SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij ging half noodgedwongen 'tactisch' vroeg aan omdat-ie zijn grootste rivaal ermee tijdelijk buitenspel kon zetten, maar het was net 5 tot 10 metertjes te ver.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:38 schreef wimderon het volgende:
Groenewegen hield nog knap stand gezien hoeveel eerder hij aanging dan al de rest.
Komt uit Lommel, dat ligt aan de grens. Dus makkelijk te claimen.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wij claimen deze jongen gewoon. Net als met Verstappen.
[ afbeelding ]
Iedereen gefeliciteerd met onze overwinningJordi Meeus
Nederland altijd nr1!
Nou was vroeg, Groenewegen ging te vroeg, iig voor Groenewegens kwaliteiten. Maar wellicht had Philipsen het wel gered vanaf daar.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:36 schreef Faraday01 het volgende: [..] Dat deed hij toch vooral zelf door te laat aan te gaan
Volgend jaar in de tourgodquote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef TommyL0204 het volgende:
Op naar de pizza's mede mogelijk gemaakt door Tour de Tietema
stukje dominos sponsoringquote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef TommyL0204 het volgende:
Nu werd hij min of meer ingesloten, dan kun je beter een iets langere sprint rijdenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou was vroeg, Groenewegen ging te vroeg, iig voor Groenewegens kwaliteiten. Maar wellicht had Philipsen het wel gered vanaf daar.
Had om half 6 al een pizza + bord penne achter de kiezen. Er kan niets meer bij.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef TommyL0204 het volgende:
Dat had die dan wel even mogen zeggen aan VDP, want die stopte gewoon met trappen.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:40 schreef TAmaru het volgende:
VdP ging eigenlijk te snel, Philipsen kwam er nauwelijks overheen
Of Philipsen hoopte dat Mathieu het zou redden tot de finish
Je mening had wel anders geweest als het een Nederlander was.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch jammer dat een kermiscoureur als Meeus wint in de Tour.
Uh oke.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die engnek zou moeten 2 minuten aan zijn broek krijgen. Houd hij nog 5min over. Er is niet gevallen
Domme ASO regels
Eigenlijk vind ik dat juist heel mooiquote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Koude pizza genotquote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef TommyL0204 het volgende:
Oke, calimero_jongen.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Je mening had wel anders geweest als het een Nederlander was.
Groenewegen zelf deed het ooit van veel verder, maar die snelheid is hij kwijt, lijkt hetquote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou was vroeg, Groenewegen ging te vroeg, iig voor Groenewegens kwaliteiten. Maar wellicht had Philipsen het wel gered vanaf daar.
Ik zou haar doenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Iedere keer die vrouw in beeld is nóg ergerlijker dan de telefoon.
Gelukkig was hij daar zelf wat realistischer over dan de interviewerquote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef Szura het volgende:
Vraag stellen over de groene trui op dit moment
Jij zou een boterham met een gat erin nog doen.quote:
quote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Iedere keer die vrouw in beeld is nóg ergerlijker dan de telefoon.
Neem je vrouw ook mee naar het werk als je de doelstelling hebt gehaald van die maand.quote:
Ach Fabio en Dylan gaan wel weer terug keren op het hoogste niveauquote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nou in het sprinten dachten we het goed voor elkaar te hebben, maar ook daar vliegen de Belgen ons aan alle kanten voorbij.
Nu hebben we alleen het dameswielrennen nog.
Sorry?quote:Op zondag 23 juli 2023 19:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij zou een boterham met een gat erin nog doen.
haha Kopecky ha haquote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nou in het sprinten dachten we het goed voor elkaar te hebben, maar ook daar vliegen de Belgen ons aan alle kanten voorbij.
Daar staat Kopecky in het geel inderdaadquote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
te puntige knieën zeker?quote:Op zondag 23 juli 2023 19:43 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Brrr bij de gedachte alleen al kruipt hij hier naar binnen.
Hadden ze voorbij de ijzer geraakt in 14-18 dan hadden ze gelijk/quote:Op zondag 23 juli 2023 19:44 schreef Slobeend het volgende:
De NOS had even in de app staan "Duitse debutant wint op Champs"
en de bollen en het groen 3 truien op 1 dag, heb slechter gezienquote:Op zondag 23 juli 2023 19:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar staat Kopecky in het geel inderdaad
Maakt ook uit wat de snelheid op dat moment is. Maar Groenewegen lijkt wel een wat mindere sprinter te zijn geworden ja.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Groenewegen zelf deed het ooit van veel verder, maar die snelheid is hij kwijt, lijkt het
Hoewel ik Groenewegen een behoorlijke oelewapper vind, zou ik in de eerste plaats kijken naar zijn voorbereiding op de Tour bij Jayco iedere keer. Voor het tweede jaar op rij rijdt hij in een paar weken tijd overal op de wereld om zijn klimmersbenen te verbeteren, met als resultaat dat hij gigantisch veel snelheid mist en/of niet kan oefenen met zijn trein.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maakt ook uit wat de snelheid op dat moment is. Maar Groenewegen lijkt wel een wat mindere sprinter te zijn geworden ja.
We kijken vooral uit naar Lev die weer de show gaat stelen.quote:
Hij kan ervoor kiezen om vroeger dan optimaal te gaan, maar is ook wel achteraf natuurlijk. Dan moet je altijd op 250 meter van het eind gaan ipv 200, en dan zal je vaak genoeg verliezen omdat iemand uit je wiel komt.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nu werd hij min of meer ingesloten, dan kun je beter een iets langere sprint rijden
Dat heeft hij altijd wel gehad toch?quote:Op zondag 23 juli 2023 19:47 schreef Remco het volgende:
Vind Groenewegen altijd opmerkelijk relastisch na de sprints dit jaar.
Als Remco wint heeft die overwinning wel enorm veel cachet.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Straks de Vuelta met Vingegaard en Evenepoel wat gaat dit geven
Nog een extra trainingsprikkel voor het WK.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:49 schreef TAmaru het volgende:
trok pogi nou op het eind aan voor z’n maat Philipsen?
quote:Op zondag 23 juli 2023 19:48 schreef WAvanBuren het volgende:
Je moet verstandelijk beperkt zijn om bij Bora te werken?
is dat het 1500 meter hoestje van Wüst?quote:
quote:Op zondag 23 juli 2023 19:50 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
is dat het 1500 meter hoestje van Wüst?
Lars van de Bergquote:Op zondag 23 juli 2023 19:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Wie moet hem gaan vervangen in de WK selectie?
Wout Poels uiteraardquote:Op zondag 23 juli 2023 19:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Wie moet hem gaan vervangen in de WK selectie?
Ik geef de voorkeur aan die van 1948.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mooie Tour de France gezien. Maar toch had ik graag een TDF willen zien zoals in 1989.
Vindt dat ook opmerkelijk. Aan die klimmersbenen heeft ie ook geen fuck, want klassiekers rijdt ie toch nooit.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoewel ik Groenewegen een behoorlijke oelewapper vind, zou ik in de eerste plaats kijken naar zijn voorbereiding op de Tour bij Jayco iedere keer. Voor het tweede jaar op rij rijdt hij in een paar weken tijd overal op de wereld om zijn klimmersbenen te verbeteren, met als resultaat dat hij gigantisch veel snelheid mist en/of niet kan oefenen met zijn trein.
Bende gij al zo oud?quote:Op zondag 23 juli 2023 19:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mooie Tour de France gezien. Maar toch had ik graag een TDF willen zien zoals in 1989.
Remco gaat never nooit Vingegaard verslaanquote:Op zondag 23 juli 2023 19:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Remco wint heeft die overwinning wel enorm veel cachet.
Nee, kan ook een inspanningshoestje kunnen zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar klinkt verder toch niet "ziek"?
Gaat dan zijn van : Ja maar vingegaard heeft al de Tour gereden, blablabla , mindere benen,quote:Op zondag 23 juli 2023 19:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Remco wint heeft die overwinning wel enorm veel cachet.
kan je nooit eens normaal reageren.quote:
Om gemakkelijker de bergen in de Tour over te komen lijkt me.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vindt dat ook opmerkelijk. Aan die klimmersbenen heeft ie ook geen fuck, want klassiekers rijdt ie toch nooit.
ik geloof er niks vanquote:
Heeft hij volgens mij wel vaker.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, kan ook een inspanningshoestje kunnen zijn.
zou hetquote:Op zondag 23 juli 2023 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Om gemakkelijker de bergen in de Tour over te komen lijkt me.
Dat is toch ook vooral om wat lastigere ritten ook te kunnen sprinten? Probleem is dat een aantal concurrenten dat nog makkelijker doenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vindt dat ook opmerkelijk. Aan die klimmersbenen heeft ie ook geen fuck, want klassiekers rijdt ie toch nooit.
Das war einmalquote:Op zondag 23 juli 2023 19:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
5 Belgische ritzeges maar geen Wout Van Aert. Toch wel uniek en apart.
Afwachten met welk doel Vingegaard startquote:Op zondag 23 juli 2023 19:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Remco gaat never nooit Vingegaard verslaan
Die wint denk ik vrij eenvoudig
Dat is dan ook zo natuurlijkquote:Op zondag 23 juli 2023 19:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Gaat dan zijn van : Ja maar vingegaard heeft al de Tour gereden, blablabla , mindere benen,
Lol.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
kan je nooit eens normaal reageren.
Ayuso is toch ook niet verkeerdquote:Op zondag 23 juli 2023 19:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is dan ook zo natuurlijk.
Dat is het mooie voor Remco, want je hebt een mindere Vingegaard, maar iig in België zal men er niet om malen. Toch mooier met Vingegaard en Roglic/Thomas naast je op het podium dan met Mas en nog iemand.
Kunde gij nou nooit eens iets normaals te berde brenge?quote:Op zondag 23 juli 2023 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voorspelling Vuelta:
Roglic gaat op zijn bek de eerste week en geeft op
[...]
Dat viel mij ook gelijk op.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:57 schreef Szura het volgende:
Haha de schande van de motor hadden ze eruit geknipt bij dit overzicht
Remco gaat iedereen slopen.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voorspelling Vuelta:
Roglic gaat op zijn bek de eerste week en geeft op
Secondenstrijd tussen Evenepoel en Vingegaard de eerste 2 weken
Vingegaard wint de Vuelta met minuten voorsprong
Jazeker!quote:Op zondag 23 juli 2023 19:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat viel mij ook gelijk op.
Het incident op de Loze zal ook wel gecensureerd worden
Je kan beter op je sterke kanten focussen en je mindere kanten accepteren.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is toch ook vooral om wat lastigere ritten ook te kunnen sprinten? Probleem is dat een aantal concurrenten dat nog makkelijker doen
Pol Verschueren 2.0quote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb wel het idee dat je daar meestal aan het laatste (half) uur van de etappe genoeg hebt. Al is dat wel fijn als je toch aan het werk bent.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:01 schreef Toby56 het volgende:
De Vuelta is vaak de lolligste.
't Jaar is nog niet voorbij.
en dan krijgt ie covid..... of moeraskoorts of het westnijlvirius........quote:
En het WK nog even tussendoor, vast in de stromende regenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:01 schreef Toby56 het volgende:
De Vuelta is vaak de lolligste.
't Jaar is nog niet voorbij.
Dat heeft me niet ver gebracht in het levenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan beter op je sterke kanten focussen en je mindere kanten accepteren.
En de foeilelijke fruitschaalquote:Op zondag 23 juli 2023 20:05 schreef Szura het volgende:
Gelukkig bij de Vuelta weer de prullenbak-act op het podium
Die kun je dan direct in de prullenbak gooien!quote:
De beste herinneringen heb ik aan de Coca Cola meisjes van 2e helft jaren 80, begin jaren 90... en dan doorschakelen naar de Coca Cola Report op MTV, met Maiken Wexø.quote:
En hij had blijkbaar een goed cijfer voor Engels in zijn examenpakket.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:06 schreef Toby56 het volgende:
De manier waarop Meeus zich presenteert in het interview en op het podium... die gaan we vaker terugzien.
Mooie dame wel ja.quote:
dat werkt ook alleen als je sterke kant van wereldniveau is. zodat je de allerbeste wordt. Als meneer doorsnee kun je inderdaad beter je zwakke punten verbeterenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat heeft me niet ver gebracht in het leven
Hell yeah.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:08 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En hij had blijkbaar een goed cijfer voor Engels in zijn examenpakket.
Die zal wel in de Efteling verschijnenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:09 schreef Szura het volgende:
Wout niet ingevlogen, geen kruisje op de kalender gekregen van Sarah
Het grote indekken is begonnen.quote:
Alle kinderen naar binnen.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:16 schreef Dutch_view het volgende:
Matje is dronken volgens mij, staat te schreeuwen daar
"Je suis Napoléon. Nous sommes très heureux de vous voir. Vive la France!"quote:Op zondag 23 juli 2023 20:19 schreef TommyL0204 het volgende:
Erg benieuwd naar de grap van Moscon waardoor Trentin helemaal slap lach
Het is wel een goedzak volgens mijquote:Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef Szura het volgende:
Grote grap dat deze circusact op het podium heeft gestaan
DIKKE nekken.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:01 schreef Tjacka het volgende:
Ik vind REV maar een sukkeltje.
Sowieso lopen die Belgen altijd te zeuren over lange nekken.
Philipsen, REV, van Aert.
Dat zijn sympathieke figuren.
Sepquote:Op zondag 23 juli 2023 20:22 schreef Szura het volgende:
Wie zou de Lotto gaan halen voor die 2 miljoen van Ewan?
Please god no.quote:
Hij kon deze niet weggooien, gok ikquote:Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geef deze man nooit meer een microfoon.
Jammer dat er geen prullenbak stond waar hij hem in kon mikken zoals de NOS-plopkapquote:Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bij de Vuelta kun je die nog in de eco-bak gooienquote:Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Was in alle opzichten leuker dan deze speechquote:Op zondag 23 juli 2023 20:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Jammer dat er geen prullenbak stond waar hij hem in kon mikken zoals de NOS-plopkap
Toen Nairo in Madrid won sprak hij ons toe als een president, dat waren tijden.quote:
Partij Tegen Publieke Speeches?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:28 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik voorzie een politieke carrière voor Jonas.
Die van de Giro is juist heel mooi. Apart is dat.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De bokaal die je krijgt als je de Tour wint is ook een schande. Het is een schaal om te vullen met borrelnootjes, echt geen porem.
Dat zou ik zelfs voor borrelnootjes niet op tafel durven zetten.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De bokaal die je krijgt als je de Tour wint is ook een schande. Het is een schaal om te vullen met borrelnootjes, echt geen porem.
Dat is de broer van inderdaadquote:Op zondag 23 juli 2023 20:31 schreef Dutch_view het volgende:
Zag ik daar Thijs Zeeman van RTL5 daar bij de bobo's staan?![]()
Is dat soms familie van?
quote:Op zondag 23 juli 2023 20:33 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Grappig, vind ze echt niet op elkaar lijken
Ze waren vorige week ofzo samen te gast bij De Avondetappe.quote:
Ah oke, die moet ik allemaal nog terugkijkenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[..]
Ze waren vorige week ofzo samen te gast bij De Avondetappe.
Toen lag de aankomst dichter na de bocht, toen was positie veel belangrijker. En het was ook nog een lastige tegenwind zei Philipsen. Maar zijn topsnelheid lijkt inderdaad wat minder geworden te zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Groenewegen zelf deed het ooit van veel verder, maar die snelheid is hij kwijt, lijkt het
Jij hebt een boontje voor mevrouw Pauwels?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:34 schreef WAvanBuren het volgende:
Ineaan tafel vanavond bij Vive le Wout en Remco
quote:Op zondag 23 juli 2023 19:44 schreef Koffieplanter het volgende:
Heeft Vollering een vriend? Zo ja, dan wil ik niemand anders dan hij in beeld zien de komende week.
Is dit Niki Terpstra?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar hebben we zelfs aan te danken dat meisje Vollering voor het wielrennen in plaats van schaatsen is gegaan.
Sprintoverwinningen van Gerben Thijssen en Gijs Robbenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Straks de Vuelta met Vingegaard en Evenepoel wat gaat dit geven
Het liefst zou ik nu een bij nader inzien willen plaatsen, maar om mijn enorme afkeer jegens de continu in beeld zijnde rennersvrouwen alsmede -kinderen kracht bij te zetten hoop ik dat deze adonis de hele week niet van de buis te slaan is.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar hebben we zelfs aan te danken dat meisje Vollering voor het wielrennen in plaats van schaatsen is gegaan.
Ik geef het toe.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij hebt een boontje voor mevrouw Pauwels?
Vive la Lotte zal het worden.
Omdat @Rellende_Rotscholier elke dag doodsbedreigingen stuurt naar Aike Visbeek.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:51 schreef TAmaru het volgende:
waarom mag Mike Teunissen eigenlijk niet zelf sprinten? is echt niks met die Girmay en Teunissen heeft ooit al gewonnen
Van de Visbeek bonus is weinig over.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat @:Rellende_Rotscholier elke dag doodsbedreigingen stuurt naar Aike Visbeek.
De brieven van de UCI zijn deze Tour naar Intermarché gegaan in plaats van naar Bahrein. Die vonden de Visbeek-bonus ook wat te gek worden.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Van de Visbeek bonus is weinig over.
Maar Mike Teunissen heeft iedere keer voor zichzelf gesprint.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:51 schreef TAmaru het volgende:
waarom mag Mike Teunissen eigenlijk niet zelf sprinten? is echt niks met die Girmay en Teunissen heeft ooit al gewonnen
Logisch toch? In het peloton weten ze allemaal wel dat Jumbo de boel op de een of andere manier flest, en hun verklaring daarvoor is dat jij onprofessioneel bezig bent. Natuurlijk valt dat slecht.quote:
quote:Op zondag 23 juli 2023 21:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Logisch toch? In het peloton weten ze allemaal wel dat Jumbo de boel op de een of andere manier flest, en hun verklaring daarvoor is dat jij onprofessioneel bezig bent. Natuurlijk valt dat slecht.
U vraagt, de journalistiek levert.quote:Fietsen zonder lak, bietensap en een eigen matras: hoe Jumbo-Visma op elk detail lette op weg naar tweede Tourzege van Jonas Vingegaard
Jonas Vingegaard (26) maakte het voor het tweede jaar op rij waar, maar achter zijn Tourzege gaat een hele machine schuil. Zijn team Jumbo-Visma ontpopt zich meer en meer tot het meest professionele van het peloton. Op weg naar het geel liet de ploeg achter de Deen niets aan het toeval over. Elk detail was besproken of vastgelegd, elk risico werd waar mogelijk gemeden. Een greep uit het raderwerk dat Vingegaard aan het geel hielp aan de hand van sportief manager Merijn Zeeman.
Strategisch plan
Nog voor het parcours van de Tour bekend is, evalueren ze bij Jumbo-Visma alle aspecten die met performance te maken hebben al een keer grondig en kijken ze wat er nog voor verbetering vatbaar is. Zodra ASO eind oktober het parcours onthult, houden kopstukken Mathieu Heijboer, Grischa Niermann, Richard Plugge en Merijn Zeeman brainstormsessies om het nieuwe seizoen voor te bereiden: welke doelen stellen ze zich en met welke renners gaan ze die najagen. Dat mondt uit in een strategisch plan van meer dan 20 pagina’s dat naar alle coaches verstuurd wordt. “Met de key players zoals Vingegaard, Roglic en Van Aert bellen we daar al even over zodat zij al mee zijn en op trainingskamp in december, leggen we het aan de hele ploeg voor. Daarna zet iedereen er zijn handtekening onder zodat we allemaal weten waar we aan toe zijn nog voor het nieuwe jaar begint”, zegt Merijn Zeeman.
Elk putdekseltje
Een volgende stap is het verkennen van de ritten van de Tour. “We hebben ze niet allemaal in persoon verkend”, zegt Zeeman. “We gebruiken ook Streetview en Veloviewer. Dat is de verantwoordelijkheid van Grischa Niermann. Hij kent elk putdekseltje dat op het parcours van de Tour ligt.” Vingegaard zelf ging de ritten in het Baskenland en de Pyreneeën met ploegleider Frans Maassen al eens bekijken en met Niermann deed hij de ritten in de Alpen, Vogezen en de tijdrit. “De Alpenritten kende hij tot in de puntjes omdat hij vaak in Annecy verblijft om te trainen. De Col de la Loze kenden we met de hele ploeg op ons duimpje”, vertelt Zeeman.
Persoonlijke bodyguard
Vingegaard moest haast nooit in zijn eentje naar de start rijden. Vaak liep er iemand van de ploegleiding of de staf mee. “Dat is omdat Jonas nogal makkelijk vatbaar is voor fans die een handtekening vragen. (lacht) Hij wil er te veel zetten en we moeten hem een beetje in bescherming nemen.”
Vooraan in het peloton
Tijdens de ritten zagen we Vingegaard ook in de spurtersetappes vaak helemaal voorin in het peloton. Zo draaide hij zelfs als tweede het circuit van Nogaro op. “Dat was misschien niet ideaal”, lacht Zeeman. “Maar in die hectische finales hebben we hem doorgaans wel goed kunnen beschermen. Dit jaar zijn er niet zoveel valpartijen geweest, maar je kan daar echt wel in de problemen komen. Pogacar is een paar keer goed weggekomen. De rit naar Bordeaux bijvoorbeeld was er eentje met veel straatmeubilair en werkzaamheden. Dat het daar goed gegaan is, mag je gerust een wonder noemen.”
Briefing op weg naar hotel
Na de wedstrijd stonden ook de rollers steevast klaar aan de bus zodat de renners meteen konden losrijden. Voor Vingegaard zeulen ze zelfs elke rit zo’n systeem mee naar de finish zodat hij nog voor de podiumceremonie even kan uitbollen aan een lage hartslag. Na het podiumgebeuren moet Vingegaard ook altijd de pers te woord staan. “Een protocol dat we al enkele jaren zo vlot mogelijk proberen te laten verlopen”, vertelt Zeeman. “Nadien proberen we Jonas zo snel mogelijk mee naar het hotel te krijgen, soms met een escorte, soms ook niet. Ik rij met hem mee. Zo kan ik hem al briefen over het plan voor de dag nadien. Dan verliest hij daar geen tijd meer mee in het hotel en heeft hij wat meer gelegenheid om zich te ontspannen.”
Mondmaskers all the way
Een ander heel opvallende vaststelling. Het team dat het hardnekkigst gebruikmaakte van mondmaskers tijdens de Tour was ook Jumbo-Visma. De ploegdokter wees er drie weken lang alle media en soms zelfs opdringerige fans op om hun masker te dragen, tot boven de neus. Toen Sepp Kuss tijdens een interview de pen van een journalist gebruikte om de naam van zijn vriendin voor hem op te schrijven, stond de perschef meteen klaar om de handen van de Amerikaan met alcoholgel te ontsmetten. “Het gaat niet alleen om corona”, zegt Zeeman. “Ook een verkoudheid of eender welk virus kan het werk van maanden om zeep helpen. Daarom zijn wij nog steeds extreem met hygiëne bezig. Geen enkele renner is ziek geweest.”
Drie leveringen van Jumbo
Ook wat de voeding van de renners betreft laten ze bij Jumbo-Visma niets aan het toeval over. “Het kan best dat we eens langs een Franse supermarkt moeten als we iets te kort komen, maar in principe komt alles van bij Jumbo. Die producten kennen we het best en tijdens de Tour krijgen we drie keer een levering. Hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten de renners moeten eten, dat is duidelijk, maar hoe die hoeveelheden in lekkere gerechten worden omgezet, daarvoor bouwden we intussen een geoliede machine voor uit met onze eigen foodtruck waarin we zelf koken.”
Twee herstelmaaltijden
Anders dan sommige andere teams, voorziet Jumbo-Visma twee herstelmaaltijden voor elke renner na de rit. Eentje voor meteen na de race en een tweede voor een uur later. “Bietensap, kersensap en voor sommige jongens ook ketonen, maar er zijn er zeker ook die het niet gebruiken omdat ze er geen effect van voelen of het niet willen”, zegt Zeeman.
Tijdritfietsen zonder lak
Een ander niet te onderschatten aspect is dat van het materiaal. “Dat levert wel eens flinke discussies op”, zegt Zeeman. “We willen mekaar tot het uiterste pushen. Het kan altijd anders en beter. Onze Performance Manager Mathieu Heijboer is hier een sleutelfiguur in. Hij was vorig jaar al aan het bekijken of we een fietswissel moesten doen in de tijdrit of niet.”
Vingegaard en Van Aert reden de tijdrit met een frame zonder lak om zo nog eens 80 tot 100 gram gewicht uit te sparen. “Die fietsen waren op voorhand opgebouwd in Nederland en zijn later in de Tour aangekomen. Toen Jonas en Wout zagen welk werk er achter schuil ging, was dit een boost voor hun vertrouwen.”
Versnellingen per etappe
We zagen Van Aert en co. ook vaak met een enkel voorblad rijden. Geen twee kettingringen vooraan dus. Iets waar andere renners zich nog niet of nauwelijks aan wagen, maar een aspect dat opnieuw voor wat winst in gewicht en aerodynamica zorgt. “Lang voor de Tour bepalen we al voor elke etappe met welke versnellingen de renners rijden. Dit is allemaal vooraf vast gelegd. Grischa Niermann kent het parcours het best. Hij hakt die knopen vaak door omdat hij veel ritten ook zelf nog fietst bij de verkenningen. Onze mekaniekers weten zo nog voor de Tour exact wat we van hen verwachten.”
Vingegaard maakte tijdens deze Tour ook gebruik van drie verschillende types wielen en ook van twee verschillende soorten banden. Telkens gekozen op basis van gewicht, aerodynamica en rolweerstand.
Iedereen zijn eigen matras
Ook wat de nachtrust van hun renners betreft, nemen ze bij Jumbo-Visma geen risico. “We contacteren alle hotels om hen te melden dat we voor onze renners matrassen meebrengen. Die worden in de kamers gelegd. Het zijn doorgaans dezelfde als waar ze thuis op slapen, dit om continuïteit te creëren”, zegt Zeeman. Het mag duidelijk zijn: Jumbo-Visma neemt voor elke rit in de Tour alles volledig in handen: van het ontbijt tot het moment dat het licht ’s avonds uitgaat op de kamer.
Weet je wie ook de lak van zijn fiets schraapte? Hij reed toevallig voor dezelfde ploeg!quote:Op zondag 23 juli 2023 21:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
U vraagt, de journalistiek levert.
Desalniettemin geloof ik de bieranekdote nog steeds wel en ook dat er veel ploegen zijn waar het (veel) minder professioneel gaat.
Zei dat hij een gat in de weg had en daardoor wat snelheid verloorquote:Op zondag 23 juli 2023 21:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jeetje, Jordi Meeus.
Nou ja, prima winnaar voor de meest overschatte koersdag van het jaar.
Groenewegen klimt prima deze Tour, maar het lijkt inderdaad wat aan snelheid ingeboet te hebben. Daarnaast lijkt hij ook of ingesloten te worden of vroeg te gaan.
Dat gebeurt wel vaak in de sprint hier volgens mij.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Zei dat hij een gat in de weg had en daardoor wat snelheid verloor
Zullen vast ploegen zijn die dat nog steeds niet doen, maar lijkt me niet dat Jumbo daar uniek mee is inderdaadquote:Op zondag 23 juli 2023 21:41 schreef heywoodu het volgende:
Gaat die journalist nu doen alsof dat gedoe met een eigen matras nu ineens bijzonder is?
Bij Jumbo niet neequote:Op zondag 23 juli 2023 21:41 schreef heywoodu het volgende:
Gaat die journalist nu doen alsof dat gedoe met een eigen matras nu ineens bijzonder is?
Ik kan me nog een filmpje tijdens iets als de Avondetappe herinneren waarin ze stonden te martelen met die matrassen in het hotel waar Sky die nacht verbleefquote:Op zondag 23 juli 2023 21:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zullen vast ploegen zijn die dat nog steeds niet doen, maar lijkt me niet dat Jumbo daar uniek mee is inderdaad
Geheel toevallig ook een Franse ploegquote:Op zondag 23 juli 2023 21:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ondertussen was er gisteren ook nog dat verhaal dat Sagan op een 2 jaar oude fiets rijdt, wat dat betreft lijkt de professionaliteit per team flink te verschillen
Dat lijkt me eerder een geldkwestie.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ondertussen was er gisteren ook nog dat verhaal dat Sagan op een 2 jaar oude fiets rijdt, wat dat betreft lijkt de professionaliteit per team flink te verschillen
Lol, Specialized is zijn persoonlijke sponsor.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een geldkwestie.
POLLquote:Op zondag 23 juli 2023 22:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vond het al met al een mooie Tour. De spanning tussen Pogi en Vingegaard en de gevarieerde etappes (vanaf het begin) hebben er aan bijgedragen.
Ik denk dat het heel moeilijk is om een Tour (of überhaupt een grote ronde) te ontwerpen met 21 interessante etappes. Soms wil het peloton gewoon een dagje rust. Maar deze editie kwam wel heel dichtbijquote:Op zondag 23 juli 2023 22:51 schreef Chiappucci het volgende:
Jammer van de kleine anti-climax in de strijd om de gele trui en de mindere sprintritten in het begin, maar verder vond ik het echt een hele mooie Tour met veel interessante etappes en leuke ritwinnaars.
Nee, z’n crank was 2 jaar oud.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
DSM kan hier amper de benzine van betalen.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De ene Nederlandse ploeg meer dan 50x zoveel als de andere
Gedeeld door 30/40 is het iets van 400 of 300 euro per man.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De ene Nederlandse ploeg meer dan 50x zoveel als de andere
Toch lekker verdiend.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gedeeld door 30/40 is het iets van 400 of 300 euro per man.
Bij Zjumbo is het 16000/22000 euro.quote:
Ja eens. Daar zijn ze met het parcours van dit jaar vrij goed in geslaagd, ook al zijn er natuurlijk altijd dingen die beter kunnen. De huidige filosofie van de ASO dat er nooit meer dan 2 vlakke sprintritten achter elkaar moeten komen en het feit dat ze niet meer zo strak vasthouden aan het idee van een 'Ronde van Frankrijk', draagt daar zeker aan bij.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel moeilijk is om een Tour (of überhaupt een grote ronde) te ontwerpen met 21 interessante etappes. Soms wil het peloton gewoon een dagje rust. Maar deze editie kwam wel heel dichtbij
De route en het bijbehorende terrein hielp daar wel heel erg bij. Noord- en west-Frankrijk zijn bijna volledig genegeerd en die regio's zijn veel vlakker. Ben benieuwd naar de exacte route van volgend jaar want met start in Italië en finish in Nice zal het zuidoosten toch wel weer centraal staan.
In het noorden en westen kun je ook prima ritten uittekenen. In het westen heb je Mur de Bretagne en dat soort werk, en in het noorden heb je kasseien, plus je zit aardig dicht bij de Ardennen. En je kan snel genoeg richting de Vogezen.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel moeilijk is om een Tour (of überhaupt een grote ronde) te ontwerpen met 21 interessante etappes. Soms wil het peloton gewoon een dagje rust. Maar deze editie kwam wel heel dichtbij
De route en het bijbehorende terrein hielp daar wel heel erg bij. Noord- en west-Frankrijk zijn bijna volledig genegeerd en die regio's zijn veel vlakker. Ben benieuwd naar de exacte route van volgend jaar want met start in Italië en finish in Nice zal het zuidoosten toch wel weer centraal staan.
Wat we ook niet echt hadden dit jaar was echt een pure punchersfinale. Misschien dat een Girmay of een Skjelmose dan ook iets beter uit de verf was gekomen.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je kunt eigenlijk bijna overal in Frankrijk leuke ritten uittekenen. Bretagne en Normandië liggen vol met leuke heuveltjes, je kunt altijd nog wat onverharde wegen opzoeken, etc.
Maar gelukkig zien ze die potentie nu wel meer. Wat ik wel nog echt mis is een echte heuvelrit, laten we zeggen een soort Amstel Gold Race. Die kun je ook in meerdere regio's uittekenen, maar je merkt dat ze bijvoorbeeld de heuvelritten dit jaar hebben voorzien van langere heuvels, met dan een makkelijkere finale. Waardoor de klassementsrenners een halve snipperdag konden nemen. Waren alsnog interessante ritten natuurlijk, maar geen koers in de koers.
Het kan daar ook inderdaad, maar daar moet je een stuk meer moeite doen. In combinatie met de start- en finishplaats die ook gewoon worden bepaald door wie het meeste biedt ontkom je vaak niet aan (bijna) vlakke ritten.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je kunt eigenlijk bijna overal in Frankrijk leuke ritten uittekenen. Bretagne en Normandië liggen vol met leuke heuveltjes, je kunt altijd nog wat onverharde wegen opzoeken, etc.
Maar gelukkig zien ze die potentie nu wel meer. Wat ik wel nog echt mis is een echte heuvelrit, laten we zeggen een soort Amstel Gold Race. Die kun je ook in meerdere regio's uittekenen, maar je merkt dat ze bijvoorbeeld de heuvelritten dit jaar hebben voorzien van langere heuvels, met dan een makkelijkere finale. Waardoor de klassementsrenners een halve snipperdag konden nemen. Waren alsnog interessante ritten natuurlijk, maar geen koers in de koers.
Die mogen er ook best zijn. Dit jaar was eigenlijk perfect qua balans, we hebben 6 massasprints gezien geloof ik?quote:Op zondag 23 juli 2023 23:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het kan daar ook inderdaad, maar daar moet je een stuk meer moeite doen. In combinatie met de start- en finishplaats die ook gewoon worden bepaald door wie het meeste biedt ontkom je vaak niet aan (bijna) vlakke ritten.
Negeer je nu bewust Van der Poel?quote:Op zondag 23 juli 2023 23:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat we ook niet echt hadden dit jaar was echt een pure punchersfinale. Misschien dat een Girmay of een Skjelmose dan ook iets beter uit de verf was gekomen.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Je kunt juist praktisch overal ontkomen aan een vlakke rit, op een paar zeldzame stukken Frankrijk na. Vaak wordt er wel zo'n vlakke rit neergelegd als ze meters willen maken van de ene regio naar de volgende, maar onontkoombaar is het allemaal niet.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het kan daar ook inderdaad, maar daar moet je een stuk meer moeite doen. In combinatie met de start- en finishplaats die ook gewoon worden bepaald door wie het meeste biedt ontkom je vaak niet aan (bijna) vlakke ritten.
Dat zijn wel 2 hele verschillende typesquote:Op zondag 23 juli 2023 23:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat we ook niet echt hadden dit jaar was echt een pure punchersfinale. Misschien dat een Girmay of een Skjelmose dan ook iets beter uit de verf was gekomen.
quote:Op zondag 23 juli 2023 22:18 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lol, Specialized is zijn persoonlijke sponsor.
Geld zal wel het laatste probleem zijn.
quote:"Wij hebben Specialized als fietssponsor, maar het materiaal moet wel zelf aangekocht worden. Die trappers zijn 2 jaar oud en dat begint zijn sporen na te laten", legt Desmedt uit.
Ik ben er van overtuigd dat ze bij Firminich vonden dat er te veel hoofdletters in DSM zaten. De andere optie die op tafel lag was DSM-FIRMINICH, maar dat vonden ze te schreeuwerig.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sorry, ik bedoel natuurlijk dsm-firmenich.
Limburg doet het uitstekend met zes touretappes. Poels en Meeus één en The Distaster vier.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Komt uit Lommel, dat ligt aan de grens. Dus makkelijk te claimen.
quote:Op maandag 24 juli 2023 08:59 schreef Sabata het volgende:
[..]
Limburg doet het uitstekend met zes touretappes. Poels en Meeus één en The Distaster vier.
Conclusie: Belgie is een groot incestdorp waar iedereen binnen een straal van 40 km familie isquote:
Tijdritten leveren spektakel op in het vacuum van die ene etappe, maar over een grote ronde zorgen ze voor defensief gedrag in de bergritten. Daarom zijn ze steeds minder tijdritkilometers aan het doen, zodat je in de bergen het verschil moet maken.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:01 schreef TAmaru het volgende:
Wat ik wel erg jammer vind, is het gebrek aan tijdritten. Ik vind 50 km aan tijdritkilometers toch wel het minimum. Van mij mag het ook best wat meer zijn. Tijdritten leveren altijd spektakel en verschuivingen in de klassementen op. Er wordt door de teams natuurlijk veel in geïnvesteerd dus dan is het jammer als er maar zo weinig meer zijn.
Dat van de eigen matrassen vind ik wel een sterk punt van Jumbo. In sommige hotels kom je geradbraakt met rugpijn uit bed.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
U vraagt, de journalistiek levert.
Desalniettemin geloof ik de bieranekdote nog steeds wel en ook dat er veel ploegen zijn waar het (veel) minder professioneel gaat.
Jonas is iets op het spoor...quote:
Het verdienmodel in wielrennen is en blijft bespottelijk.quote:
De kasseienrit met Lars, Lieuwe en Vincenzo is toch echt een heel mooie herinnering.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In het noorden en westen kun je ook prima ritten uittekenen. In het westen heb je Mur de Bretagne en dat soort werk, en in het noorden heb je kasseien, plus je zit aardig dicht bij de Ardennen. En je kan snel genoeg richting de Vogezen.
Het mooie van waaiers is juist dat het nooit helemaal zeker is wanneer er de juiste condities voor zijn.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het verdienmodel in wielrennen is en blijft bespottelijk.
[..]
De kasseienrit met Lars, Lieuwe en Vincenzo is toch echt een heel mooie herinnering.
Jammer dat er geen ritten met waaiergarantie zijn.
Hoeveel % van de inkomsten van de ASO gaat eigenlijk naar de teams? En wat voor operationele winst maakt de ASO?quote:Op maandag 24 juli 2023 10:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het verdienmodel in wielrennen is en blijft bespottelijk.
[..]
Een vlakke etappe kan wel, maar maak er dan wel een lange etappe van ongeveer 300 kilometer, waardoor je een verrassende vlucht met een behoorlijk gat kunt krijgen, zoals bij Rudy Pevenage of Frans Maassen.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:24 schreef Mani89 het volgende:
Roei massasprinters uit. Stop vlakke ritten.
Goh, ik heb dat nooit zo gemerkt, dat tijdritten voor defensief gedrag in de bergritten zouden zorgen. Goed, dat argument zou je voor de Giro van dit jaar wellicht kunnen maken. Het ligt er misschien ook aan wanneer je de tijdritten plaatst in de ronde.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tijdritten leveren spektakel op in het vacuum van die ene etappe, maar over een grote ronde zorgen ze voor defensief gedrag in de bergritten. Daarom zijn ze steeds minder tijdritkilometers aan het doen, zodat je in de bergen het verschil moet maken.
Dat valt niet te zeggen aangezien de ASO meer is dan een organisator van wielerraces.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoeveel % van de inkomsten van de ASO gaat eigenlijk naar de teams? En wat voor operationele winst maakt de ASO?
Moeten ze niet net als UEFA een hele financiële rapportage naar buiten brengen ieder jaar?quote:Op maandag 24 juli 2023 11:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat valt niet te zeggen aangezien de ASO veel meer is dan een organisator van wielerraces.
Nee, ASO is een privaat bedrijf dat wielerwedstrijden organiseert, je haalt nu de UCI en de ASO een beetje door elkaar UCI is het equivalent van FIFA/UEFA, ASO is 'gewoon' een bedrijf dat wedstrijden organiseert. Die zullen vast wel eens in de zoveel tijd wat jaarrekeningen deponeren bij de Franse staat, maar daar zal je niet veel wijzer uit worden.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Moeten ze niet net als UEFA een hele financiële rapportage naar buiten brengen ieder jaar?
Ja ik snap dat UCI meer aansluit bij wat UEFA is, maar die laatste organiseert ook zelf toernooien. Daar is ook een hoop informatie over bekend. De UCI organiseert alleen het WK volgens mij. Maar ASO hoeft dus over de wedstrijden die het organiseert geen uitgebreide informatie te delen?quote:Op maandag 24 juli 2023 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, ASO is een privaat bedrijf dat wielerwedstrijden organiseert, je haalt nu de UCI en de ASO een beetje door elkaar UCI is het equivalent van FIFA/UEFA, ASO is 'gewoon' een bedrijf dat wedstrijden organiseert. Die zullen vast wel eens in de zoveel tijd wat jaarrekeningen deponeren bij de Franse staat, maar daar zal je niet veel wijzer uit worden.
Niets en ze zijn vrij actief in het zo geheim mogelijk houden van de eigen cijfers.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja ik snap dat UCI meer aansluit bij wat UEFA is, maar die laatste organiseert ook zelf toernooien. Daar is ook een hoop informatie over bekend. De UCI organiseert alleen het WK volgens mij. Maar ASO hoeft dus over de wedstrijden die het organiseert geen uitgebreide informatie te delen?
Pogi over 5 jaar.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Long covid, last van de longen of kwam dat ergens anders door
Deze man wordt binnen een paar jaar 150 kiloquote:Op maandag 24 juli 2023 11:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Long covid, last van de longen of kwam dat ergens anders door
Bron?quote:
Niet alleen pedalen, maar ook de crank. Dus waar je pedalen aanzitten. Een Dura Ace crank heb je niet voor ¤170.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Bron?
Het lijkt hier om de pedalen te gaan.
Laatste jaren schijnt Sagan Shimano Dura-Ace R9100 pedalen te gebruiken.
Groepset en pedalen dus Shimano en als de ploeg geen sponsorcontract heeft met Shimano moeten ze deze onderdelen zelf betalen.
Verkoopprijs rond de 170¤, maar de ploegen krijgen waarschijnlijk wel een veel betere prijs.
Ik kan mij niet voorstellen dat het geld een probleem is.
Kevin Desmedt, een mecanicien van het team zelf.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Bron?
Het lijkt hier om de pedalen te gaan.
Laatste jaren schijnt Sagan Shimano Dura-Ace R9100 pedalen te gebruiken.
Groepset en pedalen dus Shimano en als de ploeg geen sponsorcontract heeft met Shimano moeten ze deze onderdelen zelf betalen.
Verkoopprijs rond de 170¤, maar de ploegen krijgen waarschijnlijk wel een veel betere prijs.
Ik kan mij niet voorstellen dat het geld een probleem is.
Eerst was het een 2 jaar oude fiets, dan een oude crank en dan oude pedalen.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niet alleen pedalen, maar ook de crank. Dus waar je pedalen aanzitten. Een Dura Ace crank heb je niet voor ¤170.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |