Omdat de vloer gedweild isquote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef Seven. het volgende:
Hoe kan het dat het binnen nat is? Ik dacht dat jullie al waterdicht waren?
Ja, we hebben twee soorten. Galegas en een ander waarvan ik de naam even niet weet. Galegas zijn de echte olijfolie olijven, de ander noemen wij kersen olijven omdat ze zo groot zijn als krieken en roodachtig worden wanneer rijp.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:18 schreef yinu het volgende:
Wat leuk om te zien! Zijn het goede olijven?
Dat klinkt interessant. Wat doe je daarmee? Pekelen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:52 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, we hebben twee soorten. Galegas en een ander waarvan ik de naam even niet weet. Galegas zijn de echte olijfolie olijven, de ander noemen wij kersen olijven omdat ze zo groot zijn als krieken en roodachtig worden wanneer rijp.
Nee, alles wordt olijfolie. Wij vinden olijven niet lekker, en het is best wel wat werk dat pekelen. En je moet onaangetaste olijven hebben, er is een insect wat gaten in olijven boort en naar binnen gaat, extra protiëne voor de olijfolie.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:15 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Wat doe je daarmee? Pekelen?
Ik ben wel benieuwd naar het proces! Want hoe maak je nou olijfolie?quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:08 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee, alles wordt olijfolie. Wij vinden olijven niet lekker, en het is best wel wat werk dat pekelen. En je moet onaangetaste olijven hebben, er is een insect wat gaten in olijven boort en naar binnen gaat, extra protiëne voor de olijfolie.
We doen het niet zelf, zou wel kunnen maar dan moet je een pers kopen. Er is gewoon iemand in de buurt die we bellen en die komt de olijven halen en brengt olijfolie terug. Kost je 10% van de olijfolie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:11 schreef Seven. het volgende:
I
[..]
Ik ben wel benieuwd naar het proces! Want hoe maak je nou olijfolie?
Hahaha, ja we gaan er een osb plaat onder leggen. Maar ja, als ie in elkaar moet werkt dat niet handig. We hebben een hele grote rol stucloper gekocht.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:21 schreef AnneX het volgende:
Je gaat de vloer toch wel afdekken! Sowieso de steiger over de nieuwe vloer!
Stucen kan niet netjes en geeft een ongelooflijke zooi! Over.al.
Eigenlijk had ik ooit moeten investeren in de ‘stucloper fabriek’…
De reactie, die je wist dat die ging komen!?
Pfffft.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:23 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hahaha, ja we gaan er een osb plaat onder leggen. Maar ja, als ie in elkaar moet werkt dat niet handig. We hebben een hele grote rol stucloper gekocht.
Steiger voelt wel erg stevig aan, breed plateau (90 cm bij 2.5 meter).quote:
Als zo'n steiger met wielen al krassen geeft op de vloer dan is het niet zo'n beste vloer lijkt mequote:Op woensdag 25 oktober 2023 09:21 schreef AnneX het volgende:
Je gaat de vloer toch wel afdekken! Sowieso de steiger over de nieuwe vloer!
Stucen kan niet netjes en geeft een ongelooflijke zooi en stof! Over.al.
Eigenlijk had ik ooit moeten investeren in de ‘stucloper fabriek’…
De reactie, die je wist dat die ging komen!?
Het gaat meer om het breken van de tegels, daar is wel kans op. Ik denk dat het wel mee zal vallen, voor de zekerheid leggen we een plaat OSB onder de wielen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:39 schreef June. het volgende:
[..]
Als zo'n steiger met wielen al krassen geeft op de vloer dan is het niet zo'n beste vloer lijkt me
Het was redelijk goed bereikbaar, gewoon via de onderkant. Het enige rotte was die kabelboom.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Geen idee hoe lastig dat bij een Suzuki is, maar meerdere keren bij landrovers gedaan. Zwaar ding, waarbij de bouten op onmogelijke plaatsen zitten en dan dat hele ding uit elkaar halen om die koolborstels schoon te maken, aangezien nieuwe niet voorhanden waren. Klote klusje altijd.
Begint weer mooi groen te worden daar!
Bovenste foto lijkt wel een klimwandquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 07:50 schreef Managarm het volgende:
De dochter van Liesbeth isoleert de muur tussen de schuur en de stal van de ezels, nu we er nog een winter zitten toch maar even isoleren. Je voelt de koude lucht in bed als het vriest. Ze hebben het in een kleine middag geïsoleerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er lag trouwens een betonnen vloer in de schuur, nou ja, een centimeter dik. De ezels hebben die er uit geschopt.
Ezels vinden elkaar lief
[ afbeelding ]
We moeten voor 1 September volgend jaar klaar zijn, dus we hebben nog even. We hopen voor de kerst de isolatie af te ronden, en de keukenmuur klaar te hebben. Daarnaast wat binnenmuren stuken en losse dingen, en misschien wordt de kachel tussendoor ook nog geleverd, dat is ook nog een klus op zich. Dubbelwandige buizen 6 meter hoog en een enorm apparaat als schoorsteen (vaag ding, maar het beste met de hoeveelheid wind die wij hebben).quote:Op woensdag 1 november 2023 07:25 schreef Seven. het volgende:
Het gaat lekker vooruit! Hoe lang denk je nog nodig te hebben?
Is er een reden voor dat je voor 1 september klaar moet zijn?quote:Op woensdag 1 november 2023 11:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
We moeten voor 1 September volgend jaar klaar zijn, dus we hebben nog even. We hopen voor de kerst de isolatie af te ronden, en de keukenmuur klaar te hebben. Daarnaast wat binnenmuren stuken en losse dingen, en misschien wordt de kachel tussendoor ook nog geleverd, dat is ook nog een klus op zich. Dubbelwandige buizen 6 meter hoog en een enorm apparaat als schoorsteen (vaag ding, maar het beste met de hoeveelheid wind die wij hebben).
Dan loopt de bouwvergunning af, laatste termijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:19 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Is er een reden voor dat je voor 1 september klaar moet zijn?
Gaaf topic jaquote:Op woensdag 1 november 2023 19:16 schreef AnneX het volgende:
Leuk hoor: je pist alsmaar geweldige én gezellige updates.
Al die beesten.
Plaatst dus 😳
Nog even doorbouwen dusquote:Op woensdag 8 november 2023 18:04 schreef Managarm het volgende:
Het hokje is vol en de grote stapel hout op de foto in de vorige post ligt er nog.
[ afbeelding ]
Van het weekend moet ik ons bestaande houthok anders indelen zodat het nieuwe hout erin kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |