoffen bank, dat wel. Tot nu toe zeker het schoonst van alle parken die ik ben geweest.
Ja, of we hadden een lucky shot. Vind het toch altijd een beetje een gok die huisjes. Maar vrienden van ons zijn ook altijd positief over Hof van Saksen. Als je nog Centerparcs overweegt dan kun je ook nog voor de vernieuwde versies gaan. Dan heb je in elk geval geen huisje waarin jarenlang het stof is verzameld.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:48 schreef exode het volgende:
[..]
Ah goed om te lezen, dank je wel. Ik ga hem eens bekijken en aan de bijna tiener voorleggen.
Wij zijn in Centerparcs Hochsauerland en ik heb echt niets te klagen over hoe schoon het is. Ik vind het zelfs schoner dan veel Landalparken. En het heeft alles wat je beschrijft.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:25 schreef exode het volgende:
Klinkt als een prima beslissing Tink!
Wij waren dus vol in de 'we gaan in de Voorjaarsvakantie als B 10 wordt naar Londen', maar ik begon toch te twijfelen. B vond Londen fantastisch een paar jaar geleden maar zou het zijn keuze zijn om op zijn 10e verjaardag in Londen te zijn? Dus we hebben het voorgelegd en inderdaad, hij wil dat niet. Hij wil wel weer terug naar Londen maar niet met zijn verjaardag. Hij zou zelf het allerliefste weer naar Lalandia Billund gaan, daar hebben wij een veto over uitgesproken, Legoland is niet open in februari en we wilden dat eigenlijk al doen in de meivakantie.
Dus het wordt iets met (B zijn wensen) een groot binnenzwembad met palmbomen en minstens 4 glijbanen en een wildwaterbaan, een bowlingbaan en bij voorkeur te combineren met een pretpark.
Gezien onze slechte ervaringen met Center Parcs wordt dat een lastig eisenpakket. We overwegen zelfs Landal Vennebos terwijl ik die huisjes er echt niet comfortabel uit vind zien.
We weten vooral waar we niet heen willen:
- Center Parcs dus of ze moeten een park hebben waar ze wel zachte bedden en schone huisjes hebben. (en geen enkel glas....). Port Zelande, Vossemeren en Erperheide vallen sowieso af. (want daar zijn we dus geweest)
- De Leistert (viel behoorlijk tegen vorig jaar)
- Roompot is twijfel, de smerigste huisjes die we ooit hebben gezien waren allemaal Roompot huisjes....
- Het moet maximaal 700 km autorijden van 030 zijn, het is tenslotte maar een weekje vakantie.
Ik denk dus echt dat het een Landal wordt....
Marveld is wel open in februari. Alleen het buitenzwembad nietquote:Op zondag 13 augustus 2023 15:25 schreef exode het volgende:
Durf het bijna niet te vragen maar hoe zijn de bedden? Geen harde planken?quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij zijn in Centerparcs Hochsauerland en ik heb echt niets te klagen over hoe schoon het is. Ik vind het zelfs schoner dan veel Landalparken. En het heeft alles wat je beschrijft.
Ik vind ze prettig liggen, waarbij ik wel moet zeggen dat ik erg zachte bedden onaangenaam vind.quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:22 schreef exode het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te vragen maar hoe zijn de bedden? Geen harde planken?
Bedden zijn natuurlijk heel persoonlijkquote:Op zondag 13 augustus 2023 16:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind ze prettig liggen, waarbij ik wel moet zeggen dat ik erg zachte bedden onaangenaam vind.
Allgau ziet er inderdaad leuk uit, nieuwe huisjes, ok geprijsd in de Voorjaarsvakantie. Ik twijfel wel over de afstand EN wij hebben geen winterbanden en die zijn in Duitsland bij winters weer verplicht. En (nog 1) die route is dan druk vanwege wintersporters onderweg naar Oostenrijk.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:07 schreef Takkie88 het volgende:
Meerdere keren in het Hof van Saksen geweest en altijd schone huisjes gehad. Zwembad is voor B erg leuk als hij een durfal is qua glijbanen. J mag in geen enkele grote glijbaan. Wel in de wildwaterbaan.
En toch een CP maar wel nog vrij nieuw: in Algau Duitsland. Groot zwembad, leuke speeltuinen op het park, huisje was toen heel schoon.
Landal vennenbos heeft inderdaad een leuk zwembad. De huisjes zijn wel echt oud. De opgeknapte huisjes zijn vooral op zicht opgeknapt.
Jaaaa die klinkt ook goed, vlakbij Disney ook nog.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:35 schreef FlyingFish het volgende:
Lac d'ailette zijn wij twee jaar geleden geweest, was geen park waar ik naar toe terug zou gaan. Huisjes zijn mooi, maar dat is het ook wel. Zwembad is voor Centerparcs-normen wat simpel en op veel plaatsen ook viezig.
Qua zwembad is trouwens CenterParcs Village Nature een dikke aanrader. En ook qua binnen- en buitenspeeltuin erg leuk, maar voor de binnenspeeltuin zou B wel al te groot zijn denk ik. Ze bieden ook veel andere activiteiten aan voor grotere kinderen, maar wel tegen betaling. En het is ook een erg duur park, zeker als de Fransen ook vakantie hebben, zoals in de voorjaarsvakantie.
quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:08 schreef June. het volgende:
Wij waren 2 jaar geleden in het Meerdal (in een niet vernieuwde huisje), maar dat was echt gewoon goor. Alles rook vies. Alsof er iemand dood was gegaan en de geur in de muren/gordijnen
was getrokken. Peuter had 3 seconden gekropen en knieën waren zwart..
Wij zaten de tweede week van de kerstvakantie in een vernieuwd VIP huisje in Het Meerdal en dat was echt prima!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:21 schreef Cathmar het volgende:
Welke vakantie parken in Nederland of Duitsland van de bekende ketens (of juist niet!) hebben mooie nieuwe schone huisjes? Ik ga me er misschien voor het eerst ooit eens aan wagen binnenkort.
Reviews lezen het kan per park verschillen hoe de schoonmaak is. je kunt ook nog altijd even bellen en vragen of ze goed willen poetsen ivm allergieenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:21 schreef Cathmar het volgende:
Welke vakantie parken in Nederland of Duitsland van de bekende ketens (of juist niet!) hebben mooie nieuwe schone huisjes? Ik ga me er misschien voor het eerst ooit eens aan wagen binnenkort.
Dat is dan blijven plakken van corona. Dat was daarvoor zeker niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:56 schreef Papers_in_ashes het volgende:
Hof van saksen![]()
bij aankomst kun je meteen al alles reserveren anders is het vol voor de rest van de week
Geen 1quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:21 schreef Cathmar het volgende:
Wij vonden Marveld recreatie een leuk park, stuk goedkoper dan de bekende ketens en prima huisjes, klein beetje oubollig maar wel netjes groot en schoon.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:21 schreef Cathmar het volgende:
Ik kijk er ook niet perse naar uitquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:26 schreef exode het volgende:
[..]
Geen 1![]()
Wat is je definitie van schoon?
Wij vonden het goed te doen bij:
Landal Ouddorp
Erve Kleitlutte (heel schoon)
De Leistert was behoorlijk ok voor zo'n groot park
Safari resort Beekse Bergen
In Denemarken...Lalandia, brandschoon
Sowieso vind ik Landal prima, als er iets niet goed is, komen ze het snel oplossen
Wij vermijden Roompot parken omdat we daar de meest smerige huisjes hebben aangetroffen.
Met veel plezier in Landal Miggelenberg gezeten. Mooie omgeving en de nieuwe huisjes zijn erg primaquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik kijk er ook niet perse naar uit
Heb het al zo lang weten te vermijden want het is helemaal niets voor mij. Ik ga vanmiddag kijken naar je tips en dan boeken óf ik klik snel weg
Dan zou ik Roompot en CP sowieso vermijden. Landal heeft echt een paar mooie parken, ook nieuwe parken. Je kan ook kijken naar de niet grote ketens zoals De Schatberg en dus de Leistert. Tenminste die horen niet bij de 'grote 3'.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik kijk er ook niet perse naar uit
Heb het al zo lang weten te vermijden want het is helemaal niets voor mij. Ik ga vanmiddag kijken naar je tips en dan boeken óf ik klik snel weg
Lalandia is duur en er komen nog kosten bij zoals je waterverbruik. Wij hadden de beste deal via Tui destijds. De meivakantie is echter nog niet boekbaar via Tui, rechtstreeks kan al wel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 13:52 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe is Lalandia Billund normaal gesproken geprijsd tov bijv. centerparcs? Hebben zij ook terugkerende kortingsacties op bepaalde momenten?
Ik twijfel tussen Disney in de kerstvakantie, of Legoland in de meivakantie (of gewoon niks, dat is ook nog een optie). Wintersport gaan we toch nog 2 jaar overslaan.
Mijn kinderen (en man) houden van dat soort parken, dus dat is wel een plus.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:30 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Wil je voor Legoland per se op zo'n park zitten? In Denemarken kun je heel gemakkelijk (en goedkoper) een vakantiehuis huren in een vakantiewijkje, maar dan heb je niet de voorzieningen als een zwembad oid. Dus als je dat zoekt, is Lalandia geschikter.
Ja, is dit jaar een beetje balen. Veel landen hebben die periode geen vakantie maar doordat ze wel op 1 mei en met Hemelvaart vrij zijn, is het toch drukker en dus duurder.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 14:48 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Mijn kinderen (en man) houden van dat soort parken, dus dat is wel een plus.
Jammer dat de vakantie zo ongunstig valt. Ik dacht juist gelezen te hebben dat de meivakantie juist gunstig is, maar dit jaar dus nietvoor Disney World valt hij dit jaar wel gunstig, maar daar hebben we weinig aan
Disneyland Parijs in de 2e week kerstvakantie is nog steeds duur, maar niet zo absurd als de eerste week. En we zijn nog nooit in Disney geweest met de lichtjesparade enzo, lijkt me ook wel eens leuk! Ik had al een goedkoop weekend in november geopperd, maar daar kreeg ik man niet enthousiast voor want druk en kort enzo.
Lalandia was simpelweg duur (wel in de herfstvakantie gegaan). We hebben maar even onze ogen dichtgedaan en daarna ook niet opgeteld wat we kwijt waren totaalquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 13:52 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe is Lalandia Billund normaal gesproken geprijsd tov bijv. centerparcs? Hebben zij ook terugkerende kortingsacties op bepaalde momenten?
Ik twijfel tussen Disney in de kerstvakantie, of Legoland in de meivakantie (of gewoon niks, dat is ook nog een optie). Wintersport gaan we toch nog 2 jaar overslaan.
Geen ervaring met Schotland, wel al jaren met dit soort steekvliegen. Gewoon in Nederland op bepaalde plekken, waaronder in onze achtertuin (buitengebied tegen heide/veengebied aan). Standaard ruim voor de schemering goed insprayen met deet helpt hier. Deet staat hier dus ook altijd voor het grijpen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn aan het kijken om volgend jaar naar Schotland te gaan. Ik lees echter op veel plekken heel nare berichten over de midges, en hoe die in de zomermaanden echt heel erg aanwezig kunnen zijn en vakanties zelfs kunnen verpesten.
Iemand hier al eens naar Schotland geweest in juli/augustus en ervaring hiermee?
We gebruiken hier tegenwoordig geen DEET meer thuis maar alleen Icaridin. De spray van de Decathlon vind ik erg fijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen ervaring met Schotland, wel al jaren met dit soort steekvliegen. Gewoon in Nederland op bepaalde plekken, waaronder in onze achtertuin (buitengebied tegen heide/veengebied aan). Standaard ruim voor de schemering goed insprayen met deet helpt hier. Deet staat hier dus ook altijd voor het grijpen.
Ik heb me er destijds ook in verdiept en vond dit een heel duidelijk verhaal over waar wel en niet, wat te doen, wat te gebruiken etc.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn aan het kijken om volgend jaar naar Schotland te gaan. Ik lees echter op veel plekken heel nare berichten over de midges, en hoe die in de zomermaanden echt heel erg aanwezig kunnen zijn en vakanties zelfs kunnen verpesten.
Iemand hier al eens naar Schotland geweest in juli/augustus en ervaring hiermee?
Heb ook weleens 30-35 graden gehad in Schotlandquote:Op maandag 28 augustus 2023 11:23 schreef Burdie het volgende:
Ik zou me er niet door tegen laten houden, gewoon lange mouwen en pijpen dragen. Dat is toch nodig met de temperatuur in Schotland.
Ik krijg gewoon stress van zulk soort berichten en het idee dat ik al dingen moet gaan doen voor volgende zomer!quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef exode het volgende:
1 locatie voor de zomervakantie van 2024 al geboekt. Die wilden we dit jaar maar zat ramvol.
Radastrand in Zweden, 2 weken in het vakantiehuisje.
Zodra Isaberg ook boekbaar wordt, boeken we die ook, want die zitten ook steeds hartstikke vol.
Hoeft ook helemaal niet, wij zijn belachelijk vroeg.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:15 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon stress van zulk soort berichten en het idee dat ik al dingen moet gaan doen voor volgende zomer!
Heerlijk als je al zo vroeg kunt boeken, dan hoef je je daar niet meer druk over te makenquote:Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef exode het volgende:
1 locatie voor de zomervakantie van 2024 al geboekt. Die wilden we dit jaar maar zat ramvol.
Radastrand in Zweden, 2 weken in het vakantiehuisje.
Zodra Isaberg ook boekbaar wordt, boeken we die ook, want die zitten ook steeds hartstikke vol.
Nog steeds op zoek voor de Voorjaarsvakantie, het helpt ook niet dat het feestvarken zelf twijfelt. Mijnheer wil of naar een CP achtig park () of naar Disneyland.
Dan zou je denken, CP bij Disneyland is de perfecte combinatie echter willen wij (alle4 dus) eigenlijk wel gewoon naar Sequioa Lodge. Ja, we zijn lastig te pleasen. We gaan eens kijken of we er toch een combinatie van kunnen maken.
Ja, ik had dit jaar geen zin in een zoektocht zoals afgelopen jaar. Dus blij.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Heerlijk als je al zo vroeg kunt boeken, dan hoef je je daar niet meer druk over te maken
Handig! Hoef je er ook geen boom mee te belasten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:52 schreef damsco het volgende:
Wij brengen onze kinderen altijd naar het kinderasiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |