Ik denk dat mijn ouders zelden een dag in hun leven hebben gehad dat E geen vlees, vis of kip aten. Misschien wel nooit.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn vroeger bij mijn moeder thuis op een gegeven moment een keer per week vegetarisch gaan eten, dat was al reuse modern![]()
We eten nu minder dan wekelijks vlees en als we vlees eten is het eigenlijk alleen gehakt, biefstuk of ontbijtspek, sowieso biologisch en bij voorkeur van de boerderijwinkel. Ik krijg mijn zoon niet van de salami af helaas maar dat is het enige vlees wat er op brood gegeten wordt.
Hij stopt wel met die salami als hij er achter komt dat toekomstige partners hem uit zijn mond vinden stinkenquote:Op donderdag 27 juli 2023 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn vroeger bij mijn moeder thuis op een gegeven moment een keer per week vegetarisch gaan eten, dat was al reuse modern![]()
We eten nu minder dan wekelijks vlees en als we vlees eten is het eigenlijk alleen gehakt, biefstuk of ontbijtspek, sowieso biologisch en bij voorkeur van de boerderijwinkel. Ik krijg mijn zoon niet van de salami af helaas maar dat is het enige vlees wat er op brood gegeten wordt.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:59 schreef Tuindier het volgende:
Wij eten dus plantaardig. Begonnen als experiment tijdens corona, maar eigenlijk bevalt het prima.
Thuis vrij strikt, buiten deur zoveel mogelijk (maar in ieder geval vegetarisch) en bij mijn schoonouders om het vlees heen. Die laatsten gaan echt niks meer absorberen qua kennis mbt vega eten.
Die logica inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn schoonmoeder heeft het alsmaar over een mogelijk tekort aan voedingsstoffen. Als je meer dan 150 gram groente + fruit op een dag eet, praten we verder hoor.
Mijn lunch: linzen, microtomaatjes uit de tuin, komkommer uit de tuin, spinazie, biologische feta en lactosevrije creme fraiche met bieslook uit de tuinDaar kan geen boterham met boterhamworst
tegenop.
Spoilers!
Daar wordt ik niet enthousiast van. Alsof er geen andere vleeswaren zijn dan boterhamworst of sterfopstraatworst.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij stopt wel met die salami als hij er achter komt dat toekomstige partners hem uit zijn mond vinden stinken
[..]
Die logica inderdaadMijn schoonmoeder heeft het alsmaar over een mogelijk tekort aan voedingsstoffen. Als je meer dan 150 gram groente + fruit op een dag eet, praten we verder hoor.
Mijn lunch: linzen, microtomaatjes uit de tuin, komkommer uit de tuin, spinazie, biologische feta en lactosevrije creme fraiche met bieslook uit de tuinDaar kan geen boterham met boterhamworst
tegenop.
Smaken verschillen. Ik ben blij dat er tegenwoordig zo veel keuze is. Er zijn precies nul vleeswaren die ik lekker op brood vind. Eens in het jaar krijg ik trek in pannenkoek of pizza met salami. Ham bij asperges is lekker. Dat was het wel.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar wordt ik niet enthousiast van. Alsof er geen andere vleeswaren zijn dan boterhamworst of sterfopstraatworst.
Zeker. Goed brood, boter en goede ham... Dat heb ik liever dan heel wat andere dingen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Ik ben blij dat er tegenwoordig zo veel keuze is. Er zijn precies nul vleeswaren die ik lekker op brood vind. Eens in het jaar krijg ik trek in pannenkoek of pizza met salami. Ham bij asperges is lekker. Dat was het wel.
Het is hier wel altijd in huis. J eet dagelijks brood met vleeswaren. Maar ik eet liever droog brood dan vleeswaren.
Ja, maar dan wel carpaccio, niet de halve saladebar er ook nog bijquote:
Maar wel de truffelmayo en pijnboompitten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, maar dan wel carpaccio, niet de halve saladebar er ook nog bij
Mijn moeder eet inmiddels ook vrijwel volledig vegetarisch. Mijn vader weet ik niet precies, ik denk 50/50. Hij kookt in ieder geval nooit aardappelen/groente/vlees.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn ouders zelden een dag in hun leven hebben gehad dat E geen vlees, vis of kip aten. Misschien wel nooit.
Als ik ooit spontaan coeliakie zou ontwikkelen dan ga ik pizza meer missen dan broodquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:49 schreef fietsie het volgende:
Ik eet geen brood meer, en ik mis het niet.
Inmaak op azijn of ferment?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen staan de eerste twee potten met augurken in de kast. Ik heb dit jaar de fut om dagelijks de plant te bekijken dus heb nu ipv grote vruchten ook cornichons
quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:59 schreef Tuindier het volgende:
Wij eten dus plantaardig. Begonnen als experiment tijdens corona, maar eigenlijk bevalt het prima.
Thuis vrij strikt, buiten deur zoveel mogelijk (maar in ieder geval vegetarisch) en bij mijn schoonouders om het vlees heen. Die laatsten gaan echt niks meer absorberen qua kennis mbt vega eten.
Tbh als ik zou moeten minderen met mijn suiker (of nouja, wie hou ik voor de gek: als iemand mij ooit zou zeggen dat ik moet minderen met mijn suikerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) dan zou dat niet bij mijn toetje zijn maar elders in mijn dieet.
La derecha oprime, la izquierda libera
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |