Advanzia, 3,66% voor 6 maanden bij nieuwe klanten. Wel minimaal 5k inleg.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Opvallend weinig renteverhogingen sinds verhoging ECB.
Omschrijving vind ik nog wel vreemdquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:23 schreef ondeugend het volgende:
Na 2 updates is de dagelijkse rente en de tot nu toe verkregen rente weer in de BUNQ app te zien.
Bij mij staat er “deze week ontvangen”quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 06:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Omschrijving vind ik nog wel vreemd
[ afbeelding ]
Er staat 'Deze maand ontvangen' met een bedrag daarachter, terwijl ik deze maand nog niets heb ontvangen.
Wel treurig eigenlijk dat we tegenwoordig blij worden met 0,1% verhoging terwijl ik volgens mij ooit op mn postbank penny rekening 8% kreegquote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Opvallend weinig renteverhogingen sinds verhoging ECB.
de timing van de communicatie rondom en het daadwerkelijk uitkeren van de rentecergoeding klopt nog niet helemaal bij Bunq. Soms krijg ik een pushbericht dat ik iets heb ' verdiend' (= vreemde omschrijving) en dan staat het er nog niet op.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 06:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Omschrijving vind ik nog wel vreemd
[ afbeelding ]
Er staat 'Deze maand ontvangen' met een bedrag daarachter, terwijl ik deze maand nog niets heb ontvangen.
Ik vind het verder prima gaan bij Bunqquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:35 schreef Aventura het volgende:
[..]
de timing van de communicatie rondom en het daadwerkelijk uitkeren van de rentecergoeding klopt nog niet helemaal bij Bunq. Soms krijg ik een pushbericht dat ik iets heb ' verdiend' (= vreemde omschrijving) en dan staat het er nog niet op.
tuurlijk, zo is het ook. Een rente die vele malen hoger is dan waar ik verder mijn geldzaken doe, dus prima.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind het verder prima gaan bij Bunq
Uiteindelijk betalen ze bij mij keurig de rente uit.
Maandelijks en nu wekelijks.
Die toggle snap ik ook niet. Waarom zou iemand dat willen?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik was nieuwsgierig dus ging kijken.
Hier hetzelfde.
En, een toggle om payday uit te zetten.
Dan zet je ook meteen het überhaupt krijgen van rente uit. Wtf
Misschien mosterd maar Dela is het domste wat je nu kan doen. Op vrij opneembare spaarrekening kun je meer krijgen + depositogarantiestelsel. Bovendien ziet de belastingdienst dit niet als sparen en en wordt het fictief rendement van beleggen toegepast.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:57 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
DELA is financieel uitermate gezond dus i.v.m. spreiding van je spaargeld was het/is het geen slechte optie daar wat geld te stallen (tegen toen 2,7% en nu 2%) op een spaarrekening.
Je betaalt hier geen extra vermogensbelasting over t.o.v. een "gewone" spaarrekening
Geld uitlenen mag niet in sommige religiesquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:51 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Die toggle snap ik ook niet. Waarom zou iemand dat willen?
Dat wel, maar rente is ontvangen/betalen is wel een probleem.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Geld uitlenen mag niet in sommige religies
Maar dat is een lening met een jaarlijkse schenking van de rentelasten 😏quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wel, maar rente is ontvangen/betalen is wel een probleem.
Het ging toch over de rente-toggle van Bunq?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar dat is een lening met een jaarlijkse schenking van de rentelasten 😏
Yes. Maar ik wilde gewoon even bijdehand reagerenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging toch over de rente-toggle van Bunq?
Idd mosterd, het ging meer over de tijd voordat de rentes weer wat hoger warenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:50 schreef Laila1 het volgende:
[..]
Misschien mosterd maar Dela is het domste wat je nu kan doen. Op vrij opneembare spaarrekening kun je meer krijgen + depositogarantiestelsel. Bovendien ziet de belastingdienst dit niet als sparen en en wordt het fictief rendement van beleggen toegepast.
Pffffff, mijn anxiety levels gaan al “sky high” als ik een "inkomend telefoongesprek" zie op mijn telefoon. Als de deurbel weer eens rinkelt krijg ik zowat een hartaanval.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:46 schreef bbuddybb het volgende:
Net geregistreerd bij Bigbank.
Krijg onderstaande mail:
"U zult binnen 2 werkdagen per e-mail gecontacteerd worden door onze identificatiepartner in Nederland, de AMP Groep, voor het maken van een afspraak voor uw persoonlijke identificatie. Tijdens deze afspraak zal er een medewerker van de AMP Groep bij u langs komen om een scan te maken van uw identiteitsbewijs."
Dit is wel heel persoonlijk.
Pfff, er komt gewoon even een mannetje aan de deur om je identiteit te controleren om aan de Estlandse voorwaarden te voldoen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:47 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Pffffff, mijn anxiety levels gaan al “sky high” als ik een "inkomend telefoongesprek" zie op mijn telefoon. Als de deurbel weer eens rinkelt krijg ik zowat een hartaanval.
Dit zou voor mij een showstopper zijn. Maar een hoge rente is wel aantrekkelijk.
Hier info over bronbelasting:quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:20 schreef Daboman het volgende:
Ik ben me ook aan het oriënteren op spaarmogelijkheden. Ik twijfel tussen sparen bij een buitenlandse bank en een depositoladder bij een Nederlandse instelling. Ik vraag me vooral af hoe dat fiscaal werkt.
Big bank is op dit moment interessant vanwege hoge rente. Weet iemand of je bronbelasting betaalt? Veel bronnen beweren van niet, maar ik vind nu net bij de overheid dit: https://download.belastin(...)enen_ib4001z31fd.pdf
Als je kijkt bij Estland staat er dat het wel verrekenbaar is, maar er staat ook "maximaal". Weet iemand of je bij big bank bronbelasting betaalt? Overigens nog een andere vraag, krijg je een jaaropgaaf voor je aangifte?
Centraal beheer sprong trouwens ook positief in het oog. Qua rente niet echt een prijsvechter, maar bij deposito's vanaf 2 jaar doen ze niet heel veel onder voor de bekende prijsvechters. En ze vielen vooral positief op omdat je onder bepaalde voorwaarde wel vrij kunt beschikken over het geld (bijvoorbeeld als je werkloos wordt) en ze geven specifiek aan dat je meerdere deposito's kunt openen.
quote:Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,57% p.j. naar 2,66% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 11 augustus om 12 uur 's middags.
Het nadeel van vastzetten momenteel is dat als de rente stijgt, je daar niet van profiteert. Waarom zou je het 2 jaar vastzetten bij Centraal beheer voor 2.4% terwijl je nu bij Bunq (ook NL) 2.46% krijgt en vrij opneembaar? Het voordeel van niet vastzetten (zoals bij Bunq) is ook dat als de rente stijgt je daar ook van profiteert.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:20 schreef Daboman het volgende:
Ik ben me ook aan het oriënteren op spaarmogelijkheden. Ik twijfel tussen sparen bij een buitenlandse bank en een depositoladder bij een Nederlandse instelling. Ik vraag me vooral af hoe dat fiscaal werkt.
Big bank is op dit moment interessant vanwege hoge rente. Weet iemand of je bronbelasting betaalt? Veel bronnen beweren van niet, maar ik vind nu net bij de overheid dit: https://download.belastin(...)enen_ib4001z31fd.pdf
Als je kijkt bij Estland staat er dat het wel verrekenbaar is, maar er staat ook "maximaal". Weet iemand of je bij big bank bronbelasting betaalt? Overigens nog een andere vraag, krijg je een jaaropgaaf voor je aangifte?
Centraal beheer sprong trouwens ook positief in het oog. Qua rente niet echt een prijsvechter, maar bij deposito's vanaf 2 jaar doen ze niet heel veel onder voor de bekende prijsvechters. En ze vielen vooral positief op omdat je onder bepaalde voorwaarde wel vrij kunt beschikken over het geld (bijvoorbeeld als je werkloos wordt) en ze geven specifiek aan dat je meerdere deposito's kunt openen.
Bigbank = geen bronbelasting.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het nadeel van vastzetten momenteel is dat als de rente stijgt, je daar niet van profiteert. Waarom zou je het 2 jaar vastzetten bij Centraal beheer voor 2.4% terwijl je nu bij Bunq (ook NL) 2.46% krijgt en vrij opneembaar? Het voordeel van niet vastzetten (zoals bij Bunq) is ook dat als de rente stijgt je daar ook van profiteert.
Bunq heb ik inderdaad ook gecheckt, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ze vallen wel onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar ze komen niet klantvriendelijk over. Centraal beheer is juist heel klantvriendelijk. Daar heb ik best iets voor over. En ik zie een stukje menselijkheid in hun voorwaardes. Bovendien heb ik er al het e.e.a. aan verzekeringen dus ik ken ze. Het geld waar ik mee wil gaan sparen verwacht ik ook niet snel nodig te hebben.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het nadeel van vastzetten momenteel is dat als de rente stijgt, je daar niet van profiteert. Waarom zou je het 2 jaar vastzetten bij Centraal beheer voor 2.4% terwijl je nu bij Bunq (ook NL) 2.46% krijgt en vrij opneembaar? Het voordeel van niet vastzetten (zoals bij Bunq) is ook dat als de rente stijgt je daar ook van profiteert.
Voor mij gaat het om spaargeld voor de middellange termijn dat ik anders zou hebben gebruikt voor aflossing. Maar in het huidige financiële klimaat kun je je afvragen hoe slim het nou eigenlijk is om daadwerkelijk af te lossen, dus daar ga ik nu niet voor kiezen, het punt is dus dat dat alsnog kan als de ECB de rente weer omlaag gooit. Voor mijn noodbuffers zit ik prima gedekt en ga ik niet naar een prijsvechter, buitenland of investeerders.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah, en waar komt die aflossing dan vandaan??
Vroeger mocht je je deposito's opengooien als je een huis kocht en het geld daarvoor aanwendde. Tegenwoordig lees ik dat niet meer.....??quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:20 schreef Daboman het volgende:
Centraal beheer was de enige waar ik het idee had dat je relatief vaak de deposito open mocht breken, alleen voor een huis was volgens mij geen optie. Echt zware dingen, zoals bijv overlijden kan over het algemeen nog wel, maar dat moet je per aanbieder goed nagaan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Vroeger mocht je je deposito's opengooien als je een huis kocht en het geld daarvoor aanwendde. Tegenwoordig lees ik dat niet meer.....??
Dan ga je er wel vanuit dat de rente gaat stijgen. De 12-maands Euribor is afgelopen maand alweer gedaald.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vindt de 3,66 wel heel interessant, ik kan alleen nergens lezen dat dit geldt voor 6 maand.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:12 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Advanzia, 3,66% voor 6 maanden bij nieuwe klanten. Wel minimaal 5k inleg.
Is het niet zo dat de actie voor nieuwe klanten tot 1-9 loopt. Maw iedereen die voor 1-9 klant wordt, krijgt voor 6 maanden de hoge rente?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:48 schreef 2bier1cola het volgende:
[..]
Vindt de 3,66 wel heel interessant, ik kan alleen nergens lezen dat dit geldt voor 6 maand.
Ik kan lezen dat het rentepercentage geldt tot eind augustus, en daarna vervalt naar 1,66 .
Zie ik iets over het hoofd?
quote:Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 3,66% p.a. (nominaler Zinssatz 3,60% p.a.) gilt ab dem Zeitpunkt der ersten Einzahlung für 6 Monate. Der Sonderzinssatz gilt nur für Neukunden sowie für Kunden, die noch keine Einzahlung getätigt haben. Die Kampagne endet am 31.08.2023. Zinsen werden nur ab einer Mindesteinlage in Höhe von 5.000 EUR vergütet. Maßgeblich und geltend für 6 Monate ist der jeweils gültige und auf advanziakonto.com com ausgewiesene Sonderzinssatz zum Zeitpunkt der ersten Einzahlung. Änderungen des Sonderzinssatzes sind möglich. Für Bestandskunden sowie im Anschluss an den Aktionszeitraum gilt der jeweils gültige Standardzinssatz von derzeit 1,61% p.a. effektiv. Im Übrigen gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen.
Dat weet je uiteindelijk toch niet, maar het lijkt me nog wel wat vroeg om jezelf echt vast te leggen, zeker aangezien dat altijd nog kan. Ik zie het wel weer gebeuren dat Zuid Europa straks weer gaat miepen dat ze de rente niet kunnen betalen en dan gaat het weer omlaag anders gaat Spanje of Italië failliet!quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 16:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dan ga je er wel vanuit dat de rente gaat stijgen. De 12-maands Euribor is afgelopen maand alweer gedaald.
Ik ben me nu ook aan het oriënteren. Ik heb een erfenis gehad van meer dan 50k, en het staat allemaal op de lopende rekening bij een grootbank, dat is gewoon geld mislopen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:20 schreef Daboman het volgende:
Ik heb mijn keuze gemaakt en ben gegaan voor big bank. De aanmelding verloopt tot nog toe vlot en soepel. Maar het was niet de hoge rente maar de klantvriendelijkheid en eenvoud die me over de streep hebben getrokken. Maar goed het is een erg persoonlijke keuze, ze hebben allemaal hun eigen plussen en minnen en uiteindelijk moet je gaan voor iets dat bij je past.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 09:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben me nu ook aan het oriënteren. Ik heb een erfenis gehad van meer dan 50k, en het staat allemaal op de lopende rekening bij een grootbank, dat is gewoon geld mislopen.
Ik twijfel een beetje tussen Raisin en Bunq. Bunq heeft het voordeel dat het gemakkelijk op een rekening kan en dat het een Nederlandse partij is, dat is makkelijk voor als er ergens iets mis gaat. Bij Raisin kan het geld weer meer opleveren, maar moet je er ook meer tijd/moeite in steken.
Zo'n bedrag heb ik plm. bij Open Bank in spaardeposito's.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:44 schreef Gunner het volgende:
Het kost iets meer moeite ja, maar als je het eenmaal hebt lopen dan gaat het soepel (let wel , je stalt uiteindelijk je geld maar tijdelijk bij Raisin, als zijnde tussenpersoon).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |