Dat zijn ook verschillende dingen. De ECB bepaalt de rente op de geldmarkt en de spaardeposito rente wordt bepaald door de kapitaalmarktrente.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Opvallend weinig renteverhogingen sinds verhoging ECB.
Uitvoerig besproken in dit of voorgaande topics.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:23 schreef Michael91984 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Open bank. Actie nu 3% voor het eerste half jaar daarna 2.75 op open bankrekening. Voor zover ik het kan nazien vrijgesteld van Bronbelasting voor Nederlands ingezetene.
Advanzia, 3,66% voor 6 maanden bij nieuwe klanten. Wel minimaal 5k inleg.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Omschrijving vind ik nog wel vreemdquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:23 schreef ondeugend het volgende:
Na 2 updates is de dagelijkse rente en de tot nu toe verkregen rente weer in de BUNQ app te zien.
Bij mij staat er “deze week ontvangen”quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 06:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Omschrijving vind ik nog wel vreemd
[ afbeelding ]
Er staat 'Deze maand ontvangen' met een bedrag daarachter, terwijl ik deze maand nog niets heb ontvangen.
Wel treurig eigenlijk dat we tegenwoordig blij worden met 0,1% verhoging terwijl ik volgens mij ooit op mn postbank penny rekening 8% kreegquote:Op woensdag 2 augustus 2023 00:36 schreef KrekelJapie het volgende:
de timing van de communicatie rondom en het daadwerkelijk uitkeren van de rentecergoeding klopt nog niet helemaal bij Bunq. Soms krijg ik een pushbericht dat ik iets heb ' verdiend' (= vreemde omschrijving) en dan staat het er nog niet op.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 06:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Omschrijving vind ik nog wel vreemd
[ afbeelding ]
Er staat 'Deze maand ontvangen' met een bedrag daarachter, terwijl ik deze maand nog niets heb ontvangen.
Ik vind het verder prima gaan bij Bunqquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:35 schreef Aventura het volgende:
[..]
de timing van de communicatie rondom en het daadwerkelijk uitkeren van de rentecergoeding klopt nog niet helemaal bij Bunq. Soms krijg ik een pushbericht dat ik iets heb ' verdiend' (= vreemde omschrijving) en dan staat het er nog niet op.
tuurlijk, zo is het ook. Een rente die vele malen hoger is dan waar ik verder mijn geldzaken doe, dus prima.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind het verder prima gaan bij Bunq
Uiteindelijk betalen ze bij mij keurig de rente uit.
Maandelijks en nu wekelijks.
Die toggle snap ik ook niet. Waarom zou iemand dat willen?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik was nieuwsgierig dus ging kijken.
Hier hetzelfde.
En, een toggle om payday uit te zetten.
Dan zet je ook meteen het überhaupt krijgen van rente uit. Wtf
Misschien mosterd maar Dela is het domste wat je nu kan doen. Op vrij opneembare spaarrekening kun je meer krijgen + depositogarantiestelsel. Bovendien ziet de belastingdienst dit niet als sparen en en wordt het fictief rendement van beleggen toegepast.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:57 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
DELA is financieel uitermate gezond dus i.v.m. spreiding van je spaargeld was het/is het geen slechte optie daar wat geld te stallen (tegen toen 2,7% en nu 2%) op een spaarrekening.
Je betaalt hier geen extra vermogensbelasting over t.o.v. een "gewone" spaarrekening
Geld uitlenen mag niet in sommige religiesquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:51 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Die toggle snap ik ook niet. Waarom zou iemand dat willen?
Dat wel, maar rente is ontvangen/betalen is wel een probleem.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Geld uitlenen mag niet in sommige religies
Maar dat is een lening met een jaarlijkse schenking van de rentelasten 😏quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wel, maar rente is ontvangen/betalen is wel een probleem.
Het ging toch over de rente-toggle van Bunq?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar dat is een lening met een jaarlijkse schenking van de rentelasten 😏
Yes. Maar ik wilde gewoon even bijdehand reagerenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging toch over de rente-toggle van Bunq?
Idd mosterd, het ging meer over de tijd voordat de rentes weer wat hoger warenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:50 schreef Laila1 het volgende:
[..]
Misschien mosterd maar Dela is het domste wat je nu kan doen. Op vrij opneembare spaarrekening kun je meer krijgen + depositogarantiestelsel. Bovendien ziet de belastingdienst dit niet als sparen en en wordt het fictief rendement van beleggen toegepast.
Pffffff, mijn anxiety levels gaan al “sky high” als ik een "inkomend telefoongesprek" zie op mijn telefoon. Als de deurbel weer eens rinkelt krijg ik zowat een hartaanval.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:46 schreef bbuddybb het volgende:
Net geregistreerd bij Bigbank.
Krijg onderstaande mail:
"U zult binnen 2 werkdagen per e-mail gecontacteerd worden door onze identificatiepartner in Nederland, de AMP Groep, voor het maken van een afspraak voor uw persoonlijke identificatie. Tijdens deze afspraak zal er een medewerker van de AMP Groep bij u langs komen om een scan te maken van uw identiteitsbewijs."
Dit is wel heel persoonlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |