abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2023 @ 16:38:09 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_210082708
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
disclaimer
pi_210085353
Echt 100x liever regen dan 30 graden, tent of huisje, om het even. Wij hebben gekampeerd terwijl het vroor, stormde, zeikte van de regen en met 30+ graden.
Maar echt wel koffie mee, bonenmaler en duwpot.

En het weer, wij zijn in Legoland Duitsland en het is hier de ene na de andere weerswaarschuwing. Maar het zijn steeds korte buien, dan rennen we een binnenattractie in en daarna weer naar buiten. Geen klagen.

De leukste vakantie volgens B was in Zeeland met de vouwwagen, storm, veel regen, zoals dit jaar dus. Hij vond het geweldig op zijn laarzen buiten.
pi_210086585
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Combinatie van uit eten en barbecueen ja. Ik heb zelf ook vakantie, ik vertik het om macaroni te gaan staan koken op een campinggaz pitje :P

Die aanpak hanteer ik overigens ook in vakantiehuisjes hoor. Ik gebruik de kookplaat dan sporadisch voor een ei.
Ik bewaar goede herinneringen aan mijn vader die vroeger op vakantie kookte op de skottelbraai.
Ik ben waarschijnlijk raar, maar van meer dan om de dag uit eten wordt ik echt ongelukkig van na een dag of 5. Gelukkig heeft mijn vriend precies dezelfde afwijking. Scheelt veel discussie.
pi_210088559
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:54 schreef exode het volgende:
Echt 100x liever regen dan 30 graden, tent of huisje, om het even. Wij hebben gekampeerd terwijl het vroor, stormde, zeikte van de regen en met 30+ graden.
Maar echt wel koffie mee, bonenmaler en duwpot.

En het weer, wij zijn in Legoland Duitsland en het is hier de ene na de andere weerswaarschuwing. Maar het zijn steeds korte buien, dan rennen we een binnenattractie in en daarna weer naar buiten. Geen klagen.

De leukste vakantie volgens B was in Zeeland met de vouwwagen, storm, veel regen, zoals dit jaar dus. Hij vond het geweldig op zijn laarzen buiten.
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 30 juli 2023 @ 00:16:07 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210089777
Doe mij die 30 graden maar hoor :@

Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco O+
pi_210089796
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:

Ik ben blij dat we na 4 dagen kamperen in de regen (vooruitzichten) door mogen naar Toscane met 30+ graden. Maar dat is dan ook niet in een tent maar in een stacaravan met airco O+
Ja, mij ook.

Hele vakantie regen lijkt me al vervelend in een hotel. Laat staan in een caravan of een tent of zo.
pi_210090823
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hoe verhoudt Legoland Duitsland tot Billund? Wij overwegen een bezoekje op de terugweg, maar twijfelen over het aantal dagen.
De attracties zijn zo goed als hetzelfde, maar het park is ruimer opgezet. Wij hebben de 2 dagen park wel nodig.
Billund ademt meer Lego uit, maar hier is het wat nieuwer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 juli 2023 @ 08:27:13 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210090930
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij zijn vorig jaar geweest. Maar vinden zelf dat Billund meer heeft. Is wel leuk maar hadden zelf genoeg aan 1 dag.

Trouwens het miniatuur wat in het park staat viel ons wat tegen in bouw. Attracties wel leuk, leuke winkels, gezellige sfeer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 30 juli 2023 @ 09:42:41 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_210091366
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 00:16 schreef Kyara het volgende:

Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomen :P
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 10:00:11 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210091576
Team 30graden :Y Ja het is warm in de vouwwagen maar een natte vouwwagen is nog veel erger :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 30 juli 2023 @ 12:41:26 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210093124
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Stacaravan met airco is dan ook niet kamperen, heel sec genomen :P
Het staat op een camping :P

Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien :')
  zondag 30 juli 2023 @ 12:46:57 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210093183
Hier team tentje zonder stroom in het bos in Noorwegen en Zweden.
Geen koelbox met stroom nodig ook, als de yoghurt sneller dan gedacht niet meer goed is kopen we even nieuwe.
Stampen door de regen doen die kinderen hier volop, bij elkaar in de voortent spelletjes doen ook.
Eten doen we in gezamenlijke ruimte als het echt te hard hoost.
Pleur ik erna de vaat in de industriële turbovaatwasser hier, dat vind ik echt ideale luxe op vakantie _O_

Maar zie ook campers van touringcar formaat met warmtepompen erbij hier. Alles kan, heerlijk toch, wat je maar wilt _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 juli 2023 @ 13:34:33 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_210093635
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar goed. Wij gaan ook een paar dagen in een huurtent. Dat vinden mensen ook niet echt kamperen maar ik vind het toch best wel afzien :')
:D maar dat snap ik ook wel hoor. Er zijn ook mensen die vinden dat hoe meer je afziet, hoe echter je kampeert. Dit soort discussies:

https://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.aspx?id=10098

:D

Ik vind niet dat kamperen en afzien hand in hand moeten gaan verder. Daarom vind ik het ook prima om zonder kookstel op pad te gaan. Ik neem dan weer wél mijn porta potti mee, want ik ben een ontzettende nachtpisser en ik heb geen zin om twee keer per nacht de tent uit te moeten om naar de wc te lopen en daarbij met het openritsen van de tent mijn peuter wakker te maken die vervolgens dan de hele camping bij elkaar krijst totdat mama weer terug is :+
Dan zijn er mensen die ook vinden dat ik geen ekte ekte ben trouwens, want als je écht gaat kamperen ZUL JE AFZIEN VERDOMME.

Wat Molo zegt, verder.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 13:35:34 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210093647
Tentje zonder stroom wordt voor mij een nieuwe dimensie :X Wel een gemeenschappelijke ruimte met behalve stop- ook hopelijk sociale contacten (ha-ha). Hou ervan O+

Twee nachtjes trouwens maar, erna naar een luxe villa @Denemarken.
  zondag 30 juli 2023 @ 13:36:23 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_210093662
Heb nav de koffiediscussie toch maar even snel waterkokertje van mijn broer geleend :') dan heb ik in elk geval nog een escape.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 13:46:29 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210093772
Ik vind die koffiezakjes, aan te lengen met gekookt water, soms nog best lekker. Gaat me vaak om de dosis cafeïne 's ochtends (en 's avonds).
  zondag 30 juli 2023 @ 14:26:28 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210094283
Waterkoker gaat hier als enige elektrische apparatuur (naast telefoon uiteraard), altijd mee. Heb een pot Nescafé poeiert :P
Koffie is essentieel in de ochtend O+

Fix wel wat stroom in toiletgebouw en soms is er ook gewoon een pot koffie die klaar staat bij de receptie, ook dat is prrrrrima vind ik

En veel plezier (en tikje geluk en sterkte wellicht ;) ) Quoi en SQ!
  zondag 30 juli 2023 @ 15:44:49 #18
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_210095539
Wij hebben alles wel gehad aan kamperen. 3 weken (voordat we kinderen hadden) met een klein tentje en lichtgewicht spul, zonder stroom etc op reis door Portugal tot nu met een vouwwagen wat voor ons wel echt luxe is.
Ook gaan we jaarlijks nog met scouting een weekend op kamp met koken op kampvuur O+ . Het enige wat ik vertik is een terrein met een hudo :r
pi_210095604
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:46 schreef Quoi het volgende:
Ik vind die koffiezakjes, aan te lengen met gekookt water, soms nog best lekker. Gaat me vaak om de dosis cafeïne 's ochtends (en 's avonds).
Ik ook.
Vooral Nescafe Gold
  zondag 30 juli 2023 @ 15:58:54 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_210095750
quote:
17s.gif Op zondag 30 juli 2023 15:44 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben alles wel gehad aan kamperen. 3 weken (voordat we kinderen hadden) met een klein tentje en lichtgewicht spul, zonder stroom etc op reis door Portugal tot nu met een vouwwagen wat voor ons wel echt luxe is.
Ook gaan we jaarlijks nog met scouting een weekend op kamp met koken op kampvuur O+ . Het enige wat ik vertik is een terrein met een hudo :r
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.
Heb dat 1 keer gedaan, tijdens mijn tweedeklaskamp van zo'n superkaklyceum. Kwamen toch veel kinderen compleet geconstipeerd thuis toen :')
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 16:48:41 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210096745
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik kende hudo niet maar Google leert me dat het een latrine is.
Heb dat 1 keer gedaan, tijdens mijn tweedeklaskamp van zo'n superkaklyceum. Kwamen toch veel kinderen compleet geconstipeerd thuis toen :')
Kind hier is inmiddels alle gêne voorbij geloof ik. Die deelde van de week mee dat ze tijdens het zwemmen in haar blote kont in meertje had gekakt :') :')

Hoe krijg je het voor elkaar :')

Hudo op een camping hoeft van mij ook niet trouwens, nachtje wildkamperen is leuk maar lekker warm douchehok met fancy toiletten met muziekje erbij hou ik wel meer van
pi_210096960
Een van mijn beste vriendinnen is Egyptisch, wel geboren in Nederland overigens. Ze vindt dat kamperen typisch Hollands.
'Dan werk je het hele jaar hard om vervolgens in een tent te slapen. Wie heeft dat verzonnen?'

Maar goed, Legoland Duitsland dus. Als pretpark an sich vind ik het beter dan Billund. Maar Billund ademt Lego ook al is Legoland allang niet meer van Lego. Billund is natuurlijk Lego, ik denk dat daar weinig mensen wonen die niet bij Lego werken. Dat merk je ook in het park, de liefde voor de plastic steentjes. Hier is het gewoon een pretpark waar toevallig Lego is. Tenminste zo voelt het voor ons.

Geslaagde break van de terugreis maar zou het nooit als stand alone vakantie/weekendje doen.
  zondag 30 juli 2023 @ 18:18:40 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210097949
Hudo, brings back memories (aan scoutingkampen idd). Hier in Zweden zijn trouwens wel veel compost toiletten (zonder water dus, gewoon een houten huisje met een toiletpot die op een diep stortgat staat, en dat ruik je natuurlijk). Je ziet ze vooral in nationale parken, en dat is wel prima eigenlijk, wordt over het algemeen goed schoon gehouden.

Verder kampeer ik liever luxe, nu dus in stuga's. En na enig google werk heb ik zojuist een huskywandeling geboekt voor dinsdag, en gaan we vrijdag op elandensafari. Nu nog een keer mountainbiken en hopen op mooi weer zodat de sup weer het meer op kan een ik ben tevreden. Het is trouwens nog steeds wisselvallig met 20 graden, maar die dag zon van gisteren deed veel voor mijn humeur *O*
  zondag 30 juli 2023 @ 18:40:43 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210098227
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:03 schreef exode het volgende:
Een van mijn beste vriendinnen is Egyptisch, wel geboren in Nederland overigens. Ze vindt dat kamperen typisch Hollands.
'Dan werk je het hele jaar hard om vervolgens in een tent te slapen. Wie heeft dat verzonnen?'
Volgens mij ben ik Egyptisch :P.
KuikenGuppy
pi_210098435
Kamperen is ook echt iets typisch Nederlands. Als kind kende ik niemand die ging kamperen. Dat levert nu soms grappige gesprekken op. Hoeveel keer ik al gehoord heb dat ik wel zal moeten als ik kinderen heb/ de kinderen wat ouder zijn want ik doe ze echt wat tekort.
Tot nu toe alleen nog naar vakanties in huisjes gedaan met ze en ze lijken nog niet getraumatiseerd :P
  zondag 30 juli 2023 @ 19:04:59 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_210098470
Zeggen mensen dat?

Ik hoor wel regelmatig dat kamperen heel leuk is voor kinderen, maar nooit dat je ze tekort doet als je niét gaat kamperen.

Ach ja weet je, het is voor mij vooral een financiële afweging. Niet dat ik geen dure vakantie kan betalen, maar ik ben nogal een krent en op vakantie gaan zoals ik vroeger deed zou me nu met kinderen (dus in hoogseizoen met 3 extra mensen) misschien wel 7000 euro kosten. Dat krijg ik echt niet over m'n hart :')
disclaimer
pi_210098528
Ik kan het financieel niet dragen hoor 7000 voor een vakantie. Nu is de vakantie wel wat duurder want 2x accommodatie wel op een camping en eiffeltoren, louvre en versailles geboekt.
pi_210098654
Ja, die heb ik al gehoord. En dan heb je ook nog de typische weekendvader die loopt te verkondigen dat een camping wel zo handig is want anders moet je je op vakantie nog met je eigen kinderen bezig houden ook :D

Ik denk vooral dat veel mensen warme herinneringen aan hun vroegere vakanties overhouden en dat nu ook willen voor hun kind. Voor veel Nederlanders is dat dan kamperen.

Als het ooit financieel onmogelijk wordt om op vakantie te gaan in het hoogseizoen dan blijf ik nog liever thuis dan 2-3 weken in een tent te gaan zitten.
pi_210098674
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:01 schreef Bottoms_up het volgende:
Kamperen is ook echt iets typisch Nederlands. Als kind kende ik niemand die ging kamperen. Dat levert nu soms grappige gesprekken op. Hoeveel keer ik al gehoord heb dat ik wel zal moeten als ik kinderen heb/ de kinderen wat ouder zijn want ik doe ze echt wat tekort.
Tot nu toe alleen nog naar vakanties in huisjes gedaan met ze en ze lijken nog niet getraumatiseerd :P
Het is wel leuk om een keer gedaan te hebben, maar hoor eigenlijk nooit dat ik ze tekort zou doen als ik niet met ze ga kamperen.

En ze zitten ook liever in een goed hotel aan de Spaanse kust, op Aruba of zo, dan ergens in de Ardennen in de regen in een tentje. :+
pi_210098684
Ik ben dus van het type, ik werk niet het hele jaar hard om in een tentje te gaan liggen. Ik ga dan liever wat korter en wat luxer als langer met minder comfort. (Niet dat we super de luxe gaan of zo hoor).

Maar we wilde dit jaar eigenlijk twee keer een midweek weg naar een ander park. Maar dat werd toch te duur. Dus nu een week naar 1 park. Nog steeds niet goedkoop maar wel prima.

We zijn wel van plan volgend jaar met de kinderen naar zuid Afrika te gaan, dan wil ik wel zoveel mogelijk doen, niet dat we achteraf denken hadden we ook nog maar dit of dat gedaan. Ja dat gaat veel geld kosten, maar dat gaan we waarschijnlijk ook maar 1 keer doen zoiets.
  zondag 30 juli 2023 @ 19:25:17 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210098706
Wij hebben 23 dagen op twee campings. Eentje (tot morgenvroeg) niet zo luxe, maar wel met fatsoenlijk sanitair en animatie enzo. En de volgende bij landal. Daar heb ik wel zin in!

Voor volgend jaar twijfelen we nog. De paal, ter spegelt of terug naar beerze bulten. Die laatste vond ik vorig jaar echt fantastisch, maar in de omgeving was weinig te doen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210098770
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja, die heb ik al gehoord. En dan heb je ook nog de typische weekendvader die loopt te verkondigen dat een camping wel zo handig is want anders moet je je op vakantie nog met je eigen kinderen bezig houden ook :D

Ik denk vooral dat veel mensen warme herinneringen aan hun vroegere vakanties overhouden en dat nu ook willen voor hun kind. Voor veel Nederlanders is dat dan kamperen.

Als het ooit financieel onmogelijk wordt om op vakantie te gaan in het hoogseizoen dan blijf ik nog liever thuis dan 2-3 weken in een tent te gaan zitten.
Nou, hier een weekendvader die juist een 6 pers huisje met airco heeft. :7

(Maar wel in een hofje, zodat ze met anderen kan spelen... ;))

Dochter wil ook kamperen, dus dan doen we dat in warmere tijden van augustus/september. Weekendje weg ergens in de buurt.

Zelf een weekje weg kan ook wel. Denemarken, Noorwegen oid. Heerlijk genieten van de rust en de stilte.

Maar om inhoudelijk te reageren... je bent weekendvader, je hebt het moment om de binden met je kind en dan loop je nog steeds de kantjes ervan af. Sorry hoor, maar dan ben je imo niet vader waardig.
pi_210098837
Als je een beetje zoekt zijn er ook in het hoogseizoen redelijk geprijsde dingen te vinden.
Hier zijn we ooit zonder kinderen geweest en gaan we zeker terug als de kinderen wat ouder zijn. Prachtige omgeving, meertje in de buurt om te zwemmen. Tuin waar de kinderen kunnen spelen.
https://sonnbichel-kochelsee.de
pi_210098877
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:22 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben dus van het type, ik werk niet het hele jaar hard om in een tentje te gaan liggen. Ik ga dan liever wat korter en wat luxer als langer met minder comfort. (Niet dat we super de luxe gaan of zo hoor).

Maar we wilde dit jaar eigenlijk twee keer een midweek weg naar een ander park. Maar dat werd toch te duur. Dus nu een week naar 1 park. Nog steeds niet goedkoop maar wel prima.

We zijn wel van plan volgend jaar met de kinderen naar zuid Afrika te gaan, dan wil ik wel zoveel mogelijk doen, niet dat we achteraf denken hadden we ook nog maar dit of dat gedaan. Ja dat gaat veel geld kosten, maar dat gaan we waarschijnlijk ook maar 1 keer doen zoiets.
Ik ook.

Die keer kamperen gedaan zodat de kinderen het een keer gezien en meegemaakt hadden. Ze waren er benieuwd naar nadat ze bij de Decathlon van die tenten hadden zien staan.

Maar ze waren het heel snel beu. :+

Mijn kinderen zijn de hele zomer bij mij, omdat hun moeder geen tijd voor ze heeft.
pi_210098999
Kamperen kun je leren hoor ik wel eens. Maar toch betwijfel ik dat. Ik denk echt dat het in je moet zitten.
Zoals nu komende week. Dan voorspellen ze heel veel regen (bron: https://www.weeronline.nl/nieuws/30-7-2023-weekverwachting)
Persoonlijk zou ik daar onrustig van worden als ik wist dat ik naar een camping zou gaan.
In een huisje lig je tenminste zeker weten droog, weet je dat je bij een hagelbui of storm ook niet in de open natuur komt te liggen etc. Dus daar kun je je nog wel redden als gezin.

Maar, ik lees het hier ook, er zijn ook gezinnen die daar niet onrustig van worden.
Die denken: "laarzen aan en gaan" of "Gewoon gaan, maakt niet uit als het een rivier is op de glijbaan".
Voor deze mensen is kamperen wel geschikt.

Het principe kamperen lijkt mij wel heel mooi, lekker dicht bij de natuur en back to basic.
Maar in Nederland zit je gewoon te kijken met dit weer.
Wie had er nu tijdens het boeken gedacht dat de eerste week van augustus compleet in het water zou vallen?
Ik denk niemand.
pi_210099085
Ik heb vroeger als kind trouwens wel gekampeerd (in Nederland en Luxemburg) wat ik toen overigens prima vond, en heb echt wel leuke vakanties gehad, maar dat was niet gebonden aan het feit dat we op een camping zaten. Als het in een huisje op een park met zwemgelegenheid was was het ook helemaal top geweest.
Het is toch wat je zelf gaat ondernemen. En dat was een afwisseling tussen veel zwemmen en dagjes weg (wandelen/dingen bekijken enz)
pi_210099208
Ik heb na 2 dagen in een luxe tent met eigen badkamer en airco mijn limiet wel bereikt.
We zijn net terug uit de ardennen en dat was met momenten ook vrij nat. Natgeregend worden viel dan wel mee als je ook het vooruitzicht hebt op een warm huis en een eigen badkamer.
Ah en de tip van @Seven. van parc chlorophylle was een goeie. We hebben genoten, thanks!
pi_210099218
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:56 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb vroeger als kind trouwens wel gekampeerd (in Nederland en Luxemburg) wat ik toen overigens prima vond, en heb echt wel leuke vakanties gehad, maar dat was niet gebonden aan het feit dat we op een camping zaten. Als het in een huisje op een park met zwemgelegenheid was was het ook helemaal top geweest.
Het is toch wat je zelf gaat ondernemen. En dat was een afwisseling tussen veel zwemmen en dagjes weg (wandelen/dingen bekijken enz)
Dat staat me van vroeger nog wel bij. Als ik naar een camping ging met mijn ouders, dan gingen we altijd veel doen. Het was absoluut geen vakantie van "ouders op de tuinstoelen in de voortent en kinderen vermaken zich wel".

Weleens gehad dat een vakantie compleet verregend was. Dat vond ik toen wel ellende. Als je meer in zo'n tent moet zitten dan alleen slapen, dan ben je het snel beu.
pi_210099258
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb na 2 dagen in een luxe tent met eigen badkamer en airco mijn limiet wel bereikt.
We zijn net terug uit de ardennen en dat was met momenten ook vrij nat. Natgeregend worden viel dan wel mee als je ook het vooruitzicht hebt op een warm huis en een eigen badkamer.
Ah en de tip van @:Seven. van parc chlorophylle was een goeie. We hebben genoten, thanks!
Voor welke leeftijd is dat park leuk? De mijne zijn (bijna) 10 en 12, is er voor die leeftijd ook nog wat te doen?
pi_210099351
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Voor welke leeftijd is dat park leuk? De mijne zijn (bijna) 10 en 12, is er voor die leeftijd ook nog wat te doen?
Die van ons zijn nog heel jong maar de wat oudere kinderen in de groep hebben er ook van genoten. Maar ik denk op een andere manier. Zal misschien ook van de interesses afhangen want er wordt erg veel uitgelegd over bossen.

Een andere leuke activiteit is het blotevoetenpad hier http://www.fermedelaplanche.be/
De wat uitdagende stukken kan je overslaan als je wil (met kind in de draagzak was dat voor mij wel handig :P).
pi_210099709
Het is net wat en waar je zoekt en wat voor vakantie je wil natuurlijk. 2 jaar geleden hadden wij enorme en ook nog eens luxe huizen in Zweden. Betaalde ¤700 per week want eigenlijk skidorpen en het was augustus.

Wij zijn qua accomodaties nooit meer dan ¤ 1300 per week kwijt geweest. En dan zijn wij niet bepaald van de basic onderkomens want dan zou ik wel weer gaan kamperen.

Ik tel Disney en nu 3 nachten Legoland dan even niet mee :) Want die zijn voorbij duur.

Wij zijn op jaarbasis veel kwijt aan vakanties maar zolang we het kunnen missen....
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 20:52:04 #42
5428 crew  miss_sly
pi_210099775
Ik schrok enorm van de prijzen van accomodaties op Franse campings. Vanaf 1.500 per week was het wel zo’n beetje, als je (zoals wij willen) met eigen sanitair neemt. En dat is dan echt de onderkant van de prijzen; vaker zat het tussen 1.700 en 2.000.

Dus zijn we iets anders gaan bekijken. Nu zijn we drie weken on the road in de UK, vier hotels en een Airbnb huisje en in totaal geen 4.000 euro kwijt aan overnachtingen. En eigenlijk vinden we dit veel leuker O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 juli 2023 @ 21:05:33 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_210099942
Ik heb een van de vakanties die ik vroeger heb gedaan nu eens berekend. Er stonden nog geen prijzen voor hoogseizoen 2024 en de prijzen voor 2023 kun je al niet meer zien omdat volgeboekt, maar midden november zou deze accomodatie met 5 personen voor 10 dagen 3600 euro kosten inclusief vlucht :')
Durf wel te stellen dat die 7000 euro dus nog aan de lage kant zit :')

Ja en natuurlijk kun je ook goedkoper in een huissie. Maar ik heb in 2021 één weekje op center parcs zandvoort gezeten met stromende regen en 16 graden en dat was evenwel kut en dat kostte ook 2000 euro. Nu betaal ik voor 10 dagen op de camping iets onder de 700.

Ik wil het in elk geval gewoon geprobeerd hebben. Als we het nou allemaal onnoemelijk kut vinden hebben we daar mooi van geleerd. En misschien is het wel gewoon hartstikke leuk en dan kunnen we voorts gewoon lekker in het hoogseizoen op vakantie met de tent zonder dat we daar onze complete bonus en belastingteruggaaf aan uit hoeven geven. Kunnen we daar weer andere leuke dingen van doen :P
disclaimer
pi_210100099
Groot gelijk hoor SQ! Ik vind de meeste huisjes en parken vreselijk. Ik denk ook nog vaak genoeg: met de vouwwagen wist ik dat ik een goed bed had en als een camping niet beviel, konden we ons boeltje makkelijk oppakken.

Gewoon uitproberen, lachen om wat fout gaat en genieten van het niet koken, schoonmaken en andere dagelijkse beslommeringen.
pi_210100198
Huisjes op een park zijn ook onmogelijk duur. Als wij gebonden zijn aan het hoogseizoen kunnen we dat ook niet meer.
Voor ietsje meer dan een centerparcs huisje hadden we in de ardennen een particulier huis met 10 slaapkamers en badkamers, sauna en een tuin.
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 21:26:37 #46
5428 crew  miss_sly
pi_210100209
Mijn man gaat niet kamperen. Heeft hij als kind wel gedaan en dat vond hij toen al niet echt heel fijn. Ik zou het nog wel willen proberen, maar ik vermoed dat het ook niet echt wat voor mij is.

Wij gaan ook maar met 1 kind op vakantie, dat scheelt ook in de kosten, natuurlijk.

Ik zou oprecht willen dat wij kampeermensen zijn, want die prijzen zijn inderdaad nog leuk te doen.
  zondag 30 juli 2023 @ 21:34:04 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_210100325
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Huisjes op een park zijn ook onmogelijk duur. Als wij gebonden zijn aan het hoogseizoen kunnen we dat ook niet meer.
Voor ietsje meer dan een centerparcs huisje hadden we in de ardennen een particulier huis met 10 slaapkamers en badkamers, sauna en een tuin.
Maar dat is dan ook alleen leuk als je met een groep gaat lijkt me?

Wat ik fijn vind aan campings en parken is dat er nog wel voorzieningen zijn zoals zwembaden en speeltuinen, en andere kinderen. Mijn kinderen kunnen zich ook niet echt vermaken met weinig ofzo.
disclaimer
  zondag 30 juli 2023 @ 21:57:03 #48
244125 laziness
pi_210100697
Wij hebben in covid tijd wel huisjes gehuurd (parken, airbnb) en in de meivakantie doen we nog wel eens een stacaravan. Met wintersport ook altijd een appartement.
Ik vind mijn vouwwagen matras eigenlijk altijd beter liggen dan de bedden in alle andere accommodaties. Premium, auping matras en weet ik waar ze je allemaal extra voor laten betalen en het ligt allemaal kut :{w
Mijn zeer zwakke rug en bekken weten liever waar ze aan toe zijn. Het is altijd weer afwachten als je iets huurt. Betaal je de hoofdprijs en dan slaap je nog slecht. Daar heb ik dan weer niet het hele jaar hard voor gewerkt :P

En wij zijn mooi weer kampeerders. Ik ga niet ergens heen als de voorspellingen slecht zijn. Ik vind het fijn dat je door kan trekken als je uitgekeken bent in de omgeving of als er noodweer aankomt en niet verplicht van zaterdag tot zaterdag ergens moet zitten.
Voor minder geld lig ik op een fijn matras en heb ik meer vrijheid in gaan en staan waar ik wil want ik reserveer vaak niet.
pi_210100730
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:48 schreef Ponsai het volgende:
Kamperen kun je leren hoor ik wel eens. Maar toch betwijfel ik dat. Ik denk echt dat het in je moet zitten.
Zoals nu komende week. Dan voorspellen ze heel veel regen (bron: https://www.weeronline.nl/nieuws/30-7-2023-weekverwachting)
Persoonlijk zou ik daar onrustig van worden als ik wist dat ik naar een camping zou gaan.
In een huisje lig je tenminste zeker weten droog, weet je dat je bij een hagelbui of storm ook niet in de open natuur komt te liggen etc. Dus daar kun je je nog wel redden als gezin.

Maar, ik lees het hier ook, er zijn ook gezinnen die daar niet onrustig van worden.
Die denken: "laarzen aan en gaan" of "Gewoon gaan, maakt niet uit als het een rivier is op de glijbaan".
Voor deze mensen is kamperen wel geschikt.

Het principe kamperen lijkt mij wel heel mooi, lekker dicht bij de natuur en back to basic.
Maar in Nederland zit je gewoon te kijken met dit weer.
Wie had er nu tijdens het boeken gedacht dat de eerste week van augustus compleet in het water zou vallen?
Ik denk niemand.
Er zijn mensen bij wie het kamperen in het bloed zit inderdaad. Maar als het niet zo in je bloed zit kun je de ervaring daar ook gewoon op aanpassen. Ik vind een lekker matras bijvoorbeeld echt een must bijvoorbeeld, dus daar hebben we het geld voor neergelegd. We hebben een grote en hoge tent die lekker ventileert. En we slepen ook een comfortabel ligbed mee en nog wat zooi die het allemaal relaxed maakt.

Zoek verder een camping in een gebied waar je vrij zeker bent van lekker weer en waar ze ook nog de voorzieningen hebben waar je blij van wordt.

Ik vind het echt geweldig iig en mijn vrouw (met natuurcamping-trauma’s uit haar jeugd) ook.
  zondag 30 juli 2023 @ 22:02:47 #50
244125 laziness
pi_210100804
Het is dat we een caravan echt te traag vinden rijden maar als je ziet hoe modern die dingen van binnen zijn tegenwoordig :D Dat is echt geen basic kamperen meer.
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 22:08:38 #51
5428 crew  miss_sly
pi_210100917
Ik vind nog steeds het naar een sanitair gebouwen moeten w grootste drempel. Slapen doe ik nergens goed, zelfs thuis niet, dus dat maakt me niets uit.

O, en nog steeds grote angst voor spinnen.
pi_210101287
Wij hebben voor volgend jaar gekozen voor 15 dagen in de Ardeche in een privé huis met eigen zwembad. Getwijfeld omdat sommige mensen ons voor gek verklaarden omdat het voor de kinderen niet leuk zou zijn. Maar een huis met ruimte, een eigen zwembad en een tuin waar je in kan spelen midden in de natuur, daar willen ze vast wel camping animatie voor opgeven hoop ik dan maar :+ de rust lijkt me gewoon heerlijk, en ondanks de luxe is het goedkoper dan een huisje op de camping.

Als dit gaat bevallen wordt dit een jaarlijks terugkerend iets, wij kijken er nu al naar uit.
pi_210101481
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat ik fijn vind aan campings en parken is dat er nog wel voorzieningen zijn zoals zwembaden en speeltuinen, en andere kinderen. Mijn kinderen kunnen zich ook niet echt vermaken met weinig ofzo.
Ja een huis van dat formaat natuurlijk wel. We hadden 1 van de grootste die we konden vinden. Maar ik schrok wel van het prijsverschil met een huisje op een park.
pi_210101769
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Beetje onzinnig om zonder groep een huis met 10 slaapkamers te gaan huren. Je kunt zo'n huis als uitvalsbasis gebruiken om dingen te ondernemen natuurlijk. Dagje zwembad, dagje pretpark, dagje ergens de stad in of wat kinderen nog meer leuk vinden.
pi_210102003
Vroeger altijd gekampeerd met m'n ouders; goede herinneringen aan. Paar jaar geleden met m'n vrouw geprobeerd in een tentje, met een gasstelletje enzo. Was alleen 35 graden overdag, dus geen oog dichtgedaan die nacht, want nog steeds bloedheet; niet zo'n succes om het zacht uit te drukken. Boel afgebroken de volgende ochtend en bij de receptie om een huisje - mét airco - gevraagd (lees: gesmeekt). :+

Sindsdien gewoon lekker wat luxer op vakantie; las op de eerste pagina iets over hard werken en dan in zo'n kuttent gaan zitten. Eigenlijk is dat best een gek iets, ja :D

Nu 11 dagen voor ¤2000 in een stacaravan op een camping in Zuid-Frankrijk, vorige maand geboekt. Camping en semi-kamperen; leuker (saamhoriger ofzo) dan hotels imo.
pi_210102113
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Was een grapje hè. :D

Als we op één plek blijven heb ik ook liever een huisje. Kamperen vind ik alleen tof als we rondtrekken en op plekken staan waar verder geen andere mensen zijn. In een bos in Zweden (bij een waterval) of aan zee in Schotland (koud!), enz. En dan na een of twee dagen door naar de volgende mooie plek. Zou ook niet blij worden van twee of drie weken in een tent op dezelfde camping met tig andere vakantiegangers.

Dit jaar gaan we in een huisje. ;(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 31 juli 2023 @ 18:30:29 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210109324
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 00:01 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Was een grapje hè. :D

Als we op één plek blijven heb ik ook liever een huisje. Kamperen vind ik alleen tof als we rondtrekken en op plekken staan waar verder geen andere mensen zijn. In een bos in Zweden (bij een waterval) of aan zee in Schotland (koud!), enz. En dan na een of twee dagen door naar de volgende mooie plek. Zou ook niet blij worden van twee of drie weken in een tent op dezelfde camping met tig andere vakantiegangers.

Dit jaar gaan we in een huisje. ;(
:o ik bedoelde jou helemaal niet! :*
pi_210110171
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc. En toch heerlijk rustig tussen de naaldbomen, bosbessen en eekhoorntjes. Zeker een aanrader als de kinderen wat ouder en sportief aangelegd zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_210110193
Heb vandaag aan @SQ gedacht toen ik de regen met bakken uit de hemel zag vallen.
Hopelijk staat de tent ... en fijne vakantie!
pi_210110494
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc. En toch heerlijk rustig tussen de naaldbomen, bosbessen en eekhoorntjes. Zeker een aanrader als de kinderen wat ouder en sportief aangelegd zijn.
Gaaf! Salen staat ook op onze 'wie weet' lijst voor volgend jaar net zoals Radastrand en Isaberg.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:21:15 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210110831
quote:
Linkje? Bewaar ik 'm voor onder een paar jaar.

Wij verhuisden vandaag van camping. Kinderen zijn helemaal in de gloria dat we nu bij Bollo (die beer van landal) zijn en de binnenspeeltuin is een verademing. De plek trouwens ook, helemaal privé op onze eigen open plek tussen de bomen. Echt gaaf.

En oke, niet aan de speeltuin zoals bij de achterste hoef, maar het is 50 meter lopen en met dit weer hebt ik meer waarde aan zwembad, binnenspeeltuin en animatie dan aan direct aan de speeltuin zitten. Bovendien is het bos ook een speeltuin an sich.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210111122
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

https://www.skistar.com/e(...)len/summer-in-salen/

Lindvallen in Sälen is de plek waar de meeste activiteiten plaatsvinden.
  maandag 31 juli 2023 @ 21:24:28 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210111690
Edit; nevermind, ben gefrustreerd :+

[ Bericht 38% gewijzigd door bleiblei op 31-07-2023 22:04:38 ]
  maandag 31 juli 2023 @ 21:39:19 #64
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210111852
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:51 schreef exode het volgende:

[..]
Gaaf! Salen staat ook op onze 'wie weet' lijst voor volgend jaar net zoals Radastrand en Isaberg.
Wij zitten nu op Rådastrand. 5 sterren volgens J, die binnen een kwartier vrienden had gemaakt en bij een kampvuur zat. De activiteiten voor kinderen die je kunt bijboeken zijn trouwens wel snel vol, dus als je weet dat je kind mee gaat doen, reserveer dat dan vast vooraf. Morgen is vlotbouwen en varen, maar dat kon ik vandaag bij aankomst niet meer boeken helaas...

Als je trouwens niet van een camping vol Nederlanders houdt moet je niet hier zijn, ik heb tot nu toe 2 belgen en 1 verdwaalde duitser geteld (arm kind loopt een beetje verloren rond). Het is ook rumoeriger dan andere plaatsen waar we zijn geweest.
pi_210111948
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij verhuisden vandaag van camping. Kinderen zijn helemaal in de gloria dat we nu bij Bollo (die beer van landal) zijn en de binnenspeeltuin is een verademing. De plek trouwens ook, helemaal privé op onze eigen open plek tussen de bomen. Echt gaaf.

En oke, niet aan de speeltuin zoals bij de achterste hoef, maar het is 50 meter lopen en met dit weer hebt ik meer waarde aan zwembad, binnenspeeltuin en animatie dan aan direct aan de speeltuin zitten. Bovendien is het bos ook een speeltuin an sich.
Waar zitten jullie?

Wij wachten nog even af hoe het weer zich gaat ontwikkelen. Bij aanblijvend slecht weer blijven we lekker thuis, anders wordt het super last minute Zeeland of Texel.
pi_210112152
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Wij zitten nu op Rådastrand. 5 sterren volgens J, die binnen een kwartier vrienden had gemaakt en bij een kampvuur zat. De activiteiten voor kinderen die je kunt bijboeken zijn trouwens wel snel vol, dus als je weet dat je kind mee gaat doen, reserveer dat dan vast vooraf. Morgen is vlotbouwen en varen, maar dat kon ik vandaag bij aankomst niet meer boeken helaas...

Als je trouwens niet van een camping vol Nederlanders houdt moet je niet hier zijn, ik heb tot nu toe 2 belgen en 1 verdwaalde duitser geteld (arm kind loopt een beetje verloren rond). Het is ook rumoeriger dan andere plaatsen waar we zijn geweest.
Dank!
Wij zouden dan in een huisje naast de camping gaan zitten. :)

Lees wat je schrijft inderdaad ook terug in de reviews, wat druk en activiteiten snel vol.
pi_210112185
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:18 schreef exode het volgende:
Groot gelijk hoor SQ! Ik vind de meeste huisjes en parken vreselijk. Ik denk ook nog vaak genoeg: met de vouwwagen wist ik dat ik een goed bed had en als een camping niet beviel, konden we ons boeltje makkelijk oppakken.

Gewoon uitproberen, lachen om wat fout gaat en genieten van het niet koken, schoonmaken en andere dagelijkse beslommeringen.
Nou dat dus ,onze vouwwagen is ook echt wel luxe en fijn met slecht weer. De kinderen vermaken zich prima en met slecht weer plannen we wat meer binnen-uitjes, wandelen en buitenactiviteiten komen straks wel als het weer wat beter is of we blijven dan net wat meer op de camping zodat ze lekker kunnen spelen.

De oudste rent al 3 dagen in een korte broek met laarzen aan door de plassen heen, zit op de graafmachines en de skelters en wilt nooit meer naar huis O+.
  maandag 31 juli 2023 @ 22:17:02 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112258
quote:
En minigolf? :P
pi_210113018
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:17 schreef Molo het volgende:

[..]
En minigolf? :P
Adventure minigolf zelfs :P En Discgolf.
  maandag 31 juli 2023 @ 23:41:00 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113070
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Adventure minigolf zelfs :P En Discgolf.
Ah kiek eens an!

Lach me altijd kapot om die fanatieke Zweden op de baan. Lollig *O*
pi_210113106
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah kiek eens an!

Lach me altijd kapot om die fanatieke Zweden op de baan. Lollig *O*
Inderdaad! Met eerst een proefslagje naast de bal, alsof ze de Masters spelen _O-
  maandag 31 juli 2023 @ 23:56:39 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113130
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:48 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Inderdaad! Met eerst een proefslagje naast de bal, alsof ze de Masters spelen _O-
Het is dat ik inmiddels weet hoe fanatiek ze erin zijn, maar dacht de eerste keren dat ik in Zweden kwam weleens dat ik in de maling werd genomen joh :D
En stiekem is het best gezellig, oldskool kneuterig _O_
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:36:24 #73
269689 crew  Viv
pi_210113357
quote:
Wij zitten nu in een huisje in Sälen, Zweden, met op loopafstand een zwemparadijs, klimpark, rodelbaan, downhilltube, mountainbikepark etc.
Wij ook!! :o
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:58:15 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210113484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit kán geen toeval zijn!
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 01:32:26 #75
269689 crew  Viv
pi_210113607
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dit kán geen toeval zijn!
Toch is het zo! :D

Wij zijn hier met mijn familie, de eerste keer dat ze ons opzoeken in Zweden. O+ Vakantiehuis in Sälen geboekt, aangezien we nog in een huurappartement wonen. En zo zien we zelf ook weer een nieuw stukje van het land. :Y)
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 01:41:23 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210113626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 01:32 schreef Viv het volgende:

[..]
Toch is het zo! :D

Wij zijn hier met mijn familie, de eerste keer dat ze ons opzoeken in Zweden. O+ Vakantiehuis in Sälen geboekt, aangezien we nog in een huurappartement wonen. En zo zien we zelf ook weer een nieuw stukje van het land. :Y)
Veel plezier O+
Resistance is futile.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:11:37 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210114147
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:24 schreef bleiblei het volgende:
Edit; nevermind, ben gefrustreerd :+
:D!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210114994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Echt? Wat toevallig! Ook in Lindvallen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:27:18 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210115299
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:12 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Echt? Wat toevallig! Ook in Lindvallen?

Yup! Zitten op paar min lopen van zwembad/bowlen etc. Wat een toeval!
pi_210117320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Yup! Zitten op paar min lopen van zwembad/bowlen etc. Wat een toeval!
Nou inderdaad zeg! Man met baard in blauwe Saab. Zwaai even als je ons ziet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')