Even gekeken voor je op Funda. In heel Nederland zijn er nu 1151 vrijstaande woningen met minstens 90m2 woonoppervlak en minstens 340m2 kavel. Maar liefst 6 daarvan vind je in de randstad.quote:
Nou ja, als iemand er misbruik van wil maken, dan is dit een mooie kans. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd ooit maar ik ga van het beste uit. Vonkie gaat de link weghalen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:27 schreef SQ het volgende:
Superleuk allemaal, maareh, is het nou wel zo handig om werkelijk alles aan dit proces zo open en bloot op een publiek forum te pleuren zonder dat er ook nog maar iets vast is gelegd? Of ben ik nou zo'n zure?
Enfin, hopelijk wordt het alleszins waar jullie op hopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 25-07-2023 20:58:20 ]Resistance is futile.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:39 schreef Seven. het volgende:
Ik ben net wezen kijken naar de jungle in de achtertuin en een praatje gemaakt met de overbuurman.
Ik denk niet dat we al dit groen zelf kunnen verwijderen. Al met al denk ik dat alleen de hoge boom blijft staan. Verder moeten we nog bepalen waar de erfgrens precies ligt en wat we dus weg kunnen laten halen met/zonder kapvergunning.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:39 schreef Seven. het volgende:
Ik ben net wezen kijken naar de jungle in de achtertuin en een praatje gemaakt met de overbuurman.
Ik denk niet dat we al dit groen zelf kunnen verwijderen. Al met al denk ik dat alleen de hoge boom blijft staan. Verder moeten we nog bepalen waar de erfgrens precies ligt en wat we dus weg kunnen laten halen met/zonder kapvergunning.
Spoiler want 40 foto's.
Da's wel lekker veel groen!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik hou er ook van maar dit is echt verwaarloosd. Er zal veel weg moeten. Ik zie wel potentie om de veel van de kleinere struiken te verplaatsen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:45 schreef Viv het volgende:
[..]Ik zou zoveel mogelijk laten staan. Planten
![]()
Jaquote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:49 schreef SQ het volgende:
Maar loop je nou vanuit de tuin recht die sloot in?
Veel al gevonden, gelukkig. Maar ik sta wel open voor suggesties over wat hier verder nog bij gaat passen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:40 schreef sigme het volgende:
Kan @:kaasplankje even helpen met determinatie?
psst Apeldoorn heeft nooit stadsrechten ontvangenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:15 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Maar sinds wanneer is Apeldoorn een dorp dan ?! Je moet dan wel een stad nemen die vergelijkbaar is!
Dat klopt niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:18 schreef Elleska het volgende:
[..]
psst Apeldoorn heeft geen nooit stadsrechten ontvangen
Misschien eens alles met een hovenier nalopen en kijken wat je kunt hergebruiken? Heerlijk wel zo'n grote tuinquote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ik hou er ook van maar dit is echt verwaarloosd. Er zal veel weg moeten. Ik zie wel potentie om de veel van de kleinere struiken te verplaatsen.
De hele zijtuin (foto 12 t/m 15) moet geruimd worden. Daar komt het nieuwe pad naar de achtertuin voor fietsen en kruiwagens. Dat stuk staat vol met laurierstruiken en een dennenachtige struik. Er staat weinig bruikbaars tussen. Dit zijn vooral struiken die gewoon echt met gemak 3-4 meter aantikken allemaal. Een klein deel daarvan kan wel terug gesnoeid worden.
4, 7, 11, 18 en 28 zijn lieve kleine struikjes, die wil ik wel verplaatsen.
Het pad zou eigenlijk 1 rechte lijn naar achteren worden, maar dan moet de prachtige rode hazelaar?(foto 16, 17 en links 19) eraan geloven. Deze is een meter of 4 hoog. Maar als ik nou kies voor een slingerend pad, dan kan ik er vast wel omheen werken.
Foto 37 en 38 - die reuzen staan aan de andere kant van het beekje. En die houden veruit het meeste zicht tegen.. Hun 3 jongere broertjes staan aan onze kant van het stroompje en daarvan weet ik niet precies of ze op ons perceel staan of op gemeentegrond. Wat mij betreft mogen die wel om als het op ons erf staat. Dus als iemand nummer 33 en 34 herkent...
Nummer 23 en 28 is één en dezelfde boom. Die is echt aanzienlijk hoger dan het dak, geen idee wat voor vlees ik hier in de kuip heb. De grootste boom in de tuin. Op foto 29 en 30 kun je goed zien hoe de laurier eronder enorm geworden is. Die laurier moet sowieso weg, die neemt echt idioot veel licht en ruimte weg.
Foto 21: veel te groot geworden maar wel leuk blad. Dit is een kandidaat voor terugsnoeien en kijken of het daarna nog wil, desnoods op een andere locatie.
De heester met het witte blad: geen idee wat het is maar staat wel enorm in de weg. Mogelijk te groot om te verplaatsen..
Verder hebben we een appelboom en dat leuke meerstammige boompje (foto 5, denk krentenboompje). Appelboom (foto 26) is totaal overwoekerd en heeft ook geen vruchten. Die moet eruit. Krentenboompje: even kijken of die niet de pergola plannen doorkruist.
Foto 2: nee, die kan daar niet blijven. Ik wil op die (volgens mij warme) muur een klimplant in overleg met de buren.
En ik denk dat we van al die laurier wel een flink aantal mooie grote stekken kunnen maken voor de haag achter. Moet ik wel op zoek naar een ruimte waar ze komende winter lekker warm kunnen vertoeven zodat ze een beetje doorgroeien. De garage is daarvoor denk ik te donker en te koud.
Moestuin zit niet in de planning, misschien toch eens overwegen. Ik vind kweken op zich wel leuk, maar Colin heeft dit jaar de hele aardbeien oogst kaal geplukt, en best veel voor ze rijp waren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien eens alles met een hovenier nalopen en kijken wat je kunt hergebruiken? Heerlijk wel zo'n grote tuinKomt er ook een
moestuin
in?
Die plek gaan we denk ik nodig hebben als slaapplek voor onze middelste. Maar idd, mooie ruimte voor een home office op termijnquote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:41 schreef Leandra het volgende:
Oh, gezien de badkamer verplaatsen naar de loze ruimte op de overloop geen optie is, is die loze ruimte wellicht geschikt als thuiskantoor?
Ja, de CV moet vervangen worden door een huurketel met gaslos garantie, en dan gaan we 'm in de kelder hangenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:46 schreef Leandra het volgende:
De CV hangt op de overloop, terwijl het expansievat in de kelder hangt... mooie plek om de CV naartoe te verhuizen lijkt me, en de kelder is ook ruim zat om tzt een warmtepomp en boilervat neer te zetten.
Loekquote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:56 schreef Hineni het volgende:
Laat je inlichten door een hovenier idd. Als ik je een tip mag geven: Eco-care hoveniers uit Zutphen.
Die wordt toch sws doorgebroken?quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:03 schreef Leandra het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de vliering? Is er een vlizotrap naartoe, en is daar verder nog iets van te maken?
Afhankelijk van de hoogte valt daar wellicht nog iets aam slaapruimte te creëren, dat was mijn punt eigenlijk.quote:
Die fokt niet meerquote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:40 schreef sigme het volgende:
Kan @:kaasplankje even helpen met determinatie?
Gaaswerk aan de kant van de bebouwing, mooie klimplanten er tegenaan en je ziet binnen een paar jaar die bebouwing niet meer.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja. Dus hoog op de kluslijst staat het plaatsen van een hek om Colin in de tuin te houden.
Sinds altijdquote:Op dinsdag 25 juli 2023 20:15 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Maar sinds wanneer is Apeldoorn een dorp dan ?! Je moet dan wel een stad nemen die vergelijkbaar is!
Apd is een stad.quote:
Niet helemaal, Stadhouder Willem III kocht in 1684 Kasteel Het Oude Loo al aan en liet Paleis Het Loo "ernaast" bouwen, in 1825 kreeg Delfzijl nog stadsrechten. Toen werden er in Apeldoorn al villa's in de wijk De Parken gebouwd.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Apd is een stad.
Vroeger ging het om stadsrechten. Die waren allang afgeschaft toen apd nog niet eens bestond. Het aantal inwoners is leidend.
Voelt als een dorpquote:Op woensdag 26 juli 2023 17:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Apd is een stad.
Vroeger ging het om stadsrechten. Die waren allang afgeschaft toen apd nog niet eens bestond. Het aantal inwoners is leidend.
Yep.quote:
Tis een lelijke grote verzameling dorpen en buitenwijken die aan elkaar zijn verbonden door een rondweg die geen rondweg is. Het is dat er veel groen is, anders scoorde Apeldoorn best hoog op de ranglijst lelijkste plaats van Nederland. Maar wel een voor Nederlandse begrippen grote lelijke plaats. Lelystad blijft onverslaanbaar natuurlijk.quote:
Okay thanks!quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet helemaal, Stadhouder Willem III kocht in 1684 Kasteel Het Oude Loo al aan en liet Paleis Het Loo "ernaast" bouwen, in 1825 kreeg Delfzijl nog stadsrechten. Toen werden er in Apeldoorn al villa's in de wijk De Parken gebouwd.
Nee plek drie staan zijquote:Op woensdag 26 juli 2023 17:25 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Yep.
Bronckhorst is dacht ik kleinste stad van Nederland.
Ik heb een hovenier in de familie maar ik hou 'm in gedachten!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:56 schreef Hineni het volgende:
Laat je inlichten door een hovenier idd. Als ik je een tip mag geven: Eco-care hoveniers uit Zutphen.
Alleen een luik, geen vlizotrap. Zou wel kunnen maar als we de nok opengooien, dan blijft er weinig bergruimte over. Stahoogte zit er sowieso niet, maar zou wel leuk zijn om bijvoorbeeld een ruimtebesparende trap neer te zetten in een kinderslaapkamer zodat er een toffe hut ontstaat boven de overloop.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:03 schreef Leandra het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de vliering? Is er een vlizotrap naartoe, en is daar verder nog iets van te maken?
Idd, en ik hou niet zo van schuttingen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:46 schreef Managarm het volgende:
[..]
Gaaswerk aan de kant van de bebouwing, mooie klimplanten er tegenaan en je ziet binnen een paar jaar die bebouwing niet meer.
Tenzij enorm zonnige achtertuin. Na 1,5jaar is het nog niet je-van-het bij ons. De schaduwkant groeit wel als kool.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:46 schreef Managarm het volgende:
[..]
Gaaswerk aan de kant van de bebouwing, mooie klimplanten er tegenaan en je ziet binnen een paar jaar die bebouwing niet meer.
Als je de foto's ziet is het al redelijk beschut.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:33 schreef Rene het volgende:
[..]
Tenzij enorm zonnige achtertuin. Na 1,5jaar is het nog niet je-van-het bij ons. De schaduwkant groeit wel als kool.
Ahja. Was even eroverheen aan het lezen dat het er al zit. Dacht, moet nog geplant worden. Heb er achteraf wat spijt van dat wij niet beplante hebben onderhandeld ('t is vanuit de bouw geplaatst)quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:42 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als je de foto's ziet is het al redelijk beschut.
Ligt eraan wat je er aanplant. Klimop houdt van halfschaduw.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:33 schreef Rene het volgende:
[..]
Tenzij enorm zonnige achtertuin. Na 1,5jaar is het nog niet je-van-het bij ons. De schaduwkant groeit wel als kool.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |