Ik weet niet of dit GGZ mensen zijn. Denk het eigenlijk niet. Het is eerder één van de gevolgen van het bestaan van internet.quote:Op zondag 23 juli 2023 07:44 schreef PippenScottie het volgende:
Bezuinigen op de GGZ kost op lange termijn alleen maar meer geld
Waar?quote:Zie de onderste alinea, waarin wordt aangegeven dat een kind het moeilijk heeft op school na een spreekbeurt over de platte aarde.
De laatste alinea van het artikel dat ik link:quote:
quote:’Mijn 9-jarige dochter kwam daar laatst ook mee’, verzucht Mike. ’Papa, zei ze, als dat zo is, dan hoef ik ook niet meer naar school. Het is daar best moeilijk voor haar. Vooral na haar spreekbeurt over de platte aarde.’
quote:
quote:Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.
Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar ¤ 1,50 per week!
Sowieso beginnen ze pas met procedures als je 3 maanden achterstand hebt (dat is het wettelijke minimum), die procedure kan wel een paar maand duren en als je dan toestemming hebt van de rechter duurt het vaak ook nog wel even. 6 tot 9 maanden zonder betalen in een huis zitten is niet zo ongebruikelijk.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
Voor de deur?
Hoe dan als je niets betaald?
Daarom geef ik dus een vrij volledige samenvatting van het artikel. Ik besef dat veel mensen hier hier op een krant uit het noorden geabonneerd zullen zijn. Het artikel er als bron bij vermelden is alleen wel zo netjes.quote:
ze gaan vaker over tot geweld? Staat dat ook in dat stukje en vaker over tot geweld ten opzichte van welk gemiddeld cijfer heb je dat geconstateerd?quote:Op zondag 23 juli 2023 07:40 schreef Hanca het volgende:
Hier zal de overheid toch echt iets mee moeten (al is het ook maar omdat ze steeds vaker over gaan tot geweld), maar hoe bereik je die mensen?
Ik volg deze tuup dus wel en het is elke dag vermaeck ende jolijt. Maar best zorgwekkend ook wel, natuurlijk.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:18 schreef heywoodu het volgende:
Deze kerel post daar veel over, rechtstreeks uit Telegramgroepen met van die mafklappers.
https://twitter.com/gdisselkoen
Geen flauw idee waarom, maar ik krijg al tijden steeds tweets van die kerel voorgeschoteld. Ik volg hier helemaal niks over, maar de laatste tijd krijg je op Twitter sowieso allerlei tweets van onbekenden te zien. Maar deze was dus op zich wel geinig/interessant om zo nu en dan eens te volgen
In het artikel worden mensen genoemd die de ramen ingooien van de directeur van de woningbouwvereniging, de burgemeester of die bij politieagenten voor de deur staan. Maar ook de vereniging van deurwaarders geeft aan dat ze hier last van hebben.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ze gaan vaker over tot geweld? Staat dat ook in dat stukje en vaker over tot geweld ten opzichte van welk gemiddeld cijfer heb je dat geconstateerd?
En met 10.000 (en vast groeiende) extra mensen op straat is het probleem opgelost, denk je? En sowieso denk ik dat je die mensen dus moet willen helpen voor het zo ver komt.quote:Waarom moet de overheid hier iets mee, het lost zichzelf op als maar genoeg zichzelf autonoom verklaarden uit huis gezet zijn.
Moet willen helpen? aangezien we niemand meer gedwongen kunnen laten opnemen lukt dat niet meer, dan eerst weer regels maken dat verwarde mensen gedwongen opgenomen kunnen worden ipv op deze manier extreem rottende wonden te creeren.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:23 schreef Hanca het volgende:
En met 10.000 (en vast groeiende) extra mensen op straat is het probleem opgelost, denk je? En sowieso denk ik dat je die mensen dus moet willen helpen voor het zo ver komt.
Ja, moet willen helpen. De overheid zou er juist ook voor zulke mensen moeten zijn, wat mij betreft. En dan dus het liefst voor ze in deze grote ellende terecht komen. Het zijn ook vaak genoeg mensen met kinderen.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet willen helpen? aangezien we niemand meer gedwongen kunnen laten opnemen lukt dat niet meer, dan eerst weer regels maken dat verwarde mensen gedwongen opgenomen kunnen worden ipv op deze manier extreem rottende wonden te creeren.
Verwarde mensen snel verplicht opsluiten en daar helpen ipv deze verwarde mensen eerst jarenlang hun eigen graf heel diep te laten graven en daarna als overheid en maatschappij verbaasd zijn dat mensen zo diep in hun fabeltjesfuik zijn gaan geloven.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, moet willen helpen. De overheid zou er juist ook voor zulke mensen moeten zijn, wat mij betreft. En dan dus het liefst voor ze in deze grote ellende terecht komen.
Ik weet alleen niet zo goed hoe, al kun je beginnen met het stoppen van de verkoop van die diplomatenonzin. Als het verdienmodel verdwijnt, zul je ook minder mensen krijgen die het promoten.
Daar wordt dan inderdaad beslag op gelegd. Sowieso krijg je zonder adres geen uitkering.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:36 schreef Plompzakker het volgende:
Dan neem ik aan dat ook alle uitkeringen voor deze groep stopgezet kunnen worden.
Je maintiendraiquote:Op zondag 23 juli 2023 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon, handhaven. Het is een misvatting om te denken dat je met deze groep in gesprek kan.
En afsluiten van de nutsvoorzieningen. Moet jij eens opletten hoe snel ze toch weer 'gewoon' mee willen doen als je je schijt niet meer kan doortrekken en de lamp niet meer aan gaat.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:36 schreef Plompzakker het volgende:
Dan neem ik aan dat ook alle uitkeringen voor deze groep stopgezet kunnen worden.
Niet, dus:quote:Op zondag 23 juli 2023 08:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En afsluiten van de nutsvoorzieningen. Moet jij eens opletten hoe snel ze toch weer 'gewoon' mee willen doen als je je schijt niet meer kan doortrekken en de lamp niet meer aan gaat.
Ja, niet allemaal natuurlijk. Maar het grootste deel is, zoals altijd, gewoon een meeloper en die draaien snel genoeg bij. En anders is het jammer. Is er weer een huis vrij voor iemand die er wel voor wil betalen.quote:
Tja, zo makkelijk denk ik er niet over. Volgens mij is het grootste deel van deze groep eerder slachtoffer dan dader (het wordt wat anders als ze inderdaad geweld gaan gebruiken). En ik denk ook niet dat het voor Nederland goed is als er een groeiende groep boze mensen op straat leeft.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, niet allemaal natuurlijk. Maar het grootste deel is, zoals altijd, gewoon een meeloper en die draaien snel genoeg bij. En anders is het jammer. Is er weer een huis vrij voor iemand die er wel voor wil betalen.
Dit zijn mensen die doelbewust en voor het grootste deel willens en wetens verkeerde keuzes maken. Dat moet je als samenleving helemaal niet gaan faciliteren door ze zielig te gaan vinden. Dan worden het er alleen maar meer.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, zo makkelijk denk ik er niet over. Volgens mij is het grootste deel van deze groep eerder slachtoffer dan dader (het wordt wat anders als ze inderdaad geweld gaan gebruiken). En ik denk ook niet dat het voor Nederland goed is als er een groeiende groep boze mensen op straat leeft.
Ik zeg ook niet dat je het moet faciliteren, natuurlijk moeten ze gewoon gaan betalen (of waarschijnlijk meestal de schuldsanering in). Ik zeg alleen dat je als overheid je best moet doen om dit te voorkomen en deze mensen bereiken voor ze nog dieper de ellende in zakken.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die doelbewust en voor het grootste deel willens en wetens verkeerde keuzes maken. Dat moet je als samenleving helemaal niet gaan faciliteren door ze zielig te gaan vinden. Dan worden het er alleen maar meer.
Nu snap ik die emotie wel, maar als je ze in de steek laat of als overheid vijandig gaat opstellen worden die mensen alleen maar verder versterkt in hun waanzin.quote:
Nee hoor, verreweg het grootste deel zal eieren voor zijn geld kiezen en terug binnen de lijntjes gaan kleuren.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nu snap ik die emotie wel, maar als je ze in de steek laat of als overheid vijandig gaat opstellen worden die mensen alleen maar verder versterkt in hun waanzin.
Ik niet. Sektes zitten meestal in de hoek van de spiritualiteit, waar niet zo snel een waar- of onwaarheid aan te wijzen valt maar beïnvloeding vooral een gevaar is (of kan zijn) voor die mensen zelf.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:51 schreef Hanca het volgende:
Want ik vind de vergelijking van @Hexagon wel treffend: het is als mensen die in een sekte terechtkomen. Die beschouwen we ook als slachtoffer, niet als dader.
Met gedwongen opsluiting zien ze ook een vijandige overheid, met verplichte medicatie zien ze dat ook zo. Alhoewel na een tijdje medicatie ze soms wel wat meer voor rede vatbaar worden.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nu snap ik die emotie wel, maar als je ze in de steek laat of als overheid vijandig gaat opstellen worden die mensen alleen maar verder versterkt in hun waanzin.
Ze hebben zich gehersenspoeld of laten hersenspoelen, ik denk eerder dat ze iets van hulp nodig hebben.
Ik denk dat jij wel heel makkelijk heen stapt over het feit dat mensen gewoon beïnvloedbaar zijn. Zeker als je dure juridische termen naar ze gaat gooien. Ik heb zelf ook gemerkt dat mensen blind op jou vertrouwen als je meer kennis lijkt te hebben (nu gebruikte ik dat ten goede en hielp mensen uit de problemen).quote:Op zondag 23 juli 2023 08:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat die soevereiniteitsbeweging propageert is aantoonbaar vierkant gelul. En dat weten verreweg de meeste deelnemers zelf ook wel. Die zijn helemaal nergens slachtoffer van, behalve van hun eigen verkeerde keuzes.
Zou de overheid dan moeten stoppen om hun brieven in jip en Janneke taal te maken. Dus veel moeilijke termen gebruiken en deze groep recalcitranten blijft dan wel de overheid trouw?quote:Op zondag 23 juli 2023 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel heel makkelijk heen stapt over het feit dat mensen gewoon beïnvloedbaar zijn. Zeker als je dure juridische termen naar ze gaat gooien. Ik heb zelf ook gemerkt dat mensen blind op jou vertrouwen als je meer kennis lijkt te hebben (nu gebruikte ik dat ten goede en hielp mensen uit de problemen).
Ik heb me autonoom laten verklaren en nu zijn alle premium artikelen helemaal gratis, zou je ook moeten doen!quote:
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 23 juli 2023 09:15 schreef Hanca het volgende:
En als jij zo'n hekel hebt aan mensen die in sectes zitten:
Daarom loopt Nederland ook helemaal vol met ander vreemd gespuis, want wij helpen toch wel.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze hebben zich gehersenspoeld of laten hersenspoelen, ik denk eerder dat ze iets van hulp nodig hebben.
Toch wel knap dat iemand zelfs bij dit onderwerp immigratie er bij gaat slepen. Een dag niet over vreemd gespuis praten is een dag niet geleefd.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Daarom loopt Nederland ook helemaal vol met ander vreemd gespuis, want wij helpen toch wel.
Tja als je al dat soort onzin gaat geloven om de schuld van alles dat je tegen zit maar aan een ander te geven dan ben je toch echt niet goed snik in mijn ogen.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:21 schreef ieniminimuis het volgende:
Deze mensen zijn niet geestelijk ziek zoals beweerd wordt. Ga eens weg van het idee dat iedereen die anders dan jij doet gelijk opgesloten moet worden in een gesticht. Niet fijn voor de mensen die daadwerkelijk gebruik willen en moeten maken van de ggz in Nederland.
Het is een maatschappelijk probleem waar er in de loop van de geschiedenis wel meer van hebben gezien. Het is een groep mensen in de samenleving die door waarschijnlijk tegenslagen in het leven en dit het liefst verwerken door iets of iemand de schuld te geven. Er zijn hordes mensen die gebruik maken van de goedgelovigheid van de groep en de haat die in deze mensen zit. Nu is haat tegen de overheid natuurlijk hartstikke hip en happening. Is er een bepaald soort mens die graag de leiding neemt en gebruikt neemt van mensen die zelf niet meer juist kunnen nadenken.
Daarbij komt natuurlijk dat er elke dag door o.a. het internet een shitload aan informatie naar een individu wordt gegooid en dat je altijd wel iemand vindt die precies bevestigd wat je altijd al dacht. (Er is wetenschappelijk bewezen dat hersens liever informatie onthoud van wat je eigen gedachten bevestigd dan dat het tegenspreekt). Algoritmes werken ook tegen en voor je het weet zit je heel diep in dat zwarte gat.
Kortom niets is makkelijker dan de schuld te schuiven naar een partij die vaag is (overheid, WEF, woke, etc) en die ook nog tegen je lijkt te zijn omdat jij niet "succesvol" bent. (Internet helpt ook niet mee dat je constant geconfronteerd wordt met wat lijkt je onsuccesvolheid).
Dit klinkt als de 2.0 versie van de Veenkoloniën. Geen goed plan.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:09 schreef Hawk234 het volgende:
Vreemd dat hier niet al duidelijk is / een programma is wat met deze mensen moet gebeuren. Ik neem toch aan dat dit probleem niet van de laatste tijd is?! Zoals ik het echter bekijk zou je op deze wanbetalers geen hoge kosten moeten maken als overheid.
Ze zouden echter niet in een huurwoning terecht moeten komen en een zelfstandig bestaan moeten krijgen want dan gaan ze weer de fout in.
Wat ik wel als mogelijkheid zie: Bed, Bad en Brood. Er komen containers te staan op meerdere plekken. Er is in een container een bed, koelkast, stromend water, gezamenlijke keuken, douche en toilet ruimten. Oftewel minimale permanente voorzieningen en op een afgesloten terrein zodat ze alleen in groepsverband met begeleiding naar buiten kunnen. We kunnen moeilijk verwachten dat met allerlei hulp de mensen wel weer goed terecht komen. En het betekend dat de "autonome mens" weet wat hem/haar te wachten staat. Laat het ze afschrikken dat ze of mee willen werken, of terecht komen op een plek zonder vrijheden.
Registreer deze mensen zodat ze niet weer bij een woningbouwvereniging / zorgverzekeraar / energieprovider aankloppen, en vervolgens niet betalen.
Versie 1.0 van wappielonia.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dit klinkt als de 2.0 versie van de Veenkoloniën. Geen goed plan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |