abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210083824
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 16:05 schreef ZanneG het volgende:
Ik heb nog nooit 1 blikje of flesje ingeleverd, ik drink zo weinig blikjes op jaar basis en als ik er dan eens 1 heb dan gooi ik die weg.
Ik koop ze ook nooit. Veel te duur.
Bij de friture of kebabzaak sporadisch 1..

Onderweg neem ik altijd een gevulde bidon of flesje mee.
pi_210083867
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 16:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat er statiegeld op blikjes zit is helemaal langs je heen gegaan dan?
Nee.
pi_210083882
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee.
OK, dan snap ik je opmerking niet.
pi_210083918
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
OK, dan snap ik je opmerking niet.
Dat ik ze gescheiden weggooi zoals altijd en dat dat dus alleen een prijsverhoging inhoudt.
pi_210084023
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat ik ze gescheiden weggooi zoals altijd en dat dat dus alleen een prijsverhoging inhoudt.
Kies je toch zelf voor dan. Ik vind het echt 0 moeite om het te scheiden en in te leveren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210084153
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja en je zegt dat je dat met glas niet doet, toch? Maar dat is dezelfde automaat.
pi_210087547
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik koop ze ook nooit. Veel te duur.
Bij de friture of kebabzaak sporadisch 1..

Onderweg neem ik altijd een gevulde bidon of flesje mee.
Eethuis Royal?
pi_210087595
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kies je toch zelf voor dan. Ik vind het echt 0 moeite om het te scheiden en in te leveren.
Scheiden vind ik nul moeite. Die automaat is wel irritant.
pi_210088108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom het goed is voor het milieu als ik meer betaal voor een blikje drinken of een frietbakje.
statiegeld zorgt er voor dat er veel minder blikjes op straat en in de natuur worden weggegooid. Ik hoorde tijdje geleden dat ze schatten dat het met 50% is afgenomen, maar dat is nog niet aangetoond
pi_210088188
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
statiegeld zorgt er voor dat er veel minder blikjes op straat en in de natuur worden weggegooid. Ik hoorde tijdje geleden dat ze schatten dat het met 50% is afgenomen, maar dat is nog niet aangetoond
Op een frietbakje betaal je geen statiegeld, maar gewoon een extra toeslag. En dat terwijl je vaak helemaal geen keuze hebt. Ja, alleen de keuze om geen friet te kopen.
pi_210090170
Bij mij is de buurt is het zwerfvuil echt totaal uit de hand aan het lopen door die onzin.
pi_210090173
quote:

[..]
Ik geloof er niks van. En ander zwerfvuil dat hierdoor onstaat bevat ook grote hoeveelheden aan plastic.
  zondag 30 juli 2023 @ 02:03:54 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210090338
quote:

[..]

Dat js de hoop

Zwerfafval is juist toegenomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210090711
Nou, de regeling is toch kennelijk wel een succes. Gezien alle drukte in de supermarkten. Er worden dusdanig veel blikjes ingeleverd dat het soms file is bij de automaat.

Alleen dat zijeffect van overhoop gehaalde prullenbakken is een beetje jammer, maar dat zal minder worden naarmate mensen zelf meer gewend raken aan het inleveren van blikjes en ook wanneer prullenbakken erop aangepast worden.
  zondag 30 juli 2023 @ 04:31:03 #140
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210090716
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 01:25 schreef HiZ het volgende:
Bij mij is de buurt is het zwerfvuil echt totaal uit de hand aan het lopen door die onzin.
Idem hier, en dan van die knaapjes van 11 die staan te graaien. Gelukkig weinig junks hier, hoop ik...

1 grote pestbende :D wie had dat verwacht
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210090727
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2023 04:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Idem hier, en dan van die knaapjes van 11 die staan te graaien. Gelukkig weinig junks hier, hoop ik...

1 grote pestbende :D wie had dat verwacht
Jij in ieder geval niet, maar hindsight is a wonderful thing.
  zondag 30 juli 2023 @ 06:09:56 #142
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210090743
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 05:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij in ieder geval niet,
Nee ik had inderdaad niet verwacht dat dit geen succes zou worden. Ik bedoel, lekker al die lekkende plakblikjes opsparen, wat is het probleem?

En vooral ook die linksige tutholas die "er totaal geen probleem mee hebben, even omspoelen en klaar" :')

Hup... open die kraan, water zat nietwaar? De cognitief dissonante achterlijkheid spat er gewoon vanaf. Maar dat heb je al snel met dat soort typjes, dat is dan ook wel weer zo :D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210090776
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2023 06:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee ik had inderdaad niet verwacht dat dit geen succes zou worden. Ik bedoel, lekker al die lekkende plakblikjes opsparen, wat is het probleem?

En vooral ook die linksige tutholas die "er totaal geen probleem mee hebben, even omspoelen en klaar" :')

Hup... open die kraan, water zat nietwaar? De cognitief dissonante achterlijkheid spat er gewoon vanaf. Maar dat heb je al snel met dat soort typjes, dat is dan ook wel weer zo :D
Dat is niet waarover we het hadden. Dit punt heeft men wel aan zien komen, zodoende dat de supermarkten ook al begonnen waren om de automaten erop aan te passen, cq extra schoon te maken.

We hadden het echter over heel iets anders: het overhoop halen van prullenbakken in de openbare ruimte.
pi_210149236
quote:
Afvalbakken overhoop gehaald voor statiegeld, steden zoeken oplossingen
https://nos.nl/artikel/24(...)n-zoeken-oplossingen

Ruim vier maanden na de invoering van statiegeld op blikjes worden er week na week meer ingeleverd, maar in veel plaatsen merken ze ook negatieve gevolgen: meer zwerfafval op straat. Daarvoor bedenken steden nieuwe oplossingen, bijvoorbeeld een doneerring om afvalbakken.

[…]

"Waar mijn collega's normaal een wijk in vier uur afhebben, kost dat nu zes uur. We zien de flesjes en blikjes niet meer op straat, dat is het voordeel, maar nu zien we juist meer ander afval, rondom die bakken."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210149795
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 04:13 schreef Sodemieters het volgende:
Nou, de regeling is toch kennelijk wel een succes. Gezien alle drukte in de supermarkten. Er worden dusdanig veel blikjes ingeleverd dat het soms file is bij de automaat.

Alleen dat zijeffect van overhoop gehaalde prullenbakken is een beetje jammer, maar dat zal minder worden naarmate mensen zelf meer gewend raken aan het inleveren van blikjes en ook wanneer prullenbakken erop aangepast worden.
Het gaat ook gewoon ontzettend sloom bij die automaat. Automaat ligt er voortdurend uit, mensen gooien blikjes te snel achter elkaar erin, sommige blikjes pakt 'ie niet, sommige blikjes zit geen statiegeld op, sommige blikjes zijn kapot, etc.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 21:22:40 #146
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210150069
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 04:13 schreef Sodemieters het volgende:

Ja, al die blikjes die eerst snel en gemakkelijk via het PMD werden ingeleverd worden nu stuk voor stuk in een plakkerige, haperende automaat geduwd. Wat een succes.
pi_210150745
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn mensen die prullenbakken omkeren om statiegeldblikjes te vinden.
Dat lijkt me weer een wat onhandige bijwerking.

Als iedereen gewoon z'n blikjes zou inleveren gebeurt dat niet.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/345651617/statiegeldjagers-doorn-in-oog-gemeenten-en-ns-zoeken-naarstig-naar-gouden-oplossing
Ja leg de schuld lekker bij mij neer omdat ik m'n blikjes in de prullenbak gooi en niet bij die daklozen die prullenbakken overhoop trekken.

Gooi in het vervolg mijn blikjes wel op straat, hoeven ze ook geen prullenbakken overhoop te trekken.
pi_210151808
In Duitsland gaat het ook voor melkproducten gelden, maar men is er nog niet uit hoe te gaan met schimmel e.d. Mogelijk komt er een wasplicht voor de consument.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_210152381
Tsja, een nekschot voor mensen die blikjes als zwerfafval weggooien had tot een aanzienlijk betere wereld geleid dan statiegeld, maar om de een of andere reden is dat toch lastiger in te voeren.
pi_210152493
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 23:07 schreef nostra het volgende:
In Duitsland gaat het ook voor melkproducten gelden, maar men is er nog niet uit hoe te gaan met schimmel e.d. Mogelijk komt er een wasplicht voor de consument.
Als ik de reacties in dit topic lees, zou menigeen ook een wasplicht wensen voor sommige consumenten die nu blikjes komen inleveren. Of bedoel je dat niet met een wasplicht voor de consument? :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2023 00:07:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')