Inderdaad volgende week wordt het wel heel triest weer.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:35 schreef blessed19 het volgende:
Weekje op vakantie met dochter (6) naar zeewolde. Elke dag 100% regen. Dan maar de laarzen en paraplu meenemen.
Ja, echt kut.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Inderdaad volgende week wordt het wel heel triest weer.
[ afbeelding ]
Kun je niet beter gokken op een mooie zomer hier en dan november op zoek naar mooi weer met een last minuteje, als je graag zoveel mogelijk mooi weer wil hebben?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, echt kut.
Frankrijk is ook kut, Duitsland ben ik klaar mee. Oostenrijk is te duur, verder echt geen idee wat dan nog wel leuk is voor volgend jaar met "mooiweer garantie"
Spanje of Italië?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, echt kut.
Frankrijk is ook kut, Duitsland ben ik klaar mee. Oostenrijk is te duur, verder echt geen idee wat dan nog wel leuk is voor volgend jaar met "mooiweer garantie"
Dochter is dan op school.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kun je niet beter gokken op een mooie zomer hier en dan november op zoek naar mooi weer met een last minuteje, als je graag zoveel mogelijk mooi weer wil hebben?
Ja, zoiets zal het dan denk ik wel worden. Uiterste is een all-inclusive in Turkije.quote:
Dan kun je net zo goed naar Preston Palace, hoef je ook niet om 8:00 uur in de rij te staan om je handdoekje te leggenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:28 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dochter is dan op school.
[..]
Ja, zoiets zal het dan denk ik wel worden. Uiterste is een all-inclusive in Turkije.
Ja ik dacht nav de post dat het beter dichtbij kon zijn.quote:
Maakt weinig uit t.o.v. Spanjequote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ik dacht nav de post dat het beter dichtbij kon zijn.
Oh, weer iets geleerd. (Autovakantie doe ik nooit aan.)quote:
Uiteraard maakt het wel uit of je dan een San Sebastian bedoelt of een Sevilla. Bij #1 is mooi weer niet bepaald gegarandeerd (wel een fantastische stad en regio), bij #2 wel, maar Sevilla is ook een stuk verder en dichterbij Portugalquote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh, weer iets geleerd. (Autovakantie doe ik nooit aan.)
Ik dacht alleen aan de Algarve.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:33 schreef Oriente het volgende:
[..]
Uiteraard maakt het wel uit of je dan een San Sebastian bedoelt of een Sevilla. Bij #1 is mooi weer niet bepaald gegarandeerd (wel een fantastische stad en regio), bij #2 wel, maar Sevilla is ook een stuk verder en dichterbij Portugal
Ja, dat klopt wel. Maar ik ga hiervoor wel in oud wat rondstruinen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ik dacht nav de post dat het beter dichtbij kon zijn.
Ach, even ter hoogte van Harderwijk het Wolderwijd over en je bent al zowat op de Veluwe.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:40 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Vind ik ook, naast hans en grietje is er echt haast niks in de buurt. Maar de locatie waar we zaten was voor mijn dochter "beste vakantie ooit". Is een soort hofje, ruime speelplek in het midden. Boek mee, airco aan, iedereen blij.
Ligt er wel aan waar in Frankrijk. Al tijdje niet geweest, maar Savoie en haute Savoie kwam ik graag. Ga over 2 weken naar Oostenrijkquote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, echt kut.
Oostenrijk valt heel erg mee. Merk niet bijster veel verschil met NL.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, echt kut.
Wel grappig dat iedereen vorig jaar dacht van "we kunnen wel in Nederland blijven" en dat we nu dit hebben. De weergoden hebben een verschrikkelijke vorm van humorquote:
Het neigt naar sadismequote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel grappig dat iedereen vorig jaar dacht van "we kunnen wel in Nederland blijven" en dat we nu dit hebben. De weergoden hebben een verschrikkelijke vorm van humor
Bosnië en Herzegovinaquote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, echt kut.
Ohw. Ja want wij zijn vanmorgen geland en ik dacht bij mezelf van, nou... dit valt me goed mee. Best prettige temperatuur nog.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:37 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week schakelt de herfst een tandje bij. G'dumme wat een ellende
"Weekend nog best aangenaam"
Zelf heb ik getwijfeld over Belgie omdat iedereen daar lacht, en dat taaltje is zo zachtquote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, echt kut.
Jij kiest het ook wel uit, hoor. Echt zo'n beetje de slechtste week in 2.5 maand en jij komt terug. Typisch. Na volgend weekend al minder slecht.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohw. Ja want wij zijn vanmorgen geland en ik dacht bij mezelf van, nou... dit valt me goed mee. Best prettige temperatuur nog.
Maar dit is ws dus nog het beste weer van de komende tijd?Oh well 🤷🏻♂️
Naja we blijven 2.5 weken dus ik krijg dan vast nog wel wat mee van het herstelquote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij kiest het ook wel uit, hoor. Echt zo'n beetje de slechtste week in 2.5 maand en jij komt terug. Typisch. Na volgend weekend al minder slecht.
Ja, weekje spa is gegarandeerd goed weer.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:34 schreef TLC het volgende:
[..]
Zelf heb ik getwijfeld over Belgie omdat iedereen daar lacht, en dat taaltje is zo zacht
BELGIEEEEE!! BELGIEEEEE!! BELGIEEEEE!! BEL-GI-EEEEE!!!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:34 schreef TLC het volgende:
[..]
Zelf heb ik getwijfeld over Belgie omdat iedereen daar lacht, en dat taaltje is zo zacht
https://www.karwei.nl/ass(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.dsquote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie condens op de klok in de woonkamer. Dit is echt niet normaal
Yep. Ben er even in gaan zitten. Hilarisch wel om het enorme verschil in zonkracht te ervaren.quote:
Waar zit je? Ik heb vandaag 4 uur in Frankrijk gereden in zo’n 3.5 uur regen gehad. Ik zag zelfs even 16 graden op m’n schermpje staan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:16 schreef Djeez het volgende:
Heerlijk weer hier in Frankrijk. Graad of 26 en volop zon. Geen idee hoe het in jullie land is, maar zal wel niet veel soeps zijn
De Vendee, een kwartier van Les Sables-d'Olonnequote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar zit je? Ik heb vandaag 4 uur in Frankrijk gereden in zo’n 3.5 uur regen gehad. Ik zag zelfs even 16 graden op m’n schermpje staan.
En nee, ik zit niet in Noord-Frankrijk.
Inderdaad de vooruitzichten zijn nu wel heel erg slecht, zelfs de 20 graden wordt niet meer gehaald na vandaag.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De 30 daagse van Weerplaza belooft weinig goeds voor Augustus; aanhoudend NW stroming en dus veel wisselvalligheid en temperaturen rond 20-22 graden.
wat een negatieve post, hier worden mensen depri van. op lange termijn kunnen ze toch niet voorspellen.quote:Op zondag 30 juli 2023 06:59 schreef DonDruiper het volgende:
Vooruitzichten lange termijn
zondag 06 augustus tot en met zondag 13 augustusEerst grote kans (80%) op een voortzetting van het wisselvallige en vrij koele weertype. Pas aan het einde van de verwachtingsperiode neemt de kans op een droger en warmer weertype iets toe
Graag inputquote:Op zondag 30 juli 2023 06:59 schreef DonDruiper het volgende:
zondag 06 augustus tot en met zondag 13 augustusEerst grote kans (80%) op een voortzetting van het wisselvallige en vrij koele weertype. Pas aan het einde van de verwachtingsperiode neemt de kans op een droger en warmer weertype iets toe
Als je het over de wereld hebt dan zijn de gemiddelde temperaturen echt omhoog geknalt dit jaar, met zeewatertemperaturen die buiten de verwachtingspatronen vallen.quote:
Ja leuk en aardig, maar met de rest van de wereld heb ik niks te maken. Hier ist gewoon ronduit bagger.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je het over de wereld hebt dan zijn de gemiddelde temperaturen echt omhoog geknalt dit jaar, met zeewatertemperaturen die buiten de verwachtingspatronen vallen.
Hetgeen we lokaal in noordelijke delen deze maand ervaren doet daar weinig aan.
wanneer m'n vakantie weer voorbij is, zekerquote:Op zondag 30 juli 2023 06:59 schreef DonDruiper het volgende:
Dat slaapt wel lekker. Wat een bofkonten daar in Nederland. Vanmiddag wordt de 30 graden aangetikt.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Heb vannacht gewoon voor het eerst in bijna 3 maanden weer onder een dik dekbed moeten slapen.
[ afbeelding ]
Het weer is deze laatste twee zomermaanden (inclusief het vooruitzicht voor Augustus) idd bagger. Maar als we het over klimaatverandering (data over jaren) hebben waar 'global' warming een factor in speelt dan is ergens een regionale uitzondering helaas niet iets waar we van kunnen zeggen dat dit de conclusies overhoop haalt.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig, maar met de rest van de wereld heb ik niks te maken. Hier ist gewoon ronduit bagger.
Misschien kan je wel een dagje naar de Eemhof om binnen te zwemmen?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:40 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Vind ik ook, naast hans en grietje is er echt haast niks in de buurt. Maar de locatie waar we zaten was voor mijn dochter "beste vakantie ooit". Is een soort hofje, ruime speelplek in het midden. Boek mee, airco aan, iedereen blij.
Zou niet te vroeg juichen,dit was de vorige keer toen weeronline lange termijnsvoorspellingen ging maken.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:19 schreef Ponsai het volgende:
Over veertien dagen komt de zon mogelijkerwijs weer terug, in volle glorie en met hoge temperaturen:
https://www.limburger.nl/(...)YncsaD40SOpgysoFQ6Bw
Zou mooi zijn als we dat dan nog kunnen door trekken tot eind september.
Wat ik zo kan zien van ECMWF 30 daagse geeft die voor later in augustus vooral een neutraal signaal. Niet echt duidelijk warm of koud.quote:Vanaf eind juni schiet de temperatuur verder omhoog en de warmste periode beleven we eind juli en begin augustus.
Nooit op vakantie gaan naar een locatie zonder airco.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat slaapt wel lekker. Wat een bofkonten daar in Nederland. Vanmiddag wordt de 30 graden aangetikt.
Moet je eens kijken op buienradar wat over zuid Nederland gaat trekken vanaf 19:30 uur zoiets.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:42 schreef Pisces29 het volgende:
Vanochtend stond de hemel open. Nu droog en zon. Ziet er prima uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |