Verdiep je er eens in.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben 30 jaar later opgegroeid, even ter referentie. Leuk dat het in de verhalen van opa soms ook zo was, maar voor mij is dit abnormaal.
Als je had opgelet had je gezien dat heel die temperatuur geen moment als groot probleem genoemd wordt. Het is die eindeloze grijze deken die we al bijna een hele maand onafgebroken hebben.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Verdiep je er eens in.
Je weet wel dat het in deze eeuw alleen maar warmer wordt?
Maar dit echt typisch Hollands noemen vind ik ook wat ver gaan. Het is immers precies geen zomer weer. Contrasten zijn ook gewoon groot.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoef je mij niet uit te leggen hoorBen het helemaal met je eens dat "we" de afgelopen jaren enorm verwend zijn geraakt.
Niet standaard, maar met dit klimaat kan je er niet van uit gaan dat je elke zomer een topzomer hebt. Dan moet je naar het oosten van Europa gaan ofzo.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je had opgelet had je gezien dat heel die temperatuur geen moment als groot probleem genoemd wordt. Het is die eindeloze grijze deken die we al bijna een hele maand onafgebroken hebben.
En ik heb echt moeite met geloven dat dat standaard was vroeger, omdat ik ook weet dat dit het gevolg is van klimaatverandering.
...quote:Op maandag 31 juli 2023 18:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet standaard, maar met dit klimaat kan je er niet van uit gaan dat je elke zomer een topzomer hebt. Dan moet je naar het oosten van Europa gaan ofzo.
Laat ik het zo stellen, dit soort zomers komen zo nu en dan voor in Nederland, het is niet zo dat dit echt helemaal nooit voorkomt.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dit echt typisch Hollands noemen vind ik ook wat ver gaan. Het is immers precies geen zomer weer. Contrasten zijn ook gewoon groot.
Nee, klopt, maar juli doet gelijk overdrevenquote:Op maandag 31 juli 2023 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen, dit soort zomers komen zo nu en dan voor in Nederland, het is niet zo dat dit echt helemaal nooit voorkomt.
Met een mooie lente was het idd anders geweest. Nu is het hoogtepunt één maand (juni).quote:Op maandag 31 juli 2023 19:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar de irritatie zal ongetwijfeld ook komen door het beroerde voorjaar en dat de herfst hier sowieso altijd al een halfjaar grijze natte ellende geeft
G'dumme, dat is wel heel karig. Maar omdat dat vroeger normaal was mag en kan dat nu ook wel eens in de zoveel jaarquote:Op maandag 31 juli 2023 18:49 schreef dick_laurent het volgende:
Juni 1987 belde: https://weerstatistieken.nl/de-bilt/1987/juni
92 uur zon.Holy shit zeg... en dat in een maand waar er iets van 16u mogelijk aan zonlicht per dag is.
Komt dus neer op 19% zon van het mogelijke zonlicht die maand.
Juli is slechts iets somberder dan normaal, en die normaal is al een stuk hoger dan vroeger. Deze maand is nu nat, vrij somber en een vrijwel normale temperatuur. Vroeger zou het,nat, iets meer zon dan normaal en warm zijn geweest.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je had opgelet had je gezien dat heel die temperatuur geen moment als groot probleem genoemd wordt. Het is die eindeloze grijze deken die we al bijna een hele maand onafgebroken hebben.
En ik heb echt moeite met geloven dat dat standaard was vroeger, omdat ik ook weet dat dit het gevolg is van klimaatverandering.
Het probleem met deze juli is dat de zon verdeeld is over alle dagen. Gisteravond was het ook op eens volle bak zon uit het niets, terwijl het verder de hele dag regenachtig was. Als je vroeger zulke periodes had, kwam die zon van een paar dagen of langer prachtig weer. En de temperatuur lag dan op dit soort dagen ook iets lager en op die mooie dagen wat hoger.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:29 schreef -0- het volgende:
[..]
Juli is slechts iets somberder dan normaal, en die normaal is al een stuk hoger dan vroeger. Deze maand is nu nat, vrij somber en een vrijwel normale temperatuur. Vroeger zou het,nat, iets meer zon dan normaal en warm zijn geweest.
Als je naar de ranglijsten kijkt is het de 25e plaats qua temperatuur rond de 54e qua zon en de 22e qua neerslag.
Dat betekent dus dat ruim meer dan de helft van alle julimaanden minder zon had dan dit jaar.
En die maanden hadden ook nog een juni met veel minder zon dan dit jaar. Vanaf mei staan we zelfs nog op een 4e plaats ooit
Het is dus misschien niet best dit jaar maar dat we het zo slecht vinden laat vooral zien hoe bizar snel het klimaat verandert met name wat betreft temperatuur en zon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |